Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis „Literatūra ir menas“

2012-04-13 nr. 3375

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


VIRŠELIAI 
 ŠARŪNAS SAUKA56
• „Manon Lesko“
• „Hmaýl“
• VILMA SAMULIONYTĖ

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• PARODOS
• VAKARAI
• REKLAMA

VIENAS EILĖRAŠTIS 
• HANS MAGNUS ENZENSBERGER.
Šešioliktoji giesmė
1

REDAKCIJOS SKILTIS 
• EMILIJA VISOCKAITĖ.
Apie daržoves
2
• TRUMPA KRONIKA1

PUBLICISTIKA 
• Kauno šviesulys, kukliai vertinęs savo rašytojišką talentą6

KNYGOS 
• RIMA POCIŪTĖ.
Romano rašymas: daugiau ar mažiau nei psichoterapija?
13
• Bibliografijos ir knygotyros centras

DAILĖ 
• JURGITA LUDAVIČIENĖ.
Avangardas šiandien?
7

TEATRAS 
• JŪRATĖ VISOCKAITĖ.
Orkestras meluoja mažiausiai
7

KINAS 
• AKVILĖ ŠIMĖNIENĖ.
Būtis odoje

TV: ŽIŪRIM, KĄ TURIM 
• Reklama už bausmę2

MUZIKA 
• BIRUTĖ MAR kalbina ROMUALDĄ GRAŽINĮ.
Romo Gražinio „prisiminimų sodai“

PAVELDAS 
• DALIA JONYNAITĖ, EDITA KERŠULYTĖ.
Rankraščių studijos ir restauravimo meistrystė skaitmeniniais laikais
2

POEZIJA 
• ALGIS LAURINAVIČIUS4

PROZA 
• JONAS MINKEVIČIUS2

VERTIMAI 
• ŠOTA IATAŠVILI1

25 PUSLAPIS 
• ALEKSANDRA FOMINA.
Būti savimi
1

AKTYVIOS JUNGTYS 
• TOMAS MORISONAS.
Iš kino savanorio dienoraščio (2)
• VAIDA STEPANOVAITĖ.
Tapybinis atvirumas

PAŠTO DĖŽUTĖ 
• Apie Vaidoto Spudo pušį

VAIZDAS PRO „VARTUS“ 
• AISTĖ KISARAUSKAITĖ.
Burka, kosha ir kiti vestuvių reikaliukai
1

IN MEMORIAM 
• Netekome tylaus Aukštaitijos poeto

DE PROFUNDIS
Iš Pilies gatvės koanų:
„50 000 Lt. Ieškau bendraminčių.“
 
• AUDRA BARANAUSKAITĖ.
Geltonasis facebookas
3
• AUDRA BARANAUSKAITĖ.
EKG HOLTER dienynas
1
• LEONID MARIAGIN.
Ekrano užkulisiai
• NIKOLAJ SULIM.
Šarada

Skaitytojų pasi šasi 
• Šimtas ketvirtoji savaitė233

VIRŠELIAI

ŠARŪNAS SAUKA

[skaityti komentarus]





Šarūnas Sauka. „Erotinis paveikslas“.
2012, aliejus, drobė, 160 x 160



Iš „A galerijoje“ (Panevėžys, Respublikos g. 33) iki gegužės 18 d. veiksiančios
Š. Saukos tapybos parodos „Šarūnas Sauka. Nauji darbai“.



 

Skaitytojų vertinimai


88222. Ežeras2012-04-24 10:17
Oooo!

88226. briedis2012-04-24 11:34
Tie kas erotikos nevirškina ir nesupranta sako- ooo. O tie kas supranta, žiūri į baltą taškelį pačiam viršuj.))

88228. Dusetai2012-04-24 12:11
Šizofrenikas, kad ir labai talentingas. Žiūrau jau senijai i jin - ale kad stogas pavažiavys ja, a šiaip niblogas žmogus tas Sauka.

88229. Ežeras2012-04-24 12:15
O Tu, raguotasis, tikrai supratai ką aš norėjau iš`ooookinti?

88230. briedis ežerui2012-04-24 12:27
Aš tau ne kaip teoretikas, o kaip praktikas pasakysiu- ooo sako vaikučiai muziejuose iš noro mokytojams įsiteikti. O rimti vyrai eina prie reikalo. Būna gėlių paduoda, pašneka meiliai ir skina nori rožes nori pelargonijas. Bet ooo- nesako- sako- nagi- pažiūrėk- mano širdis kaip sviesto gabalas keptuvėj ištirpo...))

88231. šnekoriai2012-04-24 12:30
Pasišnekėjo ežeras ir briedis kaip girtas su dar girtesniu apie tapybą. Briedis įkrito į ežerą, ir ežeras patvino.

88233. cc 2012-04-24 13:22
Baikit juokinti.

88234. cc2012-04-24 13:24
Man šis paveikslas nepatinka, neestetiškas, nesukelia susižavėjimo.

88235. Ežeras2012-04-24 13:28
Bent jau aš tai ne "apie tapyba", aš apie redakciją.

88236. cc2012-04-24 13:33
Pagaliau ir į Lietuvą atėjo mada literatūroje, tapyboje, popmuzikoje (repas), vaizduoti tai kas yra žemiau juostos, keiktis, demonstruoti visokias nešvankybes, primityvizmą. Nueita lengviausiu keliu norint sudirginti , atseit, miesčionis, o iš tikrųjų -išsiskirti, tapti žinomais . Riba tarp gėrio ir blogio sėkmingai trinama.

88238. LK2012-04-24 14:13
Dar vienas makabriškas vaizdelis... Gaila, kad talentingi dailininkai nueina tokiu keliu.

88239. Saukai - from Karla2012-04-24 14:17
Talentingasis teplioriau, ar žinai, ar bent suvoki rimtus dalykus? Naujasis kolonializmas yra baisesnis už visus buvusius iki šiol, nes yra totalitarinis, nes kartu su juo slenka ir ideologija, nepastebimai nuodijanti protus. Viskas verčiama aukštyn kojom - besirūpinant laisvu kapitalo judėjimu aukojamos tautos ir vietoj to, kad ekonominis procesas būtų įdiegtas į socialinius santykius, tokioje turgaus (rinkos) visuomenėje socialiniai santykiai įtvirtinami į ekonominę sistemą. Pagrindiniai šio nonsenso principai tokie: 1. Pagrindas ant kurio stovi liberali rinkos ekonomika - teisė į privačią nuosavybę. Ir ši laisvė į privačią nuosavybę išplečiama tiek, kad būtų galima kuo daugiau akumuliuoti tos privačios nuosavybės.. ir taip, kad visi resursai atsidurtų privačiose rankose... ir tai liečia ne tik vandenį, žemę, energetiką, orą (kyoto prot.), bet įtraukia ir žinias, atmintį (istoriją) ir net religiją...O didieji turgaus pranašai yra prisichvatizavę net ir tokį dalyką kaip "visuomenės formavimą", "visuomenių interakcijas" ir t.t. 2. Rinka kontroliuoja socialinius ir ekonominius santykius tarp žmonių Turgaus principai pakeitė visus moralinius ir socialinius santykius. Visuomenė reguliuojama pelnu. Tos vertybės, kurios teikia gyvenimui prasmę, bet kurių negalima paversti parduodamu daiktu, netenka vertės. Ir taip meilė pakeičiama seksualia agresija, bendradarbiavimas - konkurencija, bendruoimeniškumas - ego individualizmu, o moralė, tikyba – materializmu. Pinigų sudievinimas - būtiniausia sąlyga rinkos viešpatavimui. Jais turi būti tikima kaip VIENINTELIU GELBĖTOJU-MESIJU 3.Kultūra virsta ideologijos aparatu ir pretenduoja kontroliuoti protą. Kapitalas kontroliuoja ryšių priemones, žinių sistemas; mokyklas, universitetus, taip pat moralines normas ir naujasias `vertybes`4. kita globalizacijos problema - valdymas, valdžia. Tai ne demokratija, tai - pinigų diktatūra. Visi visuomenės reguliavimo principai diegiami pagal pinigines normas. Politinė valstybė paverčiama transnacionalinio kapitalo agentūra, privalanti ginti šio kapitalo laisves. 5. Ekologinė krizė rodo, kd Rinkos ekonomika žemę prievartauja ir išnaudoja kaip bedvasį kūną... Jų ideologai tą patį daro modernizuodami mokyklas. Pagal juos - kas arčiau gamtos - tas primityvu ir pasenę ir modernu tai, kas nenatūralu, kas atitolina nuo Dieviškos gamtos. Toks supratimas pastiprina gamtos, žmonių, resursų nekontroliuojamą išnaudojimą.. Blogiausia tai, kad besivystančiose Azijos ir afrikos šalyse šis totalitarinis pasaulinis kolonializmas suprantamas kaip Europos primestas. Jie nesuvokia, kad šėtono sinagoga nėra Europos kūrinys.

88240. Jaučiu,2012-04-24 14:21
čia xXas pozavo Saukai.

88242. raimis2012-04-24 14:47
nepanašu į xx - pozą, visai ne...Pats sau pozavo SaukaŠar., - akivaizdu. Ekshibicionistas.

88243. vp2012-04-24 15:02
Visa tai, ką čia ilgame traktate mėgino išsakyti intelektualioji ponia from Karla, genialusis Volodia Uljanovas pasakė trimis žodžiais: menas priklauso liaudžai!!! Belieka tik pridurti, kad liaudžiai skirtas menas ir turi būti apie liaudį. Šitai ir pateikė talentingasis tapytojas.

88250. Ežeras2012-04-24 15:39
Dar Volodia ištarė nemirtingąjį: "naudingi idiotai".

88251. cc- Ežerui2012-04-24 15:40
Volodia buvo teisus.

88252. cc- Mie2012-04-24 15:42
Mie, užtark Sauką!

88254. kan cc2012-04-24 15:55
Nereikia jo uztarti. Sauka sitaip mato pasauli, jis neissidirbineja. Vadinasi , Sauka, - menas, tik , tamsusis. O tau uz 236 , plojimai, cc! Saunuolis.

88259. raimis2012-04-24 16:22
Ir aš ploju Cėciui iš Molėtų observatorijos pašonės. Bet riba ir toliau bus trinama tarp harmonijos ir disharmonijos, trinama vardan ...meno novacijų ir estetinių efektų.

88264. Ežeras2012-04-24 16:42
O aš ploju Cc`iui kada jis kalba apie politiką, prietarus, meilę gamtai, ūkį ir bites, bet su tais menais... Ūūūūūūūū,- ten kokia klampynė...

88265. Ežeras2012-04-24 16:48
...t.y. :"Menas yra laisvas. Jo tikslas yra jis pats. Jis nėra subordinuotas jokiam išoriškam jo atžvilgiu tikslui. Tuo jis skiriasi nuo bet kokio amatininkiškai techniško gaminio."( I.Kantas)

88269. tai jau taip2012-04-24 18:51
sudomino komentuotojų požiūris ir falšyvumo paieškos. neestetiška sakote? o ar meniška tada? aš manyčiau, kad taip. jei meniška, tai gal tada ir estetiška, ar ne? tik ta estetika kitokia, galėčiau ją net vadinti grynaja. be pasaldinimų, sacharinų, runkelių sirupo, be kitokių a la estetinių šiukšlių. matot, kaip kliūva tas žodis - estetika. o dėl falšyvumo, tai net keista kiek kad jo ieškoma būtent Saukos darbuose. juk jis nesimakaluoja, netapo rūpintojėlių katalikosams vieną dieną, o kitą jau tai kas vaizduojama kad ir šiame paveiksle. jo darbuose labai vientisas pasaulis. tad, rodos čia to falšyvumo ir nelabai reikėtų ieškoti. tiesa, yra darbų, kur parodoma, atsispindi draugystė su S. Parulskiu, kuris kaip rašytojas, bent jau prozoje nė iš tolo nėra toks brandus, kaip kad šis dailininkas. man norisi gretinti S. Parulskį su Š. Sauka. Jie patys tarsi supranta savo išskirtinumą mene, mano požiūriu, jei kalbėt apie S. Parulskio išskirtinumą, tai jis labiau matyti jo poezijoje, prozoje jis aiškiai neranda savęs ir yra ieškojimo stadijoje, galbūt amžino ieškojimo, pilno nepasitenkinimo(ų) ieškojimo, dažnai makabriško kaip ir talentingojo dailininko paveikslai. puiku, kad turime tokį dailininką, kuris galbūt kaip tik ir sugeba perteikti mūsų gyvenimo realijas taip, kad davatkynas ima piktintis. manau, kad šis, taip pat ir kiti paveikslai atspindi Š. Saukos matomą pasaulį. žaviuosi. estetiška, puiku, nuostabu :)

88270. Tai ne daile, tai2012-04-24 19:02
Manjakiskai literaturines iliustracijos:)O "Viagra" matyt tu angeliuku pavidalu?

88271. tai jau jo2012-04-24 19:03
Brangi Saukos šizofrenija, išvešėjusi, brandi, nepaneigsi. Parulskiui iki Saukos tai tik eiti ir eiti...

88277. cc-2692012-04-24 20:04
Talentingo menininko nutapytas paveikslas- šūdas ant pagaliuko ir jį laižantis gali būtilabai meniškai atliktas. Pagal jus bus ir estetiška? Arba pedofilinis aktas nutapytas meniškai bus ir estetiškas?

88281. r2012-04-24 20:53
siurpinanciai realistiska-negrazu,bet idomu

88295. cc- Ežerui 2642012-04-24 21:57
Taip, klampynė, bekritikuodamas gali ir priburbuliuoti. :) Apie estetiškumą mene išreiškiau tik savo, asmeninę kuklią nuomonę ir nepretenduoju kalbėti visų vardu.Anot Kristinos-perskytos blauzdos.

88304. s2012-04-25 02:41
pavasaris!

88306. arvydas2012-04-25 07:36
Saukai reikia pastatyti paminkla Vilniaus mieste uz tai kad jis nuo pat studiju pradzios kuria pasaulinio lygio mena.Ir visiems irode kad ir lietuviai sugeba kazko reiksmingo padaryti.Nepaisant ivairiu negandu.Yra pavyzdys pasiaukojimo dideliam tikslui.Kas liecia jo paveikslu siuzetus-tai atskira kalba.

88316. korna vp ir Ežerui2012-04-25 09:35
Apgailėtiną trejetą vos ne vos už mokslinio komunizmo paskaitų nelankymą ir žinias per egzaminą, valstybinį, esu gavusi, todėl nieko negaliu svaraus, sorry, priešais paveikslą atsistojus pasakyti.

88320. mhmm..2012-04-25 10:28
ar paveikslas skirtas Holokausto muziejui?

88324. muse 2012-04-25 10:53
ar jūs matote tą patį ką ir aš matau? Vyras be genitalijų arba jų nesimato), gal puolęs angelas, talžo veidą moteriai. Iš šonų juos stebi du juodi šešėliai, gal kokie teisėjai, o iš viršaus, tos kruvinos saulės spinduliuose, matosi daugybė bjaurių veidų. Greičiausiai tai mirusių nusikaltėlių veidai, kurie veržiasi į šią žemę kaip į savo rojų, todėl stebi ir renkasi kuo brutalesnę porą, kad galėtų iki galo įgyvendinti savo gyvuliškus troškimus... Tiktų iliustruoti Tibeto "Mirusiųjų knygą", jei ką..

88328. va2012-04-25 12:12
Centre tarp vyro ir moters - vaikas. Ką apie tai?

88329. kiskis p2012-04-25 12:13
jus gal imkite ir sunesiokite koki dostojevski. uz tai, kad taip negraziai visus aprase.

88331. salvadoras2012-04-25 12:24
Estetinė raiška nušluoja visus moralinius jūsų samprotavimus. Raudona šviesa gaubia paveikslą lyg apokalipsė.

88333. jee.. je.. 2012-04-25 12:36
prezidentūra nusipirko viena Saukos ART BRUT paveikslą. Atrodo, kad Prezidentė Dalia bus vienintelė kritikė teisingai supratusi dailininko mintį.

88341. Arvydas2012-04-25 13:08
Daugelio komentatorių kiek pastebėjau , matuoja savo baime .

88355. daliux2012-04-25 14:37
Rusaitės sako - jesli bjot, značit liubit. Erotika. Visur yra erotika - kur jos nėra? Ji tvyro ore. Ir net tada, kai vyras nebegali įveikti moteriškojo seksualumo, erotika niekur nedingsta.

88358. :) Ežeras-883552012-04-25 14:56
Va va... Ir "musė", pvz., nerado ten kažko egzistenciškai svarbaus.

88360. :)Ežeras2012-04-25 15:01
Atleiskit, bet nesusilaikau... http://www.balsas.lt/naujiena/594704/mirk-is-juoko-arba-protu-rusijos-nesuvoksi-foto

88363. Ežeras2012-04-25 15:04
Ir tikrai- šita šalis turi kažkokią ypatingą misiją...

88367. Cha2012-04-25 15:23
Jeigu čia erotika, tai aš tada tolerastas!

88371. A galerija2012-04-25 15:28
www.agalerija.lt - visi parodoje eksponuojami darbai, dr.Salomėjos Jastrumskytė recenzija parodai, fotoreportažas ir t.t.

88391. zuikis C- Cha2012-04-25 18:42
Dėdas-angelas tol daužo savo moterą kol veidas krauju pasrūva, po to būna geresnis seksas. Vaikas žiūri,mokosi. Jūs, vaikučiai, taip darykit kaip tėvelis daro.

88414. katė2012-04-25 20:23
Kam reikia tiesioginės erotikos, tepavarto nuotraukas. Patinka man Sauka.

88456. briedis katei2012-04-26 07:49
Įtariu žavingus redakcijos kėslus, bet tepasivartyti nebūtina- va paveikslo dešinėj puikuojasi komplektas po trylika devyniasdešimt.

88458. muse 2012-04-26 07:52
Ežere, mano vardas su "e" be taškelio. Ir vien dėl to jis tampa jau ne lietuvišku, bet anglišku žodiu, jei ką...
O kas dėl paveikslo prasmės, tai kol niekas kitokios neatrado, lieku su Tibeto "Mirusiųjų knyga": prasikaltusios nuodėmingos sielos, neranda ramybės dausose, todėl skubėdamos reinkarnuotis žemėje, ieško "lotoso žiedo", besimylinčios poros. Kadangi dėl nuodėmių jų savivertė yra labai menka, o dėl baimės jos negali ramiai pasirinkti sau busimų tėvų, jos neria į pirmą pasitaikiusį "lotoso žiedą" arba, dar blogiau, ima konkuruoti dėl prasčiausios, brutaliausios. Taip, anot "Mirusiųjų knugos", greta dvasinio progreso, vyksta ir dvasinis regresas. Ir vyksta iki tokio laipsnio, kad žmogaus siela gali inkarnuotis ir į artimiausius žmogui gyvūnus - šunį, katę kiaulę... jei ką..:) O ta vaiko galvutė tarp dvejų kūnų greičiausiai ir yra varžybas laimėjusios nekviestos, nelaukiamos sielos inkarnacija į moters įsčias... gyvenime jos laukia tikras pragaras... nors tu ką..ką..

88459. briedis suklydau2012-04-26 07:52
Ten šiaip reklaminis srautas, o taip gražiai buvo išvirtę- netgi ežeras sakytu- oho...))

88504. briedis (n-60, arba ežerui neskaityti)2012-04-26 13:33
nieko apie erotiką jūs nesuprantat. Todėl paaiškinsiu- kalba leokadija per radiją, sako aistringus žodžius, o leopoldas į magnetofoną įrašo juos visus ir papildinius stropiai užrašo- gal prisireiks, gal leokadijai kvietkelį mėlyną kada įteiks ir pasakys pamiršęs tą ka užsirašė kaip jis ištirpo vos tik mėnuo jo paprašė...

88513. *2012-04-26 14:44
Kam, kaip cia kazkas rase, meniskai tapyti š ant pagaliuko? Jo verte padideja? Šiaip speju - tai aktuali pedofilijos bylos iliustracija, nes centre kaip ir jau svariai nulaizytas vaikas, vyras su moterim jau baige meile ir jau darkosi, skaldosi feisus, desineje jau i ju santykius ilindes Temides seselis, kruvinai raudona spalva, kaukoles, virsuje Garliavos tautos angeliukai, apskritai visas fonas kraupokas.

88519. vaj2012-04-26 17:22
nu geras pavadinimas :)erotinis paveikslas :) kokia erotika su nuogais vaikais ? cia gal toji meninku akcija is to garsau kaimo nuo Kauno?

88520. korna vaj2012-04-26 17:39
Gal galėtumėte patikslint, kokia menininkų akcija? Ir koks kaimas?

88524. kdl2012-04-26 18:51
tai menas. menaaas!

88525. sorry2012-04-26 18:52
tai yra menas

88564. nujaučia2012-04-27 09:56
savo likimą........galerijoje kabo toks ``išprotėjimas``...........

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Birželio

PATKPŠS

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Nuorodos:
Kultūros vartai, Literatūra ir menas, Nemunas, Poezijos Didžioji Kunigaikštystė, Kulturpolis.lt


Rodoma versija 1 iš 3 
11:33:38 Jun 15, 2012   
Jun 2011 Jun 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba