Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis „Literatūra ir menas“

2012-04-27 nr. 3377

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


VIRŠELIAI 
 ŽYGIMANTAS AUGUSTINAS186
• VAIDOTAS ŽUKAS2
• RŪTA KATILIŪTĖ3
• TIM KLIUKOIT1

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• PARODOS
• VAKARAI
• REKLAMA

VIENAS EILĖRAŠTIS 
• MARIUS BUROKAS26

REDAKCIJOS SKILTIS 
• ALVYDAS ŠLEPIKAS.
Vėjas už lango
5
• TRUMPA KRONIKA4

AKTUALIJOS 
• EDMUNDAS GEDGAUDAS.
Žengęs viršūnėmis
3
• ASTRIDA PETRAITYTĖ.
Lietuviškai kalbantis nelietuvis – kas?
1
• ALFRED ERICH SENN.
Pratarmė*
6

KNYGOS 
• VAINIUS BAKAS.
Poezijos įvarčiai bei nuošalės
5
• MARIJUS ŠIRVINSKAS.
Visai nieko romanas
3
• Bibliografijos ir knygotyros centras

DAILĖ 
• UGNĘ ŽILYTĘ kalbina AISTĖ GABRIELĖ ČERNIŪTĖ.
Ką slepiame po savo lova?
1
• VAIDILUTĖ BRAZAUSKAITĖ L..
Pasaulis už spalvotos širmos
2

TEATRAS 
• SIGITĄ RAČKĮ kalbina RIDAS VISKAUSKAS.
Komiškas ir tragiškas Magas
5
• VALDAS GEDGAUDAS.
Pavasaris Garliavoje
8

TV: ŽIŪRIM, KĄ TURIM 
• Perversmas televizijoje – laida „Kas? Kur? Kada?“13

MUZIKA 
• ŽIBUOKLĖ MARTINAITYTĖ.
Niujorkas. Kompozitorės dienoraščiai (3)
7

PAVELDAS 
• NIJOLĖ NEVČESAUSKIENĖ.
Alfonso Motiejūno spalvų kelionės
3

POEZIJA 
• TOMAS ARŪNAS RUDOKAS19

PROZA 
• RENATA ŠERELYTĖ.
Gyvatės blakstienos
6

VERTIMAI 
• PÉTER KÁNTOR1

25 PUSLAPIS 
• VALDONĖ BUDRECKAITĖ.
Mąstyti ir jausti
4

AKTYVIOS JUNGTYS 
• AUGUSTAS SIREIKIS.
Pelenai
2
• INGA JANKAUSKAITĖ.
Visuomenė, nustojusi kurti, sapnuos baisiausius košmarus
4

VAIZDAS PRO „VARTUS“ 
• EGLĖ JUOCEVIČIŪTĖ.
Timo Kliukoit buitiniai stebuklai

SKELBIMAI 
• Gerbiami LATGA-A nariai,19
• Jono Aisčio premija
• Nepamirškite užsiprenumeruoti!
• KVIEČIAME

DE PROFUNDIS
– Padarysim rytoj. Antradienis – gera diena.
– Ne antradienis, o rytoj – gera diena.
Iš pirmadieninio pokalbio redakcijoje
 
• V. MAŽIUKAS.
Kompartinės „Ekstra“ sosiskos
7
• MARIS BĖRZINIS.
Gūtenmorgenas ir vieta automobilyje

Skaitytojų asi džazi 
• Šimtas šeštoji savaitė276

VIRŠELIAI

ŽYGIMANTAS AUGUSTINAS

[skaityti komentarus]





Žygimantas Augustinas. „Jie nusipjaudavo sau galvas“.
Aliejus, drobė, 100 x 126, 100 x 68, 2012



Iš Vilniaus dailės akademijos galerijoje „Akademija“ nuo balandžio 30 iki gegužės 12 dienos veiksiančios
Ž. Augustino parodos „XX amžiuje“.



 

Skaitytojų vertinimai


88718. krankt2012-04-30 00:01
fui.

88727. kafkė2012-04-30 05:06
tikrai, krankt, gražiau atrodydavo kai jie nusikirsdavo sau galvas.:)

88743. hm..2012-04-30 07:26
vienu laikotarpiu buvo madinga primaskuotai vaizduoti moters lytinius organus, dabar- atėjo eilė mėsininkams. Kas toliau?

88745. sumokeciau 2012-04-30 08:23
sumokėčiau solidžią sumą, jei kas man parodytų šitų komentarų autorių marmūzes. iš kur toks primityvus, lėkštas, miesčioniškas, davatkiškas, marazmatiškas požiūris? jis, ponai, dailei netinka, supraskit... "gražu, negražu, fui, šlykštu..." - visa tai tęsiasi jau kelintą numerį. tai kaip jūs pavyzdžiui, meninius filmus žiūrite, atsiprašant? turbūt raitotės kaip kepami, žiaukčiojat nuo kiekvieno "nepadoraus" gesto, "negražaus" veiksmo... matosi, beviltiškai trokštate, kad pasaulis, o ir paveikslai, būtų "gražesni", "geresni"... nepasisekė jums, užjaučiu. ir patariu, prašau, nerašykite nesąmonių, tegul ir anonimiškai... juk apie darbo kompoziciją, techninį atlikimą, menininką, kaip piešėją, kūrinio idėją ir jo sąsajas su senąja daile nieko pasakyti negalite. tad kam apskritai REIKŠTIS

88747. To 88745.2012-04-30 09:36
Koks verzlus noras isteigti vertinimo monopoli, net uz ji apmokant ir, galiausiai, leidziant "apskritai REIKŠTIS" tik sau:) Beje, ar daug zinai apie gyvuliu auginima, prieziura, veisles, galviju skerdyklas, kaip gerai iskepti kotleta? O vistiek saka: skanu - neskanu. Siuo atveju gana nutapyti zmogaus kuno gabalus ziurint i anatomijos vadovelio iliustracija, galva pasmeigti atskirai, nes efektas bus toks pats, kaip dabar. Nesvarbu, kiek ziurovas zino "apie darbo kompoziciją, techninį atlikimą, menininką, kaip piešėją, kūrinio idėją ir jo sąsajas su senąja daile":)

88748. ...2012-04-30 09:50
jokio monopolio - tiesiog nepainiokite meno su kotletais, ir tiek - labai tiksliai aprašėte tokių vertintojų,kaip jūs, poziciją, pastabų esmę ir gilumines priežastis - manymą, kad viską supranti, ir būtinai turi ką nors apie tai pasakyti. tai gal tikrai, geriau apie kotletus...

88753. jona2012-04-30 10:27
O aš nei sudilusio cento nemokėčiau, nes į tokias savo giliu visko išmanymu ir supratimu net nesuabejojančias, viską labai gerai žinančias netgi, kiaurai viską permatančias, fizionomijas galiu nemokamai pasižiūrėti Garliavos Klonio gatvėje... tuo labiau, kad ten, pasirodo, pildosi vieno poeto pranašystė: te begalinis vien pavasaris ateis!!! Prisipažinsiu, kad, bent man, Klonio "žinovai" davė labai gerą pamoką: santūriai kalbėti apie dalykus, kuriuos nelabai išmanai... Po šitos "genialios", tikrai daugeliui nepatikusios savo kalbelės pasakysiu, kad šis Žygimanto Augustino paveikslas man sukėlė labai neigiamas emocijas... Vėliau mano Angelėlis Sargužėlis nuvedė iki... skambutis - bėgu atidaryti durų...

88754. ei2012-04-30 10:33
ei, litmeni, pradėk spausdint tu po galais gražius paveikslus, su gėlėmis, pievomis, ežerais, upeliais ir Baltijos jūros krantais, laimingomis mamomis su vaikais, et, gal ir gražiais nuogais moterų kūnais... nors, velniažin, gal kieno nors angelėlis ir dėl to pyks!!!

88756. J.2012-04-30 10:40
Va, čia mane atvedė mano Angelėlis: ***

88759. kafkė > sumokėčiau2012-04-30 11:05
ponuli, mes reiškiamės ten kur ir vieta reikštis - SKAITYTOJŲ VERTINIMAI. Kas dar neaišku? Juk ir jūs "apie darbo kompoziciją, techninį atlikimą, menininką, kaip piešėją, kūrinio idėją ir jo sąsajas su senąja daile nieko pasakyti negalite", ar ne? Tai gal todėl ir komentuojate tik skaitytojų, kuriems ne prie širdies neotrockistų peršama mirties kultūra, atsiliepimus?

88762. o šiaip2012-04-30 11:15
jei čia kokia tai XX a parodija, tai be paaiškinimo to nesimato. O kas dėl technikos, tai manau, kad nepasibodėta pasinaudoti fotokoliažu.

88763. kam viso to reikia2012-04-30 11:15
nežinau, kam tai patinka, bet duosiu patarimą — ta galvikė geriau atrodytų, jei būtų be ausų.

88766. stai kaip...2012-04-30 11:29
štai pro tuputį ir ryškėja jūsų veidas... kažkada Justinas Vienožinskis yra įnirtingai ginčijęsis su kunigu Jakštu dėl nuogų modelių - pozuotojų Kauno meno mokykloje. tada tai dar buvo tabu. taip pat ir jūs, kaip toje žiloje senovėje, su davatkišku įniršiu pravardžiuojate dailininką... o tai kaip Senovės Egipto dailė su jos mirusiųjų kultu? gal "neotrockizmas" ir ten buvo įleides savo šaknis? o visa senoji Vakarų dailė - kiek ten "negražių" siužetų ir scenų... O kad ir Goya... Man jūsų nuoširždiai gaila, jūsų mąstymas žiauriai užspaustas ir apgailėtinai siauras.

88769. d2012-04-30 11:49
gera paroda matyt kad, tiek komentaru, net nesvarbu ar teigiami ar neigiami, reis nueiti...

88773. Praktiskas pasiulymas2012-04-30 12:25
Kaip sake vienas mano draugas, kol dailininkas bureliui ziurovu prie savo paveikslo aiškino išilgai placias to jo kurinio prasmes (mat be autoriaus prakalbos paveikslas buvo, kas buvo - banali teplione), tai stai - draugas pasiule panasius paveikslus parduoti kartu su ji aiskinanciu autoriumi. Ydant paveikslo verte neišsisklaidytu autoriui nuo jo pasitraukus. Tai tiek del paveikslo reklamos kalbomis apie "darbo kompoziciją, techninį atlikimą, menininką, kaip piešėją, kūrinio idėją ir jo sąsajas su senąja daile":)

88775. pamaniau2012-04-30 12:52
kad čia nelabai vykusi apatinių paroda...

88779. cc2012-04-30 13:19
Kodėl nėra nuorodos, kad komentuoti gali tik dailininkai profesionalai? Dabar lenda visokiausi bemoksliai. Iš tikrųjų, vietoje paveikslo turėtų matytis tritaškis, ir tik įvedus dailininko diplomo kodą, ar dailininko ak,IP, būtų matoma reprodukcija.

88782. korna2012-04-30 13:41
Lyg iliustracija Algirdo Patacko straipsniui šiandienos Bernardinuose.

88783. sick2012-04-30 13:43
kad bemoksliai komentuoja, žiauriai gaila, o dar jei jie pikti ir kategoriški. taip kitiems bemoksliams, kurie gal nori ir pagalvoti, įsigilinti, suprasti, peršama išankstinė nuostata... juokai čia aišku viskas. kokie žmonės, tokie ir komentarai. gal kažką daugiau įkertantys tiesiog tingi veltis į ginčus, ir tai visiškai

88786. platelys2012-04-30 14:27
Kas liko iš Antikos? Harakiri ir globotinis iš senelių pansionato. Senelis nupjovė antikiniam Herakliui galvą ir pamovė ant ieties. Auksionas tęsiasi, Augustinai Publijau Neronai Atike platono dirvoje.

88792. pozityvus >sick2012-04-30 15:39
pritariu - kokie žmonės tokie ir jų genijai. Bet verkti nereik. Genijai dažniausiai po mirties pripažnimo susilaukia. Jei priklausai "įkertančių " kategorijai, kodėl nesimato tamstytės išsamaus komentaro?

88796. >7832012-04-30 16:11
Ar zinai , kodel juokingai atrodai? Reki , kaip pasamdytas, o bemoksliais isvadinai komentarus , kuriuos rase dailininkai!

88797. >jonai2012-04-30 16:18
Jona, o , vargeli! Ka berasytum, vis viena atsiduri Garliavoje.Tik nesusirk.

88800. krankt > #887452012-04-30 16:55
o ka jus norite isgirsti apie sito darbo kompozicija, technika, ideja? matosi, kad dailininkas daug mokesi is l.froido, taciau ne tik kad nepasieke jo meistriskumo, betgi nepasistumejo kiek toleliau. kompozicija sabloniska, techniniu atlikimu siais laikais nieko nebenustebinsi po fotorealizmo. ir kas cia per ideja? smurtas, destrukcija – nieko naujo, nieko giliamintisko. pro betona prasikales pienes daigas sukelia daugiau peno apmastymams, nei plikas nuogas smurtas. normaliu zmoniu reakcija i bjaurasti tokia ir yra – fui, nebent tikites pervertu auditorijos. sasajos su senaja daile? argi tikrai manote, kad tos sasajos gali isgelbeti vidutisko darbo reputacija? svaistotes klisemis „lekstas, miescioniskas, davatkiskas“ pats tos prasmes nesuvokdamas. smurto ir bjaurasties propagavimas siuolaikineje mass medijoje ir mene kaip tik ir yra miescioniskas, merkantiliskas, lengvai atkreipiantis demesi be dideliu pastangu ir apmastymu, lengvai parduodamas, nes sukelia pigu aziotaza. gyvybe, kova uz islikima reikalauja daug didesniu pastangu, nei zudytis ar nuzudyti, o mirties kultas liudija tik iskrypeliska dalies zmoniu psichika.

88805. kafkė2012-04-30 17:28
šauniai skėlė Krankt. na bet jei autorius paveikslan būtų įprogramavęs Kalantos susideginimo idėją? kaip tada jį vertintume? Įdomias mintis praeitame nr. pateikė Jurge Luis Borges, kalbėdamas apie paprastą durklą:
"Kas jį pamato, tas būtinai užsimano valandėlę su juo pažaisti; matosi, kad seniai jo ieškojo; ranka skuba suspausti jos pasiilgusią rankeną; paklusnūs ir galingi ašmenys tiksliai įslysta į makštis. Bet ne to nori durklas. Jis yra daugiau nei metalo dirbinys; jį sugalvoję žmonės kalė labai aiškiam tikslui; kažkokiu amžinu būdu jis yra durklas, praeitą naktį nudūręs žmogų Takvarembe3, ir durklai, nužudę Cezarį. Jis trokšta žudyti, ūmai pralieti kraują. Rašomojo stalo stalčiuje, tarp juodraščių ir laiškų, durklas nepaliauja sapnavęs savo paprastą tigro sapną, o jį spaudžianti ranka atgyja, nes atgyja metalas, metalas, kuris, kaskart prisilytėjęs, nujaučia žmogžudystę, nes tam ir buvo sukurtas. Kartais man jo gaila. Toks tvirtumas, toks tikėjimas, toks nedrumsčiamas ar nekaltas išdidumas, o metai vis slenka – veltui."

88823. cc2012-04-30 18:53
Teisingai, Krankt. Menas, kuris verčia vemti, tai ne menas, o meno parodija. Š ant pagaliuko.

88846. Šaunios "88805. kafkės" sasajos2012-04-30 20:14
Butent tokius literaturinius pasažus reikia kalti ziurovams be dailininko diplomo, kuriu galvose visokie silpni paveikslai nesukelia Jurge Luis Borges nusvitimu. Jiems nebent šmeštels mintis apie nebloga peili saslykams:)

88853. mielieji mano2012-04-30 22:01
tai šiuolaikinis Europinis/Jankiškas menas. Nereikia lia lia. Jis atėjo iš Japonijos. Ir kaip taikliai pasakė krankt, nėra jokios technikos, kompozicijos - juoda rytietiška impresija saiku technika ir jokio atbulinio ryčio. Savo laiku keistai skambėjo ir kinietiško įtaka - impresionistai (Gogenas, van Gogas). Taip kad tokia epocha.

Ir ne tik mene taip. Gyvenime, sexe ir kitur atsirado Boundage, Domination (surišimai, vergovė, ..). Manoma, kad Jankijos ir Danijoj (ten skaičiavo) yra apie 15 proc praktikuojančių. Yra net tokia etika. Aktorius Kameronas, berods, Bangkoke net užsismaugė. Neapskaičiavo vyriuks. Taip kad palikite kaimą pašonėje, būkite demokratiški ir tiek.

88868. na, 2012-05-01 06:39
bet vis tiek (mano mielieji), - sudas sudziausias. Kiek L ir M mumis situo maitins??

88871. kan2012-05-01 07:56
Paskaitykite Lietuvos ziniose interviu su Z. Augustinu apie parodos atidaryma. Ka jis ten skiedzia , pats sau priestaraudamas?

88872. Lina 2012-05-01 07:57
to 88898, to kvankt, atsiprašau, krankt. tikros anoniminės kiaulės jūs su savo "šūdais" ir kitomis atitinkamos vertės "įžvalgomis"... buvau vakar parodos atidaryme, susirinko pilna pilna galerijos salė žiūrovų. nors nesu dailininkė, bet pamačiau daug mano gerbiamų VDA dėstytojų, menotyrininkų, kitų menininkų. Taip kad komentatoriai - runkeliai loja, o gyvenimas eina sava vaga. protingi žmonės žino kas yra kas, ir vertina visai kitaip. mano patarimas: pasiimkit fotoaparatą, nusifotografuokit tą per vargus besikalantį "pienės daigą", ar kaip ten, ir grožėkitės juo... Tiesiog vimdo tokie saldūs ir iki koktumo banalūs troškimai... Šis menininkas yra puikus piešėjas, kaip reikiant išlavinęs savo ranką. tai tik viena. ir jo filosofija man yra įdomi - aš matau čia ne nupjautą galvą ir kaip jūs ten rašot, o metaforą, simbolį, istoriją. smurto propagavimas? davatkiškas požiūris, ne kitaip... Froido kopijavimas? Varge varge, visa šiuolaikinė dailė yra iš esmės kažkieno citatos, parafrazės ir pan., apgailėtina, kad reikia tą` aiškinti. bijau, kad besikalantis pienės daigas man žiauriai primintų sovietų propagandinę sistemą: žiū, ateis šviesus rytojus, sulapos, išbujos nauja santvarka... ir šilumos, jausmo Augustino kūryboje daug, kartu su gera ironija - esu tikra, kad nieko nežinot, kas kai kuriems jo darbams pozuoja. nuoširdžiai tikiu, kad jūsų spjūviai kokia nors forma grįš jums atgal

88875. hmm..-Linai2012-05-01 08:19
Ko čia prisipi..i prie to pienės daigo? Demagogė.

88878. menas, kuris....2012-05-01 08:45
ojoj, menas kuris verčia vemti, ne menas... geras menas turi sukrėst, supurtyt, gal ir apetitą sugadint, jis gali būti bjaurus, šlykštus, šiurpus... apie ką čia mes apskritai?

88880. katė2012-05-01 08:57
Besikalantis pienės daigas jai mat sentimentalu. Bergždžios pastangos išeiti iš runkelių luomo su šitokia filosofija. O šie darbai įdomūs, nors ir nežinau, kas pozuoja.

88881. Daigui...2012-05-01 09:12
apginkime trapųjį pienės daigelį, tegul jisai sau netrukdomas želia, lai džiugina mūsų pavargusias sielas, juk jis toks gražus, toks mažytis ir mielas...

88882. >888532012-05-01 09:19
Deividas Karadainas. O ne aktorius Kameronas :)

88885. jo2012-05-01 10:18
jo, jo, afigenni eruditai - as irgi pastebejau...

88890. kaip2012-05-01 12:23
kaip galima lyginti Borges su ekshibišinu?

88891. taipogi2012-05-01 12:26
ši nesąmonė tiktų gėjiško žurnalo viršeliui. nukrypimai matomi, meno nėra.

88899. >mielieji mano2012-05-01 13:34
čia tu, AišV`ai?

88903. anoniminė kiaulė - Linai2012-05-01 15:15
Brangute, pro asfaltą prasikalęs pienės daigas teikia išties daugiau peno filosofiškiems aomąstymams nei šis paveikslas. Jis rodo, kad gyvenimo nesulaikysi, neužmūrysi jokiomis postmodernistinėmis kvailybėmis. Ir ką tu čia matai šiame paveiksle? Eilinį eskizą. Kiekvienas studentas miiklina ranką piešdamas ar tapydamas etatinį Akademijos pozuotoją. Autorius nepasidrovėjo savo eilinius eskizus pateikti parodai. Užsidės pliusiuką ir tiek. Jis netgi užtapė nepavykusias vietas, o naiviems snobams pasirodė, kad tai ypač modernu. Jie ir simboliką įžiūrės ten kur jos nėra. O ką jau bekalbėti apie kokio nors "nacionalinės premijos lauriato" pakvietimą? Pvz., tokio, kuris gavo premiją "už tapybos galimybių išlėtimą už jos ribų"? Štai čia ir yra visa ironija - požiūryje į snobišką žiūrovą. Na, supranti, ne kiekvienas gi moka tapybą išplėsti tiek, kad jos jau nė su žiburiu nebeįžiūrėsi. Kitaip dar tai vadinasi "šiuolaikinio mąslaus meno idėjų sklaida" (pono Gasiūno idėja:) . Snobiškoms Linutėms tai turėtų atrodyti nepasiekiamomis meno aukštumomis. Skaičiau apie vieną tokį tapytoją, kuris eksponavo baltą kvadratą baltame fone. Viena dama taip tuo paveikslu susižavėjo, kad, pagauta ekstazės, ėmė ir pabučiavo kone į patį viduriuką, palikdama sodrų, riebų ryškiai raudonos širdelės plėmą baltame balto kvadrato fone. Tai kaip manai, kaip į šitokią meilės išraišką sureagavo dailininkas? Jis padavė damą į teismą ir pareikalavo 100 000 eurų už šio jo šedevro įprasminimą. Tai, beje, vienas iš būdų kaip gali tokie dailininkai užsidirbti :) Žinoma, teismas priteisė damai sumokėti nei daug, nei mažai - 1000 eurų. Čia toks tau, Linute įspėjimas, kad kitsyk susižavėjusi kūriniu nepultum bučiuoti nei jo, anei jo nei jo autoriaus, nes neaišku kuom tai gali baigtis.

88906. Nelinutė2012-05-01 15:37
tamstą 88903 matyt bus gerai Gasiūnas pataršęs, o gal net ir kazkas daugiau tarp jusu ivyko... užjaučiu, bet kartu ir ne. taip tau ir reikia - tai ko lindai ten į tą tapybą, jei jau viskas taip ciniška ir sušikta, ir apsimetėliai baltus kvadratus stumdo? tai keisk ką nors, daryk kitaip, sąžiningai ir iš peties, taip sakant, skelk revoliucija. gal ir darai kazka - butu idomu suzinoti. o dėl eilinio - neeilinio... sugriuvo seniai hierarchija visa, kas buvo niekas, dabar gali but viskuo, ir atvirksciai. man tai kad "studijinis" visai nekliuva, viskas - pateikimo reikalas...

88912. kiaulei2012-05-01 16:22
nepavykusias vietas? idomu. o tai kaip tas seno vyro kūnas taip gerai pavyko? kažkaip nesitiki tuo, dievaži

88919. kan >9032012-05-01 17:01
Labai patiko tavo komentaras. Apie Gasiuna tu cia -nepakartojamai!:) Gal tave pazistu?

88922. krankt linai2012-05-01 17:11
ispludote jums nepatikusius komentatorius ir galvojate, kad pateikete argumenta. beje, savo pavardes neparasete, taigi esate tokia pati anonime. parodos cia niekas neaptarineja, kalbame apie si virtualioje erdveje pateikta darba, kuris nebutinai turi patikti visiems. niekas nerase, kad kopijuojamas froidas, jeigu nesuvokiate skirtumo tarp kopijavimo ir mokymosi, tai jusu beda. ir jeigu jums nupjautos galvos simbolizuoja istorija, tai irgi jusu beda. daugumai zmoniu istorija nera vien nupjautos galvos ar su apatinemis kelnemis ir peiliais isstatyti pozuotojai. smurtas nepatinka ne tik davatkoms, jis nepatinka pacifistams, taip pat ir visiems normaliems zmonems. puikiu pieseju yra labai daug, kitas dalykas, ka dailininkas daro su savo igudziais. siuo atveju autorius elgiasi labai konjunkturiskai, jis ne maistauja, o tik stengiasi isilieti i dabar taip madinga smurto kakofonija. tik tiek.

88923. krankt, 2012-05-01 17:15
o kokia prasmė įsilieti į tą "smurto kakofoniją"?

88925. anoniminė kiaulė - Nelinutė2012-05-01 17:25
dėkui už tinkamą žodį. "Gasiūno pataršytas" - štai kas slypi šio paveikslo potekstėje. :) Taip kad ir savo užuojautą peradresuokit autoriui:)

88926. Pritariu 88872. Linai: dauguma haleje visada teisi 2012-05-01 17:28
Patyriau ta pati, ka Lina. Suprantu ja. Nors ne prie meno, taciau irgi vakar buvau nuo pat atidarymo turguje. Tiesa, neturiu uz ka pirkti. Uztai pamaciau daug mano gerbiamų smulkiuju prekybininku - išlavinę savo ranką, jie meniskai pardavinejo kontrabandinius "Belamorkanal" papirosus:) Buvo mano gerbiamu stambiuju prekybininku, kai kurie net su kasos aparatais, buvo kitu is mokesciu inspekcijos. Pilna pilna turgaus halė. Dauguma spietesi aplink pieštus kilimus su gulbemis, pilimis, princesemis rožiu valtelese. Runkeliai loja: "kičas" kičas", o protingi žmonės žino kas yra kas ir vertina visai kitaip. Ir ju pilna pilna hales salė! Gyvenimas eina sava vaga. Daugumos filosofija teisi, todel ir aš matau ne kiča, kaip kas ten rašo, o metaforą, simbolį, istoriją. Bijau, kad ir man besikalantis pienės daigas žiauriai primintų sovietų propagandinę sistemą: žiū, ateis šviesus rytojus, sulapos, išbujos nauja santvarka... Bet turme laukini kapitalizma. Gal patyret, kad jame pritrukus pinigu, paklausa inspiruoja pasiulą? Dekui Linos patarimo idejai:) Pasiemiau fotoaparata, nufotografavau tą per vargus besikalantį "pienės daigą". Kitam turgadieniui perpiesiu is nuotraukos. Gal kam primins Bredberio "Pieniu vyna" ar kaip ten. Tai ir grožėkitės juo:) Jūsų spjūviai tokia forma grįš jums atgal:)

88927. mie2012-05-01 17:29
kai pamatai begaline nesuskaiciuojama ziurovu minia, kaifuojancia nuo staskos povilaicio "na-na-ra-nananana", tai netenka stebetis, kad tiek norinciu ikibti zygimantui augustinui i kulnis. sveikinu, zygimantai augustinai.

88928. krankt2012-05-01 17:29
labai paprasta - zutbutinai buti "modernisku". buti savimi meno pasaulyje yra labai sunku. sunkiausia kelia pasirenka retas.

88929. mie krankt2012-05-01 17:33
keista man, negi nesupranti, kad perdaug didele pagunda daryti taip, kaip norisi, o ne stengtis buti "modernisku" ar dar kokiu nors.

88933. krankt > mie2012-05-01 18:06
nieko nezinau apie pagundas, esu nesugundoma. :)

88934. krankt linai, dar2012-05-01 18:09
as taip pat turiu paciai patarima: pasiimkite fotoaparata ir nuciuozkite i savo vietini mesos kombinata, pasidarykite nuotrauku ir kaifuokite. gal net neapsivemsite, nors kraujas labai saldziai kvepia. gal net nudrosite tiesiai i maxima kiaulienos gabaliuko. bus tikra istorija. :)

88939. katė2012-05-01 18:59
Man rankomis siuvinėtas kilimėlis su gulbėmis ant sienos gražu.

88942. neteisi tu krankt2012-05-01 19:14
jei šį paveikslą kas nors būtų nuvežęs į Maskvos bianalę, kuri vyko (gal dar vyksta?) didžiausioje Maskvos parduotuvėje, tai Augustino darbas atrodytų ten kaip atgyvena. Ten dailinikas tapė paveikslą iš tikros mėsos, stebint žiūrovams. Ateity gal tiesiog iš gyvo gyvulio rėš - taip dar moderniau atrodytų. Matyt yra tokio meno paklausa, kaip teigia "pritariu Linai". Antraip, argi kas taip stengtūsi?:)

88950. mie - glusiui2012-05-01 20:18
gal tu pats vaziuok i maskva ir daugiau nebegrizk.

88951. mie-i2012-05-01 20:23
juk tau toji nuoroda į maskvą..

88952. mie2012-05-01 20:42
yra zmoniu, kuriems iki gyvenimo galo matysis nuoroda tik i maskva. gaila man ju, bet ka padarysi.

88957. to mie2012-05-01 21:52
aha, čia tu tiksliai. Ežeras, toto, pasi taip ir nenulipa nuo Maskvos (kremliaus/latvių g.) nuorodos, kai jau vokiečių (dujotekana.bankai) Lietuva taip išdulkinta, kad net menas tapo iškrypęs kažkoks, o jaunimas tampa britais ar amerikiečiais.

88959. ???2012-05-02 07:48
Kokie keisti ginčai, ko jūs čia baratės? Man rodos, kvailiojantis, žaidžiantis Augustinas ir mėsos kombinatas tikrai ne prie ko. čia žiauriai netikslu, visai pro šalį. aš pritariu Linai, ir be jokios ironijos. Televizija, laikraščiai, reklama - va kas yra tikroji pornucha mūsų gyvenime, baisiau ir už skerdyklą ir už ką tik nori...paroda, beje, vadinasi XX amžius, tai kodėl gi menininkas šitaip, kaip čia visi nusprendė, brutaliai ir smurtingai negali jo vaizduoti? gerai čia pastebėta - ta pienė, gerbiami poetai, pražydus kur ant tako, tikrai stebuklas, bet jei kas nori matyt tai nupiešta, nutapyta...labai gailiai ir, nepykite, šleikščiai atrodo tokia mintis. fotoaparatas - geras pasiūlymas. kai fotografija atsirado, jos ir dailės keliai pasuko skirtingai. tikroviškus, "gamtinius" vaizdelius palikite objektyvui, o iš menininko juk norisi, kad jis kažką pasakytų, kokią tai žinią praneštų. Augustino žinia kažkaip čia visus skaitytojus sujudino, ir tai pliusas jam - tegul daug neigiamų reakcijų, bet jis apie pienes ir nekalba, žmogaus kančios ir frustracijos čia pavaizduotos, o dar ir gera juoko dozė

88960. korna2012-05-02 07:50
http://www.royalcollection.org.uk/exhibitions/leonardo-da-vinci-anatomist/the-drawings

88961. kiaulei2012-05-02 07:58
kiaule, klysti - vartokime sąvokas tiksliai. kiek žinau, Augustinas yra baigęs grafiką, tai jei tau skauda,paminėjus Gasiūno pavardę, kaip pavyzdį pateik savo asmenines istorijas. Matosi, kad tau stipriai skauda, visai nebūtina net to paišyti ar tapyti... yra toks Gasiūno poveikio sindromas, tu - klasikinis pavyzdys, chrestomatinis

88962. raimis, diletantiškai2012-05-02 08:09
Taip, brutalus buvo XX-as amžius, daugelis buvome liudininkai bent jau iš istorijos, ne vien iš patirčių. Šiurpesni nei visos Augustino nupjautos galvos karai. Idėjas/ mintis dailininkas tegul generuoja kokias jam patinka tapyti: nupjauta gava ar hiperrealistinis Švėgždos svogūnas, man rods, novacija mene slypi ir išryškėja, k a i p visa sukuriama, raiškoje, raiškos savitume, novacijoje...Ten, kur kabo pasmeigta galva, apačioje, kalasi riebūs pienės žiedai - tik jų paveiksle mes neregime...

88974. >889612012-05-02 10:38
taigi ir pats vartok sąvokas tiksliai. Jei kalbi apie G. potraukį žydrai spalvai ir piktnaudžiavimą ja, tai taip ir sakyk. Būtent šitame kontekste ir Augustino paveikslo idėją galima būtų išsiaiškinti visai kitaip, jei ką. :) Tačiau džiaugiuosi, kad autorius nėra "pataršytas", nes pataršytieji jau nebemoka taip gražiai piešti/tapyti žmogaus kūno. Ypač seno, su jo visais nugyvento gyvenimo niuansais. O ir aplamai praranda laisvės pojūtį. Daro kaip "reikia", o ne kaip norisi. Šiaip nesu prieš šį menininką. Mano komentaras buvo skirtas snobams, jei ką:)

88977. >88959. ???2012-05-02 11:36
Na je, ko menininkui neprisideti prie tikrosios pornuchos? :))) Citata:"Televizija, laikraščiai, reklama - va kas yra tikroji pornucha mūsų gyvenime, baisiau ir už skerdyklą" "Tai kodėl gi menininkas šitaip, kaip čia visi nusprendė, brutaliai ir smurtingai negali jo vaizduoti?"... "ta pienė,pražydus kur ant tako, tikrai stebuklas. Bet jei kas nori matyt tai nupiešta, nutapyta...labai gailiai ir, nepykite, šleikščiai atrodo tokia mintis" O va nutapyta skerdiena - nesleiksciai?:) Moralas- bent jau logiskais polemezuok:)

88980. darbas2012-05-02 11:57
jei tai galima pavadinti darbu, yra visiškai kitoks, nei kad ir Š. Saukos tapyta galva, berods Parulskio, o gal ir autoportretas ten, su vynuoge burnoje. ten matomas ir stilius bei tam tikra estetika, kuri būtina kiekvienam kūriniui, net ir pačiam grubiausiam. čia toli iki mano minėtojo darbo. siuabingai toli, nežiūrint į stiliaus skirtumus, nei žanro ar dar kokius kitus. esmė kad čia viskas tarsi suklijuota vimdančiais klijais.

88982. nesvarbu2012-05-02 12:20
pavargau gincytis - ar žinote Soutine skerdienas? visus tuos kraujus, kabančias mėsas, tarsi kokia baisi vėliava... nerealu, kaip tai veikia, o veikia ne kaip baisėjimasis mėsa, o kaip gyvenimo farsas, tragizmas... ar žinote tokį Mathiasą Grunewaldą ir jo Nukryžiavimą? kiti laikai, kita epocha, bet kiek ten natūralizmo ir šiurpo - kam? ar dėl jo paties? nemanau, fizinė kančia, trykštantys iš panagių kraujo lašai vėlgi sukrečia kitaip,per jusles sukrečia dūšią... gal būtų įdomu padiskutuoti daugiau, bet matau, kad kalbam skirtingom kalbom - nebūtinai - teisingai ar neteisingai, tiesiog matom visai ką kita... o su Sauka nėra ko lyginti - įdirbis, karta visai kita, Sauka toks Lietuvoj vienintelis. man Augustinas nei iš tolo nepanašu, ir niekad nepagalvočiau, kad jam rūpėtų padaryti panašiai. sėkmės visiems toliau filosofuojant

88984. anoniminė kiaulė - Nelinutė2012-05-02 12:53
Na jau, neskubėkit plautis.:) 88977 postas ne mano. Noriu tiktai dar kai ką išsiaiškinti. Kai sakot, viskas - pateikimo reikalas ar tuo pačiu nesiūlote apgaudinėti žiūrovų? Štai kad ir Augustino kiti darbai, pvz. "Inauguracija"(Frazer galerija) - tas pats jauno vyro torsas, be galvos, tos pačios baltos trumpikės, neatsitiktinai atsidūrusios paveikslo centre. Aiškus falocentrizmas. Taip žmogus išreiškia save. Galva falocentrikui nereikalinga. Tad kam dar pritempinėti prie kokių nors XX a politinių idėjų?

88986. nesiplaunu 2012-05-02 13:05
prie politinių idėju netempiu, nors falocentrizmą irgi galime laikyti sudėtine šiuolaikinės politikos dalimi, tam tikra prasme\siūlau nesivarginti tiesmukai tyrinėjant triusikus ir klyną, o priimti tai kaip žaidimą... žiūrovo apgaudinėjimas - tai kad menas yra apgaulė, sudėtinga, įtraukianti, bet apgaulė... ne dokumentika juk. taip buvo visais laikais. sakysime, barokinė bažnyčia ir visa jos pompastiška architektūra, ypač, jei kalbėtume apie Romą, jėzuitus ir kontrrefromaciją...beje, Augustinas labai mėgsta galvas, ypač - savo - pažiūrėkit, kiek jis pritapęs savo autoportretų. na, dabar jau tikrai plaunuosi, nes aiškiai nesusikalbam. ar pažiūrėjote Soutine ir Griunewaldą?

88991. anoniminė kiaulė - Nelinutė2012-05-02 13:48
jei plaunatės tai kam dar klausiat? Nejau "susikalbat" tik tuomet, kai jums pritariama 100 procentų? Tada Jus tikrai nuvilsiu. Nemanau, kad toks menas kaip Jūsų nurodyto Griunwaldo paveikslai yra apgaulė. Juose matau saviraišką žmogaus, kuris, net ir tapydamas pagal užsakymą, tapo taip, kaip nori išreikšti tą tiesą, kurią atrado Evangelijose, nepaisydamas Renesanse įsigaliojusios mados. Jo paveksluose atvaizduoti Jėzų kryžiuojantys žmonės, yra jo aplinkos žmonės, su to meto apranga, o fone matosi to meto, o ne Jėzaus laikų architektūra. Autoriaus pranešimas aiškus - Evangelijos yra dvasinė knyga, ne istorinė. Tai, kas vyko, vyksta ir dabar. Kaltindami vienas kitą, kaskart iš naujo nukryžiuojame Dievo Sūnų. Tačiau su Jėzumi nukryžiavę savo kūnišką egocentriškumą, tampam atviri prisikėlimui. Visgi pritariu Jūsų pirmam teiginiui: priimkit ir mano komentarus kaip žaidimą:)

88994. ne nelinute2012-05-02 14:40
ne, Griunewalda prisiminiau del jo šiurpoko natūralizmo, fizinės kančios pabrėžimo, tos pačios mėsos ir kraujo, dėl kurio čia užvirė ginčai. ne tiek dėl paties siužeto. nemanau, kad Renesanse buvo priimta tapyti vien saldžiai, "atsargiai", bet pas italus vargu ar tokį kraupų nukryžiavimą rastume, tai jau specifinis šiauriečių matymas. apgaulė - tam tikra prasme, taip, visa tai apgaulė vienu tikslu. žvelgiant į krikščionybę kaip į ideologiją ir valdžios įrankį - taip masėms buvo skiepijamos tikėjimo tiesos. kūrinys turėjo juos įtikinti, priblokšti... kaip ir visa bažnyčios architektūra, vidaus erdvė, dekoras, paveikslai, vitražai... kaip ten buvo sakoma - biblija beraščiams... o nesusikalbejimo priezastis man atrodo ne simpatijos ar antipatijos Ž/A paveikslui, o tai, kad kūrinyje pastebim skirtingus dalykus. juk menas - dailė, teatras yra kažkokio sąlygiško vaizdo - istorijos kūrimas. o gal turėjote omenyje Ž./A kažkokius pasikartojimus, matytus siužetus ir pan.? dėl to daug ginčytis negaliu, nežinau

89007. nu, 2012-05-02 16:06
faini komentarai! Neeiline polemika. Buckis.

89008. > trims klaustukams2012-05-02 16:08
" gera juoko doze". Kur?? Kame?? Uzmuskit mane.

89010. dėl juoko2012-05-02 16:34
aha, man juokinga pasirodė (nes buvau parodoj) vaišių stalas - instaliacija su vodka ir "zageronu", ir vėl tas vda modelis toks išraiškingas kaulėtas vyras... ir menininko autoportretai, ir tiedu gracijai su nešvankiais gestais...(čia ne iš parodos) ir Ekstremalus sportas - ten tai klasė, tikrai labai aštru ir taikliai (senesni darbai)...

89013. kan 0102012-05-02 17:57
Sita "instaliacija ", jokia naujiena, ja naudojo Vaitiekunai, berods, 2006 metais.

89014. nea2012-05-02 18:03
nu ne, ne, Vaitiekunai Kablyje varė degtinę, tai buvo akcija, performansas Varymas. čia gi tik vaišių stalas paprastas, ir tiek, su linksmai papuoštomis bonkomis

89016. kafkė > ne nelinutei2012-05-02 18:48
na peržiūrėjau visus 11 griunewaldo kūrinių ir neradau juose nei mėsos, nei kraujo. Nebent kelis lašus ir pradurto Jėzaus šono. Tad palyginimui šis krikščioniškas mistikas visiškai netinkamai tamstos parinktas. Gal supainiojote su kokiu nors Boschu?
O va Chaim Soutine, Baltarusijos žydų dailininko skerdykla su pakabinta jaučio skerdiena, tai labai tinkamai parinktas paveikslas. Ir kai 1924 m. aukcijone atėjo palaptingasis agentas ir nupirko paveikslą už dirbtinai užkeltą kainą - kone 8 milijonus svarų - štai čia `aš matau tikrąją apgaulę ir pasišaipymą iš snobų, kurie toje skerdienoje kaip mat pabandė įžvelgti gilią prasmę ir kančią:)

89017. katė2012-05-02 18:54
Taigi mes visi šiek tiek snobai.

89018. kafkei2012-05-02 18:59
Griunewaldas - mistikas? ne, jis tikras tų laikų natūralistas, palyginkite su italų sfumatais ir heorijiškomis kančiomis, nesutinku. Soutine... tai sakote, kad jis "užlenkė" kainą? ta prasme, kad toje skerdienoje nieko nėra, ji tiek neverta? nežinau, kiek dabar kainuoja Soutine darbai, įtariu ne mažiau, ir tikrai pagrįstai. čia galima ginčytis iki begalybės - sakot, tai jam tik paprastos pratybos buvo, natiurmortas eilinis, prasitapymas? kaip ten bebūtų, to nepaneigsi - juk jis per tas skerdienas (yra nutapęs jų daug) mums šaukia, rėkia, tiesiog staugia apie savo kančią, apie žmogaus (gal banaliai pasakysiu) dramą apkritai. Jis juk ir koloristas nerealus. tai jei sakot, kad čia snobų išdūrinėjimas... tyliu

89020. kafkė > ne nelinutei2012-05-02 19:13
beje, klystate tamsta ir dėl krikščionybės. Labai klystate. Jos negalima suprasti savo pastangomis. Supratimą atveria pats Kūrėjas per religinę patirtį. Gal todėl ir kur kas sunkiau tiems, kurie "iš didelio rašto, išėjo iš krašto", kurių galvos jau prikimštos svetimų minčių bei ideologijų, priimti krikščioniškas tiesas, nei "beraščiams`, kurių galvos dar švarios, o širdis arčiau gamtos. Juk nelaikote Griunewaldo, Diurerio, Rafaelio, Mikelandželo, Tomo Akviniečio, didžiųjų gotikos katedrų statytojų ir t.t. beraščiais? O gal manote, kad jie kūrė, piešė, statė, įkūrinėjo Oksfordus, Kembridžus, Sorbonos universitetus tik tam, kad troško kaip kokie sąmokslininkai valdyti tamsią liaudį? Jei taip, tai nusipjaukite galvą, nes apgaudinėjate pats save. Argi ne tokiam veiksmui, tuos, kurie apgaudinėja save ir kviečia šis šmaikštus Augustino paveikslas? :))

89021. Boschas2012-05-02 19:14
ne, nesupainiojau - Boscho tapyba - grynos alegorijos, tie jo visi knibždėlynai. tikro kūniško siaubo, kančios juose nematau

89023. Grunewald2012-05-02 19:23
http://www.internetismyonlyfriend.com/ įspūdingas Nukryžiavimo fragmentas, be komentaru

89026. o gal jūs? 2012-05-02 19:37
siūlau tą su savo keistai veikiančia galva padaryti jums - aš kalbu konkrečiai apie vaizduojamąjį meną ir architektūrą. ne jo kūrėjai buvo beraščiai,kaip čia jums taip pasigirdo, jiems reikėjo valdyti ir kontroliuoti mases. o kas buvo, ar žinote, Mikelandželo, da vinčio užsakovai? popiežiai, didikai... religinė patirtis... tai ir yra religinės patirties dalis, priemonė jai paiekti, transui, nirvanai, priartėti prie Jo... kaip norite. viskas, visos ceremonijos, jų eiga, šventikų drabužiai... yra toks posakis - teatrum sacrum, čia apie baroką, mat taip vadina to meto bažnyčias - tikrai, barokinis šventas teatras. ai, gal užteks. žinote išties daug, bet ne apie dailei, apie ja kalbam skirtingomis kalbomis

89027. ne, dar negaliu 2012-05-02 19:44
Soutine - nepamirškim jo tautybės. jis yra tikras welthsmertz`o įsikūnijimas. tas jo liūdesys, rezignacija ir toks beveik fizinis skausmas... pažiūrėkit, kaip jo natiurmortuose net gėlių žiedai išsiraitę, išsiklaipę, it kokio varguolio pirštai... o sakot, kad jis snobus išdūrinėjo. aš tikiu Soutine legenda, niekas man jos nesuvulgarins, ir jo darbai, apskritai, geras menas turi kainuoti labai labai daug

89031. kafkė > ne nelinutei2012-05-02 20:55
gaila, kalbate apie religinę patirtį taip, tarsi būtumėte ją patyręs... net ir būdamas ateistu? Ne, taip nebūna. Prisiskaitėte apie transa, nirvaną budistinių knygiūksčių ir tiek žinių. Religinės patirties neieškoma išorėje.. kas nori šios patirties, kas nori pažinti tiesą, tiesiog paprašo. Jau vien šiuo valios aktu jis praplėšia tą uždangą, po kuria pats slepiasi nuo Tiesos, nes ji JAU yra jame. Bet tiek to, nieko neketinu piršti. Apie tai šioje svetainėje jau daug kartų buvo kalbėta.

Kas dėl jūsų mylimo Sautine, tai aš jo neketinu peikti. Bet leganda buvo išties dirbtinai sukurta. Pasitikslinau. Ją sukūrė "visagalė" medija. Štai net 2006 m. BBC tą netiesą vėl pakartoja, sakydama, kad paveikslas buvo parduotas per garsųjį Christie aukcioną už 7 mil 800 tūkstančių svarų. Tačiau paties aukciono istorija sako visai ką kita:
1919
The last in this series of seven sales of gifts to the Red Cross, held since 1915, brings the aggregate total raised to almost £420,000 (more red cross sales followed the second world war). 1926
Romney’s Portrait of Mrs. Davenport becomes the most expensive work of art to be sold between the two World wars at £60,900. It now hangs in the National Gallery of Art, Washington D.C. 1941
Christie’s premises suffer a direct hit during the Blitz. The firm moves to Derby House, near Oxford Street, and then to Spencer House in St. James’s, finally returning to the re-built King Street premises in 1953.
1958
Christie’s establishes its first overseas office, by placing a representative in Rome. 1965
Rembrandt’s Portrait of Titus sells for 760,000 guineas (£798,000).
Žinoma, tas melas padėjo pakelti paveikslų vertę ir vienas jo paveikslas buvo vėliau parduotas už kelis šimtus tūkstančių, berods JAV. Primisiu, kad melagingom žiniom pasinaudodamas pralobo ir Rotshildų dinastija. Ir tie metodai sėkmingai naudojami iki šiol. Moralas būtų toks: kas nepatiki nepatiki savo proto valdyti Dievui, paaukoja jį manipuliatoriams:)

89036. na va2012-05-02 21:50
matau is kafkės. Ateina agliakalbė karta, kurios fifi, fufu neišdulkinsi taip lengvai. Mie, kiek čiulpsi sovietinį meninį žinduką? Gal laikas užaugt. Ir pradet rasyt su diakritais. Uzsispyrismas yra sovietiniu bolseviku-komunistu bruozas - jie ilgai buozes naikino, nors jau nebuvo ekonomines prasmes tam, visi buvo po kojomis.

89046. sick2012-05-02 22:56
ne prie ko jokie budizmai, tiesiog pavartojau tokias savokas, kalbedamas apie jausma. aplinka, isore turi milziniska itaka, taip pat ir religinei patirciai. priestaraujate pats sau - vadinasi, kvaila buvo statyti per amzius baznycias ir jas puosti? tai kokia tokio pastato paskirtis? nesamone o Soutine, kaip norite, yra XX a. dailes klasika, jis genijus, pabandykit kokiam tapytojui irodyt atvirksciai, gausit i nosi

89055. Taip2012-05-03 08:25
Taip, Sutinas Chaimas,on že Soutine Chaim, on že Сутин Хаим (1894-1943 m.)niurokas ir pilnas gyvybes net skerdienose:)

89061. žinovė kabutėse žinovams be kabučių2012-05-03 12:10
O aš knygoje apie Modiljaną skaičiau, kad Chaimas Sutinas nemėgo praustis ir valytis dantų... Jo draugas kažkoks Fudzita padovanojęs Chaimui pirmąjį dantų šepetuką bei pastos tūtelę pamokė jį kaip reikia jais naudotis, apie tai knygos autoriui Andrė Salmonui vaizdingai pasakojo: Nuo pat gimimo Sutinas nebuvo valęs dantų. Aš daviau šepetėlį ir pastos. Jo dantys pasidarė balti, ėmė tviskėti. Sutinas buvo toks patenkintas, kad visą dieną sėdėjo prieš veidrodį grožėdamasis savo tvirtais kaip plėšrūno dantimis, o Modiljanas irgi visą dieną praleido tenai, žiūrėdamas, kaip į save žiūri Sutinas... Čia dar toli gražu ne viskas ką žinau apie Sutiną, ir tai man leidžia bent truputį orientuotis žiūrint jo kūrinių reprodukcijų atvirutes... O šiaio, tai prisipažinsiu, kad nesiekiu to kas nepasiekiama /šiuo atveju suprasti nutapytus paveikslus/, man tiesiog labai įdomu koki tie įšskirtinai gamtos apdovanti žmonės buvo.

89069. sick2012-05-03 15:39
Modiljanis šiaip jau... anekdotų sklando daug - apie jo draugystę su Modiljaniu, apie savijautą, netekus draugo... o Van Gogho ausis, o Gogeno tamsiaodės mergos ir venerinės ligos... bet palikime pletkus pletkais, man jie kūrinių nei kiek neveikia ir nepdadeda juos "suprasti"

89072. "2012-05-03 16:51
Na, nevisus mus Dievulis ant vieno kurpalio siuvo ir nevisiems po lygiai įdėjo - belieka tenkintis tuo gavai... O apie van Gogo ausį ir Gogeno ligą tikrai nieko nežinojau... Ačiū.

89074. ?2012-05-03 17:34
tikrai,nežinojote apie nu(si)pjautą ausį?

89075. >>taip2012-05-03 17:47
o taip, pašvinkusioje skerdienoje greit pradeda raitytis gyvybė. :)
mažas bomža iš didžiosiuos Lietuvos kunigaikštystės, gal 11 biedno žydo vaikas, išėjo pėsčias iš Minsko į Vilnių tapybos mokintis. Mokėsi kartu su kitais tarpukario Lietuvos tapytojais, kurie tapė tikrai ne blogiau už jį. O iki Čiurlionio genijaus jam išvis toli. Jo genialumas jo tautybėje, ar ne sick? kas buvo nieks tapo viskuo. Legenda graži - alkanas dailininkas, seilę varvinęs į bifšteksus, tapo švinkt pradėjusią jaučio skerdieną, už kurią po jo mirties, neokonų valdymo metu sumokėta kone aštuoni milijonai. Tuo metu Rokfelerio fondo organizuotas aukcijonas visus žydų modermnistus pardavė už stebėtinai didelę kainą. Pvz. Klimto darbai pasiekė rekordą - vienas buvo parduotas net 130 milijonų. Su primityviai nupiešta moters galvute įvyniota į paauksuotą drapaną. Tik klausimas kas pirko? Galimi du variantai - narkomafija plovė pinigus, arba mokesčių mokėtojų pinigais buvo stimuliuojamos valstybės pirkti Gugenheimams, kuris pas mus dabar vadinas Moderniojo meno centras. Reikia juk pasauliui parodyti, kas yra tikrieji kultūros kūrėjai:) Jei klystu, pataisykit, mielas sick:)

89076. >89072.2012-05-03 18:14
Yra geros Anri Periušo knygos, išverstos lietuviskai: "Mane gyvenimas", "Sezano gyvenimas", "Sera gyvenimas", "Renuaro gyvenimas", "Tuluz-Lotreko gyvenimas", "Gogeno gyvenimas", "Van Gogo gyvenimas".

89077. :)2012-05-03 18:16
va va, tereikia prisiminti kiek milijonų sumokėjo mūsų misteris Fliuksus Zuokus už tas atliekas, kurias Mačiūnas paliko Meko rūsyje, išsiveždamas sunkvežimiu visa kas buvo bent kiek vertinga. O sumokėjo mūsų mokesčių pinigais, ir tik tam, greičiausiai, kad būtų pretekstas statyti Gugenheimą, litvakų kultūros centrą. Jau dabar snobai aikčioja: ox, fliuksus, ach, fliuksus... Bet gera žinia ta, kad mūsų kultūros ministras, ta proga jog bus visgi statomas Moderniojo Meno Muziejus, pažadėjo ištraukti iš slėptuvių niekam iki šiol nerodytus ir kelis lietuvių modernistų darbus, ir pagaliau, ir juos parodyti kultūros ištroškusiai liaudžiai. Na, už tai, manau, negaila to pusės milijardo. tegul stato Zuokas tą muziejų. Na, nueis kultūrai skirti pinigai jo išlaikymui. Na ir kas? Juk ir taip nėra Lietuvoj kultūros. O kai pastatys Gugenheimą, visi pamatys - yra. Tikrai yra. :)

89081. to 890752012-05-03 18:49
oi, koks jūs piktas - aš vietoje redakcijos tokius komentarus išimčiau, čia jau prasideda neskanūs dalykai (tautiniai). hmmm... pasaulis tikrai žino Soutine labiau, nei mūsų Konstantiną, ką padarysi - turėkim sau gražią legendą, bet va, pasauliniu mastu ji sunkiai "važiuoja". o ką vadinti genialumu... kaip tai nustatyti? labai subjektyvu

89091. " > ? 2012-05-03 19:23
Be abejo žinojau... Biografinių knygų skaitymas tai mano liga. Ja sirginėjau dar prieš perskaitant Anri Periušo knygas. Skaitau /ir turiu/ ne tik meno žmonių, bet ir politikų, mokslininkų ir kitokių "nestandartinių" žmonių biografijas ir autobiografijas. Noriu pasakyti, kad, išskyrus dvi aktoriaus Stasio Petronaičio nedideles poezija "kvepenčias" autobiografines knygeles, nesu skaičiusi nei vienos lietuviškos biografinės knygos. Nesakau, kad tai gerai... Prisipažinsiu, kad, ko gero mano perpasakojimas apie Sutiną buvo šiek tiek nevietoje.

89093. :)2012-05-03 19:32
Viskas vietoje ir gerai:)

89094. to 890812012-05-03 19:35
kodėl išimtumėt,politkorektiškas pone? bomža yra marginalas, geras, tik labai nusižeminęs žmogus. ks jums nepatiko? ar tik nediskrimnuojate šių vargšų? :)

89095. to 890812012-05-03 19:51
va, matot, savo baukščiu politkorektiškumu jau išgądinote skaitytojus. :) sick, apie tautinius dalykus (bomžas) daugiau nė žodžio. Kalbėkim tik apie tuos, kuriems pasisekė iš nieko tapt viskuo, ar gerai? :)

89097. :)2012-05-03 19:54
belieka nusipjauti blogai galvojančias, indokrinuotas galvas. XXI a niekuo iš esmės nesiskiria nuo XX a.

89101. 2012-05-03 21:30
jeigu labai jau atvirai apie darbus - išdžiūvę iškamšos išdžiūvusioms akims pavilgyti ir dar geltonos

89102. katė2012-05-03 21:38
Ir XI amžius niekuo nesiskiria nuo XXI. Dekoracijos šiek tiek kitokios, bet jos nieko nereiškia.

89104. briedis2012-05-03 21:55
Jūs čia postringaujat, o dėl viso labo vizualinio biznio- čia "trys viename", kaip erzackavos produktuose. Taip ir sakyčiau- tapybinis produktas. Ir nesišiauškit labai, nes vis ne malioriaus voliuku akriliniais ant nulaižytos sienos, bet ne daugiau. O modernus dailininkas privalo būti tepliorium, o ne maliorium.

89107. sick2012-05-04 06:43
hmmm... isteriškos reakcijos, kažkaip jums labai labai negera, pikta, užjaučiu. grizkime prie reikalo - GENIALUMAS TAUTYBĖJE - kas čia per pareiškimai? įdomu, ka pasakytumete prateses savo super genialią, nerealiai, jaudinančiai gilią minti? gal prisimintumete senus, amžiaus pradžios - vidurio "receptus", ka su ta tautybe reikia daryti?

89108. >>sick2012-05-04 08:08
ką tik siūlėt trinti komentarus, o va dabar vėlgi provokuojat pratęsti mintį? Sick, tyliau, jei Dievo nėra, jei ir Stalino nebereik bijoti, tai Didysis Brolis Foxmanas tikrai stebi mus ir skaičiuoja visas mūsų padarytas ir daromas nuodėmes. Tad klaupkitės ant kelių, sick, ir muškitės į krūtinę - esu kaltas, kaltas, labai kaltas už visas pasaulio nuodėmes, nes nuo manęs priklauso visi geopolitiniai žaidimai, nes kaip buvo kitados indoktrinuotos smegenys, taip ir dabar ir bus per amžius, nes pats jų nevaldau, bet tikiu tais, kurie gudresni už mane ir visada jais tikėsiu. Ns tikėjimas jau toks dalykas. Tuščias nebūna. Ypač tikiu ekonomistais, Nobelio lauriatais. Na ir kas kad jų teorijos prišaukia tik vieną krachą po kito. Na ir kas kad pats Nobelis testamentu uždraudė premijuoti "pinigų skaičiuotojus". Na ir kas kad "bankų tauta" įkūrė kitą premiją snobams mulkinti, tik jau ne Nor vegijoj, bet Švedijoj ir pavadino ją "Premija Nobeliui atminti", bet visgi trumpina į "Nobelio premiją" ir patys save apdovanoja, kad snobai jais žavėtųsi ir jais tikėtų. O kaip su moksliniais išradimais- atradimais? Kodėl tik JAV bankų tautos atstovams Nobeliai nuolat atitenka ? Kodėl privaloma savo disertacines ir kitas idėjas pirma paskelbti "prestižiniuose" JAV žurnaluose, kuriuos valdo tie patys "bankų tautos" atstovai? O po to staiga tavo idėja, pasirodo, jau užpatentuota ir tu pats ją kūręs ir pasigyręs JAv žurnale, jau turi ją pirkti, kad įdiegtum? Atsakymas aiškus - todėl, kad esi kvailas, o juk yra kur kas, kur kas protingesnių, talentingesnių, laisvų nuo bet kokių moralinių skrupulų... vat prieš juos ir reikia klauptis, o ne prieš kažkokį kryžių, kuris reiškia tik savojo ego nukryžiavimą... kartu su savo ribotu protu... išlaisvinant neribotas galimybes ir neribotą protą. Sorry, jei nesupratot apie ką kalbu. :)

89116. >>sick2012-05-04 09:22
pasakysiu jums tiesiai - kad ir kaip ieškotumėte manyje neapykantos žydams, jos nerasite. Mano giliu įsitikinimu per II pasaulinį buvo nužudyti/paaukoti patys nekalčiausi žydai, greičiausiai tuo pačiu tikslu ir metodu, apie kurį rašo žydaitė Naomi Klein savo knygoje "Katastrofų kapitalizmas, šoko terapija". Jei ko nemėgstu, tai apgaulės ir melo. O jis labiausiai sklinda kažkodėl iš ateistų. 90 procentų iš tų, kurie vadina save žydais, nėra žydai pagal tautybę, kilusią iš semitų, bet yra tiurkų kilmės khazarai, judaizmą priėmę 9 a ir vadinasi aškenazais, žydais pagal tikėjimą. Jei toks žydas pagal tikėjimą tampa ateistu, jis automatiškai turėtų prarasti žydišką identitetą. Štai čia šiems žmonėms atsiranda didžiulė painiava su tapatybe, todėl būtent šie žmonės ima kovoti ir prieš kitų tautų tapatybes... ir ne tik žodžiais, bet ir emigracine politika, multikultūralizmo diegimu ir t.t. .

89117. savišvietos tikslu siųlau paskaityti HITLERIS - IZRAELIO ĮKŪRĖJAS. sėkmės:) :-) 2012-05-04 09:29
Šios knygos pavadinimas iš pirmo žvilgsnio primena kvailą anekdotą. Tačiau nepulkime skubotai daryti išvadų, juo labiau kad autorius – ne koks nors profesionalus istorijos teoretikas, o buvęs paprastas vermachto karininkas, kovojęs Rytų fronte, patekęs į nelaisvę, pabėgęs, prisidėjęs prie lietuvių Dzūkijos partizanų, kalėjęs sovietų konclageryje, grįžęs į tėvynę, įkūręs politinę organizaciją „Brandenburgo vartų ratas“, dėl to persekiotas, emigravęs į Maroką ir apkeliavęs pusę pasaulio. Būtent pokalbiai su žydais emigrantais šiose kelionėse ir tapo akstinu parašyti kontroversišką knygą (1974 m. ji išleista Ženevoje), dėl kurios ištisus 20 metų autorių tampė Vokietijos teismai. (Įvade H. Kardelis pasakoja, kaip vienoje Atlanto vandenyno saloje sutiko tokį pat vermachto karininką ir apstulbo: „Kaip tu, būdamas žydas, galėjai savo krūtinę papuošti šiais trim ordinais su svastika?“) Šiaip ar taip, nežiūrint į kartais aiškiai persūdytas vietas, ši plonutė brošiūra, paremta gyvais liudininkų parodymais, pasirodė daug vertingesnė už dešimtis storų teorinių ir politiškai „teisingų“ istorinių foliantų.

Kuo gi ši istorinė apybraiža užkliudė Vokietijos teisėsaugą? Kaltės jausmo mirtinai prislėgti teutonų palikuonys vokiečių valdininkai nebeišlaiko, kai paprastas vokietukas drąsiai rėžia, kad XX a. 4–5 dešimtmečių sionistai – dabartinio Izraelio įkūrėjai – glaudžiai bendradarbiavo su nacistais, ir dar drąsiau iškelia hipotezę, kad sionizmas – tai tas pats nacizmas, o Izraelio valstybė – vienintelė Trečiojo Reicho palikuonė ir teisių paveldėtoja! Kad Hitleris tiesiogiai prisidėjo prie Izraelio valstybės, neegzistavusios du tūkstančius metų, sukūrimo! Na, šito jau per daug!

Tačiau autorius, tiesą sakant, nekelia isterijos ir nieko neišsigalvoja, o ramiai pateikia šimtus svarių argumentų. Štai keletas iš jų. Dešinysis sionistų judėjimo sparnas propagavo tas pačias tautines idėjas kaip ir vokiečių nacizmas. Trečiojo Reicho teritorijoje buvo uždraustos visos žydų organizacijos, išskyrus sionistus. 1942 m. Palestinoje įkurtos teroristinės žydų organizacijos „Lehi“ (Lohamei Herut Israel, liet. „Kovotojai už Izraelio laisvę“) lyderis ir „Sterno gaujos“ atamanas A. Sternas kreipėsi į nacistų vadovybę siūlydamas pagalbą išlaisvinant Palestiną nuo anglų. Vermachto pusėje kovojo 15 tūkstančių žydų kareivių ir karininkų. Davidas Ben Gurionas (kurį galima pavadinti Izraelio valstybės Leninu) viešai pareiškė: „Tai, ko ilgus metus negalėjo pasiekti sionizmo propaganda, buvo sėkmingai atlikta per vieną naktį“ (omenyje turima Krištolinė naktis – C&P). O vyriausiasis sefardų rabinas Ovadia Yosefas skelbė, kad „Europos žydų Katastrofa buvo teisingas atpildas už per didelį sekuliarumą“... Šiaip ar taip, bet Hitleris savuoju Holokaustu, norėjo to ar ne, stipriai padėjo sionistams siekti savų tikslų – todėl dabar pasaulis kenčia nuo nuolatinės įtampos ir karo židinio.

Nuo savęs galėčiau dar pridurti: absoliuti politinio nihilizmo viršūnė man atrodo faktas, kad M. Beginas – pagrindinio dabartinių teroristų ginklo, sprogmenų prikrauto sunkvežimio, „išradėjas“ – 1978 m. tapo Nobelio taikos premijos laureatu. O politinio nekorektiškumo triumfas – 1992 m. Izraelyje, Švietimo ir kultūros ministerijai remiant, ivrito kalba išleista A. Hitlerio „Mein Kampf“...

Ar tokios informacijos pateikimas kursto tautinę, rasinę ar dar kokią nors neapykantą? Nemanau. Anaiptol. Priešingai – užslėptą neapykantą kursto kaip tik visokie kvaili politikierių draudimai ir tabu, išprovokuoti paranojiško jų politinio korektiškumo. Puskalbe pasakoma pusiau tiesa visada blogiau už įžūlų melą – ji visada kelia įtarumą, nepasitikėjimą ir galiausiai virsta akla neapykanta.(paimta iš rašyk.lt, bet šiai nuomonei pritariu. Gaila, kad šią knygą paskolinau vienam profesoriui, kuris nesiteikia jos iki šiol sugrąžinti)

89119. ne dailininkas2012-05-04 09:33
man patiko, mane kažkaip veikia šis paveikslas, norėčiau originalą pamatyti, žinoma, silpniau nei sauka

89129. tai jau taip2012-05-04 13:56
polemika tik patvirtino dailininko mintį: XX a buvo ateizmo pergalės, melagingų ideologijų, kurių pasekmė - du pasauliniai karai su Holokaustu, iškraipytų istorinių faktų ir naujų technologijų, kurios atpalaidavo daugybę žmonių nuo darbo, bet nebūtinai jų naudai, amžius.

89147. Lady Ha Ha2012-05-04 17:23
šis paveikslas dar galėtų vadintis darviniškai - IŠLIEKA GERIAUSI, t.y. geriausiai prisitaikę. Va, kaip šis ramus kaimo diedukas. Nes geriausiai prisitaikę - labiausiai reikalingi progresui. ha ha

89150. hmm..2012-05-04 17:33
tačiau jei šį Darvino dsnį imtų kas forsuoti, naikindamas silpniausius ir invalidus, kažin ar jis neatsisuktų visu grožiu prieš juos pačius? Juk ne viena tauta išnyko iš istorijos šitaip darydama.

89156. Tara2012-05-04 21:38
Paliekant technikos klausimus nuošaly, grįžkim prie turinio. Tie, kurie siūlė froidišką interpretaciją, pataikė į dešimtuką: psichiatrų tyrimai rodo, kad patyrusieji seksualinį priekabiavimą, džn. pedo-homo..., sapnuoja sapnus, kuriuose kertama galva. Pritaikius "istorinį" matmenį, pamanytum, kad gerai nutapytas senolis (Lietuvoj TO "nebuvo") skendi rezignacijoje dėl jaunosios kartos, patekusios į politinio korektiškumo ir homofilijos propagandos spąstus (blogai nutapyta "auka"). Ar ne? Kažin, ar taip paprasta. Nors kas gali uždrausti kūrėjui remtis natūraliais išgyvenimais (Pedro Almodovaras) arba: norėti parodyti viso to natūralizmą ir tikrovę SOS? Tai spekuliacija. Vertinkim profesionalumą, visa kita – interpretacijos. Manau, Augustinui smagu/svarbu skaityti šituos atsiliepimus. O šiaip, gražus gi tas kūnas gimtasis...

89162. tarai ir netarai2012-05-04 22:57
smagiau būtų nematyti kažkam gražaus kūno ir geltonų apatinių. o šiaip dėkoju įmetusiam lyg nuorodas apie Chaim Soutine rusiškais ir lietuviškais rašmenim. radau šį tą įdomaus sau. jei lygint mūsų juokdario darbus su minėto autoriaus, kaip užsieniečiai rašo Wilnoje pasimokiusio, rodos būtų ne exhibicionizmo naudai.

89168. kafkė :-) 2012-05-05 08:07
Puikus komentaras, tara. taikliau nepasakysi. Pirmas įspūdis ir man buvo būtent toks: o Lietuvoje tai TO "nebuvo". Labai teisingai pastebėta ir dėl asmeninio motyvo. Tai didžiulis stimulas. O po to jau, kaip vienas čia pasakė, viskas priklauso nuo pateikimo. Galima prisiūti prie XX a paikysčių. Kaip ir tas užtapymas nepavykusių vietų išėjo tik į naudą - kūnas tarsi trupa, nyksta laike ir erdvėj. Nors, tiesą sakant, sunku patikėti, kad tokiam, kone mikelanželiškam anatomui, būtų kuri nors vieta nepavykus. Visgi manau, kad asmeninę tragediją galima sieti su visuotine. Prievartos aktas įkalina ilgam, tiek asmenį, tiek tautą. Aukos sindomu nelengva nusikratyti. Dabar skaitau XX a pradžios autorius, tokius kaip James Allen ir kitus. Panašu, kad XX a pradžioje dvasiniai mokymai Vakaruose buvo pasiekę tokį lygį (juk ne vien tik Blavackajos teosofai tuomet siautėjo), jog žmonės jau ėmė rimtai manyti, kad nebeliko pasaulyje brutalių, žiaurių žmonių, o gyvena vien tik džentelmenai ir švelnios damos. Kas galėjo pagalvoti, kad neužilgo išlys trockistinis džinas iš butelio, "išlaisvinantis" geidulius iš dvasinės disciplinois "priespaudos", beje, su to paties Froido pagalba:)

89169. kafkė >891622012-05-05 08:34
Mikelanželas ištapė Siksto koplyčią gražiais nuogais kūnais, ir visai be apatinių. Tuom parodydamas, kad kūnas yra ir turi būti šventa vieta dvasiai. O kadangi protas yra dvasios veiklioji dalis, tie, kurie savo "aš" sutapatina su kūnu, kuris tėra dvasios instrumentas bendravimui, o ne su dvasia, gali pasijausti taip, tarsi jiems ne tik protas, bet ir pati galva nereikalinga. Būtent panaudota prievarta, ypač prieš vaiką, įkalina dvasią kūno kalėjime taip, kad ji nebegali matyti visumos, bet tik fragmentus. Ir toks žmoigus jau nebežino kitokio bendravimo kaip tik kūno su kūnu, visaip stengdamasis suvienyti tai, kas vargiai ar vienijasi. :)

89176. kafkė 2012-05-05 11:50
Hebrajų pranašų užrašytame Senajame Testamente labai ryškus moralinis dėsnis, kurio nesilaikant, anksčiau ar vėliau, sulaukiama atpildo. Padedant Adomu. Abraomas jau tariasi esąs klusnus Dievo balsui, bet užtenka jam kartą paklausyti pavydaus žmonos Saros balso ir išvaryti savo sūnų Izmailą (arabų prosenelį) su tarnaite (beje Egipto princese) į dykumą, kai neužilgo, ir iš jo pareikalaujama panašios aukos - paaukoti savo vienintelį "teisėtą" sūnų Izaoką. Ar tai buvo Dievo balsas, pareikalavęs šios aukos, ar jo kaltės balsas, mes nežinom. Vėliau Jokūbas su motina, apgaulės būdu, gauna palaiminimą iš aklo tėvo, o bausmė ateina netikėtai - jo mylimiausią sūnų broliai parduoda į vergiją Egiptan. Mozei taip pat tenka susimokėti ir jis nepatenka į "pažadėtąją žemę". Ir taip moralinis priežasties - pasekmės dėsnis lydi visą Senąjį Testamentą. Net ir Naujajame Testamente Jėzus, galėjęs išgelbėti Joną Krikštytoją, nepadeda jam. Ir jis neišvengia galvos nukirtimo. Į žmonių klausimą ar Jonas yra Elijas, Jėzus patvirtina, kad taip. O Elijas buvo tas pranašas, kuris nukirto kitų tikėjimų kunigams galvas kai jų aukos nebuvo priimtos į dangų. Šis fragmentas tarsi įrodo, kad žydai jau tuomet tikėjo reinkarnacija. Jėzus, inkarnavęsis į žmogaus kūną, buvo toks pat žmogus kaip ir visi kiti, bet be pradinės nuodėmės, be ego, todėl jo prote nebuvo nieko tokio, kas būtų ne nuo Dievo. Ir būtent toks žmogus kaltiesiems pasirodė kaltas, nes kaltieji mąsto per projekciją, savo aš projektuodami į kitą, t.y. savo kaltes permesdami ant kitų, kad patys pasijustų nekaltais. Kai, tuo tarpu, nekaltieji/šventieji mąsto per savęs išplėtimą, dalinimąsi savo nekaltumu ir todėl psaulį mato nekaltą, tokį kokį Dievas ir sukūrė. Auka ant kryžiau greičiausiai nėra jokia auka, o tik įrodymas, kad niekas negali sunaikinti Dievo Sūnaus. Viena, ką reikia paaukoti, tai savo ego kartu su kaltės jausmu. Man kvailokai skamba egocentriškų bažnytininkų aiškinimai, kad Dievas taip mylėjo žmogų (nuodėmingą) kad paaukojo dėl jo savo vienatinį Sūnų, prieš tai leisdamas jį nukankinti. Tai iš tiesų skamba labai žiauriai. Todėl suprantu tokių komentatorių kaip cc pasipiktinimą. Bijau, kad ir mūsų teologija sovietmečiu patyrė baisią traumą iš kurios labai sunku išsivaduoti.

O bažnyčias reikia puošti, sick, nes tai tikinčiųjų bendruomenės namai. Čia renkasi ir turtingi ir vargšai. Ir tie, kuriems pasisekė, ir bomžai negali būti išvaryti, nes būtent jų nesėkmė suteikia viltį, kad pasiekus dugną, ir visiškai praradęs šansą savo jėgomis ką nors pakeisti, pagaliau atsigręši į Dangų, patikėsi savo gyvenimą aukštesnei jėgai ir, gerai atsispyręs į tą patį dugną, angelo sparnais mosuodamas, imsi sparčiai kilti aukštyn. Štai dėl ko ir bloga išeina į gera.

89181. cholera2012-05-05 12:25
keista kritika augustino atzvilgiu, ypac keliant saukos geniju i kazkokius padebesius. ir suprantama, kad ne karto piestuko rankose nelaikiusiems saukos paspalvotos karikaturos auksciau bet kokiu siuolaikinio meno analogu- deja saukos pripazinimas vakaruose kur kas labiau apgailetinas. beje, svarstymai, kad menas nieko vertas, jeigu jame suvokejas neranda iprastu kontekstiniu klisiu, tera noras kontroliuoti menininka ir jo valios galia . nenuostabu, kad dauguma komentatoriu, uzkonservuoti uzperstose instituciniuose remuose, negali istrukti is savo iliuziniu prasmes vilciu, todel ir simboliskai tapatinasi su visokia salotine ir darzovine laisve.

89184. >> cholera2012-05-05 13:39
"...negali istrukti is savo iliuziniu prasmes vilciu..." - ar tik nenorite, gerbiamasis, pasakyti, kad paveikslas visai beprasmiškas?:)

89186. Kafkei2012-05-05 13:49
Rašinėji visokias sapaliones apie žydus, Jėzų, aukos nebuvimą ir pan. "Mūsų teologija" prasideda ne nuo sovietmečio, o nuo pasaulio sukūrimo.

89188. :) - 89186.-am2012-05-05 14:04
taip ilgai gyveni? gimusiems sovietmeciu ji prasidejo nuo atgimimo, nuo nepriklausomybes atgavimo. bet yra ir tokiu, kuriems neprasidejo iki siol:))

89189. kafkė 2012-05-05 14:57
gal aš čia ir per daug ėmiau dominuoti, sorry. Bet pabaigai. Jei, gerbiamasis, bandytumėte teigti, kad sovietmečiu teologija nebuvo uždrausta ir tai pagrįstumėte tuom, jog ne visos bažnyčios buvo paverstos sandėliais, kad dar buvo ir veikiančių, "nuo mokslo atsilikusioms, tamsioms bobutėms", tai jums priminsiu, kad buvo griežtai uždrausta bet kokia "religinė propaganda", todėl jokio teologinio mokymo negalėjo būti nei iš sakyklų, nei netgi seminarijose. Tik tylus, žmonėms nebesuvokiamas ritualas. Iškastruotos buvo ir liaudies dainos. Už "kalnų" giedojimą, galėjo užvesti bylą KGB. Ar daug kas pasikeitė? Atsakykite jūs. Manau, kad kaip tik dėl šio dvasinio kastravimo sov ietinė imperija išsilaikė trumpiausiai. Jei ES nugalės neoliberalus ateistinis mąstymas, ES išsilaikys dar trumpiau.

89191. >>cholera2012-05-05 16:31
gal buvot THE HUMAN BODY EXHIBITION? Manau, jums turėtų patikti:)

89192. vat vat2012-05-05 16:32
ar tik ne modernusis Zuokas ją organizavo?

89194. vajdė2012-05-05 16:52
Reikia daiktus vadinti tikraisiais vardais: ne kažkokia "sovietinė" imperija, bet paprasčiausia jau kelis amžius tebegyvuojanti tautų užkariautojos Rusijos imperija - sovietizmas buvo tik vienas iš Rusiją ištinkančių "smutų"... O dėl religijos, tai, jei gerai suskaičiavus, didesnė dalis karų kilo būtent dėl religijos... Nemanau, kad Lietuva ištrūko iš Rusijos imperijos nagų vien todėl, kad slaptai buvo spausdinama "Bažnyčios kronika".

89197. bažnyčioms —2012-05-05 17:46
jas puošti reikia ne visų mūsų pinigais, bet tikinčiųjų. kodėl patys tikintiueji ar atseit tikintieji, piktanasi kiekvieną kartą, kai jiems parodoma aukų dėžutė? — jie nenori nieko puošti. esu tikintysis, aš tik už tokią puošybą. bet geriau vidinis puošnumas. svarbu, jog vidus nebūtų toks, kokios yra tos gelsvos kelnaitės.

89201. faktas >vajdė2012-05-05 18:58
na musulmonai ir Bušo karą Irake vadina "kryžiaus žygiu", jei ką. O koks iš Bušo krikščionis? Ištraukė vargšą alkoholio mėgėją iš Teksaso neokonai, pamokė šiek tiek krikščioniškos religijos pagrindų ir turi galvą, paaukotą kapojimui. Jei kas, vėl kalti bus krikščionys, nors tą galvą vairavo neokonai, tokie kai Kissinger and co.

89205. cholera2012-05-05 20:12
pasvarstymai apie mena issiseme, pereinam prie religijos ir politikos? itariu klonio gatves metrastininkai persimete i litmeni. beje, kodel augustinas lyginamas tik su sauka, kaip savo ruoztu, sauka lyginamas su parulskiu- daugiau menininku nera marijos zemej?

89230. cc- Kafkei2012-05-06 08:14
Manyčiau, kad į meno kūrinį galima žiūrėti dvejopai. Tai būtų- pirmas įspūdis nieko nežinant apie autorių bei jo darbus ir, gili kūrinio analizė nevengiant tyrinėjamą objektą susieti ir su religija, politika ir t.t. Parašiau savo nuomonę pagautas pradinio įspūdžio. Vėliau, jau pasiskaitęs įdomius komentarus, ir ne kartą pažvelgęs į reprodukciją, pradėjau ne taip kategoriškai žiūrėti. Manau, kad sutiksite, kad vienaip žiūrima į kokį pakelėje gulintį kaulo gabaliuką, ir kitaip į bažnyčioje esantį šv.Petro šonkaulį .

89232. cholera2012-05-06 08:25
>>89184 nera ko gincytis- visi paveikslai beprasmiski, idant, taip dievo nurodyta. bet tikras menas vertingas savo beprasmybe, kaip atsvara pasaulio prasmybes pragmatikai, kuri laikoma iliuzija arba tikejimu. >>89191 human body show puikiau atrodo universiteto prozektoriume, todel man mielesnis diamen hirst exhibition- kaip tik visa vasara vyksta retrospektyva tate modern`e.

89234. cholera, branguti, 2012-05-06 09:21
jokių iliuzijų tikėjime Dievu nėra. O vat tikėjime tų, kurie tiki, jog yra nuo Dievo atsiskyrę, kaip Adomo su Ieva palikuonys, arba tiki, jog Jo iš viso nėra, tie gyvena pačiose kvailiausiuose iliuzijose, nes net pats mokslas, tyrinėdamas tik tai kas apčiuopiama - materiją ir jos dėsnius, įrodo Dievo kūrybos tobulumą. Atsiskirti nuo Dievo neįmanoma, todėl kas tuo tiki, jau gyvena iliuzijose. Ir ši iliuzija kyla pagrinde iš savo "aš" sutapatinimo su kūnu, su ribotus pojūčius turinčiu kūnu. Mokslas tik šiek tiek tų pojūčių ribas praplečia, bet ne tiek, kiek pajėgia žmogaus protas, susitapatinęs su dvasia. Senovės Graikai ar egiptiečių žyniai žinojo kur kas daugiau, nei dabar techninėmis priemonėmis gali įrodyti mokslas. Mokslas eina paskui dvasią labai lėtais žinksneliais. Apie dnr - monadą, talpinančią info, jau seniausiai žinojo senovės mąstytojai. Galimas daiktas, kad ir faraonai kaip tik dėl to konservavo savo kūnus. Būtų visai įdomu pamatyti dabar faraono kloną. :)

89235. >cc2012-05-06 09:51
ar norite pasakyti, kad mes patys suteikiame savo kūriniams, o ir viskam kitam prasmes?

89236. cc2012-05-06 10:53
Būtent

89240. kafke - cc2012-05-06 14:30
gal pakalbėsime apie tai kitam numeryje, nes aš jau čia ir taip per daug reiškiuosi.

89243. et 2012-05-06 14:59
nėra tokio dalyko kaip savievoliucija, kai iš žemo būvio vystomasi į aukštesnį. Visi tikri kūrėjai tai žino.

89247. nėra tokio dalyko kaip savievoliucija2012-05-06 15:46
visi tikri debiliukai tai žino. pagal save.

89248. nekafkė2012-05-06 15:58
Tora ir yra Piankiaknygė, Senasis Testamentas, jei ką. Moralės/dvasiniai dėsniai, branguti, yra kone tie patys kaip ir tie, kuriuos mokslininkai atrado Dievo sukurtus fizikiniame gyvenime. Vienas iš jų - PRIEŽASTIES - PASEKMĖS dėsnis. Todėl FDievas nieko nebaudžia. Yra jo sukurti dėsniai harmonijai palaikyti ir jei jų nesilaikai, tai nekeik Dievo. Kad viskas yra Dievo valia, galima teigti, nes ir dėsnius įkųrė Dievas. Mokslininkai tik juos atranda ir išranda dar netgi kaip ritaikyti praktikoje. Tikikuosi žinai apie tas bankgas, kurios sklinda iš Kosmoso, pradedant pačiom subtiliausioimis, kurių mokslas dar neišmoko aptikti instrumentais, palaipsniui pereinant į vis grubesnes... tai r šviesos bangos, ir mikro bangos, infraraudonųjų, retgeno, garso... kol radijuoja į materiją sulėtėję, sustambėję, bet ir materijoje viskas juda, keičasi, tik kur kas lėčiau. O kieviena banga, pvz. šviesos ar garso dar skaidosui į visą oktavą atskirų garsų... visur harmonija įsiliejusi į Vienį. Bet mažam atsiskyrusiam to Vienio fragmentėliui, ne visada pavyjksta suprasti visą šios Dieviškos kūrybos grožį ir paprastumą... sakau paprastumą, nes Pitagoras matematiškai ir labai paprastai yrodė Dievo buvimą. S

89250. dar cėciui2012-05-06 16:11
sorry už klaidas. Griaudėja, tai rašau kone patamsy. Taigi, matydamas tik pasekmę - materiją, jūs viską apverčiate aukštyn kojomis, sakydamas, kad materija yra visa ko priežastis ir kad evoliucija kyla iš apačios į viršų, t.y. iš žemesnės rasės į aukštesniąją ir yra yra savaiminė. Visa tai gryni niekai.
Norintiems Dievas pats suteikia religinę patirtį. Bet tam reikia jūsų laisvos valios akto. Prievarta nesiderina su Dieviška meile, nes prievarta ir meilė yra priešybės. Dievas ir šiaip jau teikia visas malones, bet užsispyrę žmonės patys nuo jų yra atsiriboję ir nemoka su dėkingumu priimti nei išminties, nei sėkmės, nei kitų turtų, kurie pagal paveldą priklauso kiekvienam Dievo Sūnui (vaikui, jei norite:). Dėkingumas aplamai retas dalykas Lietuvoje. Juo žmogus labiau susimažinęs, juo jis arogantiškesnis ir nemokantis priimti žmogų su dėkingumu... nes juk niekada nežinai ką tau siunčia Dievas... gal angelą.... O susimažinimas dvasioje, tai savojo ego išpūtimas. Dievo žmogaus ego sumažinimas per nuolankumą Dievui daro jį didingu...i

89251. et 2012-05-06 16:17
youtube.com/watch?v=4VP6FpIjKGA&feature=related--- va čia labai fainas Bertolucio filmas apie Apokalipsę Jonui. . Ir negaliu jo pažiūrėti,nes sumautas vidafonas nepatempia.

89256. krankt2012-05-06 18:53
tai primusete "numeriuku" eilinei teplionei? svogeriu lietuva. gerai apie lietuvos provincialuma neseniai parase gerb.tomas venclova. dabar ir as antru zvilgsniu paziurejau i jo samprotavimus. :)

89257. kan krank2012-05-06 19:12
Nepyk, bet , tavo gerb. T.V. man joks autoritetas.

89258. mie krankt2012-05-06 19:14
jeigu primuse simta kem viena, tai labai gerai. vadinas, uzkabino.

89264. to kan (57)2012-05-06 20:12
na taip. Pirmas pradėjo juoktis iš Venclovos ir Donskio čia, berods, aišvas. Po to, žinoma, jis tapo persona non grata, nes konservų ištikimiems bolševikams buvo prisakyta juos aukštint ir dievint. Krank irgi gerai liuobė su marazmatiniu paskutiniu jo sapaliojimu. Vienžo, viską reikia daryt laiku.

Tiesa, nenustebčiau, jei prie totuko, noėjukės Vasaros 5 sanitarų, prisidėtų ir Venclovėlis, kažkada mums pareiškęs savo susireikšminimo doktriną. Jis, matot, rugsėjo 11 yra manmatęs kažkokiame savo eilėraštyje. Nagi gražus EGO, ne toks tiesmukas kaip Noėjos, bet tuo ir šlykštesnis.

89267. briedis2012-05-06 20:33
klausykit- ar reikia čia to jūsų mėšlo? Aš pvz. vos kokį samanėlę pamatęs neskaitau, nebent cėcius ar nebas užrodo, nes ten tiesiog nėra ką skaityti- ten tuščia vieta. Tuščia...

89268. kafkė 2012-05-06 20:42
manęs irgi neužkabino Venclovos Lietuvoje rašyti eilėraščiai, bet jo eilėraščių vertimai užkabino, net labai. Nežinau kas geriau išverstų Bodlerą ar Pasternaką. Matomai kitų jpoetų jausmai jį įkvepia. Gerai būtų paskaityti jo eilėraščius už kuriuos kiniečiai jį apdovanojo kokiu tai tibetietišku prizu, jei ką, nors kažkodėl manau, kad man jie bus nuobodoki... kaip paviršutiniško keliautojo užrašai.

89269. įdedu Tomo V. minčių iš pokalbio su Jurga I.2012-05-06 20:46
Šiuolaikinis Vakarų (ir ne Vakarų) žmogus, žinoma, gali būti religingas – įrodymas yra tai, kad tokių žmonių esama. Edith Stein, Thomas Mertonas, Motina Teresė, Motina Marija (Kuzmina-Karavajeva), na ir Jonas Paulius II – dabartinės epochos žmonės, jie į tą epochą reagavo rimčiau ir giliau už kitus. Nelabai tikiu kalbomis apie nukrikščionėjimą: manau, krikščionių ir nukrikščionėjusių procentas visais laikais buvo apytikriai toks pat – krikščionių visada buvo mažuma. Bet jie yra toji žemės druska, be kurios neišsiversi. Taip pat netikiu, kad liberalizmas priešiškas krikščionybei, kaip tvirtino daugelis prieškarinių katalikų, o dabar tvirtina vienas kitas lietuvių pseudofilosofas. Liberalizmas išplaukia iš itin krikščioniško šaltinio, būtent iš pagarbos asmenybei, ir su krikščionybe yra visai suderinamas, pačia savo gelme jai giminingas. Tik dera atsiminti, kad asmenybė gali pasirinkti ir blogį. Vienam krikščioniui filosofui jo maža dukra sykį uždavė tradicinį "triuškinantį" klausimą: "Ar Dievas gali sukurti akmenį, kurio pats negalėtų pakelti?" "Žinoma, gali, – atsakė filosofas, – ir jau yra sukūręs: tas akmuo – žmogus". Tai reiškia, kad žmogui suteikta valios laisvė, kurią net Dievas atsisako varžyti.

89283. hmm..2012-05-07 07:04
nesitikėjau tokio požiūrio apie krikščionybę iš Tomo Venclovos. Maloniai nustebino. Na, o tai, kad klasikinio liberalizmo kilmė yra iš krikščionybės dar nereiškia, kad neoliberalizmas neapvertė visos tos dvasinės laisvės aukštyn kojom, pareikalavęs laisvės geiduliams, kuriuos dvasingi liberalai laikė didele garbe sutramdyti,pažaboti kaip laukinius arklius išlaisvinant dvasinį potencialą. Manau, kad mūsų inteligentija iki šiol šito skirtumo nesuvokia. Ir šitas neoliberalizmas nėra atėjęs iš Vakarų. Tai iš totalitarizmo išsilaisvinusių Vakarų emigrantų ir marksistinių trockistų supratimas apie laisvę.

89285. Ežeras2012-05-07 07:45
" Liberalizmas išplaukia iš itin krikščioniško šaltinio, būtent iš pagarbos asmenybei..."
O vargeli, kas čia su Tomu pasidarė?
Religija ir pagarba asmenybei: parklupdo, apkala zoną dogmomis ir suteikia " valios laisvę" - marširuok dogmų kameroje laisvai ir kiek nori: du žingsniai į kairę- dešinę, trys į priekį-atgal.

89289. Sick Old Sun2012-05-07 09:01
..Izvalgos, refleksijos, pretenzijos, ambicijos... Peteliske skrenda i sviesa ir pavirsta pelenais. Geras seksas (ar stiklas cognaco) ikvepia, o tokie kuriniai - ne. Taskas

89293. >> ežeras2012-05-07 09:44
for example - kokios dogmos jus taip įrėmino, kad nebesugebate laisvai mąstyti? Sovietmečiu, kai religija buvo parklupdyta, tikriausiai jautėte visišką valios laisvę ir pagarbą asmenybei?

89294. >>sick 2012-05-07 09:46
dar vienas, kuriam nebereikia galvos, nes pakanka mąstyti galvute:)

89298. Ežeras - >>2012-05-07 10:36
1. `Įrėmina` visos dogmos.
2. Sovietinis totalitarizmas turi daug bendrų bruožų su totalitarizmu religiniu.

89300. think again, ežere2012-05-07 11:03
arba paskaityk paskutines Venclovos citatos eilutes. Dievo totalitarizmas neatima iš žmogaus laisvos valios. Vadinasi tik Jame ir yra tikroji laisvė. O jei Jis neatima, tai kas turi teisę atimti? Nekurk tik pats sau "dogmų":)

89303. Ežeras -893002012-05-07 11:29
Skaičiau,- eilinė verbalinė fikcija. Dievas `suteikia valios laisvę`, o jo `vietininkai žemėje` nurodija man kokia poza turėčiau mylėtis su moterimi?
P.s. Analogas: Tarybinė konstitucija- demokratiškiausia konstitucija pasaulyje!

89304. Ežeras2012-05-07 11:30
...`nurodinėja"

89305. motera2012-05-07 11:42
o tu, ežere, nenurodinėji kartais savo moterai kokia poza mylėtis? o gal jai visai nepatinka tai, kas tau atrodo saldžiausiai?:)

89309. nustebęs2012-05-07 12:03
koks durnius gali diskutuoti su šitu durniumi (ežeru). Klausimas retorinis. Ir taip aišku. Karjera ir dievobaimiškumas prieš valdžiažmogį-bolševiką.

89311. :) Ežeras2012-05-07 12:05
Po kūrybinių ieškojimų -sutariam.

89313. na taip2012-05-07 12:11
ežeras suka uodegą. Pritrūko babkių mersedesui išpuošti. Kadangi žmogutis nesugeba uždirbt kitaip nei iš biudžeto, tai bando gudraut lovio erdvėje. Fui, kaip pasmirsta ežerais. Jau 20 metų praėjo, o jie dar klęsti.

89314. hm..2012-05-07 12:18
Ir AišVukas gyvas ir sveikas. :)

89315. cc2012-05-07 12:19
Gerai, jau gerai- 314 mano. :)

89316. to 3142012-05-07 12:24
aišvas reanimacijoje. Komplikacijos. Matyt labai daug patenkintų čia esama tuom.

89317. cc2012-05-07 12:24
Jei tikėjimas žmogui suteikia gyvenimo prasmę, paguodą, viltį, tai kas čia blogai? Manyčiau, kad yra blogai, kai žmonių tikėjimu pasinaudoja patys netikintys Dievo tarnai materialiniams turtams susikrauti.

89318. cc2012-05-07 12:27
Davai, AišVai, baigiam sirgti, keliamės iš lovų ir einam pavasariu džiaugtis, kol neatėjo darganotas ruduo ir šalta žiema?

89319. Nenuostabu,2012-05-07 12:33
kad aišvas vėl siautėja - vakar buvo pilnatis, ir dar neeilinė.

89323. Ežeras2012-05-07 12:56
Cc`iau, kokia gali būti prasmė, paguoda ir viltis iškreiptų veidrodžių karalystėje?
Pats ir atsakau: tai bus iškreipta prasmė, paguoda ir viltis.

89324. na va, apie 314, 3192012-05-07 12:57
tik pajudini paranojikų suformuotą šūdo gabalą, tuoj sukyla tokios mėsinės vsioznaikicus sovieticus rūšies musės.

O gal tai maras? Apsėdęs biudžeto ir šalia valdžiažmogių gudrių-vildžiūnų orą? Ot kad gaivus vėjelis tą orą nupūstų į kokią Siriją.

89325. Ežeras- :) papildau save2012-05-07 12:59
..tai bus iškreipta prasmė, iškreipta paguoda, iškreipta viltis.

89326. Tai bus2012-05-07 13:15
ir iškreiptas Ežeras.

89327. dėl 3192012-05-07 13:29
šiaip čia čaplikininkai-palaitininkai ardosi. Jie puspročiais vadina net neturėdami tam motyvo. Aišku, Mėnulis jiems yra rimtas Dievo ženklas. Melstis juk daugiau kaip ir nėr kam.

89328. Pilvapalecis2012-05-07 13:35
Ką siūlai, ežerėli, vietoje tariamai iškreiptos prasmės, paguodos, iškreiptų veidrodžių karalystės vietoje siūlai - ką? Ateizmą, puolantįjį ateismą, dykrą ir dykumą egzizstencijos, kaip egzistencialistai, o pirmiau jų kruvinieji bolsševikai Rusijos khmerai - stalinai, berijos, jagodos ir kt. ( apie hitlerį ir jo antžmogišką šutvę jau nebekalbėsime). Ką siūlai, ežere, kokią dvasią, kokią vidinę subtanciją? Visišką netikėjimą? O kodėl tu neturi tolerancijos tikintiesiems? Praeik pro juos neužkliūdamas? Aha, vargu ar kitur turi kompetencijos? Netinėsime - kur. Lavinkis ir toleruok kitaip manančius.

89329. na, gerai prijuokinot:)2012-05-07 13:40
ežeras dalinai teisus - dogmom tikėti neverta, jas reikia pirmiausia patikrinti, įsitikinti, kad jos sako tiesą, o tada arba atmesti, arba tikėti. Man, pvz., sunku aklai patikėti į prisikėlimą su visu kūnu. Noriu paaiškinimo. Su kuriuo? Kas septyni matai VISOS kūno lastelės pasikeičia, tvirtina mokslininkai. Dvasininkai kalba, kad žmogų sudaro materialus kūnas, dvasinis kūnas, dvasia su savo veikliąja sritim - protu ir siela. Tą neva įrodo kojos, rankos amputacijos, p o kurių žmogus visvien jaučia tas savo kūno dslis, nors negali jomis naudotis. Kokie nors ezoterikai dvasinį kūną greičiausiai vadina astraliniu, tačiau jis daugiau susijęs su jausmais, man rodos. Nesu ekspertas. Tas dvasinis kūnas su savo nemirtingumu tai tarsi kokia idėja... kad ir kiek kiek gyvūnų, pvz., valgytų buroką, jis išlieka nemirtingas, ir maža jo sėkliukė vėl surenka reikalingus elementus savo formai... bet tai nėra vien tai, kad nemirtingumas pasireiškia per palikuonis... tai kažkas daugiau... Platono reikėtų paklausti:)

89332. Ežeras-893282012-05-07 14:20
"... neturi tolerancijos tikintiesiems?" Turiu aš tos tolerancijos, turiu..:) Asmeniškai pažįstu kun. Grigą, truputį- kun. Aliulį, - nuoširdžiai žaviuosi jais kaip asmenybėmis - patriotais, tiesiog dievinu pokario partizanus, kurie, žinia, buvo giliai tikintys katalikai. Bet netoleruoju tikybos kaip pasaulėžiūrinės sistemos- obskurantiškos, atžagareiviškos, antihumaniškos ir alogiškos. O dar tie religiniuose karuose išžudyti ir toliau žudomi milijonai...:(. Tada jau ir kraujas užverda.

89333. to 893092012-05-07 14:30
ei, pokario partizanai, laikas Tėvynę gint. Ežeras įsisiautėjo. Žūdyt antilietuviškus ežerinius grušnikus be pasigailėjimo reikia. Naikint su visą jų gimine, ką jie daro su Lietuva ir lietuviai jau 20 metų jau neatlaiko jokios kiritikos. Ruskių snukis ežeras be kraujo neišlips iš lovio.

89335. cc- Ežerui2012-05-07 14:38
Manyčiau, kad nesąžiningi, godūs žmonės, nesvarbu kur dirbtų-vyriausybėje, seime, gydytojais, teisėjais, policininkais, kunigais yra blogis, bet tai nereiškia, kad nereikia valdžios, ligoninių, policijos, bažnyčių.

89336. aha2012-05-07 14:43
tai ir man kyla noras paklausti - o tai kokią pasaulėžiūrinę sistema ežeras toleruoja ir norėtų įdiegti Lietuvoje?

89338. Ežeras2012-05-07 15:11
Jis(ežeras) norėtų, kad Lietuvoje niekam nuo pat vaikystės nebūtų indoktrinuojama jokia pasaulėžiūra. Ir kiekvienas būtų skatinamas (stebint pasaulį) susiformuoti ją pats.

89340. Ežeras2012-05-07 15:15
Tik įsivaizduok, Cc`iau, kas būtų jei vietoj bažnyčių tuos 2000 metų būtų statomos mokyklos demosui... Pasvajokim, ką...

89341. cc2012-05-07 15:19
Prisimenu vaikystę. Aš tik dalinai augau gatvėje, nes turėjau gerus, rūpestingus, atsakingus tėvus, deja kiti jų arba neturėjo, arba kaip ir netūrėjo. Didžioji dauguma paauglių pasaulėžiūrą susiformavo patys. Greitai pateko į kolonijas, kalėjimus. Tik trijų šeimų berniukai netūrėjo reikalų su teisėtvarka.

89342. :)2012-05-07 15:24
bravo, cc:)

89343. cc-Ežerui2012-05-07 15:27
Vakar užtaikiau ant Čekuolio pabaigos. Kalbėjo apie kinus. Jis teigė, kad kinai buvo nepaprastai sąžiningi, garbingi, darbštūs, tikintys. Užėjus Mao komunistams buvo sugriauta papročiai, tikyba. Dabar kiniečiams yra vienintelis dievas- pinigai. Apie sąžiningumą, garbingumą nėra ką kalbėti. Matyt Čekuolis turėjo galvoje plačiasias mases, ne atskirus individus. Dabartinė valdžia susirūpinusi pradėjo statyti budistų šventoves. Panašiai vyksta ir Rusijoje. Net mūsų karštai mylymas Viktoriukas Archangelske pastatė cerkvę. Berods ir Paksas...nors , gal ne.

89344. dar cc Ežerui2012-05-07 15:40
Nelabai pastebiu, kad dabartiniai mokiniai, studentai taptų inteligentais. Mano tėvas prieškaryje buvo baigęs teisę, bet netrukus prasidėjo karas. Pokario laikais jis dirbo darbininku, draudėju, vėliau finansiniame- kreditiniame technikume draudimo mokytoju. Tarp jo draugų ir pažįstamų buvo "smetoniškų" inteligentai. Negalima jų net lyginti su daugumą dabartiniais aukštuosius mokslus baigusiais.

89345. cc2012-05-07 15:44
Privėliau gramatinių klaidų.:)

89351. Pilvapaleckis2012-05-07 16:30
Mokinius, tikrai daugumą jų, abejingais indeferntais padaro IT : mobiliakai, kompai, iPadai ir kt. nuo empyrinės tikrovės atitrakiantys dirbtiniai produktai, netolimoje ateityje dėvėsime, o mus vaikai tikrai, - čipus, kuriais būsime valdomi pilnai Orwelo didžiųjų brolių neokonų trockininkų, mutavusių iš newcomunist sąjungos.

89352. va va2012-05-07 16:33
aš irgi stebiuosi, kodėl prieškariu per mažiau nei 20 metų priaugo tiek daug nuostabių inteligentų, o dabar per tą patį laikotarpį jie kad ir užaugo, bet tokie lėkšti, baukštūs.

89371. to cc2012-05-07 18:45
prisižiūrėjus paviršiutiniškų čekuoliškų laidų teisingų išvadų tikrai negalima daryti. nebuvo jie nei sąžiningesni, nei mažiau pasipūtę tais laikais, dar iki Mao, nei iki tada kai juos ėmė aprašinėti amerikiečiai kaip imigrantus valstijose, nei dar kada nors. skaitant net grožinę lit-ą, teko tai pastebėti. bruožas laikytinas veik įgimtu, kinams yra savęs laikymas už kitus protingesniais, aukštesniais. tiesa, vieną tik tepažinojau, bet tai ką paminėjau buvo ir jam būdinga.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Birželio

PATKPŠS

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Nuorodos:
Kultūros vartai, Literatūra ir menas, Nemunas, Poezijos Didžioji Kunigaikštystė, Kulturpolis.lt


Rodoma versija 1 iš 3 
11:33:34 Jun 15, 2012   
Jun 2011 Jun 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba