Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis „Literatūra ir menas“

2012-05-18 nr. 3380

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


VIRŠELIAI 
 ISMO OLAVI HYVÄRINEN29
• MARIUS JONUTIS3
• ISROILDŽONAS BAROTI ir DANIELIUS RUSYS2
•  ADOMAS DANUSEVIČIUS1

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• PARODOS1
• VAKARAI
• REKLAMA

VIENAS EILĖRAŠTIS 
• ILZĖ BUTKUTĖ.
Sapnavietės
45

REDAKCIJOS SKILTIS 
• GYTIS NORVILAS.
Putojantys sodų ledkalniai
5
• TRUMPA KRONIKA
• Nepamirškite užsiprenumeruoti!

POLEMIKA 
• JUOZAPAS KAZIMIERAS VALAITIS.
Audros debesys giedrame danguje
17

LITERATŪRA 
• AKVILĖ ŠIMĖNIENĖ.
Naujo žanro paieškos: Miguelio de Unamuno rimonas
7

KNYGOS 
• JUSTINA KATKEVIČIŪTĖ.
Viliojanti kaip medus
2
• Bibliografijos ir knygotyros centras

DAILĖ 
• REMIGIJUS VENCKUS.
Efemeriški ryšio tinklai ir neatpažinti tapybos objektai
1

TEATRAS 
• Cezario Graužinio de Sadas juokauja ir filosofuoja tol,
kol sunaikina pats save
• Lietuvių autoriai LNDT scenoje

KINAS 
• JŪRATĖ VISOCKAITĖ.
Juodasis narcizas
1

TV: ŽIŪRIM, KĄ TURIM 
• Sidabrinių gervių klyksmai22

MUZIKA 
• SIGITAS MICKIS.
„...ką paskaitei... ką išgirdai...“
9

CHRONO 
• EDWIN BENDYK.
Vogta ir sotina, ir moko
5

PROZA 
• VYTAS DRUNIS.
Rudžių gauja

POEZIJA 
• ARTŪRAS GENYS2

VERTIMAI 
• MAREK HŁASKO.
Laiškas
1

25 PUSLAPIS 
• GEDIMINAS KUKTA.
Tikros istorijos iš Atlantidos
6

AKTYVIOS JUNGTYS 
• TOMAS TAŠKAUSKAS.
Nesuprastosios literatūrinės Vilniaus slinktys
22

IN MEMORIAM 
• TOMAS ARŪNAS RUDOKAS
1966 04 08 – 2012 05 14
7
• ANTANAS ŠIMKUS.
In memoriam Tomui Arūnui
2

POEZIJOS PAVASARIS 
• Renginių programa.
Poezijos pavasaris 2012
1

VAIZDAS PRO „VARTUS“ 
• JOLANTA MARCIŠAUSKYTĖ-JURAŠIENĖ.
Ieškant „Geležinio Džono“
3

LITERATŪRA KITAIP 
• AURIKA ir ALGIRDAS SELENIAI.
Portalas
6

DE PROFUNDIS
Iš pokalbių redakcijoje:
„Ar išsitiesi, ar neišsitiesi – vis tiek tas pats“
 
• HERKUS KUNČIUS.
Pjesės
6

Skaitytojų susi dusi 
• Šimtas devintoji savaitė757

VIRŠELIAI

ISMO OLAVI HYVÄRINEN

[skaityti komentarus]





Ismo Olavi Hyvärinen. „Rekonstrukcija“.
2012, mišri technika, drobė, 190x152 cm.



Daugiau skaitykite 14 p.



 

Skaitytojų vertinimai


90865. muse 2012-05-20 16:26
čia kaip Irakas rekonstruojamas dar neataušus karui... jei ką..

90875. Samanėlė2012-05-20 16:54
Baigti bus galima tuomet,kai ponas Platelis oficialiai atsakys,kodėl L ir M puslapiuose nuolatos šmeižiami niekuo nekalti žmonės-Stankūnaitė ,pvz.Aš pasirūpinsiu,kad Platelis pasuktų savo skystas smegenėles ir oficialiai atsakytų .Gal-net oficialiai atsiprašytų ir oficialiai paaiškintų .

90984. krankt2012-05-20 23:53
geras muses komentaras. :)

90991. kitaip tariant2012-05-21 06:54
katastrofų kapitalizmas. šoko terapija

91063. latentic2012-05-21 14:20
būtent tokie darbai kelia ne tiek pasigėrėjimą, kiek suteikia minčių. dėl noro išsiaiškinti tai, ką matai. tai ką iš tikrųjų čia matome.

91075. Ežeras - 909912012-05-21 15:43
O aš čia matau NE-kapitalistinio ir NE-katastrofinio Gulago katorgininko ir NE-kapitalistinio ir NE-katastrofinio Golodomoro 6 000 001-osios aukos ugningus dėkingumo žvilgsnius NE-kapitalistinei(užtat ir vienintelei) Partijai. O dar geriau įsižiūrėjęs pastebesnis žiūrovas ras ir aliuzijų į NE-kapitalistinės Pol Poto/Jang Sary valdomos Kampučijos tipišką vaizdelį - kastuvėlį, įsmigusį kaimo mokytojo krūtinėje, beigi kruviną skylutę per Berlyno NE-kapitalistinę sieną į kapitalistinį išnaudotojiškąjį( irgi : imperialistinį, monopolistinį, vartotojišką, post/neokolonialistinį, chazarų užvaldytą, bankininkų išsiurbtą etc) pragarą sprunkančio studento Hanso politiškai nebrandžioje galvoje.

91146. krankt ezerui2012-05-21 21:10
ziuriu, tau istorija baigesi XX amziuje. :)

91149. Ežeras2012-05-21 21:24
XXI amžiuje anarchomarksizmo utopijos kriminalinė esmė nepasikeitė.

91151. krankt2012-05-21 21:35
uztat kapitalizmo kriminaline esme pasikeite, jis tapo ekonominiu fasizmu ir demokratiniu terorizmu.

91164. Ežeras-Krankt2012-05-21 22:50
Tave ten (į kapitalizmo citadelę), matyt,jėga išvežė, o dabar niekaip nebeišleidžia,proletariato lakštingalėle?

91169. toto - ežerui2012-05-22 00:24
Vien dėl tavo, krankt, katės, mie ir cioliukės blaivių refleksijų dar verta aplankyti šitas „literatūros ir meno" mito kapines. Raminkis, provokatoriau.

91172. briedis2012-05-22 06:19
toto pradėjo kapinių sargo karjerą. Negi taip sunku dabar inteligentams? Anksčiau kiemsargiais dirbdavo..))

91205. provokatorius2012-05-22 10:55
jei aš neišprovokuočiau, jokių "refleksijų" nesulauktum, aišku?
Ar aišku kam turi būti išties dėkingas, kad čia užeini, toto?

91241. l-c. provokatorius tikrasis2012-05-22 14:14
provokatoriui netikrajam — visi kalbantys ne apie paveikslą bei literatūrą ir meną, bus išreflektuoti. briedžiai, ežerai ir kiti.

91243. katė2012-05-22 14:21
Žiūrėjau žiūrėjau ir nieko. Kodėl rekonstrukcija? Gal gaisras, ugnis? Nors, tiesą pasakius, ji genialiai rekonstruoja. Iš dulkės į Iliuziją ir vėl į dulkę.

91318. Ežeras2012-05-22 19:56
Pasižiūri per vamzdį, ir toks noras ką nors išreflektuoti, ...na, nors išreflektuoti...

91337. briedis ežerui2012-05-22 20:39
žaizdras čia (be kita ko- mano senelis buvo kalvis). Pabandykite, tamsta išreflektuoti..))

91430. Bibianus Galacto Honoris 2012-05-23 15:50
norėčiau išreikšti pasitęnkinimą savimi, bet su jumis nekalbėsiu.

91444. taip...2012-05-23 18:37
kas geriau, žiūrėti į žaizdrą ar į vamzdį, kaip tad

91463. Ežeras2012-05-24 07:19
Galima žiūrėti ir "į" vamzdį, tik kad tai nebūtų žiūrėjimas "per" vamzdį.

91470. mie2012-05-24 08:36
oj kaip mandra, kaip gilu.

91478. Ežeras2012-05-24 09:39
visi kalbantys ne apie paveikslą bei literatūrą ir meną, bus išreflektuoti.

91497. l-c. štai2012-05-24 11:43
ežeras pasitaisė, jis aiškiai suprato kas yra culture. suprasti tai, ko nepajėgia kiti ir visus nesusipratėlius imti reflektuoti yra gerai. dėl dviejų dalykų. pirmasis būtų tiesiog norėjimas kažką naudingo veikti. o kad veikti, tai pirmiausiai reik surasti tam tikrą žiūrėjimo kampą, kaip kad žiūrėjimas į žaizdrą arba iš jo. kaip kam patinka, svarbiausiai, kad tai rodytų nuomonės turėjimą, jos gynimą žarstant žarijas priešininkams į veidus ( arba į snukius). taigi pasikartosiu pasakydamas ir kažką naujo turbūt, — mes su ežeru galime pradėti reflektuoti visus nesusipratėlius.

91498. l-c. toks 2012-05-24 11:45
žaizdriukas, tokia temperatūra, o aš jaučiuosi lyg būčiau pavėsyje.

91587. bredis98tam numeriui2012-05-24 17:39
prmiausa , tamsta, pasikeiskit blizges dėžutėse, nes ežeras yra labai atkaklus žvejys. Bet labai nesėkmingas. O štai jūs, tamsta,- ar esat pagavę bent kilograminį kiršlį? A?

91639. l-c. klausykit, briedžiau,2012-05-25 00:06
gerai kad vadinat mane tamsta. aš toks esu — tamsta l-c. na tai, ką galėčiau pasakyti apie kiršliavimą, apie kiršlius. - nieko, visiškai nieko, jų aš negaudau, o kad pasikeisti blizges, pirmiausia turėčiau jų turėti. esu neatkalus žvejys, tad nežvejoju ir taip pat esu nesėkmingas. tai ko gero reiškia, kad mes su tamsta ežeru esame labai panašūs. nežinau kuris į kurį yra panašesnis, šiaip jau antro tokio kaip aš, pasauly nėra. ir visam sviete taip pat nėra. niekur nėra. o žuvies nėra ir paveiksle, ką tik patikrinau. labai blogai, aš nemėgstu blizgiauti, tiesą sakant to daryti gal nė nebandžiau niekada. bogai, kaip jau sakiau yra tai, jog žuvies nėra paveiksle, o aš blizgiauti nemėgstu, tame gal irgi nieko gero nėra, kaip manote, tamsta. bet žuvį mėgstu. žuveliokų žaizdre galėtume pasičirškinti. kokių nors upėtakiokų ar dar kokių žuveliokų. ką jūs manote, ar blogai kad paveiksle nėra žuvies. pasakykite man savo nuomonę. aš manu, kad jei jos čia būtų, prisirinktų daug visokių tamstų, dargi ateitų daug moteriškių, kurios ne tiek žuvavimo procesą stebėtų, bet ką nors taip veiktų, pvz. stebėtų pas kurį iš mūsų daugiau muskulų. arba pas kurį daugiau proto. muskulų turiu mažai, bet proto tai man nestinga... gerai, gerai, ramiai dabar. einu pamėtyt meškeriotį, netiesiogine prasme aišku, gal užkibs kas.

91645. briedis visas primuštas i-c intelektu2012-05-25 06:10
Aš nesijaudinu, nesijaudinkit ir jūs- kad kokios, traktuokit (bet ežeras kitaip tereflektuoja)šį vaizdą kaip šašlykinės atvaizdą- visiems patiks. O rimčiau sakant, niekas neprašo dailėdirbių abstrakcijomis reikštis. Mano supratimu tai pats sudėtingiausias žanras (aš manau, kad netgi Malevičiaus kvadratas vien dėl istorinių aliuzijų didelės šlovės sulaukė, o kiti mano kitaip), bet jei tamstai "šašlykinės" vaizdinys netiks, galite pypkę prisidegti ir tą patį pamatyt įsižiūrėjęs. Rimtesnių vertinmų reikėtų bent jau parodoje ieškoti, bet aš parodoms savo aptingusį laiką tausoju.

91697. l-c.2012-05-25 20:45
puikiai improvizuojate. sutinku su dailėdirbystes interpretacijų sunkumais. man tiesiog patinka pasigilinti į jas, kartais netgi į abstrakčių dirbinių, abstrakčias iterpretacijas. buvo kalbama apie vamzdį, bet niekas net nežino, jog kažkas panašaus, kad ir ne visai, jau kituose miestuose senokai stovi. tarkim Anykščių pačiame centre. nejauku ten db vien dėl to dirbinio. centrui jis netink. skaitau db James Clifford the predicament of culture. kultūros problema. ten analizė vieno man patikusio eilėraščio, jo ilgumas toks, kad šiais laikais mūsiškiai litmenio skaitytojai atėję iš savo mėgėjiškų literatūros peryklų nė iki puses naskaitytų. paprastai jie sako — man užtenka ir pirmų trijų eilučių. knyga ta įdomi tuo, kad ji apie siūlo įvairius kampus pamatymams, o iš lit. pusės matau, kad tai kas pas anglakalbius buvo prieš šimtmetį, pas mus atsirado gerokai veliau. nors Mieželaičio modernumas buvo pripažįstamas ir Vakaruose.

91706. poligraf2012-05-25 22:25
Diena ir alyva isperdziau.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Birželio

PATKPŠS

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Nuorodos:
Kultūros vartai, Literatūra ir menas, Nemunas, Poezijos Didžioji Kunigaikštystė, Kulturpolis.lt


Rodoma versija 1 iš 3 
11:33:26 Jun 15, 2012   
Jun 2011 Jun 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba