Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2006-02-10 nr. 3082

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Lukas Miknevičius.
PASKUTINIS
47
• KITAME NUMERYJE
• KRONIKA2

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
 Jeff Jacoby.
DABAR MES VISI ESAME DANAI
41
• Vytautas Landsbergis.
MAHOMETO KARIKATŪROS – KVAILYBĖ AR PROVOKACIJA?
26

LITERATŪRA 
• Wilhelm Genazino.
PAŠAUKIMAS BE ATGARSIO
3

KNYGOS 
• Nida Gaidauskienė.
DANGAUS NEGATYVAS TRUPANČIOS SIENOS VISATOJE
2
• Gabija Bankauskaitė-Sereikienė.
BALIO SRUOGOS TAUTOSAKOS DARBUS PASKLAIDŽIUS
1
• Karolis Baublys.
"LIETAUS DIEVO" SUTIKTUVĖS
4
• SERVIJAUS GALO UŽRAŠAI1
• EKSPERIMENTAS
• SKELBIAMAS NUMERIS 495
• NAUJOS KNYGOS

MUZIKA 
• Rūta Gaidamavičiūtė.
JULIUI JUZELIŪNUI – 90
• Edmundas Gedgaudas.
VISAI ARTI
• Rita Nomicaitė.
SUBTILUS MOZARTAS

DAILĖ 
• Jurgita Ludavičienė.
X-ICONS
• Vida Mažrimienė.
SOCIALINĖ GRAFIKA: POZICIJA IR REZULTATAS

TEATRAS 
• Ridas Viskauskas.
REZERVATŲ – VENGT!
3

NAUJI FILMAI 
• Rasa Paukštytė.
NUEINANČIOS VASAROS IR KITI TEATRAI

LM PAŠTAS 
• GARBIAJAI IEVOS SIMONAITYTĖS PREMIJOS SKYRIMO KOMISIJAI17
• BIRŠTONE PAMINĖTAS RAŠYTOJAS

POEZIJA 
• LIUTAURAS LEŠČINSKAS4

PROZA 
• Jolanta Sereikaitė.
TAMSUSIS ANGELAS
1

VERTIMAI 
• Arno Geiger.
GYVENAME GERAI
3

MENO DIS/KURSE*/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• "KINO MANIFESTAS 2006–2009"10
• LAIKRODINĖ BOMBA TREJIEMS METAMS?
• "ORE" MINI BAROMETRAS5
• SAVAITĖS BLOGAS: WU- "ŠALTAI APIE TAI, KAS ARTIMA"

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• YPATINGUMO POJŪTIS YRA NE KŪRYBOS PASEKMĖ, O JOS SĄLYGA2

KNYGŲ MUGEI ARTĖJANT 
• MARA ZALYTĖ IR JOS "MARGARITA"5

KRONIKA 
• PASVIRĘS PASAULIS
• "GINTARO LAŠAI" SKELBIA JAUNŲJŲ KŪRYBOS KONKURSĄ
• ATITAISYMAS3

DE PROFUNDIS 
• Woody Allen.
PAPILDOMI KURSAI
4
• SKATINAMOJI ALTERNATYVA2

AKTUALIJOS

DABAR MES VISI ESAME DANAI

Jeff Jacoby

[skaityti komentarus]

E.Redakcija: Straipsnį galima perskaityti interneto leidinyje bernardinai.lt.

 

Skaitytojų vertinimai


22282. varna2006-02-13 01:23
Nuostabus straipsnis.

22286. AišV, varnai -> pastatyk paminklą danams - kaip architektas2006-02-13 02:30
jooo, dabar koks nors muslimu konstitucinis teismas nutars, kad Danijos karalystė pažeidė priesaiką ir atseit, tai pirmoji demokratiška akcija pasaulyje paskelbti nepasitikėjimą Danija, kaip SNO nare ir tada danai galės valgyti čeburekus ir varnas

22287. varna2006-02-13 03:19
Žinai, AišV, kaip tai bebūtų keista, bet aš kiekvieną kartą džiaugiuosi, kai musulmonai parodo tikrąjį savo snukį. Neleidžia normaliems žmonėms užmigti jaukiame civilizacijos prieglobstyje.

22291. krankt2006-02-13 03:39
Puikus straipsnis, su humoro gaidele, pritinkancia tokiai absurdiskai ir iki koktumo pazistamai problemai. Pasirodo, zodzio laisve nera akmenyje irasyta, ja reikia ginti nuo ivairaus plauko fanatiku kiekviena miela diena.

22294. AišV varnai2006-02-13 07:50
o kokiam bent čiut čiut padoresniams žmogui patinka smurtiniai muslimai? Tik kodėl nepasirūpini/nesipiktini muslimų kultūra klęstinčia po nosei - toks muslimiškas kištis į kitų diskusijas primetat kažkokias efemeriškas taisykles čia komentaruose (trinti, cenzūruoti, gąsdinti) jau tapo kasdienybė. Labai jau provincialiai nemotatiškai/jonušėliškai atrodai - tikiuosi išsimiegojus praeis.

22308. xX2006-02-13 11:13
Kad bernardinai.lt publikavo šį The Boston Globe straipsniūkštį, tai dar suprantama - tegul mažieji broliukai kraunasi sau "krikščionišką kapitalą". Tačiau keista, kaip šis nesusipratimas atsidūrė Litmenyje - vien straipsnio pavadinimas yra kvailybės viršūnė. Gi panašiai žydšaudžius ir "spaudos laisvę" ginantis rašeiva galėtų parašyti jumoristinį straipsnelį "Dabar mes visi esame lietuviai" (kas pasakys, kad lietuviai nešaudė žydų?). Arba kokia Respublika vieną gražų rytą sublizgintų straipsnį "Visi kunigai yra pederastai" - kas paneigs, kad nėra kunigų pederastų?
Kam naudingos šios provokacijos? Daug kam. Bušo chebrytei, įstrigusiai Irake - tegul ir Europa pasipjauna su musulmonais. Naudinga radikaliems sionistams dėl tų pačių ir kitų priežasčių. Naudinga didžiųjų bažnyčių funkcionieriams, prarandantiems įtakas ir lėšas. Galima būtų vardinti ir vardinti naudos gavėjus. Tačiau trumpai sakant - naudinga tiems, kuriems valdžia ir pinigai yra tikslas, o visa kita - patrankų mėsa.

22314. m - xx2006-02-13 13:44
ar nesuvokiate kad tai uzuomina i kenedzio "dabar mes visi berlynieciai?"

22316. xX2006-02-13 14:50
Nesuvokiu, m. Turi galvoj Kenedžio Berlyne vokiškai pasakytą frazę "Ich bin ein Berliner"? Nelygink nepalyginamų dalykų! O jei lyginti, tai frazei "Dabar mes esame visi danai" reikėtų surasti adekvatesnę situaciją. Pavyzdžiui, kviestiniame vakarėlyje, kuriame dalyvauji ir Tu, sučiupus kunigėlį, tamsiame kambaryje tvirkinantį berniuką, turėtum garsiai visiems pareikšti: "Dabar visi čia susirinkę esame pederastai". Nemaskuok Jeff Jacoby provokacijos aliuzijomis į Kenedžio žodžius.

22317. 2 xX2006-02-13 15:39
"Dabar visi čia susirinkę esame pederastai". Jeigu su juo solidarizuojiesi, tada - taip. Kitu atveju - tikrai ne:-)

22319. ?2006-02-13 16:04
KUR tas tekstas? Jeigu jau kazka perspausdinat, tai gal aktyvu linka uzdetumet? Ar dabar reiks valanda gaisti ieskant, kur ten Bernardinuose tas tekstas gludi?..

22320. xX -> 223172006-02-13 16:14
O ką reiškia solidarizuotis su danais? T.y su kurias danais - su provokatoriais ar su tais, kurie dalyvavo demonstracijoje, atsiprašydami musulmonų už savo tautiečių bukumą? Straipsnio pavadinimas neatskiria vienų nuo kitų, todėl ir logiška išvada, jog esi pederastas, nesvarbu, ar solidarizuojies, ar ne su vienu iškrypėliu. Ar suprantamai paaiškinau?

22325. :) suprantamai paaiskinai2006-02-13 17:58
tikslus pastebejimas "Dabar visi čia susirinkę esame pederastai".

22326. xX2006-02-13 18:15
Na štai, pagaliau:)

22329. rudra SOS2006-02-13 19:17
Niekur nerandu to straipsnio po galais, būkit žmonės, parašykit, perverčiau visus Bernardinus, neradau.

22331. linkas2006-02-13 19:42
Dabar visi mesesame danai*

22332. toto2006-02-13 20:10
Straipsnis tik "iš pirmo žvilgsnio" linksmas. "Iš atntro" - naivus, "iš trečio" - trumparegio kakutis apie spaudos laisvę.

22333. rudra2006-02-13 20:18
LInkui - ačiū. Dėl straipsnio - visiškai pritariu toto.

22334. IVS2006-02-13 20:31
Būčiau dėkinga, jei detalizuotumėte, kodėl linksmas, kodėl naivus ir kodėl trumparegiškas? Man pasirodė tiesiog normalus.

22336. krankt > toto2006-02-13 21:48
Per daug tu "zvilgsniu" uzmetei, tai akyse sumirgejo, o galvoje neprasvito... Kazkodel dalis lietuviu mano , kad bailumas garantavo jiems islikima. Graudi iliuzija. Islikima garantavo nedidele dalis drasuoliu. :)

22339. AišV rudrai2006-02-13 22:08
rudra, visur tavęs ieškau - eime pašokti

22360. xX2006-02-14 11:25
Ei, krankt - siūlai surengti omnisezoninę drąsumo Olimpiadą, pasigalinėti su tarptautiniais teroristais ar vietiniais recidyvistais? G.Beresnevičius patvirtins, jog drąsa be proto ir moralės nors ir yra beprotiška drąsa, tačiau tai tėra avaniūrizmas arba chuliganizmas (smulkus). krankt, nenuvertink to, kas sunkiai užčiuopiama. Kas yra antrame estetiniame plane. Taip, drąsa prasimuša į priekį, ji matoma plika akimi, bet kas už jos slypi - štai kur fundamentalus klausimas. O slypėti gali tiek niekšybės, tiek ir kilniadvasiškumo estetika.

22368. Liolekas2006-02-14 13:24
Pats tu danas, Džefai.

22386. IranCartoon.com2006-02-14 18:17
Irano kartunas komoi.

22399. krankt > xX2006-02-15 01:01
Ar kur paminejau drasa be proto? Juk ir patsai isryskinai, kad drasa be proto yra ne drasa, o avantiurizmas, tai apie ka tu cia dabar, zmogau?

22452. xX nuo varnos2006-02-17 12:41
xX, pederastas yra tas, kuris nepiktavališkose, atsitiktinaiatsiradusiose karikatūrose įžiūri "Bušo, sionistų ir bažnyčios funkcionierių" organizuotą kryptingą provokaciją, nes "jų tikslas yra valdžia ir pinigai". Tai jau trenkia liguistų smegenų paranojiškom išskyrom. Tu bent matei tas karikatūras? O gal tu esi kaip vienas iš tų siautėjančių palestiniečių, kuris įsitikinęs, jog ten Muhamedas pavaizduoptas kiaulės snukiu? Ar tu esi vienas iš tų nuvargusios nuo pertekliaus Europos degradavusių kiaušiagalvių pseudo intelektualų, kurie vardan šventos ramybės dar kartą savo rankomis nukryžiuotų Kristų, jei tik "mažesnieji broliai" paprašytų?

22453. ;-)2006-02-17 12:59
gėjus nuo piderasto skiriasi kaip cinikas nuo chamo;-)

22454. maciau as tais karikaturas2006-02-17 13:11
tavo mintis varna kazkaip sunku sekt :) bet ir gilintis nera jegu :) bet kaip ten - ar pederastas ar piderastas ? manau tai irgi kazkas laabai skirtingo . beje jei jau as moku mokescius lietuvos valstybei , o respublika perspausdinus tuos cartoon sukele gresme mano ir visu kitu mokesciu moketoju saugumui , provokuodama musulmonus , tai "respublika" turetu buti uzdaryta . ir tegul jie susikisha savo zodzio laisve giliai giliai , zmoniu saugumas yra svarbiau .

22455. ,2006-02-17 13:21
beje zodzio laisve pati savaime nera nei vertybe , nei tikslas

22457. varna2006-02-17 17:07
Na, mokęsčius tu mokėjai ir Sovietų Sąjungoje, kuri taip stipriai "rūpinosi" savo piliečių saugumu, kad ištisa karta meninikų, filosofų etc. nebuvo mums prieinama. Aš jau nekalbu apie elementariausią informaciją, kuri irgi buvo slepiama mūsų "ramybės" vardan. Tu pasiilgsti cenzūros? Ir apskritai, kalba eina ne apie pačių karikatūrų atspausdinimo faktą, o apie tai, kokią neadekvačią reakciją jos sukėlė NEdemokratinėse šalyse. Jei tu siūlai apriboti savo pačių laisvę vardan hitleriukų įžeistų jausmų, tai gal pavartyk laisvalaikiu kokią populiarią knygutę XX amžiaus istorijos tema. Kai kas irgi savo laiku bandė riboti nacių karikatūras prieškariniuose laikraščiuose - kad tik "ramiau" būtų. Nesakau, kad Muhamedas nacis, bet tai, kas vyksta prisidengiant jo vardu nepkenčiama.

22462. klausimas2006-02-17 20:51
Kai musulmonas pasikesino i Popieziaus gyvybe, ar krikscionys siautejo prie ju ambasadu???

22463. L.Wittgenstein`s. "Tractatus Logico-Philosophicus"2006-02-17 20:54
1. Objektuose slypi visu situaciju galimybe. 2. Objektai yra paprasti. 3. Priespriesos paprastos. 4. Priespriesos bespalves. 5. Patys objektai yra bespalviai. 6. Jei du objektai turi ta pacia logine forma, tai vienintelis skirtumas tarp ju, neskaitant vidiniu savybiu, tai, kad jie skirtingi. 7. Esme surakina priestaravimus kaip grandine grandis. 8. Esmes viena nuo kitos nepriklausomo . 9. Objektu konfiguracija nulemia ivyki. 10 Mes kuriame faktu vaizdinius patys sau. 11. Vaizdinys yra realumo modelis. 12. Vaizdinys yra faktas. 13. Vaizdinys vaizduoja tai, ka vaizduoja, per atspindzio formas, nepriklausomai nuo tiesos ar klydimo.

22464. IVS2006-02-17 21:18
Perskaitau tokį šeštą punktą ir galvoju toliau savo galva :) Cha. Cha. Atsitikti gali bele kas. Svarbu yra ne tai, kas atsitinka, o kaip į tai reaguojama. Kokios vienokio ar kitokio reagažo pasekmės. Taigi, kaip reaguosime į musulmonų reakcija? Aš tai juoksiuos į akis, nors mane ir susprogdintų.

22465. varna2006-02-17 22:22
Sudas tie traktatai, kai del paveiksliuku zudomi zmones. Nuosirdziai -L.Wittgenstein - man tai balzgani nevaisingo ligoto proto priekaistai sau.

22467. yes2006-02-18 09:30
|Sudas tie traktatai, kai del paveiksliuku zudomi zmones. " taip , varna , gal jau pradedi kai ka ir suprasti ;galima pavadinti tai ir CENZURA . jeigu tai tik padeda isgelbeti zmoniu gyvybes . ir galima tai pavadinti demokratijos impotencija jei del cartoon zusta zmones .

22471. varna2006-02-18 12:01
Ne, ir dar kartą ne. Cenzūra dviveidiškai "rūpinasi" žmonių gyvybėmis, kai tuo tarpu iš tikrųjų žudomi šimtai ( to paties "saugumo" vardan). Kvailystė teigti, jog dėl demokratijos impotencijos žūsta žmonės. Būtent, žmonės žūsta ten, kur tos demokratijos nė su žiburiu nerasi.
Kaip tai bepavadinsi, ar civilizacijų karu, ar mentalitetų susidūrimu - akivaizdu, jog Tai vyksta. Ir mes esame ne taikos periode, o trapių paliaubų. Apmaudu (?), bet paliaubų baigtis priklauso nuo rusų. Jei jie pasirinks Demokratiją, vakarai gali tapti nebepriklausomi nuo rytų naftos ir tada jau kaip Dievas duos. Arba mes, arba jie. Naivu būtų manyti, jog galimi kiti keliai. Ir neužmiršk Pietų Amerikos ir Kinijos - jos kaip šakalai varvina seiles.

22486. krankt > yes2006-02-19 02:00
Zmones zusta ne del paveiksleliu, o del savo bukaprotiskumo.

22487. xX2006-02-19 13:53
Varna, skaitau tave ir galvoju, ar tavo pasaulyje yra vietos šventumo jausmui, ar tavo gyvenime yra šventų dalykų. Matyt, yra - motina, tėvas, dukra (kas turi), patikimas draugas, etc. - kurio paniekinimą, įžeidimą tu priimi aršiau, nei tavo paties įžeidimą. Neįsivaizduoju teroristo/kamikadzės psichologijos (sako, jog ji tapati altruisto psichologijai), bet absoliučiai taikus, terorizmą smerkiantis musulmonas turėtų įsižeisti, jei jo Mahometas vaizduojamas teroristu. Kaip ten vėliau viskas vyksta, sociologai ir psichologai gali geriau paaiškinti.
Jei teisingai tave suprantu, tai musulmoną tu prilygini teroristui. Aš teigiu atvirkščiai - Tikras Musulmonas nėra teroristas. Gali būti, kad abu klystam, ir Tikras Musulmonas visada tampa Teroristu, kai tik tam yra Tinkamos Sąlygos.
Kadangi straipsnis buvo apie tai, kad dabar visi esame danai, tai atsakyk, varna, tik į vieną klausimą: prie kurių danų tu save priskirtum - prie piešiančių Mahometą-teroristą (rodė man tuos paveiksliukus dar pernai, o dabar jų pilnas internetas) ar prie atsiprašančių musulmonų, kurių, drįsčiau manyti, yra dauguma? Spėju, kad prie islamo karikatūrintojų. Aš - prie atsiparšančių. Jei taip, tai pasakyk, varna, ar ne kvailas straipsnio pavadinimas? Kuria vieta autorius mąstė, o gal irgi yra pigus provokatorius? Kaip manai? Geriausia cenzūra yra vidinė. Jei jos nėra, tavo žodžio laisvė tėra biznis, dažniausiai - monkės biznis. O kad kažkokios baigtys priklauso nuo rusų, tai tu kalbi apie vieną iš šimtų "atsidavimo likimui" scenarijų. Jei jau Bušui kažkas įpūtė proto, kad laikas pereiti prie kitų energijos technologijų, gal ir kiti ims mąstyti, jog snukių daužymo metodai nebetinka XXI amžiuje.

22491. IVS2006-02-19 22:19
O gal autorius tokiu pavadinimu ir norėjo pasakyti, kad dabar mes visi esame danai: vieni karikatūrintojai, kiti - prašantys atleidimo už saviškius, bet musulmonų akyse mes visi danai ir niekad negali žinoti, ar atsiprašantis danas, esant Tinkamoms Sąlygoms, netaps danu karikatūrintoju. Taigi, mes visi esame danai - nepatikimi žmonės. Kitą vertus, aš niekaip nesuprantu tokio įžeidumo. Man mano Dievą gali nupaišyti kokį tik nori, aš vis tiek suvoksiu, kad tai tik piešinėlis, piešiančiojo fantazija, jumoras ar pyktis, bet ne mano Dievas ir man nebus pikta. Reikia gi skirti, pagaliau, Dievą nuo stabo. O apie Bušą - tai vakar prisivijau mašiną su lipduku: Somewhere in Texas, a village is missing it`s idiot. Kas tai? Įžeidimas ar žodžio (minties!) laisvė? Man tai tik juokas, nes žinau, kad turiu teisę mąstyti ir vienaip ir kitaip. Va, jei būtų numatyta, kas juokinga, o kas ne - tada būtų nebejuokinga.

22494. xX2006-02-19 23:25
Na gerai, mano būtų tokia minties laisvė: Visi lietuviai yra žydšaudžiai. Taip yra, visi tai žino. Absoliučiai visi lietuviai buvo, yra ir bus žydšaudžiai. Visi iki vieno, nuo mažulio bambizo iki sukriošusio senio. Tai faktas, ir nėra ko slėpti. Juo labiau įsižeisti tikram lietuviui, nes jei jis nėra žydšaudys, tai jis nėra tikras lietuvis.
Neblogai pasinaudojau žodžio laisvė, broliai ir sesės žydšaudžiai? A, tiesa, vos nepamiršau - visi žydai yra sukčiai. Kadangi varna yra žydas, tai jis irgi yra sukčius.
Kadangi nei lietuviai, nei žydai nėra teroristai, tai einu ramiai miegoti. Rytoj pasinaudosiu žodžio laisve ir parašysiu dar kelias tiesas.

22496. IVS2006-02-20 00:35
Nežinau, xX, manęs tai nepapiktino. Gal todėl, kad įpratau, girdėti įvairias nuomones, kokie yra lietuviai: darbštūs, išdidūs, nuolankūs, vagys, nesąžiningi, durneliai, talentingi, šikniai, žydšaudžiai ir žydgelbiai. Nagi, tokie ir esame - visokie. Kas kita būtų, jei aš turėčiau teisę ištrinti man nepatikusius komentarus. Iš tikrųjų, aš turiu teisę tik pareikšti ir ginti savo nuomonę ir dar turiu, kartais gal priverstinę, galimybę kritiškai pasižiūrėti į savo pareiškimus kitų akimis. O jeigu kitokia nuomonė būtų uždrausta? Taigi nė nepastebėčiau, kad jau į pievas varau. Labai lengva nusivažiuoti į vieną pusę. Štai todėl myliu ežerą, nes jis vis kumšteli į pašonę, liepia kritiškai pažvelgti į savo Dievą ir svaičiojimus apie jį. O jei koks aršus tikintysis išsijuosęs trintų ežerą, tai kaip man reikėtų stiprinti savo tikėjimą, kuo pamatuoti? Aš jeigu būčiau musulmonė teroristė, tai pamedituočiau ties tais paveiklėliais ir pagalvočiau, kad gal klystu, kad gal jau tikiu aukso veršiu. Tos karikatūros tai ne kas kita, kaip vaiko šūktelėjimas "Karalius nuogas!" arba tiesiog "Vagie, kepurė dega!" Savikritikos, manrods, trūksta musulmonams. Savikritikos ir jumoro.
Štai ir dabar, xX, ginčijuosi su tavim, bet nesu tikra, kuris iš mūsų teisus. Todėl ir ginčijuosi. Tai tegul ir "danai" ginčijasi su musulmonais. Ginčijasi, bet ne mušasi. Jeigu tu, xX, suduotum man į kairį žandą, aš tau dešinio neatsukčiau, nes atsukti dešinį yra tik dar didesnis unoras. Man būtų skaudu ir aš lįsčiau kur į kampą, bet jei tu ginčysiesi su manim iki nukritimo, tai aš neištversiu, pavargsiu ginčytis ir sakysiu: nu gerai, jau gerai, pasibučiuokim.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 8 iš 8 
21:31:35 Jan 29, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba