Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2005-07-01 nr. 3055

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Antanas Šimkus.
MERGINAI, KURI VAKARAIS IŠ NE ITIN PADORIOS REPUTACIJOS ASMENŲ UŽSAKINĖJA EILĖRAŠČIUS
33
• TRUMPAI
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• ĮVAIRŪS

PUBLICISTIKA 
• PEN KLUBO KONGRESAS BLEDE4
• Mariusz Szczygiel.
EGONAS KISCHAS NETENKA GALVOS
1

KALBOS SKILTIS 
• Irena Balčiūnienė.
PERSKAIČIUS R. MILIŪNAITĖS STRAIPSNĮ APIE SKOLINTINĘ LEKSIKĄ VERTIMUOSE
18

MUZIKA 
• MUZIKOS SIZIFAS7

DAILĖ 
• Skaistė Stukaitė.
PIRMOSIOS ŠIUOLAIKINĖS DAILĖS KVADRIENALĖS LABIRINTAI
5
• Jurgita Ludavičienė.
AUKSAS IR GINTARAS, ARBA PUSANTRŲ METŲ TRUKĘS LAUKIMAS
15

TEATRAS 
• Lėlių teatro dailininkę JULIJĄ SKURATOVĄ kalbina RIDAS VISKAUSKAS.
"NEPIGAUS" TEATRO MALONUMAI
2

PAVELDAS 
• PALANGOS GINTARO MUZIEJUJE – RYGOS PORCELIANO PARODA1
• Kristina Jokubavičienė.
DACHAU EKSPONUOJAMI PRANO DOMŠAIČIO PAVEIKSLAI IŠ KLAIPĖDOS

MENO DIS/KURSE* 
• Edward Lewine.
MENAS, SUTVERTAS MIEGOTI GARAŽUOSE
6

KNYGOS 
• NUŽUDYKIME KONSTANCIJĄ1
• KAIP MES RAŠĖME ROMANĄ
• DEVYNI APSAKYMAI
• NAUJOS KNYGOS1

POEZIJA 
• Alvydas Augustinas Jegelevičius.
ŠVIESOS DĖMĖ
2

PROZA 
• Gitana Gugevičiūtė.
SENELĖS PAVEIKSLĖLIAI
6
• Edita Nazaraitė.
GREITKELIS PER ATLANTĄ
2

VERTIMAI 
• Irena Praitis.
POEZIJA

JAUNIMO PUSLAPIS 
• MOKSLEIVIŲ VASAROS AKADEMIJA2

AKTYVIOS JUNGTYS 
 Valerie Solanas.
VYRŲ SUNAIKINIMO DRAUGIJOS MANIFESTAS
34

KRONIKA 
• APIE FLIUKTUACIJĄ1
• ATSISVEIKINANT SU ANTANU TAMOŠAIČIU1
• ŠEŠTAS IŠ KAIRĖS1
• "GAIDA" PRIIMTA Į EUROPOS ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIŲ BENDRIJĄ
• Daiva Adomonytė.
AR TAI TAPO NORMA, VILNIEČIAI?
29

SKELBIMAI 
• DIDŽIOJO VILNIAUS SEIMO 100-MEČIUI SKIRTO PLAKATO KONKURSO NUOSTATAI1
• ISTORINĖS KELIONĖS

DE PROFUNDIS 
• Ramūnas Kasparavičius.
TAIP PASAKĖ SENAS KRIENAS
1
• EUROVIZINIS SINDROMAS2

AKTYVIOS JUNGTYS

VYRŲ SUNAIKINIMO DRAUGIJOS MANIFESTAS

Pasirodysiančios knygos ištraukos

Valerie Solanas

[skaityti komentarus]

Valerie Solanas! Kas yra ta Valerie Solanas? Kodėl Valerie Solanas?!

Jei jūs nesate moteris, jums, ko gero, tai nepatiks. Ir tai kaip tik yra svari priežastis apie ją sužinoti! Jūs erzina ir šita gausybė šauktukų? Atšalkite: Valerie Solanas parašytas "Manifestas" daugelį erzino ir tebeerzina žymiai daugiau! Nes tam jis ir buvo parašytas.

Jei jūs esate moteris, tai Valerie Solanas yra nusitaikiusi tiesiai į jus. Į jūsų pabudimą, protestą, jūsų įniršį, jūsų pyktį. Ypač į pyktį. Jeigu "Manifestas" jums sužadins būtent tokį jausmą, Valerie džiaugsis labiausiai. Tik nereikėtų daryti išvadų nesužinojus kiek nors daugiau apie jos gyvenimą.

Jos gyvenimas pats savaime ir buvo vienas didelis siekis. Siekis gluminti, šokiruoti ir pažadinti visuomenę iš tūkstantmečių "nepajudinamų tiesų" snaudulio. Tam, kad bent kiek nors "pakeistų pasaulį" – tas miglotas ir visų romantikų taip mėgstamas, bet vangiai įgyvendinamas tikslas.

Valerie Solanas daugiausiai žinoma ir yra dažniausiai minima informacijos priemonėse kaip "psichiškai nesveika aktorė, bandžiusi nužudyti genialų popmenininką Andy Warholą". Ji pirmiausia šaudė, o tik paskui kalbėdavo – teisėjams, žurnalistams bei tiems ir, svarbiausia, toms, kas jos nesiklausė anksčiau.

Plačiajai publikai skirtuose informacijos šaltiniuose po jos vardu dažniausiai surasite visą krūvą neigiamų ir pasipiktinusių atsiliepimų. Tačiau tikroms feministėms ji žinoma kaip radikalaus feminizmo atstovė, parašiusi revoliucinio pobūdžio "Vyrų pjaustymo draugijos manifestą".

Aleksandra Fomina

_____________________

Vyrai egzistavo per visą žmonijos istoriją. Ligos – taip pat. Bet tai dar ne priežastis su jomis nekovoti!

Valerie Solanas

_____________________

Atsakingoms, pilietiškoms, nuotykių ieškančioms moterims, kurioms ši visuomenė visais atžvilgiais yra priešiška ir gyvenimas joje geriausiu atveju gali reikšti tik visišką nuobodulį, nelieka nieko kito, kaip nuversti vyriausybę, eliminuoti piniginę sistemą, įvesti pilną automatizaciją ir sunaikinti vyrų giminę.

Dabartinės technologijos leidžia daugintis be vyrų (taigi ir be moterų) ir gaminti tik moteris. Reikia nedelsiant taip ir padaryti. Vyro neverta saugoti net dėl abejotinų reprodukcinių tikslų. Vyrai yra biologinis nukrypimas: Y (vyriškasis) genas – tai nepilnas X (moteriškasis) genas, jis turi neužbaigtą chromosomų komplektą. Kitaip tariant, vyras yra nepilna moteris, vaikščiojantis aborto atvejis, kurio vystymasis buvo nutrauktas dar genų stadijoje. Būti vyru reiškia būti nepakankamu, emociškai ribotu; vyriškumas yra stokos sukelta negalia, o vyrai – emociniai luošiai.

Kitaip tariant, moterys nepavydi penio; tai vyrai pavydi vaginos. Susitaikęs su savo pasyvumu, vyras ima suvokti save kaip moterį (vyrai, kaip ir moterys, galvoja, kad vyrai yra moterys, o moterys yra vyrai), tampa transvestitu, nusipjauna penį ir iš karto praranda norą "dulkinti" (ar iš viso ką nors daryti). Jis pasiekia nesibaigiantį išsklidusį seksualinį pasitenkinimą vien nuo "buvimo moterimi". Vyras "dulkinasi", kad apsisaugotų nuo geismo būti moterimi. Jis atsakingas už tokius dalykus kaip:

KARAS

Siekdamas kompensuoti tai, kad nėra moteris, vyras paprastai išsitraukia savo Didįjį Šautuvą, tačiau šis būdas turi vieną trūkumą – išsitraukti šautuvą gali labai nedaug kartų; todėl, išsitraukdamas šautuvą, jis užsimoja plačiai ir visam pasauliui įrodo, kad yra Vyras. Nesugebėdamas užjausti, įsijausti, solidarizuotis, jis įrodinėja savo vyriškumą keldamas begalines kančias ir atiminėdamas nesuskaičiuojamą skaičių gyvybių, taip pat ir savo paties – jo gyvenimas bevertis, todėl jam verčiau pasitraukti šlovės spindesyje, negu sunkiai vargti likusius penkiasdešimt metų.

TAKTAS, MANDAGUMAS IR ORUMAS

Giliai širdyje kiekvienas vyras žino, kad yra bevertė šūdo krūva. Jį valdo gyvuliški pojūčiai, ir šito jis siaubingai gėdijasi; jis vengia atsiskleisti ir slepia nuo kitų savo fiziškumą, absoliutų egocentrizmą, panieką ir neapykantą, kurią jis jaučia kitiems vyrams, o pats nuo savęs slepia kitų jam jaučiamą panieką ir neapykantą; vyro nervų sistema itin primityvi, mažiausias jausmų ir emocijų pasireiškimas gali lengvai ją sutrikdyti, todėl vyrui toks svarbus "socialinis" kodas, garantuojantis nepriekaištingai malonų elgesį, netemdomą nė mažiausio jausmo ar nuotaikos šešėlio. Jis vartoja tokias sąvokas kaip "poruotis", "lytinis suartėjimas", "palaikyti santykius su" (sakyti "palaikyti seksualinius santykius" jam reikštų tuščiažodžiauti), palydėdamas jas manieringu elgesiu; šimpanzės dėvimas kostiumas.

PINIGAI, VEDYBOS IR PROSTITUCIJA, DARBAS IR VISUOMENĖS AUTOMATIZACIJOS STABDYMAS

Pinigai neturi jokio žmogiško pagrindo, kaip ir darbas, trunkantis ilgiau nei dvi ar tris valandas per savaitę. Visa nekūrybiška veikla (t.y. visa tai, kas šiandien dirbama) jau seniai galėjo būti automatizuota; visuomenėje be pinigų visi galėtų turėti ko panorėję. Tačiau egzistuoja vyriškos priežastys piniginei sistemai funkcionuoti:

1. Vagina. Negalėdamas pakęsti savo nepilnavertės asmenybės, apimtas stipraus nerimo ir gilios vienatvės, likęs su savo vidine tuštuma, desperatiškai bandydamas susijungti su kokia nors moterimi, vildamasis tokiu būdu išbaigti save, mistiškai tikėdamas, kad, prisilietęs aukso, jis ir pats taps auksinis, vyras trokšta nuolat pašonėje turėti moterį. Niekingiausios moters draugija jam svarbesnė už santykius su kitais vyrais, kurie tik nuolat primena jo paties šlykštumą. Tačiau moteris, išskyrus nebent labai jaunas ar labai ligotas, į vyro draugiją galima patraukti tik prievarta arba papirkimu;

2. Suteikia vyrui naudingumo iliuziją ir galimybę pateisinti savo egzistenciją kasant duobes ir čia pat jas užkasinėjant. Laisvalaikis vyrui kelia siaubą, nes be darbo jis neturi daugiau ką veikti, tik kontempliuoti savo groteskišką asmenybę. Vyras turi dirbti, nes nesugeba bendrauti ar mylėti. Moterys trokšta įtraukiančios, emociškai pilnavertės, prasmingos veiklos, bet, neturėdamos galimybės ar sugebėjimo ja užsiimti, dykinėja ir leidžia laiką kaip nori – miega, eina apsipirkti, žaidžia boulingą arba pulą, lošia kortomis, augina vaikus, skaito, vaikštinėja, svajoja, valgo, masturbuojasi, ryja piliules, eina į kiną, darosi tyrimus, keliauja, augina kates ir šunis, klajoja po paplūdimį, maudosi, žiūri TV, klausosi muzikos, puošia namus, prižiūri sodą, siuva, eina į naktinius klubus, šoka, vaikšto į svečius, rūpinasi savo psichika (lanko kursus) ir domisi kultūra (paskaitos, vaidinimai, koncertai, meniniai filmai). Todėl, netgi pasiekus visišką ekonominę lyčių lygybę, dauguma moterų vis tiek verčiau rinktųsi gyventi su vyrais ir didžiąją laiko dalį skirti sau, nei ilgas valandas dirbti nuobodų, bukinantį, nekūrybišką darbą, būti mažiau nei gyvuliu, būti mašina, o geriausiu atveju, jei pasiseka, gauti "gerą" darbą – kartu su vyrais vadovauti šūdo industrijai. Todėl ne ekonominė lygybė vyriškoje pinigų ir darbo sistemoje, bet visiškas tos sistemos sunaikinimas gali išlaisvinti moteris iš vyrų kontrolės;

3. Galia ir kontrolė. Negalėdamas primesti savo valdžios moteriai asmeniniuose santykiuose, vyras valdo pasitelkdamas pinigus; manipuliuodamas pinigais jis gali kontroliuoti viską;

4. Meilės pakaitalas. Nesugebėdamas dalintis meile ir švelnumu, vyras dalina pinigus. Dėl to jis jaučiasi esąs motiniškas. Motina duoda pieną; jis duoda duoną. Jis yra Duondavys;

5. Suteikia vyrui tikslą. Vyras nesugeba tiesiog džiaugtis akimirka, jam reikia ko nors siekti, o pinigai kaip tik ir yra amžinas ir niekada nepasiekiamas tikslas: tik pagalvok, ką galėtum nuveikti turėdamas 80 trilijonų dolerių! Investuok juos ir po trijų metų turėsi 300 trilijonų dolerių (!);

6. Suteikia pagrindą svarbiausiai vyriškos kontrolės ir manipuliacijos formai – tėvystei.

VALDŽIA IR VYRIAUSYBĖ

Vyras nesugeba skirti gėrio nuo blogio, jis neturi sąžinės, nes sąžinė kyla iš empatijos... jis nepasitiki savo neegzistuojančiu Aš, jis linkęs nuolat be jokio reikalo konkuruoti ir iš prigimties nesugeba bendradarbiauti, todėl jam reikia išorinės valdžios ir kontrolės. Jis steigia vyriausybę ir valdančiuosius – kunigus, ekspertus, viršininkus, vadovus ir panašiai. Jis trokšta, kad jį valdytų moteris (mama), bet nesugeba su tuo susitaikyti (juk pagaliau jis – vyras); jis trokšta pats užimti moters vaidmenį, užgrobti jos – Valdovės ir Gynėjos – funkcijas, todėl siekia, kad visi valdžios organai priklausytų vyrams. Visuomenei, jei ją sudarytų pilnavertės, mąstančios būtybės, gerai suprantančios viena kitą ir nekonkuruojančios taip beprasmiškai, nereikėtų nei vyriausybės, nei įstatymų, nei vadovų.

FILOSOFIJA, RELIGIJA IR SEKSU PAGRĮSTA MORALĖ

Nesugebėjimas užmegzti ryšių su kitais žmonėmis ir aplinkiniu pasauliu pavertė vyro gyvenimą betiksliu ir beprasmiu (ir privedė prie išvados, kad gyvenimas yra absurdas), todėl jis prasimanė filosofiją ir religiją. Jis tuščias, todėl žvalgosi išorėn, ieškodamas ne tik valdžios ir kontrolės, bet taip pat išganymo ir gyvenimo prasmės. Jis prasimanė dangų, nes šioje žemėje niekada nebus laimingas.

Nesugebančiam jausti empatijos ir paskendusiam seksualume vyrui "blogis" reiškia laisvą seksualinį elgesį ir ("nevyriškus") lytinius iškrypimus, keliančius grėsmę "civilizacijai", nes "civilizacija" pagrįsta vyro poreikiu priešintis pasyvumui ir absoliučiam seksualumui. Vyrų požiūriu moteris yra blogis, jei jos seksualinis elgesys pernelyg laisvas, t. y. jei ji nėra pederastas ir neiškelia vyro poreikių aukščiau savo pačios.

Religija vyrui ne tik suteikia tikslą ir padeda išlaikyti pririštas moteris, bet ir parūpina ritualų, kuriais galima bandyti išpirkti kaltę ir gėdą, jaučiamą dėl nesugebėjimo pakankamai pasipriešinti seksualiniams impulsams; tiksliau, kaltę ir gėdą, kuriuos jis jaučia dėl to, kad yra vyras.

Dauguma vyrų kaip paskutiniai bailiai savo įgimtas silpnybes primeta moterims, pavadindami jas moteriškomis silpnybėmis, ir tiki, kad patys pasižymi teigiamais moteriškais bruožais; dauguma filosofų turi drąsos pripažinti, kad vyrams būdingi žmogiškieji trūkumai, tačiau neišdrįsta pripažinti, kad jie būdingi tik vyrams. Todėl vyro būklę jie įvardija "Žmogaus būtimi", o savo siaubą keliančią tuštumą laiko filosofine dilema, išpūstai vadindami ją "Identiteto problema" ir, siekdami sureikšminti savąjį gyvuliškumą, nuolat pompastiškai pliurpia apie "Asmens krizę", "Būties esmę", "Egzistenciją pirmesmę už esmę ", "Egzistencines būties formas" ir taip toliau.

Moteriai jos tapatybė ir individualumas yra savaime suprantami, be to, ji instinktyviai žino, kad vienintelis blogis – kitiems keliamas skausmas, o gyvenimo prasmė yra meilė.

SLAPTUMAS, CENZŪRA, INFORMACIJOS IR IDĖJŲ KONTROLĖ BEI DEMASKAVIMAS

Giliai širdyje kiekvienas vyras slapta labiausiai bijo, kad nebūtų atskleista jo tikroji primityvi, gyvuliška, t.y. vyriška prigimtis. Taktiškas, mandagus elgesys ir "orumas" padeda išlaikyti paslaptį atskiro asmens lygmenyje, tačiau, kad apsaugotų nuo demaskavimo visą vyrų giminę ir išlaikytų dominuojančias pozicijas "visuomenėje", vyras turi pasitelkti:

1. Cenzūrą, kad jo gyvuliška prigimtis nebūtų dirginama ir neiškiltų į paviršių. Tačiau, reaguodamas refleksais, o ne smegenimis, jis nesugeba aprėpti bendros visumos, o tik paskirus poelgius ir frazes, todėl išcenzūruoja ne tik "pornografiją", bet visus kūrinius, kuriuose pasitaiko "nešvankių" žodžių, kad ir kokiame kontekste jie pasirodytų;

2. Visų idėjų ir informacijos, kuri gali išduoti tikrąją vyro prigimtį ar pakenkti dominuojančiai pozicijai "visuomenėje", kontrolę ir draudimą. Didelė dalis biologinės ir psichologinės informacijos yra draudžiama, nes ji įrodo didžiulį moterų pranašumą prieš vyrus. Kol vyrai turės kontrolės galią, nebus išspręsta psichinių ligų problema, nes, pirma, vyrai tuo asmeniškai suinteresuoti – tik paskutinių sveiko proto likučių netekusios moterys gali toleruoti visaapimančią vyro kontrolę ir, antra, vyrai negali pripažinti, kad pagrindinė psichinių ligų priežastis yra tėvystė;

3. Demaskavimą. Didžiausią pasitenkinimą vyrui, – jei nuolat įsitempusiam ir paniurusiam vyrui iš viso kas nors gali teikti pasitenkinimą, – kelia kitų demaskavimas. Demaskuodamas kitus, vyras nukreipia dėmesį nuo savęs. Demaskuoti priešo agentus yra viena mėgstamiausių jo laisvalaikio pramogų, padedančių nukreipti grėsmę ne tik nuo savęs, bet ir nuo savo šalies bei Vakarų pasaulio. Grėsmė yra ne čia, ji Rusijoje.

Iš anglų kalbos vertė Edgaras Klivis

 

Skaitytojų vertinimai


17450. violeta :-) 2005-07-04 09:08
Puikus kurinys! Persiuskite George W. Bushui.

17451. IVS2005-07-04 09:38
Geras. Bet ar sunaikinus vyrą, moteris pati netaps juo? Kaip ten su tuo drakonu? Galas drakonui, sveikas, drakone?

17456. pasipiktines skaitytojas2005-07-04 11:43
Kokia ligota, neapykantos pritvinkus teta. Gal ja kas nuskriaude?

17465. ech...2005-07-04 13:11
feministės feministės, net savo manifesto be vyro išsiverst negait:) ir apskritai be vyro išsiverst negalit..:))

17468. happy lesbian :-) 2005-07-04 14:11
cia ir yra prikolas, kad vyras vercia! beje, protingas ir nebailys. o dusautojams galiu pasakyti, kad kol yra pirstai ir vibratorius, tas liudnai svyrantis prietaiselis ju tarpkojyje reikalingas tik jiems patiems:)

17469. pasi2005-07-04 14:27
> 17468. Liudna skaityti. Prietaiselis, anot jusu, yra tik daug sudetingesniu santykiu vienas is instrumentu. O gal Jus kvieciates vibratoriu i koncertus ir vakarienes, pasidalinate su juo dienos rupesciais bei skaitytu knygy ir kelioniu ispudziais, ir ketinate pagimdyti keleta dailiu vibratoriuku?

17474. happy lesbian2005-07-04 15:49
as kvieciuosi ne vibratoriu ar prietaiselio savininka, o savo drauge! Ir, patikekite, jauciuosi ne blogiau uz jus:)

17475. P.S.2005-07-04 15:54
Pasigimdyk pats!

17476. warholka2005-07-04 16:32
Deja, beprasmis tekstas, o pati Solanas -- loosere.

17479. ieva :-) 2005-07-04 16:59
Yra labai neblogas filmas apie Solanas "Who shot Andy Warhol?". rekomenduoju

17481. pasipiktines2005-07-04 17:32
> 17474. aisku. bet as kalbejau ne apie tai, o apie visumine santykiu pilnatve, kurioje koncertas, vakariene, "prietaiseliai" ir seima turi tarpusavyje susijusius vaidmenis. Lygiai taip pat galetumete nusipirkti suni su geru prietaiseliu, ir ismokyti jus patenkinti - nereiketu varginti drauges. Su ja vaiksciotumet i koncertus, o nakti savo pietaiseliu padirbetu suo, gal dar ir draugei uztektu. Jis jusu tikrai nevargintu "kontempliuodamas savo groteskišką asmenybę"...

17482. paprastas zmogus2005-07-04 17:42
Buvo tokia daina, aktyvios okupacijos laikotarpiu: "paskolinkit pirstu! Paskolinkit pirstu!" Nors apie `vibratoriu` - ne zodzio (Glavlitas matyt nepraleido), bet dabar si daina igauna visai kitoki - tikraji skambesi. Gal gali tapti net siu ligotu moteriskiu himnu.

17503. Happy lesbian2005-07-05 10:07
Labas rytas, na kam taip rimtai ir tragiskai zvelgti i gyvenima? Kuo cia detas suo? Jus vis tiek neisivaizduojate, kad be TO daikto, kad ir sunisko, galima pasitenkinti. Nekalbesime apie dvasinius dalykus - galima pasitenkinti ir geru filmu. Bet fizinei pilnatvei vyras ir jo daiktas tikrai nebutini. Kam patinka - prasom. Visas pasaulis ant TO pastatytas. Aciu uz nuosirdu susirupinima, bet mums TO nereikia. Nei suns, nei dvikojo gyvuno. Esate mylejes moteri? Patiko? Man irgi! Ir mano draugei taip pat. Tai ir mylekimes kaip kam labiau patinka. Sekmes!

17504. P.S.2005-07-05 10:10
Tarp merginu nera impotenciu ir frigidziu:)

17505. S.P.2005-07-05 11:28
Uztat popiulereja "aseksuales"

17508. RE-PUNK ELECTRONIC MUSIC!2005-07-05 11:48
2005-07-07 ketvirtadienis 20.00 Christiane Erharter paskaita ir garso performansas: "...muzikos istorijoje irasytas naujas skyrius, kuriame moteriskosios lyties muzikos atstoves, pradedant 1970-uju punk, veliau `Riot Grrrl` judejimais, ir tesiant veikla iki siu dienu, naudojo dekonstrukcijos ir subversijos strategijas..." "...Sonja Eisman ir Christiane Erharter instaliacija `Re-Punk Electronic Music!` kontekstualizavo individualiu menininku praktikas bei atspindejo testinuma tarp siuolaikiniu kuriniu bei darbu, sukurtu 1970-uju pabaigoje ir 1980-uju pradzioje..." "...Erharter pristatys instaliacija lydejusia paskaita apie garsa, instaliacijoje dalyvavusiu menininku interviu bei garso performansa..." kur: pro-testo laboratorijoje, prie k/t LIETUVA, Pylimo 17

17519. vario burnos2005-07-05 16:21
tikri ir nuosirdus vyrukai perskaite si kultini kurini turetu nusisauti. ar bent jau issipjauti save is ivykio vietos. keisciausia kad redaktoriai nesuziurejo prasminio nukrypimo: knygoje kuri turetu netrukus iseiti (leidejas KITOS KNYGOS) visur rasoma VYRU ISNAIKINIMO DRAUGIJOS MANIFESTAS (originale: cutting up society manifest). del to kad ispjovimas neapima visu prasminiu konotaciju. ciagi neaisku: ar pjaustymas ar sunaikinimas. bet apskritai galetu skaitytojai ir arsiau pasitalzyt. litmeny to truksta

17526. ak2005-07-06 09:47
Iš didelio rašto (ar nesveikatos?) tos pseudoproblemos...

17528. cha cha2005-07-06 13:07
esu ligonis, visai nesveika, ir nežinau kaip man pagyti. mano bėda ta, kad visiškai absoliučiai niekaip negaliu prisiversti pakęsti lesbiečių ir tų anų, kaip ten jie, negaliu žiūrėt į juos kaip į normalius žmones, man jie šlykštūs,atgrasūs, net kalbėt apie juos koktu, nors žinau kad dažniausiai tai tiesiog gamtos nuskrisuti vargšeliai. prisipažįstu esanti pabaisa, negailestinga kito negaliai, bet taip yra.

17529. IVS2005-07-06 13:24
Taip yra todėl, kad matote tik tuos, kurie save išeksponuoja kaipo tokius. Tai taip pat nenormalu, kaip priešpastatyti save "I`m straight". Daugybės homo- bei heteroseksualių minioje netaskirsi. Jie tokie pat pilki, kuklūs, darbštūs, talentingi - visokie ir tik maža dalis jų darkosi, išsišoka. Procentais, turbūt, netgi mažiau, nei savim besipuikuojančiu "straight`ų".

17530. pasipiktines skaitytojas2005-07-06 13:53
Taip. Erzina ne tiek pats homoseksualumo faktas, kuris yra suprantamas, bet iskrypes noras ji eksponuoti ir reikalauti kazkokiu ypatingu teisiu. Prieinama iki absurdo: "homoseksuali seima". Zmogaus teises. Skalsu kalbos. As sutinku, kad uz homoseksualiu santykiu praktika nereikia zmoniu bausti istatymu, bet as turiu teise i nuomone, o visuomenes dalis - i jai nepriimtino reiskinio pasmerkima. Jei kam nepatinka homoseksualumo ekshibicionizmas, kodel negali to viesai pasakyti? Jei gali viesai agituoti bendrapiliecius balsuoti, kad butu uzdrausta rukyti gatvese, nes kazkam slykstus cigareciu dumai, ir uz tai nebus paduotas i teisma, kodel negali agituoti pries homoseksualu "teise" viesai demonstruoti savo santykius, juolab "isunyti" vaikus, nes bus apsauktas zmogaus teisiu pazeidimais? Vimdantis politinis korektiskumas.

17532. kanars2005-07-06 15:36
jei atvirai - neįdomu, primityvu, pasenę.

17533. zelke2005-07-06 16:11
Kuo ne futbolo zvaigzde: Aleksandra Valerie Fomina-Solanas?

17544. Ablinga2005-07-06 21:37
Puikus teksts, turejo pasirodyti sukurimo diena. Gaila, kad komentuotojai apie ji beveik nekalba, tik isizeidzia del tekste destomu arba kitu komentuotoju isreikstu minciu. O ir suvokiama viskas paraidziui, nors juk interpretaciju galimybes neribotos. Galima pazvelgti kaip i Freudo drakonui pakista veidrodi - kai moteris apibreziama kaip netobulas vyras. Amzinai stokojanti. Tai sekit netobula, stokojancia Y chromosoma ir pajauskit galinga atmetimo banga (nors ne ta cunami, kuriame per amzius buvo murkdomos moterys). Kai kurie komentarai siurpina neapykanta kitokiems - atseit, as nieko pries gejus neturiu, bet geriau sukiskim juos i koki geta. Naciu logika.

17547. Ievai2005-07-06 21:50
Filmas vadinasi "I shot Andy Warhol": http://www.imdb.com/title/tt0116594/ - tikrai geras - gal 3 kartus žiūrėjau. Gera psichė ta Solanas, gerai suvaidinta :)

17548. .ipiktin.2005-07-06 21:52
Va va. Tik pasakyk koki zodi pries ekshibicionistus iskrypelius, tuoj naciu logika. O nukvakusi aktore gali rasineti nuodingas, neapykantos pusei zmonijos pilnas nesamones, ir visi politkorektai ploja rankytemis. Pagalvokite, kas nutiktu, jei koks vyras tokiu tekstu pasisakytu apie moteris?

17553. Ablinga2005-07-07 00:19
Vyrams nereikia rasyti tokiu tekstu, toks ju poziuris buvo praktiskai igyvendintas daugiau nei 2000 m. laikant moteris "neprotingasi gyvunais". Tai ir reikia tureti omenyje, skaitant si teksta, o ne priimti asmeniskai.

17582. Asiliukas Porfirionas - for lesbians2005-07-07 17:24
O mums zoledziams diewulis dawe tokius liezuwius, kad mes irgi wisada galime tarnauti

17583. Asiliukas Porfirionas - sziaip2005-07-07 17:27
Kas nebijo, tegu skaito, kas bijo, tegu uzssidaro namuose ir per telika ziuri sawo apokalipse. Nes kas tik wiena kuno dalim gali pasididziuoti, tas matyt isz tiesu lengwai pakeicziamas wibratorium, pirsztais, liezuwiais etc.

17590. ambivalent abyss2005-07-08 04:36
jo,moterys būtu gudriausios,jei nebūtu gudresnių.Išdykusios tos mergos,vis pažeidžia žaidimo taisykles :-).Rytinė kava:The great conqueror, Jenghiz Khan, the son of sad, stern, severe Mongolia, according to an old Mongolian legend "mounted to the top of Karasu Togol and with his eyes of an eagle looked to the west and the east. In the west he saw whole seas of human blood over which floated a bloody fog that blanketed all the horizon. There he could not discern his fate. But the gods ordered him to proceed to the west, leading with him all his warriors and Mongolian tribes. To the east he saw wealthy towns, shining temples, crowds of happy people, gardens and fields of rich earth, all of which pleased the great Mongol. He said to his sons: `There in the west I shall be fire and sword, destroyer, avenging Fate; in the east I shall come as the merciful, great builder, bringing happiness to the people and to the land.`" F.Ossendowski "Beasts,Men and Gods"

17702. Nendartalietis :-) 2005-07-13 09:32
Nu byn cia tai tekstas :/ Rodos autore kamuojama kazkokiu nepilnavertiskumo kompleksu, isvis nesveika kazkokia ji... Nenustebciau suzinojes, kad ji buvo nusauta per koki panasu pasisakyma viesai :)

17705. kinu ishmintis / Cage2005-07-13 13:31
Kwang-tse points out that a beautiful woman who gives pleasure to men serves only to frighten the fish when she jumps in the water.

17846. susirupinusi piliete2005-07-20 18:02
o ka tekstas kaip tekstas.Autores siektas tikslas pasiektas, skaitytojai sokiruoti, tuo paciu priversti pasukti smegenelem ir i kita puse.Tiesa, sutinku gal kiek ir radikalu, bet matyt tik taip galima isjudinti patogiai isitaisiusius. >17530.Taip gal ne visiems iskart aisku kur ta riba tarp piktnaudziavimo ir teiseto (juolab moralaus) naudojimosi savo kaip zmogaus teisemis.Riba labai menka, cia jau kiekvienas pagal save spendzia tegu, bet teisiu ir pareigu vienove neturetu likt tik tuscias zodziu junginys.Taip jau yra su tom zmogaus teisem, zingsnis ne i ta puse...ir jau totalitarizmas.?Jei tamsta propaguojat zodziop laisve, kodel sia laisve naudotis negali ir netradicines orientacijos zmones, kad ir ekshibicionuotis.juk laisve ji visiems vienoda. ir dar pabaigai pamastymui citatele "Homophobia-insecurity about being heterosexual".

52858. Gelmina :-) 2009-05-13 20:31
Teko skaityti visa knyga :) Labai patiko. Tikiuosi atsiras tokiu rasytoju ir daugiau.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 7 iš 7 
21:29:28 Jan 29, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba