Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2003-11-07 nr. 2975

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• VYTAUTAS P.BLOŽĖ9
• TRUMPAI
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• XI.7–13.
KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS1
• LTV KULTŪROS LAIDOS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• ROMAS GUDAITIS.
MAN BRANGI LEGENDA ILGAI NENORĖJO MIRTI
16
• Liudvikas Jakimavičius.
VISUOMENINĖ TELEVIZIJA IŠEINA Į VISUOMENĘ
• Vytautas Kubilius.
VERTĖJAI KELIA DIDELĘ KULTŪROS NAŠTĄ
4
• VIDURIO EUROPOS RAŠYTOJAI SUSITIKO GDANSKE
• AUDRONIS IMBRASAS, Menų spaustuvės direktorius.
PRADŽIA – KŪRYBINĖS PRAMONĖS FABRIKAI VILNIUJE, KLAIPĖDOJE IR KAUNE
20

POEZIJA 
• BIRUTĖ MAR7
• PRANAS VISVYDAS2

PROZA 
• Astrida Petraitytė.
RYŠIO ZONOS RIBA
8

VERTIMAI 
• Kjartan Flogstad.
ROJUS ŽEMĖJE
5

KNYGOS 
• Karolis Baublys.
SAKINYS – LYG PASAULIO ATVAIZDAS
1
• Renata Šerelytė.
NELYGINKITE MOTERŲ
11
• Benediktas Januševičius.
A… A
9
• IŠSIPILDYMAS NE PAGAL JOANĄ3
• LYG VISKAS BŪTŲ PASKUTINĮKART
• GUDRAGALVIAI2
• NAUJOS KNYGOS

PAVELDAS 
• JUZĖ KATILIŪTĖ: "KŪRYBA YRA KAIP SĖJA"

KAUNO KULTŪROS PUSLAPIS 
• Su rašytoju ALGIMANTU MIKUTA kalbasi EUGENIJA VAITKEVIČIŪTĖ.
PO PASAULĮ SU POEZIJA
3

TEATRAS 
• Vlada Kalpokaitė.
EMOS VĖDUOKLIŲ VĖJAS
 DISKUSIJA SU TRADICIJA

KINAS 
• Werner Sudendorf.
MARLENE DIETRICH – NUOTRAUKOSE ĮAMŽINTA LEGENDA
8
• "SCANORAMOJE" – ŠIAURĖS ŠALIŲ KINO DEŠIMTMETIS1

DAILĖ 
• Jurgita Ludavičienė.
MĖLYNAI BALTAS ŠVELNUMAS
• Vida Mažrimienė.
DIALOGAI "JUDANČIŲ MIŠKŲ" FONE

MUZIKA 
• Toliau publikuojame kompozitoriaus Vytauto Bacevičiaus laiškus.
ŽODŽIAI
2
• Asta Povilaitytė.
SIAUTULINGOS RITMŲ DAINOS IR SVAJINGOS IMPROVIZACIJOS
4
• Austė Nakienė.
SKAIČIAI IR VĖJAS, KIPRAS IR FIODORAS
9

JAUNIMO PUSLAPIS 
• Vytautas Michelkevičius.
JAUNA LIETUVOS FOTOGRAFIJA VILNIAUS "STIKLO KAROLIUKŲ" GALERIJOJE
• Jurgita Juodytė.
"VIVI + KAVI"

AKTYVIOS JUNGTYS 
• PROFESIJA – MŪZA18
• Kotryna Kazickaitė.
13 AUDITORIJA
6

KRONIKA 
• LES BORÉALES – "ŠIAURIEČIAI"
• KŪRYBINĖS INDUSTRIJOS: GALIMYBĖ EUROPOJE IR EUROPAI
• MAIRONIO TĖVŲ NAMAS4
• AIRIJOS LITERATŪRINIŲ MAINŲ PROGRAMOS STIPENDIJOS VERTIMAMS
• "RACCONTI SENZA DOGANA"1

DE PROFUNDIS 
• Viktor Jerofejev.
RYTINIS STEBUKLAS
4
• "PREZIDENTINIŲ AUSŲ" KLUBO PAREIŠKIMAS11
• Neringa Koncevičiūtė.
Dar vienas požiūris į likimą
31

TEATRAS

DISKUSIJA SU TRADICIJA

[skaityti komentarus]

Lapkričio 7, 8 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – G.Verdi operos "Rigoletas" premjera. Muzikinis spektaklio vadovas ir dirigentas – Martynas Staškus, režisierius – Gintaras Varnas, scenografė – Jūratė Paulėkaitė, kostiumų dailininkas – Juozas Statkevičius, videoprojekcijos autorius – Andrius Jakučionis, choreografė – Elita Bukovska (Latvija), choro vadovas – Česlovas Radžiūnas.

Spaudos konferencijoje M.Staškus kalbėjo: "Džiaugiuosi, kad spektaklyje dalyvaus jaunoji solistų karta. Visi spektaklio kūrėjai lengvai rado bendrą kalbą. Dirigentas šiame spektaklyje veikiau - "akompaniatorius". Partitūra - "skaidri", tik nuo solistų talento, jų meistriškos vaidybos priklauso spektaklio sėkmė. Dirbome greitai. Bendras repeticijas su orkestru pradėjome lapkričio 4-ąją..."

Penktą operą statantis G.Varnas pažymėjo: "Dirbome daug. Pusantro mėnesio – po dvi repeticijas per dieną. Turinio atžvilgiu diskutuojame su "Rigoleto" tradicija. Mūsų spektaklyje, priešingai nei įprasta, "blogį skleidžia" ne Mantujos hercogas (Viktoras Aleškovas, Audrius Rubežius, Bronius Tamašauskas), o juokdarys Rigoletas (Vytautas Juozapaitis, Dainius Stumbras).

Spektaklio vizuali raiška remiasi 1915-1925 metų nebyliu vokiečių ekspresionistiniu kinu. Ekspresionistų kūrinių (kaip ir "Rigoleto") centre – herojus vienišius, stojantis į beviltišką kovą su pasauliu. Ekspresionistai neatspindėjo tikrovės, o kūrė tarsi žmogaus vidaus pasaulį. Jų filmams būdinga ekspresija, emocingumas, lyrika, groteskas, mistika. Taigi ši kino kryptis inspiravo "Rigoleto" stilistiką. Kiekvienas laikas turi savo "Rigoletą". Galbūt po dešimties metų jauni kūrėjai šią operą interpretuos vėl kitaip...

Kuo skiriasi režisieriaus darbas su operos solistais nuo repeticijų su dramos teatro aktoriais? Operoje, viena vertus, paprasčiau: solistams nereikia kurti jausmų – operoje jie "parašyti". Verdi sukūrė puikią jausmų dramą. Kita vertus, likus 2 dienoms iki premjeros, operoje nieko nepakeisi (dramos teatre keisti dar galima). Režisieriui operos repeticijoms gal reikia ir kruopščiau ruoštis nei dramos, kur galima tikėtis, jog "ateis įkvėpimas"... Mano užduotis, – kad solistai balsu, kūnu, veiksmu, visais prisitaikymais išreikštų personažo dramos vystymosi kreivę..."

Parengė Ridas Viskauskas

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 11 iš 11 
21:24:31 Jan 29, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba