Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2004-12-17 nr. 3028

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
 ŽEMĖ14
• TRUMPAI
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI1
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

2 
• REPRESIJŲ TAIKINYS – INTERNETAS3
• Aktorių LAIMONĄ NOREIKĄ kalbina VALENTINAS SVENTICKAS. 2004. XII. 7.
"AŠ ESU LAIMINGAS"

KELIONĖS 
• Kornelijus Platelis.
"TIKRASIS" PASAULIS
1

LITERATŪRA 
• Sonata Paliulytė.
POETAI ŽAIDŽIA ŽIEMĄ
12

KALBOS SKILTIS 
• Gintaras Lazdynas.
IŠ KO IŠAUGO "ANYKŠČIŲ ŠILELIS": TARMIŲ TEORIJA
9

MUZIKA 
• Rita Nomicaitė.
NAUJA ČIURLIONIO KVARTETO PROGRAMA
• KELIOS PASTABOS PAVARČIUS SOLIDŽIOS IŠVAIZDOS LEIDINĮ "LIETUVIŲ KOMPOZITORIAI"7

FOTOGRAFIJA 
• VEIKLOS VERPETUOSE3
• GERBIAMA REDAKCIJA,1

TEATRAS 
• Kęstutis Urba.
LIETUVIŲ AUTORIŲ POETINĖS PJESĖS LĖLIŲ TEATRUI
1
• Ridas Viskauskas.
TEATRAS BE CUKRAUS
7

PAVELDAS 
• Andrzej Rottermund.
VARŠUVOS KARALIŠKOJI PILIS
1

MENO DIS/KURSE* 
• KRONIKA

KNYGOS 
• GERIU ŽALIĄ TYLĄ
• LATURO KATALOGAS
• K.B. ĮTARIAMAS1
• NAUJOS KNYGOS4

POEZIJA 
• LAURYNAS KATKUS13
• PASTABA

PROZA 
• Kęstutis Navakas.
DAIKČIUKŲ VISATA
1
• Kęstutis Navakas.
KUR IŠSKRENDA PAUKŠČIUKAS?*
2

VERTIMAI 
• KATEŘINA RUDČENKOVÁ3

JAUNIMO PUSLAPIS 
• Eglė Kačkutė.
KALBANTIS AKMUO
2

AKTYVIOS JUNGTYS 
• Ilmaras Zvirgzdas.
LO IHPAT LI*

KRONIKA 
• ANT TO PATIES GRĖBLIO2
• ILGIAUSIŲ METŲ!2

DE PROFUNDIS 
• KĘSTUTIS RASTENIS9
• HERKUS KUNČIUS26

PIRMASIS

ŽEMĖ

JAAKKO HEINEMÄKI

[skaityti komentarus]

iliustracija
Jacopo Quercia. "Adomo sukūrimas". 1425–1435

Pirmojoje Mozės knygoje apie pasaulio sukūrimą pasakojama, iš ko yra kilęs žmogus. Iš ką tik sutvertos žemės ištryško vanduo, kuris suvilgė žemės paviršių. Viešpats Dievas pasisėmė rieškučias tos drėgnos pirmapradės žemės, nulipdė iš jos pirmąjį žmogų ir įpūtė į jo šnerves gyvybę.

Tai ir yra žmogus: žemė ir atodūsiai. Atsidūsėjimai baigiasi, žemė lieka.

Iš suomių kalbos vertė Regina Venckutė
 

Skaitytojų vertinimai


12482. kunix :-( 2004-12-20 20:24
nuo amžių amžinųjų buvo "atodūsiai lieka, žemė baigiasi", o dabar - ką gi - atvirkščiai. pesimistinė antropologija ir mirties kultūra vis labiau šešėlina šėtonina toną.

12485. Monumentalu2004-12-20 20:57
Eilerastis nuostabus sava erdve. Jame - monumentalus ir paprastas dievisku darbu paprastumas. Gal tik vertetu isimti zodi "pirmąjį", o "Atsidūsėjimai" pakeisti i "Atodūsiai".

12486. migla2004-12-20 21:27
siūlyčiau kitą kartą info apie vertėją išskirti, pvz, kitu šriftu arba praleisti daugiau vietos. nes dabar susiskaitė kartu su eilėraščiu.

12489. to migla2004-12-21 08:29
Laikraštyje taip ir yra padaryta - taip visada daroma - KODĖL TO NĖRA el. variante yra paslaptis. O dar reikia pasakyti kunixui - eilėraščio autorius yra pastorius - nieko keista, kad kataliko ir protestanto požiūris į žemę kiek skiriasi.

12497. A2004-12-21 15:14
Kuo čia dėtas protestantų pastorius? Katalikui žmogus irgi yra mirtingas, o protetantai tiki į pomirtinį gyvenimą. Tik keista,kad protestantų pastoriui Viešpaties atsidūsėjimai baigiasi, yra mirtingi.

12500. 2 A.2004-12-21 16:34
O man atrodo, kad kalbama apie žmogaus atsidūsėjimus... O jie žemėje, deja, tikrai baigiasi.

12501. A2004-12-21 16:46
Paskaitykit dar kartą: "įpūtė į jo šnerves gyvybę. Tai ir yra žmogus: žemė ir atodūsiai. Atsidūsėjimai baigiasi, žemė lieka." Įpūtė gyvybę, prieš tai paėmęs žemės: tai ir yra žmogus: žemė ir atodūsiai, t. y. atodūsiai, įpūsti Dievo . Ir jis nesako:žemėje baigiais, tiesiog baigiasi ir viskas. That`s all.Lieka žemė. O ar tie atodūsiai tęsiasi kažkur toliau , bet ne žemėje --irgi nesako. Greičiau jau sako, kad ne --niekur nesitęsia.Tokia jau amžina to paties Dievo sutverta žemė.O kad ji amžina, tai tikrai sunku patikėti. Reiktų sakyti:Atsidūsėjimai baigiasi, lieka žemė-baigiasi žemė ir nieko nelieka.Arba: ir jos kaip nebuvę. Tada būtų tikslu.

12521. ...2004-12-22 00:42
Jei nesako taip, dar nereiškia kad sako priešingai. Negi iš poezijos galima reikalauti faktų dėstymo išbaigtumo ar pan.? Ne instrukcija juk tai.

12539. A2004-12-22 14:47
Bet minties tai galima reikalauti, jei poetas ppats pretenduoja į mąstytojus. Kitu atveju, tegu jis eina sau

12540. A2004-12-22 14:51
Bet to netaikau JAAKKO HEINEMÄKI--jo mintis aiški ir eilėraštis tikrai geras, be to, dar ir gerai išverstas Ms Reginos Venckutės. Ji galėtų daugiau versti dabartinių suomių gerai mokėdama suomių kalbą ir turėdama sugebėjimą versti poeziją.

12576. lakštingala negali...2004-12-24 14:40
mėšliuks.

12577. mėšlinai lakštingalai2004-12-24 14:54
.

12589. ,,2004-12-25 20:28
jau Kaledos baiges bedos

12592. Vilija :-) 2004-12-26 19:13
įdomu

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 178 iš 178 
21:01:25 Jan 29, 2012   
May 2009 Sep 2014
Sąrašas   Archyvas   Pagalba