Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2011-10-21 nr. 3350

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
 PRAKSILĖ*17
• TRUMPA KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS

POETINIS DRUSKININKŲ RUDUO 
• VIKTORIJA DAUJOTYTĖ.
Yra, kas nėra poezija
41

AKTUALIJOS 
• HERKUS KUNČIUS.
77-asis PEN kongresas Belgrade
11
• Lietuvių ir Lenkų PEN centrų susitikimas

KNYGOS 
• DEIMANTĖ DAUGINTYTĖ.
Negyjanti kasdienybės upė
14
• LAIMANTAS JONUŠYS.
Kietas nusileidimas
10
• NAUJOS KNYGOS2
• Bibliografijos ir knygotyros centras

TEATRAS 
• EWĄ PIOTROWSKĄ kalbina MONIKA JAŠINSKAITĖ.
Savasties paieškos lietuviškame teatre
3
• „Herojai atsiduria pas režisierių kaip pas gydytoją...“1

KINAS 
• „Sebė“: paauglio žaizdos, pykčio anatomija8

CHRONO 
• 27 skirsnis, kuriame Bagdonas pradeda nebesuprasti, iš kur ir į kur jis keliauja, o grįžęs namo gauna stulbinamą gimtadienio dovaną3

MUZIKA 
• FELIKSAS R. BAJORAS.
Švenčiame jubiliejus
6
• EMILIJA VISOCKAITĖ.
Improvizacijos ir eksperimentai
2

DAILĖ 
• MILDA ŽVIRBLYTĖ.
Vytauto Šerio kūrybos paroda Nacionalinėje dailės galerijoje
4

POKALBIAI 
• Su JUOZU ŽITKAUSKU ir GEDIMINU STORPIRŠČIU kalbasi AGNĖ VAREIKAITĖ.
Poezijos ir muzikos ištikima draugystė
2

POEZIJA / DEBIUTAS 
• DOMINYKAS NORKŪNAS8

PROZA 
• ALGIRDAS VASERIS.
Polaidis
4

VERTIMAI 
• ACHILLE CAMPANILE.
Siaubingasis žodis
12

(PA)SKAITINIAI 
• MINDAUGAS PELECKIS.
Sveikata
12

IN MEMORIAM 
• Mirė kino kritikas Vytautas Baniulis

SKELBIMAI 
• Lietuvos meno kūrėjų asociacijos premija1
• „Magnus Ducatus Poesis“
• Lietuvos literatūros vertėjų sąjungos nariai,

DE PROFUNDIS
iš gatvės: Šiandien mačiau vienakojį vyriškį kieme,
žirklėmis karpantį gyvatvorę. Sukrečiantis vaizdas...
 
• BENEDIKTAS JANUŠEVIČIUS.
Armino Lydekos knygos „Etiketas kiekvienam“
papildymai ir pataisymai
8
• MARIS BĖRZINIS.
Gūtenmorgenas ir kambarys
2

Šatėnų prieglobstis 
• Septyniasdešimt devintoji savaitė197

PIRMASIS

PRAKSILĖ*

[skaityti komentarus]

iliustracija
Laura Grybkauskaitė
Iš ciklo „Ritualai“. 2010–2011



                * * *


                Šmėkštelėjai
                pro atvertą langą –
                tai buvo mergaitės
                veidas.

                Bet vìsa žemiau –
                tikros moters.



Iš anglų k. vertė JULIUS KELERAS


___________________________________________
* Sengraikių poetė Praksilė (Πράξιλλα) iš Sciono (V amžius prieš Kristų) – viena garsiausių iš devynių savo meto lyrinių poečių.

 

Skaitytojų vertinimai


72705. raimis2011-10-26 09:18
Miniatiūra. Vieno ar dviejų žvilgsnių?

72712. Sakinys uzrasu knygeleje dar ne poezija2011-10-26 11:25
.

72716. terra2011-10-26 11:38
tada užrašų knygelių dar nebuvo, matyt, ant kišeninio akmenėlio išsikalė tas raideles :)

72720. Du sakiniai2011-10-26 11:52
712 skaitė Daujotytę.

72721. Mergaite2011-10-26 11:55
Geri buvo laikai, nes šiais laikais jau neatskirtum mergaitės nuo moters:)

72746. lesbietiskas eiliuks2011-10-26 15:21
reikia visokiu

72752. et, :-) 2011-10-26 15:47
puikus eilėraštis toms/tiems, kurie mėgsta plepėti, bet nemėgsta klausytis/skaityti.

72754. ups!2011-10-26 15:55
Praksilė rašė užstals dainas Dionisijaus garbei

72796. Sick Old Sun :-) 2011-10-27 12:49
...Po poros vertimų vis dar likęs šioks toks grakštumas. O gal skaitytojams nuo LT labiau prie širdelės-akelės sen. graikų šnekta?..

72807. muse - sick old sun2011-10-27 15:00
ar norėtumėte išgirsti eilėraštį apie meilę, kuriam daugiau nei keturi tūkstančiai metų? jį anglai nugramdė nuo senosios Egipto sostinės - Tėbų sienų, o į lietuvių kalbą greičiausiai išverčiau aš, ba neprisimenu jokio kito vertėjo nors tu ką... jis tarsi įrodymas, kad Nothing is New Under the Sun

72830. vaitas2011-10-27 16:53
Nežinau eilėraščio nuo senosios Egipto sostinės - Tėbų sienų, bet žinau, jog Henriko Latvio Livonijos kronika 1184-1196 įvykių Baltijos krašto aprašyme nurodo, jog vietiniai gyventojai yra „paklydėliai gentainiai” nuo Egipto ir Babilono. Pavadino „paklydėliais” dėl religinių ir politinių motyvų, regėjime aisčių baltų atsikėlimas į poledyninį kraštą iš Dausų.

72835. britva - vaitui2011-10-27 18:26
iš ko iš ko? iš Dausų? neskaičiau Latvio, tai man naujiena. šiaip tai ir patys latviai turtų būt iš tų pačių paklydėlių arijų (persų?) o senąjį Egipto vardą Hat-ka-Ptah, kaqs reiškia "sielos namai", gal ir galima būtų susierti su "Dausų namais". kas žino, gal musulmonų prispausti tikrieji egiptiečiai koptai irgi atsibastė į pabaltijį. turėjau progos stebėti Tėbų gyventojus. aptikau nuostabiai gražią rūšį: šviesios odos, juodų plaukų, labai gražiom gana ryškiai žaliom akim. Manau, kad tai tikrieji egiptiečiai. Daugiausiai jų tarp koptų. Ne veltui koptai ir vadinasi senuoju egiptiečių vardu. Iki musulmonų užkariavimų septintame amžiuje, Egiptas buvo krikščioniška šalis. Jiems nebuvo sunku priimti krikščionybę tiesiai iš evangelisto Morkaus, nes Egipto ir krikščionybės religijos panašios.

72837. muse2011-10-27 18:39
na gerai, tas eilėraštis skamba taip: esu laimingiausia iš moterų // mylimasis nežeidžia mano širdies// ir vienumoje neatsidžiaugiu laime // / mana širdis su tavaja sutaria // mano delnas tavajame ilsisi // krūtinę tvilko palaima // džiugina širdį - // mes einam drauge... deja, toliau nepamenu. Bet argi šiam mažam posme išreišta būsena nėra tokia artima kiekvienai įsimylėjusiai sielai? manau, kad klasika galima vadinti visa tai, kas turi išliekamą vertę per amžius.

72840. girdas2011-10-27 19:03
Jo, S.Daukantas Lietuvos vardo kilmei skyrė išskirtinį dėmesį, aptarė įvairias vardo spėliones, atmetė populistinius variantus ir pateikė iš antro m.e. amžiaus Plinijaus duotą Romos imperijos žemių aprašymą: „už Panonijos (šiandien Vengrų žemė) juo į šiaurę yra tauta, latovici vadinama". Išnašoje nurodė šaltinį „Plinijus, Hist.,lib. IV.cap. 25.). Protėviai buvo deivės Latos garbintojai, nuo to ir Lietuvos bei Latvijos etninių kraštų pavadinimai yra atėję. Al Lata buvo aukščiausia – Rušdie mūsų laikais priminė senąjį tikėjimą.

72889. ^^^2011-10-28 15:37
Moterys praeina gatve, jos kitokios nei kitados, nes tai Renuaro moterys, kurias kadaise atsisakėme laikyti moterimis. /MARSELIS PRUSTAS. GERMANTų PUSĖ/... Dabar jos vėl kitokios, nes tai XXI amžiaus moterys...

73018. ozirijus2011-10-30 16:11
senovės Egipto visuomenė buvo viena harmoningiausių visuomenių. Platonas tik pasvajot galėjo apie tokią visuomenę. Ji buvo valdoma išminčių/žinių. O žyniai savo išmintį turėjo paveldėję iš Atlantidos gyventojų ir stropiai saugojo jos paslaptis.

73020. jee..2011-10-30 16:25
jei visuomenių deformuotojai toliau spaus mūsų vyriausybę link multikultūralizmo, siūlyčiau iš Egipto kviestis koptus, o iš Turkijos kurdus su sąlyga, kad bus lojalūs Lietuvai piliečiai. Šios "mažumos" turėtų sudaryti atsvarą slaviškoms mažumoms, kuriomis kaimynai kartais per daug piktnaudžiauja. Koptai sugebėjo verstis ir išgyventi sunkiausiomis sąlygomis, kai kitatikius musulmonai buvo apdėję baisiausiais mokesčiais, o už nesumokėtus mokesčius bausdavo mirtimi. Jie tiki, kad išgyventi, sumokėti mokesčius per sėkmingą verslą jiems padėjo jų tikras neiškraipytas tikėjimas. Tik problema ta, kad koptai turi savo popiežių ir nepaklūsta Romos bažnyčiai.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 9 iš 9 
21:00:17 Jan 29, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba