Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2002-08-09 nr. 2911

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Jūratė Sučylaitė.
JIS ŠAUKĖ TAUTĄ
1
• TRUMPAI
• KITAME NUMERYJE1

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• LRT KULTŪROS LAIDOS
• LR KULTŪROS LAIDOS
• ĮVAIRŪS

AKTUALIJOS 
• Vidmantas Valiušaitis.
ATSISVEIKINO SU LAISVĖS PRANAŠU
7

TEATRAS 
• JONO VAITKAUS PATIRTIS SANKT PETERBURGE

KINAS 
• Romas Gudaitis.
MES VADINOME SAVO JULIŲ… LOZORIUM
1

PROZA 
• JURIJ MAMLEJEV

POEZIJA 
• VYTAUTAS SKRIPKA

KNYGOS 
• NAUJOS KNYGOS3

MUZIKA 
• VILMA SONGAILAITė.
SKAISTI KRISTUPO FESTIVALIO SAULĖ

DAILĖ 
• Jurgita Ludavičienė.
DĖL MANIEROS
1
• Ignas Kazakevičius.
MEDALIAI KLAIPĖDAI
• IŠVIETĖS "GALEROJE"

JAUNIMO PUSLAPIS 
• Vita Česnulevičiūtė.
MUZIKA ALFONSO NYKOS-NILIŪNO DIENORAŠTYJE
7

FESTIVALIAI 
• Edmundas Gedgaudas.
KELI THOMO MANNO FESTIVALIO EPIZODAI
4

MEILĖS PAŠTAS 
 LAI GULBĖS LIEKA ŽIEMOTI2

LIETUVIAI SVETUR 
• Antanas Naujokaitis.
LIETUVIAI SVETUR
1

KRONIKA 
• FILMAI JIDIŠ KALBA "SKALVIJOS" KINO CENTRE2

ATITAISYMAS 
• ATITAISYMAS!!!1

DIFFICILE EST SATIRAM NON SCRIBERE! 
• Tadas Desperadas.
APIE KNIAUKIMA
3

DE PROFUNDIS 
• ISIKAVA

MEILĖS PAŠTAS

LAI GULBĖS LIEKA ŽIEMOTI

Replika R.Stankevičiui, perskaičius jo eilėraščių knygą "Randas"

[skaityti komentarus]

Daugelis sako, kad Dievo jau senokai nebėra. Ar jis miręs, ar per daug užsiėmęs kovomis su kitatikiais, ar išvykęs neaišku kur naujų nežinomų pasaulių ekumenizuoti. Ir, be abejonės, taip sakantys iš karto skaudžiai suklysta. Juk senasis, visų gerai pažįstamas Dievas, vienų manymu, neturėjęs nei vardo, nei veido, nei sūnaus, kitų supratimu, žilabarzdis geraširdis senukas, turėjęs sūnų, gražų, taip pat barzdotą jaunikaitį, dar kitų nuomone, raitelis ugnies liepsna šviečiančiomis akimis, su kyšančiu iš burnos dviašmeniu kalaviju, jojantis ant balto žirgo ir apsirengęs krauju permirkusiais drabužiais, niekur nedingo. Jis tik dar kartą pasikeitė, atgimė ir atjaunėjo, tik dar kartą pakeitė savo išvaizdą, arba, kaip nuolat mėgsta sakyti daugybė paklydėlių, savo įvaizdį.

Dievas gyvas! Kas turi ausis - teklauso, o kas turi akis - temato. Štai jums gyvas pavyzdys, naujas to įrodymas. Jo vardas Rimvydas, o pavardė Stankevičius.

Jau prieš šešerius metus šis juodbruvas jaunuolis, savo "Akyje" daugiausia rašęs tamsokas gotikines eiles apie smilkstančias tarp pirštų nuorūkas, užnuodytus laikrodžius, negyvus drugelius, į dangaus pragarmę krintančius mėnulius ir sopančius savo plaukus, iš lėto pradėjo eiti klasikiniu kryžiaus keliu: "Dievo netektis - skausmas, baimė, beprasmybė - Dievo atradimas - tikėjimas, viltis ir džiaugsmas". Jau tada jis ėmė nedrąsiai savęs klausinėti, "iš kur šitas šauksmas, tas virpesys, ko ieško akys, pirštai?", jau tada jis pirmąkart prisilietė prie Dievo pečių (tiesa, tik atatupstom), jau tada prašė jo, kad jį pabudintų (tiesa, dar nedrąsiai ir verksmingai).

"Akyje" užmaskuota, paslėpta dievoieška, arba, kaip pasakytų dabartinės klystančios daugumos dievas S. Freudas - "latentinis religingumas", naujojoje R. Stankevičiaus eilėraščių knygoje "Randas" jau nusimeta savo apsauginius šarvus, išplaukia į patį paviršių, plačiai kerojasi atvirais bibliniais simboliais, užvaldo beveik visą jaunojo poeto sąmonę ir pasąmonę. Čia pilna regėjimų, ženklų, pranašysčių, gundymų, maldų, žegnonių ir atpirkimų. Čia knibždėte knibžda altorių, žvakių, smilkalų, rožančių, kryžių, celių, vienuolių, demonų, Velykų avinėlių, testamentų, dangaus manų, amžinybių, viešpačių ir jo karalysčių. Čia krūpčiojama iš baimės šitoj tuštybės smuklėje, čia rūpi kalčių atleidimas, čia keliamos akys Dievop, ir "savaime žegnonei pakyla nemokytas delnas".

Ir tikrai - čia "žodžio daugiau nei kūno".

Reikia tikėtis, kad, "Rando" autoriui sulaukus krikščionių Dievo sūnaus amžiaus, jo dievoieška galų gale pavirs vienos ar kitos formos sielovada ir jis tvirtai atsistos į vieną gretą su kitais katalikiškais lietuvių poetais.

Kaip sakoma, nieko nauja po šia saule niekada nebuvo, nėra ir greičiausiai nebus. Na, ir gerai. Aleliuja! Lai gulbės lieka smilkti. Amen!

Legionas

 

Skaitytojų vertinimai


319. pinochet2002-08-09 20:22
Ar rašyti apie Dievą yra blogai? Ar katalikas neturi teisės egzistuoti kultūroje? Tokie klausimėliai kyla paskaičius šitą sarkazmą.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 8 iš 8 
21:45:08 Jan 22, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba