Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2006-06-30 nr. 3102

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Nikolajus Gumiliovas.
KINIJA
128
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• KONCERTAI1
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• Liudvikas Jakimavičius.
ANTANO VAIČIULAIČIO ŠIMTMETIS ARSENALE
24
• Ričardas Šileika.
PASIDARĖ NUOBODŽIAU, VISI SENSTAM PAGALIAU (VITALIJA BOGUTAITĖ), ARBA STRUKTŪRA YRA NEĮMANOMA BE ENERGIJOS (ALGIS MICKŪNAS)
17

POKALBIAI 
• UŽ PAVELDĄ ATSAKINGA VALSTYBĖ

LITERATŪRA 
• Laimutė Tidikytė.
BŪTIES HARMONIJOS ILGESYS: ANTANUI VAIČIULAIČIUI – 100
1

KNYGOS 
• Aleksandra Fomina.
MIRTIS, KAIP NESIBAIGIANTIS MONOLOGAS
• ORANŽINĖ PRINCESĖ
• GIRGŽDANTIS ŽVIRGŽDAS1
•  ŽUVIM IR LELIJOM8
• NAUJOS KNYGOS

MUZIKA 
• PEKKA HAKO: DUOKITE ERDVĖS RYŠKIOMS INDIVIDUALYBĖMS15
• Asta Pakarklytė.
ĮKALINTI PRAEITYJE
31

DAILĖ 
• Lijana Šatavičiūtė.
TRASA. MINTIES GREIČIU
1
• Jurgita Ludavičienė.
SAMUOLIS. BANDYMAS ATSAKYTI Į KLAUSIMUS?
2

TEATRAS 
• Ridas Viskauskas.
UTENOS KRAŠTE – IŠKILIŲ TEATRO MENININKŲ ATSIVĖRIMAI

POEZIJA 
• EVALDAS IGNATAVIČIUS15

PROZA 
• Laima Petrauskienė.
TRANZUOJANT
54

VERTIMAI 
• ROBERT BRINGHURST1

AKTYVIOS JUNGTYS 
• Linas Kranauskas.
POPSAS, APSIMETANTIS UNDERGROUNDU
21

MENO DIS/KURSE*/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• Stasys Katauskas.
APIE VIEŠĄSIAS ERDVES IR MENO KOMUNIKATYVUMĄ
12

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
 Skirmantė Černiauskaitė.
NAUJOJI KEISTUOLIŲ KARTA
4

PAVELDAS 
• PARODOJE – ROMOS ŠV. PETRO BAZILIKOS PENKIŲ ŠIMTMEČIŲ ISTORIJA

KRONIKA 
• NUO FUTBOLO IKI REMBRANDTO1
• MAIRONIO LIETUVIŲ LITERATŪROS MUZIEJUI – 70
• MEILĖS PAŠTAS

DE PROFUNDIS 
• RETRO BANGOS2

PARK@S 
• APIE IDENTITETO PAIEŠKAS3
• Gintautas Mažeikis.
ALTERNATYVUS PILIETINIS UGDYMAS - MORALINEI REVOLIUCIJAI
2
• Vigmantas Butkus (su ŠU literatūrologijos I kurso magistrantėmis).
TEMA: APIE 2005 METAIS ŠIAULIŲ LEIDYKLŲ IŠLEISTĄ GROŽINĘ IR VADINAMĄJĄ GROŽINĘ RAŠTIJĄ
• Tomas Butvilas.
DA VINČIO KODO FENOMENAS: TARP MITŲ IR LAISVĖS
• Gabrielė Inčiūraitė.
KITA NEONACIŲ AUKA GALITE BŪTI JŪS
54

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI

NAUJOJI KEISTUOLIŲ KARTA

Skirmantė Černiauskaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
"Luošys iš Ainišmano salos"

Birželio 3–7 d. Keistuolių teatre buvo vaidinami prof. Vlado Bagdono ir režisieriaus Aido Giniočio vadovaujamos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos XLIV aktorių laidos diplominiai spektakliai. Jaunieji aktoriai 2002 m. buvo priimti į akademiją kaip tikslinis kursas Keistuolių teatrui. Ne vienas rodytas spektaklis yra sulaukęs kritikų įvertinimo: improvizacijos "Atviras ratas" 2005 m. pelnė "Auksinį kryžių" kaip geriausias spektaklis jaunimui, roko opera "Meilė ir mirtis Veronoje" 2006 m. apdovanota trimis "Auksiniais kryžiais": už Aido Giniočio režisūrą, Vilmos Galeckaitės-Masteikienės scenografiją ir Džiuljetos vaidmenį, kurį atliko šio kurso diplomantė Ieva Stundžytė.

Pasirodymus aktoriai pradėjo birželio 3 d. autobiografinėmis improvizacijomis "Atviras ratas" (režisierius – Aidas Giniotis). Spektaklio pavadinimas kelia įvairias interpretacijas: gali reikšti būsimų įvykių virtimą praeities atsiminimais, žiūrovų įtraukimą į bendrą prisiminimų lauką ir aktorių atvirus pokalbius, jų sielų apsinuoginimą.

"Atviras ratas" – nuoširdi išpažintis. Spektaklio improvizacijoms režisierius renkasi intymią erdvę: scenoje žiūrovai susodinami ratu, kurio viduryje – devyni aktoriai (Marija Korenkaitė, Vytautas Leistrumas, Vesta Šumilovaitė, Benita Vasauskaitė, Agnė Kaktaitė, Gintarė Minelgaitė, Justas Tertelis, Jonas Šarkus, Giedrius Kiela) atlieka psichoterapinį seansą. Atsiminimai kyla tarsi netyčia. Vėliau jais imama žaisti, piršto dūris į partnerį lemia vaidmenį (mama, tėvas, sesuo). Atveriamos slapčiausios aktorių akimirkos, kurios auga nuo pirmųjų atsiminimų (ketverių metų ir darželio) iki pirmų brendimo pokyčių, tėvų praradimo, pirmos meilės, pirmos išdavystės. Aktoriai apnuogina save, priversdami apsinuoginti kamerinėje erdvėje esančius žiūrovus, kurie nejučiomis ima versti savo praeities puslapius. Spektaklis įrėminamas Druskininkų miesto senuoju bokštu – kuriuo prasideda pirmasis vaikystės atsiminimas, prie jo dar ne kartą sugrįžtama, ir baigiasi bokšto nugriovimo epizodu, tai lyg išsivadavimas iš slaptų, slėgusių minčių.

Aktoriai scenoje išradingai improvizuoja su nesamais daiktais, patys už juos vaidindami (durimis, televizoriumi, kompiuteriu). Spektaklio kalba yra suskirstoma į dvi atskiras dalis – taisyklingą teatrinę, kai pasakojami atsiminimai, ir kasdienę buitinę, kai vystomi dialogai. Šios improvizacijos yra be siužeto ir griežtų dramaturgijos rėmų.

iliustracija
"Juozapas ir jo svajonių apsiaustas"

Birželio 4 d. parodytas miuziklas visai šeimai "Juozapas ir jo svajonių apsiaustas" (pagal A. L. Webberio ir T. Rice’o miuziklą "Joseph and His Amazing Technicolor Dreamcoat"). Režisierius – Aidas Giniotis. Spektaklyje vaidina visas aktorių kursas – keturiolika žmonių. Tai pamokanti istorija Biblijos motyvais apie tėvą Jokūbą ir jo sūnus. Spektaklis sukurtas žaidybiniu principu. Susibūrę į sceną aktoriai renkasi istoriją, kurią pasakos žiūrovams. Skaičiuotės būdu išrenkamas pagrindinis veikėjas – svajoklis Juozapas (Algirdas Urbonas), vienas iš dvylikos sūnų, tėvo mylimiausias, kitų brolių nemėgstamas, kurie jo paslapčia atsikrato, parduodami į vergiją pro šalį vykstančiam karavanui.

Spektaklis būdingas Keistuolių teatro stilistikai – vyrauja šaržuoti veikėjai, dainos, plastiški šokiai, ryškios spalvos, stipri energija, šmaikštūs tekstai. Teatro teatre principas sudaro įspūdį, kad veiksmas kuriamas čia pat vietoje, aktoriai scenoje tampa ir veikėjais, ir scenos darbininkais. Šešėlių teatro elementai spektakliui suteikia paslapties (Juozapo pardavimas, mirties bausmė, faraono pasirodymas).

Birželio 5 d. vaidinta dramaturgo M. McDonagh’o pjesė "Luošys iš Ainišmano salos" (režisierius – V. Bagdonas, režisierius statytojas – A. Giniotis). Spektaklyje vaidina Giedrius Kiela, Agnė Kaktaitė, Benita Vasauskaitė, Eimantas Bareikis, Marija Korenkaitė, Jonas Šarkus, Judita Urnikaitė, Algirdas Urbonas, Vytautas Leistrumas, Justas Tertelis, Vesta Šimulovaitė. Ryškūs, šaržuoti personažai mažoje Airijos saloje kuria savo gyvenimus: jie pykstasi, myli ir dalinasi "naujienomis", kurias išradingai pardavinėja Džonis (Eimuntas Bareikis). Salos gyventojų monotoniją nutraukia į Airiją atvykęs amerikiečių režisierius, su kuriuo, apgaudamas kaimynus, į Ameriką ištrūksta ir visų pašiepiamas luošys Bilis (Giedrius Kiela), taip užsitraukdamas likusiųjų pyktį ir slaptą pagarbą. Jam pavyksta padaryti tai, apie ką kiti tik svajoja. Tačiau Bilis laimę randa tik sugrįžęs į namus. Nuoširdus, vietomis sentimentalus spektaklis visiems aktoriams suteikia galimybę atsiskleisti. Režisierius bando paliesti žiūrovų emocijų – džiaugsmo, juoko, liūdesio, nusivylimo – stygas. Spektaklyje yra komedijos, tragedijos ir poezijos elementų. Dažnai naudojamos keistuoliams būdingos ryškios metaforos, pvz., 90-metė moteris nuotakos suknia pasiruošusi tekėti už mirties. Scenografė Ramunė Skrebūnaitė sceną papuošė medinėmis dėžėmis, kurios tampa transformuojamomis dekoracijomis: parduotuvė, bažnyčia, namai.

iliustracija
"Meilė ir mirtis Veronoje"
Mariaus Macevičiaus nuotraukos

Birželio 6 d. Keistuolių teatro didžioji scena buvo sausakimša. A. Giniočio režisuotą roko operą "Meilė ir mirtis Veronoje" vaidino visos trys kartos. Muzika – Kęstučio Antanėlio, libretas – Sigito Gedos. Tai bendras Keistuolių teatro projektas. Pagrindinius vaidmenis režisierius patikėjo jauniesiems aktoriams: Romeo – Justas Tertelis, Džuljeta – Ieva Stundžytė. Spektaklis – siautulinga jaunatviška odė meilei, pripildyta spalvų, energijos, šėlsmo, kvailiojimo. Įspūdingos mizanscenos, temperamentinga aktorių plastika derėjo prie šaltos rūdijančio metalo scenografijos, užpildančios visą erdvę (scenografė Vilma Galeckaitė-Masteikienė). Funkcionaliai naudojamos metalinės dėžės ant ratukų lengvai keitė paskirtį, virsdavo kambariu, klausykla, karstu. Netipiškai režisierius žvelgia į Romeo, publikai pristatydamas jį metalinėje dėžėje ištvirkaujantį su laisvo elgesio mergina, tačiau išvydus Džuljetą jo elgesys pasikeičia, ir likimas juos abu veda pražūties link. Žavi ir mirštančiųjų įsimylėjėlių scena, lėmusi jų artimųjų susitaikymą: Romeo ir Džuljeta iškyla kaip skulptūros virš visų gyventojų. Spektaklis įrodo, jog jaunųjų aktorių būrys gali sėkmingai įsilieti į Keistuolių teatrą, nenusileisdamas "veteranams".

Keistuolių teatre diplomantų pasirodymai baigėsi birželio 7 d. koncertu "Bakalaurų paradas". Renginio akcentas buvo padėka tėvams, dėstytojams, teatro kritikams. Jaunieji aktoriai rodė ištraukas iš scenos kalbos, judesio, choreografijos, fechtavimo, dainavimo pratybų. Scenos viduryje kabančioje videoinstaliacijoje pristatyti aktoriai, jų vadovai. Baigiamajam koncertui aktoriai paruošė projektą "Hamletas" su suomių aktoriumi – tai trumpa parodija W.Shakespeare’o pjesės scenos – Hamleto mirties.

Vakarą lydėjo humoras ir ašaros. Deja, reginys – vienkartinis, kuris liks tik užfiksuotuose videokadruose ir atmintyje.

Taigi belieka pasveikinti jaunuosius aktorius, sėkmingai įsiliejusius į Keistuolių teatro kolektyvą, ir palinkėti gerų vaidmenų.

 

Skaitytojų vertinimai


29281. puiku :-) 2006-07-05 16:04
Man patinka tas kursas. Lai gyvuoja. Lai kuria. Sėkmės. Juk bus dar sunkiau.

29340. ak2006-07-06 12:26
Kiek tokių kursų - šaunių, gan profesionaliai pasirengusių - buvo, kiek žmonių šunim šėko pjauti paskui išėjo... Įdomu, kokia teatro vadovo "veiklos strategija" artimiausią penkmetį?

29367. karosas :-) 2006-07-07 14:06
keisciausia, kad tai isties geras kursas, tikrai gana neblogai pasirenges nerti i giliuosius teatro vandenis,bet.tekogirdet, kad tai pirmas tokio lygio kursas nuo Tamuleviciutes garsiojo Desimtuko laiku. Gali buti. Gal Giniotis pagaliau subrendo? Jei taip, tai ne tik keistuoliu teatro, kurio aukso amzius jau praeity, bet ir apskritai teatro ateitis gali tureti idomiu spalvu. Tik butu idomu suzinot, ar jie visi, ar tik dalis pasiryze kartu dirbt kartu ir toliau? ir apskritai, kiek ju zada islikt???

29383. ai2006-07-08 18:47
Giniotis zino ka daro.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2012 m. Sausio

PATKPŠS

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 7 iš 7 
21:43:55 Jan 22, 2012   
Jan 2011 Jan 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba