Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2006-09-29 nr. 3111

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• STASYS STACEVIČIUS49
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• Dalia Dilytė.
JONAS ŠULCAS IR MES
3
• POETINIS DRUSKININKŲ RUDUO 2006

KNYGOS 
• Vitas Areška.
APOKALIPSĖS REPETICIJA POEZIJOJE
9
• Tomas Andriukonis.
ĖJIMAS TILTU
1
• Dalia Černiauskaitė.
JUODASIS HUMORAS SU JUODOSIOS LYRIKOS INTARPAIS
15
• KNYGŲ APŽVALGA
• NAUJOS KNYGOS

MUZIKA 
• Rima Povilionienė.
DUETAS VIENU PROFILIU
11

TEATRAS 
• Ridas Viskauskas.
MAŽOJO TEATRO „OPTINĖS ILIUZIJOS“
2
• Ridas Viskauskas.
ŠIAULIŲ LĖLININKAI IEŠKO PUBLIKOS

DAILĖ 
• Jurgita Ludavičienė.
PORTRETAS – MAŠINA
2
• Vaidilutė Brazauskaitė.
AKVILĖ
2

PAVELDAS 
• Kristina Jokubavičienė.
KLAIPĖDOJE – NIDOS KOLONIJOS DAILININKŲ DARBAI IŠ LIUNEBURGO
2

POEZIJA 
• INEZA JUZEFA JANONĖ11

PROZA 
• Vaidotas Granickas.
TILTAS

VERTIMAI 
• NIELS LYNGSØ2

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• Greta Zabukaitė.
AUGA NAUJA KINO KŪRĖJŲ KARTA
• Stephen Gosling.
„ĮKVĖPIMAS“
• Mindaugas Peleckis.
DAR KARTĄ APIE TAI, KODĖL „DA VINČIO KODAS“ NEKELIA ŽAVESIO
8
 Edita Zabielaitė.
LIETUVIŠKOJO LEWISO HINO REALIJOS GEDIMINO PROSPEKTE

MENO DIS/KURSE/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• Stasys Katauskas.
MENAS GATVĖJE

KRONIKA 
• GUDROČIAI IR GUDROČIUKAI
• ŽODŽIO, GARSO IR VAIZDO ARCHITEKTŪRA PROJEKTE „TARP...“
• „AITVARAS“ ALYTUJE – SEPTINTĄ KARTĄ
• AUDRIAUS STONIO TRYLIKTASIS FILMAS
• PREMJERA IR DVIGUBA G. PUSKUNIGIO KOMPAKTINĖ PLOKŠTELĖ
• JAPONIJOS FONDO 2007–2008 METŲ PROGRAMŲ KONKURSAS
• JAPONIJOS AMBASADA INFORMUOJA1
• JAUSMŲ SUMAIŠTIS CIGARŲ FABRIKE
• Adams Sobota.
VIENOS MENININKŲ PĖDOMIS – SAVU KELIU

DE PROFUNDIS 
• Stasys Stacevičius.
GRYBAUTI REIKIA ŽIEMĄ
15

PARK@S 
• ANTANO MOCKAUS PATRIOTIZMO IR DEMOKRATIJOS PAMOKOS3
• Gintautas Mažeikis.
SIMBOLINIŲ PASAULIŲ KONFLIKTAI IR MIKROPROPAGANDA
• Jonas Ruškus.
LIETUVOS ŠVIETIMO TRANSGRESIJA ARBA INTERESŲ KONFLIKTO BŪTINYBĖ
1
• Julija Karavajeva.
TARP KULTŪRINIŲ SLENKSČIŲ: SANKT-PETERBURGAS - SENOJI LADOGA
• Vigmantas Butkus.
TEMA: APIE TAI, KAIP / AR RAŠIAU PROJEKTINĘ PROGRAMĄ „ATSPARUMO PRIEŠ VERGYSTĘ PINIGAMS, DAIKTAMS IR PASTATAMS UGDYMAS“
4
• INESA KURKLIETYTĖ: STENGIUOSI BŪTI ČIA IR DABAR1

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI

LIETUVIŠKOJO LEWISO HINO REALIJOS GEDIMINO PROSPEKTE

Edita Zabielaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Rimaldas Vikšraitis. „Vienkiemio vaikai“

Tikima, jog menas tam tikra prasme yra realybės kritika, daugeliui suvokiama kaip vienas kitas archajinės literatūros tėvo Romualdo Granausko tekstas ar dar keletas Juozo Apučio sugestyviai išsakytų „skaudulių“. Greitai tapusi neva kosmopolitiška, Lietuva patologiškai vertina visas socialines aktualijas ar „Lewiso Hino apraiškas“. Tuo pat metu pasirodo straipsniai, kuriuose deklaruojama, jog vienoje Berlyno parodų salių lietuvių socialinės fotografijos kūrėjas Rimaldas Vikšraitis sulaukia bene didžiausio dėmesio. Nors 2001-aisiais „Pavargusio kaimo grimasos“ mūsuose lieka vargiai pastebėtos, drąsus fotomenininkas pristato dar vieną ciklą, kurį vadinčiau pavykusia „Vienkiemio vaikų“ tąsa, – „Vienkiemio godos“, sudarytą Lietuvos fotomenininkų sąjungos pirmininko Antano Sutkaus.

Sostinėje, Prospekto galerijoje, publikuojama paroda – gan minimalistinė, informatyvi tematika bei brandi perteikiamomis realijomis. Kone kiekvienoje fotografijoje jaučiama Vikšraičio pozicija. Vargu ar autoriaus intencija – sukurti pompastiškai kraupaus, sugyvulėjusio kaimo įspūdį. Fotomenininko iššūkis – žvilgsnis į socialinę tikrovę, kurią visuomenė vertina mizantropiškai, diletantiškai ar baimingai. Viena vertus, Vikšraičio tikslas, kad ir koks daugiaaspektis, mena airio Becketto intencijas, kuriose žmogaus laikysena – chameleoniškas, vargingas subjektas. Kita vertus, fotomenininko dėmesio centre – socialiniai aspektai, o ne gyvuliška žmogaus prigimtis.

Deklaruojamas kitas esminis parodos klodas – Lietuvos tapatybės problematika. Pasak A.Sutkaus, vis solidesnė visuomenės dalis klimpsta į kvaišalus bei alkoholį, tad Vikšraičio paroda – iššūkis tiems, kurie turėtų spręsti, ką daryti šioje situacijoje. Nors pastaroji, kiek idiliška, pozicija gana pervertinta, o mūsų tautai negresia apokalipsė, menininko darbai – savotiškas kvietimas, kurį kiekvienas turėtų suvokti savaip.

Grįžtant prie fotografijų ir jų stilistikos, verta pastebėti „tylų“ emocionalumą bei atitinkamą ekspresiją. Iš pirmo žvilgsnio vaizduojama socialinė aplinka atrodo liguistai, o žmogus – tarsi graikiškas laistrigonas, bet menininko darbai pakankamai novatoriški grotesku bei satyros pajauta. Tiek, kiek tai dera su parodos tematika. Menininko darbuose žmogus ir jį supanti aplinka traktuojama kone vienareikšmiškai: atitinkamos gyvenimo sąlygos kuria žmogų, o pastarasis – tokią aplinką, – tai yra šių socialinių „svarstymų“ branduolys.

R. Vikšraičio fotomenas – atviras, nagrinėjantis aktualias socialines tautos realijas, atmetantis tradicinius ironijos ekskursus formuojant moderno pamatus. Vargu ar ši paroda – bandymas gelbėti Marijos žemę nuo pavojaus. Arba ta, kurios tikslas – parodomosios patriotikos ar iškreipto patoso ugdymas. Tiesiog „yra ir toks gyvenimas“.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Gruodžio

PATKPŠS

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 11 iš 11 
14:21:23 Dec 19, 2011   
Dec 2010 Dec 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba