Tradicinė rudeninė akvarelių paroda (jas rengia Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius) kuratorės dailininkės Renatės Lūšis pastangomis šįkart keliauja po Vakarų Lietuvos regioną. Ekspozicija jau rodyta Kretingoje, Telšiuose ir Nidoje. Šiuo metu paroda veikia Plungėje, Žemaičių dailės muziejuje. Čia didelę akvarelės kūrinių kolekciją pristato menininkai iš Lietuvos, Latvijos, Suomijos ir Švedijos.
Abstrakcija
Parodoje regime stilių įvairovę: nuo abstrakcijos iki realizmo. Aušra Andziulytė eksponuoja du ciklus: „Apie baltąsias naktis“ ir „Ribuliai“. Dailininkė šlapios akvarelės technika meistriškai lieja paslaptingas abstrakcijas. Jos galbūt tik savo formatu nusileidžia Ramūnės Lebedytės „Mylimoms gėlėms“ ir ciklui „Kontrastai“. Akvarelės meistrė dailininkė R.Lebedytė autorine technika lieja kosminių vizijų pasaulį. Gėlių motyvas pasirodo ir Laimos Gedvilaitės-Sakalauskienės paveiksle „Nutolusio gimtadienio gėlės“. Svarbiausia kompozicijoje – ne tiek tikrovės vaizdavimas, kiek nuotaikos sukūrimas. Emocijomis alsuoja ir kiti L.Gedvilaitės-Sakalauskienės kūriniai: „Kaitra“, „Slinktys“. Laimos Drazdauskaitės kamerinės kompozicijos „Banga“, „Krantas“ ir diptichas „Lyja“ atspindi jaukų, šviesų vidinį menininkės pasaulį. Su juo kontrastuoja monumentalios Angelinos Banytės akvarelės iš ciklo „Juoda – balta“. Čia dailininkė naudoja tušą ir pastelę. Paula Holopainen iš Suomijos eksponuoja abstrakčius peizažus. Gamtos nuotaika perteikiama subtiliais atspalvių deriniais bei netikėtomis formomis. Kitas svečias iš Suomijos – Pirjo Kankkonenas – tamsiais tonais kuria grėsmingą pajūrio peizažą („Tinklai“, „Kai akmenys...“). Abstrakčiai tapybai lieka ištikimas Tomas Karkalas, kurio kūriniuose „Saulės ašaros“, „Ties riba“ dominuoja lyrinės emocijos. Vilijos Kazragytės abstrakčiose kompozicijose žiūrovas mato gėlių motyvus – „Kardeliai“, „Bijūnai“). Liuda Liaudanskaitė eksperimentuoja neįprastais formatais, o Monika Uosė iš Latvijos lieja susimąstyti skatinančius gamtos vaizdus („Gamtos žaismė“, „Drebulės rudenį“, „Kalnų šauksmas“).
Realizmas ir impresionizmas
Jūros pakrančių motyvai vyrauja Sofijos Rickevičiūtės ir Jurgos Sidabrienės akvarelėse. Vladimiras Sušilovas realistiniu stiliumi vaizduoja marių tolius. Kaligrafiški Virginijos Urbonavičienės jūros ir marių peizažai. Kaligrafijos elementai būdingi ir Irinos Novokreščionovos akvarelei „Auksinė melodija“, taip pat ciklui „Vandens lelijos“. Vienintelė parodos dalyvė, pristatanti akvarelę „Saulėta diena“, nulietą impresionistiniu stiliumi, – vilnietė dailininkė Eugenija Pilypaitienė. Linos Jonušaitės akvarelės pražysta gėlių žiedais („Lelijos“, „Vasara“, „Violetinis rytas“). Mistišką nuotaiką skleidžia Linos Buzelienės „Degantys krūmai“ ir „Plunksnelės“.
Portretai
Nuotaikingus portretus eksponuoja parodos kuratorė Renatė Lūšis. Pasakiškos augmenijos fone pavaizduota jauna mergaitė skleidžia nepakartojamą gaivios jaunystės nuotaiką. Kaip šių pavasarišku grožiu alsuojančių pozuotojų priešprieša – Jolantos Vitkutės nutapytas Klaipėdos dramos teatro aktoriaus Broniaus Gražio psichologinis portretas. Dailininkė taip pat sukūrė ciklą „Senoji Klaipėda“, kuriame įamžinti Klaipėdos senamiesčio fragmentai – fachverkinės konstrukcijos, autentiškas gatvių grindinys, rudeniška nuotaika... Šmaikščios ir ironiškos šiuolaikinio meno pasaulyje madingu primityvistiniu stiliumi lietos Hannu Sillanpos iš Suomijos akvarelės.
MILDA REMEIKYTĖ