Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2004-03-19 nr. 2993

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Tautvyda Marcinkevičiūtė.
IŠ NAMŲ BIBLIOTEKOS
13
• TRUMPAI
• KITAS NUMERIS

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI5
• ĮVAIRŪS
• LTV KULTŪROS LAIDOS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• NEPAKANTUMO APAŠTALAS10

DATOS 
• VILNIAUS IMBROGLIO, ARBA DUKRA APIE TĖVĄ1
• ANTANUI ULPIUI SKIRTA KONFERENCIJA

POEZIJA 
• MYKOLAS KARČIAUSKAS4

PROZA 
• Povilas Vaitkevičius.
KAČIŲ MOTINA
1

VERTIMAI 
• TONINO GUERRA
• CHARLES BUKOWSKI9

KNYGOS 
• Goda Lučiūnienė.
KOKS TAVO VARDAS TAMSOJE?
6
• Nerijus Brazauskas.
PLACEBIŠKOSIOS REALYBĖS SPĄSTUOSE
5
• IŠNARA1
• PRIEŠ IŠSKRENDANT TAU IR MAN12
• ATSPINDŽIAI
• NAUJOS KNYGOS1

LITERATŪRA 
• Solveiga Daugirdaitė.
LYGIOSIOS TRUNKA AKIMIRKĄ? PRASILENKIMO VALANDA?
22

DAILĖ 
• Vika Ryžovaitė.
TIKROVĖ TOKIA, KOKIA YRA
1
• Jurgita Ludavičienė.
METALINĖ ABĖCĖLĖ
1

FOTOGRAFIJA 
• Virginija Vitkienė.
DAR DU ŽVILGSNIAI Į RYTUS
2

PAVELDAS 
• Jūratė Senvaitienė.
ŠILUVOS MADONA
1
• Regimanta Stankevičienė.
NAUJAS ŽVILGSNIS Į ŠILUVOS ŠVČ. MERGELĖS MARIJOS GIMIMO BAZILIKOS STEBUKLINGOJO PAVEIKSLO ISTORIJĄ
1

MUZIKA 
• Tautvydas Bajarkevičius.
TARP NENUSTATYTŲ DAŽNIŲ
46
• Jolita Kiseliauskaitė.
FRANKFURTE – PASAULINĖ O.NARBUTAITĖS KŪRINIO PREMJERA
4

JAUNIMO PUSLAPIS 
 Alminas.
JUODRAŠTINIS VOJARIZMAS
12

AKTYVIOS JUNGTYS 
• DAVIDAS ELLIS: SPONTANIŠKAS KARTOGRAFAS IŠ DIDŽIOSIOS BRITANIJOS10
• GARSO ZONA: RELOADED13

KRONIKA 
• MOTERYS IR VYRAI
• in memoriam.
VLADO BULAVO ATMINIMUI
• NEBYLIOJO KINO FESTIVALIS "TYLOS GARSAI"1

DE PROFUNDIS 
• SĄŽINĖS SEGMENTO DISLOKACIJA2
• Michał Komar.
LIMONADAS
3
• Feliksas Žertva.
EPIGRAMOS
5

JAUNIMO PUSLAPIS

JUODRAŠTINIS VOJARIZMAS

(DRAFT VOYEURISM)

Alminas

[skaityti komentarus]

iliustracija
MA-001.jpg – tyrimo objektas: merginų apatinių rūbų kraštų, išlindusių iš už viršutinių rūbų iš nugaros pusės, spalvos. tyrimo apimtis: 78 atvejai

"...idealizuojantis savo klouniškus geidulius...": james j.

"...geismas ima geisti būti slopinamas...": jean b.

draftizmo pagrindai yra nebaigtinumas, savo idėjų pateikimas nenušlifuota forma, begalinė trūkumų aibė. kuomet perfekcionizmas neleidžia teigti, jog tavo pasakyti žodžiai negali būti pateikti geriau, tada kiekviena schema lieka tiktai draft version tobuliems kūriniams. draftizmas grindžiamas skaitytojo, žiūrovo, stebėtojo vaizduote ir gebėjimu pačiam užbaigti objektą, mintyse sudėlioti trūkstamas dalis.

kadangi kiekvienas mūsų yra profesionalus antropologas, stebintis aplinkinių elgesį tam tikrose kultūrinėse ir socialinėse situacijose bei iš pastebimų bendrybių kuriantis naujas, bei patvirtinantis žinomas teorijas, jų sintezė ir kaupimas tampa neišvengiamas naujų požiūrių paieškoms. antropologija yra vojarizmas, kai mėgaujiesi tuo, ką matai, kai aplinkos stebėjimas yra įdomesnis nei dalyvavimas joje.

juodraštinis vojarizmas (draft voyeurism) yra įvairių atradimų, pateiktų akademiniuose žurnaluose, santrauka. jų autoriai – mokslininkai, kuriems teorija svarbiau nei praktika, kuriems libido yra objektas, su aistra analizuojamas įvairiais pjūviais bei kryptimis.

yra dvi labai reikšmingos teorijos. trečiajai, deja, trūksta formuluotės ir pavadinimo, tad ji kol kas negali būti atskleista.

pirmoji: mediumo teorija. jei tavo vaizduotė laki, tu turi teisę miegoti su bet kuo, nes tavo partneris yra tik mediumas seksui su tavo mylimu žmogumi.

antroji: eunucho teorija. merginos tampa ne tokios gražios, kai su jomis permiegi, tad geriau užsiimti stebėjimu ir sekso dalį santykiuose visiškai praleisti.

beje, nors atrodo, kad abi šios teorijos kol kas puikiai suderinamos tarpusavyje, kaip minėjau, trečioji ištaisys šią klaidą ir apskritai pakeis pasaulio supratimą apie santykius tarp vyro ir moters.

rodos, tam tikroje stadijoje vyras virsta moterimi ir atvirkščiai. tai, priešingai nei reinkarnacija, kuri nubrėžia mirties ribą tarp dviejų būvių, – žaibiška evoliucinė transformacija. tikėtina, kad gali apakinti žmogų, nors dažniau pasireiškia visokių prisiminimų apie sekso pojūčius dingimu. pažymėtina, kad kelias atgal neįmanomas, todėl bet kuri jau transformavusi lytis yra amžiams įšaldyta vieninteliame reikšmingame troškime: patirti tuos pačius jausmus, kuriuos patiria partneris.

egzistuoja ir kita teorija, kad kai kuriems vyrams priimtinesni būtų moteriški pojūčiai (ir atvirkščiai); turiu omeny būtent receptorių keliamą malonumą, o ne žongliravimą kai kuriomis kitomis kūno erdvėmis.

nors dukart tai paneigiau, neatidesniam gali kilti klausimų dėl viso šito sąsajų su homoseksualizmo plėtra, tad smalsiajam pridedu atitinkamą grafiką.

(pridėtas grafikas, parodantis homoseksualias vertybes proteguojančių organizacijų skaičiaus didėjimą pasaulyje)

kaip yra žinoma, tobuliausios formos gamtoje yra trikampis, kvadratas ir apskritimas. visose savo veiklos srityse žmogus stengiasi formuoti savo aplinką, o daugelyje apmastymų – ir savo vidų pagal vieną iš šių figūrų.

deja, istorinės regresijos į minimalizmą prišaukė nebūtą tendenciją, kai seksualiniai ryšiai vystosi tarp dviejų asmenų. krikščionybės amžiuose dar buvo stengiamasi kurti meilės trikampį, kurio viršutinis taškas simbolizavo Dievą, ribojantį neištikimybės, nekaltybės, skyrybų atvejus, – seksualiniai ryšiai tarp dviejų buvo galimi tik virtualiai dalyvaujant ir trečiajam. kadangi islamas yra advanced krikščionybės variantas, pentagonas tarp vyro ir keturių jo moterų tėra trikampių multiplikacija, kurio viršuje tebelieka tas pats Dievas, o centrą užima vyriškoji santykių pusė (tie religijotyrininkai laisvamaniai, kurie Dievo dalį lygtyje praleidžia, musulmonišką būvį mato kaip kvadratą).

šiuolaikinės post post visuomenės poreikius geriausiai atspindėtų apskritimas, kuomet ego centras figūros kraštine gali pasiekti begalybę atkarpų, tarsi santykių, kurių pastovumas neturi didesnės prasmės, nei žinojimas, jog pasitenkinimas visuomet yra prieinamas, tačiau neįmanomas apskaičiuoti. pi teorija paaiškina ir kitą šių laikų fenomeną – kartais tiesioginių atkarpų, kurių teoriškai turėtų būti begalė, apskritai nėra, ir ego centras negali pasiekti subjekto, esančio apskritimo kraštinėje, nesusidurdamas su kitais asmenimis.

(pripiešta daug skritulių, kurių kiekvienas centras yra kito apskritimo kraštinė)

taigi tobuliausia įgyvendinta šiuolaikinė forma yra santykiai tarp keturių asmenų – du pagrindiniai subjektai yra asistuojami dar dviejų tarpusavyje nepažįstamų asmenų (kurie žymi abu apskritimų kraštinių susikirtimus), suformuodami du trikampius, susiliejančius į lygiagretainį.

(kadangi skaitytojui sunku sekti tekstą be vizualių pavyzdžių, pateikiama pilna grafinė iliustracija, kur tarp apskritimų susikirtimų taškų bei apskritimų centrų yra nubrėžtos penkios linijos)

prisiimant anima vaidmenį yra suteikiama galimybė keršyti visoms pasaulio merginoms. tuo metu leidžiamos slėpynės bučiniais, žaismingas naivumas bei savęs apgaudinėjimas. nepaisant to, kad oficialūs skleidžiami signalai yra su nepasitenkinimu sumaišyta nuostaba, jog partnerio elgesys yra orientuotas į vakaro sėkmę, kartu yra siekiama, kad standartiniai kaprizai taptų aistros sužadinimo priemone.

antra įgyta teisė yra galimybė pabėgti, ypač jei merginos visą laiką išsprūsdavo. viena tokia naktis iš atminties ištrina dvi nuosavas nesėkmes.

iš to kyla biseksualumo konspiracijos teorija apie uždarame rate paklydusį nesibaigiantį žmonijos žaidimą. mano moterys slepiasi, nes jų partnerės žaidė su jomis. tuo tarpu su šiomis žaidžia manasis.

biseksualumo konspiracija bet kuria kaina naikina postorgazminį artumą.

studijuojant seksualinį priekabiavimą, verta atkreipti dėmesį į fitzgerald et al (1998, p. 157) klasifikaciją. autoriai seksualinį priekabiavimą išskirsto į penkis lygius:

1. lytinis flirtas: bendro pobūdžio seksistinės pastabos ir elgesys;

2. suviliojimo metodika: nederami ir įžeidžiantys, bet iš esmės nebaudžiami seksualinio pobūdžio judesiai;

3. seksualinis kyšininkavimas: seksualinio ryšio ar kito susijusio elgesio provokavimas, žadant už tai atlygį;

4. seksualinė koercija: suartėjimo reikalavimas gąsdinant bausme;

5. seksualinis piktnaudžiavimas: seksualinis piktnaudžiavimas ar smurtinis spaudimas.

kiekvienam lygiui pritaikius tikimybes ir paskaičiavus svertinį vidurkį, galima prognozuoti abortų skaičiaus kitimą.

akademiniuose sluoksniuose pastaruoju metu yra plačiai diskutuojama apie nekaltybę, jos reikšmę ir dėl to visuomenėje kylančias problemas. norėdamas skatinti tolimesnį disputą, siūlyčiau atkreipti dėmesį į tai, kad merginos, kurios nesiskuta rankų, turi didesnę tikimybę būti nekaltos. kadangi tai kol kas remiasi tik empiriniais įrodymais, yra tikėtina, kad priežasties-pasekmės ryšys gali būti tiek atvirkštinis, tiek apskritai abipusis.

mano asmenine nuomone, verta prisiminti ir beužmirštamą ekonominę teoriją.

nors beveik pusė planetos žmonių yra aprūpinti natūraliais resursais, kurie gali generuoti pinigus ar alternatyvius vertės vienetus, tik xx%* tuo pasinaudoja.

* duomenys apie prostituciją

dabar nedidelė reklama: kitoje mano apžvalgoje, kurioje labiau remsiuosi fizinių žmogaus savybių analize, bus nagrinėjama koreliacija tarp vyro ūgio ir šlapinimosi statuso. trumpai tariant, aukštesni vyrai yra labiau linkę naudotis pisuarais – tai galbūt paaiškinama jų didesniu pasitikėjimu savimi ir savo pasitikėjimo simboliu.

kita vertus, kai kurie tyrinėtojai, sekantys napoleoniškąja tradicija, yra nustatę atvirkštinį proporcingumą tarp vyriškio ūgio ir jo penio dydžio. tai reikštų, jog žemas vyras, vengiantis šlapintis pisuare, bijo atskleisti savo konkurencinį pranašumą (prievartos fobija), taip pat turi išskirtinę teisę naudotis patogesniais apartamentais, tuo tarpu mužikišką poziciją užimantys aukštuoliai turi tenkintis viešaisiais įrengimais. galiausiai, panaudojant alegoriją, esant viduriniame sluoksnyje nėra jokio poreikio samdyti ginkluotą apsaugą.

deja, pasaulyje šiuo metu egzistuoja dvi klasės: žmonės gražūs ir negražūs. atrodytų, negražieji per žmonijos gyvavimo laiką turėjo išnykti, kadangi pagal gamtos dėsnius graži mergina neturėtų vaisinti savo įsčių negražiu vaikinu ir, atvirkščiai, gražus vaikinas nesutvertas išsilieti į negražią merginą, tad ilgainiui gražūs žmonės turėtų sudaryti atskirą kastą, nesimaišančią su negražiaisiais. vieniems dėl per didelių ambicijų, o kitiems dėl nevisavertiškumo komplekso sunkiau tarpusavyje susirasti partnerių, todėl gražiųjų maišymasis tarpusavyje turėtų būti greitesnis bei geresnės kokybės.

antroji klasė neišnyko dėl kelių dalykų, kurių nenumatė gamta, kurdama žmogų. pirmiausia, kai kurie tarpkastiniai santykiai vyksta dėl piniginio potraukio. antra (labai reti atvejai), kai kas drįsta maišyti darną, įžvelgdamas tam tikras įsivaizduojamas vidines savybes. trečia ir pavojingiausia, įvairus apdujimas (psichotropinės medžiagos) gali skatinti gražųjį žmogų manyti, kad jo tikslinė negražioji persona iš tikrųjų yra iš gražiųjų pasaulio.

blaivios būsenos negražūs žmonės supranta, kad jie negražūs, tačiau, ypač tarp merginų, galima įžvelgti šiuolaikinę urbanistinę ligą, kai nuvertinama išvaizda. [šioje vietoje turėtų būti aprašomas gydymas]

masturbacija dažnai pasitelkiama norint suvokti savo geismo objektą. su šio metodo pagalba neapsisprendusiems mintyse keičiant vaizdus patiriama, kurio/s moters/vyro atvaizdas labiausiai jaudina. taip neklystant galima priimti sprendimą dėl tolimesnių santykių.

kiekvienas žmogus be savo pirmojo laiko (nepainioti su pirmuoju kartu) ar pirmųjų žmonių turi savo seksualinę gimtinę, vietą, kur vyko jo/s brendimas, o taip pat ir to brendimo kulminacija, fizinė eucharistija.

net jeigu atmetamos kultūrinės tradicijos, socialinė įtaka ar skirtingas magnetinio sluoksnio veikimas, palaimintosios vietos teorija užsimena apie galimybę, kad be minėtų dalykų gamta gali būti sudėliojusi seksualinį žemėlapį (žr. iliustraciją), kur, nepriklausomai nuo išorinės įtakos, vien jau buvimas kurioje nors vietoje skirtingai suformuoja geismo dydį ir kryptį.

[pridedamas sketch europos seksualinis žemėlapis]

šiek tiek nukrypstant nuo temos, visų prigimtinis troškimas yra mirti gamtos dvasioje, natūraliame reiškinyje, e.g. liepsnoje, skrydyje, upėje. negalintys to įgyvendinti bent jau ex-post gulasi po žeme.

dėl vienos iš šio gyvenimo geismo įgyvendinimo krypčių kyla ir viltys, siejamos su partnerio sudrėkimu (palyginimui: plačiai paplitusi idėja mirti meilės glėbyje gali būti interpretuojama kaip noras amžiams išnykti vandenyje).

tuo norėčiau sukritikuoti harmonijos teoriją, kad drėgno partnerio noras yra sąjunga su įsivaizduojama meilės ugnim, jos amžinu gesinimu.

būti biseksualiam reiškia neatmesti teorinės galimybės, kad likusį savo gyvenimą praleisi su viena ar kita lytimi.

kuomet tiek vyrų, tiek moterų figūros evoliucionavo, iškrypo iki tokio lygio, kad ženklai ant tualeto durų tampa neišaiškinami, kuomet tie simboliai gali reikšti tiek viena, tiek kita, sužinoti, ar tavo pasirinktoje patalpoje lankosi daugiau vyrai ar moterys, galima tik įvertinus šiukšliadėžėje esančių popierėlių nuo įklotų kiekį.

viena keisčiausių šiuolaikinio žmogaus aprangos detalių yra kaklaraištis, kuris, atrodytų, nepasižymi jokiu funkcionalumu. kita vertus, juos nešiojantys vyrai dažniausiai jaučiasi užimą tam tikrą vietą visuomenėje ir tik tuštinimosi metu matydami savo organą įgauna tam tikro nepasitikėjimo, todėl kaklaraištis nėra pakeliamas, o greičiau nuleidžiamas, taip uždengdamas nepasitikėjimo objektą.

specializacija ir darymas tik to, ką gali atlikti geriausiai, įgauna vis didesnį patvirtinimą tiek teorinėse studijose, tiek realiame gyvenime. pagrindinis klausimas išlieka toks: kodėl vyrai ir moterys savo antrųjų pusių ieškosi patys (net ir pažinčių skelbimų naudojimas ar prostitucija vis tik parodo paties iniciatyvą), nepalikdami to darbo profesionalams. gražus to pavyzdys yra girlhunting (deja, šiai profesijai apibūdinti dar trūksta lietuviško termino) verslas, kurio darbuotojai, gavę kliento užsakymą, patys susipažindami viešose vietose tiesiogiai ieško jo/s pomėgius atitinkančio žmogaus. tuo atveju konsultantai patikrina, ar žmogus ne tik atitinka visas kliento reikalaujamas savybes, bet ir gali įvertinti seksualinius merginos arba vaikino (nepaisant verslo pavadinimo, galima ir vaikinų paieška) sugebėjimus. klientas sutaupo begales brangaus laiko ir gauna jau paruoštą vartojimui variantą.

dauguma santykių yra vadinamieji atidėti santykiai (deferred relationships), kurie lyg ir galėtų prasidėti dabar, tačiau esant tretiesiems asmenims arba aktyviai kitų asmenų paieškai, yra atidedami neribotam laikui. gera santykių vadyba ir planavimas tampa vienos svarbiausių savybių šiuolaikiniame žmoguje.

vienintelė priežastis, kodėl pastaruoju metu sumenko nekaltybės kultas ir priešingos lyties atstovai mažiau kreipia dėmesio į tai, ar jų partneris anksčiau turėjo seksualinių ryšių ar ne, yra šiuo metu vyraujanti pasaulinė ekonominė krizė, kuri verčia imti second-hand dalykus vietoj to, kad būtų ieškomi vertingiausi ir tuo pačiu brangiausiai kainuojantys santykiai.

praeitų metų vasarą iš įvairių šalių mokslininkų sudaryta grupė pradėjo penkis metus turėjusį tęstis gamos tyrimą. projektas buvo finansuojamas tarptautinės visuomeninės organizacijos "Appendix B", tačiau šiais metais "Appendix B" palikus pagrindiniams lyderiams ir pačiai organizacijai išgyvenant prasčiausius laikus, tyrimas buvo sustabdytas. džiaugiamės turėdami išskirtinę teisę skaitytojų dėmesiui pateikti praėjusiųjų metų rezultatus su pradėtomis daryti išvadomis. mokslininkai, savo projektams norintys gauti neapdorotus duomenys ar galbūt pratęsti gamos tyrimą šiais metais, kviečiami kreiptis į redakciją.

tyrimo laikas: 2002 m. birželio 19 d.–2002 m. spalio 6 d.

tyrimo vieta: baltijos šalys ir st. peterburgas.

tyrimo objektas: merginų apatinių rūbų kraštų, užpakaly išlindusių iš po viršutinių rūbų, spalvos.

tyrimo apimtis: 78 atvejai.

tyrimo rezultatai: žr. MA-001.jpg.

dvi pagrindinės išvados:

* nors atrodytų, kad ryškesnės spalvos turėtų būti naudojamos patraukti dėmesį, merginos, kurios jomis remiasi, jas slepia dažniau nei tos, kurios renkasi baltus ar juodus apatinius rūbus.

* naudojančios baltas ir juodas spalvas mano, jog lengviausia pasiekti vaikinus standartiniais metodais, o spalvinės gamos flirtui neteikia didelės reikšmės.

* geltonos spalvos trūkumas – santykių pabaigos simbolio ignoravimas??

* labai proporcingas išsidėstymas: 1/3 balta, 1/3 juoda, 1/3 spalvos?

*

konceptualių santykių ir net santuokos ryšių formų vystymąsi stabdo žmonių pripratimas prie sveikų skaičių. taigi šiuo metu yra sunkiai priartėjama net prie dalinimo per pusę – vis dar retai pasitaiko išimčių iš archainės "aš noriu tavęs viso/visos" tradicijos. norint pasiekti efektyvumo ir sumažinti problemas, kai asmenyje kas nors nepatinka, reikia stengtis siūlyti 1/2 ar 1/3 savęs ir tiek pat prašyti santykiams iš jo/jos. tikimasi, kad ilgainiui bus galima fiksuoti ir santuokas, kuomet vienokiomis ar kitokiomis proporcijomis pilnas vienas asmuo yra pasidalinamas tarp skirtingų partnerių.

viena iš geometrinės analizės pakraipų teigia, kad už standartinį fizinį suartėjimą progresyvesnė santykių realizacija yra parabolinis jų pratęsimas įgavus naują pažintį, t.y., santykiams minimaliai priartėjus ar net šiek tiek užkabinus seksualinį ryšį, peršokimas į naujus santykius su žmogumi, kuris pažįstamas tik per šiuos bazinius santykius.

nors tokia santykių vystymo strategija atrodo viliojamai, jos oponentai ją menkina teigdami, jog tai dalis vadinamosios paskutinės mylios problemos (last mile problem). kildindami save iš garsiosios 80/20 pusiausvyros kūrėjų, jie teigia, kad daugiausia pastangų santykiuose reikalauja sutarimas likus paskutiniam žingsniui iki seksualinio suartėjimo. kadangi šių laikų hedonistai tas pastangas įdėti vengia, pasiekus paskutinę mylią, jie automatiškai peršoka į naujus santykius.

šio disputo išaiškinimo galime laukti ateinančių metų europos geometrinio vojarizmo konferencijoje, kur bus pristatyti galutinai baigti tiek vienos, tiek kitos pusės tyrimai ir iš jų sekančios išvados.

___________________

Puslapį rengia Linas Kranauskas (linas@ore.lt)

 

Skaitytojų vertinimai


7001. abejojantis2004-03-22 15:26
Kazkaip sitas straipsnis nedera prie laikrascio... Negi kesinsites i "Cosmopolitano" ir pan. tirazus?

7014. pasirašykite2004-03-22 23:20
nuobodu net nepradėjus skaityt :(

7021. valia2004-03-23 11:21
aha, man irgi nuobodu. mintys idomios, bet per daug nesamone is ju padaryta. kaip sakant is didelio rasto iseita is krasto.

7032. to komentatoriai2004-03-23 14:58
kokie mes rimti ir nuobodziai idomus

7047. apie vojarizma...2004-03-23 20:31
skelbimas prie vieshnamio: pasidulkinimas - 100lt, stebeti besidulkinanchius - 200lt, stebeti stebinti - 300lt...........................................................super aktuali shiu laiku tema, apsidairykit aplink - mass-madia

7059. ūkis2004-03-24 07:49
ko tai šis tekstas LM kontekste - kaip šustauskis vienos baliuj

7115. trn :-) 2004-03-26 11:50
super straipsnis =] lauksiu daugeu

7116. praaaa :-) 2004-03-26 12:45
niuz yra idomiu dalyku, bet kai kurie tai visai ne i tema (lb subjektyvu)

7119. Jega :-) 2004-03-26 15:29
Sitas straipsnis

7178. Eva2004-03-29 10:04
nepaprastai gilus jumoro jausmas. tie, kas rimtai skaito sita straipsni, i tokias gelmes ne is tolo negali panerti. lb subjektyvu. ir gerai :)

7203. prancuzaz2004-03-29 17:56
chrmsas sake, kad yra trys juoko rushys. lb subjektyvu. ir gerai:)

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Lapkričio

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 15 iš 15 
5:18:59 Nov 28, 2011   
Nov 2010 Nov 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba