Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2006-06-09 nr. 3099

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Artūras Valionis.
PAVASARIO IŠŠAUKIMAS
43
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• Jaroslavas Melnikas.
RAŠYTOJAS IR BARMENĖS: MANIFESTAS
32
• Stasys Stacevičius.
KAIP SAPNAS JOTVOJ
4

LITERATŪRA 
• Algimantas Bučys.
SENOVĖS ŽYDŲ IR BOLŠEVIKŲ "RAŠTAI" H.KUNČIAUS TEKSTE
10
• ILGIAUSIŲ METŲ!

LM PAŠTAS 
• POETIŠKOS JULIAUS KAUPO PASAKOS APIE KAUNĄ2

POKALBIAI 
• DIEVAS UŽSIĖMĘS17

KNYGOS 
• KOLEKCININKŲ KOLEKCININKĖ3
• O KAS PO TO?45
• LINKSMAM BŪTI YRA SUNKIAUSIA
• NAUJOS KNYGOS1

MUZIKA 
 Rima Povilionienė.
KONSTRUKTYVUS CHOPINAS IR ROMANTIŠKAS HINDEMITH’AS

DAILĖ 
• KALBĖTA APIE IŠEIVIŲ NUOPELNUS LIETUVOS KULTŪRAI2
• Jurgita Ludavičienė.
ATVAIZDAI, ATSPINDŽIAI
2

TEATRAS 
• Ridas Viskauskas.
GAL NUSUKIME LĖLYYYTEI SPRANDĄ?!
1

ŠOKIS 
• Eglė Kačkutė.
APIE ŠIUOLAIKINĮ ŠOKĮ KITUR
1

PAVELDAS 
• Kristina Jokubavičienė.
PLENERAS, SUJUNGĘS KALININGRADO IR KLAIPĖDOS MENININKUS

POEZIJA 
• GINTARAS PATACKAS20

PROZA 
• Stanislovas Abromavičius.
Į NEŽINIĄ
3

VERTIMAI 
• Dorota Masłowska.
LENKŲ IR RUSŲ KARAS SU BALTA-RAUDONA VĖLIAVA
1

AKTYVIOS JUNGTYS 
• Tomas Marcinkevičius.
KORESPONDENCIJA/ STRAIPSNIS/ KOMENTARAS ETC. DEBILINIMAS
5

MENO DIS/KURSE*/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• Edvardas Rimkus.
APIE ROMANTINĘ PASAULĖJAUTĄ IR JOS KRITIKĄ M. HEIDEGGERIO MENO FILOSOFIJOJE
3

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• Rasa Kriščiūnaitė.
MITU – V INTERNACIONALINIS UNIVERSITETŲ TEATRŲ FESTIVALIS GRANADOJE
• Marija Dautartaitė.
KAI MENAS TAMPA KONSERVŲ DĖŽUTĖS VAIDUOKLIU
3

KRONIKA 
• TIKĖTI AR NETIKĖTI1
• Iš KUR MERGAITEI TIEK DRĄSOS?21
• LIETUVOS TŪKSTANTMEČIO MINĖJIMO DIREKCIJA PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOS SKELBIA
• DALIA TAMULEVIČIŪTĖ 1940.IX.30–2006.VI.11
• ALYTAUS TEATRO PREMJERA

DE PROFUNDIS 
• LIETUVOS POILSIO PARTIJA Į PLAČIĄJĄ KOALICIJĄ NEIS3
• Irena Rimkevičienė.
ODĖ ŠUNIUI, MIGRAVUSIAM IŠ BŪDOS Į MIESTĄ
• LABA DIENA4
• MALONIAI ATSAKOME CASTOR&POLLUX, "ŠIAURĖS ATĖNUOSE" (NR. 20, 2006.V.27) BYLOJUSIEMS APIE KULTŪRINĘ SPAUDĄ18

MUZIKA

KONSTRUKTYVUS CHOPINAS IR ROMANTIŠKAS HINDEMITH’AS

Rima Povilionienė

[skaityti komentarus]

iliustracija

Įsisukusioje kompaktinių diskų pristatymo karuselėje šįkart – dviejų pianistų įrašai, pasirodę 2005–2006 metų sandūroje. Dar 2005-ųjų pabaigoje Lietuvos nacionalinė filharmonija išleido Sergėjaus Okruško įgrotą kompaktinę plokštelę, o 2006-ųjų pradžioje lietuviškojo pianizmo fonoteką papildė "Baltic Optical Disk" išleistas debiutinis Kasparo Uinsko albumas.

Trumpai apžvelgiant šių dviejų pianistų, ne tik dviejų skirtingų kartų, bet ir, sakyčiau, skirtingų fortepijoninių mokyklų atstovų, albumus, iš pirmo žvilgsnio, atrodytų, sunkoka juos lyginti. Pasirinkti radikaliai skirtingi kompozitoriai – Kasparo Uinsko interpretaciją reprezentuojanti Chopino figūra ir Sergėjaus Okruško pianizmą atskleidžianti Hindemith‘o asmenybė.

Kasparo Uinsko repertuaras liudija savotišką šio menininko aistrą Chopino kūrybai. Tad neatsitiktinai ir pirmasis jauno pianisto albumas sudėstytas iš kompozitoriaus fortepijoninių opusų – Trečiosios sonatos, trijų mazurkų op. 59, Ketvirtosios baladės bei poros miniatiūrų – Noktiurno Des-dur iš op. 27 ir Valso a-moll iš op. 34. Tokia programa rodo ambicingus jauno atlikėjo užmojus bei iššūkį autoritetingoms ir pripažintoms interpretacijoms. Chopino fortepijoninė muzika – bene viena sudėtingiausių užduočių pianistui, tarsi lakmusas – ją skambinantis menininkas arba atsiskleidžia, arba nieko nepasako. Kartu ši muzika – tarsi "vaikščiojimas peilio ašmenimis" rizikuojant nukrypti į saldų sentimentalizmą ar tuščią pianizmą. Ši mintis kyla klausantis Kasparo Uinsko grojimo. Nors nuolatos juntamas begalinis pakylėtas ir sutaurintas žavėjimasis romantiko kūryba, kaskart į pirmą vietą išnyra, atrodytų, pianisto absoliuti emocinė savikontrolė, maksimaliai apgalvota frazuotė, kiekvienos kompozicijos forma ir kulminaciniai taškai, nepriekaištinga technika.

iliustracija

Vieno ryškiausių šiandienos Lietuvos pianistų, atliekančių šiuolaikinę muziką ir aktyviai dalyvaujančių įvairiuose projektuose, Sergėjaus Okruško įrašomų kūrinių pasirinkimas taip pat, atrodytų, dėsningas – pirmojoje solinėje kompaktinėje plokštelėje (tiesa, dar prieš kelis dešimtmečius buvo išleista vinilinė plokštelė su S. Okruško atliekamais Purcello ir Chopino kūriniais) pianistas įgrojo Hindemith’o ciklą "Ludus tonalis". Prieš porą metų Nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje pianisto atliktą šį monumentalų kūrinį kritikai vertino kaip nepaprastai racionalų, konstruktyvų, struktūriškos ir intelektualios interpretacijos pavyzdį. Minėti bruožai išties nepaprastai taikliai apibūdina Hindemith‘o kūrybos savitumą, bet, klausantis S. Okruško įrašo, atsiveria nepažinta ir, sakyčiau, itin įslaptinta vokiečių kompozitoriaus pasaulio dalis – giliai po konstruktyviu jo muzikos apvalkalu slypi romantinė šerdis. Ir išties manau, jog šis atlikimas, sulydantis S. Okruško profesionalumą bei intelektualią brandą ir profesoriaus V. Meržanovo pianistui įdiegtą rusų pianizmo mokyklai būdingą emocionalaus garso estetiką, pagrįstai gali pretenduoti į vienas įdomiausių Hindemith’o ciklo interpretacijų.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Lapkričio

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 9 iš 9 
5:18:16 Nov 28, 2011   
Nov 2010 Nov 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba