Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2006-06-09 nr. 3099

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Artūras Valionis.
PAVASARIO IŠŠAUKIMAS
43
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LR KULTŪROS LAIDOS

AKTUALIJOS 
• Jaroslavas Melnikas.
RAŠYTOJAS IR BARMENĖS: MANIFESTAS
32
• Stasys Stacevičius.
KAIP SAPNAS JOTVOJ
4

LITERATŪRA 
• Algimantas Bučys.
SENOVĖS ŽYDŲ IR BOLŠEVIKŲ "RAŠTAI" H.KUNČIAUS TEKSTE
10
• ILGIAUSIŲ METŲ!

LM PAŠTAS 
• POETIŠKOS JULIAUS KAUPO PASAKOS APIE KAUNĄ2

POKALBIAI 
• DIEVAS UŽSIĖMĘS17

KNYGOS 
• KOLEKCININKŲ KOLEKCININKĖ3
• O KAS PO TO?45
• LINKSMAM BŪTI YRA SUNKIAUSIA
• NAUJOS KNYGOS1

MUZIKA 
• Rima Povilionienė.
KONSTRUKTYVUS CHOPINAS IR ROMANTIŠKAS HINDEMITH’AS

DAILĖ 
• KALBĖTA APIE IŠEIVIŲ NUOPELNUS LIETUVOS KULTŪRAI2
• Jurgita Ludavičienė.
ATVAIZDAI, ATSPINDŽIAI
2

TEATRAS 
• Ridas Viskauskas.
GAL NUSUKIME LĖLYYYTEI SPRANDĄ?!
1

ŠOKIS 
• Eglė Kačkutė.
APIE ŠIUOLAIKINĮ ŠOKĮ KITUR
1

PAVELDAS 
• Kristina Jokubavičienė.
PLENERAS, SUJUNGĘS KALININGRADO IR KLAIPĖDOS MENININKUS

POEZIJA 
• GINTARAS PATACKAS20

PROZA 
• Stanislovas Abromavičius.
Į NEŽINIĄ
3

VERTIMAI 
• Dorota Masłowska.
LENKŲ IR RUSŲ KARAS SU BALTA-RAUDONA VĖLIAVA
1

AKTYVIOS JUNGTYS 
• Tomas Marcinkevičius.
KORESPONDENCIJA/ STRAIPSNIS/ KOMENTARAS ETC. DEBILINIMAS
5

MENO DIS/KURSE*/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• Edvardas Rimkus.
APIE ROMANTINĘ PASAULĖJAUTĄ IR JOS KRITIKĄ M. HEIDEGGERIO MENO FILOSOFIJOJE
3

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• Rasa Kriščiūnaitė.
MITU – V INTERNACIONALINIS UNIVERSITETŲ TEATRŲ FESTIVALIS GRANADOJE
• Marija Dautartaitė.
KAI MENAS TAMPA KONSERVŲ DĖŽUTĖS VAIDUOKLIU
3

KRONIKA 
• TIKĖTI AR NETIKĖTI1
• Iš KUR MERGAITEI TIEK DRĄSOS?21
• LIETUVOS TŪKSTANTMEČIO MINĖJIMO DIREKCIJA PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOS SKELBIA
• DALIA TAMULEVIČIŪTĖ 1940.IX.30–2006.VI.11
• ALYTAUS TEATRO PREMJERA

DE PROFUNDIS 
• LIETUVOS POILSIO PARTIJA Į PLAČIĄJĄ KOALICIJĄ NEIS3
• Irena Rimkevičienė.
ODĖ ŠUNIUI, MIGRAVUSIAM IŠ BŪDOS Į MIESTĄ
• LABA DIENA4
 MALONIAI ATSAKOME CASTOR&POLLUX, "ŠIAURĖS ATĖNUOSE" (NR. 20, 2006.V.27) BYLOJUSIEMS APIE KULTŪRINĘ SPAUDĄ18

DE PROFUNDIS

MALONIAI ATSAKOME CASTOR&POLLUX, "ŠIAURĖS ATĖNUOSE" (NR. 20, 2006.V.27) BYLOJUSIEMS APIE KULTŪRINĘ SPAUDĄ

[skaityti komentarus]

iliustracija

Iškart pradėsime nuo lyties problemų, nes, regis, Garbiesiems Dvyniams atrodo, jog būtent ši tematika kultūrinei spaudai svarbiausia. Mums, žinoma, imponuoja, kad santrumpa "Litmenis" ir Jūsų pasiūlytas "Klitmenis" Jums teikia tiek erotinių išgyvenimų. Tačiau gal Jūs nesilankote "Lietuvos spaudos" kioskuose arba internete? Norime patikinti: šiais laikais ten rastumėte kur kas įdomesnių šios srities dalykėlių. O kad jų Jums trūksta, akivaizdu. Juk, be tobulo literatūros išmanymo, Jums derėtų šį tą žinoti ir apie moters fiziologiją, t.y. kad organas, Jūsų minimas kaip lyg ir moteriškumo simbolis, iš tiesų yra vyriškumo liekana moters organizme. Kai pritrūksta žinių, metaforos imamos konstruoti mėgėjiškai, o tai nėra sveikintinas reiškinys kultūrinėje spaudoje. Tačiau tai ir nestebina: lytinio švietimo lektūra pasirinkus tokių subtilybių neskelbdavusį senąjį "Nemuną", neišvengiamai prisidaroma ne tik išsilavinimo spragų, bet ir apskritai lytinių problemų, kurias, beje, Jūsų rašiniai ir liudija. Tad mes, nekvestionuodami Jūsų teisės rinktis lytinio pasitenkinimo būdus, jaučiame pareigą įspėti, kad, laiku nesuradus savo tapatybės, galima vietoje heteroseksualaus gyvenimo būdo, polinkį į kurį deklaruojate, pakliūti į graikiškos meilės pinkles ir palikuonių nebesusilaukti. Juolab kad pro Jūsų samprotavimus prasimuša patriarchalinis polinkis vyrišką lytį laikyti vertingesne už moterišką.

Mums, žinoma, imponuoja aistringas Jūsų požiūris į literatūrą, Jūsų troškimas ją padaryti "išprovokuoto erotinio antpuolio auka", tačiau jaučiame pareigą priminti, jog esama ir kitokių santykiavimo su tekstais būdų. Anaiptol neragindami Jūsų pasiūlyto būdo eliminuoti iš kultūros apyvartos, dar daugiau – pripažindami, kad jis taip pat reikalingas, t.y. funkcionalus, jusliškai pateisinamas, galintis ne tik vienai pusei suteikti malonumo, bet ir abipusės naudos, norime atkreipti dėmesį, kad Jūs teksto ir skaitytojo santykiavimą suprantate ne kaip sėslūs graikai, o kaip klajokliai barbarai. Todėl siūlytume apsvarstyti galimybę lytinio, mitologinio, žanrinio nuoseklumo dėlei Jums pasivadinti Atila arba Čingischanu, arba abiem – Atila&Čingischanu, tegu jie dvyniai ir nebuvo. Čia pateiktos Kapitolijaus laiptus saugančių Kastoro ir Polukso nuotraukos galėtų reikšti kultūrinę A&Č inkarnaciją Šiaurės Atėnuose. Tarp jų turėtų styroti ir barbarų sugriautos Kastoro šventyklos Romoje liekanos. Taigi siūlome tokią vinjetę ir kaip Jūsų pripažinimo ženklą esame pasirengę ją Jums dovanoti tolesnėms publikacijoms.

Palikdami nuošalyje lytines problemas, norėtume pasakyti, kad laikyti save senovės graikų palikuonimis (sakotės esą naujieji graikai, bet vadinatės kaip naujieji romėnai – graikai Jūsų pirmtakus vadino Kastoru ir Polideuku) Jums netinka ir dėl per siauro požiūrio į supantį pasaulį: matydami objektą, Jūs nebematote savęs, o Jūs ir esate pagrindiniai to Jumyse besirandančio objekto atspindžio kaltininkai. Siauras požiūris neleidžia abejoti, išsiugdyti humoro jausmo, atlaidžiai žvelgti visada į Jūsų pačių viso labo tik interpretuojamą pasaulį ir šitaip vaikiškai nesupykti, kai kas nors pašukuoja Jus prieš plauką. Tačiau siauras požiūris puikiausiai dera A&Č. Būtent jis padeda nukariauti ir sugriauti ištižusias, tingias, nuvargusias, viskuo abejojančias, autoironiškas, pašvinkusias, malonumuose skendinčias civilizacijas. Beje, taip joms ir reikia – te gamta atsinaujina.

Pagaliau pripažindami, kad mums iš tiesų kartais pritrūksta originalių idėjų, esame dėkingi, kad pasiūlėte temą paskutiniajam puslapiui. Mes ir toliau su Jumis diskutuosime iš pačių savo širdžių ir protų gelmių: de profundis.

Nuoširdžiausiai "Litmenio" vardu linkėdama sėkmės Jūsų sesuo Elena Tindaraitė

 

Skaitytojų vertinimai


28157. barsukas2006-06-12 00:48
:DDDDDDDDDDDDDDDD

28158. Tm2006-06-12 00:54
O, visai smagiai sugalvojo pasibarti kultūriniai leidiniai :)

28161. barsukas2006-06-12 01:02
litmenis vs satenai metam lazybu :>?

28163. krankt2006-06-12 05:40
Bravo Tindaraitei. Be reikalo tiems dviems pimpaliukai pridengti. Reikejo juos parodyti, tokius mazucius, susitraukusius, nukabusius - labai tiktu prie temos. ;)

28164. xX2006-06-12 06:08
Silpnas rašinėlis. Perdėtai intelektualus, pažadukiškas, bet be užtaiso. Vargu, ar kitas ruošiamas smūgis bus jėgovesnis...
Ne apie tai C&P trimituoja. Tindaraitė paslydo ant formos, nespėjusi gerai pagauti turinio. Manau, kad 1:0 C&P naudai.

28168. deja2006-06-12 08:06
Mane pradėjo erzinti C ir P poza, bet šitas LM rašinėlis yra labai toks xix a.atsiduodantis pamoksliškas, tarsi mokytojas mokytų neklaužadą mokinuką, kuriam iki jo, mokytojo, vidutinioko lygio nepriaugti. Man tai simptomiška: VISAS LM TAMPA KAŽKOKIU MOKYTOJIŠKU LAIKRAŠČIU, PANAŠIU Į "DIALOGĄ".
Baranovos mokytojiškas moralizmas (ačiū Dievui, gal kur nors išvažiavo, kad neberašo). Bet šiame numeryje Baranovos Avinienės indų plovėjos darbą su kaupu atliko Melniko senoviški mokytojiški ditirambai elitinei snobo literatūrai ir pasigraudenimai, kad "kokie baisūs laikai, mūsų laikais taip nebuvo", kad barmenes leistų "prie literatūros".
Bereikėtų tik pasiūlyti uždrausti barmenės, pogrebnojaus, ir, žinoma, šiame LM numeryje kaip tik pristatytą Baranovos čia kažkada iškeiktos jos kolegės Anilionytės romaną, kuris pristatytas jau taip neadekvačiai mokytojiškai, kad... Nebūčiau skaičiusi, iš pristatymo nesuprasčiau, apie ką jis. Ir čia man taip pat simptomiška: tas Anilionytės romanas griauna įprastą lietuviško romano tradiciją ir struktūros, ir pasakojimo, ir net idėjų prasme, todėl konservatoriška lietuvių kritikos tradicija tokių kūrinių nepajėgi įvertinti. Apibendrinus: LM reikėtų pasikviesti vadovauti pavyzdžiui, kokią nors Tervidytę iš "Dialogo", pavaduotojais paskirti Baranovą ir Melniką, ir turėtume teisingą (partijos) "organą" su teisingos literatūros rekomendacijomis.
Ir aš prisidedu prie xX: 1:0 C&P naudai.

28179. vs2006-06-12 10:21
neseniai skaičiau išsamų straipsniuką kiek Čingischanas visokių gerų dalykų į Europą atnešęs ir kad prekybos keliai tarp Rytų ir Vakarų niekad nebuvo tokie saugūs kaip jo laikais... o straipsniukas tikrai pailsęs - tarsi pensininkas - profesorius Gariūnuose dėstytų rinkos ekonomiką

28180. vs2006-06-12 10:22
antrąsyk turėjau galvoje aukščiau esantį straipsniuką, atsiprašau už dviprasmybę, pirmadienis

28183. Korra2006-06-12 10:36
Ko jūs čia nepatenkinti? Labai smagus tekstukas. Mokytojiškas? Pokštaujantis!

28188. neužvedantys2006-06-12 10:57
pokštai, sutinku su "deja"

28201. barsukas to Korra2006-06-12 14:03
kiek pastebėjau tamsta irgi mėgėja pokštauti :>

28204. nieko :-) 2006-06-12 14:13
Svarbu ne tai, ne koks tas straipsniukas yra, o tai, kad jis YRA. Negi būtų geriau visiems ir toliau tylėti? Kastorai, Poluksai ir pampersai jau įgrįso visiems. Tik niekas nedrįsta jiems tiesiai šviesiai pasisakyti: juk jie tokie intelektualūs, tokie šmaikštūs, tokie senoviškai dieviškai akiplėšiški, kad jei imtų ir užkariautų visas redakcijas - ir jiems už tai tik ačiū pasakytų. Aš jiems tik norėčiau priminti, kad jei "kritika turi būti kritiška", tai vis dėlto "žmogus turi būti žmogiškas". Ir nusijuokti tokiu sarkastišku juokeliu.

28213. kiskis p2006-06-12 17:14
cha cha cha.

28230. dratele2006-06-12 23:49
o vargšės tos moterys. negi nežinot kad apie jas tik gerai arba nieko...

28285. Infidelijus Idelfonsas2006-06-14 03:33
Na pas intelektuales moteris gana dažnai būna dideli klitoriai, todėl pavadinimas visai teisingas.

28369. Korra2006-06-15 23:38
Čia rašo, man regis, tik vyramyliai:)

28387. 283702006-06-16 09:01
Čia žmogaus prigimtis tokia. CP skaityti smagu, kai apie kitus. Bet niekas savanoriškai nepasakys CP: parašyk apie mane.Todėl suprantu Baranovą, kuri piktinasi CP, kai užkabina ją ir jos mylimąjį, negerai. Bet šiaip smagu, kad jie tokie yra, nes pagyvina literatūrinį gyvenimą. Ne paslaptis, kad lietuvių literatūroje tas pats, kaip ir kitur: yra grupelės, kurios prastūminėja savus sugėrovus, sugulovus (?) kad gautų vietas, premijas. Tie metų knygos rinkimai. Cirkas tikras. Arba nacionalinės premijos. Kas jas gauna? Ar pagal eilę, arba kokia baranova prastumia parulskį. Ir taip išeina, kad literatūroje tokia stovinti pelkė, kuri jau ima dvokti. Niekas nedaroma, kas neturėtų kokio nors savanaudiško intereso. Toks yra nuvalkiotas posakie "rašo krauju". Ar kas nors pas mus rašo "krauju"? Ta prasme, kad užkabintų? Man dažnai ta yač navakiška - parulskiška kryptis atrodo tokia: pagėriau, parymojau apygirtis, šį tą parašinėjau, nes žodį seniai įvaldžiau.
CP nihilistinėje laikysenoje yra daug pozos, bet daug ir nevilties. Galbūt ir dėl tokios situacijos lietuvių literatūroje. Navakas kažkada yra pasakęs: "literatūrinis pirstelėjimas". Tai juk toks jausmas susidaro skaitant daugelį lietuvių autorių, ir Navaką taip pat.
Tai išvada: geriau, kad CP yra, nes be jų ir ŠA, ir LM, ir Nemunas visai užželtų.
Dar nukopijuosiu savo protingą komentarą ir į ŠA.

28443. Infidelijus Idelfonsas2006-06-18 18:56
Ot ir neacpėjai, Korra, gėjai man nepatinka. Buvo keletas meno kūrinių, kurie patiko, ir tik paskui sužinojau, kad autoriai gėjai. Bet jie yra kitokie, ir jų menas kitox.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Lapkričio

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 9 iš 9 
5:18:08 Nov 28, 2011   
Nov 2010 Nov 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba