Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2008-02-22 nr. 3178

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Barbara Gruszka-Zych.
KRYNICA
32
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS

AKTUALIJOS 
• METŲ VERTĖJO KRĖSLAS – DANGUOLEI ŽALYTEI2
• Juozapas Kazimieras Valaitis.
SVARBIAUSIŲ MŪSŲ VALSTYBĖS ŠVENČIŲ METAS
4

LITERATŪRA 
• Benediktas Januševičius.
MIRTIS ARBA PREMIJA!
2
• SVEČIUOSE DAINA AVUOTINIA

KNYGOS 
• „VISAS ČIURLIONIS“
• „VIENOVĖS ĮŽVALGA PLATONO FILOSOFIJOJE“
• „VALIOS METAFIZIKA: SCHOPENHAUERIO FILOSOFIJOS INTERPRETACIJOS“
• „TYLIOSIOS ALTERNATYVOS“
• Gintarė Adomaitytė.
MAN GAILA, GAILA, GAILA
• 2007 METŲ „METŲ KNYGOS “ TITULĄ PELNĖ „SRAIGĖ SU BEISBOLO LAZDA“ IR „SLIEKO PASAKA“5
• (PA)SKAITINIAI5
• NAUJOS KNYGOS

TEATRAS 
• TEATRAS BE KOMERCIJOS APNAŠŲ
• VĖL PAS ADOMĄ
• ŠIAULIŲ DRAMOS TEATRAS VIEŠĖS VILNIUJE
• „LAISVĖS KAINA“

DAILĖ 
 Jurgita Jasinskaitė.
KERAMINĖS ISTORIJOS TĘSIASI
45
• KALNAIS IR PAKALNĖM12

PAVELDAS 
• Nijolė Tumėnienė.
EKSPERIMENTAS: VAIZDO IR TEKSTO JUNGTIES BEIEŠKANT
3

POEZIJA 
• RŪTA BURBAITĖ20

PROZA 
• Vetusta Prišmantienė.
AŠ PAŽINAU JŪSŲ RAŠTĄ
9

VERTIMAI 
• Mariusz Wilk.
KANINO NOSIS
1

AKTYVIOS JUNGTYS/ ŠIUOLAIKINIS MENAS 
• Elvyra Markevičiūtė.
STUDENTŲ IMPROVIZACIJOS KLAIPĖDOS MIESTO TEMA
1
• TRUMPAMETRAŽIŲ OPERŲ FESTIVALIS

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• „VAIDENIS 2008“ – VAIKŲ IR JAUNIMO TEATRO FESTIVALIS

KRONIKA 
• KLASIKOS VAIZDAI
• LAIŠKAS VASARIO 16-OSIOS MINĖJIMO RENGĖJAMS2

DE PROFUNDIS 
• Justinas Bočiarovas.
LIŪDNA ISTORIJA
6
• Mindaugas Briedis.
IŠ CIKLO ĮVYKIAI PLANETARIUME

DAILĖ

KERAMINĖS ISTORIJOS TĘSIASI

Jurgita Jasinskaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Aldonos Jonuškaitės-Šaltenienės parodos „Keraminės istorijos II“ fragmentas

Aldona Jonuškaitė-Šaltenienė yra viena ryškiausių XX a. devinto dešimtmečio parodinės – konceptualiosios –­ keramikos autorių. XXI a. ši menininkė taip pat kuria originalius skulptūrinius objektus ir instaliacijas. Keramikė rengia ne tik personalines parodas, bet ir dalyvauja tarptautiniuose simpoziumuose, jos kūriniai ne kartą eksponuoti svarbiose grupinėse parodose Lietuvoje, užsienyje (Estijoje, Latvijoje, Vokietijoje, Italijoje, Suomijoje, Švedijoje, Vengrijoje, Airijoje, Turkijoje, JAV, Lenkijoje) lietuvių meną reprezentuojančiose parodose. Nuolatinės kaitos, skubėjimo, vartojimo ir technologijų kultūroje Aldona Jonuškaitė-Šaltenienė patraukia savita tradicinių molio savybių ir vidinės pajautos, susikaupimo kuriama estetika, ironija, daugiaprasmiškumu. Už kompozicijas „Puota“ ir „Palikimas“ 1998 metais įvertinta Nacionaline kultūros ir meno premija, 2005 metais retrospektyvią parodą „Keraminės istorijos I“ surengusi keramikė lieka ištikima savitam, atpažįstamam braižui. Iš didesnių ir mažesnių faktūrinių paviršių sukonstruoti antropomorfiniai gyviai ir „gyvūnžmogiai“ vėl karaliauja naujausiose dailininkės „Keraminėse istorijose II“ dailės galerijoje „Dalia“.

Periferinio, tačiau sparčiai atsinaujinančio, statybose paskendusio Žirmūnų mikrorajono meno galerijoje, tarsi mažoje kultūros oazėje, tarp šiuolaikiškų interjerų ir natūralios gamtos elementų Aldonos Jonuškaitės-Šaltenienės keraminių pasakojimų dalyviai atrodo apsigyvenę jei ne visam laikui, tai ilgam... Vienovės įspūdį lemia ir tai, jog menininkės kūriniai „Dalios“ galerijoje matomi ne pirmą kartą. „Keraminės istorijos I“ taip pat buvo įsikūrusios jaukiose „Dalios“ erdvėse. Tuomet parodos lankytojai matė Aldonos Jonuškaitės-Šaltenienės darbus, sukurtus nuo 1983 metų bei 2005 metų kūrinį – keraminę instaliaciją „Šulinys“.

„Menininkės kūryba – tai pirmiausia skulptūros, ir jokios utilitarios paskirties čia nerasime. Stipri, monumentali forma, išraiškingas siluetas valdo erdvę. Kiekvienos skulptūros paveikumas žiūrovui neabejotinas, daugiakalbis. Jis stebina destruktyvia išraiška: agresyvus figūrų stotas, išryškintos, smeigiančio žvilgsnio akys, kandžiai išsišiepusios burnos, raupsuoti kūnai“, – pabrėžia parodos kuratorė menotyrininkė Vaida Ščiglienė. Pati Aldona Jonuškaitė kalba apie savo kūrybos procesą, kaip apie sakralų aktą: „kūryba man yra kaip malda, kaip išpažintis.“ Pasak menininkės, pats nuostabiausias dalykas yra tai, kad keramikos menas leidžia nuolat bendrauti su ugnimi, kuri lyg kokia pagoniška dievybė, pirminė magiška gamtos jėga gali atleisti arba žiauriai nubausti…

Minimalių, griežtų ir iškalbingų judesių figūros parodoje sudaro skulptūrines grupes „Pažįstami“, „Atsargiai! Paukščių gripas!“. Naujoje, 2007–2008 metais sukurtoje „Sugrįžimų“ instaliacijoje matyti pakitusi menininkės išraiška. Tai tarp specifinių jos plastikos ir motyvų atsiradę žmogaus pavidalai – šaltos ironiškos „lėlės“, sustingusiu žvilgsniu spoksančios ta pačia kryptimi. Grįžimą, tarsi šios akimirkos, „esamą“ būseną, ir kitą pojūtį, apninkantį išėjus, nesant čia ir dabar, įtaigiai sustiprina atšalusi spalvų gama, aitrus citrinos geltonis, dirbtinės gėlės ir laikinas, netikras puošnumas. Instaliacijos dalyviai – karūnuotas paukštis nuleistais sparnais, išdidus vienaragis, slidi, atspindžiais žėrinti varlė, pasikartojantis įsitempusios žmogystos sustingusiu veidu –­ kauke motyvas, dygūs augalai, ryškiaspalviai vaisiai ir jų išdėstymas jungiasi į vientisą pasakojimą, pilną vidinės ekspresijos. Salės pakampėse nutūpę keraminiai redukuotų formų paukščiai suteikia sudėtingam kūriniui atvirumo, įtraukia žiūrovą į amžiną ir kasdienį sugrįžimų ratą. Lakoniško aiškaus silueto figūros kuria melancholiškos nuotaikos kupiną, tarsi laukiančią kompozicinę erdvę, netikru blizgesiu ir saldžiais niekučiais viliojančią sugrįžti. Beje, menininkės kūrybos kaitą atspindi ir ryškiomis spalvomis sužėrėjusios glazūros. Tai intensyvūs oranžiniai, mėlyni, žali, geltoni tonai.

Tolstantys, pakampėmis baugščiai žvilgčiojantys paukščiai kelia išvykimo, laukimo nuotaikas. Tačiau kiti, labiau iš ankstesnės autorės kūrybos pažįstami motyvai – daugiau ir žaismingiau glazūruoti akmens masės paukščiai skelbia žinią ar šaiposi iš tariamos ir kartu realios paukščių gripo grėsmės. Keturi tikrai „užsikrėtę“ groteskiški sparnuočiai abejingai žvelgia didelėmis, tyčia išryškintomis akimis, nežinodami, ką daryti su šia Žinia. Grėsmė – čia pat, o keramikos plastika ir molio, glazūrų savybės ją tik sustiprina, priartina. Žiniasklaidos nuvalkiota paukščių ligos problema rodo, jog menininkei rūpi ne tik savitos automitologijos plėtotė: ji žaismingai interpretuoja aktualius įvykius, pabrėždama juose svarbiausius, nevienadienius dalykus.

Keistų sutvėrimų „žvėrynas“ žymiai keramikei nepaprastai svarbus ir reikšmingas, apdovanotas magiškomis savybėmis. „Jų nerasi nei miškuose, nei enciklopedijose. Kokį pavidalą jie įgauna realybėje, priklauso nuo mano dvasinės būsenos, nuotaikos, aplinkos, nuo mano rankų ir akių, kartais net nuo molio ir krosnies. Labai dažnai aš noriu sukurti jiems namus ir laukus“, – apie savo „gyvūnus“ sako Aldona Jonuškaitė-Šaltenienė. Žmogaus figūros atsiradimas menininkės kūrybos įvairovėje liudija, jog ankstesnę pagoniškų ar rytietiškų, ritualinį atspalvį įgavusių motyvų sanklodą keičia susidomėjimas ir kitu egzistencijos aspektu. 2005 metais „Keraminių istorijų I“ parodoje eksponuotose kompozicijose „Šulinys“ ir „Palikimas“ autorė gilinosi į žmogaus ir gamtos veiklos pėdsakus, skirtingą jų likimą. Baltiškos laidosenos detales atkurianti instaliacija, vaizduojanti kario ir jo žirgo kapą su visomis būdingomis detalėmis ir atributais ar keisto šulinio dugne tūnantys vabzdžiai žymėjo autorės polinkį narstyti kultūros ir natūros, laukinės gamtos ir civilizacijos ištakas, susidūrimus, koegzistavimą. Naujoje parodoje Aldonai Jonuškaitei-Šaltenienei svarbus likimo, žmogaus vietos ir vaidmens dabarties pasaulyje aspektas, savaip interpretuota amžinoji būties drama, visais laikais rūpėjusi įvairių sričių ir žanrų menininkams.

Išeinantįjį iš parodos „Keraminės istorijos II“ ar atėjusį ji pasitinka arba palydi ekspozicijos pradžioje išdėstyti konstruktyvių formų gyviai. Tai miesto „dėžučių“ monstrai, anatominėmis savybėmis primenantys tai vyrišką, tai moterišką lytį. Didelės, zoomorfinės jų galvos vaizdžiai išreiškia tarpusavio dramą, konfliktą. Destruktyvias nuotaikas įkūnijančios skulptūros stovi šalia, tačiau jos – berankės. Tad spalvota, ryški, lyg besišaipanti grėsmė ir malonumas ją pajusti glūdi greta. Monumentali, tik Aldonai Jonuškaitei-Šaltenienei būdingos lipdymo technikos ir individualios išraiškos skulptūrinė grupė vainikuoja autorės ieškojimus, o nedideliuose plotuose atsirandančios ryškesnės spalvos suteikia egzistencinės įtampos ir pavienių miesto šviesų šilumos. Keraminės istorijos tęsiasi...

 

Skaitytojų vertinimai


45454. 459*2008-02-25 22:37
Jurga, saunuole*

45459. gera pazistama2008-02-26 01:13
tikrai, saunuole Jurga, rasyk dazniau - sugebi!

45469. Siūlas2008-02-26 15:28
O Jurga! Kokia tu nuostabi! Puiku!

45470. siului2008-02-26 16:45
siule, eik kakot su savo ironija, as galvojau, kad tu tik apie Vaitekunus publikacijas skaitai

45471. kiskis p2008-02-26 19:33
ar cia Jurgos rasinelis lietuviu kalbos ir literaturos? O Jurga, linkiu sekmingai pabaigti mokslo metus ir istoti i gimnazija. is tiesu ta galerija yra bjauri kaip bjaurus ten pardavinejami baldai. taigi susilieti su ja i kazkokia vienove menininkui ner joks pliusas. bet manau kad salteniene ir nesusilieja.

45472. Siūlas2008-02-26 20:24
Ir apie vaitiekunus , ir apie viena is geriausiu Lietuvos keramikiu skaitau,ir siaip skautau;) Apgailestauju, kad apie Aldona neraso rimti menotyrininkai. Siuo atveju- nuosirdziai apgailestauju.

45473. kiskis p2008-02-26 20:47
ir as taip pat. sitas briedas simtus kartu perrasytas ir pakartotas nieko nereiskia.

45480. kiskis p2008-02-27 11:00
labai gaila, kad sitos kartos keramikai neuzsiaugino ne vieno savo bendraamzio dailes kritiko. savo andriuskeviciaus, koki turi tapytojai. manau, labai svarbus savos kartos palaikymas, susidomejimas. jaunieji dailes kritikai, aisku, mieliau analizuos ir pristatines jaunuosius. kai aldona nebetures studentu, jaunimas jos net nebezinos. o labai gaila.

45489. chi2008-02-27 18:35
taigi studente ir parase saltenienes. normalus str.,

45495. Siūlas2008-02-27 22:22
kai ka isbraukius, gal ir normalus atrodytu, o siaip tai tik galiu pasakyti, kad grazus pats fakatas- studente raso apie savo lektore. Bet vis tiek, negi redaktoriams vis tiek? Aldona verta brandzios recenzijos. Juk gali ir menotyros studentes parasyt, vis jau butu sis tas. O keramikai te minko moli! Infantilus (11 klases) poziuris i savo mokytoja, tai- graudus atvejis.

45496. krankt2008-02-27 22:55
o nuotraukyteje keramikiukai labai grazus.

45507. geras ponas2008-02-28 16:50
viskas čia normalu su tuo tekstu, nesikabinėkite kur nereikia. pakankmai informatyvus ir aiškus

45509. che2008-02-28 19:41
o kas sake, kad menotyros studentes gali geriau parasyt? labai abejotina

45510. kiskis p2008-02-28 19:51
man nereikia kad aprasytu kas cia yra. turiu akis ir pati matau.

45512. toto2008-02-28 20:28
Oho, tai jau kvepia socialine reforma, kiskisai. - Šiandien tu nebetoleruoji pamatinių humanitarinio idiotizmo vertybių*, ryt jau siųsi nekaltas rašinėtojas(us) minkyt molio, poryt dar toliau, - ką grovių kast, ką ravėt Ispanijon, Izraelyje užsiiminėt prostitucija, pampersų keist į Čikagą... - Kas tada?

* nieko nemokėti, neveikti, rašinėti, pranešinėti, aprašinėti, ką daro kiti


45513. kiskis p - totoskei2008-02-28 20:54
ar minkyt moli tai jau toks prastas, paskutinis uzsiemimas? ziurek kaip graziai salteniene isminko.

45516. toto2008-02-28 23:28
Priešingai humanitarinio vaško spaudimui, pilstymui (šūdo minkymui) - dieviškas žemės molio minkymas yra sutvėrėjo duona.

45520. >toto2008-02-29 10:50
tai mažiau minkyk čia

45521. Siūlas2008-02-29 11:59
O as siulydamas minkyti moli, turejau omeny, stai ka! geriau daryti tai ka ismanai, as pvaz niekda nepadaryciau tokiu sauniu molinuku kaip Aldona. Todel siulau ir Jurgai geriau gilintis i tai, ka daro profesionaliai, nors kai geriau pagalvoji, Atejo tokie laikai, keramikai apie keramikus tapytojai raso apie tapytojus ir t.t. Tik siaip siuo atveju erzina mokyklinis poziuris i pati rasyma. O straipsnis tai ne ... blogas. Aisku suvokiu, kad tau tera mano pliurpalai skirti man paciam;)))kai nuobodziauju;))

45526. kiskis p - siului2008-02-29 13:27
o ka tu pats geriausiai moki daryti?

45527. kiskis p2008-02-29 13:54
siulas nesakys, tyles uzsiciaupes, nes itaria klasta.

45530. mokslininkams2008-02-29 15:08
bet juk rasinys visiskai normalus, tvarkingas ir logiskas, o kad menininkas dar turi ir smegenu, tai labai sveikintina. man atrodo, idomu, kad studentas raso apie savo dest. be to, taigi akadej studikai seniai teorinius darbus raso, privalu jau but bent kiek universalesniu. viskas cia normaliai, nemaciau tekste nei vienos nesamones ar kokio nelogiskumo

45533. Siūlas2008-02-29 16:07
oro burbulus geriausiai moku leist:)) Tai dar blogiau, jei teorinius mokosi rasyt, ir po to raso sitaip, neapgalvotai, arba tiksliau pasakius, sitaip visko prirasyta, gabalais sudeliota, nes is esmes neturejo ka pasakyt. Stai kas baisiausia :o nelogiskumo nera, nesamoniu nera, tik va skaitai ir kazkodel galva kraipai:) Ir dar norisi parasyti pazymi pvz ketverta su pliusu;))Arba penketa su minusu. Nu myliu as Aldonos lipdinius. tai ka man dabar daryti:)? MYLIU! To cia ir reiskiuosi, kaip durnius!

45534. toto2008-02-29 16:38
O aš tekste pasigedau, beveik neradau, aprašytų mano akiai akivaizdžių Aldonos Jonuškaitės-Šaltenienės kūrybos ženklų.

Pirmoji pastraipa - valdiškai apie biografiją.
Antroje - paskiesta, pritempiant „Dalios“ galeriją.
Trečiojoje - universaliai užsiminta apie skulptūrą, neutilitariškumą, standartiškai pakliedėta apie sakralų aktą ir šlykščiai vulgariai nusikliedėta iki pagoniškų dievybių ir žiaurių gamtos jėgų.
Ketvirtoji - įsuka geriausių litvininės kritikos štampų karuselę. Sunku patikėti, jog tai galėjo parašyti pilno proto individas. Ji tiesiog verta parodijisto plunksnos.
Penktojoje „meninėmis“ žodžiavimo/gražbyliavimo išraiškos priemonėmis pasiekiamos net paukščių gripo epidemijos aukštumos.
Šeštojoje - autorė vainikuoja lingvistinį idiotizmą, pareikšdama keramikę turint „polinkį narstyti kultūros ir natūros, laukinės gamtos ir civilizacijos ištakas...“.
Finalinė septintoji - čia jau nustebsite - normali. Normalaus žmogaus rašyta pastraipa. Galėčiau nesutikti su autorės fraze „spalvota, ryški, lyg besišaipanti grėsmė“, bet ...gi kiekvienas mato savaip. Tas tiesa, nuo to buvo galima ir pradėti.


45535. enciklopedysta2008-02-29 16:57
konceptualioji keramika- dar vienas vietiniu besmegeniu isradimas.

45544. oho....2008-03-01 02:31
noreciau pamatyti ta sena nupirdusi marazmatika (-e), cia a la profesionaliai narstanti teksta... vaizduoja, kad gelbsti gera mena nuo blogos interpretacijos. bet kaip ta daro... "slyksciai vulgariai nusikliedeta iki pagonisku dievybiu"... jofana, taigi menininke taip sako, juk ja cituoja!!! taigi, ar tik, pirdylos, nebus jusu gerbiama menininke idiote, pagal jusu standartus. nu ir bezdalai... ne, vis gi karta mazdaug nuo 40 ir virs reiketu gerokai praretinti, kad pirdylos atlaisvintu eteri. prisikniso prie normalaus rasinelio, ir issikalineja, bet jau nebemato per storus pliusinius akinius, kad ant menininkes varyt pradejo!!!

45550. kiskis p2008-03-01 12:15
menininkei, berods, irgi gerokai virs keturiasdesimties. tas, kas graziai lipdo nebutinai protingai kalba. o nuo situ sneku apie pagoniskas dievybes, ugnies ir molio sventa jungti ir puodziaus ranku nepakartojama prisilietima tikrai vimdo. taigi jaunoji kritike verciau neperimtu pirdylu leksikono ir nekartotu nuvalkiotu klisiu. labai butu ne pro sali nuosva prota pamiklinti.

45554. jeee2008-03-01 14:52
duskusija darosi idomi. nepasitikek menininku!!! devizas toks. maza kad jo menas idomus, bet jis pats gali buti labai labai, net gi pavojingai durnas... bet juk rasantis turi teise menininko intencijas aptarti, tai visiskai normalu. tai juk tik citata buvo... tagi, isvada tokia aldona Salteniene - durna, neklausykit, ka ji kalba, vimdo nuo jos "pagonisku" viziju... absurdas, ir tiek, pirdylos. tai uz ka jus megstat Aldona? negi ji tik instinktu valdoma amenybe, ir jos kuryboje racionalumo nerasta? mazdaug, galvoja apie pagonybe, o gaunasi fig znajet kas, bet laaaabai grazu. nesamone.

45556. kiskis p2008-03-01 15:57
taip, aldona salteniene, mano manymu, yra emociju valdoma ir labai subjektyvi asmenybe. verciau groziuosi jos menais, negu klausau ka jinai sako. be to, tai ne menininko reikalas aiskinti savo kuryba. alodna savo padare, ir nereikia jos kisti. kalbama apie dailes kritika.

45559. kiskiui2008-03-01 17:18
kiski - siule, tu pats esi emociju valdoma ir subjektyvi asmenybe. o is gilaus aplinkybiu ismanymo bei pazinciu aisku, kad dar ir senas pirdyla. aldona savo padare, nereikia jos kisti... na gi ne apie psicha koki kalbam, vis gi apie talentinga ir mastanti zmogu... o kazkokiu krtikos taisykliu tikrai nera, ir tai, ka sako menininkas, gali but labai idomu. tu juk pazisti Salteniene, zinai, kad jos geriau neklausyt, o gal kam kitam labai idmomu, kaip ji masto, kas jai svarbu? ne veltui Andriusio knygele, kur menininkai apie save ir savo kuryba PATYS kalba labai pasiteisino, tai unikalu, l. idomu! cia jokiu tabu rasanciajam nera ir negali buti. berods, rasinio autore kazkokiam pirdylai skersai kelio perbego, ir tiek.

45561. kiskis p2008-03-01 17:25
kadangi tikrai esu emociju valdoma ir subjektyvi asmenybe ir dar esu isvadinama pirdyla, gal galiu atsakyti panasiai? gal zalias besmegenis jaunimelis prisestu uodega uzuot itikejes savo izvalgumu ir ismintim? o su kelio perbegimu - labai banaliai uzbaigete, labai lietuviskai.

45562. kiskis p2008-03-01 17:29
nesakau kad pazistu salteniene ir kad jos geriau neklausyt. manau kad menininkas viska pasako savo darbais, avine.

45563. kiskis p2008-03-01 17:38
beto as ne siulas, jeigu manai kad gali labai gudriai atpazinti, tai juodai pasimovei.

45565. kiskis p2008-03-01 18:50
pavyzdziui, jeigu absoliuti dūra scigliene pavaro kliedesio, nebutina ja cituoti.

45566. chi chi chi2008-03-01 18:58
vaje, supyko internetinis Erelis... labai lietuviska yra visus durniais vadinti, tai faktas. taigi, tamstele pats labai lietuviskai elgiates.

45567. chi2008-03-01 19:09
kiskiskas pasikelimas ir visazinyste juodai uzknisa. gal galetumete paskelbti saraseli garbingu asmenu, kurie turi teise kazka viesai veptelti? ar tokiu apskritai yra?

45568. kiskis p2008-03-01 19:25
gaila, kad jus dar nepriauges diskusijai. bet tikiu, kad dar nepriklausote pirdylu kategorijai, taigi vilties yra.

45569. kiskis p - chi2008-03-01 19:34
tokiu apskritai yra.

45570. kiskis p - chi2008-03-01 19:35
kai pamatysiu, jus pasikviesiu ir parodysiu pirstu. ctoby znal.

45572. nepriauges2008-03-01 20:04
aha, labai konstruktyvios diskusijos, iki tokiu tik "augti ir augti". o ju esme nusakoma labai trumpai ir aiskiai - visi yra durniai, ir tiek. nieko idomaus ir naujo. nyku.

45575. toto2008-03-01 21:03
Net septynis komentarus iškentėjai, sau oponuodama, kol pagimdei „nieko įdomaus ir naujo“. - Nyku. Nebūk durne - spjauk. Skambink draugei ir eik į klubą.

45576. ...2008-03-01 21:11
aciu uz rupesti, bet kur jau man su jusu kantrybe susilyginti siame "zanre", ji tikrai pavydetina. matyti, kad i klubus tamsta tikrai nevaikstote, o saziningai sekat "zydraji ekrana" ir menkiausius pasikeitimus jame. vargselis... taip ir isproteti galima, ir regejima susigadinti, o ir mastymo kokybei tai tikrai nepadeda, matyti.

45586. kiskis p2008-03-02 14:31
va taip ir buna. is pradziu apie mena, o paskui tik še še viens kitam i snuki.

45587. sick2008-03-02 16:36
kas cia pasidare, kad litmeni pradejo skaityt, komentuoti?

45630. puiku :-) 2008-03-04 21:44
neblogas straipsnis parasytas

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Spalio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 10 iš 10 
21:26:53 Oct 30, 2011   
Feb 2009 Jun 2014
Sąrašas   Archyvas   Pagalba