Esame sunerimę dėl kai kurių politikų ketinimo uždrausti komercinę reklamą Lietuvos radijuje ir televizijoje. Mūsų įsitikinimu, vien iš biudžeto finansuojama LRT būtų labiau priklausoma nuo LR Seime atstovaujamų politinių jėgų, todėl gali kilti grėsmė žodžio ir piliečių saviraiškos laisvei. Toks draudimas būtų parankus tik komerciniams televizijos kanalams, nes jiems politiniu sprendimu atitektų LRT užimama reklamos rinkos dalis. Iš reklamos gaunamos LRT lėšos būtų pakeistos iš biudžeto skiriamais mokesčių mokėtojų pinigais, kas neišvengiamai sumažintų kitų kultūros sričių finansavimą. Taryba, sudaryta iš visuomeninių organizacijų atstovų, laiduoja LRT nacionalinio transliuotojo statusą, jo ryšį su visuomene. Formuojant tarybą pagal politinę konjunktūrą būtų pažeistas šis ryšys, ir taip pat kiltų grėsmė žodžio laisvei.
Lietuvių PEN centro valdyba
Vilnius, 2002 spalio 30 d.
Rašytojai, pasirodo, yra rinkodaros specialistai. Gerai išrašyta priežastinių ryšių grandinė, tik tiek, kad nepilna (nematau abonentinio mokesčio), be grįžtamojo ryšio. Yra klaidų: elementarių loginių ir psichologinių. Nedrįsčiau teigti, kad jos padarytos tyčia.
Šiap ar taip, problema yra. Dabar norint į LRT pritraukti reklamos, reikia didinti auditoriją: kokybė + pataikavimas. Atsisakius reklamos, pataikavimo žiūrovui nebereikėtų, bet ir kokybė sušlubuotų. Kur reikia pagalvoti, tai apie kokybės išlaikymą. Praktiškai įmanoma.
Patys musa, patys rekia! Nuolat kartojama, kad reklamos igriso (ir is tiesu taip yra), o dabar tiesiog ju prasosi!
Ivardinkim kitaip si reiskini: uzsleptas, neisisamonintas protestas Povilionio ir apskritai valdzios savavaliavimui