Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2007-10-26 nr. 3162

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• AUDRIUS DZIKARAS60
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS

AKTUALIJOS 
• SPALVOTOS KOLONIJOS

ESĖ 
• Stasys Stacevičius.
ŽYMĖTOS KNYGOS (4)
4

KNYGOS 
• „VILNIUS UNIVERSITY“
• „KŪNO RAIŠKA ŠIUOLAIKINIAME SOCIALINIAME DISKURSE“
• „POKALBIAI TĖVO STANISLOVO CELĖJE“
• „LITHUANIAN AMBER“
• (PA)SKAITINIAI17
• NAUJOS KNYGOS

LITERATŪRA 
• Jadvyga Bajarūnienė.
TRYS DIENOS GDANSKE SU GÜNTERIU GRASSU
5

DAILĖ 
• Saulius Kruopis.
NIDOS TAPYBOS PLENERAS NUTIESĖ TILTĄ IKI „BRÜCKE“ MUZIEJAUS BERLYNE
3
• Lijana Šatavičiūtė.
KONTUŠO JUOSTOS – LIETUVOS DIDYBĖS LIUDININKĖS
1

TEATRAS 
• Daiva Šabasevičienė.
VITALIJAUS MAZŪRO ATGIMIMAS
1
• Ridas Viskauskas.
SPEKTAKLIO SĖKMĖ – KŪRĖJŲ ASMENYBĖS

MUZIKA 
• Edmundas Gedgaudas.
TARP GRAŽIŲ GESTŲ IR MEILĖS
2
 Laima Slepkovaitė.
„VILNIUS JAZZ 2007“ INTRODUKCIJA IR FINALAS
44
• Andrius Kairys.
LOVOJE SU DAKTARE KVIN
21

POEZIJA 
• Agnė Klimavičiūtė.
NUORAŠAI IŠ bio-GRAFIJŲ
68

PROZA 
• Nijolė Kliukaitė.
SAULĖ AFELYJE
3

VERTIMAI 
• Jorge Luis Borges.
PARABOLĖS. PROZINĖS MINIATIŪROS
3

AKTYVIOS JUNGTYS/ ŠIUOLAIKINIS MENAS 
• Andrius Jevsejevas.
...(NE)PALIKDAMAS PĖDŲ...

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• DIAGNOZĖ: POETAS?1

KULTŪRA 
• DAINŲ ŠVENTĖS AIDAI IŠ KALNŲ PARKO4

KRONIKA 
• SALOS
• JONAS KAVALIAUSKAS 1920 12 10–2007 10 19
• PREMJERŲ SAVAITGALIS KAUNO LĖLIŲ TEATRE
• LIETUVIŲ KALBAI ELEKTRONINĖJE ERDVĖJE IŠSAUGOTI – MOKSLEIVIŲ KONKURSAS
• ŠIS TAS APIE „MEDĖJĄ“

DE PROFUNDIS 
• PATARIMŲ IR PAKLYDIMŲ RETRO1

PARK@S 
• ROLANDAS ANDRIJAUSKAS: PASAULIS NETURI RIBŲ4
• Gintautas Mažeikis.
PILIETINIŲ ALTERNATYVŲ FRONTAS
• Arūnas Uogintas.
MINTYS PO KELIONĖS Į VENECIJĄ
• Vigmantas Butkus.
KURTUVĖNAI: LITERATŪROS IR ASMENINĖ ISTORIJA
3
• Julija Karavajeva.
ŽVILGSNIS Į LIETUVOS SINAGOGAS

MUZIKA

„VILNIUS JAZZ 2007“ INTRODUKCIJA IR FINALAS

Laima Slepkovaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija

Kiekvienam meno reiškiniui, besi­skleidžiančiam laike, svarbūs dramaturginiai taškai yra pradžia ir pabaiga: pirmoji turi suintriguoti, antroji – įtvirtinti teigiamą įspūdį. Dvidešimtojo „Vilnius Jazz“ festivalio programa buvo sudaryta pagal visas naratyvines taisykles: prasidėjusi nuosaikiai, pabaigoje papylė ryškių, rėžiančių ausis garsų krušą.

Muzikos poveikis prasideda nuo grupės pavadinimo, ypač jeigu jis skamba kaip „Farmyard Animals Trio“ – „Sodybos kiemo gyvulių trio“. Pasivadinusių gyvuliais muzikų kūryboje turėtų būti triukšmo – gal ne tokio, kaip laukinių gyvulių, bet vis dėlto... Ne, ansamblis iš Didžiosios Britanijos nepateisino pačių prisilipdytos etiketės. Neįprastą tembrų derinį – saksofonas (Brendanas Kelly’s), tūba (Alexas Kidstonas) ir būgnai (Pete’as Floodas) – jie naudojo gana atsargiai: nedrąsiai darė ekskursus nuo balkaniškų, ispaniškų, žydiškų dermių atonalumo link; world music elementai, pašaukti susilydyti su muzikantų fantazija ir pagimdyti negirdėtą garsą, tebuvo paprastos stiliaus citatos; ir nė vienos kompozicijos forma nepažeidė tobulo rėmo „tema–improvizacija–tema“. Bet yra viena svari priežastis, dėl kurios šis ansamblis sugebėjo sukurti intrigą: muzikantai buvo nuoširdūs ir nebandė apsimesti tuo, kuo nėra. Jie tiesiog smagiai, su pasimėgavimu muzikavo, todėl ir klausytis buvo malonu.

Arūno Šlausto projektas, priešingai, – atvirai pretenzingas: džiazo ir klasikos jungtis. Idėja nenauja, projektas – taip pat. Šią muziką dar prieš porą metų grojo „Contra Jazz“, ir berods netgi yra išleistas įrašas.

iliustracija
Monika Heidemann

Lyginant su „Contra Jazz“ projektu, čia sumažėjo (tiksliau, išnyko) Vytauto Mikeliūno, kaip solisto, vaidmuo, pagausėjo komponuotos medžiagos, įterpti keli nauji solo – žodžiu, su medžiaga buvo dirbta. Tačiau vargonų tembru cituojamas J. S. Bacho Tokatos d-moll motyvas, varpelių (stikliukų) popmelodija, dirbtinė rimtis, eklektika ir išbarstyta forma – visa tai liko, ir jeigu buvo kiek nors įtikinama, tai atlikėjų dėka. Vytis Nivinskas grojo tą vakarą stulbinamai švariai, galingai ir būtent tokia tikra modernios muzikos dvasia, kokią skleidžia aukščiausio lygio šiuolaikinės muzikos atlikėjai. Tai – meistras, kuris gali padaryti iš vidutiniškos muzikos gerą, iš geros – šedevrą.

Ta pačia savybe pasižymi Valerijus Ramoška. Jo solo tapo darnos oaze Šlausto minčių miške, Darius Rudis perteikė lengvą ir veržlų laiko tiksėjimą, Danielius Praspaliauskis taip pat dar neiššvaistė savo talento popprojektuose, „Chordos“ kvartetas griežė preciziškai ir energingai... Tačiau to negana.

Po koncerto Rusų dramos teatre veiksmas persikėlė į „L’Amour“ – glamour stiliaus klubą, kurio ažūrinės apdailos fone skambėjo purvina, psichodelinė muzika. Monika Heidemann, su grupe atvykusi iš JAV, man nepadarė įspūdžio. Jos kūryba paveikta Björk, eksperimentinio roko ir dar dievaži ko, ko aš nesiklausau ir nebandau suprasti. Išgirdau negatyvų komentarą: „Tokios muzikos – pilnas Niujorkas“. Ką gi, jeigu iš tiesų pilnas Niujorkas, vadinasi, tai buvo prasmingas koncertas: Lietuvos jaunimui reikia žinoti, ką veikia bendraamžiai Niujorke. Iš ten dabar pučia pagrindiniai vėjai, arba bent jau glūdi didžiausias kūrybinės energijos branduolys.

iliustracija
„Farmyard Animals Trio“

Vakarą (naktį) užbaigė „Magic Mushrooms“. Stebuklingi grybai, matyt, priartėjo prie savo garso svajonės. Dar prieš metus buvę įdomūs, šmaikštūs, bet „per jauni“, dabar jie nustebino naujos koncepcijos branda ir raiškos laisve. Jų truputį pankiška, rūgšti ir technokratiška muzika nepanaši į nieką. Manau, būtų laikas pasirūpinti reklamine programa ir siekti tarptautinės karjeros, nes tai, ką jie daro dabar, – jau produktas, be to, unikalus ir geros kokybės.

Tokia buvo „Vilnius Jazz“ įžanga, pateikusi margą mišinį, kuriame buvo stiprių dūrių, tačiau tikrą katarsį patirti dar buvo per anksti... Sekmadienį, baigiantis festivaliui, pasirodė keturi ansambliai, kurių pirmuosius du vienijo polinkis į minimalizmą, antruosius – tikėjimas tembro magija.

Pirmoji prancūzų Andy Emlero (fortepijonas), Claude’o Tchamitchiano (kontrabosas) ir Erico Echampard’o (būgnai) trio sukelta asociacija – „melodingumas“, nors nebuvo sugrota nė vieno darinio, kuris primintų tradicinę melodiją. Melodingumo įspūdį kėlė skaidrūs fortepijono pasažai, laisva, „kvėpuojanti“ būgnų partija, išraiškingos kontraboso intonacijos. Nors trys ilgos kompozicijos buvo pagrįstos tik kartojamais groove’ais bei abstrakčiais, laisvai plevenančiais skambesiais, visos jos skleidėsi pilnatviškai ir intriguojamai – mat Andy Emleras yra išradęs tobulų faktūrų receptą, o atlikėjai aiškiai neabejingi kiekvienam savo skleidžiamam garsui.

iliustracija
„Ronin“
Nuotraukos iš festivalio archyvo

Priešingai nei prancūzų trio, kuriame kiekviena individualybė ir jos energijos srautas yra gyvybiškai svarbus, šveicarų grupė „Ronin“ groja nuasmenintą, neutralią muziką. Čia veikia amerikiečių minimalizmo dėsniai, džiazinis pradas glūdi tik ansamblio sudėtyje (klavišiniai, kontrabosinis klarnetas, perkusija, bosas, būgnai), sutviska pavienėse sinkopėse, kai kuriuose groove’uose ir keistose, „sulėtintai“ plėtojamose improvizacijose. „Gyvų kompiuterių“ muzika nesiekia veržlumo, ji beveik sustingusi. Kiekviena muzikinė molekulė – išdidinta, suskamba po daugelį kartų preciziškai vienodai ir... nepabosta, nes ji – nepriekaištinga!

Juozo Milašiaus garso sadizmo operacija taip pat buvo organizuota, netaupant laiko ir skiriant daugiau dėmesio panirimui į būsenas negu greitai įvykių kaitai. Garso iškraipymo aparatus, skaitmenines kartojimo sistemas ir kitokią įrangą jis valdo virtuoziškai. Bet kai tembras, magiškoji garso spalva modifikuojama taip, kad per elektronikos šydą nebegirdi nieko natūralaus, kai minimalus fizinis judesys sukelia milžinišką triukšmą ir sykiu gitaristas atlieka daug veiksmų, kurie tiesiogiai nesukelia garsų ir savo ritmu ardo skambančių judesių ritmą, kontaktas tarp atlikėjo ir klausytojo gali nutrūkti, kas man ir nutiko. Audringos ovacijos bylojo, kad patekau į konservatyviosios mažumos gretas. Privalau prisipažinti, kad apkritai nekenčiu elektrinės gitaros garso (vienintelė išimtis – prieš metus svečiavęsis „Vilnius Jazz“ Marcas Ducret).

iliustracija
5 nuotr.

Milašiaus muzikoje pagrindines teigiamas ar neigiamas emocijas kėlė tembras – jis sąlygojo jo koncerto išskirtinumą, kūrė atmosferą bei prasmę. Sainkho Namtchylak (su saksofonininku Wolfgangu Puschnigu bei pianistu Paulu Urbaneku) balso tembras, tiksliau, milijonas technikų, kurias ji naudoja, yra dar labiau išskirtiniai ir turi milžinišką galią. Ji atliko įvairiažanrę programą, kurioje skambėjo kvazifolkloras, kvazidžiazas (tokia tiesmuka, restoraninė atmaina), kvazivaikiška daina ir netgi kvaziromansas... Sainkho yra tikra šiuolaikiška menininkė, jaučianti šiandienos estetinių srovių energiją, grožio matus, turinti intuiciją, talentą. Bet didžiausias jos koziris yra azijietiškas dainavimas – šiais laikais niekas neveda žmonių iš proto taip, kaip autentiškas folkloras. Sainkho balse, netgi atliekant originalias kompozicijas, glūdi kažkoks tikras, tyras, pirmykštis atbalsis, todėl jos galima klausytis amžiais. O tie fantastiniai lydiniai, kuriuos ji sukuria, žaisdama aliuzijomis į įvairias pasaulio muzikos atmainas, tėra liukras ant pyrago –­ ji garbinama ne už tai.

Dvidešimtasis festivalis nevengė pasikviesti atlikėjų, kurie ne kartą yra koncertavę Lietuvoje. Jubiliejų dera švęsti gerų draugų rate, ir ši praktika visiškai pasiteisino: iš trylikos festivalio koncertų devynių noriai pasiklausyčiau dar kartą.

 

Skaitytojų vertinimai


41675. Gonzo2007-10-29 01:28
Gražiai parašyta. Įdomu, ar Sainkho susigražino dainavimą dviem balsais vienu metu, kurį ji deja prarado susidėjusi su džiazmenais. Pirmame visuomet tautai reikalingo Gusčio festivalyje dar turėjo. Būtų praradusi, jei ir vien folką būtų dainavusi koncertuose, įtariu. Tokiam autentiškam sakraliniam menui scena ir publika už pinigus - ko gero neišvengiama žūtis. dėl Niujorko, neverta krimstis, visi pučia dūdelę, kad Niujorke skamba vien tokia ar tokia muzika. Nonsensas. Juk tai milžiniškas miestas. Ar įsivaizduojate, kad Niujorke kas savaitgalį įvyksta iki 200 apmokamų koncertų, neskaičiuojant saviveiklinių nemokamų...iš esmės jazz klubai, rimti jazz klubai neįsileidžia neprofesionalios muzikos, yra stipri muzikų sąjunga, kuri to neleistų, net gatvės muzikantai prestižinėse vietose turi gauti profų leidimą. Kas liečia jazz, tai NY jau nuo 1975 metų dominuoja hard bopas. Juokinga, kad kaip tik tuomet Brukline užsidarė paskutinis lietuviškas kabakas, kur girti tautiečiai traukdavo "Ant kalno mūrai", įsivaizduodami, jog tai lietuviškas autentiškas folkloras. To kabako iškabą dar galima rasti ant pastato sienos, netoliese duzgia latinosų poertorikiečių landynė su dabar lietuvoje madinga lotynų amerikos muzika. Grand Central stotyje akademinės muzikos virtuozai užkabina ant gaidų muzikų sąjungos aprobuotą licenziją ir taip malonindami didžiulės stoties lankytojus susišluoja nemažai gražaus pinigėlio. pankai lyg niekur nieko šutina a la sex pistols, o čikagietiškas bliuzas ir bugiešnikai turi savo skyles. /// "Geros Muzikos" klubui taip pat linkiu gerų pinigų, nors visi lenda kaip organizatoriu draugai nemokamai. GMK nuolat gabena guvaus bliuzo ir kalifornietiškas rokinis variantas "Imperijos karūnos" nors neblyksėjo virtuoziškumu, bet "Nuodėmės" klubo lankytojus Kaune pralinksmino atsakančiai. Viename festivalyje ir Jučas buvo pateikęs puikaus bliuzroko. gaila, kad tradicinis jazz ir bliuzas eliminuojamas iš džiazo festivalių. matyt tai ne tik organizatorių riboto skonio, bet ir finansinio nepajėgumo rodiklis. Iš pavardžių sprendžiant, geriausio įspūdžio galima tikėtis iš Mama Jazz lapkričio pabaigoje Vilniuje CITY JAZZ festivalyje. Gal Laima aprašys ir tuos žmones, ir Niujorke reziduojantis John Scofieldas, ar tradicinė legendinė chebra iš Čikagos nusipelnys Slepkovaitės malonių žodžių???

41701. gonzui2007-10-29 10:28
raminkis su savo tuo skofildu viena karta.

41730. Elko2007-10-29 19:45
pasakei ir sventa:)

41736. JuKa :-) 2007-10-29 21:01
Juozo Milasiaus pasirodymas is tikruju buvo vienas paciu ryskiausiu festivalyje ( bent man salia Fritz Hauserio ir Ronin koncertu), o "profesionali" kritike leidzia sau sakyti "nekenčiu elektrinės gitaros garso (vienintelė išimtis – prieš metus svečiavęsis „Vilnius Jazz“ Marcas Ducret)". Nezinau, truksta zodziu ... tada nerasyk is viso, eik dirbti kita darba jei negali klausyti.

41739. Laima 2007-10-29 21:55
taip, aš nekenčiu el. gitaro garso, ir tai - ne J. Milašiaus problema, todėl aš ir prisipažįstu, paaiškindama, kodėl likau kurčia. Suprantu, daug kam patiko, bet jau man tikrai F. Hauser ir Ronin buvo vieni didžiausių festivalių pikų, aš nemanau, kad objektyviai (jeigu muzikoje gali būti kas objektyvaus) J. Milašiaus kūryba vertingesnė. Manęs nepalietė - nei J. Milašius, nei aš tuo nesame kalti. Berods, buvau maksimaliai nuoširdi, o jeigu mano pojūčiai nesutapo su tamstos, tai dar nieko nesako. Juk aš neparašiau "J. Milašius nemoka groti, bjauru" :) pripažįstu jo virtuoziškumą, pripažįstu, kad už viso to galbūt, kažkas slypėjo, bet jis kalbėjo man nesuprantama kalba. Užtat Ronin - priešingai - suskambo lyg vaikysteje gidreta dainele, apzavejo neispasakytai, o vat Uzkuraitis iseidamas minejo, kad tokios muzikos namuose ne uz ka neklausytu Nu vat kur ta teisybe? Milasius liko mno neisgirstas, taciau berods tuo nenoreta pasakyti, kad jo pasirodymas butu prastas.

41740. Rūta2007-10-29 22:15
Man toks simpatiškas jų logo - VilniusJazz20 !!!!!!!!!

41792. G>417012007-10-31 06:23
kodel ramintis? as neramus ir nakty ir diena

41800. f.l2007-10-31 15:42
o man Ronin buvo pusiau nusivylimas. bet neatsiprasinesiu :)

41802. Arūnas2007-10-31 18:25
Laima, vis dėlto "electro gitaros garsą" tu sulieji su J.Milašiaus asmenybe. Solidarizuočiausi su tavimi, jei išrėžtum - nekenčiu J.Milašiaus (jo muzikavimo stiliaus, manieros, etc). Pripažinimas kad bent koks instrumentas iš principo skleidžia "nekenčiamą" garsą, yra naivus. Viskas gi priklauso nuo to, kokiose rankose jis yra. Neabejoju, kad esi per mažai girdėjusi šio instrumento virtuozų. Jei pageidautum, pateikčiau tau DVD variante unikaliojo Carlos Santana koncertų ciklą Montreux festivalyje, kada jis kvietė elektrinės bliuzinės gitaros juodaodžius asus ir padarė šventę džazų gerbėjams. Nepatikėčiau, jei nepatirtum malonumo. Taip pat ir nuo gitaros garso...

41803. Laima 2007-10-31 18:44
oooo, Santana... Na, tai jau net nebe gitara, tai - SANTANA. Žinoma, galima dabar paminėti galybę nuostabių virtuozų, kurie kelia visai kitokius jausmus, bet tiesiog kaip instrumentas, man el. gitara tikrai yra vienas šalčiausių, ir klausydama J. Milašiaus pagavau save ties noru atskirti jo muziką nuo tembro, įsivaizduoti tuos pačius garsus, atliekant kitu instrumentu. Man trukdė garsas, jo stiprumas (pakeliamas, bet kažkoks neproporcingas). Ir man gerokai pritrūko laiko nustatyti savo santykį su šia muzika. Taigi, tebūnie kolkas kaltas instrumentas. Pripažįstu, kad tai yra naivu - per lengvas būdas pagrįsti savąjį "nepatiko".

41813. Arūnas :-) 2007-11-01 09:34
Leisk išlikti kategoriškam - šiuo atveju kaltas tik Juozas su savo muzikos samprata. Gitaros "šaltumą" (ši savybė tarsi instrumento prigimtyje - juk garsas sukuriamas tik elektroniniu būdu) puikiai nusako įvairių metalo pakraipos muzikų "ardymaisi". Žiūrėk, vieno rankose - tik efektingumui išgauti panaudojamos galimybės. O pas kitą ir dūšia prasiskverbia pro tuos elektrinius garsus... Galima įžiūrėti ir prieštaravimą tavo nuostatoje - štai paima į rankas tą šaltąjį instrumentą toks talentas kaip M.Ducret, ir jau GERAI. Todėl ginsiu taisyklę, kad nėra blogų instrumentų, yra tik neveinodi grojikai. Jei Carlosas tokius šūksnius sukėlė, tai jo live pasirodymus būtinai pateiksiu prie progos...

41849. i2007-11-02 20:17
nesigincysiu , nes negirdejau koncertu . tik del milasiaus pasakysiu . kad jo klausant reikalingas tam tikras muzikinis isprusimas , nei tembrai nei gitaros , nei garso stiprumas, netgi jo technika t.t.t. niekas cia nekaltas . Pasiulymas: daugiau dometis , placiau dometis , daugiau klausyti ivairios muzikos.

41855. Laima 2007-11-03 01:13
Ačiū už pasiūlymą, tačiau daugybė žmonių, nuo penkerių metų muzikuojantys ir ryjantys muziką nesveikais kiekiais, nemėgsta J. S. Bacho, arba F. Chopino, arba, sakykime, vien chorinės muzikos - nu neveža, ir viskas. "Tam tikrą" muzikinį išprusimą - LMTA bakalaurą ir daugiametę aktyvaus koncertų/įrašų klausymo patirtį aš turiu, ir J. Milašiaus muzika man nepasirodė per sudėtinga (juolab jis buvo labai demokratiškas - vieną kompoziciją pagrindė vien T,S,D), tiesiog - svetima. Ji nėra bloga dėl to: daugeliui patinka. Bet netgi jeigu aš, prieš recenzuodama koncertą, išgirstu daugelio mano autoritetų teigiamus atsiliepimus (vien teigiamus, tikrai), jeigu muzikanto meistriškumas yra akivaizdus, bet aš nieko nepajutau ir nepriėmiau jo žinutės, būtų nenuoširdu nuslėpti savo atstūmimo reakciją. Ir aš žinau, dėl ko ji kilo: dėl didelio mašinos vaidmens. Mašiną valdė žmogus, taip, bet, mano ausim, daug gyvo žmogaus energijos pradingsta, transliuojant garsą per tiek aparatų. Daugiau ir plačau domėtis nepakenks ir po 70 metų, jei gyva dar būsiu, bet tai nėra garantas, kad man patiks, bus priimtina ir jaudins viskas, kas profesionaliai sukurta ir atlikta.

41857. Holdas Gintautui Abariui :-) 2007-11-03 04:48
Aš paprasta verslininkė, bet suprantu, jog Lietuva nesveikai vystėsi, kalbant apie jazzą. Juk Vilniuje pirmu smuiku grojo visada Ganelino trio, tai išaugo free orientuoti vaiky`ukai - temperamentingasis Petras Vyšniauskas, solidusis Liabutis, po to ir Milašius...kuris toks galėtų būti pilnas, švarus ir reikalingas, jei būtų užaugęs laisvas nuo free įtakos, nuo rusiškų skomorochų - nesakau, jog tai vien blogai - įtakos...nors Ganelinas kopijavo Miles Davis ir kiek Monką, pats prisipažino, o Čekasinas - Ornettą Colemaną, Vladimiras buvo ir yra tikras rusų juokdarys, skomorochas, paveikęs visą plejadą lietuvaičių. Štai dejuok dabar, kad Lietuvoje nebuvo tradicinio jazz`o mokyklos, arba nustelbė tas nelemtas GTČ populiarumas. Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje tradicinis jazzas neužleido pirmaujančių pozicijų laisvajam avangardiniam eksperimentiniam jazzui...liūdniausia, kad Viačeslavo Genelino trio pagimdė ir didį surauktų kaktų Gusčio festivalį, o galėjo Gustį pažadinti koks mūsų Artas Farmeris iš Pabradės, būtų geriau, nei Tarasovas/Ganelinas/ČK, ar dar koks atvykėlis iš Archangelskų/ Murmanskų...vis vien išvyko į Pažadėtąją žemę, po velnių. O teisingos muzikos propoguotojas Gintas Abarius ir Aleksandras Fedotovas neatlaikė vieni prieš iškvaišusius free vėliavnešius, kad juos kur ši...sutrauktų:)

41858. ir jau ko gero vėlu2007-11-03 05:01
Ne todėl, kad penkios ryto, o kad Abarių buvo galima atsiskraidinti iš Jav ir suregzti tradicinio jazzo šventę, kaip kad kažkada rengdavo Kaune, sukvietę Dimą Bulybenką ir Abarių and co. Vilniuje ar tokių buvo? Kai kurios Mterys važiuodavo iš Vilniaus į Kauną pasiklausyti savo vilniečių tradicijos puoselėtojų. Tai štai kaip ir kiek dešimtmečių nušlavė nuo žemės pamatus eksperimentatoriai:( Viena tokia paprasta moterėlėiš |Vilniaus, pamenu, sakydavo -eksperimentuoti reikia namuose, o klausytojui pateikite meno produktą, parengtą kūrinį...bet ką jie galėjo parengti? Maršų ir kokafonijos kokteilį geriausiu atveju...Vienas Bulybenkos honkis tonkis vertesnis už visą dešimtmetį nevaisingų free jazzo eksperimentų, kad jie kur nusprogtų. Na čia, kiek perdedu, bet iš esmės TAIP IR YRA, tikiuosi, kad teisingos muzikos ministras , neleis persivalgyti jazz rocko ar Latino...o vis teks ir teks pavydėti kaimynams lenkams, kurių tokia stipri tradicinio jazzo mokykla, ir tiek jų jazzmenų ragavo STANDARTINĖS abėcėlės berklio koledže. Liudas Mockūnas, berods vienintelis iš Lietuvos...ir tą nuboksuos pavyduoliai. Vilniaus didieji, piktieji pavyduoliai akmeninėmis širdimis...smysle rekvizit

41859. iš tikro :-( 2007-11-03 05:10
tais laikais atrodė toks puikus koncertų muzikavimas ganelino 3. nbet kai išgirdome gyvai Dexter Gordonus ir Miles davisus, atsitokėjome, nes Ganelino gyvai skambėjo kaip Miles Davis iš įrašo. Štai kokia apgaulė...ir tuomet atrodė, kad toks ir yra tikrasis, svarbiausias jazzas. Pamenu, veinas fanas man sakė, ką čia klausaisi Boney M, kai pasiūliau pakaifuoti nuo Jimmy Smitho...o iš esmės atvirkščiai - vaikai išgirsdavo tą sudirbtą free ir galvodavo, kad tik toks turi būti jazzas. Jie nespragsėjo pirštais iš pasitenkinimo, o pastatė pamnklą Fr. Zappai. Logiška. Ne Armstrongui, Ellingtonui, Goodmenui...iš tikrųjų visus straipsnius tad Laimų Miegavaičių vertinu neigiamai:( nors ji nieko nekalta...gaila, netikrinau

41860. toto2007-11-03 06:07
...tiesiog kaip instrumentas, man el. gitara tikrai yra vienas šalčiausių...“ (41803)

- Keistas neordinarus atvejis. Netikėtas ir kontraversiškas, nuo nagų iki ragų oficialiai opinijai prieštaraujantis teiginys! Sakyk, kur gavai tokį vienetinį temperatūros matuoklį, La?
    Bet nesiimsiu spėliot... :)
Priminei man kitą, identišką garsų pasaulio projekciją L&M`e - a la KONCERTO ĮRAŠAS NETAPATUS KONCERTUI *. Ten bandei suimt į saują dvi netapačios prigimties medijas - autentiško koncerto įspūdį ir garso įrašą. Gražių dalykėlių ten atradai tame subjektyvizme. Daug ir prašovei - moteriškai taip. Pvz. teigei „garsas čionai yra išdailintas iki nelietuviškos kokybės“ - nors jis specialiai(!) buvo paliktas toks, kokį užfiksavo, tiesa, superinė (ir nelietuviška) technika; arba dar - „įraše tebejuntamas bažnyčios aidas, bet kur kas silpnesnis“, - rašai apie techniškai neįmanomą įgyvendinti veiksmą (kai įrašinėjama toje pačioje klausytojų auditorijoje).

Kame čia kampas?
;-)


41870. Laima > toto2007-11-03 17:08
kampas tame, kad koncerto metu stovėjau kitoje vietoje, negu mirofonai. Garsas skyrėsi kardinaliai. Rašydama, maniau, kad suvedant įrašą įmanoma pakoreguoti tą reverbą. Tačiau, ko gero, jo nesijautė tiesiog dėl mikrofonų pastatymo vietos. Dėl garso išdailinimo: na, galbūt iš tikro "kalta" technika, mat tokio kokybiško garso lietuviškuose įrašuose retai tenka išgirsti. Priekaištą dėl garso režisūros technikos nepakankamo pažinimo priimu pilnai. Dėl instrumentų temperatūros: taip, turiu termometrą, įmontuotą ausyse ;) Ar negaliu aš tiesiog nemėgti tam tikro tembro? Nu daug kam, sakykime, operinis voklas nepatinka. Ar rašantiems į L&M privaloma ištirpti skitytojo lūkesčiuose ir susitapatinti su jo myliu/nemyliu? Žinau, kad rokačių yra daug, dievinančių tą pačią el. gitarą. Manau, jeigu jie pasiūlytų LM recenzentų paslaugas, Redakcija būtų laiminga... ;) Visiskai rimtai :))))

41871. Laima > 41857-418592007-11-03 17:13
????? Free džiazas yra normali muzika, kaip ir akademinis avangardas. Galbūt, "Gaida" - irgi blogas festivalis? Mozart forever, pamirškime, kokiame amžiuje gyvename? Jūsų žiniai, Lietuvoje organizuojami šeši (!) tarptautiniai džiazo festivaliai, ir tik vienas iš jų skirtas GTČ pasekėjams bei jų užsienio kolegoms, kurie yra Coltrane`o, Colemano ir to paties Monko pasekėjai. Visiems avangardo nemegėjams skirtas likęs 5-etas festivalių, iš kur tokia drama?

41872. :)2007-11-03 17:24
kazkas kazka nevykusiai "sustume" :)))

41876. Arūnas2007-11-03 19:34
Taip, amerikietės liudijimai apie GČT vyravimą visame kame Lietuvoje, gerokai "pasenusi" orientacija ir žinojimas.

41881. laima, tu jk protinga, kodel apsimeti nesvingacium2007-11-03 23:15
nu juk niekur pasaulyje tas free jau nemadingas. DRAMA YRA kad vadinamuose dziazo festivaliuose tikrojo dziazo nera, po velniu:( free kokafonija tinka niujorku, londonu triuksmingu didmiesciu beprociams, o ne normaliems svingaciams...tu ka, nesvingacius, laimute?

41882. Laima 2007-11-03 23:54
aš - ne svingačius, aš esu muzikė ir laukiu iš muzikos jausmų, grožio, o ne tam tikro ritmo, tam tikros frazuotės ir tam tikros harmonijos. Kas yra nurodęs, kas yra tikras džiazas ir kokia muzika tinka didmiesčiams, kokia - Vilniaus kaimui? I love Vilnius Jazz.

41884. nu gerai, gerbiama kritike, muzike ir profesorIA :-) 2007-11-04 00:30
labai patiko jusu straipsnis ir jusu istikimybe vilnius jezz. gaila pas mama jazz busiu su kita. ji dabar manes nepaleidzia, suprantate...kokia beda, bet nepraraskim vilties. oi blyn tuoj numirsiu is juoko. nu matot, egiptieciai galvoja, kad tikras dziazas yra tik pilvo sokis ir dar butinai prie suezo kanalo, saulei tekant...o esminskiskai tikras jazzas tai yra baisi kokafonija, ko daugiau neseksovu klaikiu garsu, kuriuos isgauna nepatenkinti labai intelektualus zmones ir kiti surauke kaktas klausosi to muzono ir tada jiems ne..vi. kam truksta intelekto, reikia tokio muzono, ypac Lietuvoje, nes cia intelektas vartojamas vietoj mesos ir vyno, kadgi pasibaige tautieciu pinigai...tarkime. kitaip as nesuprantu, kokiu velniu klausyti prasta muzika ir dar ja ginti...a, kad pardavineti mylimiems lietuviams slamsta. teisingai. tada sutinku, bet gal galima tuokart vadinti "he dziazas"? ar geriau hu jazzas...panasu i hudozestvennyj jazz? va, cia tokia pakistaniete sako, kad tikras jazzas yra nusrat ali hanas ar kaip jis ten fatteh

41885. is tikro :-( 2007-11-04 00:37
tai prisiminiau, vienoje knygoje skaiciau, kad kido ory, ar net bady boldeno laikais jazza laike kokafonija, is serijos `groja kaip iseina`, nors storivilyje jie pradejo vartoti ta muzika fainuose bordeliuose jau 1876 metais...dar ne jazza, bet juoduku orkestrine muzika nuosirdziai atliekama...dar ne regtaima...nors fonografu nebuvo, nezinome. yra labai gera graviura, kur juodziai su dudomis uz sirmos groja bordelyje, o Naujojo Orleano ponai su damomis kirkinasi su tokia senoviska nepatogia apranga...idomu kaip jie ten su tais krenolinais tvatindavosi? ka tu manai, laima? ar tau negrazu tvatintis? man tai labai grazu:) tiesa, tesiant, taigi surikdavo ir trenkdavo tada kai kurie jazzmenai bile kaip, bo kiti ir nemokejo groti, svarbu buvo filingas...juk jie gavo instrumentus svetimus jiems...nu apti zinai, knyzkas skaitei, bet aisku, pataikauk gusciui, viska darai teisingai, gausi vel akreditacija:)

41887. John McLauhhlin :-) 2007-11-04 01:04
"Free džiazas yra egoizmas"

41888. Carlos Santana :-( 2007-11-04 01:07
"Meditacinių diskų galiu prileisti begalybę, bet vieną dainą, kurią dainuotų visas pasaulis yra sunkiau sukurti nei kelis meditacinius diskus išleisti"

41889. Sorry, McLaughlin:) :-) 2007-11-04 03:14
Nu i6 tikro sitie pastabukai nepaveiks avant-garde gerbeju, taip kad viskas ok.

41890. Ale2007-11-04 06:23
Slepkoviene populiaresne uz bugnininka:)

41891. :)2007-11-04 11:22
Tikra zvaigzde Lietuvos kritiku padangeje

41897. VISAI simpatiskai raso2007-11-04 12:43
ir noreciau susipazinti, bet pavydi drage labai...gaila

41901. ...2007-11-04 13:41
raso tai simpatiskai, bet kartais buna agresijos protrukiai :(

41904. o kaip idomu, megstu temperamenta2007-11-04 15:21
o ka tada daro? per agresijos priepuoli ka daro?

41905. porno2007-11-04 15:27
shiaurys n. - komentaru liutas , niekaip nenulipa nuo savo kulturos :)

41906. oi tiksliai, nuodėeme2007-11-04 15:32
ir dar sekmadienis, reikes eiti pas kunigeli:) kūrybinio džiaugsmo, 41905

41907. Laima 2007-11-04 16:31
Aš gaunu akreditacijas iš visų... Nėra muzikos vien apie seksą, yra nepilnaverių žmonių, kurie negirdi nieko, išskyrus tai... Mes su Andrium dėl populiarumo nekonkursuojam. Juolab kas čia per populiarumas, kai vienas žmogus pila po keliolika komentarų iš eilės? :))))))))

41922. visai teisingai2007-11-04 23:49
kodel konkuruoti? visi yra skirtingi ir nepalyginami, tad tie "geresnis" - infantiliski, be to tikiuosi Antanas nepyksta, tai tik apsishaudymas...ir zhinoma jazz nera vien apie tai...bet sutarkime nebutina kalbetis suraukus kaktas, vaidinant fadiezus:)

42026. Šiaurinskas Narbutavičius Žiaurusis :-) 2007-11-06 23:32
Šiandien Vilniuje buvo labai subtilaus jazzo. Akomponavo pianistas Anusauskas o dainavo Violeta Rakauskaitė Štromienė. Milžiniškoje salėje niekas negalėjo atleisti jai žavesio, vakarietiškos aprangos, įsigytos JAV prieš dešimtį metų, kokios dar ir dabar čia nėra, lengvų pinigų...ir aišku vakarietiško beceremoninio laisvumo, bet vis vien katučių buvo nemažai. Žydiški šlageriai linksmiau suėjo nei liūdnasis Okudžava. Pasigedau jos geriausiai atliekamo gabalo "Strangers in the night", kuris po rotušės atriumu galėjo suskambėti mielai didingai. Visi kalbėtojai buvo įdomūs, o Irenos Veisaitės ko gero galėčiau klausytis visą naktį. Vis tik iš kelių šimtų moterų geriausiai atrodė Violeta, Laima Žiburkienė ir Luana Stebulė. Laima Slepkovaitė aišku sakys koks čia džiazas, bet geriau jau klausytis Anusausko su kerinčia Violeta atliekamos "Balalaikos" ir "Hava Nagila", nei avangardinio jankių jazzo:) Lietuvos jazzui nusipelnes gitaristas Ciechanovičius taip pat įvertino Rakauskaitės talentą. Buvo gaila atvykti iš Kauno ir neišgirsti "Strangers...", bet grįžęs namo galėjau tą gabalą revanšui klausytis keletą kartų iš piratinio Humperdincko diskelio...ir jis visai neblogiau streidžerius atlieka negu Frankas Sinatra. Buvo fainai, kad puikius dainų tekstus Violeta išvertė tiems, kurie nemoka pagrindinių kalbų, kaip kad ji.

42057. fgdklj2007-11-07 19:03
siaurinskui narbutaviciui ziauriajam :)- pritariu. jazz - folko, imprivizacijos ir fantazijos junginys... ar kur girdejote dodekafonini, serialistini, eksperimentini folka? kompozitorius turi isgyventi kurini... Kurinys turi tureti savo istorija, kuria galima butu perteikti klausytojui, kitokiu atveju zmogus po koncerto gales pasakyti kad jam buvo idomu, galbut nauja... bet vargu ar jis gales pasakyti kas butent ji suzavejo... apie zydiska muzika- zydai savo istorijoje turi begale juodu demiu , bet ju muzika yra tiek laiminga, kiek laiminga yra tik nedaugelio tautu muzika. atlikti ja yra didelis menas. :))) sujungti ja su jazz`u - super.

42072. zz job top2007-11-08 03:05
kokių velnių reikėjo trenktis į luizijaną, kad ten šokti prancūziškas kajun polkas???

42073. zhoppa again2007-11-08 03:06
atrodo rashosi cajun

42095. zhopa prosit kirpicha :-) 2007-11-08 23:56
Laima slepkovaite ko gero parasytu tobula uzsakomini straipsny ,apie misteri xriplyj litovskij golos - GYTI PASKEVICIU. jo koncerte vel nebuvo dziazo, kaip ir violetos stromienes,///laima slepkinskiene- buvo bobas dylanas, kuri visi plojo ir dainavo stovedami...oi meluoju, kita slageri stovejo, toki chigoniska, nu zinai. nu Gytis yra dainaves ir kaunas jazz festivalyje, beje. su auskaru tada buvo. visai nieko pavare. yra tikras ir nesimaivo, o tai jau labai daug tuteishiu estradoje, ane?

42405. Laima Slepkovaitė2007-11-18 00:16
prašau nesityčioti iš mano pavardės, pone Šiaurinskevičiau...

42727. Gonzzo2007-11-25 20:36
Nu ko chia steni, visai nesitycioju, tu labai simpatiska:)

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Spalio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 8 iš 8 
21:43:11 Oct 9, 2011   
Oct 2010 Oct 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba