Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2008-06-06 nr. 3193

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Balys Bukelis.
NUOTRAUKA
40
• KRONIKA2
• KITAME NUMERYJE1

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS

AKTUALIJOS 
• Eugenija Vaitkevičiūtė.
KAS IR KODĖL IŠPIRKO ROŽES,
1
• Ričardas Šileika.
POETINIAI IR TURISTINIAI -IZMAI ŠIAURĖS RYTUOSE

POEZIJOS PAVASARIS 
• Benediktas Januševičius.
POEZIJOS PAVASARIS BAIGĖSI – METAS RENGTIS KITAM
18

POKALBIAI 
• LIETUVOJE TRŪKSTA BALTŲ VEDLIŲ2

KNYGOS 
• „LAUŽIU ANTSPAUDĄ“
• „NAKTĮ UŽKLUPTAS ŽAIBO“
• „RŪKAS IR VĖJAS“
• „ŠOKIAI“
• „EILĖRAŠČIAI SAVO KAILIU“1
• „MINTIS IR UOLA“
• Elena Baliutytė.
IR TEBĖRA SVARBU
• (PA)SKAITINIAI
• NAUJOS KNYGOS

TEATRAS 
• Andrius Jevsejevas.
ATSIGRĘŽIANT Į PRADŽIĄ
• Ridas Viskauskas.
TARP EDUKACIJOS, PRAMOGOS IR EKSPERIMENTO

DAILĖ 
• Rita Mikučionytė.
LIETUVIŲ TAPYBOS PARIBIAI: SUAUGĘ JAUNIEJI
9

MUZIKA 
• Vaclovas Juodpusis.
PALYDĖJUS DEŠIMTUOSIUS „SUGRĮŽIMUS“
1

PAVELDAS 
• Laima Kruopaitė.
IŠSKAIDYTI SKULPTŪRINIAI ANSAMBLIAI

POEZIJA 
• EVALDAS IGNATAVIČIUS4

PROZA 
• Loreta Jastramskienė.
NATŪRALI BŪSENA
7

VERTIMAI 
• Jurko Izdryk.
PRIVATUS SEKLYS

AKTYVIOS JUNGTYS/ ŠIUOLAIKINIS MENAS 
• MENŲ SPAUSTUVĖJE TRUMPAMETRAŽĖS OPEROS
• VILNIAUS MAŽOJO TEATRO „MADAGASKARUI“ – PAGRINDINIS FESTIVALIO SANKT PETERBURGE PRIZAS

KULTŪROS DIS/KURSE/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• „EILĖRAŠČIŲ PER NAKTĮ“ DŽIAUGSMAI8

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• MOKSLEIVIŲ POEZIJA2

ŠOKIS 
 ŠOKIS Į VAIKYSTĘ

KRONIKA 
• LĖK, GERVELE
• VYTAUTAS GAIDAMAVIČIUS
1931 07 21–2008 05 31
1

DE PROFUNDIS 
• Virgilijus Veršulis.
ŽALČIO SIUITA
1

ŠOKIS

ŠOKIS Į VAIKYSTĘ

[skaityti komentarus]

iliustracija
Spektaklio „O kas čia?“ scena
Nuotrauka iš festivalio archyvo

Neseniai pasibaigęs festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ atskleidė margą ir prieštaringą šio meno panoramą be ryškesnių stilistinių orientyrų, drauge – ir be aiškesnio kūrėjų noro susikalbėti su savo auditorija. Vieni choreografai atvirai deklaravo savo meninę nepriklausomybę (Airos Naginevičiūtės „Mėnulis nepaiso lojančių šunų“), kiti, nors teigė priešingai, kūrybos rezultatais pasirodė ne visai suprantą, kokio dialogo siekia ir su kuo jį nori užmegzti (Tero Saarinenas savo makabrišką spektaklį „Next of kin“ skyrė Australijos vaikui ir suomių intelektualui).

Tai, kad egzistuoja kitoks, kryptingiau plėtojamas šiuolaikinio šokio srautas, parodė gegužės 27–birželio 1 d. Kaune ir Vilniuje vykęs šiuolaikinio šokio festivalis vaikams ir jaunimui „Dansema“. Šio festivalio rengėjai – Švedijos ambasada, viešoji įstaiga „db Projektai“ ir choreografė Birutė Banevičiūtė – siekė parodyti, kad šokio meną į ugdymo procesą galima integruoti nuo kūdikystės ir vaikystės.

Festivalyje pristatyti šokio spektakliai kūdikiams, vaikams ir paaugliams, sukurti Švedijos choreografų ir grupių, pasirūpinta ir intensyvia papildoma programa – parodomis, seminarais, filmais. Festivalyje parodytas ir pirmasis lietuviškas šokio spektaklis vaikams „O kas čia?“, skiriamas vaikams nuo 3 iki 9 metų. Jis siekia byloti plastine kalba, kurią gali suvokti ikimokyklinukai, o norimos išreikšti mintys sutalpintos į pusvalandžio trukmės spektaklį.

Praktinės darbo su vaikais patirties turinčios choreografės Indrė Pačėsaitė ir Sigita Mikalauskaitė skaidrų spektaklį paverčia pasaka prieš miegą; pagrindinis vaizdinis motyvas – didelė knyga, sklaidoma žiūrovų akivaizdoje, o jos lape pasirodantis ženklas šokėjų įprasminamas nesudėtingomis mizanscenomis ir judesiais.

Epizodai įvairiausi – nuo komiškų, kai ūsus panosėje prisiklijuoja šokėja, o skarelę apsiriša šokėjas, iki aiškiai suvokiamų, net kiek infantilių. Paprastas, kiek utriruotas šokėjų bendravimas patrauklus, tik kartais jie lyg per daug mėgina susitapatinti su vaikais, juos vaidindami, bet neišmanančiam vaikų psichologijos galbūt ir nevertėtų dėl to priekaištauti.

Cirkas, plaštakės, audra, lėlės – vis naujas knygos lapas, kitokie šokėjų dialogai, muzikalūs, skaidrūs, skleidžiantys gerą nuotaiką, juose nemažai improvizacinio prado, kartais – vaikų susidomėjimą ir nuostabą keliančių akrobatikos elementų, o kuriant kontaktą su auditorija –­ interaktyvių sumanymų. Jie, priklausomai nuo spektaklio vietos, kinta: šokėjai naudoja spalvotus kamuoliukus, kuriuos mėto į žiūrovų salę (matytas spektaklis Jaunimo teatre) arba pažeria ant grindų, o spektakliui pasibaigus juos surinkti pakviečia vaikus (Menų spaustuvės Kitoje salėje).

Giedrė Subotinaitė ir Donatas Bakėjus, dažnai matomi įvairiuose šiuolaikinio šokio projektuose, įsilieja į šokio pasakojimą, moka bendrauti su žiūrovais, ir tą daro skoningai ir neįkyriai. Per šį pusmetį matytuose spektakliuose vaikams labiausiai trikdė rėksmingos, infantilios intonacijos, kuriomis lyg mėginama imituoti vaikus ir stereotipines jų reakcijas, ieškant paprasčiausio kelio į vaikystę. Spektaklyje „O kas čia?“ šito siekiama išvengti – ir ne vien todėl, kad veikėjai nekalba, tik šoka. Įdomu, ar pasirodys ir kada pasirodys kitas apibrėžtai mažųjų žiūrovų amžiaus grupei skirtas spektaklis –­ jei tai įvyks, bus galima atidžiau pažvelgti į tokio tipo kūrybos principus ir paieškoti juos lemiančių dėsningumų.

Helmutas Šabasevičius

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Rugsėjo

PATKPŠS

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 10 iš 10 
21:25:09 Sep 11, 2011   
Jan 2009 May 2014
Sąrašas   Archyvas   Pagalba