Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2007-06-01 nr. 3145

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• Vytautas Rubavičius.
LEDINUOTOJO KRISLAS
100
• KRONIKA
• KITAME NUMERYJE

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI
• KONCERTAI1
• PARODOS2
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS1
• LR KULTŪROS LAIDOS

SIC! 
• Rimvydas Stankevičius.
KAIP TAMPAMA POEZIJOS PAVASARIO LAUREATU?
62
• REDAKCIJOS PASTABA4

POEZIJOS PAVASARIS 
• Ramūnas Čičelis.
PASAULIS MARGAS IR NENUOBODUS
4
• Dovilė Zelčiūtė.
PASKUTINĮ PENKTADIENĮ...
• Ričardas Šileika.
PRIESKONIAIS IR EILĖRAŠČIAIS GARDINTA NAKTIES SRIUBA
5
• Aušra Kaziliūnaitė.
RICH PEOPLE, VERY RICH PEOPLE...
43

KNYGOS 
• „DŽIUNGLIŲ VAIKAS“
• „EIK, KUR LIEPIA ŠIRDIS“2
• „MOTERIS CASANOVOS LAIKAIS“1
• Alfredas Guščius.
KIRVIS – KRUVINAS PRIEKAIŠTAS
3
• Rima Petrauskaitė.
AR PAVYKĘS DEBIUTAS?
1
• (PA)SKAITINIAI

DAILĖ 
• Vaidilutė Brazauskaitė-Lupeikienė.
SPALVOTOS EGLĖS KELIONĖS ERDVĖSE
1
• Algis Uždavinys.
BALTUOJA BURĖS TOLUMOJ
11
• APIE DAILININKĘ IR MAMĄ1

MUZIKA 
 „DŽIAZAS YRA DAUGIAU NEGU TIK MUZIKA“59

PAVELDAS 
• Vydas Dolinskas.
ATKURTA REZIDENCIJA: IŠORINIS KEVALAS BE TURINIO – LANKYTOJŲ APGAVYSTĖ
1

TEATRAS 
• „PONAI GLEMBAJAI“: ATGARSIAI IŠ KROATIJOS3

POEZIJA 
• Jonas Jakštas.
PENTACIKLAS „VIA EST VITA“*
2

PROZA 
• Justinas Lingys.
KRENTANT LAPAMS
• Justinas Lingys.
BŪK LAIMINGAS
• Justinas Lingys.
POMĖGIS

VERTIMAI 
• Silvija Patterson.
PONIA IR PONAS ATSARGOS SERŽANTAS
• Adam Zagajewski.
LIGŪRIJOS EILĖRAŠČIAI
6

KULTŪROS DIS/KURSE/ AKTYVIOS JUNGTYS 
• Danguolė Vasiukevičiūtė.
KENO KESEY’O ROMANAS „SKRYDIS VIRŠ GEGUTĖS LIZDO“, EKRANIZACIJA IR SĄSAJOS SU ISTORINIU KONTEKSTU
5

AKTYVIOS JUNGTYS/ JAUNIMO PUSLAPIAI 
• BALTARUSIJOS TEATRAS DRAMATURGO AKIMIS
• MOKSLEIVIŲ KONKURSO „AUGAME KARTU SU EILĖRAŠČIU“ LAUREATŲ KŪRYBA

KRONIKA 
• KVIESTA MEILĖ
• LIETUVOS RESPUBLIKOS RESTAURATORIŲ SĄJUNGOS SUVAŽIAVIMO DALYVIŲ KREIPIMASIS
• 2007 METŲ „SANTAROS-ŠVIESOS” KONFERENCIJOS, VYKSIANČIOS BIRŽELIO 21–24 DIENOMIS ALANTOJE, MOLĖTŲ RAJONE, PROGRAMA
• VIEŠKELIS, KURIS PRIMENA JONĄ AISTĮ1

DE PROFUNDIS 
• Aluyzas Litrelis ir S. S..
SKĘSTANČIŲJŲ BURBULIAVIMAS

DAILĖRAŠTIS 
• Jolanta Sereikaitė.
LAISVALAIKIO ŽAIDIMAI, ARBA MINTYS PO LIETUVOS DAILININKŲ SĄJUNGOS KONFERENCIJOS
• Jurgita Rimkutė.
KŪRYBINIAI JAUNŲJŲ KERAMIKŲ IŠŠŪKIAI
1
• INFORMACIJA
• Remigijus Venckus.
AR ATRANDAMOS NAUJOS VIDEOMENININKŲ (IR NE TIK JŲ) PAVARDĖS?
1
• Vytenis Rimkus.
NAUJIENOS IŠ ŠIAULIŲ
1
• Kristina Stančienė.
DIALOGAI, MONOLOGAI IR TERAPIJA
• APIE SAVE
• ATGARSIAI
• JUBILIEJAI

MUZIKA

„DŽIAZAS YRA DAUGIAU NEGU TIK MUZIKA“

Su VLADIMIRU TARASOVU kalbasi JURIJUS DOBRIAKOVAS

[skaityti komentarus]

iliustracija
Vladimiras Tarasovas
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka iš MILC archyvo

Vladimiro Tarasovo nebereikia pristatyti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šiuolaikinio džiazo mėgėjams. Muzikanto ir menininko kūrybinė geografija jau seniai peržengė Europos ribas. Kadaise grojęs legendiniame Ganelino trio, Tarasovas gali pasigirti ne mažiau įspūdinga soline karjera – ne tik perkusiniais solo projektais, bet ir konceptualiomis garso instaliacijomis bei darbu teatre. Šiame interviu Vladimiras Tarasovas, kuriam šiemet sukanka 60, kalba apie savo santykį su mėgstamiausiu instrumentu, pasakoja apie savo kūrybinę karjerą, dalijasi mintimis apie šiandieninę lietuviško džiazo situaciją bei atskleidžia savo ateities planus.

Po vieno Jūsų pastarųjų pasirodymų Vilniuje mano bičiulis prasitarė, kad atrodėte „gyvybingesnis nei trejų metų vaikas“. Ši spontaniška frazė itin tiksliai nusakė įspūdingą energiją, kurią jutau tame koncerte. Iš kur kyla šis gyvybingumas?

Jei mano pasirodymai išties perteikia tokią energiją, esu laimingas. Kaip turbūt kiekvienas menininkas, aš tikiuosi, kad ji manyje yra visada, ne tik tomis akimirkomis, kai groju būgnais ar kitu instrumentu. Gebėjimas likti vaiku yra tikrai nuostabus dalykas, išminčiai tai teigė dar prieš tūkstančius metų. Tačiau neįmanoma prognozuoti ar apskaičiuoti šios įkvėptos būsenos atsiradimo – ji apima netikėtai, tiesiog staiga pasijunti spinduliuojantis tą energiją, nepriklausomai nuo savo ketinimų.

Manau, kad tai, jog man paprasčiausiai patinka groti būgnais, yra labai svarbu. Kita vertus, nemažai priklauso nuo to, kiek nuoširdus esi darydamas tai, ką darai (grodamas ar užsiimdamas kokia kita veikla). Aš stengiuosi būti nuoširdus.

Jūsų karjera yra tikrai ilga ir turininga. Ar Jūs vis dar randate ką nors nauja muzikoje ir mene apskritai?

Taip, aš iš tiesų groju jau gana seniai, tačiau nuolat atrandu visiškai naujų dalykų. Man atrodo, kad kuo ilgiau aš groju, tuo daugiau paslėptų dalykų pati muzika (ir menas apskritai) man atveria, tarsi įsileisdama vis giliau į savo vidų. Tai panašu į ilgą koridorių su daugybe durų, kurias aš, eidamas į priekį, atidarau vienas po kitų. Tų durų neįmanoma išlaužti jėga; turi praeiti tam tikras laikas, būtina įgyti tam tikrą patirtį, kad patektum į vidų.

Džiaugiuosi, kad galiu rasti vis naujų savo veiklos aspektų. Kuo ilgiau gyvenu muzikoje, tuo stipresnis jausmas, kad tai yra neaprėpiama platybė, ypač jei kalbame apie būgnus. Dažnai sakau, kad būgnas yra vienintelis tikrai archajiškas instrumentas, kuriuo vis dar grojama, jis neatsirado ir kaip racionalios žmogaus veiklos rezultatas (kaip, tarkim, smuikas ar fortepijonas). Būgnų skleidžiamas garsas turi savo melodines linijas, savo unikalią garso formą. Manau, kad man pasisekė, nes galiu bendrauti su šiuo instrumentu labai artimai ir girdžiu visas tas nuostabias skambesio savybes.

Akivaizdu, kad muzika Jums tikrai nepavirto rutina.

Ką Jūs, kokia rutina! Kai jaučiu, kad prarandu impulsą, tiesiog persiorientuoju į kurią nors kitą veiklos sritį – bendrus projektus su kitais menininkais, performansus, instaliacijas ir taip toliau.

Tad vis dėlto pasitaiko akimirkų, kai matote įsivaizduojamą „stop“ ženklą vienoje savo veiklos srityje ir jaučiate, kad pats laikas dėmesį sutelkti į kitką?

Na, šiaip ar taip, visos šios sritys yra glaudžiai susijusios. Nesunkiai pastebėsite, kad visi mano projektai yra vienaip ar kitaip susiję su garsu. Net mano vizualinės instaliacijos yra susijusios su garsu, todėl vadinu jas sound games (garso žaidimai). Įvairiose srityse kalbu apie tą patį, skiriasi tik kalbos sandara. Kartais šios skirtingos kalbos susilieja ir suformuoja naujas hibridines formas. Tokio reiškinio pavyzdys yra mano naujausia instaliacija, pristatyta 2-ojoje Maskvos šiuolaikinio meno bienalėje, kur būgnininko vaizdo įrašas ir jo grojami garsai yra neatsiejami. Pastebiu, kad kūrinio vizualinis aspektas neišvengiamai priverčia mane geriau suprasti patį garso fenomeną.

Savo instaliacijose aš mėgstu naudoti natūralius garso šaltinius, pavyzdžiui, vandenį arba popierių. Neįtikėtina, tačiau įvairiuose paprasto popieriaus skleidžiamuose garsuose galima išgirsti natas, galima netgi „derinti“ popierių taip, kad jis skambėtų tam tikra tonacija! Savaime aišku, kai grįžtu prie „tikrų“ muzikinių instrumentų, suvokiu jų skambesį jau kiek kitaip.

Ar vizualinių ir akustinių formų sąsaja Jūsų darbuose liudija, kad Jums nesvetima sinestezija ir sintetiniai menai?

Be abejo! Nors esu labiau linkęs vartoti sąvoką „polistilistiniai menai“. Taip, techniškai jie yra sintetiniai, tačiau esu įsitikinęs, kad vienas elementas vis dėlto turėtų būti centrinis. Mano atveju toks dominuojantis elementas yra garsas.

Su polistilistiniais menais yra susijusi viena rimta problema. Labai lengva nuslysti į per didelę eklektiką ar nuobodų komerciškumą, jei trūksta įgūdžių ir patirties prasmingai skirtingiems dalykams sujungti. Didžiausia klaida, kurią menininkas gali padaryti, yra kūryba, siekiant įtikti publikai (kalbu anaiptol ne apie pramoginę kultūrą, bet apie džiazą ir šiuolaikinę akademinę muziką). Jei kuri nuoširdžiai ir naudoji tam tikrus meninius metodus motyvuotai bei pagrįstai, publika tai įvertins. Net jegu ji nebus labai gausi.

Pažvelkime į Jūsų kūrybinę karjerą. Ar galėtumėt apibūdinti pagrindinius jos etapus ir svarbiausius įvykius? Koks buvo Jūsų kelias nuo „gryno“ džiazo iki garso instaliacijų ir kitų projektų, peržengiančių muzikos ribas?

Aš pradėjau groti džiazą savo gimtajame Archangelske, Rusijoje. Tuomet aš ir mano bendraminčiai jautėme didžiulę Johno Coltrane’o šiuolaikinio džiazo stilistikos įtaką. Beveik visus jo įrašus gaudavau praėjus savaitei po jų išleidimo JAV – pirkdavau vinilines plokšteles tiesiai iš jūreivių. Sunkiai su kuo nors palyginamą šios muzikos poveikį lėmė joje „užkoduotas“ afroamerikiečių protestas prieš represinę sistemą, labai gerai suprantamas mums – totalitarinėje valstybėje gyvenusiam jaunimui. Ši muzika buvo tarsi anga susikaupusiai energijai, kurios negalima buvo išlieti kitaip. Coltrane’as, Albertas Ayleris ir Pharoah Sandersas buvo mūsų herojai. Tačiau mes nekopijavome jų, stengėmės kurti savo kalbą.

Kitas svarbus etapas prasidėjo tuomet, kai buvau pakviestas groti kartu su Vilniaus filharmonijos bigbendu. Tada ir sutikau Viačeslavą Ganeliną. Netrukus prie mūsų prisidėjus taip pat iš Rusijos atvažiavusiam Vladimirui Čekasinui, gimė Ganelino trio. Grojome kartu 15 metų, po pertraukos kurį laiką vėl pasirodydavome kaip trio. Be abejo, šis pe­riodas buvo nepaprastai svarbus. Buvome trys visiškai skirtingos asmenybės, kiekvienas į trio atėjo su savo unikaliu talentu ir originaliomis idėjomis. Man atrodo, buvome panašūs į trigalvį drakoną.

Pirmojoje 9-ojo dešimtmečio pusėje, kai trio dar gyvavo, be galo susidomėjau soliniais būgnų projektais. Man buvo smalsu ištraukti iš šio instrumento visus įmanomus garsus ir suprasti, kaip dar gali skambėti būgnai, išskyrus pažįstamą džiazo būgnų ritmą. Norėjau rasti unikalią būgnų melodiką vietoj standartinio „greitai ir trankiai“ skambesio. Ir aš ją radau.

Po kurio laiko su žymiuoju rusų menininku Ilja Kabakovu pradėjome rengti „polistilistinius performansus“, dažniausiai Maskvos menininkų studijose. Juose dalyvaudavo rašytojai, dailininkai, muzikantai ir kiti menininkai. Tada ryžausi atvežti šį savo Maskvos konceptualistų ratelį į Vilnių, kur tęsėme savo performansus Lietuvos menininkų (pavyzdžiui, Algimanto Kuro) studijose. Tai turbūt buvo kitas esminis periodas.

Vos nepamiršau savo darbo teatre! Jau 12 metų dirbu su prancūzų choreografu Josefu Nadju. Jis pagal mano muziką pastatė kelis vaidinimus. Tai buvo labai įdomi patirtis, nes supratau, kad perkusija turbūt labiausiai atitinka šiuolaikinės choreografijos dvasią.

Aš suvokiu šiuos etapus kaip nuolatinį brendimą ir mokymąsi. Negaliu suprasti teiginio: „Aš jau viską moku daryti nepriekaištingai ir tiksliai žinau, kaip kas turi būti“, kurį galima išgirsti iš kai kurių menininkų. Aš niekada nieko nežinau iki galo.

Paminėjote Ganelino trio ir kai kuriuos kitus bendrus kūrybinius darbus. Koks yra skirtingų menininkų „susigrojimo“ pagrindas, ypač džiaze?

Nusakyčiau tai dviem žodžiais: žinios ir skonis. Esu įsitikinęs, kad nėra blogesnio kūrybinio bendradarbiavimo pagrindo nei pinigai. Turiu galvoje tokias situacijas, kai vienas muzikantas skambina kitam ir sako: „Šiandien koncertas viename klube, jie sutinka mums sumokėti tiek ir tiek, gal pagrojam ką nors?“ Kai nuskamba žodis „kas nors“, tai yra pabaiga. Negyva muzika. Taip, tai bus panašu į džiazą, galbūt kelias akimirkas atlikėjai netgi pajus įkvėpimą primenantį „draivą“ (tapytojai tai vadina „atsitiktiniu potėpiu“). Tačiau neįmanoma gyventi tik atsitiktiniu „draivu“, tai panašu į nuolatinį narkotikų vartojimą. Reikia turėti šiek tiek išminties ir aiškų požiūrį į savo meną. Šiuo atžvilgiu Ganelino trio buvo idealus atvejis.

Kokios tendencijos šiandieniniame Lietuvos džiaze Jums imponuoja ir atrodo daug žadančios? Kurie kompozitoriai, atlikėjai ir kolektyvai labiausiai patraukia Jūsų dėmesį? Ką manote apie džiazo „intervencijas“ į kitas muzikines kultūras, paties džiazo mutacijas ir metamorfozes?

Pradėkime nuo to, kad žodis „džiazas“ nebūtinai reiškia džiazo muziką. Džiazmeno apibrėžimas peržengia šiuos rėmus. Negaliu pamiršti San Francisko simfoninio orkestro ir dirigento Seiji’o Ozawos apsilankymo Lietuvoje – tada jie kartu su nuostabiu pianistu Johanu Weissu atliko Čaikovskio Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 1. Jo skambesyje buvo tiek svingo! Tad džiazą geriau būtų suvokti kaip specifinį garsų išgavimo būdą arba, dar plačiau, kaip specifinį gyvenimo būdą. Tad Čekasinas, pavyzdžiui, yra tikresnis džiazmenas, nei visi kiti, nepaisant visų jo tarpdisciplininių teatrinių performansų. Toks pats ir Milesas Davisas; daug kas manė, kad jo paskutiniuose albumuose skambėjo nebe džiazas, genialaus trimitininko imitatoriai interpretavo jo evoliucionavusią muziką kaip roką ar fusion, nors iš tikro tai buvo pats tikriausias džiazas. XX amžiaus viduryje džiazas įsiskverbė į kitus menus, įskaitant ir literatūrą, – prisiminkime kad ir Cortazarą. Tam tikru atžvilgiu džiazas suformavo visą kartą, kurios jaunystė praėjo supama džiazo.

Be abejo, Lietuvoje yra daug talentingų džiazo muzikantų, ypač tarp jaunųjų. Nedrįsčiau teigti, kad jie jau rado savo unikalų balsą, tačiau neabejotinai įžengė į šią atradimo stadiją. Vienas jų yra Vytis Nivinskas, turintis rimtą amerikietišką išsilavinimą ir gerą svingo jausmą. Jaučiu, kad jis po truputį randa savitą stilių. Taip pat paminėčiau Liudą Mockūną, Vytautą Labutį ir daugelį kitų, ne mažiau įdomių, – kai kurie jų ką tik baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją… Ne, džiazą tikrai dar per anksti laidoti! Ypač malonu matyti, kad šie jauni žmonės pradeda vertinti akustinio skambesio grynumą ir išmoksta girdėti nuostabią garsų jūrą, atsiveriančią kiekvienoje natoje.

O koks Jūsų santykis su kitais muzikos stiliais? Ar sekate jų evoliuciją ir šiandienines tendencijas?

Manau, kad šiuolaikiniai lietuvių kompozitoriai yra labai įdomūs. Anatolijus Šenderovas, Faustas Latėnas, Algirdas Martinaitis – labai intelektualūs žmonės. Problema ta, kad menas, valdomas laisvos rinkos dėsnių, vis labiau panėšėja į verslą, tad jie ne visada gali pristatyti savo kūrybą publikai.

Kokie Jūsų artimiausi planai, ypač susiję su Lietuva?

Šiuo metu mane labiausiai džiugina greitai pasirodysianti 11 diskų kolekcija – visi mano solo darbai. Šio rinkinio idėja gimė jau seniai, keli žmonės labai padėjo ją įgyvendinti, taip pat ir Fordo fondas, kuris pasirūpino projekto finansavimu (kitaip turbūt neatsirastų sveiko proto žmogaus, kuris norėtų išleisti solinės būgnų muzikos 11 CD). Esu labai laimingas, nes turiu tarsi savo asmeninę istoriją, kolekciją. Turbūt tai yra mano 11 dalių romanas.

Jau baigiu kurti 12-ąją programą (jos dalį pagrojau žiemą vykusiame Žmonių orkestrų festivalyje Vilniuje), artimiausiomis savaitėmis surengsiu visą seriją pasirodymų Čekijoje ir Slovakijoje. Deja, Lietuvoje pastaruoju metu pasirodau itin retai, tačiau pasakysiu, kad mano solo koncertas Nacionalinėje filharmonijoje yra numatytas gruodžio mėnesį.

Ačiū už nuoširdžius atsakymus.

___________________________

Interviu publikuojamas maloniai sutikus „Lithuanian Music LINK“ redakcijai.

 

Skaitytojų vertinimai


38663. hem :-( 2007-06-04 13:32
:DDD siaubas

38674. Šiaurys2007-06-04 13:54
Tarasovas istikimas savo avant-gard`ui. pamenu kazkoks ritmiskesnio jazzo jankis atvyko i Lietuva ir pasakojo, kaip pasiurpo pamates Tarasovo bugnu rinkinyje vadinama `kreizo pjukla` free jazzo triuksmams atlikti. bet viskas suprantama. dziaugiuosi, kad jau nebenoriu klausytis triuksmo, o geras svingas, bopas, diksas, bliuzas, bugis - ok

38688. ir vel tas siaurys2007-06-04 14:37
vargseli tu vargseli su savo...

38693. KK2007-06-04 15:07
Šiaurys yra Kauno Užkuraitis. abu, be abejo, yra teigiami personažai, savo plokštelių puoselėtojai (naftalininio rokelio, bliuzelio, diksiuko ir kitų barabarbar - umca umca umca), tai nieko keisto, kad Tarasovo priborai iššaukia murmesį. Tarasovas šaunuolis. ką jie išdarinėjo su Prigovu - amą atima. o bugis - išvis blogis

38705. haris ak siaurys:) :-) 2007-06-04 17:15
jau vien, kad neprisistatot rodo jusu zema lygi, nes tipo is pasalu lazdavojat.tarasovas visai nieko, tik pasakiau savo nuomone ir apgailestavima jog 20 metu klausiausi triuksmo, sorry:):):) juk ir tiuksme galima rasti kaifo, taip kad neleiskit i kelnes ir valgykit slyvas:):):)

38767. KK2007-06-05 17:08
visokie prisitatymai tik sukelia nereikalingų aistrų ir apsilazdavojimų. tam ir yra internetas - anonimiškumui realizuoti. koks skirtumas, ar kitą paraginsi apsisikti anonimiškai, ar savo vardu - vistiek nekultūringa. lygis prie kompo visų vienodas. jūsų muziką negražiame kontekste paminėjau todėl, kad nesutinku su jūsų teiginiu, kad Tarasovas gamina triukšmą. fiziologija, manau, čia ne į temą

38775. SIAURA :-) 2007-06-05 18:48
ARGI VYRISKA YRA MESTI KALTINIMUS NEPASISAKIUS VARDO. ISIVAIZUOKITE, KAD KAUNATES DEL MYLIMOS MOTERS, AR NUSIIMSITE KAUKE, KAD PARODYTI GAL BUT PRIES MIRTI SAVO AKIS? ir ar klausysites kokafonijos ir duosite jos klausytis savo mylimajai ir vaikams?

38819. piratas2007-06-06 13:26
Chebra, nu kas jus vercia amziais skaityt tuos komentarus, kur kazkas paraso? Nu tegu raso, jei taip nori, bet kam cia del to nervuotis. Esme juk ne tame.

38821. la major2007-06-06 15:00
Pats tu triukšmas, Šiaury. Nebuvai Tarasov Russian Quartet koncerte prieš porą metų? Nu ir pats kaltas. Tarasovas nėra galbūt geras tradicinio džiazo atlikėjas (LT tokių voobšče mažai), bet muzika, kurią jis groja - graži ir moterims, ir vaikams...

38823. narbutinskas2007-06-06 15:14
grazi gal, tik prie ko cia jazzas. as tai savo Moters nesivesiu i koncerta kur dauzys per pjukla. kiti tegul kaifuoja, bet as renkuosi kita kelia. daugybe metu buvau gtc gerbeju, nes vilniuje nebuvo tradicino jazzo, o tik dabar suzinau, kad tradicija visuomet geriau atliko chebra KAUNE

38830. dar apie M :-) 2007-06-06 15:52
TAI BUVO kai gyvenau tamsybeje. klausiausi paromis aylerio, sheppo, cecil tayloro, kito meslo. karta uzsidejau jimmy smith...ir atejo i svecius toks avantgarde myletojas LiNAS VYLIaUdas, kuris klause is viso nepkenciama anglu henry cow, ir krastutini atvira free, absoliutu triuksma.-ka cia bonney m klausaisi? dar jis sake, kad po to jei aie tai rasysiu, visi galvos, kad tai jazzas, ots beje, ries ji apgyniau ir tarasova, nes jis ir ji kaip per komerciska puole...o siandien sakau...pjuklai, jai m...nori kad daiktai ir visa kas supa butu svelnu svelnu ir apgaubtu svelnumu viska o ne pjuklai

38832. narbutys2007-06-06 16:03
Tarasovo vietoje, noredamas atpirkti ieskojimus, pradeciau vaikus mokyti tradicinio jazzo ir pats mokyciausi...otai kazkaip ne taip sioje karalysteje viskas prasidejo. straipsniai reikalingi ir geri ir Tarasovas savo vietoje, bet galetu buti dar geriau...pamenu labai patiko kai tarasovas padare dzema Mendarbiuose su kitais bugnininkais ir visi grojo tradicija...po art blakey koncerto prie jo koju sedejo dom um romao ir dekojo uz koncerta...o bleikis tik saipesi is muzikos, kuria grojo dom um romao is to viso fjuzen...ir dom sake, taip taip...bezdejimas ECM...net cekasinas po bleikio koncerto tada pasake - vot takuju muzyku ja mogu slusat...nes tai buvo auksciausias tikras dalykas

38839. NARBUTCIAVICIUS :-) 2007-06-06 17:14
a kur dobriakovas, kodel neraso nieko? negi apie jazza bus maziau pripostringauta negu apie TA SKYSTA POEZIJA

38841. la major - kur dobriakovas2007-06-06 17:56
Ko gero, Jurijus, priešingai negu kai kurie, gyvena pilnavertį realų gyvenimą - kam jam grumtis su įsisiautėjusiu virtaulijų manjaku? Visas šitas monologas su lozungais ir tansparantais yra tapatus rėkimui, kad SCHONBERGAS DUCHAS LOCHAS MOZARTAS AFIGENNAI.

38842. BARBUTYS :-) 2007-06-06 18:26
DABAR SKAITAU KNYGIUKSTE TOKIA GAN NUOBODZIA APIE hENDRIXA. o ka apie ellingtona skaitai. man tai gan apgailetinas, nes pabaigoje gyvenimo praskydo-sventus koncertus renge ir negraziai isnaudojo strayhorna ir hodgesa ir kitus.svolacius buvo. idealus vyrai niekada nebuvo arsus, jiems nereikejo fame. rupinosi tik savo moterimi. man la pulkininke slepkinskiene suvisaisjokin| rupi pvz., kokia gi merga prazude hendrixa, kas ta maryte, kur4 vejas verke jos varda...tiek ten tu mergu pas ji buvo, beveik kaip pas mane ir kuri ta buvo vienintele jam skirta??? knyga irgi moteris parase, resikia-viena. vyru idomiau knygas skaityti, nors atrodomokausi ir moteru parasymus skaityti dabar. visai turtinga yra. oi, taip karsta, primena niujorka. edu kaip pig ledus su bananais ir kaifuoju erdve savo bute -isgrioviau siena, tai toks karo vaizdas, diskai, plakataui, muzikos knygos ant pasinuotos lentynos, raudonos smetanskos plytos, bugis vugis is suklerusio kompo koloneliu ir siandien neisiu i jazz kluba. tai a tau rimtas nelabai hodgesas? nieko intymesnio negirdejau uz ji. labai intymus siltas tonas. matyt gera boba turejo, bet neilgai gyveno. siaip labai myliu pianistus, bet jazzas biski pabodo. atjaunejau, tai pizdiacinu daugiau roko, dabar plastmasiu puikiu yra, isigijau diskus, kuriuos turejau prie 30 etu.gali isivaizduoti koks kaifas? hendrix, eagles, santana, marley ir visas kitas sudas:)

38843. 7 ykerta :-) 2007-06-06 18:51
gera vieta straipsnyje apie RUTINA. gal vladzimiras tarasevicius sukurs ir diska koki tradicijos fanams, o jis galetu pvz., pavaryti standartu su kokias interliudaiis muzikiniai pokstais, ta skomorochas cekasinas super moka, bet ne, aisku spekuliuoti eksperimentuoti lengviau. padaryti gera smagu produkta-neykertama:)

38846. 7472007-06-06 19:07
dabar buve laisvos muzikos zmones isleidzia puikiu cd bliuzo ir kitos tradicines muzikos. ir tai kartais idomu, nes jie mastantys zmones. nu, zinote, pasitaiko.gal tai ne visiems prie sirdies, bet pagaliau galima sokti pagal nebanalu muzona. ar ka nors kita ritmiska daryti:):):) pvz., vladimiras gali isleisti `tradicija komunistiskai` ar `tradicija komunistiniu subotniku`, kur ivarytu standartus su pertraukiamais traktoriu ir sovietiniu debilu per radija kalbamais nesamoningais tekstais...bet ka tokio konceptualaus...ir pavarytu toki savo tarasoviska slubuojanti bugivugi su keikmais butinai rusiskais...zaja..pirksciau toki cd, be kompleksu ir be solidumo apsimesto, juk jazzas laisva muzika. pvz., niujorke manhatane yra tik vienas cd bibliotekoje - raudonuju vilniaus karo partizanu dainos. nei jie ten dainavo, nei ka, bet pabuve niujorke prisigaude ideju, ir senukai isleido kasete, tas diskas dabar figuruoja kaip vienintele lietuvisa-zydiska vertybe linkolno bibliotekoje. ot taip. koncepcija yra didele jega, vyrai:):):)

38848. zaraza narbutas2007-06-06 19:37
jo, perskaiciau straipsni.nakonec. atrodzo tarasovas istikimas sau. kaip supratau 11 disku solo bugnu. nu nu. galejo dar priciobinti ir lietuvisku raudu kokia 500 disku. verkti iki apsisikimo. nu pardon. oi siandien prisijuokausiu. ai, tai ka norejau pasakyti. tarasovas idomus tipas. kai dariau su juo interva savo diplominiam darbui ir kinkos drebejo tv studijoje jis i klausima apie dziazo muzika, atsake -o,ka dziazas, tai ne muzika? lyg as buciau koks debilas. nu, bet kazkaip issisukau. ir padareme ta interva prie ganeliono trio koncerto.buvo ko gero 1978metai? griskeviciaus laikai.ir musu su savickiu diplominis darbas apsiko visa tv kursa, nes mes padareme trecdali 18 studentu produkcijos kiekio pagal laika-vien jazzo.ir nikas nepadejo, jie parode tuos jazz koncertus, et po to isgrudo mus is muzikos redakcijos.vis tik. ta prasme betarpiskiausias buvo gal cekasinas. vis tik smagu, jau lietuvos ryto muzu malune ne vien akademine muzika privaryta, ir jazzo beveik lygiaverciai pristato. o del pinigu, manau tarasovas neteisus. gal jei kas pasiulo i kluba, reikia siais laikais tik dziaugtis, o kad pasake `ka nors pagrokim`, tai jei nori ir myli grojima, tai visada pagrosi ir jokie intelektualus pasiteisinimai cia negalioja, ponas vladimirai, jums sekmes:):):)

38851. la major2007-06-06 20:00
ooooo, ponas komentuoja, neskaites straipsnio... :))))))))))))))))

38854. ui nuo Hario is karto2007-06-06 20:27
tik permeciau ieko esitikedaas ir beto kalbedamas tefu su dukra durne is bruklino tamsybiu, kur debile studijuoja filosofija ir nezino kas jos laukia...nui na...taikomentavau ne straipni, otarasova ir pagalvojau, kad be kometraru jazz atrodo kaippavainuikis nafik, ir tavo straipsneli del to komentavao, ozkyte, beto matai isliejau pastrami nuovira ant klaviaturos, tai matai kas dabar darosi, tingiu permusti visas raides nes chalturina. nu bet mano saikingam rasymui bus ok. beje, skaiteinemune "4 naktys su viziju Deive"? ryt iseisnaujas- apie ozzy koncerta. bus viename masinrastyje 20 bajeriugeru.pas tave kol kas per pus aziau buna, negu pas mane ir kazin ar kada bus, tai galetum ir pagarbiau, nors kur cia sulauksi...tiki kerstas ir lojimas. nu bet tai grudina. pvz., vakar ismokau, kai autobuse mane liecia dabar rekiu AUCH IR tuse, nes cia visi lieciasi, o ten pripratau, kad fainai yra, kai neliecia ir gerbia tavo erdve. dabar klausausi `sektor gaza` ir galvoju, kas bus, man 51, mergos dvidesimtmetes sekioja, kas bus, kai bus 60, negalesiu iseitii gatve, ispis is karto:):):) tarp kitko zinai, slepkinskiene, kad `jazz` ar `jess` reiskia ciosas - pysius negru slengu. yra tokia itikinama hipoteze.

38855. spekovaite apalpo2007-06-06 20:45
txtas patiko ne?

38856. la major 2007-06-06 21:14
:))))))))))))))))))))))) :)))))))))))))))))))))))))))) :)))))))))))))) oi negaliu, mergos 20-metes persekioja... cha-cha-cha :))))))))))) Nemanyk, kad labai jau trokshtu "prilygti" tamstos rashliavu lygiui. Bent turetum savigarbos girtas i foruma nerashyt :)))))))))))))) nes kuo toliau, tuo linksmiau. "Jass" arba "jaz" etimologija yra kur kas sudėtingesnė, negu čia bandai pristatyti, o kai rašydama įterpiu kokį gerą bajerį, tai viso labo specija, netyčia išsprūdęs pagražinimas, o ne tixlas, kaip tamstai. :))))))))))))))))) Šiaip suprantu, vasara, karšta, aš vat irgi vis vieno berniuko laukiu ir pagalvoju apie tą juodžių "jaz", bet gi ne iki tokio lygio... :))))))))))))))))))) Žiūrau, užsikabliavai...

38858. pensininkas nelaisvas:)2007-06-06 21:32
negeriu jau 154 diena. ir nerukau ir kavos negeriu. Man neleidzia:) jau sakiau. tik nobodu. todel gal kartais prirasau visko.nieko nevyksta. toks idomus l.o tau idomu tuos sibemolius rasyti? , nors bendrai pavarde slepkovaite-ar kad snaudi, ar kad gerai miegoti moki? bet kur tu mokesi.....technika reikia lavinti, o tad nerasytum...jei slepkovinti moketum gerai...as tai tik seksu ir edimu rupinosi. ir tingiai rasau bajerius. viskas nebijok, netikrinsiu, nes mano drauge papjautu is karto

38859. aisku tikslas2007-06-06 21:41
juk vis vien aisku, kad raso zmogus is esmes vienai/am. o man patinka bajerius rasyti, o ne verkti. ir Jai taip patinka:) del `jazz`. juoduku slengu yra `ciosas` tipo` o kokia kita prasme? yra daug reiksmiu, bet si itikinamiausia ne tik man,ir berendtui, amzina atilsi, kuris man savo knyga yra uzrases, turiu su dedikacija. ne tik jo, bet ir ginsbergo. o nuotraukas su koltreino sunumi ir kitais avangardistais sudeginau. konceptualus gestas buvo toks. nu jau nusibodo . o ka tu siuos fainus laukus vadini forumu? a ka del mergu? uzsidedu brangu kostiuma, tai eina is proto, bet man tik juokas, zinau, kad vis vien ok bus tik su vienatokiaGudruole:)

38860. piotr tarasevic :-( 2007-06-06 22:05
viskas gerai, o prie ko cia Lietuva? Rusijoj matyt nepritapo...

38878. kto2007-06-07 03:48
kto nepritapo? mol nepripisawoja? nepritapybina mol? neponial:)

38884. la major2007-06-07 10:20
oi, Ginsburga pirmoj eilej reikejo sudegint! :)))))))))) Gi tokia seniena... Ai6ku, nedaug teskai2iau jo, bet vieno straipsnio u=teko... As nezinau, kas "kimba" ant kostiumo. As, pvz, neskiriu brangiu nuo nebrangiu. :)))))))))))) Kostiumas ir tiek. Ne, nu as vis delto noreciau pamatyti vienatokiGudruoli brangiu kostiumu su pulku merginu, beganciu ish paskos :))))))

38898. alioshai majorui su neganda:)2007-06-07 15:32
ginsbergas yra kitas asmuo. jei jau jonas mekas didziuodamasis sako-cia daznai uzeina ginsbergas/pas ji i buta/, be to jo jau nebera, o apie ji dainavo the beatles, nes jis buvo legendine asmenybe bitniku homeras. ir tigra man nupiese ant savo knygos ir parase - kai grisi namo, visi pavydes, turesi buti kaip tigras:):):) patiko, kad buvo kulturingas gejus, nes pamates, kad as `normal`, nepretendavo ir negadino nuotaikos...beje, mano nuotrauka yra siandien `nemune`, gali pasiziureti, tik nesimato tu mergu, bet gabaliukas pigaus kinisko kostiumo matyti:) ir yra didesimt bajeriu masinrastyje ir visi su mintimi ir rasmingi, o ne del bajerio. atia, nusibodai, jei atvirai:)

38919. narbutai,pensininke,aliosha,747 ir kt.VIENAM ASMENY2007-06-07 22:03
Šiandieniniame "nemune"gerai ten Rudžianskas suprato tavo asmenybės esmę,kai įdėjo vietoj Ozzio-tavo nuotrauką-MUMS NEREIKIA KITŲ VELNIŲ_TURIM SAVO ŠIAURĮ KAUNE-pasižiūrėkit ir atsiminkit,jei su juo susitiksit...arba įspėjimas Jo-bėkit kuo greičiau nuo tokio į pašalę

38925. labas rytas 38919 :-) 2007-06-08 05:25
Taip

38926. Jo2007-06-08 08:15
Musu Velnias Grazesnis

38934. la majorievienei sleepingston :-( 2007-06-08 12:54
jus labai tiesmukiskai viska suprantate, idomu apie ka kalbate lovoje? irgi taip primityviai? jausmus ir textus reikia lavinti, atrodo marselis prustas yra sakes

38954. pagaliau2007-06-09 09:56
Narbutas su savo sapalionem,maisydamas dziaza su savo kvailom meiles problemom nurimo-perkarsta tokiems lietuvoj ir iskarto nuima gaza-nereik nei usa,nes cia pakolkas dar tokius gerbia ,o ten JIE turi savo vieta

38963. Narrrrbutas :-) 2007-06-10 17:39
rrrrr. ko cia klyki? rinkis balta suknia. o kas gros? biplan ?zz top? kessas? ar visi? o ka pacukams:):):)

38964. bezginas :-) 2007-06-10 17:43
jei gyvas, atsivarysiu is lenkijos bezgina...tutti frutti. ir nebeklyk daugiau, o as paklyksiu BISKEN. bogiausiu atveju, Belkinas pavarys rokenrolu

38966. snoliams cekasino bigbendas2007-06-10 18:00
gros dolskio slagerius ir boney m bus tik kai...

38967. ac/dc2007-06-10 18:01
you shook me all night long skambes iki pastipsime

38968. h2007-06-10 18:05
gerarrrria. pakaks vieno labai kuklaus bigbendo. o tas menuo kur? malibu priegose, havajai, balbieriskis, sankventinas, nu gerai, bus ir kernagis, ne?o kas? . tik zztop. ir as taip sakau. pAAAAdarysim tautai svente

38971. narbutui-ligonines reik kuo greiciau2007-06-10 21:30
Gydykis,kol tau tai privilegija,kaip invaliduma turinciam individui

38976. is salies2007-06-10 23:27
njo, narbutas negalia pavijo toki k. rasteni (kur dabartes anas nelaimelis, Dievas tezino)

38989. nenarbutas2007-06-11 00:52
nu kodzel ligonines? ar ten geras seksas imanomas? jei taip, sutinku, bet tik su tavim kartu i viena palata ir amzinai

38995. nu gi visai negerbia :-( 2007-06-11 03:37
pati matai

38996. pati zinai kad ne ligonines2007-06-11 05:54
ane

39033. jo,jo,jo2007-06-11 22:54
siaurys yra daugiau negu ligonis,nes jie,dvasiniai ligoniai,nors supranta:kodel,uz ka,ir eina pas gydytojus,ar i baznycia pagaliau,kaip jau niekas nebepadeda,o jis-visiskai niekuom netiki,net savim

39044. ju, ju, ju2007-06-12 05:32
tai kad tik taves noriu, durne

39053. h2007-06-12 11:38
ir galetum Maivytis truputi saikingiau Graziausioji

39055. hhh2007-06-12 13:18
ir tur but dziaugsiesi kai is h liks tik didele kvaila sirdziuska be B

39074. eidz :-) 2007-06-12 17:46
is tokiu t. rasymu Neko neismokau. ant visos jaukios salies apskelbei, kad esu ...nu net ir pyderas...visas sin padariau, bet sitos-ne:) kaip ten? nydomu, atsiraugeti, ir mopsiau - topiniai., please nesikartok, antinteresna

39100. jo jo jo2007-06-12 21:56
nu ko tyli?

39111. oj oj oj :-) 2007-06-13 05:57
a kodel savim netikiu? savim tikiu. suerzini ir tyli po to...nu xytra

39129. nu duok zinia ar viskas gerai2007-06-13 14:04
please

39130. slyksciam debilui visiems laikams2007-06-13 14:13
eik tu amziams na...ui

39132. nu2007-06-13 15:27
aciu ir uz tiek:)

39137. la major 2007-06-13 18:16
hmz... su kuo čia kalbėjotės taip beprotiškai? mano paskutinis postas buvo 38884.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Rugsėjo

PATKPŠS

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 19 iš 22 
21:21:53 Sep 11, 2011   
Sep 2010 Sep 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba