Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2011-07-29 nr. 3342

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
 THOMAS BERNHARD120
• TRUMPA KRONIKA
• Kitas numeris išeis
rugsėjo 2 d.

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• PARODOS
• VAKARAI

PUBLICISTIKA 
• VIKTORIJA DAUJOTYTĖ.
Kultūros lygmuo; autoriteto anatomija
19

AKTUALIJOS 
• ASTRIDA PETRAITYTĖ.
Būti Nidoje – būti gimtojoje Europoje
8

KNYGOS 
• VALDEMARAS KUKULAS.
Ateities dulkių archyvai
9
• ALFREDAS GUŠČIUS.
Neužglaistantis pozicijos, polemiškai solidus
46
• NAUJOS KNYGOS
• Nacionalinė biblioteka paskelbė 2010 m. Lietuvos spaudos statistiką
• Bibliografijos ir knygotyros centras

ŠOKIS 
• BIRUTĘ BANEVIČIŪTĘ kalbina RIDAS VISKAUSKAS.
Svarbiausia – vaikų mintys ir jausmai
2

KINAS 
• LINA ŽIŽLIAUSKAITĖ.
„Rygos berniukas“

MUZIKA 
• LAURA KAŠČIUKAITĖ.
„Klaidinga“ muzika: intelektas prieš hedonizmą
6

DAILĖ 
• KRISTINA STANČIENĖ.
Pasaulis – kūrėjas – kūrinys – galerija (?) – suvokėjas
• KRISTINA JOKUBAVIČIENĖ.
Juodkrantėje – G. Vitartaitės paroda
1
• ARMINA JONUŠAITĖ.
Tekstas ar vaizdas?
1

POEZIJA 
• VACYS REIMERIS40

PROZA 
• MARGARITA LUŽYTĖ.
Dvi dėželės

VERTIMAI 
• ALEKSANDR GENIS.
Įstatymas ir tvarka
Šerlokas Holmsas
2

(PA)SKAITINIAI 
• MINDAUGAS PELECKIS.
Tėvynė
5

DE PROFUNDIS
„Vienintelis tikras „menininkas“ –
pasaulis be žmogaus“
, – Arvydas Šliogeris
 
• Tai svarbu1
• PETRAS STIRBYS.
Dainos gelmių sakmė
16
• SVAJŪNAS KUNCAITIS.
Kitoks
• Vilniuje siautęs škvalas

PIRMASIS

THOMAS BERNHARD

[skaityti komentarus]

iliustracija
Gintaro Žilio nuotrauka



          Metai yra kaip ir metai prieš tūkstančius metų,
          nešiojam ąsočius, čaižom karvių nugaras,
          pjaunam žolę ir ničnieko nežinom apie žiemą,
          geriam vaisvynį ir ničnieko nežinom,
          greitai ir patys išeisim į užmarštį,
          ir eilės sunyks it sniegas priešais namus.

          Metai yra kaip ir metai prieš tūkstančius metų,
          žiūrim į mišką it į pasaulio tvartą,
          vaduojamės melu, pinam krepšius obuoliams
          ir kriaušėms,
          miegam, kuomet purvini mūsų batai
          dūla prie durų.

          Metai yra kaip ir metai prieš tūkstančius metų,
          mes ničnieko nežinom,
          ničnieko nežinom apie prapultį,
          apie nugrimzdusius miestus, apie potvynį, kai
          skendo arkliai ir žmonės.


Iš vokiečių k. vertė Gytis Norvilas

 

Skaitytojų vertinimai


70063. terra2011-08-01 13:33
labai gražus eilėraštis - skaidrus ir primenantis šaltinio vandens gurkšnį :)

70064. aha2011-08-01 13:57
".. skendo arkliai ir žmonės". Koks vokiškas kubilinskas rašė. Smurto propaganda. Stribelis nedamuštas.

70066. kafkė2011-08-01 16:11
jei tai geriausias austrų poetas/rašytojas, tai aš geriau patylėsiu. tikros poezijos galima rasti Padebesiuos.

70068. terra2011-08-01 17:39
ieškokit Padebesiuos :)

70070. kafkė2011-08-01 17:46
terra, ar tai viskas, ką gali pasakyti apie šį eilėraštį ir jo autorių?

70074. jeee..2011-08-01 18:20
terra neturi ką pasakyti:)

70075. et2011-08-01 19:20
iš austrų pažįstu ir mėgstu tik Max`ą Frisch`ą. O apie šį autorių wiki rašo, jog jis nemylėjo savo tėvynės: ""One of the more controversial lines called Austria "a brutal and stupid nation … a mindless, cultureless sewer which spreads its penetrating stench all over Europe.""" Kitoje vietoje radau, kad autorius kritikavo austrus ne iš kairiosios pusės. Atvirai vadino juos kvaila tauta, nes lengvai pasidavė nacių propagandai, o vėliau lygiai taip pat kvailai pasidavė antinacių socialistinei propagandai. už šią kritiką jis taip pat buvo nemėgiamas tėvynėje. Bet už tai vokiečiai jį ypač pamėgo. Iš šio konteksto žiūrint,šis sarkastiškas eilėraštis atrodo kitaip. Manau, kad jis būtent ir išreiškia nusyvilimą sava tauta, kuri apart savo karvių, vyno ąsočių ir obuolių, niekuo daugiau nesidomi ir nenori žinoti. Užtai už tokią tautą nusprendžia kiti. Manau, kad tai labai tinka ir lietuviams.

70079. to et2011-08-01 19:56
na jau tik nekišk čia lietuvių. Tai aukšto mentaliteto žmonės. Ypač pasimatė, kai galų gale nebalsavo išvis, arba prabalsavo už klounus. O tokio balsavimo kojomis austrai niekada neturėjo. Taip kad. Lietuviai čia mažiausiai apibrėžiami kaltais. O štai terros, ežero idiotizmas yra totalus. Bolševizmas ir blatnumas pavydėtinas. Ir sukurta tokia sistema, kad jie išliks ištisai "elitaut" šitai kvaziLietuvai.

70092. terra2011-08-02 00:16
kur čia matai eilėraštyje sarkazmą?

70095. apie kokį eilėraštį kalbama?2011-08-02 00:37
ar tai Kubilinsko? Nors ne. Tyliu. Terra yra Lietuvos sąžinė ir tiesa. Tebūnie.

70097. ar čia ne apie tave, terra?2011-08-02 08:11
geriam vaisvynį ir ničnieko nežinom, greitai ir patys išeisim į užmarštį, ir eilės sunyks it sniegas priešais namus. Metai yra kaip ir metai prieš tūkstančius metų, žiūrim į mišką it į pasaulio tvartą, vaduojamės melu, pinam krepšius obuoliams ir kriaušėms, miegam, kuomet purvini mūsų batai dūla prie durų.

70098. to et2011-08-02 09:36
Frisas ne austru, o sveicaru, tundra.

70099. terra2011-08-02 10:49
taip, ir apie mane šitas eilėraštis, ir apie tave - kaip ir visi geri eilėraščiai :)

70106. aha2011-08-02 14:12
taip, kaip ir visi Kubilinsko eilėraščiai. Pataiko į kiekvieno vaiko širdį.

70111. terra2011-08-02 17:07
tau, matyt, kai pataikė, tai iki šiol ir esi pataikytas

70121. terra nuostabi teisuolė2011-08-02 19:01
kai skaitau Nėrį, negaliu susiturėt ir pasišlykšėjimo. Tiesiog vemt verčia. O terra yra nuostabi. Mūsų sąžinė ir tiesa ji, genijus. Nobelio premiją jai.

70126. terra2011-08-02 20:30
tai tu dar ir mazochistas?

70130. ajai2011-08-02 21:49
protas terros neišpasakytas - ji viską atspėja. Dviguba Nobelio premija.

70134. terra2011-08-02 22:55
turbūt sunku?

70138. ...2011-08-02 23:16
sunku pakelt tokią garbės naštą. suprantu, terra.

70143. terra2011-08-03 09:11
ką tu supranti, zuikuti, pasidalink mintimis :)

70151. Apuokas2011-08-03 15:43
Čia tas nerimstantis ir sau vietos nerandantis žmogelis tarsi įsimylėjo tave, terra, gal jūs asmeniškai bendraukit.

70152. terra2011-08-03 15:46
mielai su juo pabendraučiau, bet kad jis, atrodo, labai spardos:)

70155. abiem2011-08-03 21:34
taigi eikit į Stirbio dainų gelmę ir suokit ten kaip du bulundelę apie savo virtualų orgazmą... ten specialiai jums eilėraštis... terros taip išgirtas

70158. terra2011-08-04 00:19
kažką tu čia kliedi, 70155-tas

70162. terrai 2011-08-04 12:36
Piktumas bei nepakanta yra patogenetinis frigidiškumas, sunkiai išgydomas. Nurimki ir suraski sau tinkamą vyrą kuris užgesintų neapykantos, paniekos, apriri žinojimo židinius šaltuose tavo intympojūčiuose (m ipač pasyvus tokių moterų klitoris). Linkiu rasti pasitenkinimą ir išgyti.

70163. terra2011-08-04 15:53
čia dar, pasirodo, ir ginekologų esama :) nesirūpink dėl mano frigidiškumo, zuiki, man esi per riebus, storuliai manęs tikrai netraukia :)

70164. terrai2011-08-04 16:40
bet ilgas esu!

70166. terra2011-08-04 20:28
tačiau užpakalis per dvi kėdes :)

70181. terrai2011-08-05 13:44
Suklydai ir šįkart, ir dažnai tau nutinka su aklais spėjimais.

70185. Nekomentatorius2011-08-05 19:34
Komentatoriai vis špygom bados. Kaip lietuviška..

70189. Apuokas2011-08-06 10:10
Tigi, tigi, nekomentatoriau, o pagal eil. tekstą "čaižom karvių nugaras, pjaunam žolę ir ničnieko nežinom apie žiemą.

70203. rašytojas2011-08-06 17:36
sakykit, ar vertya dar iš viso rašyt protingas ir geras knygas? Jaunų nemokšų tiek priviso, kad nebeims jų niekas į rankas.

70208. zuikis su dvigubu užpakaliu gieda po terros langu2011-08-06 18:14
Manosios sielos ji dangus, Bet kartais pragaras baugus, Ji mano angelas sparnuotas, O kartais ragana ant šluotos, Malonė ji, lazdelė burtų, Bet ir liūtis, kruša įnirtus, Ji rožių žydintys žiedai Ir baisiai griaudžiantys žaibai, Smagi išdaiga - ta terrra, Bet ir skausminga aimana, Ji mano laimė ir akių šviesa, Ji mano laisvė ir valia, Bet ir kalėjimo tyla, Paguoda mano ir viltis, Bet ir dvejonė, drebulys, Terra - svajonių puošmena, bet ir rukšla baisi, sena, Ir menė mano pilyje, Ir užkampis dilgėlyne; Taika ji mano, santarvė, Ir priešgyniautoja guvi, Ji mano paspirtis, Bet ir teisėjo ji rūgštis, Su terra mes geri draugai, Kapotis pasirengę vanagai, Ji visada taikinga, Piktumo niekad jai nestinga,

70209. zanūda2011-08-06 22:14
Abu vienas kito verti :)

70220. akcija2011-08-08 22:06
Puikus eilėraštis, puikus vertimas, ačiū, tikrai miela skaityti. Kad taip daugiau Bernhard`o kūrybos išversta būtų, bet gal dar ateityje - tikėkimės. O komentatoriams - akcija! Vietoj asmeniškumų ir pasipasakojimų - prašom - po GERĄ eilėraštį arba kritinį vertinimą, štai ir būtų literatūrinis Renesansas. Matematika: eilėraščio eilučių 17, komentarų - 35 = už vieną gerą dvigubai daugiau ...

70222. be pykcio2011-08-09 18:15
apie nieka

70223. Poeto pasipasakojimas2011-08-10 00:56
Prakeiktos tvoros./ Nekenčiu tvorų./ Gal būt aš XXX-am amžiui gyvenu,/ O valgau obuolius iš sodo/ ir dėstau tvorai prakeikimo odes./ Atkėles vartelius, į pievas išeinu/ ir per miškus, laukus, žemes einu./ Ir tik tada taip aiškiai pajuntu, kaip nekenčiu tvorų ir tų lentų./ Tada beeidamas imu dainuoti,/ visai ne pagal specialybę, - žodžius rimuoti./ Paskui atsispiriu nuo kalvos ir skrendu skrendu/ virš pievų upių, miestų, jūrų septynių/ ir niekur ten tvorų nesutinku,/ kol neateina paprasta mintis,/ kad laikas į namus, tarp tų tvorų sugrįžt... /Vytautas Onaitis/

70224. tatanka2011-08-10 02:10
obelis žiūri pro verandos langą/ (jos šaka kaip gulintis žmogus),/ mėto obuolius - pataiko tik į seną vonią/ laistyti gėlėm, nors bando - į langą/ kokie skanūs prinokę obuoliai, kaip tik dabar/ šiandien, vakar ir rytoj/

70227. silva :-) 2011-08-11 01:41
Senai bendravau su jumis. Padebesietės, kas jums daros? Baisiai pagiežingos tapot. Dėkoju Poeto pasipasakojimams ir dar kartą perskaitykit: Prakeiktos tvoros. Nekenčiu tvorų. Gal būt aš XXX-am amžiui gyvenu, O valgau obuolius iš sodo ir dėstau tvorai prakeikimo odes. Atkėles vartelius, į pievas išeinu ir per miškus, laukus, žemes einu. Ir tik tada taip aiškiai pajuntu, kaip nekenčiu tvorų ir tų lentų. Tada beeidamas imu dainuoti, visai ne pagal specialybę, - žodžius rimuoti. Paskui atsispiriu nuo kalvos ir skrendu skrendu virš pievų upių, miestų, jūrų septynių ir niekur ten tvorų nesutinku, kol neateina paprasta mintis, kad laikas į namus, tarp tų tvorų sugrįžt... /Vytautas Onaitis/

70231. tvora2011-08-12 16:24
emigranto eilius. tik "specialybę" netinka. poetas nėra "specialybė". beje, "padebesiečių" nematau nei už tvoros, nei patvory:)

70233. iš knygelės už 23 kapeikas2011-08-12 21:40
Labos nakties. Daugiau manęs nebus./ Kažkas miegūstas atsikels iš mano lovos,/ įlįs į mano buvusius rūbus,/ prieš mano veidrodį rąžysis, žiovaus,/ su mano portfeliu, pinigine pasu/ išeis, nutaisęs mano miną,/ šypsosis mano buvusiam kaimynui/ ir mano buvusia gatve pasuks,/ žais mano rūpesčiais, svajonėm, viltimis,/ mane klastos, klastos, kol vakare užmigs/ ir nepabus, ir jo daugiau nebus, o rytą kitas vilksis jo rūbus... (Aleksas Dabulskis. "Kregždžių šokis" 1971 metai.)

70234. Keli nuostabūs žodžiai iš knygelės už 30 kapeikų2011-08-12 21:57
Ir man leisk mylėti./ Ir man leisk mylėti./ O leiski man nešt/ tą nešventintą kryžių./ Pagerbk,/ kai su juo/ pralaimėjusi grįšiu... (Alma Karosaitė. "Eini su manimi" 1979 metai.)

70235. nostalgia2011-08-13 07:46
ach ir kur dingo tie geri sovietiniai laikai?

70236. nostalgia2011-08-13 07:52
youtube.c om/watch?v=6SuUnQgQ8sY&feature=related .................. Šią J.Brodskio kalbą, pasakytą atsiimant Nobelio premiją, reiktų išversti į lietuvių kalbą. Ji galėtų tapti Pasaulio Poetų Manifestu. ....ne tikiu, kad Brodskis mirė sava mirtim.

70240. s.j.2011-08-13 13:35
Noriu pasakyti, kad nurodydama poezijos knygelių kainą, tikrai nenorėjau suteikti politinį atspalvį, bet jeigu kam taip atrodo - tebūnie. Turiu knygų lentynoje tokį skyrių, kuriame sudėtos visos mažo formato knygelės ir jį tvarkydama pastebėjau, kad dauguma tų plonučių knygučių, kaip kokios sesutės vienodai aprengtos: ploni jų viršeliai apgaubti gana žymių dailininkų išpaišytais apvalkaliukais. Jos išleistos maždaug prieš trisdešimt - keturiasdešimt metų ir kainavo po 20-30 kapeikų. Tiražas 6-8 tūkstančiai egzempliorių. Manau, kad skaitytojams tai patiko, bet ar patiko poetams - nežinau... Visai nebijau būti palaikyta socializmo gynėja, nes labai pritariu mano begaliniai gerbiamam Popiežiui Jonui - Pijui II-jam, kuris pasakė, kad ne viskas socializme buvo blogai ir ne viskas kapitalizme yra gerai... Nežadu čia visiems man patinkančiais eilėraščiais įkyrėti, bet dar bent pora dar žadu pateikti.

70241. s.j. , klausykite, Gerbiamoji,2011-08-13 16:08
jei jau pateikiate eilėraščius - pateikite juos jų parašyta FORMA - posmais, verlibru, - o ne su " drovais " supjaustytus. Pagarbiai - Poetas.

70242. s.j.2011-08-13 17:15
Mielai tai padaryčiau, jeigu tik būtų įmanoma ar kas nors pamokytų... Jei tik žinotumėt, kaip baisiuosi šitomis ištisinėmis eilutėmis... Išmėginau visus siūlomus variantus, bet nesigauna... Negaliu suprasti, kaip tokia prestižinė svetainė nesuteikia galimybių tvarkyti eilutes vien Enter pagalba... Jūsų atsiprašau, bet vis tiek perrašysiu dar iš vienos knygelės /tikrai ne iš Jūsų/ eilėraštį, kuris man labai patinka... Turiu prisipažinti, kad tas mano kompiuteris, tai toks nelabai didelis ir lengvai kilnojamas su visa savo klaviatūra ir be jokių ten pelių.

70243. nostalgia2011-08-13 20:52
politiškai pritariu dėl to, kad ne viskas sovietmetį buvo blogai. pritariu ir tiems, kurie sako, kad ne viskas yra gerai ir visiškame pasaulio privatizavime. pritariu ir tiems, kurie baisisi ekonominiu siaubu ar pasaulio vyriausybe, o ir aplamai pritariu visiems tiems, kurie nepritaria vienas kitam. gera proga nuskilo - prisiminkim senus eilėraščius. o juk 7 000 tiražas anais laikais atrodė menkas, o šiais - prabanga.

70244. musse 2011-08-13 21:08
literatura pavargo, taigi ji ilsisi... ir ilsesis iki rugsėjo 2 dienos... nors tu ka... ...................................kam sparnus Amuras turi?" - kad galėtų paskrajot, kad galėtų paskrajot...

70245. s.j.2011-08-13 22:48
Noriu pasakyti, kad sekantis eilėraštis bus verstas iš vokiečių kalbos, todėl knygelės kaina buvo gal kokia dešimtimi kapeikų didesnė negu buvo tais laikais įprasta. Ir dar: jei čia teiksis žvilgtelėti dar koks nors praėjusių laikų poetas, tai norėčiau, kad žinotumėte: tikrai nežadu perrašinėti tokių eilėraščių, kuriuose poetas atliko savo prievolę "pagiriamuoju žodžiu kvailybei". Taigi, jei niekas nesustabdys, tai, be dabar spausdinamo žydų tautybės austrų poeto, parinksiu kokius tris savo tautiečių eilėraščius...

70246. Iš knygelės už 35 kap. /7000 egz./2011-08-13 23:12
- PSALMĖ - Niekas neišminkys mūs vėlei iš žemės ir molio,/ Niekas neminės mūsių dulkių./ Niekas./ Pagarbintas būki, Nieke,/ tavo džiaugsmui/ žydėsime./ Tavo akivaizdoj./ Niekas / buvom, esame,/ būsim, žydėdami:/ Nieko,/ Niekieno rožė./ Su piestele sielos skaidrumo,/ su kuokeliu dangaus nykumos,/ karūna raudona / nuo purpuro žodžio, kurį mes giedojom / apie,/ o apie / erškėtį. (Paulis Cedanas. Vertė S.Geda ) T

70247. s.j. :-( 2011-08-13 23:24
Tiesiog baisu. Nežinau, nei kaip pasiteisinti... Dėjau tuos "drovus" ir mėginau kėlinėti į kitą eilutę... Šitaip supaškudinau tokias geras poeto mintis!!!

70248. nagi s.j., paeksperimentuokim2011-08-14 10:00
aš nenoriu< mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm> tavo vaikų aš tik noriu savo eilėraščių

70249. et2011-08-14 10:02
taip ir nesupratau, kodėl viena eilutė išsituštino tarp ženklų, o kita ne.

70250. poetas2011-08-14 11:00
O kas čia nežino Pauliaus Celano ir jo poezijos vertimų, gerbiamoji? Hermetiškas kalbos poetas, nusižudęs galiausiai. Žydas, beje, praradęs dujų kamerose artimuosius savo. Beje, gerai žino taisyklingą eilėraščių išdėstymą toksai ponas TOTO iš www.padebesiai.lt

70251. Tiesa sakant2011-08-14 11:17
kvailokas i kazkoki "išmintizmą" pretenduojantis kurinelis:)

70252. aš nenoriu tavo vaikų2011-08-14 11:22
ar tikrai poezija verta tiek, kad būtų labiau mylima už savus vaikus? geras klausimas, jei ką

70253. nededikuotas2011-08-14 11:23
aš nenoriu tavo vaikų noriu eilėraščių susupančių mane į jaukų kokoną kurį lyg rytietišką rūbą turėsi išpainioti noriu tavo metaforų paklaidinančių dykumoje smėlis vien smėlis ir tu manęs laukiantis – rieškučiose šaltas vanduo – mane girdantis prausiantis aš pavydžiu tavo eilėraščių moterims kai vedžioji jų kūnų raidžių iškilumus ir guodžiuos kad jos visos tik mano šešėliai - – - – - – - – - – - ir vis dėlto labiau nei tave myliu poeziją (r.brunzaitė)

70254. musse - poetas2011-08-14 11:35
hermetiškas poetas? nepraleidžiantis oro, skysčių, dujų? tik kalbą? geras poetas turėtų būti nors tu ką ką...

70257. hermis2011-08-14 13:21
Toto yra m,ano antrasis vardas, jei ką:) toto iš padebesių, yra greičiausiai tik adminas

70258. hermis2011-08-14 13:26
Paulius Celano išgarsėjo(buvo išgarsintas) eilėraščiu Mirties fuga (fuga reiškai bėgti, vytis). skyrybos ženkjlus jis leidžia susidėlioti skairtytojui. Juodąjį rytmečio pieną mes geriame vakare mes geriame jį per pietus ir iš ryto mes geriam jį naktį mes geriam ir geriam mes kasame kapą ore ten ankšta nebus Gyvena vyriškis name su gyvatėmis žaidžia ir rašo jis rašo kai temsta kažką Vokietijon o tavo auksiniai plaukai Margarita jis rašo išeina prieš namą ir žvaigždės sublyksi jis švilpteli savo šunims jis švilpteli žydams ir liepia jiems kapą sau kasti o mums jis įsako užgrokite šokį Juodasis rytmečio piene tave mes geriame naktį mes geriam iš ryto tave per pietus ir geriam tave vakare mes geriam ir geriam Gyvena vyriškis name su gyvatėmis žaidžia ir rašo jis rašo kai temsta kažką Vokietijon o tavo auksiniai plaukai Margarita O tavo peleniai plaukai Sulamita mes kasame kapą ore ten ankšta nebus Jis šaukia jūs kąskite žemę vieni kuo giliau kiti dar dainuokit ir grokit jis griebia už ginklo staiga užsimoja o akys jo žydros vieni dar kastuvais į žemę giliau kiti dar užgrokite šokį ....

70259. zuikiui su dvigubu užpakaliu2011-08-14 17:05
bravo:) matyt šie taiklūs žodžiai terrą nuginklavo. Ji jau nustojo piktint žmones ir meldžias viešpaties malonės:)

70261. skaitytojas2011-08-15 11:07
Ar patogiai sėdėdamas savo namuose minkštame fotelyje prie židinio esi kada susimąstęs, kas dedasi už sienų? Greičiausiai ne. Atsiverti knygą, skaitai apie įvairiausius dalykus, išgyveni žmonių likimų ir niekad neįvykusių įvykių emocinius pakaitalus… Gera pramoga, tiesa?.. taip pramogaudavo net senovės romėnai, paįvairindami savo gyvenimą pramoginėmis akcijomis, sėdėdami Koliziejuje ir žiopsodami, kaip laukiniai žvėrys plėšo žmones į skutelius, mėgaudamiesi kruvinais ir bauginančiais vaizdais… O, kiekvienas norėtų tai pamatyti. Na, žinoma. Gyvenimas pro raktų skylutę… Tačiau viena reikia prisiminti: ten vyko tikri dalykai… Jau nebėra Koliziejaus, tačiau miestas – tai didelis katilas, kur sutelpa dar daugiau žmonių. Aštrios lyg skustuvo ašmenys iltys, jau ne žvėrių, et žmonių iltys, kur kas aštresnės, pavojingesnės, labiau ištroškusios kraujo. Privalai būti greitas, turi būti sumanus, kitaip tapsi vienu iš tų, nusviestų praryti… Turi būti greitas. Ir sumanus. Kitaip žūsi.

70264. culture, atsibusk2011-08-15 16:51
Ministras Gasiūnas naudojasi proga, kol tu miegi, ir kažkokį sąmokslą rengia su nauja "menų taryba", kurioje meninkų tik menkas kvapelis. skaitykit Rubavičiaus straipsnį delfyje.

70266. Iš nemokamai platinamos knygos2011-08-16 21:57
KUNIGŲ KNYGA - I. Viešpats, pašaukęs Mozę, jam kalbėjo iš Susitikimo palapinės: 1. ... 2. ... 3. "Jei kas aukotų padėkos auką iš galvijų, teaukoja viešpačiui sveiką patiną ar patelę. Jis turi uždėti ranką aukai ant galvos ir papjauti prie Susitikimo palapinės įėjimo, o Aarono sūnūs, kunigai, šlakstys kraują apie aukurą. Kaip padėkos auką jis aukos Viešpačiui visus taukus, dengiančius vidurius, abu inkstus su taukais, paslėpsnių taukus ir kepenų tinklelį. Aarono sūnūs tai sudegins ant aukuro kaip deginamąją auką, kad auka Viešpačiui būtų malonus kvapas. ..." (BIBLIJA. Senasis Testamentas. /Platinama nemokamai/ Tikėjimo žodis). Šis knyga /Senasis ir Naujasis Testamentai yra spausdinti Korejoje SW Press. Išleido leidykla Tikėjimo žodis. Vilnius 2010m... Knygoje yra 1285 puslapiai, tačiau ji spausdinta ant tokio plonyčio popieriaus, kad jos storis mažesnis kaip mūsiškių kokių 300 puslapių knygos... Labai dailiai išleista knyga. Ar Biblijos tekstas atitinką katalikiškąjį nežinau, bet būtinai sutikrinsiu...

70267. s.j2011-08-17 10:09
Paskaičiusi hermį, padariau išvadą, kad, jei jau negalima išlaikyti eilėraščio formos, tai vis tik jį būtina "pjaustyti", tuo labiau, jei dar ir nesudėti skirybos ženklai.

70273. tuk tuk 2011-08-18 20:08
ar šitoje pirštinėje kas nors dar gyyveenaa?

70274. Apie kuoselę iš knygelės už 30 kapeikų2011-08-18 22:49
Po žolę miglotą dūluoja kuoselė. / Dūluoja dūluoja, lyg žiedą pametus / nuo drebančio piršto, o gal ji negali / palikt nusiplūkusių metų. - - - - - - - Aš tik šmurkšt į giliausią kišenę, / bet, kaip tyčia, nėra šito žodžio, / kuriuo, tartum vaiką ar senį, / kartais ir paukštį paguodžiam. (Henrikas Čigriejus. "Dangus, rytas ir vakaras" 1981m. 12.000 egz.)

70275. kuoselei2011-08-19 08:51
ką reiškia "dūluoja"?

70276. kafkė2011-08-19 08:54
Žmogus – tai protu apdovanota dvasinga būtybė, kuri rungiasi dėl pažinimo ir savo valdžiai pajungia kitus sutvėrimus. Žmogus prikuria daugybę problemų ir po to siekia jas išspręsti; ir pats sau jis pasirodo didžiausia ir sunkiausia problema; ir štai jau tūkstančius metų visos kartas kankinasi ties seniausiu reikalavimu: "Pažink pats save!"

70277. faustas2011-08-19 09:12
Kuosa - tai kuosa, akmuo – tai akmuo, medis – tai medis, tačiau žmogus – tai dvilypumas, dvejopa būtybė, kurios viena pusė laikina ir mirtinga, o tuo pat metu kita belaikė, nemirtinga ir, bendrai paėmus, amžina. žmogus, nepaisant jo aukštos ir dieviškos prigimties, prakeiktas bjauriu prakeiksmu, bjauresniu, nei kliuvo kitam sutvėrimui, Netobulumo, Nuodėmės ir Kaltės prakeiksmu – ir iš to sekančiu reikalavimu išsigelbėti, nes žmogaus Prigimtyje įsikūrė Dualizmas, susidvejinimas – nes ji išsiskiria į Kūną ir Dvasią.Faustas.

70278. vagneris2011-08-19 10:11
Manęs netraukia nei miškan, nei kaiman, Ir nesvajoju pasiverst paukščiu. Bet kokį nuostabų randu aš dvasiai peną, Kokia man gyslom šiluma sruvena, Kada šnekuosi vienas su knyga! Skaitau, sklaidau, ant tomo tomą kraunu...

70279. faustas2011-08-19 10:34
Nuostabios ir stebuklingos paslaptys atsiskleidė žmonėms Gamtos knygoje. Pripažinti mokslininkai prasiskverbė į slapčiausia gyvybės gelmę ir ištyrė jos ištakas. Visur jie aptiko tvirtą statinį, stangrią ir nenutrūkstančią Sąsają. Priešybės išsilygino ir atsileido, gyvenimas ir mirtis, tapsmas ir irsmas, kūnas ir siela iškilo kaip vientisos, didingos, dieviškos, visaapimančios Jėgos, šalia kurios ir be kurios nieko nėra, ir kuria taipogi mes, žmonės, gyvenam, tveriam ir esame, skirtingos formos. Vietoje minies apie sutvėrimą atėjo nauja, didinga mintis apie Progresą, ir senasis dualistinis pasaulio vaizdas virto nauju pasaulio ir gyvenimo vaizdiniu, Monizmu, vienovės daugyje.

70280. L :-) 2011-08-19 11:04
apie arklius, batus, žmones ir prapultį, ir visame kame atgyjančią būtį...

70283. zaratustra2011-08-19 11:52
Žmogus yra tarsi virvė, ištempta tarp gyvulio ir Antžmogio

70284. faustas2011-08-19 11:56
ar nepastebite, kad kartu su šia virve į skeveldras turi sutrupėti senasis tikėjimas, išlaisvindamas vietą naujajam Pažinimui? Ir nepaisant to, kad senasis tikėjimas mirė, sudaužytas, įveiktas, jūs ketinate jį, tarsi lavoną, tampyti su savimi? ar norite surasti savo laimę sočiame, mažame, gyvuliškame malonume, su mažu džiaugsmu dieną ir mažu džiaugsmu naktį, kada jumyse yra jėga ir "sielos liūdesio strėlė link aukštesniojo tikslo, aukštesniųjų vertybių"...

70285. marga karvė2011-08-19 12:20
marga karvė - tai miestas, kuriame visi žiaumoja, atrajoja ir taip gaudo malonumą. tas, kas neš ugnį į šį miestą, neliks nenubaustas.

70286. poetas2011-08-19 12:31
Mes kartkartėm į ranką plunksną imam, Baltam lape prirašome ženklų, Visiems suprantamų, - juk tas žaidimas Susaistytas taisyklių nuoseklių. Bet jeigu taip laukinis ar marsietis Į lapą šį, į rašmenų vagas Įsmeigs smalsias akis - koks neregėtas Pasaulis atsivers prieš jį staiga Lyg burtų karalystė. Jam atrodys, Kad A ir B - tai žmonės, gyvuliai, Tai akys, rankos, tai liežuviai godūs, Čia ramūs, ten - įniršę gaivalai. Ji

70287. poetessa2011-08-19 12:35
Iš formos formon - vis be atvangos, Ir niekur nėr namų, nei laimės, nei kančios, Mums niekur duona varpoj nelinguos, Visur mes kelyje, visur svečiuos. Mes žaislas dievo rankoj. Nežinia, Ką jis sumanė. Molis mes tylus: Nei juokias jis, nei verkia ir delne Vis permaigomas krosnin nepaklius. Ak, būt išdegtiems! Sustingt, sustoti! Tas ilgesys net virpulį mums kelia. Bet atvangos nėra, ir niekada į stotį Nenuveda mūs begalinis kelias.

70288. jeee..2011-08-19 15:14
Pasak Zigmo Froido, ir demonai, ir dievai kyla iš to vienintelio daikto, vadinamo libido. Šį bei tą anas demonų apsėstasis vis dėlto įžvelgė.

70289. de fakto2011-08-19 15:18
tik paskutinis nevėkšla gali neigti demonų egzistavimą. Demonai neatsilieka nuo pasaulio pažangos. Štai vietoj senųjų sukubų ir inkubų, visokių raganų dulkintojų ir šiaip niekadėjų jau yra ir virtualių demonų. Tai jokia naujiena, nes iš tiesų demonai nuo pat jų atsiradimo laikų buvo ir yra virtualūs. Gyveno sau sąmonės ir pasąmonės kompiuteriuose, nors šie dar nebuvo išrasti. Bet tik panorėk savo artimui blogo, žvilgtelėk naktį į tamsų krūmą, ir iškart pajausi, kad šalia tavęs jau alsuoja demonas. Todėl demonai niekada nesnaudžia. Jie rūpinasi žmonijos išlikimu kaip savuoju. Sandėris įvykęs be galo seniai. Jis neapskundžiamas ir neatšaukiamas. De jure ir de facto. Taškas.

70290. Prieš penkiasdešimt metų... 2011-08-19 23:22
- - - - - - - AŠ ateisiu. Aš tikriausiai dar ateisiu. Tuo tik niekas netikės. Gal piene prasiskleisiu... VAIDOTAS SPUDAS 1961.05.12

70291. kaip jums patinka?2011-08-20 12:24
Skaičius yra išorinės organizacijos forma, o vidinės organizacijos forma yra Vardas. Atsakydamas į simuliatyvines ženklų tikrovės tendencijas būtis-simbolis sukuria Žodžio kaip energetinio vardo efekto fenomeną. Sudaromas Pirminių-vardų kopėčias. Pagrindine šių vardų būties ypatybe yra jų griežtai energetinis pobūdis, be to tos energijos yra ne tvariosios, ne sutvertosios – tai energijos-pirmapradės esybės. Išskirtine pirminių vardų ypatybe egzistavimas intrapsichinio sluoksnio, galinčiu paveikti antgamtišku būdu, sinergetiškai. Tokiems Vardams priskiriami dievų ir didvyrių vardai. Pirmapradis Vardas yra tuo pagrindu, iš kurio kyla daugybė kultūrų, išsibarsčiusių laike ir erdvėje (nuo seniausių iki dabartinių laikų). Tačiau sakraliniame laike ir erdvėje visos kultūros išsidėsčiusios vienose „vardijimo“ kopėčiose, perteikiančiose mažuosius didžiojo Logoso modusus. „Žodis“ ir yra tuo specifiniu mūsų kultūrai, t.y. krikščioniškai civilizacijai, mažuoju Logosu. Ir kultūros istorinės būties trukmė apibrėžiama jos ištakose esančio mažojo Logoso, t.y. pirmapradžio vardo, trukme.

70292. velniop Deridą2011-08-20 12:50
aišku, kad Visata buvo sutverta gerokai anksčiau už mus ie egzistavo nepriklausomai nuo mūsų. Žmogus visuotinius gamtos dėsnius pažįsta po to, kai tie dėsniai atsiranda arba, tiksliau, kai supranta, kad tokie dėsniai egzistuoja. Tačiau būtent tokią logocentristinę idėją atmeta žydų safardų filosofas Deridda teigdamas, kad neegzistuoja prasmė tol, kol žmonės nepradeda kalbėti, o dar tiksliau, rašyti. Tad būtent žmogaus ištarti žodžiai sukuria prasmę ar prasmes. „Rašyti – tai žinoti, kad dar neperteiktas raidėje neturi kitos buveinės, nelaukia mūsų kaip nurodymas kokiame nors kokiame dieviškame išmanyme. Prasmė turi sulaukti, kol ją išsakys ir užrašys, kad pati įsikurtų ir taptų tuo, kuo, skirtingai nuo savęs, ji yra: prasme". Ž. Derida. Taip Derida ne tiesiog laužo, jis trypia logocentrizmą. O kas vietoj jo? Reikšmių ir prasmių begalinė virtinė, be centrinės ašies ir sklindanti iš žmogaus burnos... Taigi, pats žmogus sutapatinamas su logosu (tik iš mažosios raidės). Tokia nuostata būdinga postmodernui (postšiuolaikybei), tačiau poststruktūralizmas nieko mainais nepasiūlo išskyrus dekonstruktyvistinės perinterpretacijos bandymus.

70293. misticus2011-08-20 15:09
Kalba, atrodytø trapiausia raiðkos priemonë, kartu yra ir stipriausia; bûdama netvari ir nemateriali, kaip bet koks garsas, ji suteikia formos stabilumà, kurio erdvëje gali laikinai prisiglausti mintis. Kalba ne tik suteikia gyvybæ ir atgaivina, bet ir uþmuða bei numarina. Visa mistinë raðtija perspëja apie kalbos pavojø. Ji yra sàvokinio vertinimo instrumentas, klaidingai suvokiama kaip tikrovë. Ji gali kalbëti apie iðsivadavimà, bet gali ir pati sëti iðsilaisvinimo nuo mûsø riboto poþiûrio sëklas, nepaisant turinio. Tai poezijos kelias

70294. arba-arba2011-08-20 15:18
Kaip galima rūpintis vien intelektualia veikla ieškant absoliučios tiesos ir gėrio, kai Žmonės šaukiasi duonos ir teisingumo? Kaip galima kontempliuoti, filosofuoti ar gilintis į religiją, kai pasaulis reikalauja sprendimų, darbo ir politinių žingsnių? Ir priešingai, kaip galima agituoti už geresnį pasaulį ar revoliuciją, kai dauguma tetrokšta vidinės ramybės ir tikrų vertybių? Tai, kad tas liepsnojantis namas nėra vien mano privati nuosavybė, turi suprasti visi kaimynai visoje Žemėje. Jei aš nesiruošiu gelbėti rankraščio, tai reiškia, kad mano intelektualinė veikla nebuvo rimtas užsiėmimas priešpastatant ją aukščiau visko, - net baimės pasirodyti nežmoniškam, - tada aš nepajėgus padėti žmonėms ir konkretesniais betarpiškais veiksmais. Ir atvirkščiai, jei aš gelbėsiu žmones, t.y. neišgirsiuvisos žmonijos dvasinio šauksmo aukoti jai viską, net save patį, tada aš nepajėgus išgelbėti rankraščio. Jei aš nepasinersiu į savo laikmečio reikalus, jei neatversiu langų viso pasaulio vėjams, tai viskas, ką sugebėsiu sukurti savajame dramblio kaulo bokšte bus nevaisinga ir prakeikta. Bet jei aš neužtrenksiu durų ir langinių, kad galėčiau susikaupti darbui, tada nebūsiu pajėgus pasiūlyti ką nors vertinga savo kaimynams. Ir dilema nėra rinktis: Vienuolyna ar Ovalųjį kabinetą, Tradiciją ar Progresą, Politiką ar Akademiją, Bažnyčią ar Valstybę, Teisę ar Tiesą. Be abejo, realybė nėra arba-arba: dvasia ar materija, kontempliacija ar veiksmas, rašytinis pranešimas ar gyva kalba, Rytai ar Vakarai, teorija ar praktika, žmogiška ar dieviška.

70295. nuošalė2011-08-20 16:05
Žmonės Išrinktosios Tautos ką nori tą daro pasaulyje, ne tik kalboje bei moksle. Laimei, yra už juos ddesnių tautų ir rasių, tad šioks toks periferinis jausmas apninka ir Išrinktosios Tautos žmones,gyv. savo protėvynėje, tačiau ir pasklidusius pasaulyje.

70296. ?2011-08-20 19:05
išrinktoji tauta? kas tai? ar tai tie, kurie traukė per Raudonąją jūtą ar tie, kurie vykdo Dievo Valią mylėti Jį ir savo artimą kaip patį save?

70297. klausimas šiaip2011-08-20 19:08
Ar galima pasitikėti Gyčio Norvilo vertimu? Suprantu, kad poeziją versti sunku. Kad vertėjui reikia perteikti ne tik eilučių prasmę, bet ir eufoniją, ritmiką, kartais – net grafinį vaizdą. Bet nejau ne prasmė turėtų būti svarbiausia? Jei daugiausia dėmesio kreipsime į skiemenų skaičių eilutėje… Na, ir bažnyčią išardžius, iš jos plytų galima pastatyti tvartą, jei žiūrėsime ne architektūrinės vizijos, o skaičiuosime, kad perimetre sugultų lygiai toks pats plytų kiekis… Ir iš tiesų, skaitant daugumą lietuviškų vertimų, pasijunti nejaukiai, lyg atėjęs žinomu adresu, patektum į visai nepažįstamą vietovę. Taip, J.Brodskis ne iš tų, kuriuos lengva perteikti kita kalba. Jo eilės labai koncentruotos, – jokio poetinio skystmo, su kuriuo vertėjas galėtų be rizikos žaisti. Ten buitiniai, kasdieniai faktai surikiuoti šalia globalių apibendrinimų, įžvalgų, ir viskas tvirtai surišta tarpusavio priežastiniais ryšiais. Žodžiai suleisti it akmenys kokių actekų kyliniu principu pastatytoje sienoje. Nežinia, kas kieno rankose yra Rubiko kubas, – Brodskis kalbos ar kalba – Brodskio, ir sunku įvardinti to žaidimo rezultatą, nebent maištingu žodžio klasicizmu…

70298. selė :-) 2011-08-20 21:13
Viskas ką jūs visi čia rašinėjate man labai patinka skaityti, tik, deja, kai kurias aukštas mintis nelabai pasiekiu, todėl stengiuosi geriau patylėti... Noriu pasakyti savo nuomonę tik apie poezijos vertimus: manau, kad svariausia yra išlaikyti prasmę ir per daug nenukrypti nuo rimo ir ritmo /čia truputį suvaidinau išmanančią daugiau negu faktiškai išmanau/. Man labai patinka skaityti eiles, kai kartu spausdinama originalas ar pažodinis vertimas. Dar manau, kad dažnai mūsų poetai versdami padaro jau kitą kūrinį, todėl turėtų nurodyti "rašyta pagal...", ar "sekant...". Ir dar manau, kad turiu pilną teisę įsiterpti į pokalbį žmonių, kurių intelekto Q yra aiškiai didesnis negu mano, nes, kad ir kaip jiems tai nepatiktų, didžiausią skaitytojų masę sudaro tokie vidutiniokai kaip aš... Žinoma, tai nereiškia, kad privalote mums per daug pataikauti...

70299. selei2011-08-21 09:47
viskas tvarkoj, sele. Yra žmonių, kurie turi gerą atmintį, puikiai valdo žodį, bet mintys jų, plaukiančios iš ego, labai paviršutiniškos. ir primityvios. Argi nestebino tavęs kaip sklandžiai per tv kalbas apie meilę partijai ir socialistinei tėvynei kalbas rėždavo paprasta melžėja, ar gamyklos tekintojas, socialistinio darbo didvyris, penkmečio planą planą įvykdęs per tris metus? O koks nors poietas ar rošytojas vos sugebėdavo žodį išlementi? Spėju, kad dauguma rašytojų rašo ne dėl šlovės, bet dėl poreikio komunikuoti su daugeliu, nes tai, ką jie turi ir nori pasakyti, nėra lenvai išreiškiama paprastame pokalbyje. Tad nesikuklink. Manau, gera idėja kartu spausdinti ir originalą . Geriausias pavyzdys - Brodskis. Kol skaičiau G. Patacko verstus Brodskio eilėraščius, tol nesupratau už ką jis gavo tą Nobelį. O rusų kalba rasti jo eiles nėra jau taip lengva. Kaip ir Churgino verstą Fausto II-ą dalį, beje. Pirmoje Fausto dalyje laimi Mefistofelis, antroje - dievas, katalikybė. Jonyno vertime idėjos kažkur ištirpsta ir veikalasa atrodo poetiškas, bet banalus. Jei klystu, pataisykit.

70300. >>>nuošalė2011-08-21 09:50
Jud 1,5 Aš noriu jums priminti, nors jūs tai jau žinote, kad Viešpats, pirmiau išgelbėjęs tautą iš Egipto žemės, paskui pražudė tuos, kurie netikėjo. Jud 1,6 Taip pat ir tuos angelus, kurie neišlaikė savo prakilnumo, bet paliko savo buveinę, Jis laiko sukaustytus amžinais pančiais tamsybėje didžiosios dienos teismui. Jud 1,7 Taip pat Sodoma ir Gomora bei aplinkiniai miestai, kurie panašiai ištvirkavo ir nusekė paskui ne tokį kūną, lieka pavyzdžiu, kentėdami amžinos ugnies bausmę.

70301. >>>nuošalė2011-08-21 09:55
Jn 1,12 Visiems, kurie Jį priėmė, Jis davė galią tapti Dievo vaikais - tiems, kurie tiki Jo vardą, Jn 1,13 kurie ne iš kraujo, ne iš kūno norų ir ne iš vyro norų, bet iš Dievo gimę. 2 Kor 5,1 Mes žinome, kad, mūsų žemiškajam namui, šiai palapinei, suirus, turime pastatą iš Dievo, ne rankomis statytus amžinus namus danguje. 2 Kor 5,2 Todėl mes dejuojame, karštai trokšdami apsivilkti savo buveinę iš dangaus, 2 Kor 5,3 nes aprengti nebūsime nuogi. Lk 20,36 Jie taip pat nebegalės ir mirti, nes, būdami prisikėlimo vaikai, bus lygūs angelams ir bus Dievo vaikai. DIEVO TAUTA.

70302. kultas2011-08-21 10:17
kultas, religija - kultūros pamatas?

70303. hermis2011-08-21 10:21
visata yra nepažinaus Absoliuto nuolatinė manifestacija. Visur esanti realybė nėra nei Dvasia, nei Materija, o abidvi, nors suvokiame jas kaip atskiras. Ir tas vientisas dalykas nuolatos kinta.Visata yra sutverta ir valdoma, iš vidaus į išorę. Tai dera su hermetiniu požiūriu, kad apačioje yra taip, kaip viršuje. Visi mūsų veiksmai turi užuomazgą sąmonėje.

70304. selė > 70299 :-) 2011-08-21 12:47
Nenoriu, kad per daug gerai apie mane galvotumėte, nes tikrai nesu tiek išprususi, kad sugebėčiau vertinti tokių "asų" kaip CHurginas ar Jonynas vertimus... Dabar esu pas savo dukrą ir kaip tik vartau tą begaliniai didelę /tiek forma tiek turiniu/ ir sunkią knygą Getės Faustą. Abi Aleksio Churgino versto "Fausto" dalis 1978m., pakankamai padoriai įrištoje vienoje knygoje, išleido Vilniaus VAGA. Kai mano vaikeliai susikūrė savo šeimynėles, jiems buvo leista iš knygų lentynos pasirinkti ką tik jie nori - burtų keliu "Faustas" atiteko dukrai... Nors šioje svetainėje negalima išlaikyti poezijos formą, bet vis tiek rizikuoju pateikti nedidelę ištrauką /citatą/... Persikeliu...

70305. selė2011-08-21 13:11
Persikėliau: "MEFISTOFELIS: Nors laimės troško nuolat jo krūtinė, Jis vien šešėlių vaikėsi slidžių. Nelemtą tuščią mirksnį paskutinį Mėgino veltui sulaikyt žodžiu. Lig pat mirties man priešginiavo senis. Ir ką gi? Smėly guli jis, Beprasmį savo amžių atgyvenęs... Sustojo laikrodis." (Gete. Faustas. Vertė A.Churginas)- - - Dar noriu pasakyti, kad esu mačiusi italų spektaklį, kuriame pasenusį Faustą ir Mefistą vaidina tas pats aktorius. Itališkai, žinoma, nesuprantu, bet manau, kad režisierius tam suteikė didelę reikšmę...

70308. ?!2011-08-22 12:37
Seni sysalai žaliuoja. Kada naujas?

70309. pora eilučių iš knygutės "ir tavo širdy" 1970m. :-) 2011-08-22 22:56
Labanakt, medi, žvaigžde sidabrine, Saldžių sapnų, mieli draugai! /A.CHURGINAS/

70310. ?!2011-08-23 10:50
aaaa-a, seno lapino A. Churgino ir tetrūko su tokiomis senienomis bei banalybėmis.

70311. ! ! ! > ?! :-) 2011-08-23 12:12
Manau, kad esate šiek tiek senstelėjęs /virš pempenkių/ niurzgla...

70312. >>>?! vadinas jėgai stebuklingai, kuri rusena ir many, iš tolo tu pavydulingai krumplėtu kumsčiu grasini?2011-08-23 13:42
žmonių paikybė yra tokia nepaprasta, ir taip į savo Aš jie įsikibę, jog vien save telaiko visata.

70313. selei2011-08-23 13:52
gal malonėtumėt žvilgtelėti koks tiražas jūsų dvitomio ir kas iliustravo? Turiu tik pirmąjį II leidimo 1968 m. tomą. 20 000 tiražas. Dailininkas M.Švimeris.

70315. selė2011-08-23 18:31
"Fausto" tiražas buvo 29.000 egz.!!! Iliustravo dailininkas Vytautas Kalinauskas. Knyga kainavo 3rb.50 kap.Manau, gerai paieškojus, šią knygą būtų galima rasti senų knygų "išpardavimuose", pvz. Sena.lt .Nenoriu būti nubausta už skatinimą nusikalsti, bet yra dar vienas geras būdas - biblioteka. Jie ten turi tikrai ne po vieną egz. ir jei kartais paimtą knygą netyčia pradangini, tai jie mielai priima priima pinigus. Žinoma, jei knyga neįtraukta į kažkokius /gal likutinius?/ fondus. Dar jiems labai patinka, kai už pamestą knygą pasiūlai kokią nors, kurios biblioteka neturi, ypač dabartinių vertingesnių knygų. Viskas priklauso nuo to, kaip bibliotekos fonduose vertinama negrąžinta ir siūloma knyga. O, apie Jonyno vertimą nežinojau. Būtinai paieškosiu ir mėginsiu pagilinti savo tik labai vidutines žinias, palygindama su A.Ch. vertimu...

70331. s.j. :-) 2011-08-25 18:29
Noriu pasidžiaugti, kad "padebesiuose" atradau TOTO /toto/ pamokymus, kaip perkėlinėti į kitą eilutę: bold Kai bus visai tamsu pamėginsiu šia pamoka pasinaudoti.

70332. trans2011-08-25 22:16
Bold, yes, it is well.

70334. s.j. :-( 2011-08-25 23:38
Supratau...

70336. apie www.padebesiai.lt2011-08-26 17:19
ašarojanti svinja 2011-08-26 17:15 #32924 Jūsų komentaras laukia patvirtinimo. Nepatvirtino Politbiurininkai mano trijų komentarų. Pšalino. Rašau Strasbūran – elitiniams Europos būrams : nėra LT žodžio laisvės, yra tik nuomones cenzūruojantys http://www.padebesiai.lt ( vadinkime tikruoju vardu:www.periferija.lt). Štai tokie yra kai kurie kultūriniai viešieji portalai LT.

70337. abc2011-08-26 19:38
[b]Tu girele, tu žalioji! Ko griaudingai taip vaitoji? Ar krūtinę plėšo vėjas? Ar tau Dievas davė jausmą? Ar supranti ir tu skausmą, Kurs taip spaudžia palytėjęs? [/b]

70338. abc2011-08-26 21:25
Tu girele, tu žalioji! Ko griaudingai taip vaitoji? Ar krūtinę plėšo vėjas? Ar tau Dievas davė jausmą? Ar supranti ir tu skausmą, Kurs taip spaudžia palytėjęs?

70339. abc2011-08-26 21:42
Širdele mano, suviliota Ir apsiverkusi nesyk, Išgirsk bent kartą sveiką protą, Jo patarimo paklausyk?.. /Maironis/

70340. besiskundinčiam padebesiais2011-08-27 10:14
Ta svetainė kerėpliška. Ja nėra lengva naudotis. Be to ten reikia registruotis. O tai jau savaime teisių suvaržymas. Keista, nes ji, kaip suprantu, buvo įkurta tiems Šiaurės Atėnų komentatoriams, kurie užprotestavo Š.Atėnų sprendimą panaikinti komentatorių anonimiškumą. Indentifikacijos nustatymo paprastai laikosi tos svetainės, kurios nori kad pas juos užsuktų tik siauras skaitytojų ratas. Anksčiau ar vėliau tokios svetainės ima rūgti savo sultyse. Geriausias to pavyzdys - populiarumą visiškai praradę Bernardinai. Užtai Delfis, kurį anksčiau inirtingai bombardavo nešvankūs komentarai, labai atsigavo ir tapo demokratiškiausia svetaine. O komentarų lygis gerokai pakilo. Dabar atakuojama Alfa. Gal todėl, kad tai dabartinio Kubiliaus patarėjo portalas? Nuomonėms formuoti komentarų sritis yra netgi įtaigesnė nei straipsnių, kuriuos žmonės laiko daugiausiai užsakomaisiais, neibjektyviais, propagandiniais.

70342. apie padebesius2011-08-27 10:40
ta svetainė gal ir kerėpliška, ir neprižiūrėta, ir išvis apmirusi - tiek publikacijomis, tiek komentatoriais, bet registarcijos ten nėra - būkim biedni, bet teisingi. o komentatoriai ten tokia nuodinga pelkė, kad ir kojos kelti nesinori, psichopatai kažkokie.

70343. svinja2011-08-27 11:25
wwww.padebesiai.lt kaip gūdžiais Glavlito laikais cenzūruojami ir revizuojami kelių neva įkūrėjų akcininkų, nuspirkusių padebesiams domeną. Blaivi ir tolerantiška kompensacija užgniažtiems ŠA nepavyko. Šitoks trinimas ir blokavimas wwww.padebesiai.lt yra blogiau nei registravimasis būtų ( ten jo tikrai nėra, vien prižižiūrinčių sveitainę žmonių baikštūs savisaugos filtrai). Nieko tokio, patys nužudys save - be peilio ir kolto, uždus savo sultyse!

70344. conspiracy2011-08-27 21:14
taigi ar nesakėm, kad į padebesius suvarė kaip į getą kultūringiausius šiaurės Atėnų komentatorius. O šiaurės atėnus atėmė iš Parulskio? ir atidavė lengvai postomodernizmu suvedžiojamai mergaitei iš Čiurlionkės? Tiesa, ten nereikalauja registracijos, bet identifikuoti savo e-meilą būtina. O tai kone tas pats. BVistiek čia yra kažkoks conspiracy. Kas dėl Bernardinų, tai conspiracy išaiškėjo per Kauno Arkivyskupo skandalą su kunigais O.Volskiu, A.Bulotu ir R.Kaušu. Kliba kultas, kliba ir kultūra.:)

70345. to svinja2011-08-27 21:21
neįrašėt savo tikro e-adreso tikriausiai. be to ten, kaip suprantu, yra siauro draugų ratelio pasiplepėjimo vieta, šiek tiek parodant vienas kitam savosios kūrybos.

70347. svinja2011-08-28 09:38
Siauro rato, labai siauro. Pažvelkite: vyrauja kelios amerikonkos plepės, bijančios prarasti gimtąją kalbą. Viena protingai atrodo pasielgs - užčiaus savo koserę. Kaip ir aš užsičiaupu tenai trinamas netgi įšašęs savo e-meilą. Dieve šventas, koks siauras mažas liko ten gerukas: dešimt pėdų, ilgio, dešimt pločio. akcininkei Laumei teks vartytis per galvą, kad domenas būtų bent jau rentabilus ir nenugarmėtų nebūtin, Ačiū Jums komentavusiems JŲ ( padebesių situaciją čia,L&M žaliojoje erdvėje.

70350. kafkė..2011-08-28 17:09
gaila Oskaro Volskio. Kūrė žmogus Marijos radiją, stengėsi... Kai Lenkijos "valstybininkai" žlugdė Lenkijos Marijos radiją, nes neva per didelę įtaką turėjo rinkėjams ir vis išrinkdavo prezidentu ne neoliberalą Tuską, bet jo opozicijos lyderį katalikją Kačinskį, tai pagalvojau kaip gerai, kad mūsų katalikų radijo vadovo dar niekas neklibina, kaip gerai, kad pas mus daugiau demokratijos, nei Lenkijoje... bet dašilo pagaliau ir mūsų "valstybininkams" visgi:) Ypač po to kai mūsų Didžioji žiniasklaida - Lietrytis, Respublika, Balsas - pasijuto bejėgė ir pakankamai neįgali įtikinti žmones nerinkti Grybauskaitės... masių smegenų valdymas išslydo iš jų rankų... Lenkijos Marijos radijui vadovą pakeisti padėjo vienas iš vyskupų, kurį kaltino turėjus ryšius su KGB praeityje. Kad mūsų gerbiamas Arkivyskupas, surinkęs pasitikėjimo pliusus praeityje, bet pagaliau pats įrodęs, kad turi mažokai tikėjimo, ką galima atspėti iš jo materialistiškai fariziejiškų straipsnių ir to kaip jis pasiūlė abortą įsimylėjusiam jaunam, bet perspektyviam kunigui. Sakyti viena viešai ir daryti priešingai ginant munduro garbę, tai nei šis nei tas... krikščionio akimis žiūrint. Suprantama, ne mums juos teisti. Visą tarybinį laikotarpį KGB itin stropiai prižiūrėjo dvasininkus. Kas gali žinoti, gal kai kuriems iki šiol taiko šantažą? Štai kad ir "jei nenukenksminsi Volskio, paskelbsim, kad bendradarbiavai". Juk taip nukenksmino ir desovietizacijos projektą paruošusį V.Čepaitį bei kitus. Jau vien tai, kad ateistinė "komsimolkė" ėmėsi ginti katalikų arkivyskupą, sveiko mąstymo žmogui turėtų sukelti įtarimą.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Rugpjūčio

PATKPŠS

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 212 iš 238 
20:09:05 Aug 28, 2011   
Dec 2008 Apr 2014
Sąrašas   Archyvas   Pagalba