Literatūra ir menas

Lietuvos rašytojų sąjungos savaitraštis
Literatūra ir menas

2003-05-09 nr. 2949

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |


PIRMASIS 
• RIMVYDAS STANKEVIČIUS20
• TRUMPAI1
• KITAME NUMERYJE3

KULTŪROS ŽEMĖLAPIS 
• KINO TEATRAI
• TEATRAI3
• KONCERTAI
• PARODOS
• VAKARAI
• ĮVAIRŪS
• LRT KULTŪROS LAIDOS
• LR KULTŪROS LAIDOS

DISKUSIJA 
• Viktorija Daujotytė.
IR ABEJOJANT
3
• Teodoras Četrauskas.
KAS BALSUOS PRIEŠ?
2
• MENO MONAI MENAMI3
• Vytautas Girdzijauskas.
KALĖDINĖ GINTARO BERESNEVIČIAUS PASAKA
2

POEZIJA 
• DOMANTAS RAZAUSKAS28
• POEZIJOS PAVASARIS 2003
• POEZIJOS PAVASARIS 2003 MOKSLEIVIAMS

PROZA 
• NIJOLĖ RAIŽYTĖ1

VERTĖJO PUSLAPIS 
• JANIS VESELIS

KULTŪRA 
• Marytė Kontrimaitė.
PASIKALBĖJIMAI JELGAVOJE
1
• 2002-ŲJŲ METŲ AUTORIAI1

PAŽINTYS 
• KAZIMIERAS ALEKNA VIDSODYJE4

KNYGOS 
• Jadvyga Bajarūnienė.
APIE LIETUVIŲ REZISTENCIJĄ - SUBTILIAI IR ŽMOGIŠKAI
11
• Virginija Paplauskienė.
IŠEIVIJOS DOKUMENTŲ RINKINYS
• NOVA ISTRA1
• NEIŠTIKIMOJI
• INGRIDA KAVEN3

IN MEMORIAM 
• SU JONU LAUCE ATSISVEIKINUS5

JAUNIMO PUSLAPIS 
• Vidas Poškus.
SPALVOS, SPONTANIŠKUMAS IR RIKSMAS
1
• Irena Talutytė.
JAUNIMO KALBA KAIP KULTŪROS REIŠKINYS
48

AKTYVIOS JUNGTYS 
• ...MEILĖ IŠGELBĖS LIETUVĄ...1

MUZIKA 
• Rita Aleknaitė-Bieliauskienė.
"ALLA METAMORPHOSE"
2
• Jonė Fridmanaitė.
SCENOJE - SUGRĮŽĘS VILNIAUS VAIKAS

DAILĖ 
• Ignas Kazakevičius.
NUVAINIKUOTAS HORIZONTAS
4
• Renata Ščerbavičiūtė.
AUDRIAUS JANUŠONIO DEMONAI
4
• Jurgita Ludavičienė.
DŽIOVINTOS GĖLĖS IR PRISIMINIMŲ LAGAMINAS IŠ OSLO
• Salomėja Jastrumskytė.
KIEKIO INTRIGA

TEATRAS 
• "MUS PALAIKO UTOPIJOS KŪRIMO ĮTAMPA"1
 Martynas Petrikas.
"VAGINOS MONOLOGŲ" MONOLOGAS
31
• Ridas Viskauskas.
SPEKTAKLIUOSE VAIKAMS NĖRA NEĮMANOMŲ DALYKŲ

NAUJI FILMAI 
• Rasa Paukštytė.
PAVOJINGOS GAUJOS IR NEPAVOJINGOS "MIRAMAX" IŠPAŽINTYS

SKELBIMAI 
• GEGUŽĖS 21 DIENĄ 21 VALANDĄ VIETOS LAIKU1
• PATVIRTINTA NAUJA LIETUVOS KULTŪROS IR MENO TARYBA19

KRONIKA 
• PAMĄSTYMAI GŪDŽIUOS GRAFOMANIJOS APKASUOS9

DE PROFUNDIS 
• VYTAS DEKŠNYS7
• LIUDVIKAS JAKIMAVIČIUS12
• DE PROFUNDIS REDAKCIJOS ATSAKYMAS L.JAKIMAVIČIUI7
• VISU GYVENIMU2

TEATRAS

"VAGINOS MONOLOGŲ" MONOLOGAS

Martynas Petrikas

[skaityti komentarus]

iliustracija
Aktorės Anžela Bizunovič, Jelena Bogdanovič ir Margarita Žiemelytė spektaklyje "Vaginos monologai"
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

Eve Ensler "Vaginos monologų" atsiradimas Rusų dramos teatro repertuare nenorom verčia galvoti apie iššūkį. Po balandžio 26 dieną parodytos premjeros iškilo klausimas, koks šio teatrinio reiškinio tikslas ir adresatas.

"Vaginos monologai" - absoliutus amerikietiškosios kultūros importas - iš pirmo žvilgsnio nagrinėja intymiojo moters gyvenimo užkulisius. Ilgainiui tema išplėtojama iki universalių - lyčių konflikto, prievartos prieš moterį, prievartos iš esmės - kategorijų. Pamokslaujamu tonu nagrinėjamos aktualios socialinės problemos verčia pjesę masinės terapijos seanso scenarijumi. Lėkštokai atpasakotos intymios moterų istorijos turi žiūrovą sukrėsti ir priversti susimąstyti. Užmojis - ryškus, bet paviršutiniškas. Pjesė parašyta atsižvelgiant į plačiosios JAV visuomenės poreikius ir mentalitetą. Eve Ensler pasirinktas šokiruojančio paprastumo metodas - efektingas dirgiklis puritoniškai, įpratusiai lengvai įsisąmoninti išmintį amerikiečių mąstysenai. Pavadinimas turi suintriguoti, tiesmukas tekstas - paveikti, tema - šokiruoti. Laikas ir žiūrovų srautas patikrins, ar šis primityvus principas pritaikomas Lietuvoje.

"Vaginos monologų" parodymas profesionalioje scenoje - dar vienas bandymas įtikti vis dar neapibrėžtam plačiosios publikos skoniui. Lokalinės seksualinės revoliucijos yra populiarios, bet nekonstruktyvios. Dėl savo atsitiktinės prigimties jos užsimena apie problemą ir, nepasiekdamos esmės, tampa mažareikšmės. Rusų dramos teatras, pasirinkdamas Eve Ensler kūrinį, savinasi komercinius kokybės kriterijus ir lyginasi į abejotinos vertės brodvėjiškos ar vestendiškos kūrybos manierą.

Vertinant spektaklį, norėtųsi tikslinti terminus: ar sukurtas spektaklis, ar šou. "Vaginos monologų" veiksmas montuojamas iš keturių moterų pasakojamų istorijų ir sujungiamas temiškai giminingomis intermedijomis. Atsisakoma nuoseklaus siužeto, nėra vienijančio veiksmo. Nors pjesė artimesnė šou stilistikai, režisierius Giuliano di Capua ją stato pagal klasikinį metodą: aktorės Tatjana Genzel, Margarita Žiemelytė, Jelena Bogdanovič irAndžela Bizunovič kuria charakterius, tampa ansambliško veiksmo dėmenimis.

Aštrų ir provokuojantį tekstą G. di Capua pateikia estetiškai. Režisūrinio spektaklio sprendimo esmė - moteris ir jos charakterio atspalviai. Moteriškumas akcentuojamas subtilia išorinio vaidmenų piešinio plastika, rafinuotais kostiumais (dailininkas Juozas Statkevičius). Savo kuriamam moters įvaizdžiui režisierius suteikia klasikinio grožio ir paslapties kontūrus (scenoje atsiranda botičeliška Veneros kriauklė - scenografas Gintaras Makarevičius; nuskamba Nakties Karalienės arija). Aktorės juda nuožulnia plokštuma, todėl jos puikiai matomos. Taisyklingas operos mizanscenas primenantis spektaklio veiksmas derinamas su prasminius akcentus kuriančiais vaizdais, projektuojamais scenos gilumoje.

Išgryninto spektaklio išorės grožio fone itin kontrastingai skamba pats pjesės tekstas. Jame slypinti provokacija įgauna poezijos intonacijas. Kontrapunktiškai derinama spektaklio idėja ir jos įkūnijimas duoda išvaizdų, bet silpno poveikio rezultatą. Svaigus režisieriaus susižavėjimas klasikiniu menu labiau skirtas patikti, nei paveikti.

Be tikslaus adresato, stilistiškai izoliuotų "Vaginos monologų" spektaklis turi vieną privalumą - gerus aktorių darbus. Seklus pjesės tekstas neprilygsta įdomiems aktorių T.Genzel, M.Žiemelytės, A.Bizunovič, J.Bogdanovič sukurtiems vaidmenims.

 

Skaitytojų vertinimai


2263. Kamčiatkos balsas2003-05-09 00:34
Recenzijos autorius akivaizdžiai nesuprato pjiesės teksto esmės (ji anaiptol ne brodvėjiška, o moters sąmonėjimą skatinati) ir komentavo ją iš stereotipiškai vyriškų pozicijų. (Įdomu, ar nors vienas skandinavų save gerbiantis kultūros savaitraštis tokį tekstą spausdintų?) Evė Esler - žurnalistė, kalbinusi moteris apie jų intymią patirtį: nuo lyties pažinimo (iš čia vaginos kaip nutylimo, tačiau svarbaus moters organo (kaip ir visos intymios moters patirties), akcentas) iki lytinio gyvenimo patirčių (dažnai brutalių, traumuojančių) ar gimdymo refleksijų). Pjiesės teksto autorė bandė atskleiti, kaip minėtos moters kūno patirtys formuoja jos lyties tapatumą ne tik Amerikoje, bet ir, pavyzdžiui, Rusijoje (Ukrainoje). Todėl "Vaginos monologai" labiau linksta į mentaliteto kaitos tyrimus, nei į "lengvąjį" žanrą. Nesinori plėstis, bet rezencijoje pateikiamos Petrikio pjiesės teksto (ne spektaklio, kuris gana šiaip sau) interpretacijos rodo, kokiam idėjiniam užkampyje dar vis gyvename.

2264. Faustas Joy2003-05-09 03:41
VAGINOS MONOLOGAI ARBA ŽEMAS TEATRO KRITIKOS LYGIS

Taip, pjesė yra gan gera -- bent jau daug geresnė, negu di Capua spektaklis -- tas jau išvis nepavykęs -- ir apie meną čia išvis nėra ko kalbėti. Gal tai kolektyvinės psichoterapijios seansas, moters išsilaisvinimo aktas, kai įvairiausiais aspektais ir spalvomis rečituojamas draudžiamas žodis "p***a". Taip, tai feministinė pjesė, kuri patiks ir feminizmo šalininkams.
Bet ką tai bendra turi su menu, su estetika išvis? Juo labiau pats spektaklis... Aktorių darbai vėlgi nemotyvuoti, tarpusavy nesusiję ir iš esmės nepavykę -- priešingai negu teigia recenzijos autorius.

G.di Capua palyginti, tarkim, su Oskaru Koršunovu, yra nulis. Nors nepasakysi, kad būtų visiškai netalentngas. Atskiruose epizoduose jo intuicija neapgauna. Deja, tik atskiruose... Spekataklio visumos, kaip beeieškok, nėra. "Monologai" nesusieti. Ir svetimam krašte pranašu, pasirodo, nebūsi...

Stakevičiaus kostiumai anaiptol nepasižymi, kaip rašoma, subtilia plastika ir nėra rafinuoti, o yra primityvūs.

Šiaip jau graži Žiemelytė savo suknelės yra tiesiog subjaurojama.
M.Petrikas rašo įkvėptai, tačiau netiesą ir įvairiais atvejais dėl skirtingų priežasčių. Savo pozicijos absoliučiai neargumentuoja.
Tačiau yra kitas momentas, kur Rinkevičienė ir Capua išlošė.
Žiūrovams /ypač žiūrovėms/ spektaklis labai patiko. Šalia manęs viena tiesiog krykštavo, girdėdama orgazmo garsus scenoje -- net ėmiau žiūrėti daugiau į ją, negu į įvykius scenoje. Mane sudomino jos orgastinės galimybės -- norėčiau su tokia pasimylėti.

Bet žiūrovas garantuotas, į kitą spektaklį tiesiog nebus bilietų, bus anšlagas. Taigi... Rodo, kokie suvaržyti dar yra Lietuvos žmonės tebėra, jei jiems tokie dalykai yra laisvės suvokimas. Gal jie gėdijasi sekso, nors ir gyvena seksualinį gyvenimą? Kas juos ten žino? Pasimyli, o paskui atsiprausinėja vonoje kaip nuo ko nšvaraus? Tada aišku, kodėl spektaklis jiems patinka. Bet su menu tai nieko bendro neturi. Tai socialpsichologija ir amerikietiškas provincialumas pasirodo randa atgarsį Vilniuje -- Paryžiuje ar Londone to nebūtų, nebent darbininkų klubuose. O čia daugumą žiūrovų sudarė kompleksuoti inteligentai. Aš pats sekse nevykėlis, tačiau jokių kompleksų neturiu ir vidujai seniaai esu laisvas.

Aktorių darbai žemiausio lygio, nors aktorės labai stengiasi -- ir jos nekaltos [El. red past.: kuria prasme nekaltos?]. "Malūnininkė" Oginskaitė iš Oginskių sutiko spektaklį labai entuziastingai, ir tai tik rodo dar kartą jos mentalitetą! Nic niezrobis. Lietuvos teatro (ir kino) kritika pasatruoju metu nusirito iki žemiausio lygio -- ne išimtis jau ir Saulius Macaits, kuris tapo kasdieninės laikraštinės rašliavos producentu, o ne kokiu kelrodžiu. Turi džiaugtis ir jo paklodėje suradęs kokią nors apgailėtiną mintelę... Kurgi prabėgo jaunystės dienos? Nors ir važinėjama po Kanus, ko nebuvo sovietmečiu -- tada tik Maskva, ir į ją ne visada išleisdavo, nes gerbiamajam krtitikui vienu metu, nežinau už kokias nuodėmes, buvo atimtas pasas -- kai Macaitį buvo galima pamatyti kur nors Černiachovskio aikštėje vienmarškinį ir *i*tą kaip šiaučių -- tačiau tada jis rašė gerai ir buvo kritikos etalonas. Dabar gi Vainausko Lietuvos ryto grafomanija -- visus menkus Malūno puslapius užpildo vienas autorius -- ir nors nuotraukos spalvotos -- ne kaip senojo LM laikais, bet turinys pilkut pilkutėlis -- nepirktų Macaičio ir Holivudas. Net ir tas. Nusirašė visiškai ir Pipinytė -- gal ir gerai, kad išmintingai vadovauja "Skalvijai" -- naudingas bent jau užsiėmimas -- Vilnius tampa trečiuoju miestu po Niujorko ir Londono, kur parodomas autorius avangardistas, nepaisant paties žemiausio kokį tik galima įsivaizduotui kviestinio lektoriaus iš Londono Davido Ellis lygio -- šneka visiškas nesąmones, arba jam rūpi ar cartojo, ar nevartojo Brackhage narkotikus -- tarsi ką nors tas keistų? A -- bet svarbu, kad šis su žiemine striuke vidury pavasario apsirengęs free lance autorius, filmų metu, vos užgesus šviesai skubantis į Skalvijos kavinę-bufetą -- Pipinytei kartais pasibaigus filmui, net tenka eiti jo ieškoti, bet atėjęs jis kaip niekur nieko įkvėptai kalba apie filmą, kurį neaišku kada matė -- be to, ten įkvėpimui kažką ir išgeria -- neparastai energingas ir pasiryžęs tuoj pat viską paaiškinti, vis įspėdamas, kad filmas neparastai sudėtingas ir lengvai nesižiūri, nė neklausdamas žiūrovų, ar iš tikrųjų taip yra, gal visiškai priešingai -- juk tai kaip tuos filmus kadaise sutiko Kanados ar Amerikos žiūrovai, net fiziškai atakavę autorių, visiškai netinka kantriam Lietuvos žiūrovui, kuris specialiai atėjo į Skalviją, o ne šiaip sau neturėdams ko veikti užsuko i Skalviją ... ir pasiryžęs piktintis -- lygis, į kurį jį nori nustumti Davidas Ellis a priori -- taip žemindamas žiūrovą -- apie tokį žmogų tegalima pasakyti idi*tas. Tačiau jis vis dėlto atveža retus filmus į Lietuvą, nesvarbu, ką kalbėtų, ir už tai jam turime būti dėkingi ir atlaidžiai žiūrėti į jo arogantiškas povyzas.

Paukštytė kartais parašo gerai, tačiau irgi retai ir vis rečiau. Bet retkarčias ją skaityti būna įdomu, nors ir nėra giliamintė. Greičiau jau eilinio, labai vidutiniško skonio merga -- skonis jos blogas, tačiau rašyti moka ir savo darže triūsia gerai, išraudama piktžoles ir puoselėdama burokus, tačiau kartais išraudama ar nepastebėdama ir subtilių augalų.

O tokia Jūratė Visockaitė neaišku ar išvis dar gyva. Gal ją jau seniai palaidojo ir ji ilsisi po velėna, vadinama "Šiaurės Atėnais", ar kaip ten? "Rytų Maskva" su pranašu Beresnevičium priešaky, kurį Juknaitė imasi į l**ą, o Užsienio ministerija rekomenduoja kaip skaitytiną tekstą ir fromuluoja pagal jį užsienio politikos gaires. O jis pataria lietuviui kariauti. Apgailėtina asmenybė, nors ir apdovanota Adamkaus.

Tai rodo, kokia padėtis yra Lietuvoj, koks atsilikimas...
Bet ant bangos italas pataikė -- be to, buvo gera reklama.


2265. Faustas Joy2003-05-09 06:24
El redakcijai:
1. Ir jos dėl to nekaltos -- suprask: kaltas di Capua dėl šito.
2. Atsiprašau dėl Rytų Maskva -- norėjau pasakyti Vakarų Maskva.
3. Spektaklyje žodis "p***a" yra kartojamas mažiausiai 30 kartų ir, be to, kuo garsiausiai -- tai kodėl el. redakcija cenzūruoja šitą žodį? Tegu nueina į teatrą ir Žiemelytei kartojant šitą žodį taip pat ima burgzti kaip sovietinių laikų užsienio radijo trukdytuvas, kad nesigirdėtų. [El. redakcija: kol kas teatras nepriklauso el. redakcijai.]
4. Rašytojų klube Vanda Juknaitė tūlo Bersnevičiaus vakaro metu taip garsiai pasakė, kad imasi į l**ą. El.red., matyt, negirdėjo -- bet tegu bent leidžia rašyti -- kuo užkliuvo žodis lova, žodžiai idiotas, girtas ir kt. tada tegu pasirašo e*.r*d***** [El. redakcija: jei skleidžiate gandus, pasirašykite; būtų gerai ir el. paštą, ir savo namų telefoną nurodyti.]
5. Kodel girtas cenzūruojamas, o šiaučius - ne? [El. redakcija: toks el. redakcijos stilius.]
6. El.redakcijai siūlau rašyti:P*isKornelijus

2270. TEATRALAS2003-05-09 11:39
šitas visas reikalas (ir spektaklis, ir recenzija) tik patvirtina seniai visų žinomą tiesą (tik garsiai retokai, deja, išsakomą)- kad TEATRAS YRA ŠŪDŲ ŠŪDAS

2272. Baba2003-05-09 13:31
1. Pjesė gerai suręsta, absoliučiai švanki ir tarsi reziumuojanti moterų požiūrio pokyčius per pastaruosius 30 metų. Ne šedevras, bet - duokdie mūsiškiams tokias rašyti. 2. Spektaklis - nykus (dalies teksto premjeroje nesigirdėjo dėl greitakalbės, kalbėjimo nusigręžus nuo žiūrovų, muzikos fone etc). O ko vertas sukarikatūrinimas, kai "new white Shewy Belair" pakeičiamas Zaporožiečiu, spavotosios moters monologas kažkokiu a la ukrainietišku (?) neva tarminiu šnekėjimu - komiško efekto siekimas ten, kur nieko juokingo nėra (tėvo draugo prievartaujama 10-metė etc). 3. Recenzija - liudijanti visišką autoriaus nenuovoką.

2280. Be parašo2003-05-09 15:40
Nėra sunku suprasti, kodėl moterys pavydi vyrams penio. Daug sunkiau suvokti, kodėl vyrai laisvanoriškai jo atsisako?

2293. Faustas Joy2003-05-10 00:45
Paklauskite pačios Juknaitės, jei netikite, ir atsiprašykite mane, kad nepagrįstai mane apkaltinote gandų skleidimu. Galų gale paklasuskite bet ko, kas buvo tame vakare. Gaila, tokių vakarų neįrašinėju į magnetofono juostą -- pasirodo reikia ir dar kaip -- kad nebūtum neteisingai neapklatintas.

2298. Faustas Joy2003-05-11 03:27
Suprantama, ji turėjo omeny Beresnevičiaus knygą, kurią ji skaito prieš miegą, o ne patį Gintarą. Turiu aiškinti, nes matau, kad šiaip ele. redakcijai tai be paaiškinimo neaišku. Lygis...
O pasakė ji vakaro Raš.sąj. klube metu žodis į žodį taip, kaip cituoju. Visi suprato. O jei jums dar neaišku, - paskambinkite Vandai - ji paaiškins.
Taigi, el. redakcija, jokių gandų -- kuo mane kaltinate -- aš neskleidžiu -- taigi jūs mane kaltinate absoliučiai neteisingai. O jūs mane šmeižiate, sakydami, kad aš "skleidžiu gandus"! Nieko panašaus. Greičiau jau jūs skleidžiate.

Pasairašau:
Faustas J.
faustas.joy@universalmind.paradise
Tel.+44 20 77137600(namu)
+45 32 95 5100(darbo)


2303. El. Red.2003-05-11 07:17
Faustui Joy El. red. žino mandras ir vaikiškas gandų skleidimo technologijas, todėl neklausia apie kitų pateiktų faktų tikrumą. Tik el. redakcijai pasidarė įdomu (grynai teoriškai), ar komentarus rašant iš Vilniaus, gyventant Anglijoje ir dirbant Danijoje nekyla jokių problemų - pvz. transporto kamščių? Nors mūsų turimomis žiniomis el. pašto paslaugos rojuje dar neteikiamos, bet redakcija jaučia pareigą viešai neskleisti jūsų kito nick`o, susieto su tam tikros rūšies spinduliavimu:).

2313. apie blaivu, nearogantiska, auksto lygio ir tokio pat auksto skonio Faustasto lygio ir gero sko2003-05-11 17:33
Tokiu bulvariniu intelektualu, stebinciu kokioj aikstej kas isgeres vaiksciojo ir kas Skalvijoj į bufeta skubejo, darbas ir yra - gaudyti familiaresnes frazes, o ne kritiku straipsnius skaityti. Visu isvardintu kritiku lygis siam pilieciui tiesiog per aukstas - per savo pykti ir kompleksus toliau savo uzriestos nosies neiziuri nieko pozityvesnio

2314. Per aukštam lygiui: gero sko2003-05-11 18:40
Pirmiausia pasikeisk šriftą į lietuvišką -- t.y. pradėk nuo savęs

Faustas Joy iš Rojaus(Vilniuje, Londone, Kopenhagoje ir kt))


2318. Margarita2003-05-11 19:28
Nėjau žiūrėti šio spektaklio,nesiklausiau pjesės skaitytos per radiją tik todėl,kad mačiau ir girdėjau J.Vaitkaus režisuotą "Gagarino gatvę".Užteko sočiai ir ilgam.

2322. Margarita to16)2003-05-11 19:37
And You are living for Nothing now?

El.Red. Jūsų minimas 16) komentatorius Faustas Joy ir X-ray=Kęstutis Rastenis yra blokuojamas.


2323. @2003-05-11 22:13
Pastebejau - Kai zmogus neturi ka pasakyti, tai sako pasikeis srifta i lietuviska. Faustai, koks skirtumas kokiu sriftu tu s...mali

2342. Atsiprašau ir einu "po samanų"2003-05-12 21:50
Matau, neramumai, rimtos problemos, radiacija? O kas kaltas? Tikrai ne aš. Na gerai, šiek tiek ir aš kaltas, kad čion x-rėjus įsisuko ir pasiautės. Greit nenusiramins. Faktas. Taigi išnykstu iš culture.lt. Su foreveriu ir dėde koks skirtumas einam po samanų, daugiau nė nedirstelėsim žalių, mėlynų ar pilkų paraščių pusėn. Radijuokitės. Patys kalti. Kam el. redakcijai reikėjo įsikišt ir pakišt mus visus ? Apie du diskutuotojus Kąstučiui prasiplepėt? Gi nekvaili, patys jau buvome nusiraminę, saiką jaučiam. Mano ten tik trys keturi nekalti sakinukai buvo. Iškart VISŲ (girdi, Fauste? Taigi ir TAVĘS) atsiprašiau. Pagalvot iš pradžių reikėjo, el. red., o ne pult bartis --- kam pažadinot Suomio paranoją? Dabar jis galvoja, kad vienas ar du žmonės (o jis, kitaip nei Dievas, iškart - padedamas el. red. "paprotinimo"-- pažino tuos žmones) parašė visas 85 ar kiek ten replikų (net tas, kurias pats sukurpė amerikiečių skaitytojų vardu). Taigi dabar papešios visus. O jau paklaust ginzburgo a.k..... pragaištinga klaida. Iš jūsų, gudriaaki Odisėjau, nesitikėjau tokio neatsargumo. Už tokius dalykus Suomis gali padegt pirkelę Labanoro girioje...

2348. xX2003-05-12 23:35
Klaidas darome visi, tai jau keli tūksančiai metų kaip žmogiška, net aš leidau savo katinui išsiųsti konfidencialų tekstą, už ką buvau el. redakcijos patupdytas į priešpaskutinįjį kampą. Tik nesuprantu, kokie katinai uždrambliavo ant 15) ir kitų žalių klaviatūrų ir paleido voratinklin tai, ko pats gyvenime (na tame, kuris yra čia pat) ne(pa)siųstum? Bet bet ... laikysiu, kad paskutinieji trys sakiniai yra provokaciniai... Nes spektaklio siužetas buvo tikrai geras, o vaidyba (jos net nereikėjo) - tokia, kurią mes spėjome pažinti ten, 54x118.

2358. Kertukas2003-05-13 12:20
"Faustas" tikrai perpykęs ant kritikos. Net visai ne apie kritikus šnekančioje temoje "išsiliejo". Manyčiau, be reikalo.
1. Palyginkime kažkada Maskvos GITIS`e baigusiųjų mokslus rašinius ir naujai pasirodžiusius "apžvalgininkus" (pvz. Respublikos Savaitgalyje, Lietryčui "Ekstroje" ar "TV antenoje", omni, delfi svetainėse, ir bus aišku "kas yra kas".
Kada S.Macaitis rašė literatūrmenyje, galėjome laukti naujų Fellini, Bergmano, Kubrico, Antonioni recenzijų. Rašyti galėjo taip neapsiribodamas "plotais", kaip dabartiniame "Mūzų malūne". (Kas lieka šiandien "minčių dėstymui"? "KINAS", leidžiamas du kart per metus :D). Šiandien gi, reikia aprašinėti, "būti kelrode žvaigžde" narpliojant dabarties "madų diktuotojų", visokių Kevin Smith, Greg Araki, Wachovsky darbus. Ir malonu, kad metras neliko "anų laikų dūsautoju", o prisitaikė prie "aplinkos" ir lieka tokiu, kurį perskaitęs gali spręsti, ko vertas konkretus kinas. Tiesa, nuolatines "padėkas" Lietuvos rytui dėl "rėmimo, nėra malonu girdėti, bet vėl tai yra taip šiuolaikiška - argi būtų Cannes, Venecija, Berlynas jei S.Macaitis ir toliau rašytų literatūrmenyje?
Ž.Pipinytei anksčiau tikrai būtų galima prikišti "grafomaniškumą", bei sakyčiau - "moksliškumo" stilių. Dabar jos rašiniai 7md - konkretesni, tikslesni, su "geromis, aiškiomis išvadomis"...
Taigi, nėra ko purkštauti - visai gera ta mūsų kritika

2363. @2003-05-13 13:56
Is principo su Kirtuku sutinku, bet vistiek Pipinytes apzvalgas 7 md ar Paukstytes litmenyje zymiai idomiau skaityti nei Macaiti

2364. @2003-05-13 13:57
Dar karta. Turejau omenyje pvz Berlyno fest

2370. Kertukas2003-05-14 12:14
Dėl festivalių - būna. S.Macaitis kartais nedemonstruoja "aukščiausios" formos tose "išvykose". Ne kartą po to teko koreguoti, matyt, dėl nuovargio skeptiškus verdiktus, pvz. apie Lic Besson "Penktąjį elementą". Moterys, jau grįžusios atidžiau prisimena filmus, jų didesnį kiekį aprašo. Nežiūrint to, S.M. lieka "flagmanu" dėl savo stiliaus, erudicijos. Tai sakau, vertindamas ir jo "pseudonimiškus" darbelius. Bent du "pasislėpusius Macaičius" esu sau identifikavęs...

2371. ?2003-05-14 12:23
Gal galit ir mums tuos slapukus Macaičius atskleisti?

2372. Kertukas2003-05-14 12:34
Nenorėčiau taip elgtis, jei pats autorius linkęs "slėptis". Be to, visada gali klysti, jei vertini tik pagal stilių ir erudiciją... O jie abu "apsireiškia" penktadieniais - vienas 7md, kitas omni.lt, po pietų...

2373. cha2003-05-14 15:24
Cha, cha, cha

2374. X-ray=Kestutis Rastenis El.redakcijai2003-05-14 15:42
K a tik perskaiciau Jusu verdikta ir 3esu tiesiog soko busenoj--as nesu ...

El. Red.:
Mes neturime tik laisvo laiko, kurį galėtume skirti jūsų tekstams redaguoti. Susiraskite redaktorių, ir mielai priimsime į aktyvių komentatorių gretas.


2379. Margarita2003-05-14 16:17
Aš ateičiau į Jūsų asmeninį tinklapį paskaityti,jeigu susikurtumėte.Tada el.redakcija Jūsų nepasiektų.Ir emocijų vėjais nereikėtų leisti.

2388. Lanka2003-05-14 21:07
EL.Red., ar ne per griezti jus???? Imu bijoti kad ir mano apie nieka, bet labai sveplu komentaru nepraleisite, o dar neduok Dieve kokia gramatine klaida.....

2391. xX2003-05-15 06:37
Siūlau e. redakcijai eksperimentą: nuo kito numerio paskelbti amnestiją visiems jau uždarytiems kitoje pusėje interneto, o ir šiaip atvirų durų dieną/savaitę/mėnesį/etc. Pamatytume, ar rezultatai labai skirsis nuo iššluotos versijos. Manau, kad skaitytojai neskaito tekstų, kurių nenori skaityti, o gyvybės atsirastų žymiai daugiau.

2398. Nustębęs2003-05-15 13:56
Kaip demokratą ir oficialų EU narį mane piktina visokie blokavimai ir atskleidimai, jeigu komentatorius to nenori. juk yra kažkokia taisyklė, kad neglima keiktis, kurstyti rasizmo ir pan. Man irgi daugelio kultūrinės spaudos komentatorių rašliavos nepatinka, apie tai rašiau komentaruose apie naująją kultūros komisiją, bet blokuoti ar atskleidinėti, tai jau atsiprašau, tai jau kažkada būta ir kažką primena.

2418. el. redakcijai2003-05-16 02:53
gerbiamieji, jūs kita proga esate paaiškinę esą el.redakcijos labai svarbi užduotis yra nepraleisti į eterį nezenzūrinių bei kitokių piktybiškai asmenims kenkiančių pareiškimų, raštų, komentarų ar kitokių bjaurių išpuolių prieš visuotinai pripažintas moralės ir minimaliai gero elgesio normas. Nepaisant to, kad jūs baudžiatės šitai uoliai ir nuolat darą aš esu priverstas pareikšti savo nusivylimą ir netgi atlaidų pasipiktinimą tuo, kad jūs, gerbiamieji, taip šaltakraujiškai ir net sėbriškai skatinančiai toleruojate šiuos pasibaisėtinos protinės pornografijos pavyzdžius kaip kad šitie liguisti kliedesiai pateikti asmenų besivadinčių "Arturas iš Vilniaus", "lietuvis", "xX", "keule", "@" ir pan. bibliotekinių atliekų šiukšlynuose besirausiančių puspročių. Linkiu sėkmės apmąstant tokių sąvokų kaip "bjaurybė", "šlykštybė" ir "nesąmonė" abibrėžimo saldybę bei kančią

2485. Kertukas2003-05-22 14:41
2 Faustui joy Vėl rašo S.Macaitis iš Kanų. Kažkaip pasikeitusia nuotaika, geranoriškumo persmelktai. Tikrai nesutikčiau, kad neįdomu. Aišku, gaila, kad 7md nenusiuntė į kino Meką Ž.PIPINYTĖS, o Litmenis - R.PAUKŠTYTĖS. Visiems būtų nauda. Užtat plaikstosi ten šutvė lietuvaičių, kurie niekados nieko doro nepaporins apie įspūdžius. Ką gi, toks gyvenimas, tokioje "vietoje" kultūra...

2564. Kulisų kandis2003-05-31 18:17
Nežinau tokio fakto, kad kuris nors kultūros savitraštis turėtų galimybių siųsti savo darbuotojus (bendradarbiautojus) į tarptautinius festivalius. Ne tie laikai, ne tie pinigai.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Rugpjūčio

PATKPŠS

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 12 iš 12 
8:56:26 Aug 8, 2011   
Aug 2010 Aug 2012
Sąrašas   Archyvas   Pagalba