SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-10-27 nr. 728

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Vidas Poškus
Marginalai
77

Muzika 
• Vilma Rindzevičiūtė
Pianistų ansamblių varžytuvės
1
• Edmundas Gedgaudas
Debesų keliu didžiuoju
• Nora Petročenko
Be dviejų brūkšnių
2
• Skamba Mozarto muzika2
• KONCERTAI

Dailė 
• Ona Mažeikienė
Freiburgo dailės ir amatų mokykla
1
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Tarp Helsinkio ir Vilniaus
• Vaiva Grainytė
Neišnaudoti koziriai
 „Menų spaustuvėje“ – Beno Šarkos spektaklis1
• Jaunųjų dramaturgų seminaras „Rašanti karta“
• Alytaus teatro scenoje – Kafkos „Metamorfozė“
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Živilė Pipinytė
Išėjusiems – išdavusiems ir ištikimiems
• Tarp Vėlinių ir Helovyno2
• Sušiuolaikinta metafora
• „Tindirindžio“ laureatai
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Vilnius - Europos kultūros sostinė 
• Kur link traukia kultūros garvežys?1

Miesto veidas 
• Liudvikas Jakimavičius
Mažųjų detalių katalogas
• Monika Krikštopaitytė
Tie, kurie kojomis neliečia žemės
4

Pasaulyje 
• Paulina Pukytė
Kaip nupiešti žuvį, arba Vaizdo evoliucija
12

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Teatras

„Menų spaustuvėje“ – Beno Šarkos spektaklis

kronika

[skaityti komentarus]

iliustracija
„Topor sosi“
D. Matvejevo nuotr.

Prieš išvažiuodamas į kūrybinę kelionę Italijoje, alternatyvaus teatro kūrėjas iš pajūrio Benas Šarka „Menų spaustuvės“ Kišeninėje salėje lapkričio 4 d. (šeštadienį) 18 val. parodys spektaklį „Topor sosi“ („Kirvį čiulpk“).

Spektaklis „Topor sosi“ – subrandintas, režisuotas ir atliktas Beno Šarkos, pasakoja klaipėdiečio Vasios Sorokino istoriją, kuri, kaip sako pats kūrėjas, gimė jam žiūrint į amžinąją ugnį ant kareivio kapo Klaipėdoje. „Karys yra karys, – sako Šarka, – nežiūrint į tai, kokia jo tautybė ar kuriame kare jis kariavo.“ Vis dėlto Vasios Sorokino istorija – klaipėdietiška istorija, pasakojama rusų kalba, rūkant „morskaja kapusta“, geriant degtinę ir užkandant duona. Kaip rašo teatro kritikė Rūta Oginskaitė, tai „paprasta gatvės berno šneka, apvainikuota poeto polėkių į padanges ir bedugnes. Nepakartojama. Neaprašoma. Beprotiškai juokinga.“

Pats Šarka savo vaidinimus atsisako vadinti teatru – nes teatras, įvardytas ir susistemintas, netenka savo pirmykštės magijos. „Aš kuriu tai, kas buvo dar iki teatro, o žodis „teatras“ tik bando tai įvardyti ir apibrėžti“, – sako jis. Anot Šarkos, teatras juk ne pastatas, o savotiška magija, kuri geriausiai veikia tada, kai susirenka nekviesti žmonės, be bilietų ir ne teatro žiūrėti.

Benas Šarka tarsi kuria visą misterijų, regėjimų ir pranašysčių ciklą, kuriuo verčia žiūrovus verkti ir juoktis, keliauti kartu jo fantazijos vingiais ir žaisti magiją, kuri užrašyta ar aprašyta netenka savo jėgos kaip koks viduramžių užkalbėjimas.

„Menų spaustuvės“ inf.

 

Skaitytojų vertinimai


8866. SPEKTAKLIAI NEMOKAMI????2006-11-04 14:22
teatras juk ne pastatas, o savotiška magija, kuri geriausiai veikia tada, kai susirenka nekviesti žmonės, be bilietų ir ne teatro žiūrėti.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 80 iš 80 
7:58:07 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba