SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-09-03 nr. 626

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Kristina Stančienė
Nostalgiška trauka
2

Muzika 
• "Griežynė" vėl griežia
• Algirdas Klova
Pasaulio country muzikos žvaigždės ne tik Visagine
3
• Naujame "Muzikos barų" numeryje – dvigubas CD1
• KONCERTAI2

Dailė 
 Dovilė Tumpytė
Visuomenė, menas ir technologijos
25
• Redas Diržys
Egzilis – tai ne turizmas
• Lietuvos menas Berlyne
• PARODOS

Literatūra 
• Buvau prisiekęs niekad nerašyti knygos apie rašytoją3
• VAKARAI

Teatras 
• Teatro sezonas prasideda festivaliais1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Birutė Mar
Kino istorijos Lokarne
• Vėl kviečia "Tinklai"
• Mičiurino idėjos lietuviškai2
• Živilė Pipinytė
Spindi, bet nešildo
• "Vilniaus pavasaris" – tarptautinės organizacijos narys
• Savaitės filmai1
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Agnė Narušytė
Londono nerimas (iš serijos)
2

Anonsai 
• Lietuvos Respublikos kultūros ministerija skelbia paraiškų priėmimą
• Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras skelbia konkursą
• Bernardinų bažnyčios giedojimo mokykla kviečia

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Visuomenė, menas ir technologijos

RAM6 medijų meno laboratorija Šiuolaikinio meno centre ir apylinkėse

Dovilė Tumpytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Performansų grupės "Mikomikona" vaizdo miksavimas į garsą

Rugpjūčio 25–28 d. Vilniuje vyko RAM6 kūrybinės dirbtuvės-seminaras "Socialinė sąveika ir kolektyvinis protas". Jame dalyvavo daugiau nei 70 naujųjų medijų teoretikų, menininkų ir praktikų iš viso pasaulio. RAM6 – tai šeštasis ir paskutinis įvykis, Baltijos jūros regiono medijų meno laboratorijų tinkle.

RAM6 buvo rengiamas kartu su Europos Sąjungos programa "Kultūra 2000" ir Lietuvos kultūriniais fondais. Pirmieji penki RAM (sutrumpinimas reiškia kaip "Re-approaching New Media" – "Permąstant naująsias medijas") renginiai vyko Oslo, Stokholmo, Helsinkio, Talino ir Rygos medijų meno laboratorijose. RAM6 dirbtuvėms-seminarui platformą suteikė VILMA ("Vilnius Interdisciplinary Lab for Media Arts" – "Vilniaus tarpdisciplininė medijų meno laboratorija") ir Šiuolaikino meno centras.

RAM6 dominavo formos – naujųjų medijų – galimybių paieškos ir praktika. Kaip ir daugelyje pernykščio projekto "Wilno – Nueva York" įvykių, daugiausia išlošė tie, kurie buvo aktyvūs dalyviai arba labai suinteresuoti stebėtojai. Ryškus buvo projekto edukacinis aspektas: praktinėse kūrybinėse laboratorijose dalyviai buvo apmokomi dirbti atviro kodo kompiuterinėmis programomis ir "Linux" operacine sistema susitelkiant į vaizdo ir garso sąveiką, garso sukūrimo, transformavimo galimybes naudojant naująsias medijas meno eksperimentuose.

Kūrybines laboratorijas moderavo garsūs pasaulio menininkai ir teoretikai. Eksperimentinės muzikos kompozitorius Kimas Cascone (San Franciskas, JAV) atliko meninį garsinį eksperimentą "Dinamiško turinio kūrimas naudojant paprastus genetinius algoritmus". Eksperimento rezultatas – noise muzika. Jo kūrybinės laboratorijos dalyviai taip pat dirbo su natūralių garsų (pvz., lietaus, grąžto gręžimo, namų tvarkymo triukšmo) failais, daugiapakope kompiuterine atrankos sistema perdirbdami garsus į noise’ą. Gabrielio Garsia Andujaro (medijų aktyvisto ir konstruktoriaus, vykdančio projektą "Technologijos žmonėms" Ispanijoje) laboratorijos dalyviai iš senų kompiuterių konstravo transliavimo stotis bei bendruomenės infrastruktūros tinklus. Šiose technologinėse dirbtuvėse, anot dalyvių, tvyrojo didžiausia įtampa. Savo pobūdžiu išsiskyrė Johno Hopkinso (JAV) laboratorija, joje svarbiausias buvo žmogiškasis faktorius, leidžiantis kurti tinklinę bendruomenę. Anot tinklo teoretiko ir praktiko Hopkinso, pirminė kūrybingumo sąlyga yra žmonių ryšys ir tarpusavio supratimas. Tokią poziciją menininkas aiškina kvantinės fizikos modeliu: "Jame, mano manymu, psichologijai tenka ne paskutinė vieta."

iliustracija
Medijų meno laboratorija RAM6

Projekto pavadinimas artikuliuoja svarbiausias problemas – socialinę sąveiką bei kolektyvinį protą (angliškas darinys collective inteligence turi daugiau prasmių – ne tik protą, bet ir sumanumą, supratingumą, intelektą). Viena iš RAM6 laboratorijos dalių buvo teoriniai pranešimai. Pirmą pranešimų dieną dominavo politinis medijų diskursas: žymus medijų teoretikas ir kritikas Geertas Lovinkas iš Olandijos kalbėjo apie medijų kontrolę ir galios diskursą; pranešėjai iš Gruzijos, Rumunijos bei Italijos taip pat kalbėjo apie medijų kontrolės bei informacijos filtravimo problematiką savo šalių kontekstuose. Įdomus pasirodė Italijos atvejis: politikui, partijos "Forza Italia" įkūrėjui ir lyderiui, turtingiausiam Italijos žmogui Silvio Berlusconi priklauso 80 procentų medijų (medijų kontrolės požiūriu situacija panaši ir Rumunijoje). Jo verslo imperija valdo spaudos, komercinės televizijos ir radijo, futbolo (jam priklauso AC Milan futbolo klubas), dalį reklamos, draudimo kompanijų, filmų industrijos, maisto ir statybos pramonės. Kaip atsakas į informacijos monopolizavimą Italijoje kilo nepriklausomų televizijų bumas: anot Mateo Pasquinelli, atsirado per 100 televizijų, transliuojančių savo paprastai mėgėjiškas programas. Be šiuolaikinių medijų technologijų tai vargu ar būtų įmanoma. Gaila, kad numatyta pranešimus skaičiusiųjų diskusija neįvyko – galbūt ji būtų išryškinusi globalias medijų valdymo problemas ir konkretizavusi alternatyvios medijų raiškos būdus, iškėlusi naujų klausimų.

Vienas iš performansų grupės "Mikomikona" (Berlynas) narių atliko gyvą vaizdo miksavimą ir jo konversiją į garsą. Menininkas naudojo analogines medijas – skaidrių projektorių, 8 mm kino kamerą bei videoprojektorių. Performanso metu simbolinės informacijos skaidrės (dažniausiai miksuojami nesudėtingi grafiniai vaizdai ar piešiniai) sistemos "nuskaitomos" atitinkamu garsu (garso ir vaizdo sąsaja primena elektroninės muzikos kūrimui naudojamo analoginio aparato "ThereminVox" veikimo principą, kur garsas išgaunamas pasitelkus šviesą – jį sukūrė "Rusijos Edisonu" vadinamas Leonas Thereminas 1934 m.). Būtent Theremino aparatu 2002 m. Niujorke buvo atliktas Edgardo Varčses "Ecuatorial" kartu su orkestru ir baritonu. Įdomu, ar įmanoma vaizdą paversti netechniškai skambančiu garsu? Galbūt tai yra eksperimento klausimas.

iliustracija
Medijų meno laboratorija RAM6

Vienu neįprasčiausių RAM6 projektų buvo "Miško testas": tiesioginės transliacijos iš miško į ŠMC metu vyko laiką ir erdvę įveikiantis muzikinis dialogas tarp Juozo Milašiaus, grojančio elektrine gitara miške ir Dariaus Čiūtos elektroninės muzikos eksperimentų nešiojamuoju kompiuteriu iš ŠMC. Nereikia būti itin dideliu estetu, kad pastebėtum/išgirstum miško skrodimą elektrogarsais: dvi prieštaringos erdvės tapo naujus potyrius keliančiu dariniu. Nemažiau svarbus šiame performanse buvo tam tikrų vaizdų iš miško transliacijos elementas, manau, suteikęs impulsų Čiūtos garsinei improvizacijai (kartais užplūsdavo absoliuti garso ir vaizdo sintezės euforija).

Paskutinę projekto dieną RAM6 veiksmas iš civilizuotos erdvės persikėlė į mišką, iš jo vakare vyko tiesioginė transliacija į ŠMC. Pasitelkus medijas buvo galima stebėti dalyvių diskusijas, kūrybinių dirbtuvių prezentacijas etc. Techniškai žiūrint, tai tėra vaizdo reprodukcija erdvėje (internetu jau keletą metų galima stebėti "webcam’ais" transliuojamus gyvenimus iš beveik bet kurio pasaulio taško). Kas tai – naujųjų medijų galimybių garbinimas ar kitokio meno paieškos? Manau, turėtų kilti daugiau diskusijų apie naujųjų medijų ir meno santykį neužmirštant ir tinklinės bendruomenės bei politinio diskurso, tampančių vis aktualesniais.

 

Skaitytojų vertinimai


3785. istirpusi vasaros snaige2004-09-12 15:39
Malonu, kad viskas aprasyta, tad nesigailiu, kad ir nebuvau. Noretusi kazkokio vertinimo, ne tik statistikos. Visi sie eksperimentai man neatrodo labai jau vertingi - tiesiog eksperimentai... Zinoma, kai tikslas yra panaudoti (ar isnaudoti) EC pinigus, tai kiti dalykai nueina i sona. Na ir kas is to, kad vienas miske, o kitas kambary. Nemanau, kad cia kazkoks butu rysys ju smegenu rievese... Koliazas, kuris atmete egzistavusi estetini pagrinda bet dar nesukure savo estetines platformos. Visa tai yra kazkokie nelabai samoningi pavieniu individu veiksmai masiniam vartotojui, netgi nebepakylant iki kico savokos...

3786. dt2004-09-12 23:32
Kad pasimatytų new media problemiškumas, siūlau paskaityti V.Michelkevičiaus str. rugsėjo 11d. ŠA. Manau, ir ten iki galo dar neišsiaiškinta kas yra kas, bet yra apie ką diskutuoti(visiems nuo to būtų tik geriau, galima pradėti ir nuo terminijos aiškinimosi).

3787. bite :-) 2004-09-13 09:27
puikus straipsnis, apie tokius keblius dalykus taip aiskiai. pagarba. o tie zmogeliukai SMC medituoga dabartinius dalykus. kas aktualu ta ir medituoja. naturalu ir savalaikiska.

3790. subbibine2004-09-13 14:29
textas geras bet ar tai ne sociologijos ir programavimo problemos atsidarykite studentu fiziku ar programistu saitus pamatysite kad jokio atsilikimo nera ir jie be panashiu labu zengia prieki ,meninkai kurie dirba su medio ypach jauni kompozitoriai irgi ishsiverchia ,manau kad cia gedas iesko kojom pagrindo uz svetimas babkes ,kai yvyksta gerai o ar to reikia kaip kishamo pasharo nezinau

3791. blues2004-09-13 14:43
vat ir ash aishkinuosi, kurioje new media diskurso vietoje atsiranda "menas" ir koks jis yra. stringama ties techninemis subtilybemis, nes jas kol kas ir tebandoma ivaldyti. new media`uotojai panashus i subkultura, ne? mano galva, tereikia tik laiko, kad new media igautu tikra savo ishraishka//ar klystu, nzn

3792. bp2004-09-13 14:46
Pagyrimas istirpusiai v. s. - labai tikslu. Ka daryti jei nekyla akys apie tai net ir skaityti? Ats.: skaityti tik komentarus, bet gerus, tokius kaip ivs.

3806. Vytautas Mi2004-09-14 21:07
nauja tema/problema daznai sulaukia atmetimo reakcijos, ypac jei jos dar nesupranti; siulau pavartyti kitus tekstus panasia tematika http://www.vilma.cc/lt_index.php?mid=0&nid=0 o >subb galiu tik pasiulyti islysti is savo zanrinio mastymo; jei programeris uzsiims tik savo darbu, tai liks tik informacines sistemos be jokio turinio

3810. bp2004-09-15 15:40
Cia labai nenauja tema. Bet tavo entuziazmas, Vytautai, labai pozityvus ir mielas. As be ironijos. Visos mezgejos naudoja virbalus ir siulus, bet ne visi mezginiai pavyksta, zinai, - nelygu mezgeja.

3819. >birute_p Vytautas Mi2004-09-16 11:01
aciu uz komplimentus; ir kam tos metaforos: parasyk tiesia ir sviesia kritika: kas siuo atveju nepavyko;

3827. Vytautui Mi2004-09-17 10:05
Metafora buvo skirta feminizuoti elektroreikalus - maciau jungtini vyriska loptopu orkestra Intro galerijoj - labai ispudinga. Bet tai bene vienintelis geras ispudis is ramos (tik nedaug ka maciau tiesiogiai, tiesa). Metafora yra gudri iseitis, kai neturi laiko ar upo ilgai ir issamiai destyti. Rama irgi buvo apkaisyta metaforomis, kurios tarsi ir turejo suformuoti jos pranesima, bet nelabai supratau, ka ketinta pranesti. Su Fareed Armaly daug kalbejom apie juodas dezes ir sena vilmos patefonu fabrika, o ramos plakatas, berods, vaizdavo elektros laida gamtos fone - taigi, miskas. (Beje, kur dingo Fareedas nepalikes pedsaku? Apsinuodijo Vilniumi ir numire? Buvo smagu jam vadovaujant gaminti kazka is oro, neabejoju, kad tokio paties kamerinio smagumo buta ir a la akademizma imitavusiose darbo grupese su kitais sveciais, bet zvaigzde, kuri nutariau isklausyti, buvo neparuoses pamoku ir pamises nuo aistros biurokratinems tinklininku strukturoms - unikalus ispudis, galvojau mirsiu). Nelabai supratau, kokiai auditorijai rama buvo skirta - mano galva, specialistams tiketojams, patiems dalyviams ir vyresniam mokykliniam amziui. Bet is workshopo uzsimota pagaminti festivali, okupuojant strategini pastata, imituojant fiesta (?) super tyrimu sou (?) Lietuviska menini gyvenima ir taip sudaro vien festivaliai ir albuminis formatas. O tarpuose tarp renginiu - eurovadyba ir biografiju kaldinimas + asaros del pinigu stygiaus. Siame kontekste rama pasiule gerai pinigus paskirsciusio festivalio vaizdini (ispudi). Ir pranese, kad verta grizti i gamta, kuri, matyt, turetu sujaukinti (suromantinti) kam nors dar galbut atgrasia technika. Atgrasia kam? Akis i aki su ekranu intymiai pasitinku saule ir palydziu praskrendancius paukscius bei lektuvus. Kone kiekviena savaitgali paaugliai organizuojasi elektrorenginius klubuose, vasara - gamtoje. Kita karta pasirasysiu "nupjauta zole" ar "pietu amerikos sokliu", tada nereikes vargti isskleidinejant metaforas, o kazkam to skaityti (indenu romanus labai megau paauglysteje, gal nuo tada ir myliu gamta ir ivairius jos reiskinius. kompiuteryje beje, irgi kazkas panasaus - gyvenimas miske - apie tykanti uz ano medzio galiu spresti pagal kazkuriuos antrinius pozymius, bet gal jie labai pirminiai? ir niekas nepertraukia - bet cia jau minciu rastu privalumas). Bet vis delto aciu, kad klausi.

3828. Vytautas Mi2004-09-17 11:43
ko jau ko, bet Ram, tikrai nesieke buti festivaliu; ir aisku nebuvo juo; tik uzdaros kurybunes laboratorijos, o vakarais atviros paskaitos ir performansai visuomenei; o Fareedas net nezinau kur prapuole;

3830. Fareedas2004-09-17 16:29
miela birute, trecia karta vaziuoti i Vilniu man jau buvo per brangu. Visom prasmem. Labai jau vangiai jus lietuviai kibote i darba. Ka ten kibote- uz ausu reikejo traukti jusu troskimus. Negi jus patys nezinote ko jus norite? Jau pirma diena Vienai sirenai dingo balsas, o kitas fanas instaliavo windowsus. Jokio kolegialumo. Visdelto "open call`as" yra pilietines visuomenes prati(ni)mas, suteikiantis galimybe pasireiksti visiems troskimams be dideliu raginimu. Gal jums sunku kol kas tai supasti, nes esate iprate dirbti sistemai ir sistemoje.

3831. social interaction2004-09-17 16:40
piktajai bi(t)(r)utei, labai tave suprantu. as irgi baisiai supykau kai budama Rygoje pamaciau Hansa banko premijos recipiento benefisa Traukiniu muziejuje, o ten - TOKIA GEDA. O sitokie pinigai! Juk visu musu ar ne tiesa? Darbo zmoniu per visa okupacijos laikotarpi rinktos santaupos. Va cia tai socialine praktika ar ne tiesa?

3832. VILMA2004-09-17 17:12
noretusi daugiau ivairiu nuomoniu, provokuojanciu apmastyti ir permastyti medijas, technologijas, tame tarpe ir juodasias. Tokiu kaip p.Birutes. Pirma del formato. Ar tai del isishaknijusio represinio mechanizmo ar del kitu priklausomybiu, musyse workshopu formatas dar yra neitiketinai shokiruojantis. Shiaip jau neinstitucine veikla yra shokiruojanti. Ar ne tiesa? Kitaip ir negalima paaishkinti p .Birutes klausimo "kokiai auditorijai skirtas toks formatas?" Taigi atsakysiu: workshopas arba kurybine laboratoja skiriama worshopo dalyviams. Taciau kaip galima pastebeti RAM6 pasiule ir vieshu, publikai sirtu paskaitu, prezentaciju ir performansu. Beje, nemokamai:) Ir tai nieko bendra neturi su festivaliu, todel tokie sakiniai "uzsimota pagaminti festivali, okupuojant strategini pastata, imituojant fiesta (?) super tyrimu sou (?)" skamba LABAI PAGIEZHINGAI. Ir kodel? Galbut RAM6 pazeidzia nusistovejusi institucini STATUS QUO? Kitas klaidinantis teiginys, kuri skiedzia p. Birute, tai "pranese, kad verta grizti i gamta". Jei bent kiek p.Birute pastudijuotu vaizdo kalba ir/ar zenklu sistemas, tai turbut nesukiai pamatytu, kad RAM6 kalbama apie sasaja "interfeisa", jeigu norite, tarp vieno mishko (tarkim Nemencines) ir kito mishko (technologiju, arba siuo atveju SMC).

3833. bp2004-09-17 19:11
Gedai, baik juokus, kokia pagieza. Dziugauju, kad pabudo misko gyventojai, ju cia tiek daug, pasirodo, o jauciausi vienisa.

3840. Peteris Weibelis peznatiems apie estetines platformas2004-09-18 12:34
Nusizengimas konsensusui del to, kas yra menas, keiciamas savo kompetencijos prapletimo aktu, o jam karstai priesinasi tie, kas iki siol buvo vieninteliai tu veiklos lauku savininkai. Tai is tikruju ir reiskia Mokslini Kara. Konservatyvusis mokslas imasi priemoniu kovoti su tais, kas braunasi i ju valdas, ir su kompetencijos perskirstymu. Situo kaip tik ir uzsiima pazangus siuolaikinis avangardas. Kompetencijos prapletimas - tai veliausias meno savokos ispletimo tarpsnis. Menas isiplecia nuo objekto i praktika, o jo praktika pleciasi nuo jo veikimo lauko i naujas teritorijas, kurios buvo "rezervuotos" socialiniams ar net gamtos mokslams.

3845. kuklipelyciuke2004-09-20 19:15
tikekimes kad ateityje bus ir daugiau bus tokio tipo laboratoriju ir kuo daugiau, tuo geriau. testiniam vystymaui noreciau pasiulyti ir menines kokybes (vaizdo ir garso )problema. atrodo atejo laikas. juk tai lyg ir daug bendro turi su galimu siuolaikiniu menu, kurio deja Lietuva vis dar niekaip rimciau neisileidzia. o jei ir trupinelius panasius i tai ka jau daug metu "kultivuoja" peteris weibel (beje, kazkas jau cia bando spekuliuoti peteriu weibeliu savais sumetimais), kas pristatoma "transmedialeje", "ars electronicoje" ir jau yra praeito simtmecio antros puses pasauline klasika ir turi tasa musu nudienoje, tai deja labai nenorom ir bailiai. kodel? zmones, atsibuskim! aiku daliai "chebros" tikriausiai kur kas labiau rupi kiti dalykai. na o as melsiuosi, kad tie du "savizudziai" n.&g. ir nedidele juos ir ju idejas palaikanti idealistu saujale isgyventu ir visi dirbtume toliau, kiekvienas prisidedami, kad ne tik nemencinisko tipo miskas, bet ir weibelisko, bill violisko, nam dziun paikisko tipu miskas musu placiajai visuomenei ir jaunuomanei taptu nebaisus ir negudus. tikiuosi, kad nebe tie laikai. o siaip, juk kazkada ir mikelangela dusino, o dali buvo sovietu okupuotose teritorijose uzdraustas. 10218. kukli pelyciuke 2004-09-20 18:57 chebra, o gal pasiunciam p. weibeliui visa sia medziaga, isverte ja i anglu ar vokieciu kalbas ir gal gausime jo vertinima. bent jau kas nevisiskai nusokes nuo siandienos, gal bent solidziu tarptautiniu autoritetu sioje srityje patiketu. tiesa, neaisku del kokiu priezasciu liz`o archyvai nefiksavo misko transliacijos. bent jau man pavyko aptikti laidu pries rugsejo 3d. pedsakus ir po ju. ogal nesugebejau rasti? gal kas pades prasibrauti i tuos linz`o archyvus teisetu budu? o del "intro dalies-man vienas saunuolis atsiunte pakvietima, deja prakeiktas kompiuteris iskrete kiaulyste: vietoj teksto visiskai neiskaitomi hieroglifai. vienintelis zodis "intro" aisku. bet juk syandartinis "intro" tai kavine ar naktklubas ir tik kartais virsta solidziu meno pristatytoju, ar ne. taigi rimta rengini ten praziopsojau. Velnias griebtu ir nusinestu tuos neuniversaliu raidziu naudotojus. reiketu, kad musu lituanistai sukurtu kompiuterines lietuviu kalbos varianta, panasiai kaip yra tokia IBM Deutsch vokietijoje

3846. kuklipelyciuke2004-09-20 19:18
tikekimes kad ateityje bus ir daugiau bus tokio tipo laboratoriju ir kuo daugiau, tuo geriau. testiniam vystymaui noreciau pasiulyti ir menines kokybes (vaizdo ir garso )problema. atrodo atejo laikas. juk tai lyg ir daug bendro turi su galimu siuolaikiniu menu, kurio deja Lietuva vis dar niekaip rimciau neisileidzia. o jei ir trupinelius panasius i tai ka jau daug metu "kultivuoja" peteris weibel (beje, kazkas jau cia bando spekuliuoti peteriu weibeliu savais sumetimais), kas pristatoma "transmedialeje", "ars electronicoje" ir jau yra praeito simtmecio antros puses pasauline klasika ir turi tasa musu nudienoje, tai deja labai nenorom ir bailiai. kodel? zmones, atsibuskim! aiku daliai "chebros" tikriausiai kur kas labiau rupi kiti dalykai. na o as melsiuosi, kad tie du "savizudziai" n.&g. ir nedidele juos ir ju idejas palaikanti idealistu saujale isgyventu ir visi dirbtume toliau, kiekvienas prisidedami, kad ne tik nemencinisko tipo miskas, bet ir weibelisko, bill violisko, nam dziun paikisko tipu miskas musu placiajai visuomenei ir jaunuomanei taptu nebaisus ir negudus. tikiuosi, kad nebe tie laikai. o siaip, juk kazkada ir mikelangela dusino, o dali buvo sovietu okupuotose teritorijose uzdraustas. 10218. kukli pelyciuke 2004-09-20 18:57 chebra, o gal pasiunciam p. weibeliui visa sia medziaga, isverte ja i anglu ar vokieciu kalbas ir gal gausime jo vertinima. bent jau kas nevisiskai nusokes nuo siandienos, gal bent solidziu tarptautiniu autoritetu sioje srityje patiketu. tiesa, neaisku del kokiu priezasciu liz`o archyvai nefiksavo misko transliacijos. bent jau man pavyko aptikti laidu pries rugsejo 3d. pedsakus ir po ju. ogal nesugebejau rasti? gal kas pades prasibrauti i tuos linz`o archyvus teisetu budu? o del "intro dalies-man vienas saunuolis atsiunte pakvietima, deja prakeiktas kompiuteris iskrete kiaulyste: vietoj teksto visiskai neiskaitomi hieroglifai. vienintelis zodis "intro" aisku. bet juk syandartinis "intro" tai kavine ar naktklubas ir tik kartais virsta solidziu meno pristatytoju, ar ne. taigi rimta rengini ten praziopsojau. Velnias griebtu ir nusinestu tuos neuniversaliu raidziu naudotojus. reiketu, kad musu lituanistai sukurtu kompiuterines lietuviu kalbos varianta, panasiai kaip yra tokia IBM Deutsch vokietijoje

3888. testas :-) 2004-10-18 12:36
testas

3889. bartek :-) 2004-10-18 12:57
Reikia pazymeti, kad sis renginys buvo skirtas pagrinde tiems zmonems kurie ten dalyvavo. O tie kurie atejo paziureti is isores, galejo nebend [snobiskai?] pasigrozeti dirbtuviu rezultatais, koncertais ir "streamais" is misko. Kuom sis renginys naudingas? Man jis labai stipriai praplete samone, jeigu bendrai vertinti. Jeigu konkreciau, tai dalyvavau Kimo Cascone workshope, kur dalyviai turejo proga pazaisti labai formalu, metafizikos stokuojanti, bet ziauriai inspiruojanti zaidima. Genetiniai algoritmai naudojami tam kad sukurti muzikini kurini, kuris butu fitted (tinkamas) visiem kurejams. Workshopo forma mane apakino ir negalvojau apie garso turini. Tai buvo pirmas kartas, anyway. Respektas Casconui ir visam microsoundui (rekomenduoju pasiklausyti www.microsound.org garsus). Kitas dalykas mane domino Geerto Lovinko pranesimai mintys etc. Nes jis stebi visa internetinio samokslo eiga ir zino kas ir kur. Supratau tai, kai per savo pranesima parode nettime archyvus. Kiekvienas [[pagrinde] Europos?] interneto (aka new media) istorija besidomintis teoretikas privalo perziureti nettimo archyvus: www.nettime.org! iki aciu organizatoriams uz nuostabu rengini.

4019. bartekui2004-11-29 13:19
bartekui- tau gerai, o as norejau ir pas dereka ir pas kima. nors persiplesk! bet su tavim sutinku, buvo tikrai smagu dalivauti laboratorijoje ir naudinga. beje pati rimciausia metafizika visada yra ten, kur dauguma sentimentaliai marginaliu niekuciu megejai jos neapciuopia. del loviko- nenoreciau sutikti. man jo snekalai pasirode skystoki. o gal zmogus nepagalvojo, kad reiketu kalbeti, formuluojant aiskiau, suaugusiu zmoniu kalba. ir aiskiau argumentuoti, ka jis konkreciai indentifikuoja kaip samoksla ir kokius tikslus turi. nesu uz interneto monopolizavima, bet sutik, jame, kap ir gyvenimo daug kriminaliniu ir patologiniu elementu bei brutalios prievartos ekskalavimo

4021. pastas :-) 2004-11-29 14:28
4020. kas 2004-11-29 14:21 plakeitha fultertona whitmana be ritmo ir kad drkeitha fultertona whitmana be ritmo ir kad drashiaushias, juodas nepatinka,o melynas ypach mylimas - tik ji sunkishiaushias, juodas nepatinka,o melynas ypach mylimas - tik ji sunkishiaushias, juodas nepatinka,o melynas ypach mylimas - tik ji sunkiausiai rast,jis pats ateina, kai nori, jei nori.ausiai rast,jis pats ateina, kai nori, jei nori.ausiai rast,jis pats ateina, kai nori, jei nori.ugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis augus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis ti, tačiau juos jungė garsinio remikso logika, susiliejanti su videodarbais. Dalyvkeitha fultertona whitmana be ritmo ir kad draugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis ių sąrajei naudojami naturalus biciu vashko ausu kamshteliai,tai klausos organai skemingai persikelia i skrandi ir jau nebekankina tokios problemos,kaip tapybos mirtis ar panashiai . Zodziu merzbow reikia irgi pasiruoshti. 3093. gediminas urbonas 2004-03-19 14:46 šas intriguojantis: jame buvo mkeitha keitha fultertona whitmana be ritmo ir kad draugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis voju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis eninkeitha fultertona whitmana be ritmo ir kad draugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis ikeitha fultertona whitmana be ritmo ir kad draugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteiraut koks elektroninis nkų, programuojančių glitch ir minimal techno (Stewart Walker, Sutekh ir kt..), nardančių džiazuojančios eklektikos džiunglėse (Mouse on Mars), taip pat laviruojančių tarp individualios rūšies dubo ir prislėgto minimalaus elektroninio byto (deadbeat), grojančių dancehall reggae (Buyngjun Kwon) arba Johno Cage’o palikimu gatvėje (PB8) ir kt. "Elektrodienų" muzikos programą papildė kartu su "Monolake" dirbantis garsus vokiečių šviesos, fotografijos ir videomeno kūrėjas Aleksejus Paryla. Pasirodymo metu jis miksavo, sluoksniavo ir ktwinas bet paskui patikau pats sau ir pianinas o merzbow tai tokis blogs kompouzeris kad man nuo jo tris dienas norisi vejei naudojami naturalus biciu vashko ausu kamshteliai,tai klausos organai skemingai persikelia i skrandi ir jau nebekankina tokios problemos,kaip tapybos mirtis ar panashiai . Zodziu merzbow reikia irgi pasiruoshti. 3093. gediminas urbonas 2004-03-19 14:46 rkti ish laimes kad dievas dave mocarta be algoritmu ir keitha fultertona whitmana be ritmo ir kad draugus dave ir jum dekavoju (o kodie negrojo jurgutis visai smagiu yr ishkepes) ir dar norechiau pasiteirajei naudojami naturalus biciu vashko ausu kamshteliai,tai klausos organai skemingai persikelia i skrandi ir jau nebekankina tokjei naudojami naturalus biciu vashko ausu kamshteliai,tai klausos organai skemingai persikelia i skrandi ir jau nebekankina tokios problemos,kaip tapybos mirtis ar panashiai . Zodziu merzbow reikia irgi pasiruoshti. 3093. gediminas urbonas 2004-03-19 14:46 ios problemos,kaip tapybos mishiaushias, juodas nepatinka,o melynas ypach mylimas - tik ji sunkiausiai rast,jis pats ateina, kai nori, jei nori.rtis ar panashiai . Zodziu merzbow reikia irgi pasiruoshti. 3093. gediminas urbonas 2004-03-19 14:46 ut koks elektroninisitaip perdirbinėjo videomedžiagą, kurdamas nuolatinį stimuliuojantį vaizdo srautą. Pasaulinio garso elektroninės muzikos žvaigždes publika

4023. apuokas2004-11-30 13:55
hmmm, kas cia dabar per `media` miksas? kazkas pradejo "kafkiskai" improvizuoti...turiu galvoje pasto iskresta triuka. nors...jei yra eksperimentine muzika, triuksmu, siuksliu ir kitoks siuolaikinis menas, tai gal cia kazkas "sukure" straipsniu fragmentu miksa. idomu, is kur imta medziaga, naudojama kaip samples? beje, isdainavus skamba visai "kafkiskai"

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 82 iš 82 
7:56:25 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba