SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-01-06 nr. 690

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Neringa Černiauskaitė
Modernizmo superžvaigždė
25

Muzika 
• Rita Aleknaitė-Bieliauskienė
Prie orkestro ištakų
3
• Vytautė Markeliūnienė
Algio Žiūraičio laiškai ir prisiminimai
• Įteikti "Operos Švyturiai"6
• KONCERTAI2

Dailė 
• Eglė Mikalajūnaitė
Chameleonas gaudo žiūrovus
• Dalija Epšteinaitė
Naujametinės metamorfozės
1
• Galerijos "ARTima" akcija2
• PARODOS

Literatūra 
• Lietuvių Londone daug, Pukytė viena4
• Plakatisto sukaupta patirtis
• Petras Keidošius (1924 08 29 – 2006 01 03)
• VAKARAI

Teatras 
• Kauno muzikinis teatras viešės Vilniuje
• "Poezija ir meilė Lesbo saloje"1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Išdavystės narkotikas
• Živilė Pipinytė
Atrasti realybę, atrasti save
2
• Metafizikos triumfas
• Išeitis – bokštas
• Naujas dokumentinis filmas "Stirna"
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
 Asmeninė nuomonė po švenčių27

Diskusijos 
• Kodėl Respublikos Prezidentas vetavo su kultūra susijusį įstatymo papildymą?

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Pasaulyje

Asmeninė nuomonė po švenčių

Aną savaitę

[skaityti komentarus]

Naujasis popiežius, buvęs Hitlerjugendo narys, draudžiantis abortus, per Kalėdas nepasivargino pasveikinti lietuviškai kalbančių katalikų jų gimtąja kalba, kaip iki šiol darydavo popiežius Jonas Paulius II. Gal jis mano, kad tokios kalbos apskritai nėra? O jeigu yra, tai gal neturėtų būti? Nes kam ji reikalinga, žvelgiant pasauliniu mastu?

Vilniuje gyvena išsilavinęs jaunas rusas, kuris mano, kad baltų kalbų grupės nėra. Ar tokia mintis labai toli nuo manymo, kad lietuvių tautos irgi nėra?

Vilniuje gyvena ir kitas rusas, taksistas, ne tik gražiai išmokęs lietuvių kalbą, bet ir nuoširdžiai besipiktinantis užsienietiškais užrašais gatvėse, tokiais kaip "Gym" vietoj "sporto salė", "Crowne Plaza" vietoj "Draugystė" ir taip toliau. "Jeigu čia Lietuva, tai turi būti lietuviškai, – pažangiai mąsto taksistas, bet paskui priduria: – Pas Lukašenką, pavyzdžiui, tokių nesąmonių nėra. Ten – tvarka."

Užtat knygynas Pilies gatvėje mane nuteikė labai optimistiškai – tyliai atlikdamas tą darbą (įdomu, tyčia ar netyčia? Bet iš tiesų tai juk nesvarbu), apie kurį kalbėjau praėjusiame numeryje. Tas knygynas yra tolerancijos oazė. Ir ta tolerancija, noriu tikėtis, yra transliuojama į piliečių sąmonę. Čia (knygyne, bet gal paskui ir sąmonėje?) viena šalia kitos gražiai sudėtos tokios knygos (nesvarbu, kad nukainotų skyriuje): "100 įtakingiausių homoseksualistų ir lesbiečių pasaulio istorijoje" ir "Krikščionybės kelias į Lietuvą". O šalia dar jaukiai prisiglaudusi superpropagandinė Saparmurato Turkmenbaši "Ruhnama". O pačiame savipagalbos lentynos viršuje, virš tokios lektūros kaip "Visame pasaulyje pripažinti gyvenimo dėsniai", "Jūsų sąmonės galia", "Jūsų neribota galia būti turtingiems", "Knyga kiekvienai moteriai", "Skaidrus meilės šaltinis", "Meilės pasiuntinys" bei "Meilės verti" puikuojasi Valeri Solanas "Vyrų išnaikinimo draugijos manifestas". Geriau nesugalvosi! Žodžiu, vilties dar yra (nors Augustė ir nelaimėjo "Dangaus").

Paulina Pukytė

 

Skaitytojų vertinimai


6179. jusu reikalai2006-01-09 19:16
gal reiketu visa 7md numeri paskirti Asmeninėms nuomonėms po švenčių . manau ir idomesniu pasitaikytu

6180. kitas reikalas :-) 2006-01-09 20:29
Pukytė turi taiklią akį ir aštrią plunksną, todėl ją visada malonu skaityti. Su Naujais, miela autore, tikiuosi, Londone taip pat klesti tolerancija:)

6181. pati zinai, kas2006-01-09 20:33
Labas, aciu uz laikrastines ekskursijas po Lietuva ir Londona. Plunges knygyne pries kleta metu maciau Orvelo "Gyvuliu uki" ideta i lentyna "Gyvulininkyste":) Gyvenimiski kontekstai daznai lenkia konceptualu mena. Linkejimai is Lietuvos!

6201. Katalikas :-( 2006-01-11 12:39
JP2 sveikindavo 60 kalbų, o B16 tik 30 (tikiusi, kol kas). Taigi "nuskriausti" liko ne tik lietuviai. O Jūs, Paulina, ar priklausėte tokioms organizacijoms kaip spaliukai, pionieriai, komjaunuoliai? O gal visoms iš eilės? (Aš buvau visų 3 narys.) Ir dar, galiu apšviesti, abortus draudžia ne B16, o Šventoji Romos Visuotinė Bažnyčia.

6206. katalikui2006-01-11 20:32
As jus irgi galiu apsviesti: Hitlerjugendui nepriklause 99% visu to amziaus zmoniu toje salyje, kaip buvo su spaliukais ir pionieriais, todel prasom nelyginti. O del abortu - jeigu barnycia, tai vadinasi ir popiezius, nes jis baznycios galva. Be to, jis dar draudzia ir prezervatyvus, del ko Afrikokje zmones kaip muses mirsta nuo Aids. Didesni atsilikima nuo realaus pasaulio sunku isivaizduoti.

6210. knygynu ziurke :-) 2006-01-11 22:57
Aciu uz viltinga pabaiga. Man irgi knygynas pilies gatvej tampa maloniu netiketumu oaze.

6211. katalike-katalikui :-) 2006-01-11 23:01
esu isaukleta katalikybes dvasia, bet sioje baznycioje yra vietos tik vienuolems ir sventosioms. kitos moterys tegali patarnauti dvasine veikla uzsiemantiems vyrams. tokio gudaus patriarchto bastiono dar reikia paieskoti. arba: kai eini i baznycia, galva palik namie.

6213. katalikui2006-01-12 01:40
Tai kokia cia paguoda, kad ne tik lietuviai liko nuskriausti? Tai dar blogiau! Gal manot, tame 30 isbrauktuju buvo vokieciu, anglu, prancuzu kalbos? Nebijokit, tik mazus, taip vadinamus "nereiksmingus" isbraukia.

6215. Katalikas2006-01-12 14:36
Afrikoje žmonės kaip musės miršta nuo AIDS, nes "barškinasi" kaip katinai. Galvojate gumelės labai padėtų? Puikus pvz. Tailandas ir Filipinai. Pirmame nuo AIDS saugojosi prezervatyvais, o antrame- susilaikymu. Rezultatas: Tailande AIDS ligonių 10 ar 20 kartų daugiau negu Filipinuose. Ir kodėl abortai jums tokia vertybė? Juk po mirties reiks pažvelgti į akis savo vaikams nuleistiems į kanalizaciją...

6217. katalikui2006-01-12 17:10
O jus zinote, kiek moteru isprievartaujama, ypac maziau civilizuotuose krastuose? Kiek isprievartautu moteru pastoja? Turi nesioti ir gimdyti prievartos, ir taip jau traumavusios visam gyvenimui, vaisius, kuriuos paskui palieka ligoninese ar bet kur. O jus zinote, kiek isprievartautu moteru nusizudo? Pasidomekite ir kitokia statistika, jei jau toks informuotas. Ka jus cia pliauskiate, slykstu skaityti. Dar kataliku vadinates...

6218. ir dar katalikui2006-01-12 17:22
O didziausias sito "civilizuoto" kaltalikisko pasaulio absurdas - kad visa tai patiria moterys, o sprendimus apie tai daro vyrai, kuriems ne tik kad tolia patirtis niekada negresia, bet jie apskritai neturi jokio supratimo apie moteris (turiu omeny kataliku klerikalus).

6221. kunas - asmens nuosavybe ir tik jis pats turi teise spresti2006-01-12 20:18
Taip, tegul katalikai rupinasi dvasios reikalais, o ne moters kunu. Kas per izulumas reguliuoti kito kuna! Supratimo neturintys kunigai spres apie abortus! Ir taip jau per daug baznycia kisasi i visas gyvenimo sritis. Greit bus cia kaip Lenkijoje, kad uz kiekviena laisva judesi turesim eit pas vyskupus ant kilimelio.

6222. IVS2006-01-12 20:23
Tegul kunigai atsako už kiekvieną ne Dievo, daktarų valia gimusį kūdikį. Ir dar tegul išmaitina ir išmokslina visus "netyčiukus". Kai nors įpusės šį darbą - tada ir kalbėsimės.

6226. Katalikas2006-01-13 09:37
Oho, kaip sujudote, liberalūs Aukso Veršio garbintojai. Pataikiau į skaudamą sąžinės vietą?

6227. katalikui2006-01-13 09:58
Katalika pazinsi is teisuolio gaidos - jie vieninteliai zino "tiesa". Visi kiti yra aukso versio garbintojai, kuriuos reikia aukleti ir gedinti. Ne i sazines vieta pataikei, o i asmens laisviu ir privatumo. Monopolizave sielovada katalikai noretu uzgrobti ir musu kunus. Bet neisdegs - tam teks palaukti paskutiniojo teismo:)

6228. katalikui ir kt.2006-01-13 12:13
Pabandziau ir isitikinau, kad siuose komentaruose neverta dalyvauti, niekas cia nieko bent apyrimciai nediskutuoja, vieninteliai argumentai - "pataikiau, pataikiau, i skaudama vieta!"- kaip smelio dezeje. O jus, ponas katalike, ar negalite atsakyti siek tiek aiskiau, kaip ziurite i abortu iasprievartautoms moterims klausima? O liberalizmas - tai irgi blogybe?

6229. Katalikas2006-01-13 14:01
Sielovadą monopolizavo ne KB, o Šerėnas, Mikutavičius, Šapranauskas ir p. n. ir t.t. Kiek abortų Lietuvoje daroma išprievartautoms ir kiek savo norų pasimylėjusioms? Liberalizmas- blogybė.

6230. katalikui2006-01-13 15:22
Kalba eina ne vien apie Lietuva, o taip pat ir apie tas salis, kuriose vyksta karas, arba kuriose viena gentis ateina, isprievartauja visas kitos genties moteris ir iseina, apie salis kuriose siek tiek kitokie paprociai, taciau katalikai vistiek uzdeje savo taisykles. Jus toliau savo nosies ar savo kaimo nematote ir nemastote.

6234. eos2006-01-13 21:39
ka reiskia "katalikai uzdeje savo taisykles"? jeigu zmogus turi prota tai ir protauja savarankiskai, ir savarankiskai daro sprendimus - teisingus ar neteisingus. jei moteris apsisprendzia daryti aborta - lai daro, bet tuo ji visu pirma kenkia savo fizinei ir psichinei sveikatai. kataliku baznycia gali buti tik moralinis autoritetas, o ne "taisykliu" nustatytojas. kiekvienas asmeniskai pasirenka sekti tuo autoritetu arba ne. niekas nevercia pildyti Baznycios vizijas. ir dar kazkodel man atrodo, kad Afrikoje zmones nenaudoja prezervatyvu ne todel, kad "popiezius draudzia". ir dar ---"Ir taip jau per daug baznycia kisasi i visas gyvenimo sritis". man tai tokie pasakymai dvelkia viduramziais. na ir kaip gi jinai kisasi? kalbomis is sakyklos? ar tai turi koki nors realu poveiki "visoms gyvenimo sritims"? ar delto, kad KB pasisako pries kontracepcija, staiga vaistinese isnyko prezervatyvai? visi turi teise skelbti savo nuomone, kad ir kokia subjektyvi ji butu ar nepriimtina mums atrodytu. kazkaip neisivaizduoju Baznycios be moralizavimo funkcijos. ir tiesa sakant man to reikia. net jei ne visada sutinku su kai kuriais to moralizavimo aspektais.

6235. utele2006-01-13 22:39
Kisasi, kisasi religiniai fanatikai, kur tik pajegia. Ne taip seniai Pensilvanijos valstijoje mokytojai turejo po teismus tampytis, kad isspirtu isprotejusius svietimo tarybos narius, kurie reikalavo per biologijos pamokas destyti dar ir religijos versijas apie gyvybes atsiradima. Baisiau uz viduramzius, nes viduramziuose tai niekas apie evoliucijos teorija nebuvo girdejes, tai dar galima suprasti...

6236. eos2006-01-14 00:24
Man atrodo, bukaprociu visur galima rasti - ir religiniu, ir nereliginiu.

6238. iiii2006-01-14 12:33
surinku su eos

6241. katalike2006-01-14 20:17
Svarbiausias klausimas taip ir liko neatsakytas: kokia teise turi kataliku baznycia pasisakineti pries abotus? Kovoti reikia ne su pasekmemis, o su priezastimis. Kazi kaip tos savo kudikiu nenorincios moterys juos pasidare - gal pacios? Viskas suverciama ant moters ir stengiamasi ja kaip gyvuli kontroliuoti. Kiek kartu esu girdejusi is sakyklos visokiu pamokymu, kokios turi buti motinos, dukros, moterys (rupestingos, uz visus atsakingos, pasiaukojancios etc). Apie vyrus ir tevus uzsimindavo gal 1:10. Daug pakiliu kalbu apie seima, bet senoviskai suprantama, kad seimos issaugojimas ir dorumas - moters reikalas. Gal laikas sureguliuoti svarstykles ir pradeti rimciau vertinti tiek moteris, tiek vyrus (kad jie irgi pajegus dalyvauti seimos veikloje ir prisiimti atsakomybe)? Ir kaip lygiateisisko poziurio irodyma galima jau rytoj pradeti pasaukima pajutusias merginas ruosti kunigystei. Juk siela lyties neturi, ir tiek vyras, tiek moteris yra vienodai gerbtini kaip dievo tvariniai. Tai kame problemos? Kodel neisileidziamos moterys?

6242. eos2006-01-14 22:41
Tiesa sakant, nelabai suprantu kodel jus katalike, jei jums taip nepatinka kataliku baznycios skelbiamos tiesos. kodel nesirenkate tokios religijos ar baznycios, kuri jums atrodytu tobulesne? jei jus taip norite tapti kunige (bent is principo), kodel nepasirenkate protestantizmo ar kokios nors sektos:)? nes jus katalike pagal tradicija? tuomet turetumet suprasti ir KB tradicijas. Is sakyklos esu girdejusi pamokymu ne tik apie motinas, seseris ir dukras bet ir apie tevus ir vyrus, tiesa sakant tolygiai (gal jums nelabai pasiseke su kunigais? o juk jus tikiuosi, netapatinate kunigu su Baznycia?) Baznycia, kaip jus sakote, suvercia atsakomybe ant moters, nes ne kas kitas o ji sprendzia, darytis aborta, ar ne. Fraze "kaip gyvuli kontroliuoti" man pasirode kazkokia tuzminga ir be rysio. gal as klystu. kaip auksciau minejau, protaujancio zmogaus kontroliuoti neimanoma. kataliku baznycia turi lygiai tokia pat teise pasisakinet pries abortus, kaip jus - uz juos. nei viena puse nebus visiskai teisi. manau, abieju klaida - kategoriskumas, nes vienpusio atsakymo i abortu problema negali buti. Kataliku baznyciai viesai kalbeti teise dave milijonai kataliku visame pasaulyje. Vieni jos beveik stagnatiska tradicionaluma laiko minusu, kaip jus, o kartais ir as, kiti - butinybe, kaip vienintele konstanta staigiai liberalejanciame pasaulyje (nebutinai i teigiama puse). jeigu jums kelia pykti, kad kataliku baznycia lygiateisiskai nevertina moteru ir vyru, tai nusisukite nuo jos, kaip nuo filosofines sistemos, kuri jums nepriimtina (ar delto bijote nepakliuti i roju?:)) arba pasiimkite is jos pacius geriausius "gabaliukus" ir nedauzykite galvos i siena, nes kalbant apie KB -tai beviltiska.

6243. IVS2006-01-14 22:59
KB pernelyg desperatiškai reaguoja į visas naujoves, atradimus. Abortai negerai, nes žudo gyvybę, klonavimas negerai, nes kuria gyvybę. Eutanazija negerai, nes padeda numirti, bet gerai, jeigu padedama gimti tam, kuris Dievo valia, be daktarų įsikišimo nebūtų gimęs. Norėtų palikti viską "taip, kaip buvo", bet kam tada Naujoji Sandora? Ir ar ji paskutinė? Kam apskritai reikėjo Naujosios Sandoros?

6247. ka zn...2006-01-15 20:29
paskutiniame sakinyje visai nereikejo minties issakytos skliausteliuose...galima pasirodyti stilingai ir avint sportinius batelius.Tas pats kaip butu parasyta "...vilties dar yra(nors troleibuso bilietelis kainuoja 1lt) :)))bet visas straipsnis-geras.

6248. aciu2006-01-15 22:57
Kas cia per pastabos? Cia kas - lietuviu kalbos ir literaturos kontrolinis mokykloje? Meskite ta mokytojiska tona. Jus tiesiog nesupratote paskutinio sakinipo prasmes. Pasigilinkite i priezastis, kodel ji nelaimejo, nors buvo geriausia.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 81 iš 81 
7:55:29 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba