SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-05-30 nr. 804

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rasa Vasinauskaitė
Nevok, nežudyk, mylėk...

Muzika 
• Živilė Ramoškaitė
Plati lietuvių muzikos panorama
4
• Kamilė Rupeikaitė
Neatsiejama Vienos kultūros dalis
• LNOBT kviečia į 2008–2009 m. sezono spektaklius
• KONCERTAI

Dailė 
• Sonata Baliuckaitė
Ir liko jai tik aguonėlė
• Kristina Pipiraitė
Laisvė formai
2
 Patriotinis virusas31
• PARODOS

Teatras 
• „Dekalogas“: teatro ir gyvenimo šaltiniai
• Daiva Šabasevičienė
Aktorių talentus subūręs spektaklis
• „Uždaras vakaras“ randa savo sceną
• Vilniaus mažasis teatras – tarptautiniuose festivaliuose
• Teatro „Lėlė“ įkūrėjo Balio Lukošiaus pagerbimas
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Iš vieno pragaro į kitą
• Būti Marianne Faithfull1
• Kada baigsis Žalgirio mūšis?3
• Netikėti seansai „Skalvijoje“
• Vilniuje baigiasi Krzysztofui Kieślowskiui skirta paroda
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Patriotinis virusas

Elektroninis susirašinėjimas su Jurijum Dobriakovu apie tai, kas asmeniškai svarbu

[skaityti komentarus]

iliustracija
Nuotrauka iš J. Dobriakovo asmeninio archyvo

Birželio 2 d. galerijoje „Vartai“ bus atidaryta jaunų menininkų paroda „Patriotai“. Šios sąvokos iliustracijas bus bandoma pakeisti (as)meniškomis išraiškomis. Šis pokalbis yra būsimo projekto dalis.

Neringa Černiauskaitė: Pirmiausia gavusi pasiūlymą realizuoti pokalbius, kurie „sukasi“ galvoje su kokiu nors menininku (-e), pamaniau, kad gal kalbėtis apie patriotiškumą su menininkais kiek nekorektiška. Juk menininkų socialinė padėtis Lietuvoje tokia apgailėtina, kad jau vien likdami prie kūrybos jie savaime tampa patriotais. (Išsiųsta penktadienį 10.13)

Kalbėti su „teoretiku“, neužstrigusiu ties konkrečios medijos nagrinėjimu, man pasirodė kur kas labiau intriguojantis pasirinkimas. (Išsiųsta penktadienį 10.15). Tu gyveni Lietuvoje, nuolat rengi apžvalgas apie dabartinę mūsų kultūrinę padėtį, nors iš tikrųjų esi gimęs net ne čia... Neįsivaizduoju, kaip tu supranti patriotizmą. Todėl man ir įdomu. Todėl ir klausiu. (Išsiųsta penktadienį 10.18)

Jurijus Dobriakovas: Kartais aš ir pats neįsivaizduoju, kaip suprantu patriotizmą. Tikriausia, kaip ir dauguma kitų reiškinių, šiandien patriotizmas yra labai lanksti sąvoka. Pavyzdžiui, tas pats žmogus šiandien gali „jausti“ vienokį patriotizmą, rytoj – jau kiek kitokį, o poryt galbūt apskritai trumpam prarasti visus patriotinius jausmus. (Išsiųsta penktadienį 10.20)

N. Č.: Lietuvoje tai primena labdarą/paramą/filantropiją be jokio rezultato.

J. D.: Mano situacija yra itin nevienprasmiška – Lietuvos Respublikos pilietybė, gimtoji kalba – rusų, etninės šaknys – rusiškos, moldaviškos ir šiaurės Rusijoje gyvenančių mažų tautų.

N. Č.: Tipiškas šių laikų global citizen.

J. D.: Taip. Tada neišvengiamai pats savęs paklausiu: ko atžvilgiu turėčiau būti nusiteikęs patriotiškai?

N. Č.: Man tai ir yra smalsiausia. Kaip tu nusprendi, kurios šalies patriotu būti. Apskritai, ar įmanoma būti kokios nors šalies patriotu? Gal tu patriotizmą suvoki kaip tiesiog kurios nors kultūros priėmimą, dalinį susitapatinimą? (Išsiųsta penktadienį 10.25)

J. D.: Tikriausiai taip ir yra. Galėčiau pasakyti, kad esu sau patinkančių žmonių (ar net tam tikro man artimo asmeninio ir etninio temperamento) patriotas, o tokių žmonių pasitaiko beveik kiekvienoje kultūroje, su kuria esu asmeniškai susidūręs. Kita vertus, kartais gali būti ir labai buitinių dalykų patriotas. Net nebūtinai buitinių, bet tokių, apie kuriuos dažniausiai negalvojama patriotizmo kontekste.

N. Č.: Aš galvojau lygiai tą patį, kai gyvenau Barselonoje. Apie Lietuvą galvojau kaip apie krūvą artimųjų.

J. D.: Pavyzdžiui, kai turiu kirsti Lietuvos ir Rusijos sieną, neišvengiamai palyginu pareigūnų bendravimo su žmonėmis kultūrą ten ir čia.

N. Č.: Vėlgi, jei mėginsi dėlioti savo šaliai pliusus ir minusus, lygindamas ją su kitomis šalimis, nieko konkrečiai nesužinosi. Nesuprasi, kodėl vis dėlto šita šalis yra artimesnė už kitas. Ir atvirkščiai. (Išsiųsta penktadienį 10.29)

J. D.: Be abejo. Tai tik didesnio ar mažesnio patogumo supriešinimas.

N. Č.: Lietuva nėra patogi. Kaip per maži batai. Amžina trintis.

J. D.: Tai priklauso nuo to, iš kur į ją grįžti.

N. Č.: Vadinasi, norint suprasti savo šalies vertę, būtina keliauti?

Bet juk yra tokių grynai savo aplinkos patriotų. Aplinka (savas kiemas, kvartalas, senamiestis) gali būti tavo šalies atitikmuo. Patriotizmo objektas. Labai konkretus, fizinis objektas. Ne svaičiojimai apie kultūrinį identitetą. (Išsiųsta penktadienį 10.34)

J. D.: Sutinku, man taip pat atrodo, kad kalbant apie patriotizmą konkreti aplinka ir joje gyvenantys daugiau ar mažiau konkretūs žmonės yra kur kas geriau apibūdinantis objektas. Pavyzdžiui, galiu sakyti, kad dėl tam tikrų priežasčių esu Lietuvos patriotas, tačiau nuvažiavęs į kurį nors man nelabai patinkantį miestą ar grįžęs savaitgaliui į Klaipėdą galiu nedviprasmiškai suprasti, kad esu tik Vilniaus (ir tai gal tik tam tikros jo dalies) patriotas. (Išsiųsta penktadienį 10.37)

N. Č.: Vadinasi, tavo, arba, apibendrinant, dabartinio global citizen, patriotizmas yra kintamas vienetas? Jis kinta kaskart pasikeitus aplinkai ir žmonėms? (Išsiųsta penktadienį 10.40)

J. D.: Tikriausiai taip. Teigti, kad jokio patriotizmo nėra, nesiryžčiau. Tačiau negaliu ir konstatuoti, kad tas jausmas (laikysena?) yra pastovus ir nekintantis vienetas. Kartais jautiesi mažesnių struktūrų (savo gerų draugų, savo kiemo, bet kokio sau artimo miesto) patriotas, kartais – stambesnių (Lietuvos, Rytų Europos, kažkurios tautos, su kuria fiktyviai tapatiniesi). (Išsiųsta penktadienį 10.44)

N. Č.: Vis dėlto klausimas, kurį uždavėm menininkams: „Trys dalykai, labiausiai skatinantys patriotizmą“, čia tampa aktualus. (Išsiųsta penktadienį 10.46) Jeigu jau neįmanoma išsiaiškinti, kas apskritai yra patriotizmas.

J. D.: Galėčiau nesunkiai tokius tris asmeninius dalykus išvardinti. Pirmiausia – aplinkos žmonių temperamentas, kuris atitinka manąjį. Antra – aplinkos socialiniai įpročiai ir viešo gyvenimo normos, kurios man yra priimtinos. (Išsiųsta penktadienį 10.49) Trečias dalykas yra turbūt keisčiausias – tai yra kraštovaizdis, arba, dar paprasčiau – gamta. Jaučiuosi beveik svetimas Pietų kraštuose. Užtat Šiaurės Rytų Europos gamtovaizdžio ir oro sąlygų atžvilgiu esu nusiteikęs pabrėžtinai patriotiškai.

iliustracija
Paul Herbst. „Skinhead“. 2007 m.

N. Č.: Gera pastaba. Aš esu apie tai kalbėjusi su keletu žmonių.

J. D.: Turbūt ir tokį psichogeografinį faktorių galima įtraukti į patriotizmo diskursą... (Išsiųsta penktadienį 10.52)

N. Č.: Būtent ispaniškas peizažas savo charakteringumu, aršumu, staigumu man visuomet kėlė kažkokią pagarbą, baimę. Tačiau visada jutau, kad negalėsiu tapti šio peizažo dalimi. (Išsiųsta penktadienį 10.54) Lietuvos ir aplinkinių kraštų peizažas buvo mano charakterio atitikmuo. (Išsiųsta penktadienį 10.55) Vadinasi, emigrantai, pripratę prie visai kitokių panoramų (pvz., pakistaniečiai Londone), iš dalies buriasi į uždaras bendruomenes dėl savo psichogeografinės prigimties (iki galo to net nesuvokdami)? (Išsiųsta penktadienį 10.59)

J. D.: Galbūt tikrai artimas tautiečių temperamentas jiems savotiškai atstoja artimą kraštovaizdį. Tačiau, jei jau prakalbome šia tema... (Išsiųsta penktadienį 11:00)

N. Č.: Mes ne kalbame, o rašome.

J. D.: Norėčiau išsakyti mintį, kad „diasporiškumas“ yra iškreipta ir nenormali patriotizmo versija. Nuolat gyventi vienoje vietoje ir pabrėžtinai demonstruoti savo patriotizmą kitai (galbūt jau net nebesančiai) yra mažų mažiausiai nelogiška. Pavyzdžiui, tarp mano gerų draugų Lietuvoje praktiškai nėra rusų tautybės atstovų, nors jų čia nemažai, ir rusų kultūra, kurioje aš augau iki pat vidurinės mokyklos baigimo, man yra labai artima. (Išsiųsta penktadienį 11:03). Tačiau tas fatališkas vietinių rusų noras bendrauti tik „savame rate“ atskiria juos ir nuo kitų čia gyvenančių etninių grupių, ir nuo jų pačių tautiečių, kurie gyvena pagal kitokį visuomeninio gyvenimo principą. (Išsiųsta penktadienį 11:04)

N. Č.: Žinai, kiekvieną kartą, kai sugrįžtu į Klaipėdą, mano patriotizmas suaršėja. Rimtai.

Ir tai vien dėl tavo minėtos priežasties. (Išsiųsta penktadienį 11:05) Nieko sau negaliu padaryti, kaskart susidūrusi su „vietiniais“ turiu malšinti savo antipatiją. (Išsiųsta penktadienį 11:07) Tada tampu patriote nacionalistine šios sąvokos prasme. (Išsiųsta penktadienį 11:09) Ar tau pačiam teko susidurti su panašiomis emocijomis? (Išsiųsta penktadienį 11:10)

J. D.: Be abejo, ir ne kartą. Kiekviena tauta ar socialinė grupė turi savo „išsigimėlių“, kuriems jausti teigiamus jausmus yra labai nelengva, net jei jie tarsi ir priklauso tai pačiai grupei, kaip ir tu. Tačiau dabar pagalvojau, ar teisinga yra tokias emocijas sieti su patriotizmu? Tai yra, ar jausdamas tokią antipatiją kitokiems žmonijos atstovams iš tiesų tampi labiau patriotas? (Išsiųsta penktadienį 11:14)

N. Č.: Ne. Iš tikrųjų gal ne. (Išsiųsta penktadienį 11:16). Tuomet tie žmonės, burbuliuojantys ant seksualinių mažumų, taptų heteroseksualumo patriotais... (Išsiųsta penktadienį 11:17) Na, nacionalizmas niekada per toli nuo netolerancijos dėl neišprusimo nenutolo...

J. D.: O patriotizmas ir nacionalizmas yra vis dar susiję dalykai?

N. Č.: Kai kam – taip. Kaip įsivaizduoji meninį patriotizmą? (Išsiųstas penktadienį 11:21)

J. D.: Žinai, man atrodo, kad nemažos dalies jaunosios lietuvių šiuolaikinių menininkų kartos kūryba tą patriotizmą mene, kuris yra gana paradoksalus, labai neblogai iliustruoja.

N. Č.: Bet ar kartais ne per daug iliustratyviai?

J. D.: Nors tai ir šiuolaikinis menas, kuris tarsi turėtų būti kosmopolitiškas ir delokalizuotas, vis dažniau matau įdomią tendenciją šiuolaikinio meno kūriniuose ir projektuose žaisti su visiškai lokaliu folkloru, temperamentu ir ta pačia gamta. Kartais galbūt ir pernelyg iliustratyviai, per daug ironiškai. Kai tai jau pavirsta kiču.

N. Č.: Neretai iš to siekiama gauti staigų dėmesį bei tarptautinį pripažinimą.

J. D.: Tačiau kartais išeina visai neblogai.

N. Č.: Ypač Rytų Europos, Azijos, Indijos, Balkanų menininkams.

J. D.: Ypač Balkanų.

N. Č.: Tarp tokių, kuriems iš tikrųjų įdomu nagrinėti savo pačių kultūrinę prigimtį, labai nemažai „šarlatanų“ arba tokių, kurie laikinai yra „ant bangos“. Yra tokių ir Lietuvoje. Atsirandančių reikiamu laiku reikiamoje vietoje. Lyg tarp kitko.

J. D.: Šarlatanų dabar apskritai labai nemažai. Ypač mene. Ir ypač Lietuvoje. Beje, tokie šarlatanai, jei užvaldo idėjinę erdvę, gali lengvai „nužudyti“ visą meninį patriotizmą.

N. Č.: Kaip virusai.

Kalbino Neringa Černiauskaitė

 

Skaitytojų vertinimai


14215. deja2008-06-02 12:10
nuobodu

14219. ciniskai2008-06-03 00:30
kol kas dar neperskaiciau, bet didingas portreto rakursas iskart signalizuojantis EGO ateme nora skirti laiko skaitymui..ar daug praradau?

14221. EGO-GO2008-06-03 00:48
Viska.

14222. jezau2008-06-03 13:39
kaip nuobodu. ir paroda - baisus sh., gal pora padoresniu darbu tera. kas ta Cerniauskaite laiko "Vartuose"?

14225. kirvis2008-06-03 16:04
slabo

14226. Siulas2008-06-04 11:24
Kodel cerniauskaite negali dirbti vartuose? Lietuvos kontekste kiek esu ka jos skaites- viskas ok. ir tie Vartai nei kazin kas nei ka Europos kontekste;) O Lietuvos - ispustas reikalas. Su cerniauskaite viskas normaliai.

14227. y.y.2008-06-04 11:50
1. mane irgi domina, kas jums joje netinka. 2. kas yra jusu manymu jauni, geri ir perspektyvus kuratoriai pas mus?

14229. kirvis2008-06-05 01:47
na sitas interviu tai nesekme, ji kartais paraso geriau. O kuravimas jos apsiriboja viena kompanijite, kuri yra labai skirtingo lygio. Vos keli patraukia. Jauni kurartoriai Lietuvoj? geras klausimas. O kur jau cia galima kuruot? na gerai yra vartai su savo galimybem, kas dar?

14233. virve2008-06-05 13:55
dar jauna (sako) ta cerniauskaite, o jau tokia neidomi. koks cia kuravimas - apskambinai pazistami chebrai, ir sumete po darbeli. vartai su savo galimybem galetu pasiieskot ne tokio siauraziurisko zmogaus. o siaip tai tikrai - dabartinej Lietuvos meno situacijoj ir cerniauskaite, ir ta jos chebra atrodo visai pakenciamai, kai ner su kuo palygint. kuruokit kuruokit ir toliau. tik kad ir kuratores, ir jos kompanijos kurybinis potencialas saukstu issemiamas.

14234. Siulas2008-06-05 14:37
O va del "chebros" tai labai jauciasi , kad draugeliai susirinke. Nu bet ko noret ant tos musu vargses Lietuvos. Be to tema labai sudetinga, stipriai manyciau net per daug sudetinga tokiems visciukams , kurie neisgyveno daugelio dalyku. Kai kurie darbai neturi nieko bendro su tema. bet cia ne mano reikalas siaip jau, o Vartu ir kuratores. Tisk pasakiau savo nuomone,o cerniauskaite siap , o ka,- daro ka nori ir padaro. O mes cia burnas tik ausinam;))

14236. kirviai2008-06-05 14:56
tiesa pasakius niekas nedraudzia ir kitom chebroms burtis. davai tiktai

14238. oo2008-06-05 16:31
tik kad ne visoms chebroms pasiseka tureti savo zmogu kokiuose vartuose, kitaip ir is chebros tuscias reikalas, chebra paprastai buriasi apie koki naudinga zmogu ir apie koki naudinga eterio ar ekspozicijos plota, o ne siaip tuscioje vietoje. dar buna, kad apie ideja kokia buriasi chebra, bet tokiai chebrai belieka rinktis kokioje kavineje karta per savaite ir kalbetis, pavyzdziui, ka naujo sukure Depeche Mode

14239. virve2008-06-05 16:37
Siulai, del temos labai sutinku. tik manau, kad cerniauskaitei ji irgi per sudetinga. nu o jeigu tai, ka padare, ir yra tas, ka ji norejo padaryti, tai gaila ir jos, ir Vartu... geriau cerniauskaite noretu ka nors stipresnio padaryt. o vartai - paeksponuot. nes dabar cia ta visciuku chebra tai nykiai atrodo. kiekvienas kuratorius savo chebra turi, faktas, bet sita tai tokia visai isdvesus atrodo. ogi dar jauni, ir sveikatos galetu turet.

14240. Neringa Černiauskaitė2008-06-05 16:46
mes kažkaip tikėjomės, kad visiems pati pokalbio tema bus aktuali ir galėsiu panaudoti skaitytojų komentarus ir diskusijas parodos kataloge. Tačiau, deja, pasirodo, kad įdomiausi čia kalbantieji. Teks naudoti savo ir "viščiukų" pasisakymus.

14241. y.y.2008-06-05 17:13
o kaip jums smc kuratoriai?

14242. Siulas2008-06-05 19:12
Gerbiamoji Neringa, man senam kledarui tokio demesio nereikia;))I joki kataloga manes nereikia kisti, nu prie alaus savo chebra tik prajuokinciau. Bet del temos-tai labai rimta. Ir jei jus savo dusioje is tikruju suvokiate si zodi - tai dar ne viskas. Ji dar turi jausti. Ateiciai, jei jums idomu, ir nors kiek praverstu mano patarimas, - pirmiausia savo cherbytes darbus surinkite i viena visuma, o tada sugalvokite koncepcija i juos ziuredama. Nes siuo atveju, bejegiskai pritempinejate kurinius ( ne visus ) prie temos. Ir kadangi esate uzsispyrusi ir negaliu neigti, talentinga-- kai kuriuos kurinius ir pritempiate. O siaip ar taip, neziurint mano kritisko zvilgsnio- sveikinu su bandimu! galbut jusu deka, ir parodos lankytojai ir dalyviai suvoks ar sugaus save, visai nesantys patriotais.

14243. Zeligowskis2008-06-05 20:32
Tai cia reikejo is karto suprasti turbut, kad paroda bus ne apie iprastai suprantama patriotizma, kaip ji dabar populiaru eksploatuoti viesoje erdveje. I savo "dusioje" ji, matyt, visi supranta skirtingai, o kai kas gal ir visai nebesuvokia, ir tai irgi yra realybe. Tikros patriotines parodos - po kokiu nors LDS pleneru Lietuvos laukuose, o si paroda yra "Patriotai" - su kabutemis.

14245. virve2008-06-05 22:33
noretum, Cerniauskaite, komentarais kataloga paplidyt... matai, kad paroda tokia blozna,kad diskutuot apie ja ner ko, nes darbu normaliu ner. teks paciai rasyt, neissisuksi. nu, stok ir tekstais pridenk savo visciukus nupiepusius.

14246. borisas2008-06-06 12:53
Neringa, parodos nemačiau, tad negaliu vertinti, bet komentarai visai į temą. Taip sakant "tikri lietuviški (patriotiniai) atsiliepimai". Nori pamatyti tautos siela? Užeik į komentarus (delfi, čia ar dar kur nors). Mat išsivystė nauja tautinė sporto šaka: totalinis visko apšikimas. Bet stipriausiai nervina aimanavimo ir neveiklumo miksas: "oi kaip blogai, nėra erdvių, nėra kam kuruot, šmc šūdas, vartai šūdas, nėra eterio, niekam mes čia nereikalingi, tokie vargšai menininkai... ai ai ai". Viskas yra! Krūva tuščiu neišnaudotų erdvių - eik, paieškok, paprašyk, pasiderėk, susitark ir daryk ką nori. Kokią tik nori parodą. Neradai patalpų? Ne problema. Vienas geriausių kuratorių Hans Ulrich Obrist organizavo pirmąsias parodas savo virtuvėje. Peres Projects galerija veiklos pradžioje įsikūrė bute. Jeigu turit ką pasakyti, būdą rasit. O jeigu neturit, tai geriau tylėkit. Ir dar. Patriotai, nejaugi mes prastesni už lenkus? Kodėl visokie Olowska, Uklanski, Sasnal, Sosnowska, Tokarski rodomi įvairiuose bienalėse, momose, tate‘ose, o darbus yra įsigiję kiečiausi muziejai? Kodėl šiemetinėje Baselio mugėje dalyvauja net 3 galerijos iš Lenkijos? Jie ten turėjo geresnį kultūros finansavimą? Gilesnes šiuolaikinio meno šaknis? Nifiga jie ten neturėjo. Tiesiog nenorėjo sėdėti ir laukti, kol koks valstybinis muziejus nuspręs kartą per tris metus padaryti paroda alia Saviobjekai. Susibūrė hebra ir padarė ką norėjo ir kaip norėjo. Dabar vaisius skina. O pas mus ne tik, niekas nieko nedaro, bet ir kai kažkas kažką bando padaryti, iškart jo pastangas į šipulius sumala. Tiek to patriotizmo ir tėra.

14247. geras ponas2008-06-06 14:10
borisas parašė visai ne į temą. vieni apie ratus, o jis apie kažkokius kopūstus. prie ko čia savo užpakalio kišimas į viešumą ir patriotizmas. tiesiog koks siūlas ar jezus sako, kad paroda yra nevykusi. o lietuviai gal ir ne sosnowskos, bet ir pralenda kai nori. ir tikrai - kokie ldm, smicai, smcai ar tier vartai visai ne prie ko. kitas dalykas - tai suvertimas viską į chebras. užtenka gyventi kolektyvizacijos sąlygomis. viščiukai vaikščioja būriais, ereliai skaraidžioja po vieną (čia taikau ir patriotus vaidinantiems vartininkams).

14248. geras ponas2008-06-06 14:12
beje, šiandien savo virtuvėje taip pat rengiu parodą - tema irgi labai aktuali - salotos ir aliejus. kas nori dalyvauti dar gali siųsti paraiškas, o kitus kviečiu į atidarymą:)

14249. p2008-06-06 15:29
gerai, parasykit adresa, mes jau laikiam, savo ruoztu atsinesim alaus.

14250. t.y.2008-06-06 15:50
be reikalo Neringa pyksta, nes jos respondentas, jaunas žmogus iš tiesų dar neturi ką esmingai pasakyti ir labiau rūpinasi tuo, kad atrodytų protingas ir turintis ką pasakyti. Vienu žodžiu, atseit protinga forma yra, bet turinio joje mažoka. Sakyčiau, daugiau pretenzijų, nei minties. Ir pačios Neringos dalyvavimas pokalbyje, sakyčiau, irgi būdingas jauniems žmonėms - daugiau protingos pozos, nei konkretaus turinio ir siekio ką nors pasakyti. Bet šiuo atveju interviu įdomus, nes atskleidžia šiek tiek dabartinio jaunimo, ar jaunųjų menininkų, mentalitetą. Įdomu tuose pokalbiose pasižiūrėti apie ką mąsto ir kaip mąsto jie. Iš šio interviu matosi, kad jie mąsto ir stengiasi būti pilietiški, bet tas mąstymas yra kiek seklokas ir paviršutiniškas. Arba tai praeis įgavus patirties, arba tai visos kiek palepintos kartos, augusios šiltnamio sąlygomis bruožas.

14252. g2008-06-06 16:52
be to, pilsto pilsto jie su ta mergina, pilsto pilsto taip nei si nei ta ir pabaigoje neiskencia ir jau islaisvina savo diskusija galutinai- pareiskia, kad aplink pilna sarlatanu, prisiplakeliu, Lietuvoje, taip pat, kurie islenda lyg tarp kitko reikiamu momentu, is ko skaitytojas turetu susidaryti nuomone, jog sitie du besikalbantieji tai jau tikrai NERA is tu sarlatanu, jiedu tai jau tikrtai tie TIKRIEJI patriotiskumo ir viso kito tyrinetojai. Nors paradoksas tame, kad apie situos parodos tyrinetojus menininkus girdime pirma karta,arba antra koki karta, vadinasi jie islindo tik dabar - patogiu metu, kai kuratore surinko parodele, kurioje atseit pridygo tu tikruju, ne sarlatanu, kaip grybu po lietaus. keistas minties reversas, sakyciau, sitame inteviu. Is tiesu, jie uzkabina idomia tema ir butu buve daug idomiau, jei ,sakysim, ismete daugiau kaip puse savo beprasmisko tuscio plepejimo, butu rimtai ir nuosirdziai panagrineje, "padekonstrave", tsakant, save, savo paziuras, parodos kurinius etc., tsakant pabande irodyti, kodel butent JIE patys nera tie sarlatanai ir ta parodele nera tu sarlatanu islendanciu kai patogus, einamas momentas, sankaupa. vat tada tikrai, manau butu is to interviu kas nors idomaus iseje, net jei nebutu nuosirdumo, o tik noras irodyti, kad jie nera tie sarlatanai, ir kad butent konkreciai sita Neringa ir sitas vaikinas turi teise kitus abstrakcius personazus vadinti sarlatanais ar prisitaikeliais, toliau nepateikdami jokiu argumentu nei kas tie sarlatanai, nei kas konkreciai siuo atveju suprantama kaip sarlatanai. vis tiek butu idomiau ir prasmingiau, nei pilstyti is tuscio i kiaura tokiomis globaliomis temomis ir paaugliskai kartoti nuvalkiotas, pasiskaitytas globalizacijos knygutese klises apie "mobilu tapatuma" ir taip toliau. vat jei tas pats jaunasis menininkas ir ta menotyrininke koki desimtmeti nuosekliai tyrinetu ta tema ir mes tai matytume parodose ir tekstuose ir veiksmuose, ir tada darytu toki interviu, tai gal ir galima butu pateisinti toki daug siekianti pareiskima apie sarlatanus ir sakyti, kad jie yra tie nesarlatanai, o dabar gaunasi, kad jie lyg ir avansu, is anksto, be jokiu pastangu, vien plepalu forma ir viena parodele, prisiima sau tu tikruju tyrinetoju, o ne sarlatanu role. sakyciau, sis kompozicinis triukas ju interviu pabaigoje kaip tik ir linksta link sarlatanizmo, arba mazu maziausiai paaugliskos savo plepalu netsakomybes. Kitas aspektas yra tas, kad pati menotyrininke siuo atveju nera nepriklausoma mastytoja, o atstovauja komercine galerija ir jos politika, vadinasi po visais tais neva aktualiais plepalais slypi Vartu galerijos ir konkrecios parodos reklama, o ne noras rimtai reflektuoti tokia rimta ir gilia tema. be to, Vartai juk tra tokia galerija, kuri zut but visada stengiasi buti ant bangos, reikia - metasi i buka komercija, kiek pasikeicia situacija - keicia ivaizdi ir prisimeta populiarinantys siuolaikini, arba apskritai rimtesni mena (kas nera blogai, zinoma, moketi laviruoti ir issilaikyti tiek metu), bet esme tame, kad si galerija reaguoja i sios dienos poreikius ir i sios dienos temas ir galutinis jos tikslas, kaip bebutu yra komercinis, o ne analitinis ar estetinis, neisimtis - ir Patriotizmas, vadinasi ir si paroda ar projektas yra taip pat laiku, reikiamu momentu, t.y. ant bangos islindes projektelis su "ant bangos" esancia tema. Siuo atveju sis inteviu primena "nuosirdu" ir "patriotini" kokio nors kandidato reklamini filmuka, kuriame vartojama daug skambiu zodziu - patriotizmas, gerove ir t.t. kuris baigiasi zodziais - "balsuok uz mane". tai ir siame interviu matau aktualia tema, daug naiviu, pavirsutinisku plepalu, dar daugiau noro pasipuikuoti savimi (kas yra budinga paaugliams) ir pabaigoje, skaitant apie sarlatanus, mintyse nejucia iskylancia minti - "bet yra galerija, kuri buria apink save ne sarlatanus, juk tai VARTU galerija!"

14253. b2008-06-06 18:00
žiūrėkit, jei ši paroda iš ties tokia "blozna" ir skurdi, kaip pasakojat, o interviu neparodo pozicijos - nuostabu, nes puikiai išreiškią dabartinę situaciją. Lyg ir norisi pasisakyti, bet sunku, nes temų ir terminų galvoje per daug, o įsigilinti nėr kada. gal ir norėtum daryt ką nori, bet gyvent iš kažko reikia, todėl ir einį į komercinę galeriją. beje dėl komercijos. čia irgi klausimas. nemanau, kad vartai parduos ką nors per šią paroda. kaip ir per kitas jie nieko neparduoda. tai kur čia komercija? gal čia irgi "patriotizmo" forma - leisti jaunai kuratoriai padaryti paroda su nežinomais (ne "brand`iniais") menininkais, žinant, kad komercinės naudos iš to nebus?

14254. cholera >siulas2008-06-07 08:36
gerb. siule, prasom netyleti ir kompetentingai pasipasakoti apie darbus parodoje, kurie jusu nesujaudina pilnavertiskiems patriotiniams isgyvenimams. ko gero, nemazai esate patyres meiles tevynei reikaluose ir galetumete visciukus paaukleti tuo klausimu, jeigu neringa pakviestu "ant bokalo"

14255. meska2008-06-07 09:25
Boriso komentaras labai teisingas , butu geriau jeigu daugiau zmoniu panasaiai mastytu

14256. cholera2008-06-07 10:55
gerb. siulai ar jau sugalvojote kokiu marso ritmu vistytes su gaidziukais zygiuos tautiniame parade?

14257. As irgi taip manau2008-06-07 12:21
„diasporiškumas“ yra iškreipta ir nenormali patriotizmo versija

14263. zhalias2008-06-08 21:57
Koks dar žalias Dobriakovo patyrimas (kaip ir kai kurių komentatorių), kai taip paviršutiniškai kalba apie diasporas. Reikėtų ne tik kažką cituoti ir perpasakoti, o truputį daugiau ir giliau suvokti, kaip ir išbandyti. Ko ir linkėtume pirmai pradžiai.

15532. ki2009-01-21 11:47
tai - patriotiskumas - tokia reliatyvi savoka? nieko nebesuprantu.. J.D. isgyvenes Klaipedoj virs 20 metu staiga isvykes patapo Vilniaus patriotu. tai cia kas - patriotizmas - ar provincializmas? kai mazesniu miestu gyventojai staiga tampa sostiniu patriotai? issikels kur i Dubaju - irgi sakys, va as patriotas sito miesto... pastovumo Tamstai palinkeciau

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 77 iš 77 
7:36:38 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba