SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-02-03 nr. 694

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Daiva Šabasevičienė
"Pagalvinio" pasaka
22

Muzika 
• Rita Nomicaitė
Jaunas Baltijos gitarų kvartetas
2
• Rima Povilionienė
Vienos operos istorija
• Emilija Pilotaitė-Armonienė (1920 06 27 – 2006 01 24)3
• "Midem" mugėje diskutuota apie kultūros ekonominę svarbą
• "Bravissimo" pristato "Operos švyturio" laureatus
• Patikslinimas
• Viliojanti "Madam Baterflai"
• KONCERTAI

Dailė 
• Monika Krikštopaitytė
Kur gimsta išmintis?
4
• Kotryna Džilavjanaitė
Socialinės grafikos iššūkiai
12
• Dovilė Tumpytė
Žmogus su kamera: Jonas Mekas
4
• Išrinktas ryškiausias tarpdisciplininis projektas6
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Ilgas kelias į Damaską
 Timas Crouchas LNDT scenoje
• Rudens stiliaus moteris
• Po debiutų – nauji spektakliai
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Živilė Pipinytė
Juokiasi puodas…
8
• Festivalio nuojauta
• Živilė Pipinytė
Perspėjimas iš praeities
• Nepriblokšto žiūrovo įspūdžiai9
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Diagnozė ir dar kartą (iš tikrųjų pirmą) apie meilę5

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Teatras

Timas Crouchas LNDT scenoje

premjeros

[skaityti komentarus]

Vasario 9 ir 10 d. 18 val. Nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje Britų taryba kartu su Teatro ir kino informacijos ir edukacijos centru pristatys žinomo britų rašytojo ir aktoriaus Timo Croucho spektaklius "Mano ranka" ("My Arm") ir "Ažuolas" ("An Oak Tree").

Timą Crouchą išgarsino jo pirmoji pjesė "Mano ranka", jos premjera įvyko 2003 m. Edinburgo festivalyje. Crouchas parašė pjesę apie nieko nereiškiantį gestą, kuris pakeitė visą žmogaus gyvenimą, ir vienas ją suvaidino. Nuo tada šis spektaklis pakeitė ir paties Croucho gyvenimą, nes jo įkurtas teatras "Žinios iš niekur" ("News From Nowhere") ėmė siųsti žinias po pasaulį.

Kai pjesės "Mano ranka" herojui buvo dešimt metų, negalėdamas sugalvoti, ką reikšmingesnio nuveikti savo gyvenime, jis iškėlė virš galvos ranką ir jos nenuleido tol, kol pagaliau dėl neįtikėtino savo užsispyrimo vieną dieną atsidūrė visuomenės dėmesio centre... Iš paprastų, po ranka pasitaikiusių ir iš žiūrovų pasiskolintų smulkmenų Timas Crouchas sukuria jaudinantį pasakojimą apie vaiko pasaulį ir suaugusio žmogaus kelionę į savo vaikystę: beprasmį vaikišką veiksmą dabar stebi jau suaugęs vyras, mintimis grįžtantis į prabėgusius metus.

Spektaklis "Mano ranka" sėkmingai rodytas Londone, Niujorke, gastroliavo Europoje. Įtakingasis "The Guardian" pavadino Crouchą "vienu patraukliausių atlikėjų", kuris "nebijo rizikuoti, tyrinėdamas pačią teatro prigimtį". O skeptiškojo "The Scotsman" korespondentas netgi išdrįso prisipažinti, kad spektaklis jį "sujaudino iki ašarų".

Naujausias Timo Croucho darbas "Ąžuolas" – tai nepamirštamas teatrinis eksperimentas. Spektaklis tapo 2005 m. Edinburgo festivalio "Fringe" programos įvykiu ir buvo apdovanotas "Herald Angel" prizu... Tėvas autoavarijoje netenka dukters. Gyvenimas apsiverčia, ir jis jaučiasi lyg vaidintų spektaklyje, kuriame nežino nei savo žodžių, nei veiksmų. Tėvas įsitikinęs, kad jo žuvusi duktė pavirto ąžuolu, augančiu kelkraštyje. Automobilio vairuotojas, avarijos kaltininkas, yra Hipnotizuotojas. Pirmą kartą po avarijos šie du vyrai susitinka, kai Tėvas sutinka būti savanoriu Hipnotizuotojo seanse.

"Ąžuolas" yra vaidinimas dviem. Hipnotizuotoją vaidina pjesės autorius ir režisierius Timas Crouchas. Tėvą kiekvieną kartą vaidina vis kitas kviestinis aktorius, o štai Vilniuje šį vaidmenį atliks aktorius Sakalas Uždavinys. Jis išeina į sceną niekada prieš tai nematęs ir neskaitęs pjesės, tačiau Hipnotizuotojo padedamas tarsi po truputį suvokia savo vaidmenį... Tai kvapą gniaužiantis spektaklio kūrimas, kai mintimis užmezgamas ryšys tarp abiejų aktorių ir publikos. "Velniškai fantastiška!!!" ("Absolutely fucking fantastic!!!") – taip lakoniškai jo įspūdį įvardino "The Observer".

Kiekvieną kartą prieš susitikdamas su nauju savo spektaklio partneriu, Crouchas atsiunčia jam trumpą "instrukciją". Joje sakoma, kad spektaklyje debiutuojančiam ir nieko apie jį nežinančiam aktoriui nereiks nei improvizuoti, nei mokytis pjesės teksto. Nereiks ir dėvėti personažo kostiumo. Aktoriaus prašoma tik būti atviram, pasitikėti ir egzistuoti scenoje "šią akimirką". Visa kita įvyks savaime… Ir priduriama, kad "kiekvienas aktorius, pasirodydavęs jo spektaklyje, jautė išsilaisvinimą". Spektaklis "Ąžuolas" yra tarsi teatrinio veiksmo filosofija, žaisminga ir verčianti susimąstyti.

TKIEC inf.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 76 iš 76 
7:34:38 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba