SEPTYNIOS MENO DIENOS

2007-03-16 nr. 747

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Junija Galejeva
Atgal į pasaką
42
• Gerbiami skaitytojai,

Muzika 
• Edmundas Gedgaudas
Neįprastas koncertas
1
• Aldona Eleonora Radvilaitė
Draugų susitikimas
3
 Klasikinės muzikos pašaukti
• KONCERTAI

Dailė 
• Elona Lubytė
Amžinos vertybės permainų aplinkoje
3
• Justina Augustytė
Apie zuikučius ir ne tik
6
• Nijolė Nevčesauskienė
Baimių nugalėjimo metas
2
• Eglė Mikalajūnaitė
Kas bendra tarp kinų ir lietuvių
2
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• „Luošys iš Ainišmano salos“ Keistuolių teatre
• Čekų lėlių spektaklis suaugusiems Vilniuje
• Dirigentės sekmė Austrijoje2
• Robertas Vaidotas (1954–2007)1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• „Kino pavasario“ maratonas prasideda2
• Be didvyrių1
• Nelengvas pasirinkimas
• Savaitės filmai1
• KINO REPERTUARAS

Vilnius - Europos kultūros sostinė 
• Ar kultūra gali išgelbėti miestus?1

Miesto veidas 
• Eglė Mikalajūnaitė
Jono Meko centro priebutyje
2
• Viešas „Europos kultūros sostinės“ projektų pristatymas
• Naujos perspektyvos kultūrai Europoje

Pasaulyje 
• Paulina Pukytė
Neprisimenami prisiminimai ir zakristijono kiaušinis
6

Anonsai 
• Projektas
• Lietuvos bankas skelbia

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

Klasikinės muzikos pašaukti

pažintys

[skaityti komentarus]

Kaip ir kasmet, šiemet vienas Nacionalinės filharmonijos ciklo „Visai šeimai“ koncertų (vasario 25 d.) buvo skirtas Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos simfoniniam orkestrui. Šis menų mokyklos vadovybės iniciatyva įsteigtas kolektyvas susibūrė prieš ketverius metus – iki tol mokykloje gyvavo ir tebegyvuoja styginių instrumentų orkestras, per keletą dešimtmečių pasiekęs reikšmingų laimėjimų. Simfoninio orkestro atsiradimą lėmė ir pastaraisiais metais pagausėjęs pučiamųjų specialybių moksleivių būrys.

Nuo pat orkestro gyvavimo pradžios jam vadovauti buvo pakviestas Nacionalinio operos ir baleto teatro dirigentas Martynas Staškus. Maestro prisiminė, kad prieš pradedant dirbti su moksleivių kolektyvu jam teko įgyti patirties Vokietijoje, Vestfalijoje – čia vadovavo jaunimo orkestrui. Kalbėdamas apie tai, kokiu principu formuoja mokyklos simfoninio orkestro repertuarą, M. Staškus pabrėžė, jog pirmiausia, siekdamas puoselėti kolektyvo darną, jis sąmoningai teikia prioritetą klasicistiniams opusams – juose glūdi precizikos, pusiausvyros ir tvarkos potencialas. Viena pirmųjų orkestro repertuare buvo J. Haydno „Kariškoji simfonija“, kurią atliekant M. Staškus matė palankią galimybę pasitelkti ir mušamųjų specialybės mokinius.

Koncerte mokinių simfoninis orkestras išties imponavo darniu skambesiu, jam netrūko vieningo bei muzikalaus alsavimo, stilistinio skonio, išraiškingos dinaminės skalės ar sodraus styginių tembro. Visa tai liudijo orkestro atidumą, didelį pasitikėjimą dirigentu. Orkestrantai buvo dėmesingi ne tik savo nuolatiniam vadovui M. Staškui, bet ir tądien Filharmonijos scenoje debiutavusiam jo simfoninio dirigavimo specialybės moksleiviui, dvyliktokui Laurynui Sadauskui, kuris šioje programoje paruošė W.A. Mozarto „Prahos simfonijos“ (KV 504) I dalį. Diriguojamas šio dar labai jauno menininko, orkestras skambėjo brandžiai, gyvai ir vieningai. Dar vieną W.A. Mozarto kūrinį, kaip ir visą likusią programą, diriguotą M. Staškaus, orkestras griežė su soliste – Koncerto fortepijonui d-moll I dalį (KV 466) atliko aštuntokė Agnė Radzevičiūtė (mokytojos V. Lipniagovienės kl.). Kūrinio interpretacija, nors ir ganėtinai romantiška, nestokojo Mozarto muzikai būtinos precizikos, trapumo, skaidrumo, sklandaus frazavimo. Skambėjo ir J. N. Hummelio Koncerto trimitui ir orkestrui I dalis. Solistas dvyliktokas Jonas Šilinskas (mokyt. A. Baranausko kl.) įveikė virtuozines bei menines užduotis be didesnių kliūčių – antai ir išbaigtos techniškai sudėtingos ilgosios frazės ar legato štrichas, temų kontrastai ar muzikinės minties logika. Vienos dalies K. Kurpińskio Koncertą klarnetui ir orkestrui Nr. 2 atliko taip pat dvyliktos klasės mokinys Rimvydas Savickas (prof. A. Budrio kl.). Ryškiausia šio atlikėjo ypatybė – lygi registrų kaita, subtilus dinaminis piešinys. Mokyklos simfoninio orkestro koncerto pabaigoje scenoje išvydome patyrusį operos meno profesionalą, baritoną Vytautą Juozapaitį, kurio padainuoti fragmentai iš P. Čaikovskio, G. Rossini bei F. Loewe’s sceninių kūrinių nuspalvino programą ryškiais dramatiškais, lyriniais bei humoru žaižaruojančiais potėpiais.

Kasmet M. K. Čiurlionio menų mokyklos orkestras su skirtingomis programomis aplanko įvairius Lietuvos miestus. Per ketverius gyvavimo metus orkestras koncertavo Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Plungėje, šių metų kovo 3–4 d. lankėsi Kaliningrade. Pasak M. Staškaus, koncertinės kelionės – tai puiki paskata jauniems muzikantams atidžiau ir atsakingiau žiūrėti į savo pareigas orkestre ir kartu galimybė bendrauti su kitais Lietuvos bei užsienio muzikais.

Akvilė Kalinaitė

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 83 iš 83 
7:33:15 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba