SEPTYNIOS MENO DIENOS

2003-03-07 nr. 558

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Edmundas Gedgaudas
Kontrastai
8

Muzika 
• Vytautė Markeliūnienė
Smuiko ir violončelės dialogas
1
• Helmutas Šabasevičius
Didžioji "H" ir žydri bateliai
9
• Klasikinės gitaros klubas mini dešimtmetį7
• Filharmonija ieško našesnių veiklos modelių
• Festivalis, skirtas Fryderykui Chopinui
• Kelno festivalis "Forum neuer Musik"
• Papildymas1
• Debiutai "Don Žuane"2
• KONCERTAI

Dailė 
• Tapybos lo-Bynas3
 Tolstantys vaizdiniai1
• in memoriam
Petras Stauskas
• Kristina Stančienė
Devynios paslaptys
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI1

Teatras 
• Rasa Vasinauskaitė
Nacionalinis menotyros centras?
• "Frank Kruk" Klaipėdoje4
• "Debiutų zona"
• Dar vienas žvilgsnis į tango2
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Živilė Pipinytė
Suprasti kitą
• Skirmantas Valiulis
Kinas, mokęsis vaikščioti atatupstas
• Pono De Palma atostogos
• Danguje kalba prancūziškai4
• Žvilgsnio anatomija
• Marijono Giedrio jubiliejus1
• "Jaunystės Vilnius"
• Unikalūs kino kronikos kadrai
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Anonsai 
• Meno galerija Kanadoje2

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Dailė

Tolstantys vaizdiniai

Violetos Bubelytės ir Remigijaus Treigio fotografija Berlyne

[skaityti komentarus]

iliustracija
Violetos Bubelytės fotografija

Giedrės Bartelt galerijoje Berlyne nuo kovo 7 iki gegužės 3 d. veikia Violetos Bubelytės (g. 1956) ir Remigijaus Treigio (g. 1961) fotografijų paroda "Distant Nudes" ("Nutolusios figūros"). Nors abu menininkai yra gerai žinomi savo kartos atstovai, tačiau abiejų darbai pirmą kartą eksponuojami drauge. Jų meninė pozicija ir išraiškos priemonės atrodė pernelyg skirtingos.

Violetos Bubelytės darbus puikiai pažįsta ne tik Lietuvos, bet ir Vokietijos žiūrovai. Nuo 9-ojo dešimtmečio pradžios ji fotografuoja tik nuogą savo kūną neutralioje aplinkoje, pasiekdama klasikiniam menui būdingos rimties, tačiau atsisakiusi idealizacijos ir reikšmingų gestų. Apsuptas kontūrus tirpdančios minkštos šviesos, autorės kūnas čia tarsi praranda materialią dimensiją.

Remigijus Treigys, atrodo, niekada nesidomėjo žmogumi. Jo nufotografuoti nykstantys architektūros fragmentai ir rastų daiktų kompozicijos gali būti pavadinti natiurmortais (mirusia gamta) plačiąja prasme. Regis, jie kalba ne apie daiktus ar tuščią erdvę, o apie subraižytame kadre įkalintą laiką, dylančias faktūras ir dūlėjimo stingulį. Jo belaikiai objektai kartu ir trapūs, ir amžini, tačiau neapčiuopiami kaip oras. Treigys ypač domisi šviesos sklaida ir kone metafiziniu jos alsavimu objektuose. Autorius to pasiekia cheminėmis ir mechaninėmis priemonėmis ryškindamas juostą ir išdidindamas fotografijas. Jos primena suskerdėjusias freskas ir seną kino juostą, taip tarsi ištęsdamos praėjusį laiką.

iliustracija
Remigijaus Treigio fotografijos

Šioje parodoje Treigys eksponuoja aktus. Be ankstesnio trijų dalių darbo, kur buvo nufotografuota audeklu apsivyniojusi figūra, tai antrasis menininko kūrinys, kuriame matome gyvą būtybę. Tačiau ir čia fotografas žvelgia į žmogų kaip į objektą. Jo nufotografuotas aktas neatitinka tradicinės šio žanro sampratos. Nuogas kūnas patraukia dėmesį ne išryškintu ar išradingai slepiamu seksualumu, bet paviršiaus faktūromis ir šviesos sklaida.

Šiuo požiūriu Treigio darbai netikėtai siejasi su Bubelytės fotografijomis. Nors jos intencijos ir požiūris kitoks, tačiau kūnas menininkės fotografijose taip pat atsiskleidžia pirmiausia kaip estetinė, o ne fizinė duotybė. Naujausiuose darbuose, pasitelkdama įvaizdžio multiplikaciją, Bubelytė dar įdėmiau analizuoja formą. Jos asketiškas kūniškumas atrodo dar griežčiau suvaldytas ir beveik abstraktus, labiau nutolęs nei ankstesni aiškūs ir gerai apšviesti autoportretai.

Savitas Bubelytės ir Treigio žvilgsnis išsiskiria iš Rytų Europos fotografijos konteksto: jie nesiremia metaforiška moters seksualumą gamtoje tyrinėjančia tradicija ir nenagrinėja šiuolaikiniam kūno menui būdingos lyties problematikos.

Parengė L. K.

 

Skaitytojų vertinimai


Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 76 iš 76 
7:28:26 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba