SEPTYNIOS MENO DIENOS

2007-11-02 nr. 775

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Neringa Černiauskaitė
Kovos su buitimi būdai
18

Muzika 
• Violeta Tumasonienė
„Vox nova“: iš esmės naujas požiūris į balsą
4
 Goda Rupeikaitė
Nesenstanti Charlie Chaplino dvasia
1
• Gražina Daunoravičienė
Dvi „Gaidos“ premjeros
15
• Kamilė Rupeikaitė
Fátimos Mirandos teatras
2
• Danutė Petrauskaitė
Muzika, poetika ir politika
1
• KONCERTAI

Dailė 
• Raminta Bumbulytė
Vos atpažįstamos
• Bevyniojant skruzdžių siūlus6
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Daiva Šabasevičienė
Hamleto eksperimentai
• Rasa Vasinauskaitė
Antrosios linijos pajungimas
1
• Vilmantas Juškėnas
Apie tolimas legendas ir likimų mūšius
3
• Naujas spektaklis – kalinių socializacijai
• Nacionalinės dramaturgijos festivalis „Versmė“2
• „Pepė Ilgakojinė“9
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Paprasti pabaisos7
• Artėja jubiliejinė „Scanorama“
• Atvyksta poetas ir filmininkas Jonas Mekas
• „Skalvija“ kviečia į dokumentinių filmų premjeras
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Vilnius - Europos kultūros sostinė 
• Judith Lewonig
Reikia griaučius paversti kūnu
2

Anonsai 
• Tarptautinis šviesos festivalis Vilniuje
• Baskervilio šou

Muzika

Nesenstanti Charlie Chaplino dvasia

Goda Rupeikaitė

[skaityti komentarus]

Vilniuje vykęs „Gaidos“ festivalis spalio 24 d. pakvietė į Šiuolaikinio meno centrą kartu pavakaroti su specialiu ansamblio „Nepaklusnieji“ kino muzikos projektu, skirtu komikui, režisieriui ir kompozitoriui Charlie Chaplinui. Klausantis gyvai atliekamos muzikos iš keleto jo kino filmų, buvo prisiminta šio mažo-didelio žmogaus kūryba. Visa tai, žinoma, per tam tikrą žaismą, nukėlė į 3–4-ąjį dešimtmetį, tačiau kartu nuskambėjo ypač gyvai ir šiuolaikiškai XXI a. kontekste.

Kalbant apie šiuolaikiškumą, vakaras prasidėjo Žibuoklės Martinaitytės kompozicijos „Mozaika“, dedikuotos Charlie Chaplino atminimui, premjera. Sprendimas vakarą pradėti šia modernia kompozicija, galima sakyti, pasiteisino, kadangi kūrinys iš tiesų priminė mozaiką, tarytum sudėliotą iš nebyliųjų, o kartu nepaprastai skambių ir triukšmingų žymiojo komiko filmų. Tiesa, dainininkui Rafailui Karpiui, į sceną įžengusiam persirengus „Mažojo valkatos“ personažo drabužiais, kiek pristigo „čapliniškos“ dvasios: energijos, judesio laisvumo, rafinuotumo ir temperamento; tačiau pats kūrinys gana aiškiai atspindėjo žaismingą Charlie Chaplino filmų margumą. Panašios mozaikos principu buvo sudėliotas visas vakaras, kurio metu matėme ištraukas iš žinomų Charlie Chaplino filmų „Mažylis“ (1921), „Cirkas“ (1928), „Nauji laikai“ (1936) ir „Didmiesčio žiburiai“ (1931), skambant ansamblio „Nepaklusnieji“ atliekamai muzikai. Sausakimša salė leipo juokais jau nuo pirmųjų filmo „Mažylis“ kadrų ir iš tiesų turiu prisipažinti, kad dar kartą iš naujo atradau šiuos jau ne kartą matytus vaizdus. Komikas buvo įsitikinęs, kad veiksmas, pantomima ir palydintys muzikos garsai yra gerokai paveikesni nei žodžiai. Išties aktoriniam talentui pasireikšti žodžiai nėra reikalingi. Paprastos, kartais naivokos ir labai žmogiškos situacijos, subtilios reakcijos, suvaidintos ir nufilmuotos nepaprastai meistriškai, bei profesionaliai atliekamas „garso takelis“ įtraukė į savo žaidimą kiekvieną, atėjusį pasiklausyti muzikos ar pažiūrėti Charlie Chaplino filmų.

Norisi pagirti ir vakaro idėjos autorius, ir pačius muzikantus, nes tokiam gyvam nebyliųjų filmų muzikos atlikimui reikalingas aukštas meistriškumas, o tą vakarą vaizdas su garsu harmoningai derėjo ir vienas kitą papildė. Žaismingai ir labai įtikinamai nuskambėjo garso efektai, tokie kaip dūžtantis stiklas, plaktukų kaukšėjimas ir kt.

Atmetus pasitenkinimą, kurį suteikė graži ir gerai atliekama muzika bei ištraukos iš niekada neatsibostančių Charlie Chaplino filmų, buvo gera pabuvoti ten, kur daugybė žmonių nors trumpam pamiršę rūpesčius ilsėjosi, nuoširdžiai džiaugdamiesi paprastais dalykais. Juk galbūt tokia ir yra tikroji kino bei meno apskritai prasmė – atitraukti žmogų nuo kasdienybės, išprovokuoti, suteikti dozę emocijų, kurių pats vienas nepatirtum. Šiuolaikinės muzikos festivalio „Gaida“ kontekste Charlie Chaplino kino muzika nuskambėjo tarytum divertismentas, bylojantis, kad moderniosios muzikos gerbėjams, kūrėjams ir puoselėtojams taip pat yra nesvetima nesenstanti Charlie Chaplino dvasia.

 

Skaitytojų vertinimai


11448. ...8b...2007-11-06 23:17
Šiuolaikinės muzikos festivalio „Gaida“ kontekste Charlie Chaplino kino muzika absoliuciai netiko... Bandziau ivairiausiais budais save itikinti bet, deja...

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 86 iš 86 
7:27:43 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba