SEPTYNIOS MENO DIENOS

2007-04-27 nr. 753

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rasa Vasinauskaitė
„Bembilendo“ vaikai
8
• Gerbiami skaitytojai,

Muzika 
 Aušra Stasiūnaitė
Dainuoja jaunieji
• Dviejų kultūrų sandūroje1
• Seimo kultūrininkai nesusidomėjo „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ programa2
• Džiazas Filharmonijos scenoje
• Atitaisymas
• KONCERTAI

Dailė 
• Ramutė Rachlevičiūtė
Deginantis artumas
1
• Aistė Paulina Virbickaitė
Begalinio sekmadienio spalvos
• Kęstutis Šapoka
Natura – dura, chudožnik – maladec!
47
• Küba: kelionė prieš srovę1
• PARODOS

Pašnekesiai 
• Buvau ten, dariau tai2

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Platus teatrinių potyrių asortimentas
• Maskvos teatro „Lenkom“ spektaklis Vilniuje
• Oskaro Koršunovo teatras Vilniuje populiarins gatvės teatro formas3
• SPEKTAKLIAI

Šokis 
• Olgos Ponos trupė „Naujajame Baltijos šokyje“

Kinas 
• Pasivaikščiojimas mirties laukais
• Monstrai tarp mūsų
• Serialo herojai – lenkų politikai
• Nepatogius filmus žiūri net George’as Clooney
• Lietuviškų filmų festivalis Suomijoje
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Europos kultūra 2015-aisiais1
• Vilnius ir Lincas pirmieji gaus oficialų Europos kultūros sostinių ženklą

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

Dainuoja jaunieji

Operos studijos stažuotojų koncertas

Aušra Stasiūnaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Operos studijos stažuotojai po koncerto

Balandžio 10–11 d. į savo koncertus Mažojoje teatro salėje pakvietė LNOBT Operos studijos stažuotojai. Studija įkurta 2003 m., jai vadovauja profesoriai Virgilijus Noreika ir Vytautas Viržonis. Šį kartą klausytojai pamatė ir išgirdo jau trečiosios stažuotojų grupės dalyvius, dainavimo mokslus pradėjusius tik šių metų sausį. Koncerto vedėja Eglė Ulienė pristatė jaunuosius dainininkus, nušvietė svarbiausius jų kūrybinių biografijų momentus: „Skirtingi balsai, skirtingi žmonės, tačiau visus vienija didžiulis noras tobulėti, dainuoti ir būti išgirstiems“.

Stažuotojų koncertą pradėjo Jurgita Lopetaitė. Iš visų dainavusiųjų ją pažįstu geriausiai, kadangi ji yra mano studentė, šiuo metu bebaigianti LMTA magistro studijas. Dainuoti Jurgita svajojo nuo pat vaikystės (yra dviejų Dainų dainelės konkursų laureatė). Atėjo sėkmė ir profesionalioje scenoje: 2005 m. 1-ajame Tarptautiniame dainininkų ir koncertmeisterių konkurse (Vilnius) Jurgita buvo apdovanota už geriausią romantizmo laikotarpio arijos atlikimą, 2006 m. pelnė III premiją Beatričės Grincevičiūtės jaunųjų dainininkų konkurse, o 2007 m. tapo Vincės Jonuškaitės-Zaunienės konkurso III premijos laureate. J. Lopetaitė gilinasi į savo pasirinktos profesijos paslaptis. Koncerte ji sukauptai ir stilingai atliko G. Caccini „Ave Maria“, nuotaikingai – M. Petrausko duetą „Spragilų dainelė“ (kartu su Ryčiu Janilioniu). Ryškiausiai dainininkės galimybės atsiskleidė Adelės kupletuose iš J. Strausso operetės „Šikšnosparnis“. Jurgitos privalumai – gražus balso tembras, išraiškingas frazavimas, tiksli intonacija.

Koncertą tęsė R. Janilionis. Jis magistro studijas baigė LMTA Kauno fakultete pas lektorę Sabiną Martinaitytę. 2006-ieji dainininkui atnešė sėkmę net trijuose konkursuose – „Grand Prix“ Tarptautiniame konkurse „XXI amžiaus menas“ (Ukraina), II premija tarptautiniame konkurse Karpačėje (Lenkija) ir II premija Beatričės Grincevičiūtės jaunųjų dainininkų konkurse. Jaunasis solistas dainuoja Kauno ir Panevėžio muzikiniuose teatruose. Koncerte dainininkas atliko J.S. Bacho ariją „Domine Deus“ iš mišių F-dur, G. Donizetti Belkorės ariją iš operos „Meilės eliksyras“, V. Barkausko „Tris satyrinius paveikslėlius“ (ž. A. Pabijūno) ir M. Petrausko duetą „Spragilų dainelė“. Klausytojams imponavo stiprus dainininko balsas, aktoriniai gabumai, aiški dikcija.

Toliau koncerte skambėjo stažuotojos Martos Lukošiūtės atliekama C. Saent-Saenso „Ave, Maria“. Dainininkė LMTA bakalauro studijas baigė doc. S. Stonytės klasėje. Toliau tęsiant studijas magistratūroje, jos vokalo pedagogas buvo prof. V. Noreika. LMTA operos studijoje M. Lukošiūtė yra parengusi keletą vaidmenų: Adinos G. Donizetti operoje „Meilės eliksyras“, Parašos I. Stravinskio operoje „Mavra“, Klaipėdos muzikiniame teatre debiutavo I. Kalmano operetėje „Marica“. Koncerte dainininkė dar atliko Marijos dainą iš G. Donizetti operos „Pulko duktė“ bei A. Kačanausko romansą „Gal tu nori, kad mylėčiau“ (ž. F. Kiršos), kuris nuskambėjo brandžiai ir įtikinamai. Malonu pabrėžti, kad dainininkė daro neabejotiną vokalinę pažangą.

LMTA meno aspirantas Tomas Vaitkus savo prisistatymą žiūrovams pradėjo stilingai, laisvai ir užtikrintai atlikdamas tenorų taip mėgstamą C. Francko „Panis Angelicus“. Jis yra prof. V. Noreikos dainavimo klasės studentas ir vienintelis iš tą vakarą dalyvavusių koncerte Operos studijoje mokosi jau metus. Prieš tai – Kauno J. Gruodžio konservatorija, dainavimo mokslai LMTA Kauno fakultete, kur jo dėstytojas buvo lektorius J. Antanavičius. 2005 m. tapo II vietos laureatu 1-ajame Tarptautiniame dainininkų ir koncertmeisterių konkurse (Vilnius). T. Vaitkus nemažai dainuoja Kauno muzikiniame teatre, ten yra parengęs 8 vaidmenis. Dainininkas jau debiutavo ir LNOBT didžiojoje scenoje Lenskio vaidmeniu P. Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“. Šio vakaro koncerte T. Vaitkus dar padainavo Fausto kavatiną iš to paties pavadinimo Ch. Gounod operos ir kartu su Viktorija Stanelyte – Liučijos ir Edgaro duetą iš operos „Liučija di Lamermur“. Dainininkas žavi atlikimo nuoširdumu, gražiu frazavimu, o viršutinė „do“ Fausto kavatinoje parodė, kad jau įvaldytas tenoro balso diapazonas.

Koncertą tęsė V. Stanelytė. Stilingai ir techniškai nepriekaištingai ji atliko soprano ariją iš J.S. Bacho mišių A-dur. Šiuo metu dainininkė – ne tik Operos studijos stažuotoja, bet ir LMTA magistrantė prof. R. Maciūtės dainavimo klasėje. Ji yra net keturių Dainų dainelės konkursų laureatė. Sėkmė dainininkę lydėjo ir profesionaliuose konkursuose: 2003 m. laimėta II premija Zenono Paulausko jaunųjų dainininkų, o 2006 m. – I vieta Vincės Jonuškaitės-Zaunienės konkursuose. V. Stanelytė dalyvavo meistriškumo kursuose Vokietijoje, daug dainuoja įvairiuose LMTA rengiamuose koncertuose, atlieka Grizetės vaidmenį LNOBT pastatytoje F. Leharo operetėje „Linksmoji našlė“. Skambėjo jos atliekama Rozinos kavatina iš G. Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“, Liučijos ir Edgaro duetas iš G. Donizetti operos „Liučija di Lamermur“, bei V. Budey „Gėlės iš Nicos“. Visi kūriniai atlikti labai profesionaliai, gražiai frazuojant ir tiksliai intonuojant.

Iš visų koncerto dalyvių bene didžiausią profesinę patirtį turi sukaupęs toliau koncerte dainavęs Aurimas Raulinavičius. Po studijų Kauno J. Gruodžio konservatorijoje, vokalo jis mokėsi LMTA Kauno fakultete, doc. G. Šmito klasėje, stažavosi Utrechto Menų universitete (Nyderlandai). Nuo 2004-ųjų Aurimo dainavimo pedagogas – prof. V. Noreika. A. Raulinavičius yra Zenono Paulausko Jaunųjų dainininkų konkurso II, Stasio Baro konkurso I premijos laureatas, koncertuoja su Kauno valstybiniu choru, Kauno kameriniu orkestru. LMTA operos studijoje dainininkas parengė Rinučio vaidmenį G. Puccini operoje „Džanis Skikis“, Mengonės J. Haydno operoje „Vaistininkas“, Nemorino G. Donizetti operoje „Meilės eliksyras“ ir kt. Kauno muzikiniame teatre dainavo Ramendado vaidmenį G. Bizet operoje „Karmen“. Koncerte jis atliko P. Guidi „Maldą“, vokalinės brandos, įvaldyto tenoro diapazono reikalaujančią Kalafo ariją iš G. Puccini operos „Turandot“ bei B. Gorbulskio dainą „Devintoji banga“ (ž. V. Palčinskaitės). A. Raulinavičius pademonstravo gerą profesinį pasirengimą. Jo dainavimas pasižymi tiksliu intonavimu ir gera dikcija.

Koncerto dalyviams akompanavo LNOBT Operos studijos repetitorius pianistas Aleksandras Vizbaras. Džiugina pianisto mokėjimas rasti kontaktą su dainininku, jo pozityvi nuostata, maloni, padrąsinanti šypsena. Jauti, kad scenoje dainininkas su juo jaučiasi ramiai ir užtikrintai, o tai labai svarbu jaunam atlikėjui.

Viso koncerto programa labai įvairi ir visapusiška. Ji publikai suteikė daug malonių akimirkų, leido dainininkams atsiskleisti. Darbas Operos studijoje su patyrusiais pedagogais prof. V. Noreika ir dirigentu prof. V. Viržoniu padės stažuotojams ištaisyti kartais dar pasitaikančius vokalinės technikos trūkumus, plėsti išraiškos skalę, surasti daugiau emocinių, tembrinių niuansų. Tuomet jaunieji dainininkai įgis dar daugiau laisvumo scenoje, didesnio pasitikėjimo savo jėgomis, o tai leis jiems sužibėti gražiausiomis talento spalvomis.

Koncerto pabaigoje visi dainininkai atliko Barinkajaus kupletus iš J. Strausso operetės „Čigonų baronas“. Salė dainininkams ir Operos studijos vadovams dėkojo gausiais ir šiltais plojimais. Belieka palinkėti visiems jiems laimės dainuoti ir būti išgirstiems.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 80 iš 80 
7:18:57 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba