SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-05-19 nr. 709

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rasa Vasinauskaitė
Nežmogiška, pernelyg žmogiška
4

Muzika 
• Rita Aleknaitė-Bieliauskienė
Ar reikia vaikams meno?
5
 Eugenija Žakienė
Beveik operos festivalis
• Rūta Šalnaitė
Jei jau mirti – tai su muzika!
• Nuo Berliozo iki flamenko
• "Muzikos barai" su rusų romansų CD
• "Liepaičių" choro festivalis3
• KONCERTAI

Dailė 
• Monika Krikštopaitytė
Dvigubas žaidimas
50
• Dalia Urbonaitė
Tarp meno ir mokslo
• Spaudos konferencijos manifestas7
• PARODOS

Literatūra 
• Vakarai

Teatras 
• Daiva Šabasevičienė
"Zeitgeist" – laiko dvasios korifėjus
1
• "Belaukiant Godo" grįžta
• Naujosios dramos akcijoje – lietuvių ir suomių teatro projektas
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Milda Laužikaitė
Tradicija – kalbėti apie sudėtingus reiškinius
• Linas Vildžiūnas
Kuklus buržuazijos žavesys
• Pakeliui į mįslę1
• Išsimiegosime kitąkart1
• Ispanų kino festivalio aidai "Skalvijoje"
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Dar viena blondinė18

Anonsai 
• Kultūros ministerija skelbia konkursą1

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

Beveik operos festivalis

Kauno muzikinio teatro spektaklius atnaujino kviestiniai solistai

Eugenija Žakienė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Jurijus Kruglovas (Mefistofelis)

Kauno muzikinio teatro žiūrovams praėjęs savaitgalis tapo savotišku operos festivaliu. Stipriausias mūsų trupės jėgas papildė svečiai iš kitų miestų: dainininkė Asmik Grigorian, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas Vytautas Juozapaitis, Ukrainos nacionalinės operos dainininkas Dmitrijus Popovas, Prahos operos teatro solistas Jurijus Kruglovas, taip pat Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro artistai, atlikę pagrindinius vaidmenis I. Kalmano operetėje "Silva". Spektakliams dirigavo Virgilijus Visockis, Julius Geniušas ir LNOBT dirigentas Martynas Staškus.

Šis projektas yra viena prioritetinių naujojo Kauno teatro direktoriaus Benjamino Želvio veiklos krypčių. Pirmąjį sezoną dirbantis teatro vadovas žadėjo: "Teatras, kuriame vyksta tarptautiniai artistų mainai, yra patrauklesnis, įdomesnis žiūrovui, dėl kurio mes dirbame. Mūsų pareiga ir galutinis tikslas – kad žiūrovas gautų tai, ko negali pamatyti per televiziją, kad pajaustų mūsų teatro aurą, kad užsimegztų tiesioginis dvasinis ryšis su atlikėjais. Norime, kad artistų bendradarbiavimas vyktų nuolat, kad mūsų teatras būtų žinomas Europoje."

Ch. Gounod "Margarita" ir G. Verdi "Traviata" – lankomiausios ir populiariausios Kauno teatro repertuaro operos. Tad nenuostabu, kad būtent jų traktuotėms nuspręsta suteikti šiek tiek naujumo, drauge su pakviestais atlikėjais peržvelgti žinomas muzikines istorijas tarsi kitu žvilgsniu. Vaidinant Margaritą, teatro operos primadonai Sabinai Martinaitytei teko dirbti iš karto su dviem naujais partneriais – svečiu iš Prahos J. Kruglovu bei pirmą kartą Lietuvoje Fausto partiją dainuojančiu žinomu Lietuvos tenoru Algirdu Janutu. Bosas J. Kruglovas labai džiaugėsi pakviestas į Kauną atlikti Mefistofelio vaidmens: "Nors dažniau dainuoju G. Verdi operose, esu įsitikinęs, kad šėtono partija yra vokalinio ir aktorinio meistriškumo viršūnė. Perteikdamas šį daugiaplanį, įvairiapusį personažą baigiau Kijevo konservatoriją, jį vaidinu jau apie 20 metų ir jaučiu, kad su kiekvienu spektakliu jis apauga vis naujais bruožais, atradimais. Manau, kad operos dainininkui negalima virti savo sultyse, reikia keliauti, pamatyti ir išgirsti kuo daugiau. Operos dainininkas – tai ne profesija, o pašaukimas. Juo turėtum gimti. Nelengva būti operos dainininku, bet ir nebūti juo negali... Labai patinka dirbti jūsų teatre – jis atrodo žaviausias iš visų, mano lankytųjų per dvidešimtmetį. Čia tokia jauki, panaši į šeimyninę atmosfera; stebėtinas kolegiškumas ir palaikymas. Jaučiuosi dėkingas kolegai Mefistofeliui Tomui Ladigai, padėjusiam man organiškai apsigyventi spektaklyje. Be to, esu girdėjęs, kad jūsų teatras turi senas tradicijas. Turbūt nepasakysiu nieko nauja, bet kiekvienam bosui yra garbė čia dainuoti, nes šioje scenoje skambėjo rusų teatro legendos Fiodoro Šaliapino balsas. Jaučiu, kad jo auksinės natos vis dar skamba..."

Boso iš Čekijos sukurtas personažas atrodė tikrų tikriausias Mefistofelis – pagiežingas, žiaurus, aršiai kovojantis dėl kiekvienos galinčios jam atitekti sielos. Galingas, sodrus, laisvai besiliejantis balsas buvo palydėtas ir artistiškumo. Puikiai savo vokalinę ir sceninę vaidmens versiją pateikė S. Martinaitytė, kuriai atiteko didesnė dalis dvasinių ir, manyčiau, fizinių jėgų reikalaujančių dramatiškų scenų. Ji įrodė esanti nepakartojama savo mėgstamos herojės atlikėja; įtikino ir pirmąjį sezoną mūsų teatre dirbantis A. Janutas, kurio Faustas labiausiai išryškino lyrinę operos liniją.

Svarbiausieji "Traviatos" vakaro herojai buvo Asmik Grigorian, Dmitrijus Popovas ir Vytautas Juozapaitis. Būtent šių atlikėjų tercetas dainavo pagrindines partijas tik penkis kartus Vilniuje rodytame naujametiniame spektaklyje "Traviata" (sukurtame Anglijos nacionalinėje operoje ir nuomos pagrindu rodytame LNOBT). Tad gegužės 14 d. publika turėjo išskirtinę galimybę išgirsti kitokią, nei įprasta, Kauno teatro simboliu tapusios operos versiją, beje, solistų sudainuotą originalo kalba – itališkai.

Violetos vaidmuo nepaprastai tinka jaunajai dainininkei Asmik Grigorian, ji pavergė klausytojus lengvai, dramatiškai ir stilingai sudainuota partija bei tikroviška, violetiška scenine išvaizda. Muzikinei dramai besiplėtojant, vis labiau stiprėjo įspūdis, kad scenoje išgyvenama tikra šios jaunos moters meilės ir aukos drama. Stebint Asmik tobulėjimo žingsnius, malonu konstatuoti, kad jie yra didžiuliai.

Kitas nuostabus šio spektaklio bruožas – retos darnos ir grožio duetai; ypatingu ansambliu buvo pirmasis Violetos ir Alfredo dialogas, privertęs ne vieną klausytoją braukti besikaupiančias ašaras (jų tą vakarą būta nemažai)... Gražaus matinio tembro balso savininkas iš Ukrainos D. Popovas ir mylimiausias Kauno publikos baritonas V. Juozapaitis žavėjo puikiu vokalu ir oria vaidyba. Visų detalių visuma ir sudarė tą nepakartojamą (o gal ateityje kauniečiams dar pasiseks pamatyti šį stebuklingą spektaklį vėl?) tikrumo ir įtampos įspūdį, kurio siekė operos autoriai ir statytojai. Didelės pagarbos tą vakarą nusipelnė orkestras – nedaugiažodis, bet aktyvus ir itin jautrus veiksmo scenoje partneris – bei jį valdęs dirigentas M. Staškus.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 80 iš 80 
7:08:02 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba