SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-03-28 nr. 795

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Nebe apie teatrą12
• Ištikimieji savaitraščio skaitytojai2

Muzika 
 Kamilė Rupeikaitė
Pamąstymai apie „Pasiją“
47
• Laukiami sugrįžtant3
• Tūkstantis knygų ir viena naktis
• Operos „Undinė“ premjera
• Kasparo Uinsko debiutas Berlyno filharmonijoje 12
• KONCERTAI

Dailė 
• Tekstilės atostogos 1
• Raminta Bumbulytė
Menininkas turguje, arba Barthes’o teorija
7
• „Menininkų portretai“
• „Vartai“ Niujorke
• PARODOS

Fotografija 
• Povilas Vaitkevičius
Atstumas tarp nuobodulio ir įdomumo
1

Literatūra 
• VAKARAI

Tekstai 
• Krzysztofas Kieślowskis apie „Dekalogą“

Teatras 
• Tarptautinės komandos spektaklis įvertintas Lenkijoje1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Nebijantiems velnio tuzino
• Apie pragmatizmą
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pastebėjimai 
• Paulina Pukytė
Kijeve atradau tikrą seserį
54

Anonsai 
• Naujų chorinių dainų kūrybos konkurso nuostatai

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

Pamąstymai apie „Pasiją“

Johanno Sebastiano Bacho „Pasija pagal Matą“ Nacionalinėje filharmonijoje

Kamilė Rupeikaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija
M. Raškovskio nuotr.

Didžiąją savaitę Nacionalinė filharmonija pakvietė kartu pagerbti ir prisiminti Kristaus kančią – kovo 20 d. skambėjo Johanno Sebastiano Bacho „Pasija pagal Matą“. Tiksliau, jos fragmentai, kuriuos atliko Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“, Lietuvos kamerinis orkestras, solistai Jekaterina Tretjakova (sopranas), Laima Jonutytė (mecosopranas), Kęstutis Alčauskis (tenoras), Mindaugas Zimkus (tenoras) ir Ignas Misiūra (bosas), dirigavo svečias iš Didžiosios Britanijos Neilas Thomsonas.

Su visa pagarba Nacionalinei filharmonijai ir atlikėjams turiu pripažinti, kad „Pasijos pagal Matą“ atlikimas daugiau nuliūdino, nei pradžiugino. Tai, kad skambės ne visa „Pasija“, o jos fragmentai, buvo pranešta tik nuo scenos. Nejaugi buvo pernelyg sudėtinga didžiosios metų šventės proga atlikti visą kūrinį, be kupiūrų? Juk Nacionalinė filharmonija yra pernelyg solidi koncertinė institucija, kad galėtų sau leisti tokį kompromisą. Be to, ir klausytojams, sekantiems „Pasijos“ mintį bei siužetą, buvo apmaudu ir nepatogu klajoti akimis po programėlėse atspausdintą visą „Pasijos“ tekstą, ieškant atliekamų numerių ir netenkant išsamaus šio monumentalaus paveikslo vaizdo.

Bacho „Pasija pagal Matą“ yra ne vien muzikinis šedevras, itin sudėtinga vokalinė-instrumentinė drama. Tai – tobula teksto galios ir muzikos įtaigos vienovė, dramaturginėse kulminacijose tarytum dviašmenis kalavijas skrodžianti kiaurai sielą ir sąžinę. „Pasija pagal Matą“, atgaivinta tuomet dvidešimtmečio romantiko (!) Felixo Mendelsohno, yra pats tobuliausias Didžiosios savaitės apmąstymams galimas kūrinys. Tikriausiai visai nestebina, kad Bacho muziką atgaivino maištingasis, konfliktiškasis romantikų amžius – Friedricho Blume’s žodžiais tariant, būtent Bacho kūryba romantikus išmokė atpažinti muzikos vientisumą, nekintamumą ir jos amžinąjį dėsnį. Nerimastingi, nuo savo pačių jautrumo bėgantys menininkai tarytum ieškojo išsigelbėjimo praeityje, kuri atrodė nusistovėjusi ir nepajudinamai tikra. Pavergianti ir kartu bauginanti Bacho didybė, atsiskleidžianti jo „Pasijoje“, – tai ir monumentalūs choralai, ir skausmingomis dejonėmis paženklinti intymūs išsisakymai, ligi šiol nesiliaujantys stebinti begaline muzikos išraiškos priemonių įvairove ir emocingumu. Kiekviena intonacija, turinti savo prasmę ir gyvą, nuolat pulsuojančią (jei deramai atliekama!) simboliką, stulbina tarytum pats Apreiškimas. Nevalia viso to neatskleisti, užslėpti, tiesiog pagroti ar padainuoti.

Bacho „Pasija“ – tai kūrinys apie barokinėje Vokietijoje kur kas geriau (tam tikrais atžvilgiais) suvoktą Kristaus kančią ir jos prasmę, kuri mums, tokiems reikšmingai skubantiems beprotiško pasaulio gyventojams, atrodo atitolusi ir, neduokdie, kartais netgi beveidė. Todėl yra gerokai paprasčiau ateiti į koncertų salę ir „Pasiją“ tiesiog suvartoti – ypač jeigu tam padeda ir muzikantai, paprasčiausiai dirbantys savo darbą...

Nors Lietuvoje pastaraisiais metais imamasi atlikti vis daugiau baroko muzikos, daugeliui puikių Lietuvos atlikėjų (ir vokalistų, ir instrumentalistų) ši užduotis yra vis dar sunkiai įveikiama. Galima būtų priekaištauti, kad „Pasijos“ atlikimui pristigo artikuliacijos raiškumo ir tikslumo, tačiau pirmiausia nepajutau skirtingų Bacho intonacijų prasmės atvėrimo; muzikinio teksto perteikimas pasirodė pernelyg amatininkiškas, nepasiekiant ir neišgyvenant dramaturginių kulminacijų. Pavyzdžiui, pastoralinė, šviesi alto arija (Nr. 60, „Sehet, Jesus hat die Hand...“) su obojų solo orkestre, deja, neperteikė Gerojo ganytojo meilės, o buvo atlikta sunkokai, tarytum „velkantis“, kaip ir viena iš emocinių „Pasijos“ kulminacijų, alto arija Nr. 39, – atgailos rauda, persmelkta dejonių intonacijų styginiuose, „atodūsių“ vokalinėje linijoje...

Iš solistų ansamblio galima išskirti J. Tretjakovą, pasižyminčią itin gražiu, skaidriu balsu ir ganėtinai jautriai atlikusią savo partiją, lankstaus ir skaidraus vokalo M. Zimkų bei išraiškingąjį K. Alčauskį. Šis solistas, itin sėkmingai atlikęs Evangelisto partiją „Pasijoje pagal Joną“, jau, galima sakyti, tampa lietuviškuoju Bacho pasijų Evangelisto balsu. Puikus „Jaunos muzikos“ choras didingais, atraminiais choralais tarytum kvietė apmąstyti „Pasijoje“ pasakojamus įvykius. Vis dėlto „Pasija pagal Matą“ N. Thomsono rankose nealsavo apreiškimu...

 

Skaitytojų vertinimai


13374. ekspertas2008-03-31 00:09
o man patiko, netgi labai

13375. ziurovas :-( 2008-03-31 00:49
na tiesa sakant ar galima itikti lietuvos kritikams.ne.tur but uz lietuviska honorara galima pakviesti pasaulinius atlikejus.ir musu isprususiai publikai deti 3 val.koncerta.man atrodo kad rezultatas bus tas pats.nieko ypatingo.kai nieko nedarai otik kritikuoji tai matyt viskas igauna vienodumo spalva.dirigentas labai zimus ir talentingas.gal apie atlikejus reiktu paklausti jo nuomones.manau kad viskas butu kitaip.filharmonija vienintele rengia puikius koncertus ir duoda pasireiksti visiems.deja kritika tik viska dergia.viskas blogai ir ner pinigu.manau kad i koncertus reikia leisti teigiamus zmones.be uznugariu ir klanu ytakos.tada musu paciu lygis labai isauktu.ir nereiktu ziureti ivakarus.kur visko pilna.deja.

13387. skaitytojas2008-03-31 10:35
Nematau tragedijos, kad buvo atlikti tik fragmentai

13393. egle :-( 2008-03-31 12:42
o man labai patiko ignas misiura.grazus tikras vyriskas balsas.aiskus tikslus dainavimas.tiesiog stenografuok.labai muzikalus.

13407. alter ego :-( 2008-03-31 14:25
Cia kritinis straipsnis ar muzikos istorijos pamokele?.. bet tiek to. Buvau siame koncerte, sioje pasijoje... pirmoje dalyje klausiau, sedejau, muisciausi, lyg ir skamba, lyg ir Bachas, bet tokios nepatogios pasirode filharmonijos kedes... bet supratau, kad jose kalte, tiesiog varginantis koncertas. Del Jekaterinos sutinku, vienintele kuri dainavo Bacha, kaip Bacha... Del Laimos labai gaila, bet ne jos balsui Bachas, aisku viska labai graziai uzpaise oboju solo kartu su soliste. Apie Zimkaus virazus ir dainavimo fokusus nesinori ir sneket... Ir isgirtas, apdovanotas ir dar visaip Kestutis ... is to ka jis parode per Jono pasija, tai per Mato pasija liko tik buvusios prabangos spindesys. Ir pabaigai, vienas kolega buvo teisus, kad is Mato pasijos isejo tik Pasija matom. nuosirdziai

13408. alter ego12008-03-31 14:27
korektura: filharmonijos kedes nekaltos!

13410. ziurovas :-( 2008-03-31 15:07
mazas pastebejimas.pasiziurekit mezzo kanala.visas pasaulis bacha dainuoja romantiskai.kartais autentiskai.bet tik vienetai.o vyrai niekada nedainuoja non vibrato,ypac zemi.tai reikia pasidometi.onebuti kaimieciu.taip ir gaunasi kritika pagal simpatijas.jis man nepatinka ir viskas.siuliciau patiems uzlipti i scena ir padainuoti bachiskai.ane.

13411. O man...2008-03-31 15:18
O man visai patiko Laima Jonutytė, viskas ten normaliai buvo, Bachas šiaip jau niekur neparašė KAIP jo muziką dainuoti, kiekvienas turi teisę į savą interpretaciją. Ir ta kita solistė, Tretjakova patiko, puiku, tik ji dar nauja mūsų padangėje, taigi graži rekomendacija. Ir nereikia čia kritikuoti. Dabar neduok pavalgyti, tik leisk kritikuoti! Kritikantai nelaimingi..."kolegos" čia rašinėja, ir tiek. Žmonės, žinokit: jei solistas negauna partijos koncerte ar vaidmens, tai jis griežia dantukus ant tų, kurie gavo ir tada rašinėja savo "komentarus"... Iš pykčio ir pavydo!

13412. daininikas :-( 2008-03-31 15:19
o kodel visi puolat daininkus.ka tik jie buna scenoje.scenoja buna virs 200 zmoniu.daugiau ner ka pulti.ar cia juodas pavydas.kad as taip negaliu/be to taip yra ruosiami muzikos akademijoj.po to daininikai paliekami likimo valiai.gal reiktu pajudinti profesura.a.visa kurinio koncepcija padaro dirigentas.tai kodel poto keikiami daininikai.pagalvikim.a.

13413. Kamilei ir Co2008-03-31 15:27
Sveikinu Kamile - straipsnio tikrai nevardinčiau "muzikos istorijos pamokele" (kaip auksčiau rašęs. Jutau skaitydamas nuoširdų ilgesį to, ką galbūt, autorė girdėjo dar ne taip seniai. Ir aš kankiūnausi prisiminimuose - man Bacho Mišių h-moll, "Pasijų pagal Matą", "Fugos meno" (orkestrinės versijos) suvokimą formavo ne tik įrašai ar "kanalai", bet ir Saulius Sondeckis su savuoju Lietuvos kameriniu orkestru, Kauno valstybinis choras ir, visuomet perfekt pasirodanti "Jauna muzika". Be abejo, ir Yehudi Menuhino era Lietuvoje svarbi ir prasminga. Bet jo jau nebėra - amžiną atilsį jam. O štai kada mes išdrįsime atsiprašyti Sondeckio? Už tai, kad neatsirado žmonių, galėjusių sustabdyti manipuliuojamų muzikų akimirkos pykčio proveržio. Gal muzikantai, kažkada vadinami Lietuvos kameriniu orkestru šiandien tikrai ramiai gyvena (t.y. nebevažinėja taip dažnai į užsienį, neruošia tiek daug koncertų), bet ar nuo to, kad nebeliko principinės kolektyvo veiklos strategijos laimėjo Lietuvos kuųltūra, klausytojai? Tai liudija ir šis pseudo koncertas.

13415. zinovas :-( 2008-03-31 15:37
teisingai.sondeckis yra meninikas.bet ir solistus rinko atatinkamus.lurie buvo juodinami prie jo ir dabar/jo manimu misiura lietuvoje labiausiai tinkantis bachui.odabar pagal gedgauda jam negalima dainuoti.tai cia matyt raso zmogus kuris turi savu interesu.

13416. Neturintis interesu2008-03-31 15:59
Man Misiūra jaunystėje (t.y. - Sondeckio laikais) labai tiko Bachui. Dabar jo dainavimas, ko gero, ir liudija dirigento įtaką: tokio Misiūros tikrai nekviestų net ir Sondeckis.

13417. Orient2008-03-31 16:01
Vau, kas cia Gedgauda kaip autoriteta mini? Taigi jis - pats tikriausias koloborantas, kulturos (su)edikas. Jeigu ir turi nuomone, tai ja priderina pagal poreikius.

13430. Nesupratau2008-03-31 20:00
1) Kur cia paminetas Gedgaudas?.. Ar as kazka "praskaiciau"? 2) Is kur mieli komentatoriai istrauke, kad kritikai pastaruoju metu tik kritikuoja, kritikuoja, su zemem visus maiso?.. Kiba pabludot... :) Kamile cia parase viena is itin nedaugelio pastarojo meto straipsneliu, kuriuose kas nors pakritikuota...

13433. zinovas2008-03-31 21:02
o.kaip grazu.idomu.vos pries du menesius tretjakova ir misiura bachui netiko.dabar aciu dieviu nors tretjakova pasidare bachiste. atvezkim ta destytoja i lietuva. na misiuros pavarde rusiska.baisu reikia su zemem suesti.na zigaitytei misiura trugde visada.reikia iskialti savo. ojeigu atsirado konkurentas ir geresniu balsu ir puikiai atrodantis.nonsensas.butent babajanas ir pasake kad geriausiai bacha padainavo misiura ir tretjakova.o misiura jau nas ir dabar. ir buvo atzimetas tompsono kai labiau siai pasiruoses ir vertas demesio.jeigu jusu nieks nedulkina tai kita problema.aisku .didziausias bachistas yra prudnikovas.po sito neturiu komentaru.

13434. kulturiste :-( 2008-03-31 21:23
zigaityte niekada apie sondecki nesidomejo.staiga pajuto kad gali buti naudos.tas pats gedgaUDAS zemino sondecki kiek galejo. o dabar didvyris.tompsonas orkestra ivertino puikiai.bet litovcams tai ne motas.reikia laikyti savo vistides lygi.pries sikdami susitarkit.kad sikt iviena vieta.tai nors bus aisku sudo spalva.jeigu neturit profesionaliu argu mentu tai rasykit pasakas .ju truksta sergantiems vaikams.biss.

13435. skaitytoja :-( 2008-03-31 21:46
labai saunu.grazus saskaitu suvedinejimas.ar kritiku reikalas kas kur buvo iskopiuruota/operos teatre istisai visos operos iskopiuruotos.bet teatro spauda to nedirgina.jie supranta kad tai ne la skala.viskas pagal lietuvos tradicijas ir ziurova.istremkim lietuvos meninikus i sibira ir pakvieskim uzsieniecius.bet uz toki honorara net urmana neatvaziuos.tuo labiau kad ji cia buvo zeminama,na prisiminkim.per mazas balsa.ir tai sake virzonis,aleksa.na ar patinka teisybe,reikia galvoti ka rasai.dievas vienas.ozmones tik nusidejimo objektas.na ar patiko.susieskit vampyrai.

13436. Pašalietis2008-03-31 21:52
Ar ne keista, kad komentatoriai taip aršiai kritikuoja autorę už kritiką? Kuo gi jie nuo autorės skiriasi? Nuomone? Bet negi komentatoriai tik sau pripažįsta teisę turėti nuomonę? Jei Kamilė Rupeikaitė kažkam atstovauja, tai kam atstovauja jos kritikai? Iš kur tokia totali nemeilė? O kažkas yra pasakęs, kad muzika žmones taurina... Bet - kai žmogus žodį Dievas pradeda rašyti mažąja raide, - koks ten gali būti taurumas? Kam jo reikia? Vienintelė vertybė lieka jėga. Bet jėgai visada atsiranda didesnė jėga. Beje, gal žinote, kur ieškoti inteligentų?

13437. Irena :-) 2008-03-31 21:56
Recenzija yra pernelyg korektiska, nes atlikimas buvo tikrai neleistinas. Gerai, kad koncerto klausesi pati Filharmonijos Direktore. Tik keista, kaip galima leisi kurini, parasyta dviem chorams, dviem orkestrams ir dvejiems vargonams, atlikti kameriniam chorui, kameriniam orkestrui, be vargonu. Dar keisciau kaip galima sutikti tokiam sastatui diriguoti.Pasirodo - viskas galima. Apie solistus neverta net kalbeti. Toks koncertas - tai didziule nepagarba Filharmonijos klausytojams.

13438. koncertu lankytoja :-) 2008-03-31 22:02
prisimenu.tas vilniaus fesyivalio h mol misias.kai nieko nesugrojo pasauliniai putikai ir solistai.na kaip.atmintis slubuoja.lietuviu mazai. turi laikytis viens uz kito.skandinavai nepriima kitu atlikeju.tik savi.o lietuviai turi daug pinigu.samdo suda irsave sudina.nuostabu.

13439. zinovas :-( 2008-03-31 22:07
dieve.irena.o teatre yra kitaip.na tikrai kurinys parasytas ne simfoniniam orkestrui,irena tur but batu pardaveja,aiskinu. ziurekit kanala mezzo.kodel reikia isradineti dvirati,jei jis israstas.

13440. muzike :-( 2008-03-31 22:15
irena.na .geda.bachas rase tik to meto grigaliskai atliekamiems atlikejams.tai buvo atliekama vaiku choru ir per misias.prie ko cia direktore.mes gyvenam 21 amziuje.aplamai.tiesiog fantastika.neisprusimo lygis tai 0.tai seime tas pats.o mes stebimes.nu sakes.zvengiu juodai.

13445. egle :-( 2008-03-31 23:49
nesupratau.jeigu artistas gerai atrodo ir viska tvarkingai atliko reiskia blogai.tai jeigu viskas blogai reiskia intelektualu.tai cia inteligentu credo.puiku.pasalieciui.kokiam klanui tamsta priklausai/a.rupeikaites ir gedgaudo.na jie tikri lietuviai.klumpakojai.reikiaklausyti lietuvos ansmblio.

13446. Saulė2008-03-31 23:50
Nėr Lietuvoj "bachistų". Nėr, nes ir negali būt. Kas juos čia paruoš? Čia ruošia tik Verdi operų ir liaudies dainų atlikėjus. Kas čia siūlė žiūrėt Mezzo kanalą? Ten, aišku, irgi visko pasitaiko. Bet didžioji dauguma rodomos senosios muzikos atliekama be priekaištų. O čia...

13447. muzike.2008-04-01 00:47
na saule o kas gi cia.okas cia dirbo.a.tai del to reikia kaltinti solistus.tai jeigu tokia protinga tai pasakyk muz.akad.retoriui.zinai kad pinigu turi tik blatnu tevu vaikai.a.taigi yrakamerinio dainavimo zvaigzde kaukaite.ar matei jos pamokas.urmanaviciutei ji pasake kad is jos nieko nebus.na.pabuvo ten ir ivyko.na.dar turi ka psakyt.geriau laikyk liezuvi kieno nors subinej.

13448. zose :-( 2008-04-01 00:59
klausyk.saule.o kodel taip neurzgi ant lietuvos popso.jie visas babkes paima.nieko nebaige.gyvai niekada nedainave.labai ismanai kas ten buvo per pasija.ar bent buvai koncerte.nepatinka neklausyk.zinai tavo vardas man nepatinka.ne bachiskas.isnyk.

13450. kosmodemjanskaja :-( 2008-04-01 01:15
bravo.kiek daug ismananciu.ypac tie kuriems nepatiko.tur but reikia prakist savus.gal pavardem isvardinkit kas labai gerai dainuoja.tur but studentai.jie visada viska gali.senas triukas.meco kanalas labai gerai ygarsintas.ir barokine muzika atliekama baznyciose.kur akustika viska uztusuoja.cia aiskinu tupiems.na lietuvoje blatnu tevu vaikams pastato mikrafa.bet cia isimtis.ar skanu.ne.pikta.nes tiesa

13451. krepsininkas :-( 2008-04-01 01:36
labai idomu.kai laimejom bronza visi litovcai buvo nepatenkinti.o cia del sudino koncerto tokios batalijos.ar jus durniai.meninikai.

13453. toska :-( 2008-04-01 02:19
o irena.filharmonijos direktore labai kulturinga ir isprususi.jinai tikrai neklausys tokiu kaip jus amebu.gulekit juros dugne ir bijokit kad nesuestu kiti.tokiem kaip jus neitiksi.jus ateinat ifilharmonija uz dika ir reikalaujat lygio.ar ne per riebu.gal likit namie ir klausykit kompaktu.ar zinot kad gyvam koncerte visko buna.okodel visko neissakot i akis.ar profesija neleidzia.tur but siuveja.ne melzeja.ar musu didieji solistai nedaro klaidu.ir viska dainuoja stilingai.o kur sazine teisybe.ar del to kad kazkas buvo nestiliuj jus susirgot veziu.mediku klaidom viskas atleista.meninika reikia susaudyti.guledama juros dugne pagalvokit,ar pati bent pajegsit iseiti i scena ir prasizioti.manau kad ne.

13458. kritike2008-04-01 10:33
As apakus. Net nesitiki, kad cia tikrai 7 meno dienos. Tokiu komentaru, bent muzikos skiltyje, dar isvis neteko regeti, lyg kokioj ligoninej butu kompiuteris su internetu atsirades. Cia gal isizeide vokalistai rasineja?..

13464. parašas2008-04-01 12:04
Recenzija is tikruju labiau panasi i muzikos literaturos pamokele su asmeninem mokytojos refleksijom, bet tikiu, kad koncertas galejo buti ir ne auksciausio lygio.

13465. buves :-( 2008-04-01 12:08
na.taip .viskas buvo ant tiek blogai kad reikia kaz ko griebtis.yra zmoniu kuriems patiko.cia gi komentarai.ne visi gi gali kaip rypeikaite pasakyti savo nuomone.ba to nei laikrascio nei siu pamastymu nieks neskaito.

13475. Vaikai, gyvenkime graziuoju2008-04-01 14:28
Iš kur tiek pykčio kultūringoje svetainėje. Nuomonę privalome turėti ir privalome mokėti gerbti kitą nuomonę. Iš kur turėsime kultūrą, jeigu patys ja nepasižymime? Gyvenkime draugiškai!

13478. larisa2008-04-01 16:15
Man keista, kad siti komentarai vis dar cia. Moderatoriaus vietoj (jei cia toks yra) buciau seniai istrynus. Zmones jei nesuprantat apie ka rasot, tai gal protingiau butu patylet ir neizeidinet straipsnio autores, o ir patys protingesni atrodytumet? Gal visgi kritika palikim profesionalam? Ju ir taip nedaug..

13479. toks jausmas2008-04-01 16:21
Paskaičius čia daug surašytų vieno žmogaus komentarų (ji išduoda nuolat pasikartojančios tos pačios klaidos ir stabili neapykanta kitiems) pasirodė, kad čia daug padirbėjęs visą vakarą pats Misiūra.

13481. ysa2008-04-01 16:48
na misiura cia is viso nepaminetas.o klaidas daro visi.

13490. Stebėtoja2008-04-01 22:54
Senai tokio "kipišo" komentaruose neteko matyti...Ignuti, gramatika ir skyryba šlubuoja :) Mokykis :)

13492. OJEZAU2008-04-01 23:37
vienu metu ir liudna, ir linksma. tokius totaliai psichopatiskus komentarus galejo parasyti tik Ignutis. Nu gi nepyk sitiek.. Tiek energijos "komentarams, kuriu niekas neskaito". Nors cia gal saugiau - gyvai sitiek pasitaskius vel i liuli gautu.... Kamile, aciu - pasakyti neigiama nuomone reikia drasos.

13494. T.2008-04-02 09:28
Gerb. Kamilė viską gerai parašė, recenzija kaip recenzija, viskas normalu. Nesikabinėkit. Ir kritikos tiek nedaug ir taip švelniai. O, prisipažinkim, po daugelio koncertų ar spektaklių jos reikėtų daugiau! Tik niekas Lietuvoje to nedrįsta.

13500. N.2008-04-02 14:36
Kaip recenzija tekstas silpnas.

13504. su muzika nieko bendra neturinti2008-04-02 22:14
Labai juokinga. Bent septyniolika cia esanciu komentaru parase vienas ir tas pats zmogus. Nereikia buti akylam, kad pastebetum. Ne tik tam tikra spausdinimo klaida, bet ir laikas ta rodo. Nezinau, kas tas vargsas zmogus, kuris cia taip stengesi, bet belieka isreiksti jam uzuojauta.

13510. to 134132008-04-03 18:04
Ponas M.,o Jūsų koncerte nebuvo,taip kad savo pseudo komentarus galite pasilaikyti sau.Rašykite į "Muzikos Barus",ten labai mėgstama vieta dėlioti kai kurių žymių žmonių ordinus.

13512. :)2008-04-03 20:49
sitas paskutinis geras.. :))

13526. rytis :-) 2008-04-06 19:38
Mes jau tiek pripratinti prie reklaminės ir pataikaujančios "kritikos", kad paskaitę originalesnį tekstą staiga [pasijauntame esą lietuviais ir pradedame...

13529. penklinė :-( 2008-04-07 01:40
Jeigu kritikė būtų profesionalesnė,ji būtų pažymėjusi kur kas subtilesnius dalykus,o dabar jaučiamas tik purkštavimas.Koncertas per trumpas,nieko ypatingo...Aš manau kritikuoti turi teisę tik tas žmogus,kur pats stovi scenoje.Iš salės visada labai lengva kritikuoti,o ačiū atlikėjams pasakyti pamirštama.Man asmeniškai koncertas patiko.

14131. Studentė2008-05-19 22:10
Manau,kad straipsnis butu geras, jei autorė neprikišinėtu savo nuomonės apie tokius abstrakčius dalykus kaip, kad "obojaus solo neperteikė GRYNOJO GANYTOJO MEILĖS". Pvz. man gal perteikė ir dar kokia didziule meilę tas solo.. Manau, tokie dalykai kiekvienam zmogui atrodo skirtingai, juk meilė gali buti visokia..

15667. Gugis2009-04-21 15:08
Kartais meno kritikai per daug tiesiogiai suvokia savo profesiją. :-))

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 85 iš 85 
7:03:02 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba