SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-02-01 nr. 787

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Monika Krikštopaitytė
Jei šv. Jurgis būtų moteris
11

Muzika 
• Gedvaldas Jurgelevičius
„Bohemoje“ – kviestiniai solistai
7
• Inga Jasinskaitė-Jankauskienė
Tarp tylos ir garso
13
• Slaptasis muzikos peizažas1
• Kasparas Uinskas debiutavo Niujorke2
• Trumpametražių operų festivalis NOA3
• KONCERTAI

Dailė 
• Vidas Poškus
Menas įtikėtinose ir neįtikėtinose erdvėse
14
• Aistė Paulina Virbickaitė
Erdvės tarp „galima“ ir „negalima“
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Meilę scenai aktorė išpažįsta dainomis
• Naujas puslapis „Meno forto“ istorijoje
• Vilniaus mažasis teatras laukia jaunimo
• „Apie tyrąją Erendirą“
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Iraniečiai taip pat žmonės3
• Živilė Pipinytė
Paskutiniai žmonės ir Dievas
1
• Ko stinga žiūrovui?1
• Kuo skiriasi menas ir pornografija1
• Kaip gauti „Oskarą“?
• Kino scenarijaus kursai jaunimui1
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pastebėjimai 
 Paulina Pukytė
Serbų misionierė Lietuvos džiunglėse
66

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Pastebėjimai

Serbų misionierė Lietuvos džiunglėse

Paulina Pukytė

[skaityti komentarus]

Kai tik Lietuva nusimetė sovietų okupacijos odą, o sava oda dar buvo visiškai plonytė, užuodę lengvą grobį iš užsienio šalių sulėkė verslo maitvanagiai, neva padėti Lietuvai su savo „nou hau“. Kiek tokių iš tikrųjų padėjo Lietuvai? Daugumai jų Lietuvos gerovė visai nerūpėjo, jiems rūpėjo lengvai ir greitai pasipelnyti iš susidariusios padėties. Laimei, kai kuriuos iš tokių „pagalbininkų“ Lietuva nuvijo šalin, sakydama, kad pati susitvarkys su savo vidaus reikalais. Maniau, kad tie beodžiai laikai jau bus praėję. Verslas man neįdomu, labiausiai mane domina kultūra. Pasirodo, kad kultūroje toks parazitavimas sėkmingai vyksta ir dabar, remiantis mitu, kad Lietuvoje ir to nėra, ir ano nėra, ir to jie nežino kaip daryti, ir ano jie nežino. Liūdniausia, kad tiems misionieriams dabar jau nebūtina brautis į Lietuvos organizmą patiems – pasirodo, juos skatina ir išlaiko per pastaruosius 15 metų Lietuvoje įsteigtos organizacijos, pavyzdžiui, Britų taryba.

Vadinamajame „Lietuvių festivalyje“ Londone pagrindinis organizatorių dėmesys buvo skirtas, anot „Menų spaustuvės“ direktoriaus, „nacionalinės dramaturgijos pristatymui tarptautinėje scenoje“ (žr. „Menų spaustuvės“ tinklalapį), o iš tiesų – trims gana menkos iškalbos pjesiukėms, parašytoms jaunų neprofesionalių lietuvių autorių, režisuotoms „festivalio“ meno vadovės serbės Svetlanos Dimcovič (vieną iš jų šiek tiek geriau režisavo britų režisierius Simonas Usheris) ir suvaidintoms anglų aktorių.

– Kodėl būtent šios pjesės buvo parinktos atstovauti Lietuvos teatrui Didžiojoje Britanijoje?

S. D.: Aš dirbu su jaunais dramaturgais įvairiose Europos šalyse, tuo tikslu atvažiavau ir į Lietuvą, nes ten visiškai nieko tokio nebuvo, visiškai nebuvo!

– Norite pasakyti, kad Lietuvoje iki jums pasirodant nebuvo jaunų dramaturgų?

S. D.: Gal ir buvo, bet su jais niekas nedirbo!

– Jei šis renginys skirtas darbui su jaunaisiais dramaturgais, kodėl nepavadinote jo jaunųjų dramaturgų festivaliu? Kam tas klaidinantis pavadinimas, tarsi čia būtų geriausia, ką Lietuva turi parodyti?

S. D.: O kas yra „jaunas“? Jaunas jaunam nelygu! Štai dviem dramaturgams po 20 metų, o vienam – 29-eri, nenorėjome palikti jo už borto, nes Anglijoje žmogus laikomas jaunas tik iki 26-erių.

– Tai kam iš viso reikėjo rengti šį renginį Anglijoje? Ar negalima buvo pastatyti tų pjesių Lietuvoje?

S. D.: O kam man (!) reikia Lietuvoje? Aš juk lietuviškai nekalbu!

– Ir čia yra geriausia, ką radote lietuvių dramaturgijoje?

S. D.: Tarp jaunų – taip, geriausia!

– Ar jums yra žinoma, kad Lietuva jau ne vieną dešimtmetį garsėja pasaulyje būtent savo teatru?

S. D.: Taip, man tai žinoma. Aš juk su tuo dirbu!

Pirmoji pjesė vadinosi „Lėlė“. Įžvalgioji serbė turbūt patarė autorei, kad reikia rašyti apie „anuos tamsius laikus“, kai viskas buvo reglamentuojama ir viskas draudžiama, net juokas ir kalbėjimasis su lėlėmis, kad britai geriau suprastų, kaip iš tikrųjų buvo Rusijoje, tai yra, atsiprašau, Lietuvoje. Na gerai, suprantu – čia metafora ir hiperbolė. Scenografų Lietuvoje, aišku, neatsirado (be abejo, dėl to, kad su jais „nedirba“ plėšrios serbės, finansuojamos tarptautinių organizacijų), todėl scenografiją sukūrė visiškai nepatyrusi britų scenografė, labai tiesmukai „supratusi“, kaip tada buvo Rusijoje, tai yra Lietuvoje. Scenoje – raudona siena ir raudonos taburetės. Veikėjai visi iki vieno vilki vienodais pilkais chalatais. Toks supaprastintas George’as Orwellas... Na tiek to, gal tokia tema. Tačiau lėlė (nuoga „barbė“ be plaukų ir su atsikišusiomis krūtimis), kurią visur nešiojasi ir su kuria neleistinai kalbasi jaunuolis Antanas, turinti simbolizuoti individo laisvės troškimą viską ribojančioje sistemoje, kažkodėl kalbėjo šiurpiu siaubo filmo balsu ir piktdžiugiškai kurstė jį visokioms nesąmonėms.

Antroji pjesė vadinosi „Skaudžiausia“ (angliškai – „The One That Hurt The Most“). Nežinia, ką šiai jaunajai dramaturgei patarė visažinė serbė, tačiau akivaizdžiai nepatarė nei jai, nei prodiuseriams, kad šios pjesės gėjų problematika, nors ir labai aktuali Lietuvoje, Londone atrodys pasenusi bent kelis dešimtmečius, jau šimtą kartų gromuliuota ir pergromuliuota. Čia ir vėl nuvylė scenografija ir kostiumai – lygiai tie patys kaip pirmajame spektaklyje (išskyrus vieną rožinę kombinaciją po tuo pilku chalatu). Bet aktorių garbei reikia pasakyti, kad jie stengėsi kaip įmanydami įkvėpti gyvybės, ironijos, daugiaprasmiškumo gana banaliam tekstui.

Trečioji pjesė vadinosi „Antoškos kartoškos“ (angliškai – „Goodbye My Love“). Jos problematika buvo bene pati aktualiausia – apie lietuvę emigrantę Didžiojoje Britanijoje. Pirmasis epizodas netgi teikė daug vilčių: moters, su vaiku pabėgusios nuo nemylinčio vyro atgal pas motiną, šioji visiškai neužjaučia, varo grįžti ir nepaisant nieko gyventi su tuo despotu bei kitaip tipiškai lietuviškai absurdiškai ją kaltina. Tačiau po to pjesės tekstas beviltiškai subuitiškėjo, užtvino banaliomis frazėmis, neturinčiomis jokios reikšmės nei temai, nei siužetui. Visai be jokios ironijos buvo sakoma: „Kokį gersim – baltą ar raudoną?“ – „In vino [veritas].“ – „Kokias rūkai?“ – „Barclays.“ – „Duok ir man.“ – „Tu rūkai?“ – „Ne tavo reikalas.“ – „Mes einam, traukinys [šikančių] nelaukia.“ ir t.t. ir t.p. Moksleivių teatras, ir tiek. O scenografija ir kostiumai – ir vėl tie patys! Raudonos taburetės ir pilki chalatai... Bet labiausiai čia erzino per visą pjesę pribarstyti rusiški veikėjų vardai ir rusiški žodžiai. Kam jų reikėjo? Kuo jie praturtino masinės lietuvių emigracijos į Vakarų šalis ir jos padarinių temą? Dauguma britų ir taip mano, kad lietuviai yra rusai ir kalba rusiškai, ir šitas spektaklis dar giliau įkalė jiems šitą manymą. Ar mums tai naudinga?

Iš neformalių pokalbių su aktoriais (plg. su reprezentacine jų nuomonių versija „Menų spaustuvės“ tinklalapyje – „labai svarbu, kad jaunais lietuvių dramaturgais patikėjo britų režisieriai ir aktoriai“ ir kt.):

– Negaliu patikėti, kad tai geriausia, ką Lietuva gali pasiūlyti...

– Man dar niekada nebuvo taip gėda sakyti savo eilutes.

– Tekstas buvo siaubingai blogai išverstas, mums patiems reikėjo praktiškai viską perrašyti.

– Scenografija ir kostiumai? Labai jau siauramintiški. Jei aš būčiau lietuvis, mane toks scenovaizdis įžeistų...

– Tie jaunieji dramaturgai net du kartus buvo čia atvažiavę, bet mes supratome, kad jie siekia kitų profesijų ir neturi jokių ambicijų tapti dramaturgais. Mums pasirodė, kad jiems jų pjesių pastatymas visiškai nerūpėjo, jiems buvo neįdomu...

– Mes iškart matėm, kad pjesės labai silpnos, bet mums irgi reikia darbo, reikia gyventi. Svarbiausia, dėl ko sutikau čia vaidinti, tai kad mus visus po to turėjo vežti su šiais spektakliais į Lietuvą. Labai norėjau nuvažiuoti. O dabar pasakė, kad nebeveš...

– Mes nelabai suprantam, kodėl nebeveš. Meno vadovė mums pasakė, kad Lietuvoje šiuo metu vyksta kažkas labai negero, su politine situacija ar panašiai, ir kad negalima ten važiuoti...

Paskutinę festivalio dieną žadėtas ir visur išreklamuotas dainininkės ir smuikininkės Astos Paulauskaitės pasirodymas paprasčiausiai neįvyko. Kodėl? Niekas nepaaiškino. Netgi tą patį vakarą atsiimant bilietus teatro kasoje niekas neįspėjo, kad antros vakaro dalies nebus. Apie tai buvau informuota tik per pertrauką, kai pirkau bare alų. Už manęs stovėjusi anglų pora pasipiktino: „Mes net iš Linkolnšyro (maždaug 2,5 val. kelio traukiniu, – aut. past.) atvažiavome specialiai į šitą koncertą!“ – „Ar jūs negavote elektroninio laiško apie atšaukimą? Keista... Atsiprašome.“

Be abejo, atidaręs šį renginį Lietuvos Respublikos ambasadorius priėmė sveikinimus, kultūros atašė ir „Menų spaustuvė“ užsidėjo dar vieną pliusiuką grafoje „suorganizuoti lietuvių kultūros renginiai“, išliaupsino „nacionalinės dramaturgijos pristatymą tarptautinėje scenoje“ savo internetiniuose puslapiuose ir nė vienam iš jų nebebuvo įdomu, kaip toliau vyksta šis apgailėtinas „festivalis“. O serbei tai kas? Ji tik pasipuošė savo CV ir šitaip „reprezentavusi“ Lietuvą važiuos į kitas „neišsivysčiusias“ šalis kelti jų teatrinės kultūros.

Kyla klausimas: kodėl britai neturėtų susidaryti įspūdžio, kad Lietuvoje nėra aukštos kokybės profesionalaus meno? Kai kitą kartą (jei tas kitas kartas apskritai bus) rodys gerus spektaklius ar kitą lietuvių meną, ar jie eis žiūrėti? Ar važiuos dar kartą net iš Linkolnšyro? Kartu kyla ir šalutinis, bet stiprus įtarimas, kad visa ta plačiai apdainuotoji Europos kultūros sostinė Vilniuje jau iš anksto yra pažymėta mėgėjiškumo, funkcionieriškumo, formalumo, nekompetentingumo, aklos savigyros ženklu. Dar viena prarasta galimybė?

 

Skaitytojų vertinimai


12623. o o2008-02-04 01:36
barbe buvo ne tik be plauku, bet ir be galvos! tikras shyzas

12624. Na stai2008-02-04 09:02
ir islindo yla is maiso, kurio nebuvo.

12626. O2008-02-04 11:24
O siaube. Aciu Pukytei, kad visur vaiksto ir papasakoja:)

12627. Ji2008-02-04 11:56
O kuo cia Britu Taryba deta??? Absurdas. Sutinku su straipsnio autore visais kitais klausimais, bet Britu Taryba neturi nieko bendra nei su siuo, nei su kitais Lietuvos kulturos debilizmais! O britai ispudi jau susidare pakankama - ir nebeis, ir nevaziuos. Bet viskas cia jau pasakyta..

12635. duobe :-) 2008-02-04 16:57
Jega,KOKYBE.„Antoškos kartoškos“ (angliškai – „Goodbye My Love“). – Negaliu patikėti, kad tai geriausia, ką Lietuva gali pasiūlyti... – Man dar niekada nebuvo taip gėda sakyti savo eilutes. LIUDESYS IR SKURDAS.

12636. pasipiktinus2008-02-04 17:12
na ir britai nemandagus,siaubas... o lietuviai irgi negeresni negi nera TOKIU talentu kaip isvaskevicius ar grusas kad reikia mpradedanciuosius siust? o gal verta, nes kai lietuvoj niekam nerupi tie"jaunieji dramaturgai", tai juos siust i britanija reikia?

12640. briedas :-( 2008-02-04 22:29
Čia grožinė literatūra, koks prastas apsakymas ar nevykusio kritiko-eksperto žvilgsnis? Anglų pora specialiai atvyko į tą koncertą? Tokios Astos, kurios net internete nerasi, kuri dar nė vieno CD neišleidusi?!? O su anglų aktoriais tikrai buvo kalbėta? Kažkaip labai abejotina. Bet labai būdinga arogantiškajai Pukytei, kuriai gerai tik tai, ką ji daro.

12641. Lietuviško meno festivalis atsivėrė britų publikai 2008 01 142008-02-04 22:39
http://www.menuspaustuve.lt/lt/news.php?strid=1009&id=3888

12642. MMacevičius :-( 2008-02-04 23:50
Dieve, apsaugok mane nuo protingų - nuo kvailių kaip nors pats apsiginsiu. Akivaizdu, egzistuoja burys raštingų, išsilavinusių mergaičių, kurios savo laiku paliko Lietuvą, šį looserių kraštą, ir tikėjosi ten - Vakaruose - sublizgėti visomis vaivorykštės spalvomis. Deja, Ten išsilavinusių - nors vežimu vežk, o tos, kur sublizgėjo - turi ką veikti. Tad nori, nenori, tenka vėl veidelį sukti atgalios... Šio vadinamojo "pastabomis" šmeižto nei analizuosiu, nei "mėsinėsiu". Šlykštu. Matyt, panelė Paulina Pukytė pakankamai profesionali teatro kritikė, kad savo sąžinei leidžia tokius pastebėjimus. Šiaip, džiaugiuosi šiuo šmeižtu. Šis SĖKMINGAS Londone įvykes renginys kai kam labai stipriai kirto per vieną vietą, kur vietoj savigarbos, pasirodo, tėra tuštybė, o talento - nepamatuotos ambicijos. Tada ir tampa suprantama, ko tokios gabios ir jautrios panelės kaip Paulina Pukytė ar Ieva Bisigirskaitė loja ir plėšosi, - lyg kalės iš kurių atėmė išsvajotąjį kaulą. Liūdna tik dėl vieno: panelė Pukytė, kad ir gavusi britišką išsilavinimą, kad ir kvepuojanti Vakarų kultūros oru, vidumi taip ir liko buka lietuve. Pabrėžiu - buka (šiaip, lietuviai čia niekuo dėti). Todėl pastebėjimą šiuo atvėju turiu panelei tik vieną: PUKYTE, SUSIKIŠK TĄ SAVO STRAIPSNĮ Į VIENĄ VIETĄ ir eik runkelių kasti! Ten finansavimas, neabejok, žymiai didesnis. Tiesa, šlovės mažiau. Ačiū Dieve, kad apsaugojai... P. S. Panelės Paulinos Pukytės kritinį straipsnį "Serbų misionierė Lietuvos džiunglėse" rekomenduoju visiems, turintiems rašymo / skaitymo (o dar geriau - PR`o) patirties. Jei ne - atsiverskite bet kurį "Vakaro žinių" numerį. Atsiverskite, atsiverskite - nepatingėkite.

12643. upia2008-02-05 00:08
Keista, bet nepaisant pripuolusio ginybos desanto, vis viena kažkodėl labiau tikiu Pukyte.

12644. MMacevičius2008-02-05 00:25
Tikėti reikia Dievu arba profesionalia kritika. Straipsnio autorei abu požymiai akivaizdžiai svetimi. Nors, kuo jūs tikite - jūsų asmeninis reikalas.

12645. Žiūrovė2008-02-05 00:34
Macevičiau, skyrybos pramok, o paskui jau pasakok pasakas apie savo neprilygstamą talentą. Ta chebrytė - paprasčiausias jaunųjų "piarščikų" klubas. Pukytė teisi šimtu procentų.

12646. Visiems mokytojams2008-02-05 01:04
Kadangi neturiu aukštojo filologinio išsilavinimo, o tik teatrinį, įgytą Klaipėdos Universitete, tai labai prašyčiau visus tamstas mokytojus, klaidas,pastebėtas,mano,komentaruose,siūsti,man,ąsmėnyškaj el.p.: kukutis@excite.com Nuoširdžiai būčiau dėkingas. MMacevičius. P. S. Žiūrovė - atsiprašau kad savo komnetare užsiminiau apie talentą. Tikrai, rašiau visai apie kitką. Iš kur tamsta ištraukei "talentą" - tamstos reikalas. Matyt, kaip autorė, ir renginyje dalyvavai, ir su dramaturgais kalbėjaisi? Sėkmės.

12647. na ką jau...2008-02-05 01:29
panašu, kad PR`u čia tik pats macevičius užsiima. kiek girdėjau, dramaturgai pačiame festivalyje nedalyvavo... buvo atvykę padirbėti su aktoriais. kaži iš kur tas įsitikinimas, kad festivalis tikrai SĖKMINGAS. šiaip save gerbiantis kūrėjas tylėtų. viską, ką norėjote pasakyti, tikėtina, pasakėte tekstu. dabar leiskite reaguoti. kam tas amsėjimas? žeminate save.

12648. MMacevičius2008-02-05 01:37
save gerbiantis kūrėjas tyli tol, kol jam nešikama ant galvos ir reikalaujama pripažinti kad taip ir turi būti. o tamsta daug girdėjęs, išties daug... P. S. Man smalsu - visi čia tokie svarbūs, ar visiems taip gėda savo nuomonės kad po `nikais` slepiatės?

12649. nusiraminkit2008-02-05 02:31
jauniesiems dramaturgams irgi sansa reikia suteikti. ir kuo dazniau. ir kuo rimtesniuose renginiuose. tai yra butina. o korsunovas turi ir be to kur pasirodyt. palaikykime jaunuosius!!!

12651. toto2008-02-05 02:50
O man šįkart įstrigo P. Pukytės matas: „Ar mums tai naudinga“.
- „Mums“, - kaip senais gerais laikais, absoliutus kriterijus. Juk tai „mes“, gi „tai mums naudinga“, juk tai mūsų mąstymas - visos mūsų homosovietinio vartojimo epochos požymis.
- „Ar mums tai naudinga?“, - tai gi(!) universalus visraktis į mūsų pačių deformuotos psichikos sociumą, į (pseudo)kultūrinį-meninį jo segmentą.
    Время тянется и воет
    Эх, товарищи-друзья!
    Есть талоны на спиртное.
    Денег тоже ни х**...
:)
P.s. Šaunuolis jūs, M.M.! Būtų smagu išgirst ir daugiau gyvų balsų (gi ne tokia jau dažna proga).

12652. palyginimui2008-02-05 04:03
www.timeout.com/london/theatre/events/646656/lithuanian_festival.html

12653. Festivalis „Lithuanian festival“2008-02-05 04:47
http://www.anonsas.lt/portal/categories/73/1/0/1/article/9305

12655. upia2008-02-05 11:15
Na paskaičiau nuostabaus grožio tekstą nuorodoje i anonsas.lt. Ir ką, jau man tuo kas ten parašyta tikėti?? "Meno tvirtovė"..."meno oazė"...susižavėję kritikai... Nuo tokių VEKS stilistikos kūrinių jau negera darosi, jie bet kokį, kad ir labiausiai nevykusį renginuką taip pat aprašo. Ar pagirti už vientisos stilistikos laikymąsi?

12656. to upia2008-02-05 13:27
tai paskaitykite ir www.timeout.com, kokie susizaveje buvo tie kritikai

12657. d :-( 2008-02-05 14:01
gerb autore, man idomu kurie zodziai kuriam aktoriui priklauso? gal patarimas kitam kartui - konkretinkit is kur visa info gavot,nes dabar daugelis faktu is oro nukabinti ir vienpusiski,bet tai jusu nuomone, kuriai as nepritariu

12658. asta :-) 2008-02-05 14:28
gal jau laikas butu organizatoriams i Pukytes tiesa ar smeizta sureaguot ir apgint ar pasmerkt ta vargse serbe

12659. valionis :-) 2008-02-05 14:43
reikia demaskuoti tokius paslemekus, geras straipsnis.

12662. MMacevičius :-) 2008-02-05 17:55
"vargšė serbė"... :D ubagai jūs, ubagai - sielos ubagai. Kartu su savo ubagų karaliene - grafomane PP. Svetlana Dimcovič mokslą (įskaitant vidurinį) yra baigiusi UK ir dirba pagal profesiją bei pašaukimą, neužimdama niekieno vietos. Tai VIENINTELIS teatro profesionalas (juolab - Vakarų!) Lietuvoje vykdantis kryptingą edukacinę veiklą su jaunaisiais dramaturgais. Ir iš dalyvių nepešantis jokio mokesčio! Apskritai, kas nors panašaus LR jaunosios / naujosios dramaturgijos ir dramaturgų atžvilgiu tiesiog NEVYKSTA. Tad, tenka pripažinti graudžią tiesą - šio purvo antraštė visiškai atitinka tikrovę. Tragišką, barbarišką tikrovę. Bet, kadangi trydaliojančiai grafomanei ir jos šunaujai teatras apsiriboja tik Lietuvos vardo garsinimu pasaulyje, tad nėr ko stebėtis... :) Pukytė, paaiškink man, tupam besipijarinančiam pašlemėkui - nachren reikėjo baigti Karališkąjame Menų koledže magistrą, kad Lietuvos saituose vis pasirodytu tavo grafomaninės sapalionės? Gal darbais - ne žodžiais tėvynę mylim? Apsispręsk kartą, kas esi - ar buka grafomanė, ar Karališkojo Menų koledžo magistrantė. Nesolidu kažkaip...

12663. Žiūrovė2008-02-05 17:56
Įsomu - pasirodo, rašytojui Macevičiui skyrybos klaidos rašyti visiškai netrukdo. Apskritai klaidos - vien mokytojų arba tų, kurie turi aukštąjį filologinį išsilavinimą, rūpestis. Įdomi pozicija; britams patiktų. Iškart suvoktų visą lietuvių originalumą ir išskirtinumą.

12664. MMacevičius :-) 2008-02-05 18:10
maladec, "Žiūrovė". :) Nėr prie ko prikibti - tai bent prie rašybos prisikabinsiu. Ten visada šio to galima rasti. Varyk toliau.

12665. supratau!2008-02-05 18:15
taigi tas macevicius, kur cia necenzuriskai burnoja yra vienos is tu pjesiu autorius! nu ir lygis! tikras kurejas, kulturos sviesulys. Kritika priima garbingai. Ypac kai jam cia tos kritikos maziausiai ir skirta...

12666. MMacevičius :-) 2008-02-05 18:21
ačiū už komplimentus. Smagu, kad pagaliau supratot. Bet tai ne kritika, o šmeižtas. Nė su vienu dramaturgu nebuvo kalbėta, o tikrovės neatitinkačių faktų tikrai nevardinsiu. Kaip minėjau - šlykštu.

12667. nesupratau2008-02-05 18:35
ka reiskia "nebuvo kalbeta"? autore ir nesako, kad pati kalbejosi su dramaturgais. sako, kad kalbejosi su AKTORIAIS. ne tik rasyt, bet ir skaityt, pasirodo, nemoki.

12668. Žiūrovė2008-02-05 18:38
Tikrai nebėra prie ko "kabintis", kai rašytojas pats prisipažįsta esąs mažaraštis. Mat išsilavinimą ne tokį gavo. :D Kur jau ten iki jo "grafomanei" Pukytei - čia gi tokia autentika, tiesiog kaimo grynuolis.

12669. Upia2008-02-05 19:09
Geras, paskaitinėjau ką google davė - dvi recenzijos thisislondon.com ir timeout.com - labai įspūdingos :) Ir iškalbingos. Bet ten rašę kritikai taip pat yra neišmanėliai, suinteresuoti tik įžeisti mūsų šalelę ir M. Macevičių asmeniškai, ar ne? Būtinai duokit juos į teismą. Ar bent parašykit po panašaus pobūdžio į komentarus Pūkytei laiškus. Kad neįsijaustų per daug. Beje,M. Macevičiau, kodėl Jūsų komentarų nematau po minėtosiom recenzijom?? Dvi žvaigždutės iš šešių - super, sveikinu! Kodėl gi nepasisakius kas blogai buvo, kas trukdė padaryt geriau ir tada daryti geriau?

12670. dar nesupratau2008-02-05 19:25
Maceviciau, nejaugi tikrai manai, kad koliodamas necenzuriniais zodziais straipsnio autore, paneigi jos kritika ir apgini savo kuryba?

12671. ziurove 12008-02-05 21:54
Macevius sudegusio teatro nuodegulys, i kuri lietuvoj niekas demesio nekreipia, cia ne su jaunais menininkais lietuvoj problema, o su tokiais banaliais kurejais kaip macevicius. niekas ne jauniems menininkams lietuvoj nevyksta, o maceviciaus niekur nekviecia. maciau ta vargana spektakleli, GEDA... nenuostabu paskaicius toki kaimietiska burnojimasi.

12672. MMacevičius :-) 2008-02-05 22:39
Mieli pukytės šunaujos atstovai (ir PP asmeniškai - jei dar nepavargai nuo tiek avatarų). Kartoju darsyk - matyt iš pirmo karto sunku suprasti. Nieko, būna... :) Persiskaityk savo rašliavą. Iš šio sutartinio stūgsmo akivaizdu, kad nė nesuvoki ką prikeverzojai. Po anglų recenzijom nėra mano komentarų nes tai RECENZIJOS, varna!!! Teigiamos, neigiamos - bet recenzijos, parašytos prof. autorių ir išmanančių savo darbą. Ir kas, po visko ką čia pabandžiau paanalizuoti, nesigilindamas į visą tavo mėšlą, gali tau galų gale išaiškinti?, - kad TEATRAS SKIRTAS NE ŽVAIGŽDUTĖM RINKTI!!! Dieve, Dieve iš kur tokių bukapročių atsiranda... Viskas. Pavargau. Nėr durnesnio dalyko nei durniui įrodynėti kad jis durnas. Labanakt; rašyk dar.

12673. ziurove 12008-02-05 23:05
jau seniai laikas tau eiti miegoti, mackeviciau. neberasyk daugiau.

12674. jl22008-02-05 23:22
ka macevicius pamirso sudeti i pjese, sudejo i komentarus!

12675. Ohoho2008-02-05 23:40
Tai bent lygis jaunojo dramaturgo. Tikrai gali reprezentuoti šiuolaikinę Lietuvą.

12676. MMacevičius2008-02-06 01:42
Būtent. O Paulina Eglė Pukytė - šiuolaikinę Baltarusiją. Stulbinantys gabumai.

12677. JL32008-02-06 02:43
Na nebepulkite jus jau to zmogaus (turiu galvoj Maceviciu), net gaila jo pasidare, nors ir zemas jo bendravimo lygis. Juk jam skaudu, kad jo pjese sukritikuota, man rodos gal ir truputi per ziauriai. Bet kaltas cia visai ne jis, o organizatoriai, nepanore pavadinti sito renginio savo vardu, t.y. "Jaunuju isbandymu" ar panasiai (tuo atveju i pjeses butu buve ziurima daug atlaidziau). Pasivadine "Lietuviu festivaliu", jie imete siuos pradedancius dramaturgus ir ju pimuosius, dar gal nenuslifuotus darbus i suaugusiuju kovos lauka. Kazkaip atrodo, kad netgi pasinaudojo jais savo tikslams.

12682. asta2008-02-06 16:01
pritariu JL3. matyt, Pukytei ne serbe ar vargsus neapsiplunksnavusius dramaturgus reiktu pulti, o gerokai patarsyti ta saraskinu kontora Menu spaustuve, atsiprasant. Bandziau ju svetainei rasti bent to renginio programa, nepavyko, tik kazkokie silpnuciai reklaminiai straipsneliai kabo:( matyt taip chebra pinigus nusiplove, palikdami ir ta Maceviciu ir serbe ant ledo:(((

12684. dieve padek2008-02-06 16:51
idomu, kiek toks "dramaturgas" kaip "macevicius" atspindi visa jaunaja lietuviu dramaturgu karta?noretusi tiketis,kad minimaliai. be abejo pukyte ne visada buna teisi.tai tik jos subjektyvi nuomone . noretusi isklausyti kitos puses (autoriu) argumentus ,o ne pacaniska isterija.keista,kad "autorius"net nesugeba padoriai (protingai ) piktintis. is "autoriaus" komentaru matosi:1.jaunas (tas atleistina) .2. kavailas ( logiska itarti,kad ir negabus ).3.netolimoj perspektyvoje,tiketina per pazintis, isidarbins savivaldybes kulturos skyriuje arba "maximoj"(sekmes).

12686. juozas2008-02-06 17:27
jus gal maziau ziurekit i maceviciu..matyt renginys buvo daromas pagal principa , kad niekas niekam nerupi niekas nepaziures rimtai i lietuviu dramaturgija . bet tikriausia visur zinomas lietuviu tetras suveike taip kad is tikruju kai kas paziurejo rimtai . kai kada ir taip pasitaiko :) nu ir beda :) ka , jaunieji dramaturgai pasiskraide for free kas ir buvo tikriausia tikslas :)o pukyte neziurint i jos visai stiliova rasyma , ne karta berekdama stipriai prasovusi pro sali , kaip suprantu del paprasciausio konteksto , meno istorijos ziniu stokos.

12687. HaHaHa2008-02-06 18:32
Įsisamonėkikime vieną kartą - kokia LIETUVA, tokia(ie) ir jos: ...jaunoji dramaturgija; ...festivaliai; ...rašytojai; ...poetai; ...kinas; ...kritikai; ...meEEEenas; ...valdžia; ...interneto komentatoriai; ir visa kita taip toliau iki begalybės. Vemiate ant "jaunųjų dramaturgų"? O aš kaip labai subtiliai jaučiantis literatūrą galiu taip pat sėkmingai vemti ant visos tautos mylymų, genialių, nepakartojamų kūrėjų, kurių triedalai liejasi nestabdomu srautu ant paprasto balto kuklaus lietuviško popieriaus... O dar labiau galiu vemti ant tų, kurie paima į rankas kino kamerą ir kuria tai, ką paskui drąsiai pavadina "šiuolaikiniu Lietuvos kinu"... O dar labiau... Todėl tam, kuris mielam komentatoriui, neturinčiam lietuviškos klaviatūros ir retoriškai klausiančiam: "...idomu, kiek toks "dramaturgas" kaip "macevicius" atspindi visa jaunaja lietuviu dramaturgu karta? noretusi tiketis,kad minimaliai..." galiu su giliu ir neapsimestiniu liūdesiu atsakyti: deja, toks "dramaturgas" kaip "macevicius" visa jaunąją lietuvių kartą atspindi, kukliai tariant dar iš pačios geriausios pusės... nes kiti deja, neatspindi jos iš viso arba atspindi iš tos pusės, kurios kultūringi žmonės vieni kitiems nerodo. Kas vaikšto į Lietuvos teatrus ir kieno akys bei ausys neužpilpos vašku ar kokia kita lipnia medžiaga (pvz., meilės skiedalais) tas pats puikiai viską mato. Jeigu iš tiesų norite kokios nors turiningesnės diskusijos, o ne šūdo pilstymosi tarpusavyje - pavardinkite konkrečiai kokius LIETUVIŲ dramaturgijos šedevrus paskutiniu metu regėjote. O dar geriau - JAUNOSIOS lietuvių dramaturgijos. Ir jeigu jums visdėlto pavyks ką nors prisiminti pasiieškokite internete komentarų apie tuos "šedevrus".

12689. dieve padek hahaha2008-02-06 20:25
ne jaunieji dramaturgai erzina,o instituciniai chalturscikai-organizatoriai.ju deka dazniausiai klesti "meninikai" - prisitaikeliai bei vidutinybes.

12690. juozas2008-02-06 21:33
as manau kad lietuvoje yra labai stipriu individualiu kureju . bet egzistuojanti finansavimo sistema visiskai iskreipia vaizda. ir gaunasi taip kad skrenda i londona ne parodyti ka, bet del pliuso.

12693. gerbeja2008-02-06 22:12
super, Paulina! taip tiesiai sviesiai. smaiksciai ir kandziai. sunku tiems "dramaturgams" tokioj negaleistingoj sviesoj buti demaskuotiems. O kaip Audronis?

12694. lentpjuve2008-02-07 02:08
www.ekspertai.eu

12695. MMacevičius :-) 2008-02-07 02:10
Kaip, šunauja, jūs jau reikalaujate griebtis organizatorių?! :) O kurgi "vargšė serbė"?! :D Perskaitykit savo karalienės rašliavą - juk čia ji, ji viso ko blogis, - "penktoji kolona"! :D O gal jau tau, PP, galva nuo alter ego apsisuko - tai niekis, savo vardu pasirašyk: aš pasirašinėju ir nieko, karūna nenukrito. Ką gi, kadangi šunauja nė velnio nesuprato apie recenziją bei teatrą, pabandysiu paaiškinti taip, kad net PP suprastų - žodžiu, bukai. Taigi: Londono teatre, Londono režisierius pastatė su Londono aktoriais lietuvių dramaturgo pjesę, kurią žiūrės Londono gyventojai. Tai tas pats, kai Vilniuje, teatre, lietuvių publikai, lietuvių režisierius pastato anglų dramaturgo pjesė ir vaidina lietuviai. Abejais atvejais vietiniai kritikai vietinei spaudai rašo kritinius straipsnius. (Ar viskas aišku, šunauja?) Ir staiga, Vilniuje, į spektaklį užklysta jau kelintus metus čia šaligatvius bešlifuojantis anglų kilmės nepripažintas menininkas (pvz. interdisciplininių menų specialistas) ir labai juo pasišlykšti (tarkim, E. Nekrošiaus "Hamletu" - čia kad jums gardžiau loti būtų, šunauja :) . Ir sukala pagiežos bei pasipiktinimo pilną straipsnį apie anglų teatro gėdą, ir, be abejo, nusiunčia UK. Kur jį ir išspausdina. (Kas keista, nes anglų žiniasklaida tikrai pasižymi kokybe. Bet, suprantama - Royal Courte "Hamletui" atskira lentyna...) Moralas? 1. Jei nesuvoki teatro, tai nereiškia kad jis neturi teisės egzistuoti. 2. Jei moki rašyti, tai nereiškia kad moki rašyti apie viską. 3. Нечего х**ней заниматься! Eik dirbt.

12696. toto2008-02-07 04:49
Tu teisus ir gan blaiviai šneki, Mariau. Tik nesinervink, nemaitink chamų, tranų mentaliteto jų maistu, neverta. Taupyk emocijas. Gerai, kad užkaitai, -- neiššvaistyk vaidams kalorijų, šerk Pegasą. Verčiau suleisk dantis į personažą, veiksmą, plėšk velėną, pirmas būk - gimdyk lietuvišką dramaturgiją; iki šiol tuščia vieta.

12697. MMacevičius2008-02-07 06:10
Dėkui. Tikiuosi, daugiau nebereikės į ką nors panašaus veltis (jau antras kartas!). Atsiprašau už klaidas ("Žiūrovė", aūūū!). Atsiprašau už grubius, vulgarius, necenzūrinius išsireiškimus - tai tikrai ne iš piktos valios. Lankykite teatrą. Juk tai jis garsina Lietuvos vardą pasaulyje. :) Pagarbiai, Marius Macevičius. P. S. Nagi, šunauja, - pirmyn! :)

12700. juozas2008-02-07 08:56
tu ka cia maceviciau šunauja vadini ? :)) pukyte ??- jei taip tai kazkaip daugiskaitoje kreiptis i ja per didele garbe jai :) o jei komentatorius tai pats toks esi :)

12702. Upia2008-02-07 10:52
Man būtų tas pats, jei tie spektakliai nereprezentuotų manęs (nebūtų po Lithuanian festival vėliava). Jei savarankiškai jauni mūsų dramaturgai susiveiktų kas stato jų spektaklius - Londone, Afrikoje ar Alytuje, - į sveikatą, tik už.

12703. oho2008-02-07 11:14
macevicius su Sekspyru save palygino - "blaiviai pasnekejo"

12706. Ech:)2008-02-07 12:29
Sali reprezentuoja kiekvienas meno kurinys rodomas uzsienyje, kai tik prie jo parasoma "kilmes salis":) Ar tikrai zinome apie visus renginius paskelbiamus po "Lietuvos dienu" ir panasiais pavadinimais visose salyse? Bijau, kad tikrai ne, o ir recenzijos tikrai ne:) ir dar man baisiai idomu, kas cia tokio baisaus ivyko? Na surenge rengini, na netobula, ir? Vienintelis? Britams lietuviskas teatras tikrai ne pirma karta rodomas. O ir renginys vyko ne kokiam tai reprezentaciniame Londono teatre, taigi kalibras islaikytas. O del sebes, tai kazkaip autore labai jau asmeniskai cia i ja sureagavo, gal jos tiesiog viena kitai nepatiko?:) Nesinori nieko ginti, bet sis puolimas nuosirdziai kelia sypsena. O jei jau panudote taip organizatorius ir ju pranesimus pulti, tai kodel vien Menu spaustuve, tada ir LR Kulturos ministerija su ambasada vertetu, nes pagal cia taip darkomus pranesimus (specialiai pasiskaiciau:)), tai organizatoriai buvo trys:)

12707. d2008-02-07 12:52
turiu pasakyt, kad jei tai butu blog`o/dienorascio dalis, tada nesakyciau nieko. bet tai straipsnis, pilnas nuoskaudu ir neaiskumu: tarkim kokios buvo aktoriu pavardes, kodel kalbama tik su rezisiere, nera nei imbraso nei menu spaustuves nei kulturos ministerijos nuomones? vienpusis vaizdas. ir siaip, cia lietuvis visur lietuvis, uzuot pagyres ar paieskojes sviesesnes puses, viska sumaisys su purvu ir sukritikuos, ir nieko nepakeisti.apie blogus dalykus kalbeti lengviau....

12709. kibinai - matem2008-02-07 14:44
tas festivalis buvo labai blogai... tikrai... jaunuoli, as, jusu pavarde pamates, is viso eisiu i kita puse. tikrai esate barskutis be savigarbos.

12710. Patirtys2008-02-07 16:01
Pukyte tikiu šimtu procentų - nes panašių patirčių turėjau ir pats, asmeniškai. Iš esmės čia pretenzijas reikia reikšti ne tiek tiems jaunikliams dramaturgams, kiek to festivalio organizatoriams. Sistema ta pati, jau seniai žinoma: organizatoriai parašo projektą, prisidengdami Lietuvos vardu, ir pasiima iš Europos fondų labai neblogus pinigus. Projekto dalyvius stengiasi parinkti kuo "pigesnius", kad visi pinigai liktų jiems. Žinau, ką sakau; nors esu truputį iš kitų sferų, kadaise yra tekę pakliūti į panašią situaciją: dalyvavau renginyje, kuris vadinosi "Lietuva: naujoji Europa" ar panašiai. Dama, suorganizavusi tą renginį, susirinko pinigus net iš kelių fondų - o pats renginys vyko jos privačioje galerijoje užmiestyje - dviejų kambarių bute. Kažkoks diedukas perskaitė "nugooglintą" tekstuką apie Lietuvą, kažkieno dukra pagrojo smuiku dvi lietuvių liaudies dainas. Žiūrovai - kaimynai ir giminaičiai. Dalyviams - pinigai kelionei (autobusu), viešbutis ir maitinimas... Tada buvau jaunas ir nepatyręs, ir kaip ir čia aprašomi jaunikliai tiesiog pasimoviau, naiviai tikėdamas, jog čia pasaulinis pripažinimas. Kol nepamačiau pats, kaip yra iš tikrųjų. Vienintelis patarimas jaunikliams: jei iš tiesų esate ne trečiarūšiai, nekikškite uodegų į trečiarūšius renginius. O jei esate (perskaičius jaunojo dramaturgo komentarus, kyla tokių įtarimų) - tada pirmyn, ten jums ir vieta.

12712. klausimas2008-02-07 17:54
Palaukit, ar ta akcija gerb. Macevicius laiko sekme - stai klausimas koksai? Kodel turetume Pukyte netiketi? Ir kuo cia detas EN Hamletas? Kazkaip nepagaunu kampo:)

12714. sutinku su pp2008-02-08 00:37
esu dar vienas is maciusiu spektakli. jau ir taip buvo ten geda sedeti, bet kai perskaiciau paties `rezisieriaus` komentarus cia, tai dar labiau geda pasidare. geriau, `rezisieriau` keisk pavarde ir istorija pati pasikeis. jei tiki britu svaiginancia panegirika, tai zinok, kad ju elementariausia ironija (kaip jie patys megsta sakyti) atsispindi ju posaky: `pleased to meet you`.. ar supratai? ar dar iki to nesubrendai? geriau paauk dar ir paslifuok savo idejas ir nejuokink publikos...

12715. toto2008-02-08 01:44
Kur ruošia dar vienus mačiusius?

12723. dramaturgas2008-02-08 17:57
Imbrasas ,imbrasas................................imbrasas..org.komitetas..

12746. Pykštukas2008-02-10 12:28
Man įdomiau, kur ruošia tuos durnus ir pasipūtusius chamus? Populiariausia profesija Lietuvoje.

12754. Pyk6tukui2008-02-10 22:30
Juos ruo6ia serbes:)

12765. assa2008-02-11 16:35
Į visus "profesinės virtuvės dalykus" šiuo atveju nesikišiu, įdomu tik tai, kad straipsnio autorė piktindamasi tuo, kad lietuviai vis dar painiojami su rusais ir pan. pati kuo puikiausiai naudoja iki kaulų smegenų rusišką argumentą: keikti "tarptautines organizacijas" ir "Britų tarybą". O gal ji siūlo pasekti rusų pavyzdžiu ir "išpašalvonint" lauk arba "uždaryt" visas jai nepatinkančias organizacijas?

13168. pasi > Maceviciui2008-03-12 11:58
nemaciau to festivalio, bet Tamstai valerijonu butu neprosali.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 82 iš 82 
6:52:01 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba