SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-06-30 nr. 715

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rita Aleknaitė-Bieliauskienė
Vedamas muzikinės minties
3

Savaitė 
• Aštuntuosius užbaigus
• Faktai rodo ką kita1
• Cezario grupės vasara2
• Svarbiausiame Čekijos šokio festivalyje – klaipėdietė choreografė
• Aura" festivalyje Vokietijoje

Muzika 
• "Karalius Edipas"
• Juozas Tiškus (1929–2006)1
• Retėjame…
• KONCERTAI

Dailė 
• Elena Černiauskaitė
Trasa
6
 Atviras laiškas redakcijai14
• Skaidra Trilupaitytė
Ekspozicija. Paviljonas. Emisija
• Neringa Černiauskaitė
Būtinas nieko neveikimas
2
• Kristina Pipiraitė
Organinis mirgėjimas
1
• PARODOS

Literatūra 
• Ilgintis didžiojo romano
• VAKARAI

Teatras 
• "Atvira erdvė" – emocinė injekcija šiuolaikiniam teatrui
• Mindaugo karūnavimo diena Užupyje8

Kinas 
• Spike’o Lee keistenybės2
• Kaip išmokyti laisvės
• Paralelinės tikrovės priklauso moterims1
• Lietuvių filmas – "Silverdocs" konkursinėje programoje1
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Statyti su žvaigždėmis
• Paulina Pukytė
Geltonas žvirbliukas ir losjonas kūnui
5

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Atviras laiškas redakcijai

Daug triukšmo dėl nieko (apie "projektą" "Potvynis: baltas sombrero")

[skaityti komentarus]

iliustracija
"Esto TV"

Praėjusiame "7MD" numeryje perskaitęs vadinamojo "Potvynio: balto sombrero" recenziją buvau nustebintas šio projekto naivumo ir – kas dar labiau glumina – ciniškumo.

Pirmiausia apie naivumą. Recenzijoje teigiama, neva šis projektas bando nagrinėti lietuviškojo psichokultūrinio tapatumo kontekstus, tačiau elementariai pamirštamas ne vienas tame pačiame Šiuolaikinio meno centre vykęs projektas, pavyzdžiui, "Nato sienos" ar "Savigarba", kuriuose šis ir dar daugelis kitų lietuviškumo kontekstų tyrinėti kur kas solidžiau, įvairiau ir įtaigiau. Galų gale painūs komercinės institucijos ir menininko santykiai buvo puikiai problemizuoti neseniai pasibaigusioje parodoje "Dvigubas žaidimas" "Vartų" galerijoje.

Elementarus meno vyksmo, konteksto nežinojimas, beje, būdingas ir daugeliui "Balto sombrero" projekto kartos atstovų. Kyla paprastas klausimas (sekant minimo projekto "logika") – kam reikia prasčiau perdirbinėti kitų, gabesnių kuratorių ar menininkų projektus ir idėjas?

Jei jau prakalbom apie plagijavimą ar, švelniau tariant, idėjų skolinimąsi, reiktų prabilti ir apie strategiškai nesėkmingai pasirinktą projekto formą – TV. Čia vėlgi autorių nenaudai galime paminėti 7-ojo dešimtmečio Michaelio Auderio TV eksperimentus, Alexanderio Kluge’s "Arkipelag TV", Hanso Ulricho TV kolaboracijas ar garsiuosius Warholo TV šou... Kalbant apie dar artimesnį kontekstą, nevalia nepaminėti įžymiųjų "Esto TV", ar Ginto Garbano STARIX projekto TV eteryje – pokalbių laidose, sveikinimų koncertuose ir panašiai... Pagrindinė viešųjų erdvių ir masinės komunikacijos priemonėse tarpstančio meno sėkmės ir įtaigumo priežastis yra profesionaliai suderinta vadybos taktika ir finansinės investicijos. Tai liudija ir greitai NYC startuosiantis ARTSTAR TV realybės šou, kurio visi dalyviai bus menininkai. Panašu, kad lietuviškojo "projekto" autoriai visų šių subtilybių nesupranta. Galbūt vertėjo patiems sukurti dainą ir ją transliuoti, o ne pasielgti lengviausiai – tiesiog užsakyti banalią dainelę iš televizijos archyvų? Todėl jų projektas, kaip mėgėjiškas, neprofesionalus, neapgalvotas bandymas, diskredituoja pats save. Be atitinkamų finansinių investicijų jis ir telieka tik studentiško "pokšto" lygyje.

Kitas, ciniškasis lygmuo yra kur kas paprastesnis. Maskuodamiesi neva "tarpinstitucinių diskursų analize", šie jauni žmonės paprasčiausiai gana negudriu būdu bando atkreipti į save įtakingos institucijos dėmesį, kas, be jau minėtos profesionalios vadybos, tampa dar labiau akivaizdu. Šiame "projekte" nėra jokių probleminių "taškų", kurie leistų nors kiek aiškiau artikuliuoti tuos požiūrio į "institucinę galią" aspektus, aptikti bent kokios nors pozicijos užuomazgas. Taigi nieko ir neteigiama – tiesiog pataikaujama tai institucinei galiai. Beje, ir pataikavimo idėja nebėra pas mus nauja: buvo tapomi ir paišomi, siekiant lengviausio kelio į "sėkmę", žymių menotyrininkių ir menotyrininkų "portretai". Taigi ir šičia jau pavėluota...

Ne veltui recenzijos autorius remiasi dviprasmiška Bourriaud reliacinės estetikos samprata, lygiai tokia pat nepozicine, chameleoniška ir todėl ciniška. Pagal ją šiuolaikinis menas yra kritiškas dominuojančios ideologijos, taigi galios, atžvilgiu. Tačiau priešindamas save su marksistinės pakraipos Frankfurto mokyklos atstovais, Bourriaud teigia, kad toks "kritinis" menas nieko nekritikuoja, bet nėra jis ir viso labo tik socioekonominis dominuojančios neoliberalios ideologijos veidrodis ar tiesiog jos žaisliukas. Jis generuoja "atviras komunikacines zonas"... Taigi iš esmės simuliuodamas "kritinį mąstymą" nieko nekritikuoja – lieka specifine, paviršutiniška pramogos forma, ir tiek... Tiesiog pokštu – kaip ir minėtas projektas "Baltas sombrero".

Pagarbiai,

Vytautas Bukauskas-Matukas

 

Skaitytojų vertinimai


7975. kole2006-07-03 09:27
sakiau, kad š.... tas baltas sombrero

7978. klara2006-07-03 12:51
as irgi sakiau, teisingai viskas parasyta

7981. ddd2006-07-03 14:13
š... totalus

7982. Personazas Nr.52006-07-03 14:42
Noriu uzduoti klausima gerb. Vytautui Bukauskui-Matukui ir gerb. Kestuciui Sapokai: Ar jau prasidejo totalizatorius?

7983. Personazas Nr. 42006-07-03 15:04
Taip, prasidejo

7985. juste2006-07-03 16:27
kas per matukas? is kur?

7986. geras ponas2006-07-03 16:55
matukas-tas pats šapoka, tik ne su baltu, o dryžuotu sombreru. neigiama kritika irgi yra reklama, o tuo labiau, kad čia nėra jokios kritikos. viešieji ryšiai eina

7988. joooo2006-07-03 17:59
jau ne karta sapoka matuku vadinosi...

7991. cha2006-07-03 18:27
o geras ponas stai ir issidave, zinodamas kas yra matukas:)

7993. Lesk, nepasprink2006-07-03 21:51
Šūdas paklausus. Kuratoriai piz-ina iš kitų kuratorių.

8030. šaškė2006-07-05 15:28
Mažai kas "Kapitalą" skaito, o naudinga paskaityt visiems, vien dėl visuomenę kuriančios rinkos dėsnių analizės. Pateikė komunistų patriarchas chrestomatiją ateinančioms kartoms, kaip daryt nereikia. Bet vis tiek, pasirodo, pasaulis laikosi savo principų- rinkos apykaita- progreso variklis. Toks jau tas imanentinis materializmas. Tik kad Lietuvoj hipertrofuotai vyksta kapitalistino mąstymo atstatymas, nes ir meno rinka neveikia kaip katalizatorius pritraukiantis kapitalo perviršį į nekomercinės veiklos sferą. Gal nėra aiškios valstybinės strategijos, kad būtina palaikyti nesocialiai angažuotą visuomenės dalį kaip struktūrinį balansą, atstveriantį komercinės rinkos pragmatizmą. Gal ir nereikia, kad institucija aiškintų paraidžiui, ką gi veiktų menininkai siekiantys sąmoningai ir savarankiškai įveikti rinkos stereotipų diktatą.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 75 iš 75 
6:49:08 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba