SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-02-27 nr. 603

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rima Povilionytė
Nauji knygų metai
3

Savaitė 
• Kreipimasis dėl "Respublikos" publikacijų8
• Gerbiami ponai,2
• "Jaunos muzikos" pavasario sezonas1

Muzika 
• Vladas Zalatoris
Dirigento iššūkis pasiteisino
13
• Aldona Eleonora Radvilaitė
Vakaras su Hindemithu
• Vaclovas Juodpusis
90 metų – ne viena diena
2
• "Filarmonica della Scala" vėl Vilniuje
• "Virgo" vilniečiams pristatys ir japoniškos muzikos repertuarą
• Svečiuose – garsi vokiečių pianistė
• Muzikos akademija plečia tarptautinius ryšius
• Patikslinimas
• KONCERTAI

Dailė 
• Skirmantė Augutytė
Žiemos meilės sodai
• Laima Kreivytė
Šuolis į save
9
• Lina Jakeliūnaitė
Sulaikytas judesys
 Elona Lubytė
Apie meną ir gyvenimą atvirai
• Ieva Koncytė
Tvarsčiai kūnui
• Agnė Narušytė
Akmuo ir vanduo
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Už geresnį pasaulį
• SPEKTAKLIAI1

Kinas 
• Ką renkasi žiuri
• Živilė Pipinytė
Neperžengti barjerai
3
• Kaip interpretuoti "Niekas nenorėjo mirti"?1
• Kavutė su ubagų karaliumi
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Apie meną ir gyvenimą atvirai

Keramikės Onos Grigaitės paroda "Atvirai"

Elona Lubytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Onos Grigaitės ekspozicijos fragmentas
A. Baltėno nuotr.

Ar spėjote aplankyti "Didžiausią galeriją" naujojoje savivaldybėje ir pajusti dešinio Neries kranto erdvių estetinę trauką? Norinčius sugrįžti, kviečiu užsukti į keramikės Onos Grigaitės parodą "Atvirai" viešbutyje "Reval Hotel Lietuva" (įėjimas iš Konstitucijos pr. pusės, laikas – vasario 20–29 d., kasdien 12–19 val.).

Apsilankę pateksite į kamerišką, neperpildytą bendruomenės ir meno santuokos šurmulio "Didžiosios galerijos" aplinką. Asociatyvios, individualiai interpretuojamos melancholiškos, švelniai erotiškos istorijos papasakojimui patalpos pasirinktos ir viešbučio šeimininkų maloniai suteiktos neatsitiktinai. Jų ilgai ieškota norint įsikurti švarioje, meninių ir funkcinių kontekstų nepaliestoje, niekuo neapgyvendintoje, bet atviroje laikmečiui ir aplinkai erdvėje. Tarsi siekiant didžiųjų permainų fone išryškinti intymios kasdienybės vietą, vertę ir prasmę.

Už lango paskutinių žiemos pūgų apgaubta bei pirmų pavasario saulės spindulių apšviesta dangoraižinė Europos aikštė, mašinų srautas. O viduje išdėstytų daiktų – subtilių lipdinių – pasakojimai, papildyti trumpu videokomentaru, sutelkia į intymių išgyvenimų erdvę. Sterilioje funkcinės architektūros aplinkoje atskiri šviesos spinduliai išryškinta ilgą purpurinių karolių vėrinį ("Papuošk mane"), švytinčia vidinę vazos gelmę, egzotišką, švelnių žiedlapių, sukrių kuokelių ir piestelių žiedo horeljefą, baltą porėmio plokštumą ("Paliesk mane"), netikėto dydžio vingriu augaliniu ornamentu dekoruotą dubenį ("Sudrėkink mane"), kontrastuojantį su kameriška, impresionistinės lipdybos gulinčios moters figūra, kruopščiai modeliuota atkartojant pozuotojos kūno išlinkimus ("Sušildyk mane").

Daiktais išviešindama privataus gyvenimo segmentus bei atgaivindama išsitrynusias atmintyje archajines indo, dubens, žiedo, papuošalo prasmes, autorė prabyla apie gyvenimo meną. Jai antrina viešbučio "Lietuva" 22 aukšte atsiverianti kasdieninių privačių aistrų, neišsipildžiusių lūkesčių, džiaugsmų užtvindyta Vilniaus panorama.

Grigaitė ir vėl atvirai ir subtiliai keičia nusistovėjusią meninio gyvenimo tvarką. Prieš gerą dešimtmetį kartu su bendramoksliais Svajone ir Pauliumi Stanikais suburta grupė "Š.V." energingai laužė sustingusius dekoratyvinės keramikos standartus, netikėtose erdvėse komponuodama skulptūrinių objektų pasakojimus. Šį kartą, pasirinkdama parodai laisvą nuo meninių kontekstų erdvę, autorė atsiriboja nuo oficialiai įteisintos meno institucijų (muziejus, ŠMC, galerijos) sistemos, pabrėžia pasirinktos meninės strategijos alternatyvumą. Savarankiškai ieškodama sumanymo pristatymui tinkamos erdvės, menininkė išsirenka savo traukos centrą. O jo slinktis į dešinį Neries krantą bei komercinės institucijos dėmesys netradiciniam kultūriniam projektui liudija teigiamas mūsų gyvenimo permainas.

Nugalinčio žiemą pavasario akivaizdoje, atmetusi įsipykusius masinės kultūros šablonus, atvirai apmastydama supančių daiktų bei išgyvenimų paskirtį, su postmodernistine žaisme ir elegancija susiejusi amato ir jausmų kokybės vertes, Grigaitė kviečia nebijoti atsiverti gyvenimo permainoms.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 79 iš 79 
6:47:14 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba