SEPTYNIOS MENO DIENOS

2002-11-15 nr. 543

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Audronis Liuga
Intonacijos paieškos
49

Muzika 
• Rita Nomicaitė
Atnaujinta tradicija
1
• Vytautė Markeliūnienė
Įtaigos galia
• "Lady Miles Davis" Lietuvoje8
• Kompozitoriai neteko Senioro
• Ansambliui "Kanklės" - 10 metų
• KONCERTAI

Dailė 
• Živilė Ambrasaitė
Grėsmingi kūno peizažai
• Ignas Kazakevičius
Nežinoma Lietuvos skulptūra
• Monika Krikštopaitytė
Naujosios kuratorystės strategijos
2
 Lengvo potėpio beieškant
• PARODOS

Literatūra 
• Paul Eluard
• Interneto svetainė "tekstai.lt"7
• VAKARAI

Teatras 
• Ervinas Kovas
Ekrane šoka Mekas
6
• "Gagarino gatvė" Nacionalinio scenoje1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Nobelio premija Imre Kertészui
• Išsipildžiusios svajonės1
• Atviri pasauliui
• Arthuras Rubinsteinas apie savo koncertą Lietuvoje2
• Tarptautinis AEC kongresas

Diskusijos 
• Kultūros politika šiandien5

Anonsai 
• Atitaisymas
• Prenumerata

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Dailė

Lengvo potėpio beieškant

kronika

[skaityti komentarus]

Klaipėdoje veikia Giedrės Bulotaitės-Jurkūnienės, menininkų grupės "Plekšnė" narės, paroda. Dailininkė pristato aliejinę tapybą, grafiką, temperą, akvarelę.

Autorės tapyba elegantiška ir preciziška. Pastelinė spalvų gama, skaidrus ir plaukiantis potėpis kuria dar lengvesnę būties tėkmę. Tarsi vienu atodūsiu, negrįžtamu oro gūsio iškvėpimu popieriaus paviršiumi nuvilnija vos alsuojantis spalvos geismas. Tačiau švelnus akvarelės prisilietimas iš tiesų slepia ilgas darbo valandas ir kūrybinius ieškojimus, kurių rezultatas - ramybe ir harmonija alsuojantys kūriniai. Pasak G. Bulotaitės-Jurkūnienės, paveikslas neprivalo būti harmoningas, tačiau jo turinio sklaida turi kviesti žmogų "užeiti", įsigyventi, atrasti harmoniją su savimi ir pasauliu. Juk ir keliasluoksnis, tačiau skaidrus potėpis kviečia skverbtis į paveikslą.

Dominuojanti darbų tema - gamta, tačiau motyvų gausa varijuoja nuo beveik realistinių Neringos kopų, abstrakčių kompozicijų iki simbolizmu alsuojančių elementų: mėnesienoje išnyrančio tilto, rūke skendinčių kalnų ar iš už nendrių išnyrančių burių, boluojančių nakties fone.

Minimi darbai sukurti specifine temperos purškimo technika, leidžiančia išgauti neįtikėtinus spalvinius sprendimus. Dailininkė žaidžia juodos spalvos niuansų ir perlamutrinės šviesos derme. Ši interakcija dvelkia Rytų filosofijos ir meno tradicijomis: tarsi iš kaligrafijos labirintų gimstanti gelmės ir tolių estetika ataidi paprastumo bei subtilumo gaivastimi, dvasinės energijos proveržiu. Peizažo išaukštinimas ir nuolat jaučiamas neišsakomumas leidžia G. Bulotaitės- Jurkūnienės tapybą susieti su klasikine japonų daile bei poezija.

Pati akvarelės technika atveria turtingą erdvės plastiką. Šioje erdvėje, neturinčioje nei pradžios, nei pabaigos, smulkmeniška kasdienybė išnyksta.

Goda Giedraitytė

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 78 iš 78 
6:45:29 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba