SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-02-06 nr. 600

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rasa Vasinauskaitė
Genialių pramatymų lopšy
26
• Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas47

Muzika 
• Vytautė Markeliūnienė
Kūrybinio dialogo paakinti
• Lietuvos kamerinis orkestras gastroliavo Japonijoje
• Metų kūriniai 200313
• Filharmonijoje – pianistai iš svetur
• KONCERTAI

Dailė 
• Vaidilutė Brazauskaitė
Kasdienybės ir idilės
 Rita Mikučionytė
Nedaloma šviesos ir spalvos jungtis
• Valentinas Klimašauskas
Įelektrinti žemę
• Raminta Jurėnaitė
Dangaus sūnų kelias
• Skelbiamas konkursas sukurti skulptūrą Europos parke
• Naujovės Baltijos šalių skulptūros kvadrienalėje1
• PARODOS

Literatūra 
• Namas Maranvilyje
• Paskutiniai "Krantai"5
• VAKARAI

Teatras 
• Alė Strik
Jungtuvių gundymui atsilaikyta
1
• Visa teisybė apie rinkimus
• SPEKTAKLIAI1

Kinas 
• Naujas festivalis, naujas kinas1
• Živilė Pipinytė
Kai iššauna vaikiškas šautuvėlis
1
• Živilė Pipinytė
Prasidėjo 54-asis Berlyno kino festivalis
• Neatsakytas klausimas3
• Pavelo Lungino filmai
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS7

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Nedaloma šviesos ir spalvos jungtis

Andriaus Giedrimo tapyba "Lietuvos aido" gelerijoje

Rita Mikučionytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Andriaus Giedrimo ekspozicijos fragmentas

"Lietuvos aido" galerija, atšventusi savo veiklos dešimtmetį, pristato trečią personalinę vieno savo ištikimų autorių Andriaus Giedrimo (g. 1948) tapybos parodą. Pirmoji šio 1972 m. VDI vitražo specialybę įgijusio tapytojo personalinė paroda "Lietuvos aido" galerijoje buvo surengta taip pat prieš dešimt metų.

Jau įpratome Giedrimą vadinti peizažistu, poimpresionistinės, "petruliškosios" pilkšvai žalsvos toninės tapybos atstovu. Šįkart matome gan ryškų jo kūrybos posūkį dekoratyvaus, skambių sodrių, intensyvių rausvų atspalvių kolorito abstrakcijų link. Šią tendenciją – nuo konkrečių motyvų peizaže, daiktiškų formų natiurmorte prie apibendrinto, abstraktaus vaizdo – šiandien pastebime įvairių kartų Lietuvos dailininkų modernistų tapyboje (tai liudija ir kasmetinės LDS organizuojamos tapybos parodos "Arkos" galerijoje). Galbūt šį reiškinį galima būtų įvardyti kaip tam tikrą, be abejo, dar labai ribotą, išorinį lietuviškos tapybos intelektualėjimą.

2002–2003 metais sukurtoms Giedrimo drobėms ("Lapams krentant", 2003; "Pamiškė", 2003; "Raudonas debesis", 2003, ir kt.) būdingas motyvo abstrahavimas, dekoratyvus sodrių raudonų, žalių tonų koloritas. Tačiau emocinis, daugiau intuityvus paveikslų pobūdis, nepagrįstas logine struktūra, kuria chaotišką, margoką vaizdą. Kompozicijos primena atsitiktinai sukritusių žėrinčių stikliukų mozaiką. Jas apibūdinti reiktų kaip eksperimentines naujo raiškos būdo paieškas, kurios ateityje galbūt įgaus aiškesnį pobūdį. Tai liudija autoriaus pastangas bandyti naują kūrybos kryptį, o apie jos perspektyvas kol kas dar sunku spręsti. Antra vertus, šie ieškojimai rodo, kad tapytojas neapsiriboja siaura stilistika, jau įvaldytu braižu.

Kita Giedrimo kūrinių grupė ("Mėlyna eglė", 2002; Dvi grupės augalų", 2003; "Rudens lapas", 2003, ir kt.) pasižymi paprasto motyvo ženkliškumu, o tamsus rusvas koloritas su kontrastuojančiomis ryškiomis raudonų atspalvių dėmėmis kuria tragiškumu dvelkiančią atmosferą. Lygindami su ankstesniais darbais matome, kaip plečiasi nuotaikų skalė – nuo optimistinių, lyriškų būsenų fiksavimo prie dramatizmo. Taigi ir šiuo požiūriu autoriaus kūryba keičiasi, tarsi įgyja brandos, įvairiapusiškumo.

Kiekvienoje parodoje paprastai atrandame vieną du darbus, kuriuos laikome labiausiai pasisekusiais dailininko aptariamo kūrybos etapo pavyzdžiais. Tokiu kūriniu, mano nuomone, galėtų būti "Augalas miško fone" (2003). Jis žavi subtilia sidabriškai pilkų tonų šviesos kaita, taip meistriškai ne kartą perteikta Giedrimo. Tolimos asociacijos su Van Gogho kiparisais tik sustiprina drobės įtaigą.

Parodoje eksponuojami darbai išryškina Giedrimo tapybos fenomeną – tai spalvos ir šviesos nedaloma jungtis, grindžiama daugybės prasišviečiančių sluoksnių derme, smulkių potėpių virpėjimu.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 81 iš 81 
6:42:15 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba