SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-07-11 nr. 810

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Algirdas Klova
Įsimintina sugrįžimo pradžia
6

Muzika 
• Živilė Ramoškaitė
Lyg antroji mama
• Kamilė Rupeikaitė
Neužmirštami potyriai
10
• Goda Rupeikaitė
Poreikis išreikšti save
1
• KONCERTAI2

Dailė 
• Aistė Paulina Virbickaitė
Šokis galerijų lietuje
5
 Jokių ribų ir jokių naujienų15
• Virginija Vitkienė
Meno ir pramonės bičiulystė
• Atgyjantis krantas
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Daiva Šabasevičienė
Režisūros pamokos
• Rasa Vasinauskaitė
Naujos dramos „rumunija“
• „Tiger Lillies“ artėjančiose „Sirenose“
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Kam skambėjo kino atostogų pavana5
• Vyrų istorijos3
• „Eurimages“ parama Lietuvos kino kūrėjams
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Diskusijos 
• Paulina Pukytė
Literatūros ir Lietuvos mylėtojai
38

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Dailė

Jokių ribų ir jokių naujienų

Pokalbis apie Alinos Melnikovos ir Adomo Danusevičiaus tapybą

[skaityti komentarus]

iliustracija
Alina Melnikova. „Aš kaip verkianti princesė“. 2008 m.

Liepos 15 d. galerijoje „Tulips & Roses“ atsidarys Alinos Melnikovos ir Adomo Danusevičiaus tapybos paroda „Karminas“. Ta proga nuspręsta padaryti trumpą neformalų interviu su šiais menininkais ir taip juos pristatyti publikai. Aliną ir Adomą kalbino parodos kuratorė Milda Žvirblytė ir galerijos direktorius Jonas Žakaitis.

Jonas Žakaitis: Net nežinau, nuo ko mums reikėtų pradėti. Gal pradėkime nuo to, ką šią minutę darome – kuriame tekstą apie jus (Aliną ir Adomą) ir jūsų darbus. Tad pirmas mano klausimas galėtų būti – koks yra jūsų kūrybos santykis su tekstais, koks yra jūsų tapybos santykis su žodžiu?

Alina Melnikova: Mano kūryboje žodžiai neturi didesnės reikšmės. Man nepatinka, kai esu prašoma parašyti apie savo kūrybą – tuomet kažkaip tenka „pritempinėti“, viskas tampa dirbtina. Žinoma, darbai turi pavadinimus, taigi ir tekstas tampa neišvengiamas – pavadinimais aš suteikiu tam tikras nuorodas žiūrovui.

Adomas Danusevičius: Viską, ką darau, „darau“ vaizdais – gal net labiau nei Alina...

Milda Žvirblytė: Man atrodo, kad tekstas reikalingas kaip „kontrolės“ priemonė – kad pernelyg neišplatėtų interpretacijų laukas. Dėl to man visada yra svarbu, ką apie savo kūrybą sako pats menininkas. Tai leidžia dailėtyrininkui nenukrypti į neapibrėžtas poetines lankas.

A. M.: Tiesa, man irgi būna įdomu pasiskaityti kitų menininkų mintis – ypač neformalias, iš interviu.

J. Ž.: Užduosiu kitą klausimą – ką jūs, Alina ir Adomai, manot apie vienas kito darbus? Tai yra lyg ir galimybė jums „pasikeisti“ tekstais.

A. M.: Man Adomo darbai atrodo labai stiprūs savo vizualiniu kodu. Manau, kad galiu juos gerai „perskaityti“ ir man nesvetima tai, apie ką jis kalba. Adomas labai gerai suderina savo idėjas su tapybos technika ir išgauna itin stiprių „efektų“.

A. D.: Man patinka tai, kad Alina yra atvira. Viskas jos kūryboje labai asmeniška.

J. Ž.: O kokie menininkai labiausiai veikė jūsų pačių kūrybą? Žinau, kad Adomui labai svarbus Lucas Tuymansas...

A. M.: Man niekas nėra svarbu. Suprantama, aš išmanau meno istoriją ir gerbiu tai, ką kai kurie menininkai yra padarę, bet tiesiogiai savo kūryboje nejaučiu jokių įtakų.

J. Ž.: O kodėl apskritai pasirinkot tapybą? Ar ši medija jums pati savaime yra svarbi?

A. M.: Aš tiesiog labai gerai jaučiuosi tapydama. Ir tapybos kalba man geriausiai sekasi save išreikšti – netgi kai, pavyzdžiui, darau performansus. Nors turiu pripažinti, kad pradėjusi daryti performansus pradėjau kitaip tapyti – svarbesnis tapo pats tapymo veiksmas, o ne konkrečios formos ir piešiniai.

A. D.: Vienu metu pasirodė keista, kad labai nebedaug menininkų šiandien dar užsiima tapyba. Bet dėl to tik dar įdomiau tapo pačiam tai daryti, nors anksčiau maniau, kad šia raiškos priemone neapsiribosiu, dirbsiu ir su kitomis medijomis. Tiesa, kitos medijos – fotografija, kinas – man yra svarbios, jos labai išplečia regėjimo galimybes.

A. M.: Man dar atrodo, kad tapyba šiandien yra svarbi dėl savo paprastumo – ji pati yra nuolatos veikiama naujųjų vaizdo technologijų, o kartu leidžia šias technologijas „apžaisti“ asmenišku ir kūnišku menininko prisilietimu.

iliustracija
Adomas Danusevičius. Be pavadinimo. 2007 m.

M. Ž.: Aš noriu jums užduoti kitokio pobūdžio klausimą: ar yra atvirumo ribos jūsų kūryboje? Kiek jūs galite būti atviri ir kur yra ta riba, kai jau tariate „stop“?

A. M.: Dar nepriėjau prie tokios ribos. Manau, kad jos ir nėra. Ribą gal greičiau pajunta visuomenė, institucijos (buvo atvejų, kai mano darbus cenzūravo), o ne aš pati.

A. D.: Aš tai irgi nesijaučiu priėjęs kokią nors ribą.

M. Ž.: Tada dar vienas klausimas: kiek jums svarbus tapymo procesas?

A. M.: Manau, svarbus, nes be akivaizdžių dalykų – to, kas nutapyta ant drobės, – įdomu sužinoti ir tai, kaip ir kuo menininkas tapė.

M. Ž.: Tai kuo tu pati tapai?

A. M.: Daug kuo – teptuku, skuduru, pirštais.

A. D.: Nesu tikras, kad kūrybos procesas toks svarbus. Dažniausiai aš tiesiog ilgai žiūriu, stebiu įvairius vaizdus, o tada atėjus tinkamai akimirkai imu ir pats sukuriu vaizdą. O tai, kuo aš tapau ir kokią techniką naudoju, yra antriniai dalykai, kurių žiūrovui visai nebūtina žinoti.

M. Ž.: Bet aš, tarkime, žinau, kad savo darbus sukuri vos per kelias valandas. Panašiai kaip Tuymansas, kuris taip dirbti pradėjo tik perėjęs daug kūrybos etapų. Man tai atrodo svarbu.

A. D.: Na taip, tam tikrais intensyviais momentais padarau visą darbą – po to pamatau, kad nieko nebegaliu pridėti, kad vaizdas yra išbaigtas.

J. Ž.: Ar jums svarbu sukurti kažką naujo?

A. D.: Man tai nėra svarbu.

A. M.: Tapydama aš irgi apie tai sąmoningai negalvoju, bet svarbu, kad galiu reaguoti į visuomenėje priimtas suvokimo ir regėjimo normas, ironizuoti. Rodydama savo darbus aš skatinu nepasitikėti duotybėmis.

J. Ž.: Norėčiau dar kartą pakreipti pokalbį į kitą pusę. Kaip galerininkas žinau, kad absoliuti dauguma į parodas ateinančių žiūrovų greta menininkų darbų tikisi ir paaiškinimų. Jie nori žinoti, ką menininkas galvoja ir kokias problemas sprendžia. Tad dabar suteikiu jums progą „įrašyti“ mano galvoje kelis sakinius apie savo kūrybą, kuriuos aš vėliau pakartosiu jūsų parodos lankytojams.

A. M.: Nežinau, ar tikrai žmonėms svarbu, apie ką yra menininkų darbai – manau, dažnai jiems tiesiog reikia bet kokio teksto. Reikia, kad darbai būtų paaiškinti. Svarbus pats paaiškinimo faktas, o ne jo turinys.

J. Ž.: Galbūt. Bet dabar tiesiog siūlau perduoti žinutę – kokia ji bus, tai jau jūsų reikalas.

A. M.: Gerai. Tuomet pakartosiu sau pačiai jau atsibodusią tezę: savo darbais nagrinėju tapatybės kategorijų slinktį ir vizualinio malonumo problematiką.

A. D.: Mano pozicija griežta – aš savo darbų neaiškinu. Nenoriu niekaip apriboti žiūrovo interpretacijos teisės. Galėčiau nebent užduoti klausimą: ką tu matai?

J. Ž.: Bet ar šitas tikėjimas laisvu žiūrovu, kupinu fantazijos, nėra fiktyvus?

A. M.: Turbūt fiktyvus. Bet yra kitų būdų kontroliuoti žiūrovo suvokimą, ne vien tik žodinis paaiškinimas.

Pasirinkdama erdves savo darbams ir juos kabindama, aš stengiuosi fiziškai paveikti stebėtojo kūną – privesti jį judėti taip, kaip aš noriu. Žiūrovas gali elgtis tam tikru būdu netgi sąmoningai to nesuvokdamas.

 

Skaitytojų vertinimai


14607. karmakarma :-) 2008-07-14 00:54
Noreciau tik parasyt, kad parodos pavadinimo autorius yra Adomas Danusevičius, ne kuratore. Adomui ir Alinai - didele pagarba. Kuratorei - maziau reiksmingumo ir sekmes. Delfyje parodos kuratore nepamini tikrosios "Karmino" kilmes, cia jau hm.

14608. edusho2008-07-14 02:42
man gaila, kad tapytojai neisdryso pasakyt apie ju menas.

14617. kamasutra2008-07-14 14:25
Panos tapyba idomi, mergos snukis kaip vagina-fine.Idomu ar pati tapytoja grazi, gal jos vasariskas snukutis irgi primena kai ka...

14619. klausimas2008-07-14 17:10
Karminas - beviltiskas pavadinimas, nors tapytojai idomus. Tik koks cia rysys? Gal kuratore pakomentuotu?

14622. to kamasutra2008-07-14 20:29
labiau pasilenk, diletante, gausi visus atsakymus

14635. Aiste :-) 2008-07-16 00:37
Oxfordishki sveikinimai Adomui. Geras straipsnis, ne abejoju, kad paroda dar geresne. Saunuolis :)

14638. Trys šimtai dešimt2008-07-16 11:31
ar oksforde akimirksniu isgaruoja gimtoji kalba? neabejoju

14640. kiskis p - 3102008-07-16 12:37
klaidos tik pabrezia oksfordiskuma, varganas kaimieti. kitaip galime oksfordiskumu nepatiketi. tai bus aistei baisi netektis, neitiketinas pazeminimas. ir sveikinimai is oskfordo yra visai kitokie negu is kokio gomelio.

14657. ketuliolika :-) 2008-07-17 12:55
A...Aa.domas noreika tikrai šaunuolis , beveidės erdvės magnatas- tokį anonimiškumo verslą užsuko kad laikykitės visi didieji kultūros ir šou rykliai. didžiausi jam sveikinimai iš beryšio ir oksfordo`

14658. gaidys :-) 2008-07-17 13:02
girdėjau kad jį dabar semia iš visų pusių, hujovai bachūriukui, bet kad jis pats lipa ant tų jauniklių, šaibas leidžia ten kur nereikia, o tie blet patenkinti iki ausų stumia dūra ir tipo krūti ... bet užtat mergų turi

14666. x2008-07-17 19:23
Snargliai, genijais vaidina, burnas issiskalaukit- Lietuvos degradai.

14676. ...2008-07-18 20:38
Ar vieta kultūros svetainėje keiksmažodžiams? A-ū, 7md cenzūra - miegate??

14678. x2008-07-18 21:40
Labai teisingai, kultūros svetaineje jokios cenzūros keiksmams, demokratija virsta anarchija, matomai cia draugai tu "kureju", tai kokia gali buti kuryba? Jeigu tokiame lygyje jaunimelis.

14685. hudoznik2008-07-20 14:01
be ribu- Tuymansas, Dumas, Bisky- varykit savo, kodel mylit ir nekenciat pasaulio.. nepasitikejimo ribos- vda mokykla+provincija..

14690. x2008-07-20 17:45
Gerbiamas dailininkeli, ar paroda bent surenget kokia?ar tik patarimus nebrendiloms dalinate?

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 80 iš 80 
6:18:12 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba