SEPTYNIOS MENO DIENOS

2002-11-08 nr. 542

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Pirmieji Nekrošiaus "Metų" atgarsiai17

Muzika 
• Svetlana Barkauskas
Nauja "Trimito" programa
• Margarita Dvarionaitė
"Koncertų-prisiminimų" kūrėjas
• Vita Sakavičienė
Kelionė į dangų
• Muzikos prigimties paieškos
• "Stella in Via" iš įrašų
• 36-oji Baltijos muzikologų konferencija Taline
• Poznanės muzikai Vilniuje
 Kodėl spaudžia batai?23
• KONCERTAI

Dailė 
• Apie sienas2
• Renata Ščerbavičiūtė
Akistata su tūkstantmečiu
• Jurgita Videikaitė
Moterys nešiotojos pagal Stulgaitę
1
• Liana Ruokytė ir Eglė Rindzevičiūtė
"Terra grafica" ir kiti švediški malonumai
• Apie Valdovų rūmų liekanų išsaugojimą
• Pajuskime gamtą drauge su Cezanne`u
• PARODOS

Literatūra 
• Reiner Kunze
• Grąžinkime Miškiniui ir pavasariui4
• VAKARAI

Teatras 
• "Pati pradžios pradžia"
• "Dvylika brolių, juodvarniais laksčiusių"
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Kaip draugauja mergaitės1
• Manheimas rodo rytojaus žvaigždes
• Baltijos kino dienos Vilniuje
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Kritika, skirta Pendereckiui3

Anonsai 
• 2002-ųjų metų vertėjo krėslas2

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Muzika

Kodėl spaudžia batai?

mums rašo

[skaityti komentarus]

Jau dešimt metų pildau "gelsvėjančių baleto recenzijų sąvartyną", tačiau net nesvajojau, kad kas nors panorės jame panaršyti. Niekada neslėpiau, jog mano aistra baletui - visiškai mėgėjiška; į baletą tikrai patekau ne per sceną - per žiūrovų salę; daug laiko praėjo, kol supratau, kuo skiriasi puantai nuo klumpių; bet ir šiandien nesidedu niekuo daugiau, kaip baleto žiūrovu, kuriam tiesiog įdomu, kas vyksta baleto scenoje.

Nemanau, kad Lietuvos baleto vaizdas pasibaisėtinas - čia, kaip ir kitose Lietuvos kultūros srityse, nemaža problemų, tačiau vien finansinėmis aplinkybėmis kažin ar galima jas paaiškinti. Tik Lietuvos ba- letas jau kuris laikais suka tolyn nuo Lietuvos kultūros. Lietuvoje kuriantys choreografai Jurijus Smoriginas, Anželika Cholina jau nuo 1997 m. neranda vietos profesionalaus baleto teatro afišose. Ir žiūrovai, ir artistai dėkingi baleto vadovams už galimybę susipažinti su pasauliniais choreografais ir artistais, tačiau norėtųsi daugiau dėmesio ir tam, ko esame patys pasiekę. Jei taip "baletiškai" galvotų ir kiti mūsų kultūrinių institucijų vadovai, knygų galėtume išsiversti, dailės kūrinių - prisipirkti tarptautinėse mugėse, muzikos - įsirašyti.

Šio teatrinio sezono pradžioje paaiškėjo, kad Vilniaus baleto mokykla (M.K. Čiurlionio menų gimnazijos Baleto skyrius) nebepajėgia patenktini didžiulių reikalavimų, kurie taikomi baleto trupės artistams. Tai gal visai tos mokyklos ir nebereikia? Nors iki šiol ji sugebėjo paruošti šokėjų, laimėjusių ne vieną tarptautinį baleto konkursą ir per pastaruosius metus vienas po kito palikusių trupę. Bet ar tik artistų godumas dėl to kaltas? Gal trupėje trūksta žmogiškesnio požiūrio į artistą, noro palaikyti jo iniciatyvą?

Praėjusio sezono pabaigoje išvykus dviem šokėjoms, tvirtinta: nebeliko kam šokti pagrindinių vaidmenų. Tačiau juk yra Eglė Špokaitė, Živilė Baikštytė, po truputį skleidžiasi Olgos Konošenko sugebėjimai, anksčiau ne vieną pagrindinį vaidmenį paruošė ir šoko Viltis Algutytė, nepakankamai panaudojamas vienos techniškiausių trupės šokėjų Kristinos Kaniškauskaitės talentas. Tai vis Vilniaus baleto mokyklos auklėtinės.

Keista, kad dvejiem metams nusamdyti šokėjai į Lietuvą atvyko kaip "gelbėtojų" komanda - su būgnais, trimitais ir Agripinos Vaganovos mokyklos vėliavomis. Dar gerokai prieš pirmuosius spektaklius jie buvo tituluoti "mūsų žvaigždėmis" - gal tai ir paskatino per jų pasirodymus pasiieškoti vietos pirmoje eilėje. Tačiau ir iš tolesnių eilių matyti - tai šokėjai, turintys ir privalumų, ir trūkumų, jų kūrybos kelias tik prasideda, o ir greta Vilniaus baleto mokyklos absolventų jie niekuo neypatingi.

Apie šypsenas ir reveransus leisdavau sau užsiminti ir anksčiau, kitų šokėjų adresu - kažkodėl mėgstu ne tik talentingus, bet ir kuklius artistus. Tačiau anais kartais "itin trapia jaunųjų baleto artistų psichologija" niekam neatėjo į galvą pasirūpinti. Gal recenzijos minėtame sąvartyne buvo per giliai?

Lietuvos baleto ateitimi rūpinuosi taip, kaip moku. Man atrodo, jog svarbu išsaugoti skirtumą tarp baleto trupės ir krepšinio komandos, be to, esu įsitikinęs, kad baleto trupė ir baleto mokykla - du vienas be kito gyventi negalintys organizmai. Todėl keistokas toks baleto trupės vadovų požiūris į sunkiai puoselėtas (todėl tokias brangias) tradicijas, kurios šiandien telkiasi vien mokykloje - būtent čia pedagogais dirba buvę trupės artistai, su baleto mokyklos auklėtiniais turi progą savo kūrybines galias išmėginti Lietuvos choreografai. Lietuvos baleto mokyklos išauginto artisto kelias man asmeniškai visada bus įdomesnis už laikinų trupės papuošalų spindesį - juo labiau, kai jis skatinamas nepakankamai vertinant tai, ką patys turime.

Helmutas Šabasevičius

 

Skaitytojų vertinimai


842. siulau2002-11-08 20:07
Siulau baleto mokyklai ar jos aukletiniams kartu su "egzilyje" kurianciais choreografais steigti savo opozicine trupe - kulturos ministerija pastaruoju matu vis skelbia konkursus finansuoti ivairiausiems projektams.

845. Kodel spaudzia batai?2002-11-08 22:40
Batai spaudzia todel, kad jie per mazi.

849. profanas2002-11-10 11:03
Giliamintiskas atsakymas! O del tos nacionalines tradicijos, as manau, kad tai bendros LNOBT politikos, tiksliau jos nebuvimo siuo klausimu, padarinys. Kritikas raso, kad lietuviu choreografai nekuria spektakliu nacionaliniame balete, bet juk ir nacionalines operos repertuare yra tik vienintelis Kutaviciaus "Lokys"! Choreografo reiksme balete turbut prilygsta kompozitoriaus operoje. Kiek supratau, J. Smoriginas Vilniaus baleto mokyklos "sferose" ir joms prijauciancioje baleto zmoniu bendruomeneje laikomas kultine asmenybe. Jei neklystu, jis yra pastates "Dafni ir Chloja" - kiek pamenu, tai buvo gana blankus kurinys(kitu Smorigino pastatymu nezinau), kuriam nera ko lygintis nei su Pastoro "Karmen", nei su "7 mirtinom nuodemem", tuo labiau su "Raudonaja Zizel" . Bet sutinku, nac. teatro statusas ipareigoja.

855. svoloč litovec parazit2002-11-11 09:32
T.Sedunova -- kaip kobra: hipnotizavo ankstesniu teatro vadus, sugebejo uzhipnotizuoti ir G.Kevisa. Gaila. Belieka tik tiketis, kad per jos vadovavimo laikotarpi Čiurlionio mokyklos baleto skyriaus dar neuzdarys.

857. Įpykęs2002-11-11 17:48
O "velikaja sedunova", taip mėgstanti pozuoti šalia tikrų menininkų!!! Pati šokusi tik šeštąja gulbe trečioje eilėje" tapo nepakeičiama(...?!)trupės meno vadove. Tačiau kokio, atsiprašant meno? O gal paprasčiausia ižuli baleto funkcionierė, turinti tvirtą užnugarį tam tikrose institucijose,matyt, todėl ir konkursų rengt nebereikia šiai pareigybei užimti. Ir kažkaip amžinai nesueina galai, tai skundžiasi, kad nėra kam šokti,tai tuo pat metu giriasi rusų žurnaluose, kad trupė gali šokti viską. Gal tie jaunieji pusfabrikačiai atvykę nuo Nevos tokie šokio meitrai? Arba praėjusio sezono "žvaigždė" I.Tsymbal,kurios judesiai "Šventame pavasaryje" priminė daugiau gimnastikos pratimus, nei šokį. O juk kitaip ir būti negalėjo, jei žmogus nesuprato ką šoka. Kaip rodo T.S. pasigarsinimai, ji pati nusprendžia kam būti "žvaigžde", o kam nebūti,nes žiūrovai bei baleto kritikų atsiliepimai jai nieko nereiškia.Beje,tų kritikų kaip ir neliko.Neveltui nepakeičiamoji vadovė savo laiške mini, kad beliko susidoroti tik su H. Šabasevičiumi ir bus ramybė,kuri vadinasi "sam igraju, sam tancuju" ir pridėsiu nuo savęs: "sam sebia chvaliu". Tiktai kaip ten su artistais p.Sedunova, ar neišsibėgios pas A,Choliną ar į užsienius? O gal ir jų jau nebereikia? Atvešit dar savų? Blistatj budem na russkoj klasike!? Tačiau neužmirškit vieno: pinigai tai Lietuvos, jų papildomai gauti naujiems pastatymams, skirtingai nuo A.Cholinos, pati nesugebate, o tik sugebate juos švaistyti kviestiniams, nors yra savų puikių atlikėjų,tačiau tamstos asmeninės ambicijos ir simpatijos bei antipatijos padaro juodą darbą Lietuvos baletui. Ir kada G.Kėvišui atsivers akys?

859. profanas2002-11-11 19:33
Kevisas cia visur minimas kaip gerasis caras. Primityvi mastysena, tamstos. O baleto kritiku nera, nes "baletininkai" musuose nebaigia aukstuju mokslu ir jokia aukstoji mokykla baleto kritiku neruosia, kaip tarkim kino, teatro ar muzikos kritikus. Nemanau, kad baleto vadove turi buti gera sokeja, ji ir turi buti baleto funkcioniere, o kad rusu spaudoje giria musu baleta - puiku! Ar jus matet-regejot bent viena uzsienio baleto ar bet kokio kito teatro trupes vadova, kuris sakytu, kad jo trupe nera gera. Problema yra, bet tamsta "Ipykes" esate naivus.

860. Ak, nesiseka.2002-11-11 20:12
Spaudzia tie batai kojas, kad juos kur galai.

861. kitas profanas2002-11-12 09:11
profanui: sekant tamstos logika puse pasaulio baleto kritiku reiktu issaudyt, nes ju isvis niekur kitur isskyrus piteri ir maskva, neruosia (na nebent dar kijeve, is kur p.sedunova pas mus ir atvyko). Nu o tie, kurie baigia piteri ir maskva dazniausiai ir raso butent taip, kaip reiketu sedunovai. Butent todel ji ir megsta kartoti, kad Lietuvoje profesionaliu baleto kritiku nera - jai tiesiog taip patogiau. O kad daznas zinomas prancuzu, aunglu ar danu baleto kritikas irgi nera baiges jokiu, atseit, baleto kritikos mokslu - jai nesvarbu, nes kitaip butu neimanoma taip ilgai meluoti publikai ir savo vadams. O buti gera sokeja tikrai nebutina, kad tapti gera baleto funkcionere, bet ar daug dar beliko tvirtinanciu, kad sedunova - gera baleto funkcionere? Beje, kaip ji besigirtu rusu spaudoje - rusu kritikai ir ne kritikai irgi juokiasi is musu baleto. Kai Vasiljevas vadovavo Didziajam teatrui, Lietuvos baleta rusai vadino Didziojo teatro gamybiniu dirbtuviu filialu.

864. pagal Pilypuką -Sedunovai2002-11-12 16:32
Pilypukas: O kodėl saviems šokti neleidžiam,a? Sedunova: O todėl,kad "Raudonoji Žizel" buvo rusė! Pilypukas: O kodėl paprastos,bespalvės Žizel neleidžiam? Sedunova: O todėl,kad nespalvota irgi buvo nelietuvė,va!

865. xX2002-11-12 17:00
Atrodo, kad p. Sedunovai reikia advokato. Negražu tik kaltinti, be to, mūsų šalyje kiekvienas turi teisę į gynybą, bent jau valstybės. Gaila, kad aš baleto virtuvės neišmanau, matau jame tik grožį, plastiką, lengvumą, erotiką, minkštumą. Gal neverta pavydėti tiems, kurie mato daugiau...

867. profanas2002-11-12 18:44
Kitam profanui: balete esu profanas, todel nezinojau, kad baleto kritiku niekur kitur, isskyrus Rusija ir Ukraina, neruosia, tiesiog vadovavausi ta logika, kad kitu meno saku kritikus aukstosios mokyklos visgi ruosia. O taip pat zinau, kad sokejai musuose aukstuju mokslu nebaigia - ir tai yra tam tikra problema, ir ne tik socialine. O kad aktyviu baleto kritiku Lietuvoje yra vos keli - faktas, juk skaitau spauda (slaptus pamastymus sau ar diskusiju su draugais kritika nelaikyciau). Kaip ten su tais anglais ar prancuzais nezinau, bet, pvz., Vokietijoje visokiausi kritikai turi studijuoti (ir baigti aukstaji moksla) maziausiai dvieju pakraipu, pvz., meno istorija ir teatras, filologija ir zurnalistika, ar pan. Taigi turbut baleto kritikai kazkaip studijuoja ir soki. Kitas dalykas, drisciau teigti, kad musu baletininkai dar pernelyg bailus, kad galetu atvirai spaudoje, pasirasydami pavardemis, issakyti savo mintis, nuoskaudas. Isimtis ir kartu, atsiprasau, "atpirkimo ozys" sioje situacioje yra Sabasevicius. Bepigu cia, intenete, anonimiskai keikti Sedunova, raginti Kevisa "atverti akis". Tas nuolat besikartojantis kreipimasis i generalini, kaip i geraji cara, praregeti ir atstatyti teisybe, isduoda visa jusu, besikeikianciuju, infantiluma ir, atsiprasau, moraline "impotencija" - jus nesugebate atvirai, neanonimiskai parodyti savo pozicijos. Taigi tame pyktyje ant Sedunovos jus perkeliate ir dali pykcio del savo bailaus bejegiskumo. Stai kaip!

868. kitas profanas2002-11-13 07:08
profanui: kolega, buvo pries kazkiek laiko rasanciu ir viesai sakanciu tiesa, bet, kiek zinau, atsibodo jiems apie ta pati kas menesi ar pora rasineti - kiek metu galima apie ta pati? tiesiog aplinkkulturine politine situacija pastaraji desimtmeti labai patogi Sedunovai - beveik visur postuose sedi jos kartos ir su ja nemazai praeity bendrave arba dirbe zmones, apie kuriuos be to ji nemazai zino ivairiu uzkulisiniu dalykeliu. o del aukstuju mokslu: kas ka nori, tas ta studijuoja, bet baleto kritiku tikrai beveik niekur nerengia. platesnio profilio soko kritiku sen bei ten dar rengia, bet jie tuomet ko tai placiau i tuos aplinkbaletinius reikalus pradeda ziuret. o dar vienas netikslumas tamstos mintyse yra tas, kad ir baleto sokeju aukstojo mokslo problema yra blefas, nes jokioj saly baleto sokejui aukstojo mokslo baigti nereik - tokia jau sito meno specifika, kad cia reika sokt jau nuo jaunumes, bet ne studijuot. aukstojo mokslo siekia tie balerunai, kurie nori paskum, senatvej tapti pedagogais ir pan, bet su sokimu balete aukstasis neturi nieko bendro. ir va cia yra problema - kad srities specifika tokia, kad dauguma tos srities profesionalu pristinga paziuru platumo ir bendro isprusimo veikti tokioje, kaip sedunovinio valdymo aplinkoje. del moralines impotencijos cionai neverta - tai labai jau siaura sritis, kurioje tokie kaip sedunova ir jos sebrai labai greitai gali zmonems likimus pagadint, iskaiciuojant neoficialius draudimus arba trukdymus kai kuriems jai neparankiems zmonems patekti i teatra. ne vienam vyresnes kartos balerunui jau taip ir atsitiko. dabar jau juk prieita iki to, kad ji ima is viso neigti nacionaline tos srities mokykla - turbut jokioj srity dar taip nebuvo Lietuvoj. isivaizduok, kas butu, jei staiga butu nuspresta, kad litovcus reik isuiti is teatro vien todel, kad GITISAS geriau aktorius paruosia? todel neverta taip piktzodziaut, jei nelabai giliai visame tame orientuojies.

869. Helmutas Šabasevičius2002-11-13 07:17
Nenorėčiau, kad mano rašiniai būtų interpretuojami kaip kaltinimai. T. Sedunova Lietuvos baletui nemažai nusipelnė – TV laidomis, kviestiniais choreografais. O dėl lietuviškos choreografijos – nelyginu Smorigino su Pastoru ar Cholinos su Eifmanu; tačiau faktas, kad kol kas lietuviška choreografija yra, ir ne prasčiausio lygio, todėl norėtųsi, kad baleto vadovai, prodiuseriai ir vadybininkai skirtų jai daugiau dėmesio. Kodėl neatgaivinus teminių "Baleto vakarų" – pvz. "Klasikinė", "Modernioji", "Šiuolaikinė", "Lietuviška" choreografija? Dėl solistų – jų tikrai nėra daug, tuo labiau norėtųsi jiems dėmesio, paskatinimo. Štai penktadienį "Don Kichotas", vėl A. Kolegovos-Kitri debiutas, vėl kviestinis partneris. O Kristina Kanišauskaitė – puiki, techniška, ryški šokėja – Kitri per septynerius metus gavo sušokti gal vieną vienintelį kartą – ir, ko gero, jau nebegaus.

870. kitas profanas2002-11-13 07:36
profanui: kolega, buvo pries kazkiek laiko rasanciu ir viesai sakanciu tiesa, bet, kiek zinau, atsibodo jiems apie ta pati kas menesi ar pora rasineti - kiek metu galima apie ta pati? tiesiog aplinkkulturine politine situacija pastaraji desimtmeti labai patogi Sedunovai - beveik visur postuose sedi jos kartos ir su ja nemazai praeity bendrave arba dirbe zmones, apie kuriuos be to ji nemazai zino ivairiu uzkulisiniu dalykeliu. o del aukstuju mokslu: kas ka nori, tas ta studijuoja, bet baleto kritiku tikrai beveik niekur nerengia. platesnio profilio soko kritiku sen bei ten dar rengia, bet jie tuomet ko tai placiau i tuos aplinkbaletinius reikalus pradeda ziuret. o dar vienas netikslumas tamstos mintyse yra tas, kad ir baleto sokeju aukstojo mokslo problema yra blefas, nes jokioj saly baleto sokejui aukstojo mokslo baigti nereik - tokia jau sito meno specifika, kad cia reika sokt jau nuo jaunumes, bet ne studijuot. aukstojo mokslo siekia tie balerunai, kurie nori paskum, senatvej tapti pedagogais ir pan, bet su sokimu balete aukstasis neturi nieko bendro. ir va cia yra problema - kad srities specifika tokia, kad dauguma tos srities profesionalu pristinga paziuru platumo ir bendro isprusimo veikti tokioje, kaip sedunovinio valdymo aplinkoje. del moralines impotencijos cionai neverta - tai labai jau siaura sritis, kurioje tokie kaip sedunova ir jos sebrai labai greitai gali zmonems likimus pagadint, iskaiciuojant neoficialius draudimus arba trukdymus kai kuriems jai neparankiems zmonems patekti i teatra. ne vienam vyresnes kartos balerunui jau taip ir atsitiko. dabar jau juk prieita iki to, kad ji ima is viso neigti nacionaline tos srities mokykla - turbut jokioj srity dar taip nebuvo Lietuvoj. isivaizduok, kas butu, jei staiga butu nuspresta, kad litovcus reik isuiti is teatro vien todel, kad GITISAS geriau aktorius paruosia? todel neverta taip piktzodziaut, jei nelabai giliai visame tame orientuojies.

871. V.V.2002-11-13 09:28
Gerai jus cia visi isisaket, dabar imu suprasti, kam tas internetas. Tu nuomoniu, aisku, niekas nepaisys, bet issakyta jau lasas, kuris, zinia...

873. patikslinimas2002-11-13 11:08
Ne vienas V. Europos universitetas turi (paprastai) Teatro studiju departamentuose sokio studijas su ivairiomis kryptimis, tame tarpe ir klasikinio baleto.

874. diskusijai2002-11-13 11:23
Tikrai, kad užsipuolėm vargšelę T.S., net p. Helmutui pagailo. Bet kas pagailės ujamus baleto šokėjus, kuriais gudriai manipuliuojama pasinaudojant jų jaunu amžiumi ir "itin trapia psichologija" paminėta laiške. Elgesys su artistais primena Romos laikų gladiatorių statusą, o sedunova tų vergų savininkė. Tame pat laiške lygina dabartinę padėtį su krepšiniu, mat irgi išugdė. Bet krepšinyje rūpinamasi žaidėjais, kurie gavus traumą yra gydomi už klubo pinigus, stengiamasi, kad tik greičiau į aikštelę sugrįžtų. O ne taip, kaip Ž.Baikštytės atveju prieš keletą metų, kai dėl nutrauktų kelio raiščių operacijos net laikraščiai savo iniciatyva aukų rinkimo vajų sukėlė. Ir tarp kitko, krepšinyje gerų žaidėjų ant atsarginių suolo niekas nelaiko, nes tokį trenerį kaip mat išvytų. O dėl nuopelnų baletui, tai pakviesti choreografą iš užsienio kažkokių ypatingų sugebėjimų nereikia, tai pagaliau priklauso pagal užimamas pareigas. Bet faktas lieka faktu, kad per 2002m. pastatytas tik vienas "Acid city" ir tas festivalinis. Beje, o kodėl LNOBT nėra vyr.choreografo, o yra vien baleto funkcionieriai? Gal čia ir visos bėdos glūdi?

875. kitas profanas2002-11-13 11:44
16) patikslinimui: jei kolega nurodys ta V. Europos universiteta, kurio Teatro studiju departamente yra rengiami, kaip specialistai, baleto kritikai - atsiimsiu savo zodzius, bet dar neteko tokiu girdeti. Lygiai ta pati galiu pasakyti ir apie baleto sokejus: kartoju, aukstojo baleto sokejams nera - juos nuo mazdaug 10 iki mazdaug 18 metu paprastai rengia baleto mokyklos, kurios neturi aukstosios statuso. Buna aukstasis tiems, kurie nori tapti pedagogais, sokio mokytojais ir pan. Jei tamsta kalbate apie universalesnius sokejus, ne tuos, kurie nuo 10 metu mokosi klasikinio baleto, - tuomet taip, beveik kiekvienoje salyje yra aukstosios, kuriose vienaip ar kitaip rengiami sokio profesionalai, tie, kurie sokt sugalvoja truputi veliau. Taciau retas ju priimamas i baleto trupes, ypac i nacionalines baleto trupes. zinot, kolega, reikia, apie ka sneki.

876. Perspėjimas2002-11-13 11:51
Oi, uždarys Sedunova "7MD" po tokios kritikos, oi, uždarys. Kultūros ministerijoje gi sėdi buvęs prastas teatro direktorius.Darykit išvadas.

877. profanui2002-11-13 12:49
Yra Lietuvoje baleto kritikų ir su aukštuoju. Tik atsiliepimus reikia derinti su gerb. Vadove. O jei ne, seka žaibiška reakcija spaudoje į kritiką, kaip ir šiuo H. Šabasevičiaus (ačiū jam) atveju, kai žmogus pagaliau išdrįso atvirai pasakyti, kad karalius nuogas. Tuomet naudojamas platus "nu-nu" priemonių arsenalas: nuo retorinio klausimo per kurias duris į spektaklį kritikuotojas bus patekęs, iki garbės gynimo teisme. Gal todėl ir redakcijos vengia straipsnių apie baletą. Juk vyrauja nuostata: "arba gerai arba nieko". Tai kas norės rašyti.

879. 18)-tam2002-11-13 14:13
Ieskoti kur nors baletologijos studiju tas pats, kaip ieskoti skulpturologijos ar apsakymologijos. Yra universitetines (pogimnazijines aukstosios) sokio studijos, kuriose, priklausomai nuo konkretaus universiteto, uzsiimama ne sokimu, bet sokio istorija, teorija, kritika-komunikavimu, vadyba, t.t. Niekas V. Europoje nelaukia is kiekvieno magistro buti visu sokiu ir kiekvienos sokio studiju srities asu, zmones patys issirenka savo specializacijas ir veiklos sritis.

1022. @2002-11-29 11:28

4000. b2004-11-24 16:45
b

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 79 iš 79 
6:16:37 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba