SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-07-14 nr. 717

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Užburtų garsų dešimtmetis7

Savaitė 
• Prasideda Druskininkų teatro festivalis1
• Indijos klasikinis šokis Vilniuje
• Oskaro Koršunovo teatrui antrą kartą suteiktas Vilniaus miesto teatro vardas

Muzika 
• Apie jaunystę, meilę, dvikovą ir vasarą1
• Palangoje "Ramios, malonios vasaros naktys…"
• KONCERTAI

Dailė 
• Jeanette Winterson
Šviesos taškai
• Gita Strikytė
Neminėk Lietuvos vardo be reikalo!
2
• PARODOS1

Literatūra 
• Iš muziejaus į knygynus
 Juodų avių ganymai po "Baltas lankas"
• VAKARAI

Teatras 
• Tiesioginis teatras
• Valdas Pranulis (1965–2006)5
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Skirmantas Valiulis
Still Alive
• Suteršta 1956-ųjų atmintis
• Inteligentai turi būti nepriklausomi3
• Pakartojimai
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Literatūra

Juodų avių ganymai po "Baltas lankas"

nauji leidiniai

[skaityti komentarus]

iliustracija

Baltos lankos: tekstai ir interpretacijos, 21/22. Vilnius, "Baltos lankos", 2006, 368 p.

Išleidusios pirmuosius dvidešimt numerių, "Baltos lankos" tartum stabtelėjo, susimąstė ir apžvelgė nueitą kelią, dvidešimtame numeryje pateikdamos žurnalo bibliografiją nuo 1991 metų. Išties paskelbta nei daug, nei mažai: devyniolika sudarytojo žodžių, šimtas penkiasdešimt du straipsniai ir esė, pluoštelis poezijos, viena dešimtis archyvinių medžiagų, aštuonios žodynui priskiriamos publikacijos, trys seminarų tekstai, dešimtys pokalbių, knygų recenzijų, apžvalgų.

Taip pasiekusios bene tris šimtus pozicijų, "Baltos lankos" toliau publikuoja tekstus ir interpretacijas. Naujasis dvigubas 21/22 numeris skiriamas žymiajam prancūzų filosofui Gilles’iui Deleuze’ui su pagarba ir godone, siūlant ir mums pamąstyti, kaip rašė sudarytojo žodyje Arūnas Sverdiolas, apie jį "ar kartu su juo" kaip "daug kas daug kur".

Leidinio autorių būrys itin gausus ir įvairus, kaip ir leidinyje gvildenamo garsiojo postmodernaus mąstymo atstovo ir grindėjo akiratis bei veikla. Filosofija ir literatūra, teatras ir kinas susilaukė kitokio – delioziškojo dėmesio. Jis kūrė "istoriją", pasak kino filosofiją tyrinėjančio Nerijaus Milerio, "kurios niekada nebuvo", taip kinui, filosofų kritikuojamam ar tiesiog nepastebimam masių menui, suteikdamas filosofinių tyrinėjimų statusą.

Nekūręs teatro filosofijos, nerašęs apie teatrą, Gilles Deleuze’as yra mielai cituojamas daugumos šiuolaikinių pasaulio režisierių, plačiai vartojami jo sukurti terminai ir, kaip pabrėžia teatrologė Rasa Vasinauskaitė, "be Deleuze’o neįsivaizduojama ir šiandieninė teatro kritika". Filosofų diskusija – Arūnas Sverdiolas, Nijolė Keršytė, Nerija Putinaitė, Mintautas Gutauskas, Danutė Bacevičiūtė, Arūnas Mickevičius, Kristupas Sabolius, Audronė Žukauskaitė – skleidžia delioziškąjį mintijimą aspektų, pjūvių, kontekstų, požiūrių įvairove.

Tartum pratęsiant paskaitų ciklą, šį pavasarį skaitytą Vilniaus universitete, spausdinama Amerikoje gyvenančio žinomo fenomenologo Algio Mickūno dabartinės prancūzų komunikacijos interpretacija "Kitas diskursas", paliečianti ir Oidipo kritiką remiantis Deleuze’o ir Felixo Guattari darbais: "Anot jų, kūno geismas neturi objekto; greičiau jis suteiktas visoms terpėms, impulsams bei tėkmėms ir yra iš esmės klajokliškas. Mes visada mylimės su pasauliu. Erotiškumas pripildo viską – tai, kaip technokratas sutepa alyva mechanizmus, tai, kaip teisėjas taria nuosprendį, tai, kaip įmonė išsunkia darbuotoją." (p. 355)

Aktualus ir prievartos apmąstymas vaizdinėse reprezentacijose. Pranešimą šia tema Vilniuje skaitė ir šiame numeryje spausdina Europos humanitarinio universiteto Minske dėstytoja Almira Ousmanova, įvardindama tai kaip pražūtingą žvilgsnį, nes, kaip rašė Walteris Benjaminas, "kiekvienas įstatymas yra pagrįstas prievarta, bet kuriame sandoryje slypi jos nuojauta".

Dvidešimtame numeryje Saulius Žukas retoriškai klausė: "Ar tikėti lietuvių literatūra: postkolonijinis požiūris", šiam leidiniui galėtume iškelti kitą klausimą: "Ar tikėti tuo, kas rašoma apie Gilles’į Deleuze’ą, ar tiesiog reikia mėginti jį suprasti?" Ar tik "papasakoti pasaką, lyg iš niekur perimant neįprastą ir savaime nesuprantamą žodyną ir gramatiką, daugybę mįslingų, nors ir ganėtinai aktyvių daromų prielaidų. Išjungus vieną kitą prasmės saugiklį", kaip tai ramiai ir įžvalgiai plėtoja A. Sverdiolas, suteikdamas, anot jo paties, "nemoksliškam ir neprestižiniam" žurnalui "Baltos lankos" ypatingą, delioziškąjį skambesį.

Leidinyje pateikiama viena įdomesnių šių dienų filosofinių diskusijų, besiremianti programiniu Gilles’io Deleuze’o straipsniu "Platonas ir simuliakras". Čia siekiamybė "išsaugoti, įamžinti nustatytą reprezentacijų, modelių bei kopijų tvarką", kartu tęsiant F. Nietsche’s tradiciją, besireiškiančią "nuvertimu platonizmo", kaip paties nekalčiausio iš visų išmonių, yra tokia pat moderni kaip visa šio "Baltų lankų" žurnalo medžiaga.

Rita Repšienė

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 86 iš 86 
6:06:31 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba