SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-05-14 nr. 614

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Rasa Vasinauskaitė
Keli transgresijos žingsniai
8

Muzika 
• Europos Sąjungos plėtrą įamžina menininkai2
• Helmutas Šabasevičius
Vertinga choreografijos istorijos pamoka
• Vita Mozūraitė
Šiuolaikinio šokio festivalis
1
• Džiazas yra ir gerai parašyta knyga8
 Baroko muzika "Sugrįžimuose"1
• Tūba paukščių čiulbesy4
• KONCERTAI

Dailė 
• Agnė Narušytė
Ko laukia XIX a. Italija?
3
• Laima Kreivytė
Šiaurės maršrutai: Helsinkis
1
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• "Afekto vaizdai": mylėk, pasitikėk ir palik
• Utopijų forumas
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Irma Šimanskytė
Oberhauzeno jubiliejinis
1
• Živilė Pipinytė
Pasmerktoji Troja
1
• Atrastos knygos3
• Režisieriaus Jono Marcinkevičiaus atminimo vakaras1
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Anonsai 
• Lietuvos Respublikos Kultūros ir sporto rėmimo fondas skelbia
• Lietuvos Respublikos kultūros ministerija priima paraiškas

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Muzika

Baroko muzika "Sugrįžimuose"

kronika

[skaityti komentarus]

Gegužės 2 d. į festivalio "Sugrįžimai" koncertą Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje gausiai rinkosi klausytojai, norintys pasiklausyti Lietuvoje retai girdimos ankstyvojo baroko muzikos, atliekamos prof. Giedrės Lukšaitės-Mrazkovos (klavesinas, Čekija) ir Vilmos Pigagaitės (sopranas, Vokietija). Menininkės pasiūlė klausytojams ištisą muzikinę kelionę po XVII a. pradžios vokiečių, anglų, italų, ir čekų kultūrinius lobynus – skambėjo J. Frobergero, C. Monteverdi, D. Buxtehude’s, H. Purcellio, J.A. Stepano ir C. Carissimi vokaliniai bei instrumentiniai kūriniai.

Atlikdamos C. Monteverdi motetus, abi muzikės tarsi rungtyniavo viena su kita: vienai jų pasiūlius netikėtą kadenciją, kita ją tuoj pat perimdavo ir savaip papildydavo. Taip jų atliekama muzika įgavo ypatingo gyvumo. G. Lukšaitė-Mrazkova, interpretuodama D. Buxtehude‘s Preliudą ir fugą g-moll, įrodė savo nepaprastą meninę brandą. Drąsūs artikuliaciniai ir dinaminiai kontrastai suteikė kūriniui išskirtinio barokinio spindesio. Trys H. Purcellio kūriniai menininkių buvo pateikti kaip ciklas, kurį sujungė ne tik bendra amžinybės tema, bet ir panašios kompozicinės priemonės. Už G. Lukšaitės energingą ir virtuozišką J.A. Stepano sonatos D-dur atlikimą publika atsidėkojo audringais plojimais.

Koncerto pabaigoje skambėjo C. Carissimi motetas balsui solo "O quam pulchra" – himnas mergelei Marijai, reikalaujantis ne tik idealios vokalinės technikos ir stiliaus supratimo, bet ir ypatingo ansamblinio susiklausymo. Skaidrus, lankstus ir šviesus V. Pigagaitės balsas užpildė visus bažnyčios skliautus, suteikdamas klausytojams didelį muzikinį pasitenkinimą.

Dvi puikios senosios muzikos specialistės, kartu koncertuojančios jau ketverius metus, ne tik įrodė įvaldžiusios ankstyvajam barokui būtiną tobulą techniką, bet ir pateikė puikią ir gyvą muzikos interpretaciją, sulaukusią ypatingo publikos dėmesio ir energingų ovacijų.

V. V.

 

Skaitytojų vertinimai


3994. Aurimas lasas :-( 2004-11-22 09:06
Nesamonė.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 83 iš 83 
5:59:15 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba