SEPTYNIOS MENO DIENOS

2004-09-10 nr. 627

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Vika Ryžovaitė
Gyvenimas yra gražus
59

Muzika 
• Vida Petrašiūnienė
Monteverdi choras Lietuvoje
2
 Sigitas Šilinskas
Karšta vasaros gitara
28
• Suaugusiųjų švietimo baruose
• Muzikiniai trečiadieniai Stasio Vainiūno namuose
• Igorio Zaripovo stažuotė Paryžiuje
• Claude’as Ballifas (1924–2004)
• KONCERTAI5

Dailė 
• Kūrybingumas = energijos judėjimas8
• Virginija Vitkienė
Baltoji jungtis
3
• Laima Kreivytė
Miesto laikas
• PARODOS

Literatūra 
• Išėjo su kompasu5
• Atviras laiškas15
• VAKARAI

Teatras 
• Kristupas Sabolius
Naujoji sirenų realybė
5
• 40-asis Jaunimo teatro sezonas
• SPEKTAKLIAI6

Kinas 
• Dviračių sportas primena animaciją
• Artėja krokodilo ašarų metas2
• Europos paveldo dienų premjeros "Skalvijoje"
• Antrasis "Tindirindis"
• Vilniuje mokysis animatoriai2
• "Skalvijoje" – susitikimas su garsiu lenkų animatoriumi Jerzy Kucia
• Savaitės filmai3
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Renata Šukaitytė
Elektroninės patirtys Taline
9

Anonsai 
• Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokykla kviečia15
• Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras kviečia vyrus11

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Muzika

Karšta vasaros gitara

Gitaros muzikos koncertai "Kristupo vasaros festivalyje"

Sigitas Šilinskas

[skaityti komentarus]

iliustracija
Shin-Ichi Fukuda
R. Danisevičiaus nuotr.

Mane, kaip ir daugelį muzikos mylėtojų, liepą ir rugpjūtį buvusių sostinėje, žavi ilgamečio Vilniaus kvarteto altisto, Šv. Kristoforo kamerinio orkestro meno vadovo ir dirigento profesoriaus Donato Katkaus entuziazmas ir išradingumas kasmet Vilniuje organizuojant "Kristupo vasaros festivalį". Šiemetinis, jau dešimtasis festivalis buvo skirtas Europos Sąjungai. Įdomios muzikos ir meno šventės programą sudarė vargonų, fortepijono, kamerinės, džiazo, bažnytinės, avangardinės-eksperimentinės muzikos koncertų ciklai ir net šiuolaikinės operos spektaklis. Aptarsiu gitaros muzikos ciklą "Karšta vasaros gitara".

Tai buvo klasikinės ir flamenko gitaros minifestivalis, vykęs rugpjūčio 2–10 d. Programoje buvo numatyti penki koncertai, tačiau klausytojų antplūdis privertė organizatorius surengti dar ir papildomą koncertą. Šv. Kotrynos bažnyčioje (remontuojamoje!) pasirodė aštuoni gitaristai iš Estijos, Ispanijos, Japonijos, Pietų Korėjos, Vokietijos ir Lietuvos. Ciklą globojo jau keliuose festivaliuose Vilniuje skambinęs gitaros profesorius Reinbertas Eversas iš Miunsterio (Vokietija). Apmaudu tik, kad prieš koncertus jo sakytos įžanginės kalbos (beje, nelabai informatyvios) skambėjo angliškai, nors dauguma klausytojų buvo lietuviai. Negalime pamiršti, kad tokio pobūdžio koncertai atlieka ir švietėjišką misiją, tad vertėtų juos deramai ir pristatyti, juolab kad jau ir Lietuvoje išsiugdėme gitaros specialistų.

Kokios muzikos klausėsi vilniečiai ir visa Šv. Kotrynos bažnyčios daugiatautė publika?

Atidarymo koncertą pradėjo pats ciklo globėjas – Reinbertas Eversas, skambinęs nauja japoniška gitara. Gitaros skambesys nesužavėjo (beje, gitarą pagaminęs meistras savo kūrinį įvertino 6000 JAV dolerių!). Žinoma, tikrą verdiktą galima paskelbti tik išklausius keletą tuo pačiu instrumentu skambinančių gitaristų, kai gera patalpos akustika ir nenaudojami mikrofonai. Atlikėjas turėjo pavydėtinai gerą pedagogą – Vienos profesorių Karlą Scheitą. Gera mokykla buvo justi iš puikiai parinktos, festivaliui tinkamos koncerto programos. Pirmąją jos dalį sudarė du stambūs J.S. Bacho kūriniai – Preliudas, Fuga ir Allegro Es-dur (gitaristai kūrinį atlieka transponuotą į D-dur), BWV 998, ir garsiosios Čakonos iš Antrosios partitos d-moll smuikui solo, BWV 1004, transkripcija, atskirti modernia pjese. Antroji dalis – visų gitaristų programų "perliukai". Tai ispanų muzika: vihuelisto L. de Narvaezo (XVI a.), F. Soro (XIX a.), M. de Fallos, Ch. Turinos, I. Albénizo kūriniai. Gana trumpa programa buvo papildyta brazilo H. Villa-Loboso populiariais kūriniais gitarai – Preliudu Nr. 1 ir Etiudu Nr. 11. Profesorius programą atliko gan atsainiai. Gal jis manė, kad lietuviams tiks ir toks atlikimas? Negitaristams ir nemuzikams gal ir darė įspūdį arogantiška vokiečio laikysena, bet jos nepateisino nepakankamas interpretacinio meistriškumo lygis. (Detalizuoti Globėjo skambinimą nėra prasmės, nes jis nesupras lietuvio minčių, o paslaugūs ar pataikaujantys vertėjai tiksliai neišvers.) Ponui R. Eversui, dar ne kartą atvyksiančiam į Vilnių, siūlyčiau paprastą ir, manau, veiksmingą reabilitacijos būdą – rimtai pasiruošti ir surengti rečitalį kurioje nors Vilniaus kamerinių salių, groti be jokių mikrofonų, tikru gitarą ir gitaristą reprezentuojančiu garsu. Be abejo, koncertas turėtų būti nemokamas.

Antras koncertas. Ant pakylos – tolimosios Japonijos pasiuntinys Shin-Ichi Fukuda. Kaip ir reikėjo tikėtis, jis gerai atliko japonų muziką (nors gražus, bet silpnokas gitaros garsas buvo stiprinamas, kartu jį gadinant). Skambėjo daug kartų girdėtos, ir lietuvių atliekamos Y. Yokko Variacijos japonų dainos "Sakura" tema. Pirmąkart išgirdome žymaus japonų kompozitoriaus Toru Takemitsu kūrinį gitarai "Folijos" ir to paties autoriaus dviejų dainų aranžuotes. Gitaristas atliko ir tris dalis iš J.S. Bacho Šeštosios siuitos violončelei solo. Abejoju, ar atlikėjui reikėjo daryti savo transkripcijas, kai pasaulyje esama geriau atliktų siuitų transkripcijų. Kategoriškai vertinti galėčiau tik dar kartą išklausęs pjesių atlikimą kamerinėje aplinkoje ir įvertinęs, kaip transkripcijos autoriui ir atlikėjui pavyko išryškinti paslėptą polifoniją, kurią perteikti gitara turi nepalyginamai didesnes galimybes nei violončelė. Mikrofoninis garsas kenkė minėtų kūrinių atlikimui ir visiškai netiko kubiečio Leo Brouwerio muzikai, o ypač ispano Ch. Turinos "Seviljanai". Šiai muzikai reikia stipraus, tampraus, o ne elektronikos sukurto garso (aistra negali būti vangi, flegmatiška!). Ponui japonui rekomenduočiau ateityje ispanų muzikos taip negroti. Negrojantiems klasikine gitara mikrofoninio (studijiniams įrašams naudojamo) ir tikro gitaros bei gitaristo bendros sąveikos sukurto garso skirtumą galima paaiškinti suprantama analogija. Apžiojusi mikrofoną taip "dainuoja" neturinti gražaus, stipraus, gerai suformuoto balso estrados ar popmuzikos "žvaigždė" (dažniau ji įtaigiai šnabžda dainelės tekstą, o publikai įsiteikti tenka dar ir pakraipyti kai kurias kūno dalis, pasitelkti pirotechniką etc.). Tikras dainininkas ar dainininkė savo balsu užpildo ir tūkstančio vietų teatrus ar koncertų sales.

Trečias koncertas. Vakaro programa – itin rimta, skirta tikriems melomanams, tačiau netinkama tokios akustikos patalpai. Mišri ir įvairialypė publika negalėjo tinkamai įvertinti atlikėjo drąsos imtis tokios programos, o ne paprastų, pasisekimą garantuojančių gitaros muzikos hitų. Tas drąsuolis – gitaristas Heiki Maetlikas iš kaimyninės Estijos, mums pažįstamas iš gausių įrašų Lietuvos radijo fonduose. Be studijų Taline ir Maskvoje, jis tobulinosi anglo, italo ir ispano vadovaujamuose kursuose. Vilniuje gitaristas skambino dvi Maxo Regerio siuitas, d-moll ir A-dur, paties atlikėjo aranžuotas gitarai. Tai buvo, pirma, mums netikėtas autorius (mes įpratę klausytis jo kūrinių vargonams), o antra – esto kuklumo parodymas, juk japonas savo atliktą darbą pavadino transkripcija (muzikams nereikia aiškinti aranžuotės ir transkripcijos skirtumų). Be to, skambėjo dvi J.S. Bacho siuitos violončelei solo (Nr. 1, G-dur, BWV 1007, ir Nr. 4, Es-dur, BWV 1010). Klausydamas šių siuitų skambesio, H. Maetliko atlikimą ne kartą lyginau su Vilniuje girdėtomis violončelistų M. Rostropovičiaus ir D. Šafrano interpretacijomis bei su legendinio kataloniečio Pablo Casalso įrašais. Išvada: nuostabus, nors ir kamerinis, tas muzikos instrumentas, vardu gitara. Suteikime jam galimybę skambėti geros akustikos kamerinėse salėse ir išgirsime mažą orkestrą.

iliustracija
Iš koncerto Šv. Kotrynos bažnyčioje

Ketvirtas koncertas. Gitaristas Pepe Justicia ir ispanų flamenko muzika. Kai apie šį koncertą, atlikėją ir jo atliekamą flamenko muzikos variantą diskutavome su prof. D. Katkumi, mudviejų nuomonės smarkiai išsiskyrė. Tikiuosi, kad grįžęs iš Ispanijos profesorius sutiks su mano vertinimu. Tokio lygio flamenko gitaristų, gerai mokančių pritarti flamenko šokėjams ir dainininkams, yra kiekviename mieste, o gal ir miestelyje. Tačiau gitaristų-solistų, sugebančių "daryti muziką", yra nedaug. Man pritarti ar nepritarti gali tik tie, kurie buvo ir šiame koncerte, ir Kauno ar Vilniaus filharmonijos salėse, kai ten koncertavo flamenko gitaristai-solistai Manuelis Cano, Pedro Soleras, Juanas Servantesas, kai garsiajai šokėjai Queti Clavijo akompanavo gitaristas Antonio Garcia Alonso. Pas mus pasirodė ir pagarsėjusios šokėjos Sonia Amelio bei Pilar Rioja, bet jų gitaristai buvo žemesnio lygio. Beje, nemanau, kad "Kristupo vasaros festivalyje" koncertavusio svečio pavardė "Justicia" yra tikra. Dauguma flamenko atlikėjų slepia savo tikrąją pavardę. Taip elgėsi ir 1947 m. gimęs Francisco Sanchezas Gomezas. Jis vienas, taip pat su broliu ir kitais gitaristais 1965–1972 m. įrašė daug flamenko melodijų, kiek vėliau nukrypo į amerikietišką muziką ir grojo hitus su džiazo ir popmuzikos gitaristais bei kitokiais atlikėjais. F.S. Gomezo beveik niekas nežino, o Paco de Lucią – beveik visi, nors tai – tas pats asmuo. Todėl ir suabejojau ketvirto koncerto atlikėjo pavardės tikrumu. Bet tikra tai, kad jo atlikta muzika (dėl atlikėjo muzikinio ir techninio primityvumo man jau po 20 minučių tapusi neįdomi) publikai taip patiko, kad jis buvo paprašytas koncertą pakartoti ir kitą vakarą. Esu įsitikinęs, kad tokie koncertai daro žalingą įtaką. Vienas mano buvusių mokinių po koncerto savo apgailestavimą išreiškė maždaug taip: kam vargti įsisavinant klasikinę gitarą, jei išmokus keliolika ar keliasdešimt gitaros štrichų, galima sulaukti tokios sėkmės?

Penktas koncertas. Tai tikrai festivalinis vakaras. Jis man priminė ne tik dvidešimt dienų trukusį 1976-ųjų festivalį Trakuose, bet ir dešimtį gitaros festivalių ir seminarų Vengrijoje, Lenkijoje, Ukrainoje, Kryme, Maskvoje. Jų metu koncertai vykdavo kiekvieną dieną ir vakarą, juose skambindavo po porą ar keletą gitaristų. Koncertai užsitęsdavo iki vėlumos, po jų – bendravimas, diskusijos... Gitaros ciklo "Karšta vasaros gitara" baigiamajame koncerte pasirodė jaunieji Lietuvos gitaristai Saulius Lipčius (g. 1984 m., studijuoja J. Kurausko klasėje) ir Valdemaras Mikuckis (g. 1975 m., baigė J. Kurausko klasę), viešnia iš Estijos Jelena Osipova (g. 1981, H. Maetliko studentė) ir svečias iš Pietų Korėjos Sung-Jim Kimas (g. 1976 m., nuo 1995-ųjų – R. Everso studentas, studijuoja Vokietijoje).

Jau seniai seku abiejų lietuvių muzikinį tobulėjimą. Manau, kad pastaruoju metu spartesnę pažangą daro jaunasis S. Lipčius, o V. Mikuckis savo skambinimo techniškai netobulina, nors repertuarą ir papildo naujais įdomiais kūriniais. S. Lipčius koncertą pradėjo populiariuoju H. Villa-Loboso Preliudu Nr. 1 ir L. Brouwerio "Juoduoju dekameronu", stambiu trijų dalių kūriniu. Kūrinių interpretacija atskleidė, kad jaunasis gitaristas dar turi nemenkų muzikinių ir techninių problemų, be to, reikia stiprinti garsą (pirštais ir smegenimis, o ne elektronika). Koncertui S. Lipčius parengė ir premjerą – naują J. Juozapaičio penkių minučių trukmės pjesę gitarai "Segonata", o savo pasirodymą užbaigė dviem moderniomis pjesėmis ir F. Tarregos polka "Rosita". Greta daug kartų girdėtų kūrinių (I. Albenizo "Asturias", F. Tarregos "Gran Jota", N. Koškino Valso), V. Mikucis klausytojams paruošė naujieną – Karlo Domenikonio siuitą "Koyunbaba" (dramatiško turinio, 15 minučių trukmės). Prisipažinsiu, man būtų gaila gitaros, nes kūrinio atlikimui reikia perderinti net penkias iš šešių stygų, o tokia skordatūra kenkia instrumento sveikatai (nebent turėtum dar vieną gitarą ir gitarnešį).

Savo nedidelę programą tvarkingai atliko studentė iš Talino. J. Osipova paskambino 1936 m. žuvusio ispano Antonio Chose Sonatą (ją esu girdėjęs tik per prancūzų muzikinį kanalą "Mezzo") ir itališką Noktiurną. Pastarąjį sukūrė vienas žymiausių XIX a. vidurio gitaros virtuozų M.A. Zani de Ferranti. Estų gitaristei belieka palinkėti sėkmingai užbaigti studijas ir tobulinti savo grojimą. Koncertą užbaigė ciklo globėjo R. Everso studentas Sung-Jim Kimas. Gitaristas pasirinko ganėtinai stambius kūrinius – Julianui Breamui dedikuotą B. Britteno "Nocturnal", op. 70, ir N. Koškino siuitą "Princo žaislai". Abu kūriniai atlikėjui aiškiai buvo per sunkūs, tad daugiau nėra ką ir komentuoti.

Mažasis "Kristupo vasaros" gitaros festivalis baigėsi. Daug kas pavyko, daug ką galima ir reikėtų tobulinti. Tikėkimės, kad taip ir bus.

O po šiųmečio "Karštos vasaros gitaros" koncertų ciklo mes, gitaristai, esam be galo dėkingi profesoriui Donatui Katkui už jo inicijuotus ir įgyvendintus festivalius, kuriuose atsirado vietos ir klasikinei gitarai.

 

Skaitytojų vertinimai


3807. Gitaristas :-( 2004-09-15 11:05
Tokius nieko nenutuokiancius ligonius, kurie tik megina pavaizduoti savo erudicija, nors is tikro pavaizduoja savo apgailetinai siaura supratima, reiktu isvis atriboti nuo tokiu geru koncertu, kaip pastarojo ispeikti. As jau nekalbu apie kritikos rasyma . Turbut nereikia prisiminti, kaip pats ponas Silinskas (beje jokiu rimtu muzikiniu mokslu taip ir nebaiges), ne karta senesniais laikais megino kazka irasyti su Vilniaus kvartetu bet taip nieko kokybisko ir nepavyko. O nepavyko ne del to kad buvo kaltas mikrofonas, garso stiprumas ar interpretacijos lygis, o paprasciausiai del to, kad p. didysis kritikas nesugebedavo sugroti RITMISKAI. Absoliutus ritmo nejautimas turbut priversdavo net pati Vilniaus kvarteta galvoti ne apie muzika, o apie tai kaip cia uztaikius natas kartu su minetuoju kritiku. Ir toks "muzikantas" gali kazka kalbeti apie tokiu pasauliniu zvaigzdziu kaip Shin-Ichi Fukuda, ar tokiu beviltisku nuoboduliu kaip Heiki Maetlikas interpretaciju vertinima? Geda man uz toki straipsni, kuris atspausdintas tokio rimto leidinio kaip 7 meno dienos, deja bet gali suformuoti nuomone apie puiku festivali (kur tik treciasis koncertas buvo zemiau kritikos ribu), nieko nezinanciam skaitytojui kaip apie visiska fiasko. Gaila tokiu zmoniu kaip Donatas Katkus ar Reinbertas Eversas, kurie idejo milziniska nuosirdu darba (p.Silinskas net isivaizduoti nesugebetu ka tai reiskia suorganizuoti toki festivali), o oficiali kritiku nuomone sklinda is zmogaus, pacio niekada nebuvusio ir niekada nebusiancio rimtu muziknatu lupu...

3811. stepe2004-09-15 17:35
Tam kad parasytum profesionalia recenzija, kazin ar privaloma buti "rimtu muzikantu". Speju, kad ne tik Lietuvoje, bet ir apskritai pasaulyje vos vienetai kritiku, kurie yra ar buvo puikus koncertuojantys muzikantai. Taciau siaip sios "recenzijos" stilius mane sokiravo. Kaip galima taip atsainiai sukritikuoti ir vietoj argumentu pareiksti: "Detalizuoti Globėjo skambinimą nėra prasmės, nes jis nesupras lietuvio minčių, o paslaugūs ar pataikaujantys vertėjai tiksliai neišvers"?????

3813. S.2004-09-15 17:45
"Tikras dainininkas ar dainininkė savo balsu užpildo ir tūkstančio vietų teatrus ar koncertų sales"
Čia tai geras vertinimas: kas sugeba garsiau - tas geresnis; kas nemoka garsiai - tas "netikras" dainininkas/-ė :-)

3814. Gitaristas2004-09-15 19:02
Stepe, na as neturejau omeny kad geras kritikas privalo buti puikiu solistu. Bet orientuotis muzikoje turetu. Man isvis nesuprantama kaip zmogus net neturintis ritmo pojucio gali kazka sakyti apie kito muzikanto interpretacija? Ypac kai sita nuomone absoliuciai nesutampa su visu kitu tikrai gerbiamu muzikantu nuomone, kuria man tekdavo isgirsti po kiekvieno koncerto. Istrigo pokalbis su Donatu Katkum. Jis pasakojo, kad prie jo priejo p.Silinskas po Justicia koncerto, ir tokiu pat paniekinamu tonu (kaip ir parasytas visas sitas straipsnis) pareiske : "tokiu flamenko gitaristu kiekvienam ispanijos kaime pilna"... O Katkus nusisypsojes paklause "O ar pats buvote Ispanijoj? Matet?". Vietoj atsakymo tebuvo sumurmuliuota "as turiu daugiau nei desimt vieno flamenko gitaristo kompaktiniu ploksteliu". Atvirai, man labiausiai gaila vieno - nesuprantanciu klausytoju neadekvacios nuomones suformavimo bei koncertavusiu uzsienio gitaristu poziurio perskaicius tokius nepagristai arogantiskus bei paniekinamus atsiliepimus po puikiu koncertu... Provincija. Nesunku tai suprasti ir pabendravus su pacius p. Silinsku. S. O del garso stiprumo, tai nera visiskai is pirsto lauztas pastebejimas. Ne esme tame kas garsiau groja ar dainuoja, bet jei dainininkas turi balsa, jo balsas uzpildo didziules sales. Jei gitaristas groja jega, raumenim, isitempes, susikaustes, be mokyklos, jo grojima vos bus imanoma girdeti pirmose eilese, bet jei gitaristas zino kaip priversti instrumenta skambeti, jis uzpildys visa didele sale. Ir deja bet su igarsinimu to ivertinti neiseina, nors buna kad per mikrofona grojantys muzikantai salia atrodo panasus, o ileidus juos i rimta sale, skiriasi kaip diena ir naktis. Tai tikrai labai rimtas kriterijus, bet ne siuo atveju. Isvis nesuvokiu kaip kritikas gali kalbeti apie gitaros geruma ar bloguma (ka jis daro apie Everso gitara, apie kuria teko girdeti puikiausiu atsiliepimu is zmoniu puikiai suprantanciu instrumentu specifika) kai jis girdi tik per garso koloneles skleidziama garsa? Cia juk tas pats kaip klausant CD irasa su uzdetu reverbu aiskinti apie irasu studijos akustika!

3816. stepe2004-09-15 23:02
Gitariste, Jusu komentarai mane labai sudomino. Gal galetumet parasyt man (adresa rasit su pele uzejes ant vardo) arba nurodyti savo el.pasto adresa? Aciu

3817. NeGitaristas2004-09-15 23:10
Geri Gitaristo pastebejimai... Kritikai...Kas jie?Ka jie kritikuoja? ZMonem nereikia vieno zmogelio nevisada teisingos nuomones, jie girdi patys

3818. Gitaristas2004-09-16 00:04
stepe, prasau atleist, bet as pasinaudosiu galimybe likti anonimu.. NeGitaristas, na negaleciau visiskai sutikti su pastebejimu kad zmones girdi patys. Lietuvoje liaudis dar labai provinciska, ypac gitaros klausytojai. Juos galima suzaveti vienu blizganciu saldainiu, nes jie nesugeba suvirskinti gero duonos kepalo. Kitaip tariant tokia begale prastu koncertu vyksta pas mus, ir ivairiems vidutiniokams uztenka koki pasaza sugroti labai greitai (nesvarbu kad nesvariai, neritmiskai, nelogiskai) ir publika alpsta. Mes bandom, auginam Lietuvoje klausytoja issprususi, kuris atvaziavus kokiam nors prastam ispanui neklyks po koncerto kaip visa tai buvo nepakartojama (vien del to kad tai ispanas - kaip gi kitaip, ispanai negali blogai groti gitara), o mokes atskirti kokybe pagal rezultata. Kritikai taip pat turetu ne kritikuoti isryskinant TIK viska kas buvo blogai, o sviesti publika, mokyti jai klausyti ir atskirti gera nuo blogo. Ir butent tai yra dar vienas sito straipsnio slykstus niuansas - skaitytojas tiesiog nuteikiamas pries gitara. Bent man susidare toks ispudis. Viskas piesiama tokiom juodom spalvom, kaip viskas baisu ir negerai, kad as asmeniskai budamas paprastas zmogelis ir paskaites "ala rimto kritiko aukstas frazes", nebenoreciau eiti i gitaros koncerta, nes bijociau pamatyt korejieti, kuriam viska ka jis grojo buvo per sunku, ispana, kuris vos kelis akordus ismokes barskina gitara, ar vokieti su arogantiska laikysena..

3825. ordinas2004-09-17 08:38
Siūlau gerb. Šilinskui už pirmą sakinį duoti kokį Gedimino ordiną.:)))

3834. NeGitaristas2004-09-17 21:20
Gitaristui, Cia as sutinku. Zinoma tokie straipsneliai gali stipriai pakenkti zmogeliams, kurie klauso kitu nuomoniu. Sakydamas, kad jie girdi patys, turejau omeny profesionaluji klausytoja, nesvarbu ar tai gitaristas ar birbynininkas ar trombonistas.Muzikantas (jei jis istikro muzikantas), ne tas kuris tik nori tokiu buti o kuris tokiu gime, gali tik nekaltai isklausyti tokios nuomones (jei ji netikra, pats koncerte nebuvau, nezinau))ir tureti savo pozicija. Manu, kad tai yra visu musu problema(Gal ne tik Lietuviu), kad nesugebam buti savimi. Kazkieno autoritetas mums svarbesnis uz nuosava nuomone.

3835. sigitas2004-09-18 05:52
AUTORIAUS PADĖKA. Dėkoju visiems, perskaičiusiems rugsėjo 10 dienos straipsnį "Karšta vasaros gitara". O ypač dėkingas neabejingiems gitaros likimui Lietuvoje ir parašiusiems "Skaitytojų vertinimus". Rašė GITARISTAS, NeGITARISTAS, STEPĖ ir net jumoristas (humoristas). Radau net 8 atsiliepimus tarp 3807 ir 3834 ( 8 tarp 28 atsiliepimų į visas savaitraščio publikacijas ). Gaila, kad dėl savaitraščio 7 MENO DIENOS puslapio apimties teko straipsnį net trečdaliu sutrumpinti. KVIEČIU VISUS PADISKUTUOTI visais gitaros, taip pat gitaros ir senosios muzikos muzikos interpretacijos klausimais, gal net tokiu klausimu: ar visi baigiusieji Muzikos Akademiją moka "daryti muziką"? Būkite sąžiningi, atviri, nesislapstykite už slapyvardžių. Dar kartą kviečiu diskutuoti ( galite rašyti ir tiesiogiai man /"atačmentus" trinsiu neskaitęs/ adresu: sigsilin@takas.lt ), nes GITARA yra svarbi mano gyvenimo dalis. Nesu abejingas gitaros likimui Lietuvoje, o amžius man leidžia būti laisvu vertintoju, neatsižvelgiant į muzikinės valdžios norus; aš nebūsiu kieno nors klapčiuku. Laukiu Jūsų laiškų. RAŠYKITE DRĄSIAI, NEBIJOKITE. AŠ NEPRIKLAUSAU JOKIAI MAFIJAI... Pagarbiai, Sigitas Šilinskas

3836. MAFIJA2004-09-18 10:23
Che che che, koks jis optimistas...:)

3837. Gitaristas2004-09-18 11:01
NeGitariste, zinoma kad tokie juodi straipsniai labiausiai veikia savo tvirtos nuomones neturinti pilieti. Bet nesutikciau kad neveikia ir profesionalo. Dabar isivaizduokit tokia situacija - nudienos Lietuvoje, jau pakankamai nuo senai, profesionaliu muzikantu tarpe klasikine gitara neturi vietos. Kaip pavyzdi galiu pamineti toki - domejausi destomom paskaitom Lietuvos Muzikos ir Teatro akademijoj. Ir tarkim yra tokia disciplina "Styginiu instrumentu istorija". Ir kas gi joje destoma? Ogi daugybe paskaitu skirta smuikui, nemaziau altui, violoncelei, demesio sulaukia ir kontrabosas su visais savo zymiais atlikejais ir raidos etapais. O apie gitara net neuzsimenama, nors gitara jau ilgus metus destoma akademijoje. Ir taip, kiek teko girdeti daugelyje paskaitu... Kitas pavyzdys - mes iki pat siu dienu neturejome rimto gitaros lygio, kuri tikrai nebutu geda parodyt uzsieniui ar kuris ant scenos leistu pamatyt grojima o ne krapstyma. Dabar sie dalykai keiciasi, ypac keliu labai mylinciu gitara zmoniu deka. Bet tarp profesionalu nuomone dar vis ta pati. Ir po tokio puikaus festivalio, kur tikrai musu gitaristai neiskrito is konteksto ir puikiai varzesi su kitu tautu puikiais gitaristais, vel tokiam skaitomam laikrastyje viska nupiesti blogom spalvom yra baisi klaida. Juk koks geras smuikininkas nebuves koncerte, paskaitys sita "oficialia" nuomone, ir pasakys "ai na ir toliau tas pats su tais gitaristais. Chalturina visi kas netingi". O paskaites straipsni, kur profesionaliai butu aptarta ir gerosios puses, tas nebuves muzikantas galbut susidometu, gal pagalvotu kad gitaros lygis kyla ir reiktu pasidometi, kai tuo tarpu save gitaros myletoju vadinantis Silinskas, tik atbaido toki klausytoja su savo baisiais ir arogantiskais sakiniais.. Taip kad manau leisti rasyti bet ka ir bet kaip yra zalinga praktika. Tikiuosi ponas Silinskas tai supras ir vietoj antireklamos, kitakart padarys bent minimalia reklama taip savo mylimai gitarai. O paciam Sigitui noreciau padekoti kad cia apsilanke. Tikiuosi visus atsiliepimus jis skaite ir nors truputi susimastys, kad galbut kazkieno zodziuose tikrai yra dalis tiesos. Juk jei nesame uzsispyre, mes visa gyvenima galime tobuleti. Gerb. Šilinkskai, jei tik butumete taip pat maloniai parases visa straipsni, o ne tik jo komentara.....

3839. stepe2004-09-18 12:32
Gitariste, Jusu tiesa daugiau nei ziauri... Telieka tik prisipazinti, kad tik dabar supratau, jog akademijoj destoma gitara ir gal netgi yra Gitaros katedra (?). Bet tiek laiko prasimokius nieko apie ja negirdejau... ar taip gali buti??? Akivaizdu, kad kaip ir paraset, problema egzistuoja net paciu muziku tarpe ar, dar siauriau, Muzikos akademijos kontekste. Gitara yra paribyje. Ir, kas keisciausia, ne todel, kad zmonems sitas instrumentas nepatiktu! Gal truksta elementarios propagandos (geraja prasme)? Jei studijuodama buciau bent girdejus apie gitaros klases koncertus, gitaristus dalyvaujancius konkursuose ir pan., turbut nebuciau dabar taip nustebusi, tarsi isgirdusi apie mano panoseje veikianti "slaptaji gitaristu ordina" ;)

3841. Gitaristas2004-09-18 18:23
stepe, butent apie tai as ir sneku. Ir tikrai pyktis apima kai daug zmoniu stengiasi, dirba, populiarina, kelia gitaros lygi, augina ziurovus, o save vadinantis "mylinciu gitara" p.Silinskas, tokiame laikrastyje viska perpiesia blogai ir koncertuose nebuvusiam zmogui suformuoja neigiama nuomone... O tokio dalyko kaip gitaros katedra nera - lygiai kaip ir nera smuiko katedros - yra visiems siems instrumentams bendra styginiu katedra. O kad nieko apie gitara negirdejot irgi nera labai nuostabu, nes dar visai neseniai gitaros lygis akademijoj buvo tikrai pakankamai zemas, dauguma ten "krapste" gitaras ir yra teke ne karta klausyti nusivylusiu egzaminatoriu replikas. Bet dabar gitaros destytojo J.Kurausko deka, lygis kyla dideliu greiciu, ir tai isties pastebima. Gitara jau itraukiama ir i styginiu isntrumentu katedros koncertus - kur iejimas nera mokamas ir tu koncertu gali ateiti pasiklausyti bet kas. Jie vyksta pirmuose rumuose, o prie paradinio iejimo visad pakabintos afisos. O ko truksta siam instrumentui, tai galbut taip pat ir elementarios propagandos, bet dar labiau truksta (ar bent jau iki siol truko) muzikantu, kurie galetu sudominti ne tik istikimiausius gitaros myletojus, bet ir rimtus muzikantus, irodydami kad sitas instrumentas nera krapstymo irankis, o pilnavertis muzikos nesejas. Bet dziugu viena - jau tikrai Lietuvoje atsiranda zmoniu, galinciu rodyti muzika per koncertus, i kuriuos negeda pakviesti ir rimtus klausytojus. Jei apie "slaptaji gitaristu ordina" nieko nezinojote, manau suzinosite ir tikiuosi nenusivilsite ;)

3842. Deividas2004-09-18 21:20
Baikit Jūs "varyt" ant to Šilinsko. Pasiskaitykit "Literatūroje ir mene" apie tą patį festivalį ir tuos pačius atlikėjus - bus širdžiai tikras balzamas. Ten tai jau tikrai tik iš pačioooos geriausios pusės viskas pateikta... Gal aš klystu, bet labai jau panašu į užsakytą straipsnį. Sėkmės populiarinant gitarą.

3843. Gediminas2004-09-19 11:30
O as manau, kad sintezatorius - ateities instrumentas.

3873. inga2004-10-10 21:21
autorius lygtai pradėda kritiškai rašyti apie kažkokį atlikėją, bet tuoj reziumuoja: Detalizuoti Globėjo skambinimą nėra prasmės, nes jis nesupras lietuvio minčių, o paslaugūs ar pataikaujantys vertėjai tiksliai neišvers.) norėčiau paklausti: ar jus rašote tik konkrečiai kritikuojamiems asmenims, ar tik saskaitų suvėdinėjimas yra svarbus? O dėl skaitytojų kažką parašyti, tai "nėra prasmės"?

3884. Sigitas2004-10-13 23:51
Gerb. Inga, dėkoju už dėmesį mano parašytai recenzijai. Tikrai man nereikia suvedinėti sąskaitų su kuo nors, nes aš jau nekoncertuoju. Man tik nuostabu, kad publikai patinka atsainus Globėjo ( ne kažkokio, bet aiškiai nurodyto ) skambinimas. Festivalyje grojusieji savo klase neprilygsta ne tik kitose šalyse girdėtiems gitaristams (L.Brouwer, M.Barueco, A.Artzt), bet ir Lietuvoje koncertavusiems J.Williams, D.Blanco, V.Mikulka, S.Behrend, duetas M.ir J.Rost, M.L.Anido, A.Lagoya, C.Cotsiolis, T.Santos ...). Todėl rugpjūtį Vilniuje skambinusieji gitaristai nėra pasaulinis lygis, ir aš negaliu vien tik norėdamas ką nors pamaloninti rašyti netiesą. Ne gitaros specialistai turėtų žinoti, kad buvo pademonstruotos ne visos nuostabaus instrumento gitaros galimybės. Tikiuosi, kad ir Jums dar pasiseks išgirsti pasaulinio lygio gitaristus, Filharmonijos salėje skambinančius be mikrofono... Nuostabu, kad Jūs atsiliepimą parašėte praėjus mėnesiui po mano straipsnio pasirodymo.

4046. stonyte :-) 2004-12-08 17:29
cool

4127. eglute :-) 2005-01-08 00:24
as tai manau kad gitara tai jega.Tiesa tikrai nera lengva ismokti groti bet verta.linkiu kad kiiekvienas jauciantis kad nori grot pabandytu ir nei kiek nesivarzytu del to....

4130. q2005-01-09 00:33
gitara tai cool....pries 100 metu..

4156. Supernuolatine fane2005-01-15 12:44
Klausykites, gerbiama redakcija, zinau, kad finansavimo is spaudos remimo fondo negavote, bet prastumkite internetinio varianto prenumerata, tikrai uzsisakyciau, nes labai patogu!

4176. fanei2005-01-19 15:17
malonu, kad esi fane, bet idomu kaip tai padaryt? Gal ateisi dirbt be pinigu??

6371. @2006-01-29 02:57
na ir vejus jus cia rasot..

6751. ovidijus :-( 2006-03-13 22:12
Tegul groja ivairiausio lygio flamenko stiliaus gitaristai Lietuvoje, tai mums svente, nes mes savu sio zanro atlikeju dar neturime, togel cia visokie silinskai tegul nevaizduoja jog jie gali taip pat sugroti. Prasom padaryti toki koncerta, ateisim nekritikuoti, o paploti. Ovidijus

6843. lameris2006-03-23 21:22
SUDAS:)

14546. sudzius :-) 2008-07-05 21:12
gaidys gaidys

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 83 iš 83 
5:50:55 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba