SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-10-31 nr. 821

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Neringa Černiauskaitė
Gandai, mirę kaubojai ir sustojęs laikas
18

Muzika 
• Rimantas Astrauskas
Pasaulio muzikologai Vilniuje
• Kamilė Rupeikaitė
Taikos, meilės ir harmonijos žinia
• Laimutė Ligeikaitė
Nora Petročenko – kamerinėje operoje „Massacre“
2
• KONCERTAI
• VAKARAI

Dailė 
• Žilvino Kempino paroda Vienoje4
 Rasa Barčaitė
Besiblaškantis Lietuvoje
3
• Kristina Pipiraitė
Kūrybiškumo išalkusi mažoji plastika
• Vidas Poškus
Trumpa ilgo filmo recenzija
8
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Antano Škėmos „Saulėtos dienos“ pakeliui į sceną
• Teatro laboratorija „Atviras ratas“ Vašingtone
• OKT sėkmė Melburne
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Čekų kinas tolsta nuo Šveiko
• Kuo užsiimti priešais ekraną
• Živilė Pipinytė
Gražuolė ir pabaisa
• Paulina Pukytė
Matei ją?
29
• Filme „Dangaus šešėlis“ – Čiurlionio šeimos atspindžiai4
• Kinas Lietuvos mokyklose
• Savaites filmai3
• KINO REPERTUARAS

Lincas – Vilniaus partneris 2009-aisiais 
• Kultūros sostinė – tai miesto gyventojai

Pasaulyje 
• Kaip kalbėti apie karą1

Anonsai 
• XII tarptautinis akordeono muzikos festivalis
• Nacionalinės dramaturgijos festivalis „Versmė“

Bibliografija 
• Bibliografijos žinios

Dailė

Besiblaškantis Lietuvoje

Pauliaus Normanto paroda „Laisvas vėjas Rytuose“ galerijoje „Akademija“

Rasa Barčaitė

[skaityti komentarus]

iliustracija

Paulius Normantas Lietuvoje – retas svečias. Menininkas jau daug metų keliauja po Aziją – lankosi Tibete, Indijoje, Indonezijoje, Birmoje, Tailande, Vietname, Kambodžoje... „Akademijos“ galerijoje fotografas eksponavo darbus iš 1993–2007 metų kelionių. Vis dėlto aprašant parodą nesusilaikiau nepažvelgusi į ją iš skirtingų pusių: mane domino ir pačios eksponuotos fotografijos, ir jų pateikimas.

Pirma, P. Normanto parodoje esančios kelionių fotografijos traukia dėl atviro nuoširdumo: menininkas nežvelgia į fotografuojamus žmones ar architektūrą kaip į egzotiškus objektus. Ir turbūt tik gyvenimas svečiose šalyse ilgą laiką leido menininkui pasijusti savu tarp kitokių. Dėl noro geriau pažinti ir užfiksuoti Azijos šalių gyvenimą P. Normanto kūriniuose nesijaučia režisavimo, kas ypač dažnai atsitinka fotografuojant egzotiškose šalyse – vietiniai gyventojai už pinigus ar nemokamai mielai pozuoja įspūdingų nuotraukų ištroškusiems keliautojams. Menininko kūrybą sąlygiškai galime lyginti su Henri Cartier-Bressono kelionių fotografijomis, kuriose didžiausias dėmesys sukoncentruojamas ne į žmonių ar įvykių masę, o būtent į vieną objektą, jo psichologiją, konkretų momentą. Į Normanto objektyvą taip pat patenka ir Azijos šventyklos, kurios „pagaunamos“ siekiant ne tik parodyti (kaip kad reportažinėje fotografijoje), bet ir atkreipti dėmesį į iki šiol nematytas detales. Išties, ar pastebėjote, kad dažnas svetimoje šalyje stengiasi užfiksuoti tai, ką privaloma pamatyti: katedrą, Koliziejų, Eifelio bokštą, žmogų, dėvintį tautinius rūbus... Kažin ar dažnas keliautojas skubančiame pasaulyje atranda laiko (ir finansų) būti ne tik vaizdų siurbėju, bet ir giliau pajusti šalies kultūrą. Tai galėtų būti atsakymas į klausimą, kodėl ne po kiekvienos kelionės ir ne kiekvienas keliautojas gali surengti gerą parodą.

iliustracija

Antra, kaip minėjau (ir kaip pabrėžia Raminta Jurėnaitė ar Skirmantas Valiulis pristatančiuose tekstuose), P. Normanto kelionių fotografijose nėra pompastikos. Tačiau susidaro įspūdis, kad šitą pompastikos „trūkumą“ menininkas su kaupu kompensuoja reklamuodamas savo fotografijas. P. Normantą žino daugelis – jei ne jo kūrybą, tai nesibaigiančias keliones po pasaulį ir neįvykusius projektus (kad ir Rytų Azijos meno muziejaus idėją). Taip pat žino ir apie jo ryšius su įtakingais pasaulio leidiniais, ambasadoriais... Didžiulė savotiška viešųjų ryšių kampanija buvo surengta ir per parodos ,,Laisvas vėjas Rytuose“ atidarymą: sausakimšos galerijos salės, indiški šokiai, valdžios atstovai tarp parodos lankytojų... Nesupraskit manęs neteisingai – parodos eksponatai nėra blogi, bet jie nesiderina su šurmuliu, kurį skleidžia paties Normanto asmenybė. Man trūko susikaupimo ir rimties – jos, regis, reikalaute reikalauja menininko fotografijose esantys kuklūs ir paprasti Azijos šalių žmonės, jų kultūra.

 

Skaitytojų vertinimai


15359. moteriske :-) 2008-11-03 12:25
labai pritariu del tos pompastikos. panasu, kad P. Normantas yra viesuju rysiu specialistas. ir labai geras. nuostabi izvalga, kad tai, ka jis perteikia savo nuotraukomis, visiskai kontrastuoja su tuo, kaip jis pateikia pacia paroda :)

15398. butent2008-11-06 19:52
Labai teisingai pastebeta apie fotografiju turinio ir savireklama megstancio autoriaus prasilenkima.

15426. cha2008-11-13 15:42
gal reiketu toms fotografijoms uzdeti koki vaivorykstes spalvu filtra(pasiulymas menininkui), kaip? nieko visai butu

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 127 iš 168 
5:42:26 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba