SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-10-31 nr. 821

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Neringa Černiauskaitė
Gandai, mirę kaubojai ir sustojęs laikas
18

Muzika 
• Rimantas Astrauskas
Pasaulio muzikologai Vilniuje
• Kamilė Rupeikaitė
Taikos, meilės ir harmonijos žinia
• Laimutė Ligeikaitė
Nora Petročenko – kamerinėje operoje „Massacre“
2
• KONCERTAI
• VAKARAI

Dailė 
• Žilvino Kempino paroda Vienoje4
• Rasa Barčaitė
Besiblaškantis Lietuvoje
3
• Kristina Pipiraitė
Kūrybiškumo išalkusi mažoji plastika
• Vidas Poškus
Trumpa ilgo filmo recenzija
8
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Antano Škėmos „Saulėtos dienos“ pakeliui į sceną
• Teatro laboratorija „Atviras ratas“ Vašingtone
 OKT sėkmė Melburne
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Čekų kinas tolsta nuo Šveiko
• Kuo užsiimti priešais ekraną
• Živilė Pipinytė
Gražuolė ir pabaisa
• Paulina Pukytė
Matei ją?
29
• Filme „Dangaus šešėlis“ – Čiurlionio šeimos atspindžiai4
• Kinas Lietuvos mokyklose
• Savaites filmai3
• KINO REPERTUARAS

Lincas – Vilniaus partneris 2009-aisiais 
• Kultūros sostinė – tai miesto gyventojai

Pasaulyje 
• Kaip kalbėti apie karą1

Anonsai 
• XII tarptautinis akordeono muzikos festivalis
• Nacionalinės dramaturgijos festivalis „Versmė“

Bibliografija 
• Bibliografijos žinios

Teatras

OKT sėkmė Melburne

„Romeo ir Džuljetos“ gastrolės Australijoje ir Kinijoje

[skaityti komentarus]

iliustracija
Gytis Ivanauskas (Romeo) ir Rasa Marazaitė (Džuljeta)
D. Matvejevo nuotrauka

„Visais laikais visuomenė įvairiomis taisyklėmis, hierarchijomis, tradicijomis, religijomis, skoniais, moralėmis, apkalbomis, pinigais, nacionalizmais ir kitais „-izmais“ bandė pažaboti meilę“, – kalbėjo režisierius Oskaras Koršunovas, duodamas interviu Australijos lietuvių savaitraščiui „Mūsų pastogė“. Šis interviu buvo tik viena iš daugelio publikacijų, pasirodžiusių belaukiant OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklio Williamo Shakespeare’o „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“, pakviesto dalyvauti Melburno tarptautiniame menų festivalyje (Melbourne International Arts Festival).

„Įsivaizduojama arba išsigalvota tvarka drausmina. Visada bijomasi to meilės chaoso, jos drąsos. Įsimylėjusi Džuljeta vienu sakiniu paneigia visą Veronos santvarką, sakydama „kas gi yra vardas? Jeigu rožę pavadinsi kitu vardu, argi ji nustos kvepėti?“ O Verona ir buvo pagrįsta įvardijimais, kas yra gerai, kas blogai. Paisoma buvo ne to, kas yra iš tikrųjų, o to, kaip yra įvardijama. Nesvarbu, kaip iš tiesų yra, o svarbu, kaip yra įprasta galvoti. Beje, ta pati Tarybų Sąjunga buvo geras pavyzdys, lyg kokia dvidešimtojo amžiaus Verona, kurioje buvo visiškai nepaisoma realybės. Vietoj realybės buvo siūloma ideologija. Ir žmonės priimdavo ideologiją kaip savo realybę. Taip vyksta visą laiką. Šiais laikais gyvename apsvaiginti kitos ideologijos ir savo laisvę suvokiame tiek, kiek nesuvokiame tikrosios savo nelaisvės. Praregėti mus priverčia emociniai sukrėtimai, meilė. Ji gimdo drąsą suprasti, matyti. Todėl visais laikais bus stengiamasi ją drausminti, apriboti. Todėl ir ši „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ bus mums visuomet aktuali, pamokanti mūsų begalinės kvailybės istorijoje,“ – taip į festivalį atvežamą spektaklį pristatė režisierius (interviu parengė Gražina Pranauskienė, „Mūsų pastogė“, 2008 10 22, Nr. 42, 5 p.).

Spalio 25 d. pasibaigusiame Melburno tarptautiniame menų festivalyje penkis kartus suvaidintą OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklį Williamo Shakespeare’o „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ lydėjo sėkmė. Spektaklis laimėjo pagrindinį teatro srities apdovanojimą – laikraščio „The Age“ kritikų prizą (The Age Critics’ Award), taip pat geriausiu festivalio spektakliu jį išrinko Festivalio globėjų ratas (The Melbourne Festival Patrons’ Circle).

Tai pirmas kartas, kai į šį prestižinį festivalį buvo pakviesta trupė iš Lietuvos. Svarbiausias Australijoje Melburno tarptautinis menų festivalis organizuojamas kasmet spalio mėnesį nuo 1986 metų. Jo programoje – teatro, šokio, muzikos, vizualiųjų menų ir multimedijos renginiai, kurie pritraukia apie pusę milijono žiūrovų.

iliustracija
Scena iš spektaklio „Romeo ir Džuljeta"
D. Matvejevo nuotrauka

Šių metų festivalyje dalyvavo tokie pasaulinio garso kolektyvai kaip „Schönberg Ensemble“ su superžvaigžde sopranu Barbara Hanningan, viena ryškiausių šiuolaikinio šokio trupė iš Izraelio „Batsheva Dance Company“, iš „Sirenų“ festivalio žinoma belgų trupė „Viktorija“ su spektakliu „Naktis po dienos“ („That Night Follows Day“), režisuota Timo Etchellio, ir kt. Festivalio programoje buvo surengta keletas įspūdingų vakarų, tarp kurių – amerikiečių kompozitoriaus Philipo Glasso koncertas, įkvėptas kito tos pačios kartos menininko, poeto ir dainininko kanadiečio Leonardo Coheno „Ilgesio knygos“ („Book of Longing“), taip pat poezijos ir muzikos vakaras, dedikuotas Allenui Ginsbergui, kur poeto eiles skaitė jo bičiuliai poetė ir vokalistė Patti Smith, skambino kompozitorius Philipas Glassas. Beje, festivalyje surengti ir du pačios Patti Smith koncertai, parodytas filmas apie ją, taip pat eksponuotos fotografijos, darytos kuriant filmą.

Taigi OKT „Romeo ir Džuljeta“ atsidūrė neeilinių menininkų darbų kontekste. Ir pačios gastrolės trupei neeilinės. Suvaidinusi spektaklius, iš Australijos trupė išskrido tiesiai į Kiniją (Jūratės Paulėkaitės kurtos dekoracijos buvo plukdomos per vandenyną). Pekino nacionaliniame teatre (jo pastatas, kaip teigia patys kinai, įrengtas moderniausiai ne tik Kinijoje, bet ir visoje Azijoje) lapkričio 1 ir 2 dienomis bus suvaidinti dar du „Įstabiosios ir graudžiosios Romeo ir Džuljetos istorijos“ spektakliai.

Pekine OKT „Romeo ir Džuljeta“ pateks į visiškai kitokį kontekstą. Kinijos nacionalinio teatro organizuojamame festivalyje, skirtame Williamo Shakespeare’o 444-osioms gimimo metinėms, vaidins labai skirtingų tradicijų šalių teatrai. Pats Kinijos nacionalinis teatras festivaliui paruošė „Karaliaus Lyro“ interpretaciją pavadinimu „Mingas“: pjesės veiksmas perkeltas į kinų Mingų dinastiją, vietoj trijų Lyro dukterų yra trys Mingo sūnūs. Britų teatras TNT atveža „Užsispyrėlės sutramdymą“, Korėjos Respublikos teatras – „Romeo ir Džuljetą“, taip pat laukia dvi „Hamleto“ interpretacijos – kinų ir Kazachstano Astanos M. Gorkio rusų dramos teatro. Kaip ir Melburne, OKT/Vilniaus miesto teatro spektakliai numatyti festivalio uždarymui.

OKT/Vilniaus miesto teatro inf.

 

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 127 iš 168 
5:42:24 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba