SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-10-31 nr. 821

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
• Neringa Černiauskaitė
Gandai, mirę kaubojai ir sustojęs laikas
18

Muzika 
• Rimantas Astrauskas
Pasaulio muzikologai Vilniuje
• Kamilė Rupeikaitė
Taikos, meilės ir harmonijos žinia
• Laimutė Ligeikaitė
Nora Petročenko – kamerinėje operoje „Massacre“
2
• KONCERTAI
• VAKARAI

Dailė 
• Žilvino Kempino paroda Vienoje4
• Rasa Barčaitė
Besiblaškantis Lietuvoje
3
• Kristina Pipiraitė
Kūrybiškumo išalkusi mažoji plastika
• Vidas Poškus
Trumpa ilgo filmo recenzija
8
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Antano Škėmos „Saulėtos dienos“ pakeliui į sceną
• Teatro laboratorija „Atviras ratas“ Vašingtone
• OKT sėkmė Melburne
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Čekų kinas tolsta nuo Šveiko
• Kuo užsiimti priešais ekraną
• Živilė Pipinytė
Gražuolė ir pabaisa
 Paulina Pukytė
Matei ją?
29
• Filme „Dangaus šešėlis“ – Čiurlionio šeimos atspindžiai4
• Kinas Lietuvos mokyklose
• Savaites filmai3
• KINO REPERTUARAS

Lincas – Vilniaus partneris 2009-aisiais 
• Kultūros sostinė – tai miesto gyventojai

Pasaulyje 
• Kaip kalbėti apie karą1

Anonsai 
• XII tarptautinis akordeono muzikos festivalis
• Nacionalinės dramaturgijos festivalis „Versmė“

Bibliografija 
• Bibliografijos žinios

Kinas

Matei ją?

Užrašai iš 52-ojo Londono kino festivalio

Paulina Pukytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
„Ežeras"

Toliau laikausi krypties „neįprasti, netradiciniai filmai“. „Eilinės atostogos“ („Routine Holiday“, Kinija), „absurdistinė tragikomedija“, parašyta ir režisuota poeto ir rašytojo Li Hongqi. Puiku! Būtent to man ir reikia. Labai taupiomis priemonėmis šiame filme tiksliai perteikta žmogaus situacija. Veikėjai – apyjauniai vyrai, naujo daugiabučio miegamajame rajone (visai kaip Vilniuje) kaimynai. Jie gyvena vienoduose nebaigtuose įrengti butuose, kur vieninteliai baldai – tai vadinamoji minkštoji dalis: aksominiu gobelenu apmuštos sofos ir foteliai (visai kaip Vilniuje!). Filmas ir juokingas, ir graudus, nors jame beveik visiškai nieko nevyksta. Maždaug taip: vienas kaimynas ateina pas kitą. Sėdi. Kalba nesiriša. Užeina trečias, bet šeimininkas turi tik dvi stiklines, tai nueina pas ketvirtą pasiskolinti trečios. Ketvirtas duoda, tik liepia atsargiai elgtis ir nesudaužyti, bet pas ketvirtą yra atvažiavęs brolis jo aplankyti, šiam nepatinka, kad tas paskolino kaimynui stiklinę, tai jis po dešimties minučių nueina jos atsiimti... Kai ketvirtasis kaimynas suserga, brolis paskambina gydytojui, bet ten jam pasako, kad gydytojas neatvažiuos, nes irgi susirgo... Trečiasis kaimynas kenčia, nes „jį paliko mergina“, bet kai mums parodo, kaip ten buvo, tai nors mirk iš vidinio juoko: tą merginą tėvas vakare pakvietė iš kiemo namo, nes mama nerimavo, kur ji taip vėlai, tamsu jau...

Vis dėlto po tokio pobūdžio minimalizmo labai viliojo „Ežeras“ („Un Lac“, Prancūzija) – „neeilinės vizualinės išraiškos“ filmas. Bent taip buvo žadėta. Ypač kad festivalio programoje dar buvo parašyta, jog režisierius Philippe’as Grandrieux „audringai sutinkamas abiejose Atlanto pusėse kaip didžiausias inovatorius ir nonkonformistas Europos kine“, o jo „fantastiški filmai praplečia kino kalbos ribas“. Tai bent! Nusiteikiau vizualinei puotai. Ir iš tiesų, vaizdai buvo gražūs: monochrominiai snieguoti peizažai, juodi medžių kamienai, kalnai, ežeras, rūkas... Ir „Ežiukas rūke“! Iš rūko staiga išnyra didelis arklio snukis... Šnirpščia, kvėpuoja į mus... Pradingsta... Visą ekraną užima kažkas pilkšvas, lengvai besikilnojantis... Šiek tiek baugus neaišku kas... Pasirodo, tai arklio šonas. Paklaustas apie tiesiogines citatas iš Jurijaus Noršteino, režisierius atsakė nieko apie tai nežinąs, nors Noršteinas jam patinkąs. Žinoma, Grandrieux filmas visai ne apie ežiuką, jis daug ilgesnis ir daug blogesnis... Ištisas pusantros valandos keletas savo išvaizda beveik nesiskiriančių žmonių smarkiai šnopuoja tiesiai į kamerą ir čiupinėja vienas kito veidus. Truputis rūko, medžiai, kalnai, tik pasirodo žmogus – ir vėl šnopuoja iš arti į kamerą! Vėl truputis gražaus peizažo, ir vėl šnopuoja! Ir vėl čiupinėja kito veidą... To šnopavimo ilgainiui nebeįmanoma pakęsti. Vieninteles kelias sekundes, kai ekrane rodoma moteris nešnopuoja, ji staiga garsiai uždainuoja! Tada jau tikrai norisi mesti į ekraną supuvusį pomidorą.

Festivalio kataloge šis režisierius lyginamas su Aleksandru Sokurovu, tačiau, be kitų dalykų, tarp jų yra vienas didelis skirtumas: Sokurovas savo filmuose niekada atvirai nerodo sekso (ar negalėjo, ar nenorėjo – čia jau visai kitas klausimas), net ir filme „Vienišas žmogaus balsas“ apie vyrą ir moterį ir jų vestuvinę naktį seksas yra tik numanomas, bet mes neabejojame, kad jis įvyksta – čia ir slypi kino kalbos jėga. Tuo tarpu plačiai išgirtasis „minimalistas“ Grandrieux savo neva abstrakčiame filme rodo visą sekso sceną – nuo pradžios iki pat pabaigos, nieko nepraleisdamas. Kam to reikia būtent šiame filme? Kas tuo pasiekiama? Kur čia minimalizmas? Kur čia kino kalbos ribų praplėtimas? Atrodo, kad šiais laikais kiekviename save gerbiančiame filme tiesiog privalomos sekso arba smurto scenos, o geriausia – ir to, ir to. Ir vis dėlto patys geriausi režisieriai sugeba nepasiduoti arba net pasipriešinti šiam „reikalavimui“ (pavyzdžiui, Aki Kaurismäki smurto kupiname filme „Priemiesčio šviesos“ nerodoma nė viena smurto akimirka, bet mes žinome, kada ir net kaip tai įvyksta), tačiau Philippe’as Grandrieux, deja, ne iš tokių...

Ne, užteks „neįprastų“ filmų, duokit man „gerai sukaltus“, „normalius“ filmus. Pirmiausia, be abejo, kreipiuosi į garsius vardus. O jų šiame festivalyje nedaug... Oliveris Stone’as, Stevenas Soderberghas, Atomas Egoyanas, Takeshi Kitano, Woody Allenas, Isabelle Hupert – štai, rodos, ir viskas. Stone’as sukūrė filmą „W.“ apie dabartinį JAV prezidentą (man neįdomu – pakankamai žinome apie tą kretiną, tuo labiau kad filmas nežada būti kritiškas), Soderberghas – apie Che Guevarą (keturios valandos karo žaidimų po palmėmis ir šiek tiek aistringų kalbų), o į Woody Alleno „vasarišką romantinę komediją“ neisiu, bet ne dėl to, kad dabar ne vasara. Nors festivalio kataloge rašoma, kad Allenas „atgavo formą“, jis vis dar laikosi įsitvėręs blogiausios aktorės kvailiausiu veidu – Scarlett Johansson, kaip atspėjote iš pirmo karto. Suprantama, senukas nori mėgautis geltonplauke jaunyste iš arti, bet kam versti mus, žiūrovus, šios apgailėtinos obsesijos vujaristais? (Filmą „Lemtingas taškas“ galima buvo atleisti eiliniam pradedančiajam režisieriui, bet ne Allenui.)

Atomo Egoyano „Garbinimas“ („Adoration“, Kanada) – tipiškas Egoyano filmas, „šiuolaikiška ir aktuali“, „turtingos vizualinės faktūros“ „daugiasluoksnė paslaptinga istorija“ su atsitiktinai susikertančiais veikėjų keliais ir susipynusiais likimais. Nors, kita vertus, tai kiek perdėtai dramatizuotas spektaklis, kur veikėjai kalba tarsi iš anksto paruoštomis, dirbtinėmis frazėmis, o visas filmas kvepia egzaltacija ir pretenzingumu. Kai vieną iš veikėjų parodė patetiškai griežiančią smuiku ant medinio lieptelio į ežerą, rimtai žiūrėti jau tikrai nebegalėjau. Kilo visai pašalinė mintis: ar smuikui nepakenks drėgmė?

Anksčiau labai mėgau režisierių Takeshi Kitano, bet paskutinis mano matytas (iš dalies, nes filmui įpusėjus teko neapsikentus išeiti iš salės) jo filmas „Lėlės“ („Dolls“) buvo visiškai nepažiūrimas, todėl labai daug ir šį sykį nesitikėjau. Mano manymu, Kitano neatgavo ankstesnės savo formos. Nors naujasis jo filmas „Achilas ir vėžlys“ („Achilles and the Tortoise“, Japonija) gana juokingas ir pakankamai absurdiškas (parodijuojamas meno pasaulis, o tai jau savaime gerai), vis dėlto po seanso išeini visiškai nenuskaidrėjęs, nepasikeitęs, pakeliui į namus negyveni tuo filmu, jo nuotaika, lieki tik šiek tiek suerzintas, bet nesujaudintas...

Taigi iš matytų garsenybių nenuvylė tik Isabelle Hupert, suvaidinusi motiną gerame debiutiniame režisierės Ursulos Meier filme „Namai“ („Home“, Šveicarija, Prancūzija, Belgija).

Į ką kreiptis toliau? „Mūsiškiai“! Trys rusų filmai, trys čekų, vienas bulgarų, vienas lenkų ir vienas slovakų, bei keletas koprodukcijų su Vakarų Europos šalimis.

Iš čekų filmo „Apie tėvus ir vaikus“ („Of Parents and Children“, rež. Vladimir Michalek, pagal Emilio Haklo romaną) tikėjausi nemažai, nes visada mėgau čekų filmų humorą ir skausmingą nuoširdumą, o čia buvo žadėti „šmaikštūs dialogai, komiška ironija ir poetiškumas“ – ko daugiau reikia? Tačiau filmas nuvylė. Susidarė įspūdis, kad čekų kinematografininkai yra taip įtikėję savo stiliumi, kad mano bet kokiu atveju „ant jo išvažiuosią“. Taigi filmas tariasi esąs šmaikštus, bet yra per daug ištęstas ir nuobodus, bando šokiruoti (žmogienos gaminimas ir valgymas „lyg tarp kitko“), bet nešokiruoja, tariasi rodąs pokomunistinį čekų gyvenimą, bet nepasako mums nieko naujo.

Tuo tarpu rusai, atrodo, negali atsiplėšti nuo „amžinosios“ „Kaukazo belaisvio“ istorijos (prisiminkite neseną Bodrovo jaun. filmą). Tik šį kartą tai istorija apie karo beprasmiškumą, apie grožio galią smurto ir brutalumo akivaizdoje. Rusų režisieriaus Aleksejaus Učitelio filmas „Belaisvis“ („Plennyj“, Rusija, Bulgarija) pagal Vladimiro Makanino 1994 m. apsakymą apie vieną mažutį epizodą Rusijos kare su Čečėnija tikrai nenuvylė, gana santūria iškalba ir puikia aktorių vaidyba pasakė labai daug. Tik gaila, kad išpuoselėtų manierų anglakalbiai, skaitydami subtitrus, niekada nesupras tikrosios rusų „saldofonų“ kalbos: „Gera boba, ką?“ (rus.) = „Matei ją?“ (angl.).

 

Skaitytojų vertinimai


15361. Arūnas :-( 2008-11-03 17:10
Stebina, kaip laisvai savo prastas nuotaikas ir nusiteikimus 7md leidžia reikšti savo puslapiuose šiai rašytojai. Taip, Londono prezentacijų, susitikimų, pristatymų įspūdį mes nepatikrinsime, bet galime pasidomėti, kaip ten buvo SKALVIJOJE, kai Pūkytė kėlė vėjus. Ne visai taip pat, kaip užsikepusi aprašė... SCARLET JOHANSSON - blogiausia aktorė! Ji ekrane tik todėl, kad nukriošėlis Allenas įsimylėjo... Betgi faktai kalba ką kitą. „Lost in translation", vaidmenys pas Christopherį Nolaną, Brian de Palma bei pas daugelį kitų - greičiau gali paaiškinti ne Scarlet vaidybos lygį, kiek autorės supratimo lygį. „Viki, Kristina Barcelona" jau galime matyti Lietuvoje. Po to skaityti recenzijas 7md apie Woody-Scarlet dueto vertę. Belieka pripažinti, kad geras plunksnos valdymas nepadengia Paulinos pozicijų keistumo. Nes jei Atomo Egoyano filmas yra "tipiškas" jam, tai reiškia, kad AUTOMATIŠKAI tai yra geras kinas. Ir nieko čia autorė nepaveiks... Jei OLIVERIS STONE kuria politinį kiną, tai dar neteko patirti, kad tai būtų neįdomu. Apie Steveno Soderbergo Che Gevarą po premjeros Kanuose skaičiau tik gerus apibūdinimus, išskyrus tų, kuriuos "automatiškai" užknisa trukmė... Prisimenu dar Paulinos Pukytės išdurninimą tų britų, kurie žavėjosi talentingai suregzta Werner Herzog dokumentika „Žmogus grizlis". Ką gi, solidarizuosiuos šiuo atveju su kvaileliais britais... Laimė, kad autorė dar rado kažko gero festivalyje...

15364. Parasas2008-11-03 19:03
Tamstos atmintis apgauna - Pukyte irgi zavejosi "Zmogumi grizliu". Ne, cia vis delto ne atmintis apgauna, cia stipri humoro jausmo stoka... Nieko nepadarysi.

15365. Arturas2008-11-03 19:23
Klausyk, Arunai, o gal tu vis delto nuvaziuok ir patikrink? Jei nepatingejai i Skalvija nueiti patikrinti, matosi, esi zmugus, kuris galetu ir i Londona tokiu kilniu tikslu nuvaziuoti... Kiek gi mes cia galime tos Pukytes melagysciu klausytis? Paimk, ir nuvaziuok i Londona, ir viska ptikrink, paskui mums viska raportuosi. Taip toliau testis negali. Kiek mus cia apgaudines? Kiek dar nesiskaitys su autoritetu nuomonemis???

15370. Auksė2008-11-04 13:31
Pritariu Arūnui. Kad Pukytė išėjo iš pusės "Lėlių", tai tikrai jos asmeninė problema, nieko nepasakanti apie filmą. Tas pats su Scarlet Johansson. Kitko iš čia aprašomų nežinau, bet tiek pakanka, kad suabejočiau, ar labai verta kreipti dėmesį į autorės vertinimus.

15375. jl32008-11-04 17:00
Aukse, jei puse is minetu vardu nezinai, bet zinai S. Johansson, tai ne kas...tada tikrai neverta skaityti sio teksto, nes vistiek nieko nesuprasi, gal pirma kokia kino istorija pasiskaityk, tada bandyk kazka pasakyti komentaruose

15378. paraša2008-11-04 22:48
Va čia tai "mūsiškių" mentalo boba- "abasratj na vsjo!"

15381. ...2008-11-04 23:13
O man nusisvilpt ant kino istorijos, o Johanson man taip pat visai ok. Kai kuriuose filmuose ji yra suvaidinus tragiskai, o kai kuriuos galima ziuret tik del jos. Man ji nepamirstama Lost in Translation ir Mergina su perlo auskaru. O Pukyte isvis dievinu. Koki milijona kartu daugiau uz Johanson.

15382. JL3(2)2008-11-05 01:51
Grazu paziureti, kaip publika uzhipnotizuota "autoritetu" ir daugumos nuomones. paskui tokie arunai ir aukses eina is isrenka Valinska i seima, seimo pirmininkus ir kulturos ministrus. daugumos nuomone valdo ir valdys, ir nedriskit pasisakyti pries. Graudu... Beje, siame straipsnyje kai kas ir giriama. Bet `musiskiu mentalas` nepastebi, nes nenori pastebeti.

15385. Auksė2008-11-05 16:34
Nematau čia reikalo aiškintis, bet jei kas mano pasisakyme įskaitė, kad "nežinau pusės vardų", tai gal tuomet ir jums ne viską verta skaityti, vis tiek savo išvadas iš pirmo žodžio pasidarot... Jau nekalbant apie mano politines pažiūras :)) O kam tie autoritetai. Yra gi tokių amžinų alternatyvistų, kurie visada viską geriau už kitus žino, tik va visokios auksės ir arūnai jiems sukliudo sulaukti visuotinio pripažinimo. O ir ką jie su juo darytų, čiagi tik masės nuomonė...

15386. interpretacija pritaikant kitam (vis delto argi galima taip rasyti?)2008-11-05 16:46
Anksčiau labai mėgau PP, bet paskutinis mano skaitytas(iš dalies, nes įpusėjus teko neapsikentus numesti laikraštį) jos tekstas „...“ buvo visiškai napaskaitomas, todėl labai daug ir šį sykį nesitikėjau. Mano manymu, PP neatgavo ankstesnės savo formos. Nors naujasis jos tekstas „Matei ją“ gana juokingas [...], vis dėlto po to lieki visiškai nenuskaidrėjęs, nepasikeitęs, pakeliui į namus negyveni tuo tekstu, jo nuotaika, lieki tik šiek tiek suerzintas, bet nesujaudintas...

15387. atsiprš. l. l.2008-11-05 21:41
visa kas vyksta londone mato pukytė. lt gyviai nemato bet "верят на слово".

15388. ?2008-11-05 23:20
kas tas arunas?

15392. Bridget Jones2008-11-06 09:16
Paulina, tik jokiu būdu nei už ką neatleisk Woody Allenui. Laikyk tvirtai prispaudusi ir nepaleisk pakol nepradės galų gale vieną kartą filmuoti normalių filmų su gerom aktorėm nekvailais veidais. Visai pašėlo seniokas! Ir ką jis sau leidžia?! Kiekvienais metais po ilgiausią beveik pusantros valandos filmą sukala, o kartais ir du! Ir net vieną kartą buvo virš dviejų valandų. Sėdėk po to, kankinkis ir žiūrėk kaip Scarlett Johansson su aptemptu maudymosi kostiumeliu iššoka iš baseino. Tai nepakenčiama! Paulina, aš tikiu, kad pasaulinės kino industrijos ateitis tavo tvirtose, bet protingose rankose!!!

15395. kiskis p2008-11-06 13:52
"protingos rankos", cia kas dabar.

15396. kiskis p - 153862008-11-06 13:54
as, pavyzdziui, likau labai nuskaidrejes ir pakeliui i miska taip gyvenau tekstu, kad vos uz kupsto neuzkliuvau.

15400. Arūnas2008-11-07 13:24
1. Dėl Londono. Nėjau „tikrinri" faktų į Skalviją. Ten nueinu žiūrėti gero kino. Kadangi kino teatro organizacinė bendruomenė buvo apdergta net ir čia nevengiančios pqadiskutuoti PP (gal reikėtų minėt pvz. JL3), paprasčiausiai pasidomėjau, koks ten skandalas buvo. NEBUVO JOKIO SKANDALO kitiems. Bet buvo PP su "ogromnu" pamfletu 7md... 2. Kas pats daro, kitiems pripaišo. Sakau apie Valinsko išrinkimą. (O kodėl jis kliūva? Paneigti, jog labai protingas - neįmanoma. Svarbiausia, kad protas būtų nukreiptas reikiama linkme. Nereikia iš anksto nusiteikti, kad seime jis tikrai "nenukreips reikiama linkme"... O štai apie žmonelės, bulkutės, Roko P. seimūniškus sugebėjimus, jau besipiktinantieji atsakykit...

15401. lieptelis2008-11-07 13:28
...smuikas virš ežero turėtų skambėti fantastiškai, ypač nakties tyloj. Prancūzijoj rengiami fortepijoninės muzikos festivaliai, kai fortepijonas stovi virš vandens, o klausytojai sėdi ant kalvos šlaito puslankiu aplink sceną, apgaubti šimtamečių medžių šakų - garso skaidrumas žodžiais nenusakomas...

15402. kiskis p2008-11-07 14:14
valinsko televizinis produktas yra absoliutus cinizmas, tautos bukinimas. tai yra toks sudas sudziausias, kad toliau ner kur. leksta, kvaila ir slykstu. sitas zmogus neturi jokiu sentimentu. jis ne protingas, jis gudrus.

15403. kiskis p2008-11-07 14:16
musu miskuty irgi buna puikus koncertai, kai birbynininkas sedi ant kelmelio, o kiskiai sutupe krumuose aplink. labai buna puiku.

15408. Arūnas2008-11-08 10:07
Seime GUDRUMO reikia ne mažiau. Man Valinskas - tai istorinis žaidimas TAIP-NE, Visa DVIRACIO slove, 6 NULIAI - mln. Apie KELIA I ZVAIGZDES mazai zinau konkreciai, bet kiskio pasipiktinimo teziu projekto atzvilgiu, galiu tik pritarti. Bet visuome jautėsi mano bendravardžio gudrumas ir staigi orientacija. Ir jeigu tame pasireikš ir protingas gudrumas, tai Seimo vadovas nebus prastas. Pamatysit...

15409. skruzdele2008-11-08 10:17
arunai, gal baik jau. kokia nuobodybe tie tavo moralai, kaip zmones isivaizduoja, kad kitiems moralizuoti gali. eik tu i delfi su savo pamokslais, ten daugiau klausanciuju rasi, o cia leisk mums savo kulturingu miskeliu pasidziaugti.

15410. Arūnas2008-11-08 11:02
Žavi autorės pomėgis žvėreliams. Buvo meška, kiškiu, dabar.... O tikėjausi dar pasiliks rezervo - bent kokia p.pelyte pasivers. Juk po skruzdės, jau nėra kur mažėti...

15411. skruzdele2008-11-08 11:46
klausyk, tu kvaily, neizeidinek skruzdeles, per daug nuvertini mano gebejimus zmogysta tu! O jei visuose komentaruose autores balsas vaidenas, tai gal vaziuok i vasaros 5!

15412. copy paste2008-11-08 11:55
O tas Arunas tai muset tokis kompiuterastas seklys morka, kuriam rupi ne komentarai, o kas komentuoja:)

15413. A2008-11-08 12:11
Matėsi iš straipsnių, kad isterikė. Bet kad tokio laipsnio... Gražiai atsiskleidei, Paulina (y)

15416. л2008-11-09 09:59
дайте пуките на мыло!!!

15419. copy paste2008-11-09 20:22
Arturai, buvau apie tave geresnes nuomones. maniau, kazka ismanai apie kompiuterius. O tu tik i Pukyte gilintis troksti. Tai nera labai gerai.

15420. domo noreikos :-) 2008-11-09 21:22
nieko tokio arūno paste

15431. ;)2008-11-14 23:59
"ar tu ją matei, ar tu ją matei?", dainavo kažkokia grupė. O turėjo repuoti: "gera boba, ką?".

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 127 iš 168 
5:42:21 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba