SEPTYNIOS MENO DIENOS

2006-03-31 nr. 702

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
 Laima Kreivytė
Tranzitas, transgresija, transas
98

Muzika 
• Vilma Paliaukienė
Aštuntieji "Sugrįžimai"
• Vaclovas Paukštė
Naujas žvilgsnis į tautinį šokį
20
• Viktorija Gurskaitė
Kol egzistuos pasaulis
2
• Filharmonijoje – atlikėjų meistriškumą liudijantys kūriniai
• Virgilijus Noreika ir "Sutartinė"
• "Rigoletas" klaipėdietiškai
• Operos ir baleto teatro "Publikos simpatijos"3
• Lietuvių muzika Frankfurto muzikos mugėje
• KONCERTAI

Dailė 
• Elena Černiauskaitė
Netikėtos paralelės
• Neringa Černiauskaitė
"Sekretai" ir kitos paslaptys
1
• Rita Mikučionytė
Moteris apie vyrus
1
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Ingrida Daunoravičiūtė
Pogrindinis teatras iš Baltarusijos
• Išdalyti "Auksiniai scenos kryžiai"
• Kauno drama ruošiasi dviem premjeroms
• "Sankryža"
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Laimingas Aušvice
• Niekas negimsta didvyriu
• Pavasariniai "Kino" skaitymo malonumai
• Živilė Pipinytė
Labirintas be Ariadnės siūlo
• Priminimų terapija
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Paulina Pukytė
Patarimai menininkams
27

Anonsai 
• "Atvira erdvė" – kurkite ir provokuokite scenoje
• Maloniai kviečiame Jus į Septintojo Vincės Jonuškaitės-Zaunienės dainininkių konkurso laureačių koncertą1

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Pirmasis

Tranzitas, transgresija, transas

Mindaugo Navako paroda Latvijos nacionaliniame dailės muziejuje

Laima Kreivytė

[skaityti komentarus]

iliustracija
Mindaugas Navakas. "Lankstinys". 2006 m.
D. Tumpytės nuotr.

Ar atsidūręs muziejuje menas įgauna tauresnę aurą, o menininkas tampa klasiku? Tam tikra prasme Mindaugas Navakas jau yra klasikas – Herderio, Baltijos asamblėjos ir Lietuvos Respublikos kultūros ir meno premijų laureatas, Vilniaus dailės akademijos profesorius, pirmasis Lietuvos atstovas Venecijos bienalėje. Be to, jis neabejingas klasikai, ypač architektūrinėms formoms – kolonoms, portalams, dekoratyvinėms vazoms. Nesvetima jam ir klasikos didybė. Tačiau čia ir tektų baigti oficialų pagarbinimą, nes visus pasakytus sakinius reiktų pratęsti žodeliu "bet". Taip, Navakas naudojasi architektūrinėmis formomis, bet savo orderinę sistemą konstruoja iš santechnikos prekių. Taip, jis matuoja skulptūras tonomis ir nevengia priblokšti darbų dydžiu, bet toji didybė visada šiek tiek kryptelėjusi, netaisyklinga, įžūli. Nesakanti "ačiū", "prašom", o ypač "atsiprašau". Netaktiška – ir tuo patenkinta.

Navakas nenešioja beretės, nevilki kostiumo, nedėvi ilgo palto su dar ilgesniu šaliku. Jo įvaizdis – roko darbininkas (ką tik padainavo, o dabar pats nešioja scenos įrangą). Nepažįstantiems kelia šiurpą stačiokiškos replikos ir ironija, o geriau susipažinę vertina atvirumą ir drąsą. Vyniojimo į vatą čempionate Navakas garantuotai užimtų paskutinę vietą.

Nebūtina to žinoti, norint apžiūrėti ir analizuoti jo skulptūras. Tačiau tai padeda nesupainioti lengvo žaidimo ir apgalvoto politinio pranešimo, nuoseklios meninės bei pilietinės pozicijos su arogantiškais gestais.

Ir prašmatniame Latvijos nacionaliniame dailės muziejuje su juodomis marmurinėmis kolonomis ir baltomis rauktomis užuolaidomis Navakas išlieka Navaku. Tarp kolonų ištempia seną krovininių mašinų brezentą – ir salė tampa panaši į mamuto urvą arba gamtos muziejų, kurio eksponatus apžiūrime pro milžiniško gyvūno papilvę. Kitas toks tentas pasitinka vos įėjus į muziejų – susuktas ir suveržtas kabo nuo lubų iki grindų tarsi taurė. Šie sunkio ir tempimo jėgas tramdantys darbai kukliai pavadinti "Lankstiniais". Nepaisant to, nuorodos į politinius ir kultūrinius tranzito aspektus išlieka. Nors industrinėje buvusios "Tiesos" spaustuvės aplinkoje tranzitinių furgonų "drobės" atrodė rūsčiau.

Tačiau čia – ne apleista spaustuvė, o Nacionalinis muziejus, todėl Navakas rimtai žaidžia retrospektyvą. Tačiau nebando kanonizuoti pamėgtų formų, priešingai – nuvainikuoja originalumą, menininko rankos prisilietimo mitą ir kuria perdirbinius iš fajanso ir plastmasės.

Jei Navaką ir galima lyginti su kokiu nors "klasiku", tai nebent su Marceliu Duchamp’u, kurio darbuose ir klasikos parafrazėse visada būdavo transgresijos ir (kiek užmaskuotas) nešvankybės elementas. 1917-aisiais įvyko dvi revoliucijos – Rusijoje buržuaziją persmeigė durtuvais, o Duchamp’as panardino jos veidą į "Fontaną" – paprasčiausią pisuarą, pasirašytą R. Mutto (Niujorko santechnikos gamintojo) pavarde. Tiesa, jo revoliucinio poelgio kolegos neįvertino ir išmetė šį darbą iš parodos. Sukrėstas Duchamp’as išstojo iš Nepriklausomų menininkų draugijos ir tapo bibliotekininku. Nepaisant to, "Fontanas" laikomas reikšmingiausiu ir didžiausią įtaką padariusiu XX a. meno kūriniu.

iliustracija
Mindaugas Navakas. "Natiurmortas". 2005 m.
D. Tumpytės nuotr.

Navakas su santechnikos gaminiais elgiasi kiek kitaip. Tai nėra gryni ready-made objektai ir pasirinkimo gestas čia nėra svarbesnis už transformacijos. Tačiau šiuolaikinio meno kontekste tai ne mažiau revoliucinga. Kai visi kovoja su vartojimo virusu, Navakas perka pigias kinų vazas ir jas "kopuliuoja", lipdo į vieną – suriša karščiui atspariomis vielomis, glazūruoja ir išdega. Standartinę prekę paverčia netipine ir nefunkcionalia. Ir dėlioja daiktų-klonų natiurmortus. Arba konstruoja didingus portikus ir kolonas su vazomis, ant kurių viršaus užrašo rusišką keiksmažodį lotyniškomis raidėmis. Tai ir vėl primena Duchamp’o elgesį su Mona Liza – maža to, kad įžūlus prancūzas jai pripiešė ūsus, bet dar ir pavadino taip, kad prancūziškai tariamas raidžių derinys "L.H.O.O.Q." skamba kaip "jos karšta subinė" (elle a chaud au cul).

Be istorinės 1977 m. keramikinės Navako kolonos ir naujausių "santechninių" bei "tranzitinių" darbų, parodoje dar galima pamatyti ir keturis videodarbus, iš kurių įsimintiniausias – "Po dešimties metų". Iš pradžių ekrane pamatome skaičių 10, tada stepą šokančius Mindaugą Navaką ir Joną Gasiūną, o galiausiai – užrašą, kad tiek metų praėjo nuo jų išstojimo iš Lietuvos dailininkų sąjungos. Nors nė vienas iš jų netapo bibliotekininku, tačiau jų sukurti darbai ir nekonformistiška pozicija yra vienas iš Lietuvos skulptūros ir tapybos atspirties taškų. Pasiekus tokių rezultatų, iš tiesų galima šokti ne tik stepą, bet ir rumbą.

O lauke prie įėjimo žiūrovus pasitinka ir palydi milžinišką kriaušę primenanti Navako "Didžioji vaza" iš rudo granito, puikiai deranti prie muziejaus kolorito ir pompastikos. Jei latviai jos nenupirks, tai praras dar vieną istorinį šansą sustiprinti Baltijos šalių ryšius – šį kartą kultūrinius. Nes nusipirkti tranzitinių mašinų brezento "Lankstinį" turbūt neleis aukštoji muziejininkiška savimonė. Nors – kas žino? Juk be transgresijos nebus ir transo.

 

Skaitytojų vertinimai


6932. studentas2006-04-03 10:22
o kodel nepamineti amerikos meniniko robert morris "lankstiniai"? navakas is jo truputi "pasiskolino" ,bet kreivytei tai neidomu.va butu nenavakas medziagas tampes-lankstes tai ponia kritike tikriausiai butu uzsiminusi apie robert morris itaka autoriui.keliaklupsciauja nekitaip. musu kritikai - hierarchijos aukos.

6934. alio2006-04-03 11:37
labadiena, kreivyte hierarhijos auka:) nieko juokingesnio nesu girdejes. jei rasysi kas su kuo susijes gausis Enciklopedia Britanika. aisku Navakas ne lygioj vietoj atsirado...

6937. argi2006-04-03 13:08
"navaka galima lyginti su duchamp"??, "tai siuolaikinio meno kontekste tai ne maziau revoliucinga"????

6942. viva!2006-04-03 13:52
lyginti galima su kuo tik nori. tik anemiska lt publika neprilygsta Diushampo publika. :D KAZKAS LABAI NAVAKUI PAVYDI nereikia:)

6943. ana :-) 2006-04-03 14:02
labai šaunus straipsnis

6944. latvė2006-04-03 14:31
architektas Rozentalis ar Rozenbiliumas, kuris suprojektavo ta muzieju, pamates, kas dedasi Skulpturos saleje, grabe apsiverstu. ten turetu stoveti torsai, aktai ir galvos. o dabar? brezentai ir unitazai.

6947. mokytis mokitis mokytis2006-04-03 15:15
Mielas studente, ziuri i knyga, matai spyga? Robertas Morrisas daro veltinines "pakabas", Navakas - tranzitini brezenta ar silikona. Medziaga - ne vien "matriolas", bet ir visos simbolines, energetines, politines etc. konotacijos. Jei ir lyginti Navaka su Morrisu, tai nebent galios retorikos aspektu. O skolinasi (arba vagia, diskutuoja, perdirba) - visi, tik negabiems pritruksta parako mesti issuki "klasikams".

6948. ad se ipsum2006-04-03 15:17
o linksmiausia, kad mokytis niekada nevelu - nes kitus bemokant ir ilgosios raides sutrumpeja:) Siaip, autoironiska pastebele pamacius savo klaida:)

6949. versus2006-04-03 15:28
Jezau, kokie lietuviai pavyduoliai! Uzuot pasiziureje kitaip ir pasigiline, tuoj pat lieja savo kompleksus komentaruose. Man kaip tik pasirode idomus palyginimas su Duchampu - butent ribu persengimo ir gatavu daiktu naudojimo aspektu. Bet Duchampas tai turbut sventa karve, kad galima ji tik tam tikram remelyje laikyti? O as manau, kad jei jis sau leido visaip is da vinciu saipytis, tai nereikia jo kaip stabuko pastatyt i apdulkejusia istorijos lentynele ir neprisiliesti. Tai menininkas, kuris vertino pasirinkimo gesta, ir autores pasirinkimo gestas man atrodo labai vykes! O lyginti tikrai galima su kuo nori - priklauso nuo pasirinkto analizes aspekto. Interpretaciju skaicius yra begalinis - taip kad sizifiskos pastangos sugrusti menininka i siaura stalciuka neduos jokiu rezultatu. Linkejimai stagnatams!

6950. este2006-04-03 15:32
Miela kolege, kelinta valanda vyksta Rozentalio ar Rorenbliumo transliacijos is grabo? Ar jus turite tiesiogini rysi? Mielai prisijungciau. O kodel torsai ir galvos - tai gerai, o unitazai - blogai?

6953. latve2006-04-03 15:44
taip, su sventa praeitim mes visuomet turime tiesiogini rysi, bet kuria valanda. jums prisijungti tikriausiai nepavyks. tai jusu antenos problema. mums torsai ir galvos gerai skulpturos saleje o unitazai kitoje vietoje.

6955. eltonas johnas valgo kiausiniene 7 val. ryto - latvei2006-04-03 20:08
taip, jus ponia esate visiskai teisi. Tikroji skulptura yra tik graikiskos galvos ir torsai su papais ir pimpalais. Duchampas - apsisaukelis ir sarlatanas. O video tai apskritai joks ne menas. Ir dar labai pykstu, kad zmones vazineja su automobiliais, o ne arkliais kinkytais vezimais.

6956. latve2006-04-03 20:18
del automobiliu tai as nelabai pykstu, bet del viso kito jus velniskai teisus. malonu kad suradau bendraminti.

6958. studentas2006-04-03 21:41
jau senokai eksponuojami: apatinis trikotazas,valstybines veliavos,darbiniai drabuziai,grindims valyti skudurai,prekes is supermarketu ,higieniniai tamponai,mesos subproduktai,sujauktos lovos su prezarvatyvais,krauju ir sperma tapyti paveikslai,viesa masturbacija,pornografija ir t.t.ir sitam kontekste navako darbai"revoliucingi"? nereikia perdeti ponai kritikai.cia ne pavydas navakui, o pastaba angazuotiems teoretikams. p.s.morris is veltinio daro ne tik pakabas,o ir erdvines skupturines instaliacijas tik estetiskai motyvuotas,o navakas apvercia viska aukstyn kojom va ir visas fokusas.noretusi daugiau kurybiskumo,o ne gudravimo .pvz.galetu buti christo jei jau taip

6959. che-che2006-04-03 21:53
musu"protu bokstai" - kritikai,prisiskaite uzsienio knygu, cituoja jas i kaire ir i desine ,o patys kritiskai mastyti matyt jau nesugeba.postmodernios PAPUGEEELEEEES.....

6960. latve2006-04-03 22:27
negalima skaityti uzsienio knygu ir vartyti uzsieniniu zurnalu. tada visi viska ir kopijuoja.

6965. studentui2006-04-04 12:34
Na ir mokyk paskui tokius studentus, kurie painioja radikaluma su revoliucingumu. Revoliucinaga tai, kas eina pries mainstreama. Kai visiems vartojimas - blogis, o Navakui kiniskos prekes - geris. Bet vis tiek linksma, kad kiekvienas raso savo teksta, o ne skaito, kas parasyta. Todel tikiu didele ir sviesia Lietuvos ateitim:) O Christo juk pakuoja, del Dievo meiles - ko jus moketes? Kuris Navako darbas apie pakuote?

6966. studentas2006-04-04 13:57
christo naudoja medziaga kaip ir morris ( vienas lanksto,o kitas apipavidalina),bet abu skirtingi kaip dangus ir zeme.o navakas tiesiog gudrauja naudodamasis medziaga (lankstoma) be jokios orginalesnes idejos.vien tik tas faktas,kad navako medziaga yra furu tentai -silpnas motyvas , nes tai daugiau panasu i vairuotojo galios retorika,o ne menininko galios retorika.aplamai toks vaizdas ,kad meno kritiku siandienine stalo knyga yra davincio kodas.ieskot reiksmingumo,radikalumo ir intrigos smulkmenose.nu pasakykit kam labai idomu (ar ne jauciantiems sentimentus tai paciai institucijai) pries 10 metu ar 15 isstojo navakas is nukvakusios institucijos ( idomu ,kiek zmoniu uz lietuvos ribu, reiksmingas sitas ivykis ).O kas sako,kad VARTOJIMAS VISIEMS BLOGIS?tai snobu vartojama fraze norint save iskirti is kitu zmoniu.vartojimas yra geris ypac kai gali rinktis tas kas tau patinka:nori kiniska vaza,nori lietuviska keramika.

6967. studentas2006-04-04 14:14
revoliucinga yra arba tuoj bus, vel viska rankytem atlikti ir kuti ne ivaizdi,o...gerai butu jei zinociau.mainstreamas yra viskas kas darosi greitai ir lengvai transportuojasi i kitas ekspozicines erdves arba lengvai imanoma ta kurini atkartoti bet kurioje vietoje.pagal situos kriterijus navakas kaip tik ir tinka tranzuojancio meno apibudinimui,nes jo kuriniu sudedamosios dalys yra lengvai atpazystamos bet kurioje salyje,lengvai pritaikomos ,lenvai isigyjamos - konjuktura ( multikulturizmas,globalizmas,meile demokratijai ir visas kitas opiumas liaudziai)

6973. studentui2006-04-04 14:29
Jei Christo naudoja medziaga taip kaip Morrisas, tai jau nera apie ka kalbeti. Visisikai skirtingas poziuris. O tamstos poziuris i medziaga tai labai jau paprastas - jei tik lankstus audinys, tai ir tas pats. O kaip, kur, kokiame kontekste (vietos ir dailes istorijos), tai neturi reiksmes. Tada ir galima lyginti Cristo ir Morrisa, ir cituoti Da Vinci koda. Nes tingisi giliau pasirausti ir paziureti, kad Morrisas, naudodamas veltini, dekonstruoja Beuyso tradicija, ir kartu pletoja minimalistu anti-formos idejas, o Christo ir Jean Claude kuria milziniskus viesumos monumentus islaikydami formalia struktura ir asociatyvuma (neleistina prabanga minimalistams, siekiantiems grynos geometrijos ir jokiu pasaku). O Navakas daro visai ka kita - deda tranzitini tenta prie marmuro kolonu ir sujungia juos i viena specifines vietos kurini - itempta, asociatyvu, daugiaprasmi. Ir tai, kad tentas pajungia sau visa erdve, kad issikreipia jos proporcijos ir dydziai, kad marmurines kolonos tampa tiktai gyvulio kolomis ir yra galios retorika - uzvaldyti, primesti savo principus. Ir jokio skirtumo, ar ja demonstruoja menininkas, vairuotojas ar bibliotekninkas. Svarbus pats pasirinkimo gestas ir jo daromas poveikis. O kad tai veikia, sprendziu is tavo nenuilstamo noro irodyti priesingai.

6974. studentas2006-04-04 14:30
bliamba, siaip tai man ne navako darbai uzkliuvo ,o straipsnio autores subjektyvumas.aiiii.....

6975. studentas2006-04-04 14:42
na bet kaip viskas schematiskai pritempiama,tiek jau tos.instrukcija lego zaidimui - jusu paaiskinimas....jusu pagrindinis demesys kurinio kontekste yra autoriaus pavarde.kartoju kuriniai nera blogi ar panasiai,bet nematau jokio revoliucingumo .is kur autore tai istrauke?ar as tai turiu suprasti is cnavako CV parasytos straipsnio pradzioje ?

6976. studentas2006-04-04 14:45
taigi ir rasau kad morrisas ir christo skirtingi kaip dangus ir zeme, perskaitot tik tai ka notite matyti arba as netiksliai formuluoju... velniop ta interneta

6977. JK~~~~~~~____jolita_______ :-( 2006-04-04 14:47
as klausiu kur yra kauno filharmonija o jus man nieko negalite padeti kazkokie psichai!!!

6978. gidas2006-04-04 14:52
kauno filharmonija yra kaune.

6979. kitas gidas2006-04-04 15:05
eik laisves aleja nuo soboro ir pasuk i desine prie paminklo vytautui. pastatas su kolonom po kaire, neuzmik.

6980. gidas2006-04-04 15:18
kur tu matei kaune paminkla vytautui.

6982. kitas gidas2006-04-04 15:38
A ka grybo skulptura ka ten vaizduoja? GEDIMINA? is kur man zinoti as juk ju nepazinojau tai ir maisosi.

6983. gidas2006-04-04 16:11
tai jau tikrai grybo skulptura.

6985. kitas gidas2006-04-04 16:33
ka tu cia mane balamutini.vytauto didziojo skulptura,autorius vincas grybas.temnata dremuciaja,provokatorius.

6986. gidas2006-04-04 17:25
(:

6987. etc2006-04-04 18:18
O man kaip tik patinka subjektyvus rasiniai - ir kuo subjektyvesni, tuo geriau:) Ir is viso - parodykit man objektyvu teksta. Nebent faktu rinkinys is enciklopedijos. Bet jau paciu faktu atranka (kodel parinkti tie, o ne kiti kiti kaip svarbiausi) rodo tam tikras intencijas. Ta pacia biografija galima pateikti isryskinant kurybines kancias, rysius su moterimis, alkoholizma, homoseksualuma, psichine negalia ir t.t. (netaikau Navakui ir straipsniui). Itariu, kad studenta suerzino pseudo-pompastinis stilius, kuri jis perskaite kaip TIKRA paslovinima. Man regis, pseudopagyros su uzraitymais ir keiksmu virazais labai tinka prie Navako pseudo monumentalumo ir tranzitines estetikos. Pagarba autorei - buvo idomu naujai pazvelgt i tiek kartu perkramtyta klasika.

6988. viska zinau :-) 2006-04-04 18:23
Navakas valdo!!! Tekstas cool:)

6991. studentas2006-04-04 19:48
na aisku, 100% objektyvu teksta galima rasti nebent kapinese ant paminklo.suprantu ,kad straipsnio autore stengiasi savo teksta padaryti zavingesni ir apie paroda papasakoti pozityviai ,bet saika vistiek reiketu jausti.masines gamybos prekes transformavima i netipini produkta ,taip pabreziant tipines prekes universaluma, pavadinti revoliucingu poelgiu! lai pasidomi reklamos dizainu ar tv reklama,ten pilna panasiu "revoliucingu" pavyzdziu.tikras ar netikras paslovinimas,bet kvepia elemtariu pataikavimu ir tiek.

6992. studentui2006-04-04 20:01
Na tu ir perlenki, studente! Koks biznis pataikauti Navakui? Ir kokia pagyra pavadinti menininka roko darbininku? Kazkaip istrizai skaitai ir lenktai interpretuoji. Nepastebi jokiu "bet", jokiu nuorodu ir konteksto. Kaip papuga viena zodi kartoji, neziuredamas, kaip jis vartojamas. Navakas visa savo kuryba eina prie srove, taigi yra revoliucingas (priesingas ramiai nesipriesinanciai evoliucijai). O kad tau revoliucingi gestai turi kita prasme - viskas tvarkoj. Nera vieninteles tiesos. Tiesa sakant, tuscias gincas. Dziaugiuosi, kad tau patinka Navakas:)

6993. idomu2006-04-04 20:15
Radau dar vieną straipsnį apie Navaką - mano nuomone, įtaigesnį, aštresnį. Ir kas įdomiausia - ten mintys ir žodynas daug labiau provokuoja, bet kažkodėl mažai komentuojama. Gal kad keikiamasi atviru tekstu? Ar čia koks pirmo puslapio sindromas? http://www.culture.lt/7md/?leid_id=648&kas=straipsnis&st_id=3777

6997. ponas optimistas2006-04-04 20:42
studentas čia gerai varo. o korumpuoti menotyrininkai net persilenkdami čia bando ginti navaką ir kitus. mūsų menotyrininkai - pataikūnų šutvė - ot. o dar ir kiaulės akis turi ir bando įteigti, kad taip nėra

6998. duobe :-) 2006-04-04 20:44
Navakas - tai islikes Tiranozauras,kaip ponia Kreivyte smagiai paminejo: Jis eda, atrajoja ir sika vizualiu menu. Retai jis viduriuoja.

6999. studentas2006-04-04 21:03
reik but aklam,kad nematytum navako sasaju su christo instaliacija central park new york ( tarp kitko christo ne tik pakuoja ) tik navakas viska sulietuvina,kaip kazakda elgesi su claes oldenburg isdidintais daiktais.navakas daznai kuria kokio nors izymaus klasiko seselyje tai nera labai blogai,bet kodel meno kritikai tai tyliai apeina,o juk butu labai idomu paanalizuoti kiek navakas orginalus ir revoliucingas. nekritikuojate,o tik liaupses pilat,o juk gabus tas navaks gal ka orginalaus istikro sukurtu.

7001. studentas2006-04-04 21:34
su christo central park new york lyginau navako girlianda

7002. ponas optimistas2006-04-04 22:24
šiaip iš tikrųjų - kalbėti apie navako revoliucingumą xxi a. pr - kažkaip naivu - nebent užsakyta dar. toks įspūdis, kad tekstas parašytas vien tam, kad latviai susmylėtų ir nupirktų tą navako objektą - nekenčiu komercinio meno

7003. ponas optimistas (kvailys)2006-04-04 22:27
"Nepaisant to, "Fontanas" laikomas reikšmingiausiu ir didžiausią įtaką padariusiu XX a. meno kūriniu." - auksinė frazė:) tik kas ją pasakė ir kokiame kontekste? o man reikšmingiausias xx a. kūrinys - žmuidzinavičiaus "neringos kopose"

7004. studento gerbeja2006-04-04 22:40
Mielas studente, tavo entuziazmas man patinka. Jei neiseikvoji visos enrgijos komentarams ir su tokiu paciu ikarsciu kuri, tai gal po 10 metu pasieksi Navako lygi:) Zinom mes tas Christo vartu instaliacijas Centriniame parke, ir Oldenburga zinom, ir jo manifesta "As esu pries mena", kuri, beje, 7md spausdino kai tu dar gimes nebuvai. O tu ar zinai ka nors apie Navaka, ar skaitei Lubytes sudaryta kataloga su daugybe ne tik lietuvisku tekstu, ar gilinaisi i jo kuryba - ar tik siaip, by the way, uzmetei aki? Nes tavo palyginimai labai jau pavirsutiniski. Navakas dar kadai iki Christo vartu naudojo tokias formas, bet jo idejos ir tada, ir dabar visai kitos. Tik tiek, kad abu megsta ispudingus gestus viesumoje. Bet Christo varto milijonus ir viska daro rimtai, o Navakas parodijuoja, saiposi, "nupigina", pergromuluoja. O del Girliandos - reikejo atkreipti demesi i pakvietima - ten panaudotas dekoratyvines girliandos nuo Teatro, muzikos ir kino muziejaus pastato motyvas. Ir milziniska girlianda, tapusi ne puosybos, o konstrukcijos elementu artimesne to paties Navako Vazoms Rytu Berlyne ant standartiniu pastatu. Ir dar - parafraze, diskusija, gincas - visai ne tas pats, kas svetimu ideju pletote. Sekmes moksluose ir kuryboje! Lauksime tavo originaliu projektu:)

7005. versus2006-04-04 22:50
Geriausiai pasisake duobe - trumpai ir aiskiai. Visiskai su ja sutinku. O ponas optimistas tai turbut suauges studentas, kuriam Navakas ramybes neduoda - na kam ta kritike ji taip isliaupsino! Galejo tik siaip parasyti gyveno gime kure didelius niekniekius. O cia zek - ir Duchampas, ir revoliucija, ir fuck LDS - ir viskas vienam Navakui. Ir visi ordinai pradzioj sukabinti, kaip kokiam Breznevui. Tikrai, ir man pavydu. Bet kazkaip smagu buvo skaityti straipsneli, ir juokiausi keliose vietose garsiai, ypac ten, kur siuloma latviams neprasnausti progos. Prastai Lietuvelej su jumoru, oi prastai! Todel ir straipsnis blogas, ir Navakas plagiatorius... Atsipalaiduokit, zmones - pavasaris atejo!

7006. zaidziame klases2006-04-04 22:58
"In a poll in 2004, Duchamp`s porcelain urinal, a ready-made work first shown in an expedition in 1917, was voted by British art experts the most influential artwork of the 20th century."

7008. studentas gerbejai2006-04-04 23:14
taip mano palyginimai pavirsutiniski,bet straipsnyje navako darbu apibudinimas (net ne analize) irgi labai pavirsutinskai pateiktas.jei kritikas raso straipsni apie paroda tai noretusi jog jame butu sis tas daugiau nei CV( kam tada tas straipsnis skirtas).tuo labiau jog istikro butu idomu paskaityti is kur,kaip,kodel ir kur link juda navakas ( vienas idomesniu lietuvos menininku ).daznai pas menininko kurybos gerbejus vietoj pagarbos jo kurybai laikui begant issivysto besalygiskas nuolankumas is ko tikrai verta pasisaipyti,ka manau navakas ir daro.

7010. gerbeja2006-04-04 23:37
Taigi reikia knygeles skaityti:) Zinau as ta autore kaip nulupta, jau tiek kartu Navaka aprase, kad is vis nustebau, kad dar rado minciu ir per daug nesikartojo. Kazi kodel taip maza rasanciu ant Lietuvos? Daugiau rasytu, idomiau butu. Pats irgi, matau, rastingas - galetum pasireiksti, ipusti nauja veja. Gera diskusija isisiubavo - vis delto Navako taip lengvai neapeisi:)

7011. studentas2006-04-04 23:49
yra toks norvegiskas issireiskimas "feil fri"- laisvas nuo klaidu,taip su ironija sakoma apie meninkus turincius tam tikra kulturini statusa.manau tokia perdeta tolerancija yra zalinga tiek jaunajai menininku kartai tiek kulturos bosams.

7013. gerbeja2006-04-04 23:56
Ar nori pasakyti, kad Navakas Rygoje "sufeilino"?

7014. bebras2006-04-05 00:00
Keista. Nematau diskusijoj curare. Miega ziemos miegu? Auuuuuuuu!

7015. studentas2006-04-05 00:46
tiesiog dabar jis dirba ant "feil fri" ribos ir kritikai bei ziurovai turetu buti atidus.

7017. ponas optimistas2006-04-05 10:14
taip - navakas ir kreivytė - abu yra savo srities klasikai - tik jie neklysta ir viską daro tobulai. kritikuoti ar analizuoti jų negalima, nes atsiras gerbėjų, kurie apkaltins tave nekompetencija. o šiaip gerbėjams(gerbėjoms) norėtųsi pasakyti, kad niekas nekvestionuoja navako reikšmės, tačiau net humoro (ne "jumoro" - kaip šią sąvoką pavartojo kitus knygeles raginanti skaityti gerbėja) forma išsakyta panegirika yra panegirika. o kodėl gerb. kreivytė negalėjo argumentuotai išanalizuoti? ar būtina viską taip paviršutiniškai? šiuo požiūriu studento komentarai man yra įdomesni už tokį ekshibicionistinį teksto rašymo principą. gal jis ir radikalizuoja, gal ir padaro klaidelių - tačiau bando daryti tai, ką kreivytės teigimu daro navakas (nors manęs jos argumentai neįtikina) - griauti klasiką nuo pjedestalo. susivemčiau, jei mane kas pavadintų klasiku - ačiū dievui, tokiu niekas ir nevadins. man patinka diskursas - jį būtent ir siūlo studentas - o ne savimi patenkintų asmenų monologai. didžiausia lietuvių dailėtyros problema ir yra sumautas asmeniškumas, verčiantis apie pažįstamus menininkus kalbėti tik visokius niekalus (kad tik, gink dieve , vargšo neįžeistų, kad tik jam vargšeliui nuotaika nesugestų). grįžtant prie navako - jis puikus menininkas, tačiau straipsnyje jis pateiktas taip, kad jei nežinotum, žiūrėti į jį (t.y. jo darbus) nesinorėtų - nes atrodytų kaip didžiausias savimyla. o šiaip lietuvių meno bėda didžiausia yra ta, kad oficialius postus užimnatys asmenys, be to - dėstytuvai - kaip navakas ar tuo labiau gasiūnas yra laikomi nonkomformistai. na nieko maištingio jų darbuose nematyti. iš tikrųjų studentas teisus - svetimų klišių kartojimas - ne parafrazavimas, ne ironiššas santykis - o elementari imitacija, kartotė. provincialu ir tiek. lengva būti maištininku, kai eini už kitų nugarų. gerai, kad studentas parašė savo mintis. daugiau tokių. viskas prasideda nuo pozityvių intencijų

7018. informuotas2006-04-05 10:56
Ar ponas optimistas visada tikisi gauti issamia analize laikrascio straipsnyje? Jei tikrai nuosirdziai rupi gilesni Navako kurybos klodai, nueikite i biblioteka, perverskite periodika ir katalogus arba SDICe susipazinkite su daugybe issamiu ir analitisku tekstu: Andriuskeviciaus, Jurenaites, Jankeviciutes, Lubytes, Raciunaites, Vaisvilaites etc. Jusu priekaistai turetu pagrida, jei butumete geriai susipazines su tuo, kas jau yra apie Navaka parasyta (tarp ju ir straipsnio autores). Taip kad linkiu sekmes ir tokio pat optimistinio poziurio, kuri demonstruojate savo komentaruose (panasu, kad studentas ir optimistas - tas pats asmuo). Geros dienos!

7020. cha2006-04-05 10:58
Cha, cia gal koks studentelis suputojo, kad Navakas ji apsauke per parodele? Na taip, autoritetus reikia griauti, bet Navakui pakanka drasos ta daryti atvirai, o studentui - tik anonimiskai kandziotis:)

7025. studentas2006-04-05 12:50
manau navakas gali buti skaitomas revoliucingu tik lietuvos mastu ir tai tik tarybiniu laikotarpiu.dabar jo kurybos metodas gan populiarus pasaulyje tarp daug meninku atseit "plaukianciu pries srove."dabar jo "kvailiojancio isminciaus" poza yra gan patogi ir saugi,nes galima bet kada viska nuleisti juokais ir buti tik rimtu profesoriu,o galima ir neva revoliucingumu intriguoti zadant kazka kazkada kazko daugiau.tos klasiku citatos,ju perdirbimas,pasiepimas tai toks zinomas metodas,kad navako cinizmas tampa kazkoks graudus.as bevelyciau kad navakas istikro nutruktu nuo grandines-butu idomu. p.s.as nelietuvoje gyvenu ir retkarciais atvaziaves dziaugiuosi uztikes kokia idomesne lietuviu paroda. navako nepazystu ir nesu susidures su juo.

7026. zoe2006-04-05 13:07
puiki diskusija issivyste ir ji aiskiai konstatuoja, kad studentas frustruoja kotais ir iesko kaltu, ir turi bloga iproti anonimskai perdaug pasikarsciuoti. Ir kad laikas atnaujinti jam zinias, be tu visu asmeniskumu.

7027. informuotam2006-04-05 13:19
kam rasyti apie paroda jei ten eksponuojami darbai neverti darbu analizes?jei tai reklaminis skelbimas,kodel jis pirmam leidinio puslapy?nesistebiu kodel sita laikrasty greit uzdarys ( nutrauks dotacijas).su tokiu poziuriu i skaitytojus, mol nueik pasiskaityk nes viena karta jau kazkur rasiau apie ta menininka tai tinka jo visiems darbams 20 metu i prieky.ar tai laikrastis keliolikai savim patenkintu meno kritiku ar zmonems kurie galbut neturi galimybiu perskaityti visu kritiku "rastu"?panasu i narcizu kluba,jei rasai straipsni apie konkrecia paroda tai ir rasyk,o nesiuntinek i biblioteka.

7028. linkinciam pikta2006-04-05 13:32
Bet ir tingi zmones Lietuvoj skaityti ir gilintis! Pirma perskaityk teksta atidziai, o tada kitus mokyk. Nemaciau parodos, bet is straipsnio ir nuotrauku susidariau aisku vaizda ir dar si bei ta suzinojau. Cia turbut koks Zvigzdo pakalikas raso, nes trina rankas del 7md neremimo.

7029. Harpija2006-04-05 13:51
Man tai atrodo kad Navakas nupirko Kreivyte, kad taip graziai parasytu... Kaip filme "Kapote", kur rasytojas sumokejo, kad ji pagirtu. Turbut pilna sekcija navaku prideta.

7030. linkinciam pikta2006-04-05 14:23
kas tas Zvigzdas?

7031. ponas optimistas, bet ne studentas2006-04-05 15:50
lietuvių dailėtyroje jau seniai susiformavo tokia tradicija, kad rašomos tik draugų parodų recenzijos arba už tam tikrą užmokestį vokeliuose - šiuo atveju topinis yra liurmenis, kuris net honorarų dėl to nesistengia mokėti. gal todėl čia gal taip liguistai ir puolama bet kokia kritika tokių rašinių atžvilgiu. bjauriausia, kad studentą puola apeliuodami į asmeniškumus, nors patys nieko daugiau nedaro, tik vis kaišioja tą asmeniškumą. na niekas man neįrodė, kad navakas yra revoliucionierius - jis tėra oficialiai kotiruojamas asmuo, o vadintis arba būti vadinamu gali bet kaip. tik nervuoja, kad visokios hierarchijos mūsų meno situacijoje dar vis tokios gajos ir yra daugybė asmenų, kurie trokšta, kad taip kuo ilgiau išsilaikytų - STAGNACIJA. dėl to ir bjauru. navakas, būdamas puikiu menininku, čia net ne prie ko - jis tik vykusiai naudojasi dabartine padėtimi, jis yra simptomas, o ne priežastis.

7032. oho2006-04-05 15:52
parafrazes ,citatos,diskusija,gincas -visi dabar bombina idejas vieni is kitu ir perdirba savaip.muzika AC/DC zodziai NAVAKO, va ir naujas smotas ant lietuvos.

7034. monika krikstopaityte2006-04-05 17:03
:)))))) AS LABAI NORECIAU KAD MENOTYROJE EITU KALBA APIE DIDELIUS PINIGUS. Honorarai simboliniai. Moka 3 kart maziau nei duobiu kasejui uz valanda ir voku negirdejau kad siulytu.

7035. zoe2006-04-05 17:04
menininkai tik chierka gali duot:)

7036. monikai2006-04-05 17:09
pas uzdavini pasikonsultuok, bet bijau kad uz konsultacija kaip ir "uz kritini"straipsni paprasys 50-100lt

7037. aga2006-04-05 17:20
siaip tai neblogas sugretinimas lt meno kritiku su duobkasiais ( visoms prasmems )

7038. monika2006-04-05 17:41
ar cia pinigai?:D

7039. monika dar2006-04-05 17:52
tas kas garsus ir taip - tikrai nepirks teksto. kas skystas - rasyk nerases... kam dar kapeikom menotyrininkus apmetyti, ir taip kaip parode diskusija sitas darbas rimtu nelaikomas. Bloga tradicija, kad menotyra tai uz dyka.

7040. ponas optimistas - monikai2006-04-05 18:26
jo menotyra yra pigi prostitutė - bent neprisipažink, kad imi tuos 50-100 lt

7041. Chanceris2006-04-05 19:03
Monika, man reikia perkasti sodą. Duosiu dg negu 7MD. Bet vokelyje. Bet daugiau. Tai kaip?

7049. monika2006-04-06 10:37
kad menotyrininkus perka yra visiska fantazija. ji aplanko ir mane:))))))))))))))))))))))))))))))))))) todel jau kokius 4 metus pagrindinis darbas mano kitoj srityje.

7050. JL12006-04-06 10:50
Jo, pas Kreivyte namuose maciau istempta Navako tenta per tris kambarius. Dabar aisku, is kur gavo... Vokeliu nemaciau.

7051. ah2006-04-06 11:03
mokelius iskart praryjam, kad nieks nesuprastu

7052. udra2006-04-06 12:02
siaip kreivytei navakas moka minimuma o vokelis papildomai.

7053. interneto valdove2006-04-06 12:15
As manau, kad visus Lietuvos menotyrininkus islaiko meninikai, nes jie juk tiek daug uzdirba.

7054. taigi2006-04-06 12:19
Na taip, iki ko nusiritom... Pradejom apie aukstas materijas, o baigem kaip visada... Na, bent jau suzinojau si bei ta apie siuolaikini mena ir skulpturos interpretacijas. Nemaniau, kad toks mamutas gali sukelti tiek diskusiju. Pasirodo, daugiausia zibalo i ugni sliuksteli ne astri kritika, o panegirika. Keista - toks lengvas ir romantiskas zanras. Ir taip netoli nuo pagiriu:)

7055. curaredg2006-04-06 12:23
navakas mano manymu puikus menininkas , o menotyriniku tiek mazai rasho kad tekstai visada dziugina , gaila kad konkurencija itin nedidele. shi diskusija visai nieko- ismetus pagiezas ir isankstines nuomones, man buvo idomu matyti shi lankstini intro praejusiu metu pavasari , bet kaip matau, foto dokumentacijoje, marmuro kolonos kiek labiau tinka, nei baltos spaustuves.puikus ironijos ir profesionaluma mixas-reiks nulekt i ryga nes ten rods bus iki geguzes 7 pagarbiai dg

7056. spejimas2006-04-06 12:57
ar darius is berlyno?

7057. i Riga i Riga2006-04-06 12:57
Dabartes zinosim, kur vare dega:)

7059. `aigars gulbis2006-04-06 18:51
vistik smagu kad daugelis diskutantu rygoj nebuvo ir parodos nemate

7060. studentas2006-04-06 19:01
navakas geras meninkas tik lietuvos kritikai galetu jam siek tiek padeti. kritikai kontempliuodami jo visu parodu konteksta nepastebi tam tikru detaliu jo naujuose darbuose. kiekviena jo darba inertiskai vertindami kaip provokacija ar revoliucinga zesta. "natiurmortas" ne navako lygio darbas - lego principu is masines gamybos daiktu, suredyti pseudo architekturiniai objektai ar kt. funkcija prarade daiktai - nerevoliucinga o tradiciska tarp "revoliucionieriu". ir negelbeja geras zaidimas kontekstu (architekturiniu, istoriniu, kulturiniu, socialiniu, politiniu). "lankstinys" vykes darbas, vien del to, kad veikia labai fiziskai (vos smarves nepajutau). siaip diskusija turejo buti apie kritikus, o ne apie mano gerbiama navaka. o iskart itarineti asmeniskumais ir pavydu uz kelis riebesnius zodelius - pavirsutiniska. viso gero

7061. p.s.2006-04-06 19:16
suprasciau jei sis kreivytes straipsnis butu rasytas "lietuvos rytui" ar kokiam nors jo priedui, bet ne "7MD".

7064. klasikas2006-04-07 00:47
eikit, jus visi navakui

7065. ziurovas studentui2006-04-07 10:26
negalite spresti apie natiurmorta is mazos nuotraukeles. negalite perskaityti uzrasytu ant vazu tekstu. eilerasciu.

7066. orbit2006-04-07 11:51
Geras straipsnis, man labai patiko. Is komentaru tik asmeninskumai jauciasi. Gerai, kad nors keli autoriai dar sugeba parasyti gyva, intriguojanti teksta su gera humoro doze. Atsibodo tos niekam nereikalingos ataskatos. Tada net komentuoti nera ka. Linkiu taip ir toliau!

7067. alenas2006-04-07 15:13
eilerasciai ? straipsnyje raso,kad ten uzrasytas rusiskas keiksmazodis lotyniskom raidem...

7068. ziurovas2006-04-07 16:02
apie ka ir kalbu. diskutuojate nemate parodos.

7069. aaa?2006-04-07 16:58
kas pasakys kodel visos nuotraukos talpinamos desineje puseje ir vienodo formato??

7070. alenas ziurovui2006-04-07 17:02
nori pasakyti,kad kreivyte irgi nemate parodos? nes ji tai raso apie keiksmazodzius....geras

7071. ziurovui2006-04-07 17:09
o kodel negalima is nuotraukos spresti? kult. minist. stipendijas dalina net nepasiziurejusi i prasytoju kurinius nuotraukas, visai nuo lempos arba is kolegu pasakojimu.

7072. duobe2006-04-07 17:52
As neturiu jegu.

7074. žiūrovui ir orbitui2006-04-07 22:48
diskusija buvo apie navako kūrybą apskritai ir l.kreivytės straipsnį, todėl argumentas, kad "nematėte parodos ir diskutuojate" čia ne prie ko. asmeniškumai jautėsi pačiame straipsnyje ir jo gynėjų komentaruose. o pačio straipsnio vertė vien dėl šios diskusijos ir pakilo. nors apskritai tai nėra pati blogiausia recenzija

7076. ziurovas2006-04-07 23:38
reikia sakyti "niekuo detas" o ne "ne prie ko". rusicizmas. pastaba buvo del konkretaus darbo apie kuri sunku spresti is nuotraukos. straipsnio verte nei pakilo nei nukrito del sitos diskusijos.

7078. žiūrovui2006-04-08 17:17
ačiū už pastebėtas klaidas:) manau, kad pakilo - jeigu perskaičius kažkam kilo minčių:)

7080. ydzei2006-04-08 21:42
kai skaitymui - paspartejusiais laikais - lieka vis maziau laiko, skaitytinus 7md str. renkuosi atsizvelgdamas i atsiliepimu skaiciu. ir si L.K. straipsniui si virtuali, anonimiska diskusija - atmetus visu rasiusiuju asmeniskumus - man labiau patiko (studentas), nei pati recenzija

7085. hm :-) 2006-04-09 12:49
vienok, diskusija isprovokavo tekstas:)

7086. sija2006-04-09 21:11
O man labiau patiko motyvuoti atsakymai studentui. Siaip - geras straipsnio pavadinimas, is karto uzkabino. Vis delto geras Navakas.

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 177 iš 201 
5:06:16 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba