SEPTYNIOS MENO DIENOS

2002-11-15 nr. 543

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
 Audronis Liuga
Intonacijos paieškos
49

Muzika 
• Rita Nomicaitė
Atnaujinta tradicija
1
• Vytautė Markeliūnienė
Įtaigos galia
• "Lady Miles Davis" Lietuvoje8
• Kompozitoriai neteko Senioro
• Ansambliui "Kanklės" - 10 metų
• KONCERTAI

Dailė 
• Živilė Ambrasaitė
Grėsmingi kūno peizažai
• Ignas Kazakevičius
Nežinoma Lietuvos skulptūra
• Monika Krikštopaitytė
Naujosios kuratorystės strategijos
2
• Lengvo potėpio beieškant
• PARODOS

Literatūra 
• Paul Eluard
• Interneto svetainė "tekstai.lt"7
• VAKARAI

Teatras 
• Ervinas Kovas
Ekrane šoka Mekas
6
• "Gagarino gatvė" Nacionalinio scenoje1
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Nobelio premija Imre Kertészui
• Išsipildžiusios svajonės1
• Atviri pasauliui
• Arthuras Rubinsteinas apie savo koncertą Lietuvoje2
• Tarptautinis AEC kongresas

Diskusijos 
• Kultūros politika šiandien5

Anonsai 
• Atitaisymas
• Prenumerata

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios1

Pirmasis

Intonacijos paieškos

Audronis Liuga

[skaityti komentarus]

iliustracija
D. Matvejevo nuotr.

Naujausias Jono Vaitkaus spektaklis pagal Jono Meko pjesę "Pati pradžios pradžia" Nacionaliniame dramos teatre - neįprastai chaotiškas, impulsyvus ir kartu įstringantis atminty, jaudinantis. Šis spektaklis - tai akcija, dienoraštis, monologas, kreipinys, netelpantis į tradicinį "gerai padaryto spektaklio" apibrėžimą. Laisva jo forma, vaidmenų fragmentai, išskaidytos, o kartais ir visai išnykstančios dramaturginės jungtys - visa tai egzistuoja kaip kaleidoskopiško, suaižėjusio pasaulio skeveldros. Ir jį sukūrė Vaitkus, garsėjantis kaip "kietos" formos ir stiprios dramaturgijos režisierius. Tiesa, dar prieš kelerius metus tame pačiame Nacionaliniame dramos teatre buvo J. Vaitkaus "Sapnas" pagal A. Strindbergą - įsimintinas režisieriaus darbas, sukurtas prieš pat priverstinį pasitraukimą iš šio teatro vadovo pareigų. Toks pat atviras kūrėjo pasisakymas ir kartu esamojo laiko diagnozė. Tačiau kokios skirtingos šiųdviejų spektaklių nuotaikos - "Sapnas" buvo desperatiškas, o "Pati pradžios pradžia" viltinga.

Ne meninės priemonės, o pati pasisakymo esmė, individualios temos ir statomo literatūros kūrinio sąveika su esamuoju laiku apibūdina Vaitkų kaip menininką, kuris ieško partnerio, pašnekovo, aktyvaus adresato. Todėl gali keistis priemonės, bet išlieka aiškiai formuluojama mintis, pozicija, susieta su esamuoju laiku. Tai Vaitkus įrodė ir dabar, sukūręs vieną po kito du tokius skirtingus, bet ir savaip panašius, vienas kitą pratęsiančius spektaklius pagal šiuolaikines pjeses "Gagarino gatvė" ir "Pati pradžios pradžia". Vieną - apie "pačią pabaigą", o kitą - apie "pradžios pradžią".

Statydamas "Pačią pradžios pradžią", Vaitkus pasitelkė Meko pjesės naivų netobulumą kaip temą, iš kurios audžiamas visas spektaklio audinys. Kažkada Sigitas Geda apie Meką yra taikliai pasakęs, jog jis "viską sugebėjo paversti šviesa ir elektra". Ir Vaitkus bando režisuoti ne pačią Meko pjesę, o jo "šviesos ir elektros" pasaulį, tą sunkiai įvardijamą "akimirksninę" realybę, kurioje asmeninių gyvenimų faktai ir refleksijos susipina su šiuolaikinio pasaulio vaizdais ir garsais. Sunki, beveik neįgyvendinama užduotis jau vien todėl, kad Meko "akimirksninė" realybė yra nenuspėjama ir nesurežisuota, o teatras - vis dėlto sąlygiškas ir neišvengiamai "padarytas". Ir toks yra spektaklis, kupinas teatrališkų disonansų. Nes Vaitkui įdomi ne pati Meko poetika, o jo gyvenime ir kūryboje glūdintys pirmapradžiai klausimai - kas esu aš pasaulyje, vardan ko gyvenu, iš kur išėjau ir kur einu, - kuriuos užduoda ir pjesės herojai. Vaitkus juos išdidina, perkelia iš lyrinės plotmės į šiuolaikinės misterijos lygmenį.

Žmogaus kelionė per pasaulį, jo benamiškumas, prarastų namų ilgesys ir jų ieškojimas aplinkiniuose daiktuose, žmonėse, garsuose ir vaizduose, praradimai ir tikėjimas dar "neprarastu rojumi" - tai visai Meko kūrybai būdingos temos, Vaitkaus spektaklyje panardinamos į ekraninę, teatrališką ir gyvenimišką realybę. Bendras spektaklio įvaizdis užkoduotas jaunos dailininkės Medilės Šiaulytytės scenovaizdyje: keli dideli ekranai scenos kraštuose ir milžiniškas televizorius jos centre. Ekraninė tikrovė spektaklyje panėšėja į drumzliną upės srautą, kuriame susimaišo tai, kas dirbtina, ir tai, kas tikra. Šis srautas neša žmogų per gyvenimą, ir norint jame nepaskęsti būtina turėti kažką stabilaus, tvirto, tikro. Tai pagrindinė spektaklio mintis.

"Ir aš gyvenimo/ nuėjęs pusę kelio/ į tamsią girią įėjau/... ir viskas, kas maniau, maniau yra mano/ pati esmė,/ nukrinta, nukrinta/ kaip gelmė..." - įžangoje įvairiomis kalbomis ir intonacijomis kartoja įvairaus amžiaus ir tautybių personažai. Tai lyg bendros spektaklio intonacijos paieška. Tokios intonacijos, kuri padėtų vaduotis iš falšo, tuštybės, ekraninės realybės ir kalbėti savo balsu, jausti žemę po kojomis. Nes tik taip galima atrasti vertybes, kurios suspindėtų kaip tos kelio gale surastos krištolinių karoliukų formos kiškio spiros, pavaizduotos spektaklio atvirutėje... Todėl iš pat pradžių nėra vieno herojaus, nėra centro - įžanginiai žodžiai įdedami į visų personažų lūpas. Herojai atsiranda vėliau - tai vyras ir moteris. Jų gyvenimo istorija personifikuoja visų istorijas.

Pasakojimas prasideda nuo aklavietės, beviltiškumo, bandymo žudytis, o baigiasi paprastų gyvenimo vertybių atradimu ir apsivalymu. Finalinis visuotinis sirtakio šokis, kurį pradeda pats televizoriaus ekrane lyg tiesioginiame eteryje pasirodęs Jonas Mekas, - kaip misterinis stebuklas. Perkeldamas pjesės koliziją į misterijos lygmenį, Vaitkus atsisako nuoseklios psichologinės charakterių plėtotės. Personažai atpažįstami, turintys gyvenimiškus prototipus - tarp jų šmėsteli Jurgio Mačiūno ir paties Jono Meko portretai, - tačiau jie išreiškia ne konkrečius likimus, o skirtingus požiūrius, gyvenimo kelius. Tai pirmiausia Sauliaus Balandžio Povilas ir Arūno Sakalausko Žmogus kaip du spektaklio poliai - lyrinis ir karnavalinis. Abu jie atsiduria aklavietėje - pastangos pakeisti pasaulį tokios pat bergždžios, kaip ir gyvenimo-žaidimo propaganda. Ir kai kelio gale ateina šis suvokimas, tada gelbsti nuoširdus prisilietimas, žvilgsnis, naujos gyvybės laukimas, atgimęs jausmas... Į savo pradžią - motinystę, naują viltį - keliauja ir Eglės Mikulionytės Margarita. Pasirodo, ši viltis gali išgelbėti ne tik ją, bet ir mylimą žmogų. Net ir fragmentiškus personažus stengiamasi paversti gyvais, išgyvenančiais, kintančiais. Viskas priklauso nuo kiekvieno aktoriaus pastangų ir sugebėjimo perteikti šią kaitą, kuri spektaklyje dar tik mezgasi. Aktoriai dar tik bando ieškoti savo personažų intonacijų, tarpusavio santykių tikrumo, neretai vaduodamiesi iš susikurtų vaidybos štampų.

Svarbi spektaklio "Pati pradžios pradžia" aplinkybė - jo aktorinis ansamblis. Daugelis čia vaidinančių aktorių - Jono Vaitkaus mokiniai. Praėjo kažkiek laiko, vieni tapo žvaigždutėmis, kiti liko jų šešėlyje. Kiekvienas nuėjo savo gyvenimišku ir profesiniu keliu. Ir dabar buvęs mokytojas surinko juos vėl tarsi tam, kad paklaustų - kokie tapote ir kas jus šiandien jaudina? Todėl "Pati pradžios pradžia" yra dar ir pedagoginis mokytojo ir jo mokinių dialogas apie žmogiškus ir profesinius dalykus. Panašus dialogas kažkada buvo legendinės "Literatūros pamokos", išaugusios iš visai kito laiko konteksto.

Kažin, ar "Pati pradžios pradžia" taps mūsų dienų "Literatūros pamokomis", bet ne tai svarbiausia. Tiesiog yra spektaklis, į kurį malonu ir įdomu ne kartą ateiti. O tai, ypač Nacionaliniam dramos teatrui, šiandien jau nemažai.

 

Skaitytojų vertinimai


884. domi :-( 2002-11-15 17:06
Autorius uzsaldintai ir teisingai isigautes.....tik labai neitikinamai, istikruju spektaklis baisiai nevykes, butent kad nevykes. Labai nemazai idomiu ideju, bet per daug viename ir cia tikrai scenografes ir rezisieriaus problema. gerbiamas ,autoriau, jus is "meiles" paskubejusiam rezisieriui , pamirsote perskaityti afisoje, kito puse vaizdu kurejo- video - Roko Tarabildos, vieno is idomiausio spektaklio segmento.

886. Asilas2002-11-15 17:47
domi, akyvaizdu, kad apie teatra - ne bum bum. Tuoletine nuomone reikskite savo burelyje. O Roko Tarabildos nera ko ginti, kadangi dominuoja seni Vaitkaus filmai, su kuo Tarab. nieko bendro neturi.

888. basa :-) 2002-11-15 19:30
Esme-kas apie spektakli raso,jeigu Liuga tai spektaklis tikrai prastas.

889. 2002-11-15 20:05
Idomu, kam tuos spektalius stato?

893. Neliuga2002-11-15 22:36
Straipsneliai pirmam puslapy brangesni-uz tat Liuga cia juos ir varo.Nesvarbu-apie Nekrosiu ar apie Vaitku(didziausius tarpsavio antagonistus)-galima ilist visiems.Svarbu pirmame.Klausimas Vildziunui-ar 7 dienos tik teatro savaitrastis,kad kitos meno temos,ir zymiai svarbesnes,lieka subinej.Tai tegul jus ir finansuoja Nekrosius,Vaitkus ir Liuga su Vasinauskaite.

897. xX2002-11-16 00:20
Neliugai: Kai būsi kokio laikraščio redaktoriumi, galėsi pats sau patarinėti, ką kur dėti, mielasis IP 193.219.**.**. Kas svarbiau, o kas ne Septyniose Meno Dienose - sprendžia ne Prezidentas, ne Seimas ir ne Vyriausybė. Juo labiau ne Lietuvos rytas su Respublika.

898. raulas2002-11-16 02:12
Na kam jus taip zhiauriai vienas ant kito :)))) chia juk apie spektakli kalbames, o ne sh...is metomes :)) Taigi, apie spektakli. Vietomis visai smagi absurdeska, vietomis nuklishiuota, nors man labiausiai nuobodu buvo (kaip ir daugelyje tokio tipo a`la Fluxus performansuose) kai tarp tu maloniu bei prasmingu vaizdeliu turedavai sedeti ir zhiureti i visishka sh... Primena Zhalgiri ;) dvi minutes pazhaidzhia - po to 5-ias nesugraibo kamuolio, po to vel dvi pazhaidzhia... Gaila, o juk geri zhaidejai (tiek Zhalgirio, tiek Nacionalinio :)

905. Idomu2002-11-16 12:07
Siame puslapyje pasireiskia "ziaurus" nuomoniu nesutapimas visai klausimais, dar pries praveriant lupas Liugai. Idomu.

906. V.V.2002-11-16 12:50
Kazin kodel to Liugos visi taip nemegsta?

907. Neliuga2002-11-16 13:08
Mielam xX.Ko taip uzsiplieskiai?As p.Vildziuno norejau tik paklausti,o patarti tai jau tikra ne.

913. neliugai2002-11-16 21:34
...norejau tik gerai pakakoti...

916. Tiesa2002-11-16 22:33
Siaip tai septyndienis dar vis niekaip neatsikrato tu teatriniu rasineliu, aisku cia ju bedos. O liuga su savo pezionem pirmame puslapyje isvis uzknisa, galetu ir pasitaupyti, gal kada veliau pasireikstu?

917. xX2002-11-16 22:39
Aš specializuojuos sudėtingų sistemų (complex systems) struktūrinės analizės srityje. Nors pagal apibrėžimą specialistas yra tas, kuris žino viską apie nieką, bet galima sakyti, kad žinau, kas yra kitas Neliuga. Ačiū Nelūgai-??? už intrigą, jinai gana vykusi savo paradoksalumu - kažkas panašaus į Borges`o noveles.
Ir vis dėlto norėtųsi, kad po tekstais kalba eitų apie esmę, kuri savaime yra verta būti atskleista. Kultūra yra daugiau, negu rašantysis. Šio spektaklio nemačiau, bet perskaitęs tekstą ir grįžęs iš savo pamėgtos Labanoro girios visų pirma (po mamajazz:) skubėsiu į PPP.

919. Irena :-) 2002-11-17 10:49
Fantastiskas spektaklis, o purvais pasidrabstyti eikit gal i "Akvariumo" puslapi. Siap tai meno, kulturos zmogui, kurejui neturetu buti svarbus viskoks brudas. Nedemonstruokit savo bukumo, nesvarbu, kad anonimiskai...

921. domi2002-11-17 12:43
aiskiai issiskyre du poziuriai; vieniem spektaklis patiko , kitiem (pvz-man) ne . jei skiriasi nuomone tai nereiskia kad vieni nusimano kiti "ne bum bum". Manau, teksto autorius tendencingai deste ispudzhius ir teigiamus argumentus siule ne is tos "operos". O pats spektaklis turi per daug atviros eklektikos; tie neisvystyti ale Pinos Baush gabaliukai apgailetini, idomi ideja su grindu nuzhymejimu praktiskai nesimate ir neisnaudota. Ir tas Fluxus akcentavimas - Mekas tai ne Maciunas. kantrybe galutinai pakerta - teatriskai teatrinis deklavimo "menas", kam taip uzlauzt? tai net neMekiska. profesionalus blaskymasis su avangardinem idejom.

923. Sviesa2002-11-17 17:38
Ponas ar ponia "?" uzdave gera klausima. Manau, neatskius i ji vezimelis nepajudes. Si karta liuga galima butu ir pamirsti(nors tai labai sunku, po simts). Klausimas butu toks: ar siandieninis Lietuvos teatras yra dar vis riedantis samochodas be kuro ir kaip ten reikaliukai su technine apziura? Ar nebus taip, gerbemieji, jog kalbam apie tai ko nera?

930. Paskutini kart Neliuga2002-11-17 23:00
Mielam xX:po paaiskinimo apie savo specializacija ir po Jusu mylimos girios Labanore pasirodo esat visiskas kulturos primityvas,bandantis kazka reiksti,bent jau sau.Ate,diskusijos, net ir anonimiskos(nors Jus davet suprast, kad cia visus galetumet pavardem ar darbovietem suminet)su Jumis xX nebetesiu.Dziaugiuosi komentaru gausa del nekalto mano klausimo p.Vildziunui-kodel straipsniai apie teatra uzima Septyniu dienu pirma puslapi, kai meno pasaulyje Lietuvoje per ta savaite buna ivyke svarbesniu ivykiu.

931. xX2002-11-17 23:59
Neliugai/???: Pavardėm nei galėčiau, o jei galėčiau, tai neturėčiau jokios teisės minėti. Man tik pasirodė, kad dviem skirtingais vardais pasirašantysis yra vienas ir tas pats. Ir viskas.
Aš irgi žmogus, galintis ne tik džiaugtis, bet ir supykti, Jūs irgi galite įsižeisti. Viskas labai gyvenimiška. Bet nenorėčiau, kad Jūs paliktumėte šias diskusijas, būtų labai gaila... Šiaip būtų labai šaunu kokiame kaukių baliuje susitikti ir pabendrauti su kiek įmanoma visais.

932. xX2002-11-18 00:32
Pamiršau paklausti Neliugos, kokie tie svarbesni įvykiai per tą savaitę ištiko, ko 7md nesugebėjo pastebėti ir kas turėtų atsidurti pirmuose kultūrraščių puslapiuose? Tik vieną pavyzdį, prašau.

933. MAGAS :-) 2002-11-18 08:37
ŠIAIP GERAS DALYKAS

934. Techninė apžiūra atidedama2002-11-18 12:44
Ką čia kalbėti apie techninę apžiūrą, jei benzo nusipirkt neišeina - babkių mažoka. Gerai, jei pakalnė - tada samochodas išvysto greitį; į kalnus tenka stumti savo jėgom, o jos senka...

935. bu2002-11-18 12:51
netikiu nei vienu zodziu

940. Bagira2002-11-18 18:40
Ne i tema, bet... "Atsiverciau" omni.lt ir pamaciau praejusiu savaiciu 7md diskusiju tesini - to paties Helmuto Sabaseviciaus straipsni. Gal idomu, tad perkeliu pora citatu: "Internetinio savaitraščio puslapio diskusijoje nesumojau laiku b. b. paklausti, kas vis dėlto esu aš - šuo ar karavanas. Nors nesutarimai su baleto meno vadove iš spaudos persikėlė į kitas erdves - praėjusį trečiadienį teko spektaklio viduryje palikti pirmąją eilę (nors buvau tvarkingai apsirengęs, blaivus ir uoliai žiūrėjau spektaklį) - išdrįsiu išsakyti keletą kritiškų pastabų penktadieninio spektaklio adresu. T.y. jei esu šuo - losiu, o jei esu karavanas - eisiu."

942. b.b.12002-11-18 20:20
gerai Helmutas "pavare" tame omni.lt, tik vel pabreziu, nors ir jau buvau isjuokta del savo skrupulingumo, kad p. Sabasevicius cituoja b.b.2

943. Ryski sviesa2002-11-18 22:40
xX-ui, dovanoju tamstai nauja varda - brizas.

944. xX2002-11-18 23:11
Ačiū Ryškiai šviesai už dovaną. Mano akyse Jūs tikrai pakilot. Ir atsiprašau už ekvilibristiką. Pasirodo, kad mano komentatorių "tramdymas" dažnai yra netikęs ir nevietoj. Nuoširdžiai tai pripažįstu ir apgailestauju. Tegul pats Liuga ginasi, jei tai sugeba padaryti. Jei nesugeba - reiškia, jam skirtoje kritikoje tiesos yra.
Be to, matau, kad yra žymiai geriau pasikausčiusių kultūros procese: b.b., b.b.1 (b.b.2), Bagira, Pablo ir - pripažįstu - Neliuga, etc.
PPP dar nemačiau...

946. Tiesa( vienintele)2002-11-19 08:24
Mielas Brize, renkames cia tam, kad aptartume svarbius dalykus todel atsiprasinejimai ar panasus krituliai tik trukdo. Liuga galima palikti ramybeje (gal ir jis mums atsakytu tuo paciu?).Manau, keli rimtesni minciu rentinukai ir sulauktumei geresniu dovanu, o kolkas, sios dienos vardas - Tyka.

947. pablo2002-11-19 09:13
Arba Tyka-Tykūnas pagal analogiją su Nyka-Niliūnu:) Nesu gerai susipažinęs su teatralų vidinių rietenų pasauliu, nežinau kokios čia asmeninės ar kriminalinės priežastys, kada viskas prasidėjo ir kaip pasibaigs, bet ši tikrai ne vieno reiškiama nepakanta p. Liugai kiek stebina. Na žmogus aktyvus, rašo lyg ir šiek tiek išmanydamas tai, apie ką rašo. O tai, kad jam duoda daug vietos, aišku, nėra labai jau gerai, reikia manyt, kad 7MD stalčiuose prisikaupė graži krūvelė ne mažiau spausdintinų darbų, ir ne vien apie teatrą. Kažkur prapuolė Ūbis (gal sugedo jo televizorius?).

948. Nustebęs2002-11-19 10:03
Keista - tame pačiame numeryje du straipsniai apie "Pati pradžios pradžia". Vienas - į pirmąjį psl., kitas, mano manymu, geresnis - nukišamas nežinia kur. Kodėl?

949. sura2002-11-19 12:38
gal antrojo straipsnio autorius ervinas korsunovas dar nepriaugo iki liugos lygio

950. Ervinas Kovas2002-11-19 13:29
Man gerai ir 6-tame psl. savaitrascio, kuris bene vienintelis nuolat dar raso apie teatro ivykius Lietuvoje ir uzsienyje. Butu daugiau rasanciu, nekurpciau poleminio straipsnio.. Be to spektaklis provokuoja.. O Liugos "peraugti" nenoriu, kaip cia kazkas diskusijose vis puldinedamas ketina. Tiesiog taip gavosi, kad recenzijos kazkuo panasios ir skirtingos. Liugos izvalgos man labai idomios, o po pirma jo recenzijos dalimi galiu pasirasyti. Tik nesutinku, kad spektaklis - tai "siuolaikine misterija". Mano manymu, daugu daugiausia - fantasmagorija. Ir tie "karnavaliski" elementai per daug klounadiski, o "lyriski" - seklus. Iki klasikiniu teoriniu teatro perskyru performansas "Pati pradzios pradzia" netempia.

951. b.b.(1)2002-11-19 15:16
pablo, kad ir kiek kas "kosetu" del neteisybes pirmajame savaitrascio puslapyje, ka i ji deti renkasi redakcija - tai jos teise ir pareiga. Atrankos kriterijai kiekvienu atveju gali buti skirtingi ir daug geru tekstu gali metu metais guleti stalciuose (nors jei jie taip ilgai ten guli, ar jie isties tokie geri?), jei atsiranda aktualesniu uz juos.

952. Kas atsitiko?2002-11-19 16:26
Liuga stovi kaip azuolas, kaip medis per visas audras, ir stoves, ir nekalbes, ir tyles ismintinga tyla, klausydamas, kaip azuolo sakose pauksteliai ciulba.

953. xX2002-11-19 16:43
Mane irgi stebina ta 7MD Redakcijos ir Liugos tyla, lyg kažką negero slepianti:). Jokios provokacijos, net pačios drastiškiausios, neveikia. Hm... gal laiko nėra su skaitytojais bendrauti?
Jei rimtai, per daug kišamės į Redakcijos virtuvę. Gal to nereikėtų daryti (sako Тыка), bet rašančiuosius skalbti tikrai verta (sako Brizas). Pagaliau Ervinas K. sustato viską į savo vietas. Dabar dar labiau noriu pamatyti PPP: kad greičiau ta 22 ateitų!

958. @2002-11-20 13:22
EIKIT K***** N***** B*** P*** N***** NERVAI NELAIKO NU P***

959. pablo2002-11-20 13:42
Tai buvo Liugos komentaras? Gal vis delto ne...

960. el. redakcija2002-11-20 14:39
Tikrai ne Liuga. Tai Kauno technologijų universitetas - Lietuvos kultūros favoritas:)
IP 193.219.69.157
netname: KTU-MF
descr: Kaunas Technological University
descr: Mechanical Engineering faculty
country: LT

address: Kaunas University of Technology
address: Computer Center
address: Studentu 48a-101
address: LT-3028 Kaunas
address: Lithuania
phone: +370 7 353325
fax-no: +370 7 300643


961. xX2002-11-21 02:11
Na matome dabar, kad kiekvienas iš mūsų gali būti "pagautas" kažką negražaus darant. Tikriausiai tą žmogų (studentą) išmes iš KTU arba atims nedidelę stipendiją, kurios gal net alui ir duonai neužtenka:) Aš anksčiau "juodai" rašydamas pirmą prisimintą IP adresą gyniau Liugą, bet el redakcija galėtų nemedžioti raganų. Protingas žmogus gali pasijuokti iš keiksmažodžių kolekcijos, kuri irgi yra mūsų "kultūros" dalis. Pablo taip ir padarė... Galima tik spėti, kokias raides reiktų įrašyti vietoj žvaigždučių, kad pajustume rašančiojo subtilią reakciją į šias diskusijas. Kai politikai diskutuoja, juo labiau nervai gali nelaikyti.
Kaip nors kartu išgyvensim.

962. @2002-11-21 12:04
KA LIUGOS KA CIA VARAI.AS TAI ELIS O NE LIUGA.NA PRIPAZYSTU TRUPUTI PASIKARSCIAVAU.

963. @2002-11-21 12:16
NA DEKUI TAU xX KAD UZJAUTI MANE.ALE TADA LABAI PIKTAS BUVAU,PALIKO MANE DRAUGE:(

964. taigi2002-11-21 15:27
lochelis kazkoks... atejo, nusibezdejo ir dar dantis rodo...

965. Kuosa2002-11-21 17:03
po nr 37): Ilgiausiu metu, Didysis Broli, arba Internetas posovietineje Lietuvoje.

969. Mykolas OK2002-11-22 10:37
Viskam yra ribos. Keiksmažodžiai ir per daug įžūlios reklamos dings iš šių diskusijų kai tik kas nors iš e-redakcijos jas pastebės ir ras laiko išjungti žinutes arba raides pakeisti žvaigždutėmis. E-redakcija toleruoja ir toleruos nukrypimus nuo temos ir nežymius diskusijų etikos pažeidimus.

1319. @ :-) 2003-02-03 18:16
spektaklis patiko...

1322. Aviva :-) 2003-02-04 09:57
Man spektaklis labai patiko, tikrai vertas pacio teigiamiausio ivertinimo. Nepaprastai daug simboliu ir erdves interpretuoti. Liuks.

1568. Dalius2003-04-07 14:00
Nuostabus spektaklis :) Nors man realus gyvenimas labiau patinka.

2498. (ne)kulturingaszhmogus :-) 2003-12-22 18:48
kox spektaklis?

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 176 iš 200 
5:03:47 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba