SEPTYNIOS MENO DIENOS

2008-07-18 nr. 811

7 MENO DIENOS

| Archyvas | Redakcija |


Pirmasis 
 Pasidaryk pati35

Muzika 
• Jūratė Katinaitė
Paskutinė vasaros naktis
• Edmundas Gedgaudas
Nepažeidusi savasties
5
• Goda Rupeikaitė
Laukinis marionetės šokis
2
• LVSO jubiliejinis XX sezonas
• TATĀ festivalis
• Ir vėl „Nakties serenados“
• Geriausias šveicarų teatro projektas atkeliaus į Vilnių
• KONCERTAI

Dailė 
• Vidas Poškus
Pirminės idėjos
9
• Justina Augustytė
Pasakotoja vaizdais
• Monika Krikštopaitytė
Nojaus laivas?
4
• PARODOS

Literatūra 
• VAKARAI

Teatras 
• Žvilgsnis į norvegų sielos kraštovaizdį2
• SPEKTAKLIAI

Kinas 
• Clintas Eastwoodas nepasiilgsta Purvinojo Hario
• Verta kalbėtis su kaimynais1
• ABBA yra, kino ir nereikia 6
• Savaitės filmai
• KINO REPERTUARAS

Pasaulyje 
• Visos fundamentalizmo spalvos2

Bibliografija 
• Bibliografinės žinios

Pirmasis

Pasidaryk pati

Interviu iš pogrindžio specialiai „7 meno dienoms“

[skaityti komentarus]

iliustracija
Cooltūristės. „Kultūros mainai“. Varšuva-Vilnius.
2008 m.

Anoniminė kritiškai angažuotų menininkių grupė „Cooltūristės“ susikūrė 2005 m. Vilniuje. Svarbiausias jų cooltūrinių akcijų principas – mis(s)apropriacija. Tai dominuojančių galios sistemų dekonstrukcija pasisavinant ir sukeičiant kultūrinius kontekstus. Per ketverius gyvavimo metus „pasisavinti“ visi statybininkų uždengti namai, kregždės iš Mikėno skulptūros, „Nacionalinės vyrų premijos“, ES himnas, „Tate Modern“ kaminas ir Vilniaus gatvė Varšuvoje. „Cooltūristės“ dalyvavo 12 parodų, iš kurių galima paminėti šiemetines – Europos jaunųjų menininkų parodą „Naujienos be sienų“ (Briuselis, Solonikai, Valensija), „Kitas miestas, kitas gyvenimas“ („Zachęta“, Varšuva), ir 2007-aisiais vykusias Jaunųjų menininkų bienalę Taline, III Prahos bienalę.

Kodėl tapai cooltūriste?

Gerbera: Aš nekalta, mane įskaičiavo.

Nasturta: Nes tikiu horoskopais. Ten parašyta, kad dėl savo spontaniško būdo mėgstu vaikus. Ir dar – kad mane geriau kviesti į aukštos klasės restoraną. Kai įstojau į cooltūristes, tos dienos horoskopas žadėjo, kad manęs laukia naujos galimybės, permainos. Turiu būti pasiruošusi, kad nebūčiau užklupta netikėtai – tai ir pasiruošiau.

Kaip apibrėžtum cooltūristinę praktiką?

Azalija: Tai meninė veikla, kuri a) turi aiškią poziciją ir b) nesiremia autorių pavardžių svoriu. Bent jau man šie cooltūristinės praktikos ypatumai yra svarbiausi ir patraukliausi.

Nasturta: Tai tikslų siekimo praktika, sabotažas, eliminavimas – ir ne kiekvienam tai suprasti, nes kai kurie moka tik šlapintis ant tvoros.

Gerbera: Nuolatinis stresas, prievarta, žaidimai sąvokomis/reikšmėmis, amžinas komunikatorių laiko neturėjimas, gera nuotaika, spaudimas, blogos kavinės su gera aura, išsiblaškymas, konkurencija, inteligentiškas nervinimasis.

Levanda: Kaip tarpkultūrinį turizmą ir kultūrizmą. Apsilankius Lenkijoje, prisidėjo dar vienas svarbus dėmuo – kultas. Arba kult(ūr)inių objektų sukeitimas. Dabar „Zachętos“ galerijoje, parodoje „Kitas miestas, kitas gyvenimas“, eksponuojame Vilniaus žemėlapį su Varšuvos paminklais, o Varšuvos – su Vilniaus. Mūsų projektas taip ir vadinasi: „Kultūros mainai“. Svarbi jo dalis – lenkiškai, lietuviškai ir angliškai dainuojančios merginų pankroko grupės „Zimbabwe“ koncertas „Pasaż Wileński“ prekybos centre, kurio vitrinose buvo eksponuojamos „Cooltūrisčių“ fotografijos iš Varšuvos gatvės Vilniuje ir Vilniaus gatvės Varšuvoje.

Ar tavo mokslai padeda, ar trukdo cooltūristinei veiklai?

Nasturta: Mokslai ir cooltūristinė veikla palaiko ilgalaikius ir lygiaverčius santykius. Mokslai gėlių nedovanoja, ir gerai, nes cooltūristinė veikla gėlių nevirškina. Dar mokslai labai mėgsta keliauti su cooltūristine veikla, ypač mašina, kurios valytuvai kartais neveikia ir baigiasi benzinas.

iliustracija
Pankroko grupės „Zimbabwe“ koncertas „Pasaż Wileński“. Varšuva, 2008 m.

Gerbera: Man trukdo turtingo finansuotojo neturėjimas. Labai norėčiau pasišvaistyti pinigais ir daug važinėtis taksi, kuriame negroja „Russkoje radijo“. Man trukdo bloga nuotaika arba lietuviškas pesimizmas.

Medetka: Padeda. Viskas, ką patiriu, būna/yra medžiaga. Mokslai visada reiškia susidūrimą su žmonėmis. Tai ir dialogas, ir nauji pasauliai. Mėgstu artikuliuotą asmenišką meną, kuris iš karto aiškus.

Kas labiausiai (ne)patinka š. mene?

Nasturta: Labiausiai (ne)patinka š. mene.

Gerbera: Mene man labiausia nepatinka tavo minėtas „š.“. Man nepatinka meno vadybininkų-kuratorių-kritikų kasta. Nepatinka, ir viskas. Aš ribotų pažiūrų. Va nepatinka, ir viskas. Aš jų negerbiu, bijau ir stengiuosi vengti.

Medetka: Pakartojimas be santykio su kartojamu dalyku ir kai dėmesys nukreipiamas į „objektyvius“ aprašymus, o nežiūrima į patį kūrinį. Trumpiau – spekuliacijos.

Kiek pažįsti kitų cooltūrisčių?

Nasturta: Tiek, kiek mano telefone kontaktų. Cooltūriste gali būti kiekviena, bet tik cooltūristė tai žino.

Medetka: Penkias.

Gerbera: Nieko aš nepažįstu, vaikeli, baik, jei žmogus savęs per visą gyvenimą negali pažinti, tai kur jau čia kitą asmenį ir dar jų daugiskaitą... Jokiais būdais neįmanoma... Be to, mano „folderiai“ jau užpildyti, naujos pažintys netelpa...

Ar laikaisi specialios dietos?

Azalija: Laikausi. Vengiu nuobodžių, siauro akiračio, stereotipiškai mąstančių žmonių.

Nasturta: Taip, valgau viską, kas skanu ir skoninga, subtilu ir protinga, geriu viską, kas svaigina. Žodžiu, viską, kas moteriška.

Medetka: Stengiuosi nenorėti.

Ar valgai mėsą?

Nasturta: Taip. Labai mėgstu graužti save, o dar labiau kitus žmones. Žodžiu, kaip jau minėjau anksčiau, valgau viską, kas moteriška.

Medetka: Retai.

Gerbera: Valgau, ir kadangi aš už Tibetą (nes dabar tas madinga), tai valgau tik saldžiarūgštę skanią kinų mėsą, mažinu jos kiekį (taip, teisingai perskaitėte). Įdomu, ar Tibetas žino mus žemėlapyje ir ar atsisakytų ko nors dėl mūsų? Milijoną jau ištrėmė, ar kas nors iš užsieniečių dėl to nemiegojo bent naktį?

Kas yra vizualinis malonumas?

Nasturta: Malonumas – tai vienas iš psichinio funkcionavimo principų, malonumas nukreipia visą psichinę energiją malonumo didinimui ir nemalonumo mažinimui. Vizualinis malonumas pasiekiamas skopofilijos principu, kai susitapatinama su moterimi ekrane. Vizualinis malonumas žiūrėti į išsidažiusius vyrus, įsispraudusius į pėdkelnes ir aukštakulnius, susiveržusius nuo alaus išpampusius pilvus, šioje matriarchalinės tvarkos visuomenėje. Vizualinis malonumas – tai moters žiūrėtojos galia, ir vyro, įkalinto „šeimininkės lėlių name“, pozicija. Vizualinis malonumas yra žiūrėti į veidrodį ir matyti, kad esi moteris.

iliustracija
Cooltūristės. „Didysis penetratorius“. Videofilmo kadras. 2008 m.

Azalija: O kas apskritai yra malonumas?

Levanda: Tai, kas suteikia daugiausia nemalonumų priartėjus. Geriau ne malonumas, o klampumas – kai patiri visu kūnu. Vieną malonumą paliekame kolegoms menininkams. Mes turime daug malonumų.

Kaip reaguotum, jei cooltūrisčių vardu prisidengę apsišaukėliai pradėtų rengti akcijas, priešiškas cooltūrisčių įsitikinimams?

Nasturta: Paskambinčiau Angelinai Jolie, ji turi puikų šautuvą ir tatuiruotes. Akmenų pati į kitų daržus nemėtau, nes daržų neraviu.

Gerbera: O kaip reaguoja visi, kai „valdovų rūmai“ bus prikimšti ne tik gipso kartono, bet ir komunistų nužudytų žvėrių iškamšų? Nieko, ar ne? Faina visai, ar ne? Dar po šimtą milijonų ir tada bus faina, nes kuo brangiau, tuo RIMČIAU, ar ne?

Levanda: Iššaukčiau į dvikovą, kuri, didėjant dalyvių skaičiui, taptų trikove, penkiakove ir t.t.

Medetka: Sukurčiau apie tai kūrinį.

Kodėl nusprendei apvemti „Tate Modern“?

Nasturta: Vienas dienraščio „Lietuvos rytas“ žurnalistas rašė: „Vaizdo instaliacija „Didysis penetratorius“ ir šokiruoja, ir verčia susimąstyti. (...) Ir [vemta] ne bet kur: didžiausios pasaulyje šiuolaikinio meno galerijos „Tate Modern“, kur nemažai erdvės skirta Jurgiui Mačiūnui ir jo „Fluxus“, milžiniško kamino šešėlyje. Tokia instaliacija sukelia pačių įvairiausių minčių. Kad ir tokią: tą išvemtą balutę turbūt išvalė ne kas kitas, o kuris nors mūsų likimo brolis ar sesuo iš Lietuvos. Kuo ne gyvenimiškasis „Fluxus“?!“ Mums labai rūpi lietuvių emigrantų Londone gerovė. Mano kolegė ir Puškino eilėraštį padeklamavo jų vargams Londone atminti. Tepadeda jiems cooltūristės...

Kas jūs esate?

Nasturta: Ansamblis.

Gerbera: Aš asmeniškai esu Nr. 42 (pagal „The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy“), ir dar aš ne lesbietė. Ir su aukštuoju išsilavinimu, ot.

Levanda: Taigi visi žino! Arba mano, kad žino. Anoniminė menininkių grupė „Cooltūristės“ reiškia, kad potencialiai joje gali dalyvauti kiekviena/s, turinti/s įdomių idėjų ir nepritarianti/s meno seksizmui. Nors išlikti anonimiškam šiais medijų sprogimo laikais yra daug sunkiau, nei atrodo. Ypač tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva, kur visos paslaptys – viešos. Bet ne toks anonimiškumo tikslas. Mūsų anonimiškumas priešingas ne viešumui, o autorystei. Visi tie genijų prisilietimai, parašai, vardai galiausiai skirti tam, kad pa(si)keltų vertę meno rinkoje. Todėl, nepaisant „autoriaus mirties“ ir masiškai tiražuojamų technologijų, bandoma išlaikyti kūrinio išskirtinumo aurą – parduodamos tik 5, o ne 1000 garsaus menininko filmo kopijų. O mums svarbu ne parašas, bet gera kompanija! Jei nori prisijungti, rašyk: coolturistes@yahoo.com

iliustracija
Cooltūristės. „Mis(s)apropriacija“. 2005 m.
Cooltūrisčių nuotraukos

Ar gera būti protinga kale?

Gerbera: Nežinau, nes nesu. Na gal ir norėčiau būti, bet nėr prekinės išvaizdos, va nedavė Dievas, ir viskas. Pažįstu frigidišką kalę (emigravo). Dainuojančią kalę – ta gražiausia. Raštingą kalę (jau išsisėmė). Protingos moterys būna liūdnos, nes daugiau žinai, labiau skauda, bet – daugiau matai, mažiau žinai. Aš tai iš tų, kurios per daug žiūri. Aš liūdna liūdna... (žr. aukščiau).

Levanda: Tikrai puiku. Visoms to linkėčiau!

Labiausiai tau (ne)patikusi cooltūristinė akcija.

Gerbera: Man niekas nepatiko, viskas nerimta, nes argi toks turi būti šiuolaikinis menas? Ir, po velnių, į ką lygiuojamasi, kur inte... interne... ne... intelektualusis pagrindas, kur rankų darbas, kur elegancija?

Levanda: Smagiausia buvo Varšuvoje. „Pasaż Wilenski“ prekybos centro direktorė nuoširdžiai apsidžiaugė, kad mes palikome jai fotografijas – sakė, pati iškabins tinkamoje vietoje. Ji, kartu su Joanna Sokolowska ir Benjaminu Cope’u iš „Zachętos“, tapo parodos kuratore.

Mėgstamiausia fiktyvi, istorinė, reali herojė.

Medetka: Orlando.

Azalija: Jeanne d’Arc ir Lady Vengeance. Nuspėjamas atsakymas. Bet kad oficialių moterų herojų paprasčiausiai nėra. Istorija jų nekuria, nes istoriją rašo nugalėtojai ir vyrai. Galėčiau išvardinti savo mėgstamas menininkes, bet argi jos tradicine prasme herojės?

Gerbera: Mano motina.

Levanda: Adrienne Rich – įkvepianti poetė ir eseistė.

Nasturta: Livija Gradauskienė.

Dabartinė sielos būsena.

Medetka: Kintanti.

Levanda: 3,14.

Kodėl darai meną?

Azalija: Menu galima pasakyti tai, kas kitaip nepasakoma. O man norisi tai pasakyti.

Levanda: Nes tai vienintelis legalus būdas atsiplėšti nuo „naudingo darbo“ ir daryti kažką visiškai nenaudinga. Net jei būtų nelegalu, vis tiek tai daryčiau. Man patinka mačiūniškas pigaus, visiems prieinamo meno variantas. Tokio meno, kurio net negali menu vadinti – ir niekas negali. Pavyzdžiui, tos „Aušros vartų marijos“ su gintariniais apvadais, kurias nupirkome po 3 litus Pilies gatvėje ir priklijavome prie religinių prekių parduotuvės vitrinos Varšuvoje.

Kam jūsų meno reikia?

Azalija: Meno vartotojams ir suvokėjams.

Levanda: Kunigams ir filosofėms. Kultūros ir meno turistėms, įvairių kultų sekėjams. Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikams. Nacionalinių premijų laureatams, o ypač tų premijų vertoms kūrėjoms. Statybų bendrovėms, nes mūsų dėka kiekvienas apsauginiu audiniu aptrauktas pastatas tampa meno kūriniu. Bet labiausiai mūsų reikia būsimoms pilotėms, kurios nori skristi, o ne tekėti už pilotų.

Kokie jūsų meno tikslai?

iliustracija
Cooltūristės. Autoportretas.
2005 m.

Azalija: Žr. atsakymą į 16-ą klausimą.

Levanda: Taika pasaulyje. Laisvė, lygybė, seserystė.

Ką jūs manote apie šeimos koncepciją ir dukras rūsiuose?

Azalija: Atrodytų, dukros rūsiuose yra akivaizdus įrodymas, kad formali šeimos, kaip ją suvokia mūsų įstatymų kūrėjai, institucija pati savaime toli gražu negarantuoja katalikiškų vertybių triumfo ir geriausios aplinkos vaikams augti. Bet Lietuvoje įstatymų kūrėjams taip neatrodo.

Medetka: Šeima tampama, ne gimstama. Kraujo ryšys – stiprus dalykas, bet stipriau bendros patirtys ir apsisprendimai. Vienuoles, jei pačios apsisprendusios, – gerbiu. Priverstų bėgti nuo savęs ar labai pavargusių – gailiuosi.

Levanda: Tokia „šeimos koncepcija“ ir yra rūsys, kuriame viešpataus dviguba „patriarchų“ moralė ir augs silpnos, mokslo ir dienos šviesos nemačiusios dukros. Kai kas nors – Seimas, Bažnyčia, partija ar Tomaševskis – nusprendžia turintys tiesos monopolį ir galintys visiems primesti savo pažiūras, tai pavojingai priartėja prie fašizmo.

Nasturta: Motina Teresė sakė, kad niekada neitų į antikarinę demonstraciją, jei vyktų demonstracija už taiką.

Ar jūsų menas gražus?

Levanda: Dabar kalbama ne apie grožį, o apie koncepcijas. Mūsų kuratoriai bando įtikinti, kad tik vyrai moka dirbti galva. Iš tiesų jų galvos daug tinkamesnės įvarčiams mušti. Mūsų menas trauklus – jis įtraukia.

Ar kuri, ar darai, ar ruoši meną?

Azalija: Jeigu jau taip užduodi klausimą – tikiuosi, kad kuriu (nors man tas žodis atrodo pretenzingas), bet ne „darau“ siaurąja prasme, nes kuriu iš vidinės būtinybės. Man nesvarbu, koks menas šiuo metu madingas, koks „eina“. Man svarbu ne tik tai, kas šiuo metu aktualu, bet ir ar man tie dalykai įdomūs – turiu omenyje tiek temas ir problemas, tiek menines priemones.

Medetka: Visą laiką užsirašinėju įžvalgas (daugiau asmeninio pobūdžio).

Kaip kviestinei žvaigždei, ar sunku buvo dirbti su cooltūristėmis?

Medetka: Labai lengva, nes buvau paprašyta būti savimi. Pasakiau daugiausia, ką galiu.

Kokio klausimo čia trūksta?

Nasturta: Ar mėgsti žalius agurkus?

Gerbera: Kokie jūsų ateities planai? Ar jūs ištekėjusi/vedusi? Kaip žiūrite į oralinį seksą? Kaip jūs žiūrite į čigon... romų bendruomenę? Koks jūsų zodiako ženklas?

Medetka: Anonimiškumo trūkumai ir privalumai. Ypač turint galvoje, kad anoniminiai komentarai tampa agresijos iškrovomis. Atsakymas – anonimiškumas padeda išvengti dėmesio nukreipimo nuo paties kūrinio. Padeda įeiti į abstraktesnį idėjinį lygmenį, vengiant bereikalingų asmeniškumų iš išorės. Trūkumas – skatina paskalas.

Levanda: Ar tavo mama žino?

Sudėjo Nasturta ir kitos darželio gėlės

 

Skaitytojų vertinimai


14698. that`s my girl2008-07-21 15:15
Cia truksta klausimo - ar kulturisciu menas kartais nera tiesmukoka Guerrila Girls kopija? Kai kuriais atvejais beveik plagijatas (pvz. Nacionalines premijos ir Oskaru premijos).

14699. mishka2008-07-21 17:46
ju kurybos nepazystu,bet tekstas tai lekstas...kuriniai matyt irgi kaip 10 kartu atrajotas karta "greitas maistas".

14700. llull2008-07-21 17:58
kuriniai ne prie ko, savas dail.kritikiu ratelis - teisingai, jei pats saves ant pjedestalo nepastatysi, tai nieks uz tave to nepadrys. Tai ir daro is to "reiškinį". jeigu po coolturistemis sleptusi kitos pavardes, ne is "ratelio", bez somnenija, visa tai ne nebutu pastebeta ir niekam nebutu idomu. normalus lietuviskas vaizdzelis. ziurek, po kurio laiko ir pati nacionaline galerija prades pirkti nacianalinei kalekcijai...

14701. masha2008-07-21 18:03
Visas lietuškas, t.y. lietuviškas šiuolaikinis menas be išimčių nuo `91 metų yra dešimt kartų atrajotas maistas - užsieninių variantų adaptacija vietiniam. Savo, deja, dar nieko nesukūrėme. Bet po kokių 10 - 15 metų galime tikėtis, kad atsiras kažkas ir vietinio

14702. aha2008-07-22 00:20
O kas cia blogo, jei prades pirkti nacionalinei kolekcijai? Butent tam nacionaline galerija ir isteigta. Ar jos verti tik vidutinio ir vyresnio amziaus diedai? O Vilniuje visi vieniems ar kitiems "savi", to neimanoma isvengti.

14703. nusibodo2008-07-22 01:06
Prie ko cia vidutinio ir vyresnio amziaus diedai? Ar neimanoma diskusijos papletot galutinai nesupriesinant lyciu? Toks pojutis apima, kad kai meno verte auditorijai kelia abejoniu, tai visada galima atsisaudyti feministine bravura.. Tipo atseit neva, jus musu neivertinat, nes nesam diedai - ir tik delto! Absurdas. Manau, kad kulturisciu kuryba neverta nacionalines galerijos. Kol kas ji dar neirode esanti tos galerijos verta. Ir dar: "Mūsų kuratoriai bando įtikinti, kad tik vyrai moka dirbti galva. Iš tiesų jų galvos daug tinkamesnės įvarčiams mušti." Ar tai ne seksizmas? Pirma pasveikit, paskui nuo tos pacios ligos kitus gydykit.

14704. praeivis2008-07-22 08:37
Sekloka, jeigu atvirai.

14705. mishka2008-07-22 08:46
sito intervju intelektualinis lygis prilygsta: "Koks tavo vardas?-auksinis kardas".beda sito lietuvisko Guerilla Girls klono,kad jos tesugeba nevykusiai cituoti svetimus idejas,o savu minciu nera.is kitos puses ko noret,juk tai meno kritikes - besimeldziancios konjukturai ir autoritetu knygoms.

14710. bava - retorinis klausimas2008-07-22 15:25
kur Pukyte?

14711. llull2008-07-22 15:28
Vis dėlto, net atmetus `pagiežą` ir stengiantis objektyviai diskutuoti, sunku būtu kitaip kaip nors komentuoti šitą interviu, arba apskritai tą cooltorisčių `veiklą`. Visų pirma mūsų kaime visi vienas kitą pažysta ir tie nevykę pseudonimai ne provokuoja, kaip, turbūt, mano gerbiamos menotyrininkės, bet atrodo kvailokai. Bet ne tame esme. Jei Vilnius būtų kunkuliuojantis, verdantis kultūros mistas, turintis daug gerų, ir svarbiausia, rimtų, galerijų, jei vyktų TIKTRA, ne susimuliuota konkurencija, jei galerijos gaudytų talentus ir jei formuotųsi tikros, o ne dirbtinai laikraštėlyje padarytos IDĖJINĖS, estetinės ir kt. opozicijos, tai ir tos kultūristės būtų vietoje, nes žinotum, kad jos atsirado ne savame ratelyje, t.y. protekcijų būdu, o konkurencinėje kovoje. Tai reikštų, kad jos turi ką pasakyti ir tai daro geriausiai. Tuo tarpu, nėra jokių idėjų, jokios konkurencijos ir tada matai, kad tos cooltūristės atsirado tik todėl, kad jos pačios yra menotyrininkės, bet ne ta prasme, kad jos turi daugiau proto ar originalią pasaulėžiūrą, bet ta, kad jos gali pasinaudoti daugiau pažinčių savo siaurame ratelyje ir nesijaudindamos dėl kokios nors konkurencijos, dėl savo veikos lygio ir idėjų vizualizavimo lygio, lengviau pralysti į spaudą, lengviau pralysti į projektus (sakau tyčia - pralysti - nes kitoks žodis čia ir netiktų), nes arba jos pačios sėdi toje spaudoje arba jų draugės, arba per jų pačių rankas eina visi projektai arba per jų drauges. Tada, net ir geriausiais norais negali kompensuoti gana nykaus įspūdžio, kad tas cooltisčių reiškinys simbolizuoja bendrą Vilniaus kultūros situaciją, kai dauguma dailės ar šiuolaikinio meno procesų tiesiog simuliuojami, t.y. nėra jokių procesų, yra grupelė menotyrininkių, užsėdusių visas kultūrinės spaudos ir meno projektų skyles ir pati tuo besnaudojanti, atseit, kurdama kažkokių meno procesų įspūdį. O tų skylių labai nedaug - ŠDICAS ir ŠMC, nors į šitas sąvokas telpa uždaras vos kelių menotyrninkių (kuratorių) (gubernatorių) ratelis. tada ir pasistoja nacionalinės galerijos klausimas. T.y. kodėl, pavyzdžiui, reiktų įsigyti (hipotetiškai kalbu) kokių nors cooltūrisčių "kūrinius". Tik todėl, kad kitokių nėra pas mus? O kodėl kitokių nėra pas mus? Ogi vėl grįžtam prie siauro menotyrininkių ratelio problemos. Užburtas ratas užsidaro.

14716. trumpai :-( 2008-07-22 21:14
durnes. atsiprasau tik keleta atsakymu i klausimus paskaiciau ir padariau tokia isvada nes nebeskaiciau toliau

14722. domas noreika :-) 2008-07-23 12:32
Laisva rinka skatina žmones mąstyti apie save kaip apie individualius vartotojus, kurie užsiėmę tik savais interesais. Tačiau solidarumas reikalauja, kad jie suvoktų save kaip piliečius arba bendražygius, turinčius bendrą tikslą ir dalyvaujančius didžiame bendrame projekte. Todėl rinką turi papildyti visuomeninės ir politinės institucijos, kurios vykdo piliečių edukaciją. Jų yra daug – profsąjungos, bažnyčios, mokyklos, vietinės bendruomenės ar visuomeniniai judėjimai, susiję su feminizmu, žmogaus teisėmis, aplinkos apsauga. Įvairiose visuomenėse tokį vaidmenį gali atlikti skirtingų institucijų „dėlionė“, ji vienokia JAV, kitokia Lietuvoje, kitokia Žeimiuose. Kiekviena tų institucijų turi savo pagrindinį tikslą, bet atlieka ir dar vieną uždavinį – integruoja žmones aplink bendrą projektą, kuris juos perauga. Taip apsižvalgę pradedame suvokti ir pamažėle suprantame kad ŠDICAS ir ŠMC tikrai nėra tos institucijos apie kurias masiškai rikiuojasi brandūs piliečiai, vaikai ar kitos soc. grupės, bei formuojasi bendriausias viešas diskursas. O, vadinamu atsiradimo skylių yra tikrai kur kas daugiau nei to norėtu tuo nesuinteresuotieji :)

14723. llull2008-07-23 12:59
šiaip,teoriškai jūs teisus šiuo klausimu. Bet praktiškai...

14724. llull2008-07-23 13:35
kita vertus, užsimerkiant į kai kuriuos ne tokius teoriškai abstrakčius-idealistinius, labiau proziškus ir ne visda etiuškai gražius to viešo diskurso (bent jau menotyros) formavimo dalykėlius (tai jau Lietuviška specifika), gerai, kad ir menotyrininkės kuria, nori būti kūrėjomis ir išreikšti save tokiu būdu (be ironijos). Nereikia čia kiekviename žingsnyje pagiežos ir purvų pilti. Atsiprašau, linkiu sėmės ir geros vasaros. Bet, vis dėlto, manau, kad šiuo atveju cooltūrisčių atveju labiau pasiteisintų, jei jos savo tikraisiais vardais ir pavardėmis reikštūsi grupėje, nes pseudonimai tokie tik ir skatina anoniminį pilstymąsi purvais, jei jos būtų savimi, gal ir aš savo vardu pasirašinėčiau

14725. haribo2008-07-23 13:45
paaugliski paistalai. turbut tiek pacios kvatojosi is nerealiu savo paciu sau uzduotu klausimu ir atsakymu. vargo vakariene

14729. geras ponas2008-07-23 16:16
kad viskas čia gerai su tomis kultūristėmis. daro tai, kas tikrai aktualu ir įdomu (bent jau joms pačioms). O ko daugiau reikia? pasiūlykit alternatyvą jeigu nepatinka, o ne šūdą malkite

14730. Lapė2008-07-23 16:34
Eikit visi greičiau į Š.Atėnus ir skaitykit JED PERL “Atvirukai iš niekur“. Ypač Cooltūristėms rekomenduoju. Pranašas ne iš mūsų kaimo, todėl labai teisus.

14731. haribo2008-07-23 19:51
darom gerasis pone oi kaip darom. o,tiesa sakant,kam tos alternatyvos? man pvz. patinka suda malt. gal yra alternatyvu?

14735. alternatyva2008-07-25 00:11
yra

14737. skaitytojas2008-07-25 03:22
ne coolturistese problema, o pavydziuose komentatoriuose, ubagai tie lietuviu pseudo intelektualai ir menininkai, kurie tik anonimiskai purvais moka drabstytis. pagarba coolturistems, kurios savo tekstu is tokiu ir pasityciojo

14738. baisiai pavydžiu2008-07-25 10:26
Aha, o ko čia pavydėti?

14739. skaitytojui2008-07-25 11:40
visu pirma coolturistes ne is skaitytoju pasityciojo,o pirmiausiai is saves issityciojo pateikdamos toki infantilu interviu.mums tai kas....pasaulyje ne jos vienos vidutinybes,bandancios daryti pigu ispudi.antra,7MD tampa pigiu leidiniu va tokiu straipsniu deka.

14740. m2008-07-25 11:45
tik problema, kad joms su jumoro jausmu prastai, tai ir ta bravura, "smaikstumas" nei sioks nei toks, vis tiek prasimusa ta menotyrininkiu mastymo nykuma

14741. haribo2008-07-25 12:35
skaitytojas tai jau tikrai ne pseudo intelektualas-perskaite pirma savo gyvenime smaikstu ir intelektualu straipsneli. daug suzinojo apie Pasaz wilenski.

14743. NIEKAS :-) 2008-07-25 13:26
Nenoriu būti niekas, bet tikrai manau jog išlaikyti savo asmens anoniminę padėtį yra tikrai lengviau nei tapti atsakingu už pati anonimiškumą apskritai. Juk nėra skirtumo kurioje ekrano pusėje esi- anonimizacijos procesai dėl to netampa skaidresni. Pamenu kai kuizinas tapo šmc valdininku, tuo pačiu metu buvo sutarta ir dėl atsarginio šmc A plano ( nes tuomet taikstytasi tik su B). Anoniminėmis priemonėmis žeimiuose buvo įteisintas anonimiškumo dėsnis. Ir dabar matyt šmc pradėjo skelbti savo plano A sąlygas ir žeimius esant tuo dėsniu. Domas noreika paskirtas kaip tinkamas valdininkas valdyti šiuos procesus tiek komerciškai , tiek estetiškai ... tad kaip šio žeimių estetinės minties ir anonimiškumo technikumo projektas. Cooltūrisčių veikla yra visai pateisinamas ir kontroliuojamas dalykas. Dar karta primenu juk čia nėra nei pozicijos nei opozicijos ir niekas čia ant nieko nepavaro, tiesiog šmc keičia savo veiklos barus ir darbo specifika; O domas noreika dienomis dainuoja , o vakarais tūsinasi su šmcininkais;;; juk čia ta pati chebra – Rytų Europa>:)

14745. prisipisiu2008-07-25 21:04
jeigu kvadratinis kaminas asocijuoja i b***, tai matyt intelektuali p**** kvadratiskai formatuojasi?...

14747. hariboto prs.....2008-07-25 23:17
varyk i delfi diskutuot naslaiti

14748. skaitytojas2008-07-26 01:04
vargsas tu `skaitytojui`.... turbut meno ir apsiskaitymo tavo niekas nevertina, tai ir issilieji cia, nesiburnok tiek, padaryk geriau ka nors....amen

14749. formatas to prisipisiu2008-07-26 01:05
prisipises ir lieka prisipises, nes tik diedai meza

14750. haribo2008-07-26 08:10
kas jums daros?neprasidekit su neigaliais

14751. valdas adamkus :-) 2008-07-26 13:59
bet koks skaitymas yra neįgalumas ir priežastis vargšui burnotis prieš skaitytoja, nebent tai skaitymas darytojo skaitymuisi su visais - NIEKO NEPADARYSI

14780. supratusi2008-08-01 12:58
supratau. tai vadinasi pastišas, kai mėgdžiojama be pašaipos (beveik). tai čia tikras pastišas, būdingas postmodernybei. kvailų žurnalų stiliumi - juk tokių intervų pilna spauda, o čia atrodo keistai. Tai gal "Panelei" arba "Stiliui" reikškit protestus, kad jų intervai buki?

15945. Fiokla2010-07-09 10:54
Šaunus interviu!

15946. kkk :-( 2010-07-14 05:30
pimpio vertas intervas....bobos tegu reiškiasi kultūroje, vis vien mes jas paimsim ir pakeisim jaunesnėm kalėm.

15958. cool2010-10-16 23:14
nabagas kkk. siunciam tau ziemine padanga - kad nepaskestum savo puikybeje

Parašykite savo nuomonę

Įrašykite skaičių: Trys šimtai dešimt
Vardas arba parašas:
El. pašto adresas:
Straipsnio vertinimas:

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Kovo

PATKPŠS

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

Rodoma versija 157 iš 181 
5:00:48 Mar 7, 2011   
Jul 2008 Nov 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba