ŠIAURĖS ATĖNAI

Šiaurės Atėnai. 2004-12-04 nr. 727

| Spausdinti | Archyvas | Redakcija |

MARIUS RAUBA. Mąstymo liga (19) • GINTARAS BERESNEVIČIUS. Kieno ženklai (52) • RASA DRAZDAUSKIENĖ. Da Vinci paaugliams (77) • FERNANDO PESSOA. Eilės (20) • Prisiminimų vakaras: Chaimas Soutine’as (6) • SIGITAS GEDA. Iš mėlynųjų mansardų (11) • ASTA JACKUTĖ. Keli Užupiai (6) • EGLĖ MIKALAJŪNAITĖ. Mažiau žmonių, daugiau medžių! (10) • VIRGINIJA VITA. Poezija (10) • ENRIKA STRIOGAITĖ. Eilės (8) • ŠIAURYS NARBUTAS. Bet rytoj mes jau nebūsime pavargę? (29) • MYKOLAS SLUCKIS. Neužsisklendęs nostalgijoj (5) • MECHMAN GAFARLY. Pabėgimas iš Babilono bokšto (11) • VAIKŲ LITERATŪROS PREMIJOS SKYRIMO NUOSTATAI (8) • Mieli skaitytojai! (96) • AUDRONĖ GIRDZIJAUSKAITĖ. "Giesmių giesmė"? (42) • ROMUALDAS OZOLAS. Kažkas tikrai kinta (17) • VYTAUTAS VYČAS. Sušaudyti mirusią... (21) • GIEDRIUS TRAKIMAS. Koncertas smuikui ir mobiliajam telefonui (6) • L a i š k a i (192) •

Da Vinci paaugliams

RASA DRAZDAUSKIENĖ

[skaityti komentarus]

Apie bestselerių bestselerį Dano Browno trilerį "Da Vinci kodas" tiek prirašyta, kad nė neatsimenu, kuriame iš laikraščių perskaičiau sielvartingą apžvalgininko klausimą: "Kodėl knyga, iškovojusi pasaulinį populiarumą, būtinai turi būti trileris, atitinkantis dvylikamečio protinį išsivystymą?"

Iš tiesų, kodėl? Tas klausimas galioja ne tik "Da Vinci kodui". Prisiminkime garsųjį, pasaulį šturmu paėmusį intelektualinį veikalą "Sofijos pasaulis". Pagaliau "Tris muškietininkus" ar "Grafą Montekristą". Tai vis paaugliškos knygos, o faktas, kad jos buvo, yra ir (atrodo) išliks perkamiausios, šį tą sako apie mus visus. Ir, beje, ne vien tik bloga.

Dano Browno stebuklingai išgarsėjęs trileris mažai kuo išsiskiria iš panašių knygų konteksto. Jame yra mįslė – net daug mįslių, o tai, kad viso romano intriga priklauso, kaip liūdnai pažymėjo kitas apžvalgininkas, "nuo to, kad freskoje "Paskutinė vakarienė" šv. Jonas nutapytas šiek tiek panašus į mergaitę" – ką gi, esame skaitę ir silpnesnių dalykų. Taigi mįslė tokiame romane nėra svarbiausias variklis. Panašu, kad svarbiau – savotiška sąmokslo teorija, alternatyvus istorijos eigos paaiškinimas. Siono brolija (lietuviškame vertime nepaaiškinamai virtusi pastatu – "Siono vienuolynu"), per šimtmečius sauganti Jėzaus ir Marijos Magdalietės paslaptį, kurią neva įnirtingai slėpė oficialioji Bažnyčia, – puikiausias trilerio veikėjas. Organizacija, kuriai galėjo priklausyti daugybė garsiausių žmonių, turinti slaptą misiją ir siekianti jokiais būdais neišlįsti į viešumą. Herojus, išmanantis simbolius, ir jo pagalbininkė, herojė šifruotoja, "kriptologė". O svarbiausia – sąmokslai, paslaptys, pavojai... Tai kas, kad narsių herojų taip sunkiai gaunamą slaptąją informaciją skaitytojas gali susirasti įsijungęs internete google.com paiešką. (Negaliu susilaikyti nepacitavusi dar vieno autoriteto, aktoriaus Antonio Banderaso, kuris atsakydamas į klausimą apie labiausiai jam patikusią knygą įvardijo "Da Vinci kodą" ir pridūrė: "Tai labai intelektuali knyga; ją skaitant teko ne kartą atsiversti enciklopediją". Banderasas, priminsiu, narsuolis herojus. Zoro.)

Paaugliškos knygos tuo ir geros, kad joms nereikia nei tikslumo, nei patikimumo. Priešingai – juo labiau nežabota autoriaus vaizduotė, juo geriau. (Ar kas nors iš tiesų tiki, kad d’Artanjanas išgelbėjo Prancūzijos karalienės garbę, laiku atgabenęs deimantus? Ir ar kam nors tai rūpi?) Todėl iš visų reakcijų, kurias sukėlė "Da Vinci kodas", labiausiai nesuprantamas kritikų noras paneigti jos turinį "pagrįstais argumentais". (Tiesa, ją galima paaiškinti tuo, kad autorius lyg ir pretenduoja į moksliškumą.) Kokie argumentai?! Vaikinas fantazuoja! Ir fantazuoja taip, kad Dieve duok kiekvienam: siužeto sukalimo ir veiksmo vystymosi požiūriu trileris nepriekaištingas. Žinoma, erzina baisiai prastas stilius (ne tik vertimo, originalas toks pats). Bet gal tai irgi paaugliškas ypatumas? Retorika ir sugebėjimas kalbėti paprastai bei elegantiškai ateina su amžiumi. Subtilus literatūros žinovas regimai krūpteli, perskaitęs, kaip veiksmo vietoje išnyra "trisdešimt dvejų metų, nepaprastai atkakli ir užsispyrusi moteris, [kuri] karštai kibo į naujausią britų kriptologijos metodologiją ir todėl ilgainiui ėmė erzinti prancūzų kriptografus veteranus". Bet juk subtilus literatūros žinovas puikiai supranta, kad tokia herojė būtina tokiam veiksmui? Todėl atsidūsta ir susidomėjęs skaito, skatinamas vienintelio (pripažinkime, paaugliško) klausimo: o toliau? Kas buvo toliau?

Taip, knyga "Da Vinci kodas" beviltiškai bloga. Tačiau tai iš esmės ne knyga, o savotiškas laisvalaikio žaidimas, leidžiantis skaitytojams pasijusti herojiškiems, neišmintingiems, maištingiems. Jauniems.

Tiesa, ši knyga (ar, veikiau, jos nesaikingas populiarumas) atskleidė ir daugiau įdomių dalykų apie mus pačius. Bet jie irgi nėra itin nauji. Kodėl gausybė smalsuolių it saldainį prarijo legendą apie Jėzaus ir Marijos Magdalietės santuoką bei Vatikano klastas? Ši legenda egzistuoja nuo gnostikų laikų, ir Brownas ją tik apvilko pseudomoksliškumo rūbu, beje, irgi labai mėgstamu paauglių. Dar Chestertonas rašė: "Kai žmonės liaujasi tikėti Dievu, tai nereiškia, kad jie nebetiki niekuo: jie pradeda tikėti bet kuo". Pavyzdžiui, da Vinci kodu. Arba Ifo pilies kalinio žygiais.

 

Kultūros kalendorius
nuo 2011 m. Sausio

PATKPŠS

 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28  

 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Nuorodos


Kultūros diskusijų forumas,
Kultūros vartai,
Kultūros institucijos,
Meno galerijos,
Meno bankas 
DAILĖ“, „VILNIUS“,
7 MENO DIENOS“,
ŠIAURĖS ATĖNAI“,
LITERATŪRA IR MENAS“,
NEMUNAS“,
UŽUPIO ŽURNALAS
Lietuva internete

 

Skaitytojų vertinimai


25742. 62004-12-06 08:51
Na, labai arsi recenzija, manyciau. Skaiciau Da Vinci koda originalo kalba. Nepasirode ji labai jau blogo stiliaus, ir pati knyga uzkabino pakankamai rimtai, per tris naktis ir perskaiciau. Ir pasiziurejus Da Vinci Paskutine vakariene, tikrai galiu duoti ranka nukirsti - salia sedi moteris! :))) Bet recenzija prasta, tikrai - kritikuoja fiction uz tai, kad ji yra fiction...

25745. Rrrr2004-12-06 09:09
Labai įdomu, kad skaitytojai perka tik "labai blogas" knygas. O vat tokių, kokias liaupsina kritikai - neperka. Ar tik neprarandat savo kvalifikacijos?

25748. IVS2004-12-06 09:21
Man tai labai idomūs tie "visi". Visi skaito tokias ir tokias knygas, visi žiuri tokias ir anokias TV laidas, perka tokias ir anokias prekes, mąsto taip ir anaip ir t.t. O aš nepažįstu nė vieno iš tų mistinių-statistinių "visų". Kaip čia yra. Gal man ne visi namie?

25750. troy :-( 2004-12-06 09:29
Man tai džiaugsmas kad paaugliai nors pavartė šią knygutę ir aplamai sužinojo, kad buvo Paskutinė vakarienė. Tai pasiekimas ir tai gerai.

25754. ebola2004-12-06 09:36
IVS > tada man irgi ne visi, nepazystu ir as...:D

25759. itale2004-12-06 09:42
Gerai, kad ir neskaiciau. Nes jei ten tikrai raso tokias nesamones, tai madona mia...

25763. baronas deTrack2004-12-06 10:01
Knyga kaip knyga. Tokių daug (nebūtinas knygioniu pavidalu): Psi faktorius, Xfailai. Galų gale juk ir Ecco `Fuko švytuoklė". Beje, apie pastarąją skaičiau (o ir jūs visi, matyt) daugybę labai rimtų (rimtu veidu sukurptų)recenzijų su toli siekiančiais apibendrinimais. Kodėl Kodas turi būti išimtis?Gal todėl, kad Kodas parašytas "pernelyg rimtu veidu"? Ar kad pernelyg daug moterų žurnalų skaitytojų bei Psi faktoriaus žiūrovų trilerį priėmė už tikrą pinigą? bet juk jie tiki ir malderiu ir Kašpirovskiu ir Peleniu, kokiu nors Chose-Luisu... O vis tik: Ecco "Švytuoklė" parašyta su "nerimtu veidu", ir tik kvailys gali nepastebėti, jog tai tik - nuobodžiaujančio intelektualo pokštas. O Browno trileris - labai rimtas, paremtas gerais rinkos tyrimaisir sėkmingas biznis. Su kuo ir sveikinu autorių ir jo agentus.

25775. tamstele2004-12-06 11:10
Eco buvo išprovokuotas tokiu trijų britų, parašiusių ta tema pseudomokslinį traktatą "Holy Grail and Holy Blood". Britai savo žaidimą pakankamai rimtai užmaskavo, italas - merkė vieną akį intelektualesniesiems, o šitas Brownas -trečias brolis, trečias involiucijos etapas ir tiek.

25800. ccc2004-12-06 13:12
Miela autore! Butu neblogai paisyti zanro taisykliu pateikiant vertinima! "Kodas" yra tipiskas bestseleris, ir kaip bestseleris dargi neblogas. Patinka ar nepatinka jums bestseleriai - tai jau kitas klausimas, tad ir nesipainiokit! O SA galetu atidziau zvelgti i spausdinamu recenziju kokybe....

25815. St. Antonio :-( 2004-12-06 14:54
jei knyga tokia "beviltiškai bloga", tai kam ją recenzuoti? O gal rašome, kad rašytume? Tuomet isq. Neskaičiau tos knygos ir vargu, ar turėsiu noro ir laiko, tačiau tokia kritika atrodo juokingai. P. Rasa, matyt, pasišovusi Š. A. išreikšti viską, kas "pribalejino an dūšios" per gyvenimą. Štai anonimų nekenčia, vat ir knyga jos nepatenkino. Kam tai rūpi?

25837. Monte2004-12-06 17:16
Eee... tik jau prasau nieko blogo apie Ifo pilies kalini! Daug jau knygu po tos perskaiciau, bet vis tiek sentimentai liko...:)

25857. Juscenko2004-12-06 19:59
O kas ta Drazdauskiene? Kurio Drazdausko žinka?

25862. St. Antonio meilės liepsnose2004-12-06 21:57
Gerb. Rasa, ačiū, beje, kad į savo šedevrą įterpėte ir mane: nors ir Banderaso šešėlyje, bet Antonio lieka pamalonintas - keikiat, reiškia, mylit :) 2 Juscenko: Sauliaus D. moteris.

25869. varna2004-12-06 22:58
Drauzdauskienė, tavo recenzija dar beviltiškesnė už knygą. Pradėjei rezenzuoti nuo kito recenzento sielvartingo klausimo. Išvadini paauglius skaitytojus bedieviais - o tikintieji tiki į neklatą prasidėjimą. Kuris didesnis absurdas? Ir apie tai dar daugiau gali paskaityi internete. Jei taip vertinti, tai Biblija pati beviltiškiausia iš visų knygų. Bet už tavo recenziją nebeviltiškesnė. Pasirašo: Anonimas

25870. t o varnai :)))2004-12-07 00:13
praplesk biologijos zinias, varna, nekaltas prasidejimas beveik neabsudras, tik tuo atveju jezus turetu buti moteris.

25876. po palme2004-12-07 02:09
butu Romos baznycia nors kiek skaidresne, nebeliktu tokiu bestseleriu. O siaip visiems idomu pakelti sutana ir paziureti ar kunigas turi pimpaliuka.

25899. nuomone2004-12-07 09:25
Galime kritikuoti sia knyga, kiek norime- kai perskaiciau ja, viduje liko sioks toks nusivylimas, nes po tokios reklamos, liaupsinimu tikejausi nezinia ko... Taciau galbut cia ir slypi sio romano fenomenas? Kelis menesius is eiles ji buvo skaitomiausiu ir perkamiausiu knygu top desimtuke (turiu omeny JAV ir Europa), pries kelias savaites uzejau i viena Vilniaus knygyna- taip pat perkamiausiu knygu top desimtuke pirmoje vietoje. Praeita vasara teko ilsetis Italijoje - visi papludymiuose besikaitinantys italai "rijo" sia knyga... Taigi, perskaiciusi si romana, nepuoliau arsiai kritikuoti, tiesiog padejau ji i sali ir tiek. Man tai buvo trileris su originalia mintimi. O ka skaitytojas atranda, perskaites sia knyga- tai jau kiekvieno asmeninis reikalas. Ir jei kazkas liko suzavetas "Da Vincio kodu"(pazistu keleta tokiu zmoniu) - pasistenkite nesijausti sumenkinti, perskaite sia recenzija :)

25905. strazdauskienė2004-12-07 09:59
geda su savo beviltiškais tekstais nėra vienišas - rašymo ėmėsi drazdauskienė

25907. kaimietis2004-12-07 10:10
Neskaičiau tos knygos todėl negaliu ir komentuoti. Vien jau tas, kad ji yra labai reklamuojama ir populiari man kelia įtarimą. Tai iš esmės turėtų būti žmones klaidinanti knyga, nes mūsų pasaulyje geras dalykas, tiesos sakymas, kaip taisyklė nėra, populiarinamas. Jeigu pasirodytų tiesos, šviesos spindulėlis, tuoj jį užpultų varnų pulkas ir imtų isteriškai draskyti ar bent jau būtų mirtina tyla –jokios reklamos.
Šiaip dėl vienos detalės :Jėzaus ir Marijos Magdalietės santuokos. Manau, kad ji tikrai reali. Bent jau Kristus neabejotinai turėjo būti vedęs pagal to meto žydų papročius, nes kitaip jo niekas net nebūtų laikę žmogumi ir niekas nebūtų jo klausę - ypač su tuo būriu jaunuolių. Ta detalė tik patvirtina faktą, kad fariziejai kūrė ir redagavo (klastojo) NT ne žydams ,turėdami savo konkrečių tikslų.

25913. susinervines skaitytojas2004-12-07 10:54
na, jeigu knyga tokia bloga, tai kokio velnio autore ja skaite? ir dar angliskai? ir dar net rase recenzija? jeigu tai paaugliams skirta knyga, tai kam gaisti laika? ar nera nieko rimtesnio? taip, tai trileris, skirtas placioms masems, o ne kazkoks filosofinis traktatas, parasytas saujelei isrinktuju; be abejo, recencijos autore butu labai pamaloninta, jeigu romano pagrindine veikeja butu ne jauna zavi kriptologe, o 72 metu nukarsusi bedante baidykle su parkinsono ligos pozymiais. puhleeeez!!! ir nereikia savo potraukio antonijui banderasui maskuoti po neapykanta :) p.s. tegul autore eina skaityti brisiaus galo arba kastanedos. o ten tai gili prasme!!! ooo!!! p.p.s. gera zinoti, kad as vis dar paauglys! ir straipsnio autore taip pat! ir kaip yra smagu pasidergti... :))) p.p.p.s ir vis delto autorei reiketu pasidomet tais argumentais, pateikiamais knygoje (jeigu tik leis isankstinis nusistatymas ir lietuviskas-burishkas-jautishkas siauraprotiskumas)...

25928. meistras2004-12-07 12:41
varna, dar Tertulianas sakė: credo, quia absurdum est ("tikiu, nes tai absurdiška"), pagalvok apie tai. Tiesa, ar bent skaitei Bibliją, ar tik šiaip iš nuogirdų ir iš kvailumo viską neigi? kaimieti, įdomi versija, bet privalau pastebėti, kad Kristus ir taip nebuvo vien žmogus :) Įsivaizduok, kuo jį tektų laikyti, jei būtų sangulavęs su prostitutėm - max. eiliniu piliečiu, min. ... ir taip aišku. Nesu tikras dėl žydų papročių, bet vargu, ar kiekvienas revoliucionierius turi būti vidutinybe, greičiau priešingai - asmenybe.

25952. Vovere2004-12-07 14:50
Na kaip tik shi knyga yra skaitymo planuose. Bet va prisikaichiau ir susibalamutinau.... gaisht laika ar ne, gyvenimas tai velnishkai trumpas ir bega greit... Daug maz aishku - lengvas romanas/detektyvas ir net esu pavarchius tai isivaizduoju kas ten rasiu. Gal ne aukshchiausias lygis, gal ne originaliausios mintys. Skonio reikalas. Bet ... gal kazkokia abejone pajusite,pagaliau kad ne viena ash prietranka, kuriai Paskutinej vakarienej vis atrode, kad sedi mergiote shalia Kristaus... Tik va recenzijoje pagiezos "prastai literaturai" kazkaip perdaug. Tiesiog trykshta pagieza shiai knygai ish esmes. Gal kazkas giliau yra, po ta pagieza, o ne tik "neitiketinas stiliaus ir fabulos prastumas, infantilumas etc"...

25955. cikada2004-12-07 15:25
fignia visa tai...seniai atsikryzhiavojau nuo mados- net jei tai butu literatura...ar ash grauzhiuosi, kad neskaichiau pasaulio pagal garpa? ne velnio... ir kox skirtumas, kas sedejo ish kaires ar ish deshines? "Tad zhiurekite, kaip klausotes" (Mt,5)

25961. kaimietis -> meistrui2004-12-07 15:59
Kristus daug kartų pabrėžė, kad jis - Žmogaus sūnus. Taip pat sakė, kad jis ir Dievo sūnus. Argi Dievas nėra mūsų Tėvas, kaip ir Kristaus Tėvas. Argi mumyse nėra dieviškos Dvasios? Taigi, manau, kad Kristus buvo Žmogus – toks koks turėtų būti kiekvienas Žmogus. Tą Jis taip pat bandė žmonėms parodyti.
Gal nevisai supratau, ką turėjote omenyje dėl prostitučių ir revoliucionierių. Nemanau, kad Kristus sanguliavo su prostitutėmis ir, kad jį galima būtų pavadinti revoliucionieriumi. Jis buvo normalus, normalios seksualinės orientacijos, MORALUS žmogus. Būtent moralumas, ketinimų tyrumas, ledo jam palaikyti betarpišką ryšį su Tėvu, skleisti dievišką informaciją, daryti "stebūklus".
Asmenybės dydžio nustatymas labai subjektyvus, priklausantis nuo pasirinktų kriterijų, dalykas. Paprastai tie, kurių iškrypusioje psichikoje ir velnias, juos valdantis, koja gali išsisukti, laiko save išrinktaisiais (dažnai dievo), elitu, taigi,- asmenybėmis. O Kristus, būtent ir kovojo prieš tuometinį elitą. Juo sekė ir jo žodžius suprato kažkodėl tik "runkeliai"...

25962. Urse2004-12-07 16:03
Net pati pirma trumpute recenzija-knygos pristatymas man nesukele noro jos skaityti, nors siaip knygas neprastai "kramtau". Is kitos puses, visai suprantamas tokiu knygu populiarumas - mases iesko elementaraus atsipalaidavimo. Ant saves isbandziau - viena rimta knyga, dvi-trys detektyvai. Nes ta rimta dar reikia sugromuliuoti, mintis ir jausmus i viteas sudelioti. O detektyvuka perskaitei - ir padejai, kaip Nuomone sako. Tarp kitko, savaitgalio Financial Times si knyga - vis dar pirma Fiction desimtuke.

25963. kitas 2 kaimietis2004-12-07 16:19
J.K. - tikras Dievas ir tikras Zmogus. O del moralumo - tikiu, kad esama visuotines morales, kuria J.K. (vienintelis) pilnai ispildo, bet tai nereiskia, kad Jo moralumas nesikerta su ano meto ar dabartines visuomenes morales supratimu.

25964. meistras2004-12-07 16:20
kaimieti, nelabai suprantu, ką laikote santuoka - pasižmonėjimą susikibus už parankių? Jei taip, tai gal Kristus ir vedė ką nors, nžn. Tik lieka klausimas, kokia celibato, asketizmo prasmė, nebent manysime, kad vėlesni vienuoliai buvo radikalesni krikščionys už patį mesiją (kuris visuomeninės opinijos vardan negalėjo nesusigundyti Magdaliete).

25967. kaimietis -> meistrui2004-12-07 16:50
Tikra santuoka(manau, nebūtinai bažnytinė) yra dviejų mylinčių žmonių sąjunga Meilėje (Dieve), kad sukurti naują Žmogų, naują Dievą toje Meilėje, jos erdvėje ir jį įšauginti. Čia nėra jokios nuodėmės- tai turtina žmogų, padeda jam atsiskleisti ir tai nieko bendro neturi su primityvių kūniškų poreikių tenkinimu-seksu, tuo labiau ėjimu pas prostitutes. Manau, tokia santuoka ir buvo Kristaus. Celibato prasmės nematau ir aš, nes tai nenatūralu, dirbtina, riboja, gniuždo žmogų, nebent vienuoliai ir kunigai yra žydri.

25972. monoteistas kaimiečiui2004-12-07 17:08
Žmonės Dievų nekuria;-). Tiesa, netikintys žmonės kartais kuria opiumą liaudžiai... Čia šiaip toks papildymas;-)

25973. P.S. pamokelė2004-12-07 17:12
Celibato nepalaikau. Bet nepalaikau ir tamistos, kaimieti, paskutinio teiginio. Dulkintis - tai, eufemistiškai tariant, ne tuštintis bei šlapintis, tad gali gyventi ir nesidulkindams;-)

25976. meistras2004-12-07 17:43
aš niekur nesakiau, kad esu prieš celibatą, tik klausiau, kokią tai turės prasmę, jei Kristus, pasirodo, vedė, turėjo vaikų ir pan. - kaip krikščionybėje įsigalėjo tas sielos-kūno dualizmas, jeigu Jėzus buvo toks normalus? Jis, žinoma, nepropagavo idėjos panaikinti santuoką, tačiau sakyti, kad dėl žydų papročių (kurie yra kūno poreikio išraiška) keistų mokymą, yra nepagrįsta. Ypač jei turėsime omenyje, kad žydų nervinti Kristus nevengė - pasiskelbė ne jų vienų, bet viso pasaulio ganytoju - o tai juk didesnė "nuodėmė" už viengungystę :) Galbūt ir tie vienuoliai, apie kuriuos užsiminiau, ne iš nemeilės šeimyniniam gyvenimui, bet iš pasiaukojimo Dievui rinkosi sunkesnį gyvenimą. Juk sukūręs šeimą tu esi, taip sakant, šio pasaulio žmogus, su čionykščiais rūpesčiais ir siekiais; gali būti geras katalikas, tačiau negali skirti gyvenimo tik Viešpačiui, kadangi nesi atsakingas vien už save ir savo gyvenimą, bet ir už kitus (giminyste susijusius) žmones.

25978. varna (pabūgusi)2004-12-07 18:21
Tyliai pasislėpęs įdėmiai klausausi dviejų minties galiūnų, kaimiečio ir meistro, dialogo. Tssss.... Palaukit, bėgu išsivemsiu, tada pratęskit. Okey? Ar "okey" čia nekrikščioniška? Tssss....

25988. meistras2004-12-07 19:29
varna, tu pirma apsispręsk, kas esi: vyras ar moteris, nes jau kelinta kartą matau skirtingas galūnes :)))

25989. varna (išdidi)2004-12-07 19:34
Jei turiu galūnę, reiškia - vyras.

25993. 2004-12-07 20:03
O pagal šaknį tai paukštis.

26002. meistras2004-12-07 21:40
o pagal intelektą?

26005. sš nuo varnos2004-12-07 21:59
Tada varnalėša irgi paukštis.

26006. meistrui nuo varnos2004-12-07 22:04
Neskirstau žmonių pagal intelektą į turinčius galūnę ir neturinčius. Net jei ir neturiu intelekto, tai bent turiu galūnę. O kai kas ir tuo pasigirti negali. Bet neskirstau žmonių pagal intelektą į turinčius kuo pasigirti ir neturinčius. Net jei ir neturiu kuo pasigirti, tai bent jau turiu intelektą. Iš kitos pusės: neskirstau žmonių pagal intelektą į turinčius intelektą ir neturinčius jo.

26007. Cinikas2004-12-07 22:19
Kiekviena knyga turi savo auditorija. Nesuvokimas, kokiai auditorijai knyga yra skirta yra pati didziausia sitos recenzijos klaida. Ne savo vietoje atsidurusios autores-skaitytojos protestas yra tiesiog juokingas. Ir liudnas.

26009. meistras2004-12-07 22:39
varna, nesusipainiok savo įmantrybėse, kažką parodijuodama(s) jau pradėjai kartotis.

26012. varna2004-12-07 23:23
Sunkiausia parodijuoti save.

26014. po palme2004-12-07 23:47
Sveikinam varna: tamstos ironija zymiai malonesne negu juodas pesimizmas. Gal tapsi balta varna.

26035. Remis nuo Gargzdu2004-12-08 12:23
knygu deliojimas i lentyneles (ta paaugliams, o ta - jau ne)"si ta sako" apie autore. ar tik ne paaugliams budinga pasauli suvokti kaip tik balta arba tik juoda? ne-paaugliskos knygos, anot autores, turetu pasizymeti "tikslumu ir patikimumu". idomu butu suzinoti tu tiksliu ir patikimu knygu (kuriose autoriaus vaizduote yra nepageidautina) pavadinimus. man kaip tai sunkiai sekasi tokias rast, nes net fizikos vadovelis siais laikas nebera "tiksli ir patikima" knyga. ir dar idomu butu suzinoti, kurioje knygos vietoje autore aptiko raginima netiketi Dievu. na, nebent autore tarp Romos kataliku baznycios ir Dievo deda lygybes zenkla. tada, gal ... o Dan Brown "Angelai ir Demonai" ponia Drazdauskiene matyt pasiurpintu dar labiau, nes visa intriga sukasi apie Romos kataliku sirdi - Vatikana. beje, mano kuklia nuomone, "Angelai ir Demonai" kaip fiction kurinys yra `kietesne` nei "Da Vincio kodas".

26077. ulisas2004-12-09 00:34
va sitoks skirstymas yra gryniausias snobizmas..tas yra gerai o tas nelabai..skaiciau da vinci i koda bet skaiciau ir novacento zali stiklo karoliuku zaidima ir dar daug tariamai rimtu knygu..i viska reikia ziuret pragmatiskai..

26107. strazdauskienė - drazdauskienei2004-12-09 12:01
jei galit, nerašykit: tekstai beviltiški, neįdomūs... Prasimanykit pinigo kitais būdais.

26115. kito būdo moteris :-( 2004-12-09 13:22
Kitas būdas suponuoja kūną kaip pinigo prasimanymą. Ar tokį jūsų siūlymą galima įvertinti kaip keiksmažodį?

26141. 1232004-12-09 16:42
turiu viena klausima....kokia taisykle buvo pritaikyta,kad Banderas tapo Banderasu?Banderasas =Banderas +AS(S)?beje,Zoro ( personazas,o jis aktorius).va tau ir kriptologija,ir samokslas...ir google.com

26159. gerb. kaimiečiui2004-12-09 18:22
Matau, sugrįžot, o mus barė, kad jus nužnybom, užmušom. Nerimavau, bet tikėjau, kad sugrįšit- taigi sakėt, kad tikit reinkarnacija. Net tekstą buvau pasirašius, užsiseivinus, sakiau, išsiųsiu, jei užtruktumėt : " Jei nepatapo Edma iš Urantijos, parašys mums apie savo bitutes. Jei iš tikrųjų yra nepagydomas, sugrįš pamokslauti apie šv. Anastasiją, "išgamą" Mozę, kultūros žalą, etc. Ir dar. Kaimietis mums būtinas. Kas bus, jei pasimes puslapis iš vienos ar dar kitos knygos? Kur ieškosim, į ką kreipsimės? Va, į Kaimietį.. Juk sakė, kad Visa, kas Dievo buvo įkvėpta irgi padiktuota, saugiai guli jo širdy- neiškupiūruosit. Lobis, nesudeginama biblioteka."
Kaimieti, labai prašau-nebereikia apie Dievus irgi dievažmogius, a??? Žmonės nesugeba jūsų teorijos suvokt, jie net nesupranta, kad Jūsų tikėjimo versijoje Jėzus-tik geras žmogus, taigi ne Dievas. Žydryniečiai Jūsų mokymo visumos nepagauna. Užtat aš jūsų Credo sistemą perpratau. Taigi man nebeįdomu. Labai prašau - apie bitutes, kaimą, kasdienybę. Labai gerbiu jūsų gebėjimą sklandžiai reikšt mintis. Net įtariau, kad esat V. BubnysJ). Ne Dievas, žo. Nerūpi mums "visa tiesa apie dievažmogius", o Jūs – rūpit. Norim Jus pažint. Kaip žmogų, ne kaip pamokslininką.
– Su pagarba Against Being Right.
p.s. Jei Jėzus buvo vedęs mergelę Mariją,aišku, ką jis veikė su Marija Magdaliete.:)

26166. po palme2004-12-09 22:40
Kas panasiom temom domisi, yra knygute The Templar Revelation isleista. Bando viska, kas The Da Vinci Code parasyta, aiskinti moksliskai. Gana idomu.

26215. kaimietis ->261592004-12-10 16:47
Tenka pripažinti, kad daugelyje savo komentaro vietų Jūs esate teisi. Tą patvirtino mano krikštamotė, gyvenanti kaip ir aš kaime, tik daug ilgiau ir, gal būt, todėl žymiai išmintingesnė už mane. Taigi, nuvykau paviešėti, pasiplepėti pas ją, daviau paskaityti savo komentarus praeitos savaitės Ozolo straipsniui. Reakcija buvo man netikėta: užuot pagyrusi mane už "gebėjimą sklandžiai reikšti mintis" ir tų minčių gilumą, pasakė:- "Na ir kvailys tu, vaikeli! Lendi nuogas į dilgėles. Negi tu nematai, kad tenai nėra nei vieno žmogaus- tėra vien tik kaukės! Joms visiškai nerūpi, ką tu ten rašinėji, jos ir negali nieko suprasti, nes joms tik rūpi tik savo pačių įmantrumas, forma. O tu pats ten panašus į tą nuogą idiotą lakstantį su ietimi "Šuriko nuotykiuose" . Gruboka, kaimietiška, bet, manau, teisinga, bent jau kas liečia mane.
Paklausysiu protingo žmogaus. Kadangi "niekad nesakyk- niekados", bent jau kuriam laikui (neapibrėžtam) darau quit su ŠA. Įsitikinęs, kad daugiau atrasiu negu prarasiu. Linkiu "žydrynės" gyventojams, kad neprailgtų kaukių baliaus šioje tuštybės mugėje.

26220. reakcija2004-12-10 17:05
Vo teip. Nemylejot, nepuoselejot, tai dabar patys su savim draugaukit... Ot ne tustybe.

26221. kaimiečiui nuo varnos2004-12-10 17:36
Jergutėliau, kaimietis įsižeidė. Tiesa, nelabai supratau kas jį labiau įžeidė: ar tai, kad jo krikštamotė "užuot pagyrusi ... už "gebėjimą sklandžiai reikšti mintis" ir tų minčių gilumą" išvadino kvailiu; ar mes, užuot pagyrę už "gebėjimą sklandžiai reikšti mintis" ir tų minčių gilumą" išvadinome jį kvailiu. Aš tau siūlau padaryti quit ne tik su ŠA, bet ir su savo krikštamote. Bus mažiau šansų būti išvadintam kvailiu. Nors pasakysiu atvirai - gaila. Tokio idiotizmo grynuolio kaip tamsta, mes jau seniai neturėjome šiuose puslapiuose.

26231. cooldown2004-12-10 21:31
teisingai parašė drazdauskienė - paauglietiška lyrika

26239. ??2004-12-11 00:01
o kodel paauglietiska lyrika ir paagliu pazindinimas su da Vinciu yra blogai?

26252. cooldown to ??2004-12-11 14:07
tai nėra blogai kaip ir muškietininkai; blogai, kai išaugus iš paauglystės, mąstoma dvylikametiškai ir nesugebama atskirti mistifikacijų-fiction.

26258. varna2004-12-11 17:27
Taip knieti dar kartą kaimiečiui kepenis pelesioti, bet tingiu.

26555. Albertus Magnus :-( 2004-12-14 09:44
Sios ponios "recenzija" man itartinai panasi i pikta jezuitiska kiauksejima kai kas nors pakankamai stiprai prikerpa uz vienos vietos. "Nei tikslumo nei patikimumo" - turbut tikejotes perskaityti mokslininko disertacija su penkiais simtais isnasu gale? Ne i ta knygyna pataikete. Turbut pvz. Hermano Heses "Piligrimyste i Rytu sali" irgi paaugliska knyga? Autore cia bando sumalti ne tiek Dan Brown, kiek pacia knygoje iskelta ideja, kad Baznycia meluoja. O jau siuos faktus, atleiskite, bet galite rasti ne viename simte "dvylikamecio issivystyma" pranokstanciu knygu. Tik matomai baznytines dogmos jums yra brangiau nei tiesa.

27077. Kenny :-( 2004-12-21 19:36
idiote ji :) o krikscionybe - blogis, reikes susirast sia knyga, nes sake, kad labai gera! ;)

28001. fi (tobulas skaičius)2005-01-06 19:20
Recenzijoje skaitau:"Taip, knyga "Da Vinci kodas" beviltiškai bloga". Argumentų nepateikta. Juokas ima, kad tokias "recenzijas" ėmė spausdinti ŠA.
Perskaičiau knygą. Ji nėra tobula. Vertimas labai prastas (net nemokančiam anglų kalbos). Pavyzdėlis: "Jai į galvą atėjo mintis". Juokas ima. Pačiame veiksmo įkarštyje! Kodėl ne "jai toptelėjo mintis"? Kodėl ne "jai šovė į galvą mintis"? Ir dar daugybė panašių dalykėlių.
Tačiau knyga yra ĮDOMI. Ir šito jokios prastos recenzijos nepaneigs.

29019. Austeja.spiga666@one.lt :-( 2005-01-23 18:07
sios knygos neskaiciau, bet netveriu kaily kaip rytoj nueisiu ir nusipirksiu. Domiuosi tokiomis knygomis ir panasiais dalykais. Labai gaila, kad R.D.parase tokia bjauria recencija. Tiesiog kraupu skaityti!!! Ka ji raso apie 12 meciu issivytyma!! Man paciai 14, bet tikrai nesu sutikus nei vieno 12 mecio kuris suvoktu ka nors apie tokius dalykus ir religines tiesas. Ir ka ji raso: "visiems patinka, visi megsta, visi skaito...." nesamone!! Kas tie visi!!! Ir isvis, tie kritikai galetu slepis... Ju isgirtu knygu nieks neskaito...

29083. Voras2005-01-25 00:22
Labai paprasta ka nors negyvai sudergti.taip recenzijos autore ir padare.Kodel tai, kas patinka daugumai zmoniu, yra blogai?Tiesa sakant, neskaicaiu dar ne vienos knygos, kuri butu tokia INFORMATYVI kaip da Vincio Kodas...ir galit sakyt, kad ten kruva prasimanymo, ar, kaip autore teigia, informacija galima surast google portale, taciau si knyga tikrai praplecia akirati, ir ,kas svarbiausia, privercia bandyti nestandariskai mastyti ir vertinti net ir tokius stabilius dalykus kaip baznycia objektyviai ir kritiskai.Tai gali net gyvenime praversti.Recenzijos autore, kaip supratau, labai norejo uzakcentuoti savo literaturini ir ne tik issilavinima. Ir sulygiuosi zmones pagal tai, kokias knygas jie skaito...tik kazin, ar ir profesoriams idomu skaityti "rimtas" knygas, ar jie tiesiog jas turi ir yra iprate skaityti?Si knyga be proto idomi, ir as nesu paauglys.

29139. Justas :-( 2005-01-26 14:42
autore turbut labai ori ir dora katalike - gal bijo Gralio? :) Viena aisku - niekas kmygoje neisgalvota, apart vardo ir veiksmo. O kad Siono brolija pavadinta vienuolyje..Na ir kas? Juk tai tas pats. Straipsnis super neobjektyvus, ta tikrai galiu pasakyti. Ir dar: prie KO CIA PAAUGLIAI? :)

29204. Trickster :-( 2005-01-27 15:13
Pasaulyje yra daug juokingu dalyku, bet vieni is linksmiausiu man atrodo pseudointelektualu (ar wannabie-intelektualu) bandymas buti intelektualais... Kai viskas turi buti rimta, pagrista, dvasinga ir transcendentiskai gilu. Po velniu, jus ka, svajojat, kad visos knygos rimtumu (ir logiskumu ;) prilygtu biblijai, ar ka?.. Suprantu, kad retkarciais norisi pavaidinti protinga, bet kai tai jau tampa patologija... O tie "paaugliai" cia turi skambeti kaip kazkoks izeidimas ar paniekinimas? Po velniu. Kad tik tureciau galimybe sugrizti i tuos laikus... Del knygos - nera ji tokia jau super, bet sita recenzija matomai ne norint ja apzvelgti, o pabandyti parodyti savo "isminti". Kas ne itin pavyko.

29207. Bjorn :-) 2005-01-27 15:25
Puiki recenzija. Jau kuri laika dvejojau - pirkti sia knyga, ar ne. Dabar vat damusu alu ir einu i knygyna. Thnx, ponia Rasa, Jus man padejote apsispresti.

29315. tula :-( 2005-01-28 22:55
o man si knyga patinka!!! skaitau daba ir tikrai faina idomus siuzetas ir siaip kai kur poziuris su mano sutampa..manau tai autoriaus nuomone..jo interpretacija..kuriojr irgi yra tiesos..:)) o ir su mama faina padiskutuot wat tik juokinga kodel gi tiek daug rimtu zmoniu raso tokias superines faktais pagristas recenzijas jei sis romanas visiskas slamstas:DDD o gal jie irgi samokslo dalyviai?:DDDDDDDDD

29370. vienas :-( 2005-01-30 20:04
knygos geresnes nesu skaites, o tie kritikai patys nezino kas jiems patinka, o kas ne!!!!!!

29983. Morfejus`2005-02-09 19:48
Taigi kritikuoti visada labai paprasta ir malonu. Ypac tas knuygas kurios tapo vienos ir perkamiausiu ir buwo pripazintos visame pasaulyje.

31550. deja vu2005-03-19 00:59
gera reklama daro tokios recenzijos ;)

36987. Pjeras :-( 2005-06-29 10:34
manau kad Dan Brown parase tikrai puiku romana, trilogija. ir is ties verta pasukti smegenys, del to ka mes zinome ir ka mums is kartos ir kartas aiskina, manau knygos vienintele esme yra ta, kad AR JUS TIKRAI TIKITE BAZNYCIA? tai ka ji saugo slepia ir nuolat bando tildyti, vercia pamastyti kokias dar paslaptys ji slepia. o kad buvo kryzaus karai ir popieziu orgijos senais laikais tai cia jau niekam nepaslaptis. Jezus tikrai buvo vedes. taskas.

38898. VN :-( 2005-08-07 18:13
be abejo, lengviausia yra kritikuoti. lengva sakyti, kad D. Browno stilius prastas, kai pacios recenzijos autores dar prastesnis (pvz., koks save gerbiantis lituanistas, labiausiai perkama knyga pavadins bestselleriu? negi nebesugebame rasti atitikmenu?). ponia Rasa Drazdauskiene mus visus, kuriems si knyga patinka, vadina paaugliais. itariu, kad priklausote tu "kulturingu" zmoniu grupei , kuriu manymu, vienintelis turiningas skaityas yra Salomejos Neries eilerasciai ar Donelaicio "Metai".

51633. BornFree2006-02-01 20:32
Perskaičius kyla įspūdis, kad straipsnio autorę kankina skaudžios paauglystės traumos, nuo kurių bandoma atsiriboti liaudišku intelektualizmu ar bandymais įtilpti į "subtilių literatūros žinovų" gretas. Puslapio apačioje prašoma parašyti savo nuomonę: manau, kad autorei recenzija pavyko ne per geriausiai. Galbūt "Da Vinčio kodo" meninės vertės nebuvimui užgožus gerąsias šios knygos savybes, galbūt užmynus ant senų Bažnyčios dogmatinių nuospaudų, vienaip ar kitaip, ši recenzija tapo eiliniu kraujo ir tulžies spjaudymu, nes daugiau, matyt, niekam provincijos literatė jėgos nebeturėjo.

54317. Feja :-( 2006-03-23 15:43
Perskaiciusi "Koda" "surijau" dar tris Browno knygas. Ir kas cia bloga, jei malonu jas skaityti? Vieni megsta moksline fantastika, kiti - meiles romanus. O man patiko sio autoriaus rasymo stilius ir nesibaigianti intriga. Atrodo, padesi knyga - grizus nebespesi...

55919. hmmm :-( 2006-05-03 17:51
tikrai maiau ir ne viena kart paskutines vakarienes paveiksla....ir tikrai salia jezaus sedi moteris......gal tada pasakysite,kad tai tiesiog da vincio nusigrybavimai??? na,tada kodel jis nubraize tiek daug maketu,kurie dabar pavirte ne maketais,o tikrais daiktais kurie palengvina gyvenima? dabar imite ir nupieskite maketa,man labai idomu bus ar po 500 ir daugiau metu jusu isradimas bus tikrove....

56110. Nu nusivyliau.... :-( 2006-05-05 21:06
Nu nusivyliau si jej tajp galima pavadinti STRAIPSNI perskajtes nes kaj jis buvo rasytas ponia rasa arba norejo pajuokaut arba buvo girta pirma taj visiems nusispjaut i kritiku ivertinimus jejgu taip nebutu tada ar butu si knyga bestseleris?abejoju...O antra patys zmones yra kritikai o ne tik keli senukaj kurie raso tokius straipsnius kaip cia!Sjajp gal miela rasa tau su orientacija kas negerai?Neskiri vyru ir moteru?Yra skirtumas tarp merginos ir vyro su ilgajs plaukajs!!!Patarimas rasai jej esi pats durnas ar bent kiek tam prijauciantis taj nereikia to skelbti kajp tu...O jej manaj kad as kvailys taj paskajtyk kitus komentarus gautusi kad daug kvailiu cia parase...Linkiu geriau pasirodyti atejtyje (NE)gerbejas Andrius

56112. Coop :-( 2006-05-05 21:37
Ciulpk tu gauruota!!!!!!

56775. MOKINĖ :-( 2006-05-23 22:34
Iš tikrųjų, įdomus straipsnis, bet manau, kad per daug griežtas. Knyga Da Vinci Code tikrai nėra bloga, kaip teigia straipsnio autorė. Apskritai Dano Browno čia nereikėtų kaltinti, jis tik parašė knygą, jis ją sukūrė, nesvarbu, kuo autorius rėmėsi ją rašydamas, tačiau tai buvo jo kūryba, todėl tikrai nereikėtų kabintis prie jo rastų argumentų. Be to, jeigu knyga skirta daugiausiai paaugliam, tai kodėl ją vertina suaugusieji?

57167. audiatur et altera pars2006-06-03 18:56
tegu kritikai ka nors autentisko paraso..kartais tikrai matosi kad reiketu jiem pakartot hermeneutikos vadovelius

Rodoma versija 32 iš 33 
14:42:54 Jan 31, 2011   
May 2008 Sep 2013
Sąrašas   Archyvas   Pagalba